Ahojte
Chcel by som pomoct s vyberom kola ktore by sa dalo pouzit aj na zavod, viem ze tu uz toho bolo popisaneho vela a snazil som sa precitat vsetko co som nasiel. Aj vdaka tomu bude tento text trosku dlksi nakolko by som rad dostal nejake rozumne rady :-)
Najskor sucastny stav. Vlastnim 2 MTB:
- Amulet synchro: tento uz ma viac ako 10 rokov bez akehokolvek odpruzenia,
extremne spolahlivy (prva vymena retaze po 30k km, spolu zo zadnym 7kolieckom, ktore uz na najmensom nemalo dostatocne zuby). Mimochodom najlepsia geometria na ktorej som kedy jazdil.
- Author traction disc: Asi 1–2 roky stary, celkom dobry, ALE neprehadzuje
vpredu, na prednom kolese je vakel asi 5mm a brzdy sa nedaju nastavit (neustale niekde skrtaju) Teraz ma 1000km a vypada ze zacina odchadzat retaz…
Ani jeden nevypada ako vhodny kandidat na zavodne pouzitie.
Moznosti ktore zvazujem su:
- Nieco nove (z obchodu, pozeram smerom superior, haibike a canyon – viz
nizsie)
- Poskladat nieco na baze RB ramu (nieco ako RB race, ktore ale uz nemaju na
webovych strankach)
- Vytunit toho Authora (asi vymenit vydlicu, brzdy, trojtanier a naboje by
stacilo)
Vsimol som si zaujimavu vec: Ked idem tu istu trasu prvym tak mi to trva 1h az 1:05 a v zone 120–160 tepov som cca 20 az 25 min. Ked ju idem druhym (author) tak mi to trva cca 1:05 az 1:10 a v zone 120–160 som 40min. Moze to byt len plastami (1.9 vs 2.2) alebo je tam este nieco ine?
Poziadavky na novy/upraveny bicykel:
- SPOLAHLIVOST a BEZUDRZBOVOST za akehokolvek pocasia
- Vaha (asi si protireci s predchadzajucim bodom)
- Servis doma, takze vystrelky typu 1000 hrany potrebujuce specialny kluc
14.5 jednoznacne NIE
- Rocny najazd za 2013 bol cca 3000km, tento rok by som to rad dostal aspon
na dvojnasobok
- Trvam na 26 *
- Nesmie to byt karbon *
- Priemyselne loziska mi nesmu do baraku *
- Vizualna stranka ma nezaujima, niesom estet
- Geometria preferujem skor blizsiu tomu Amuletu, takze dlksi a riadidla cca
10cm pod sedlom (co s odpruzenou vydlicou bude asi problem)
- Apropo vydlica by mi stacila aj 5–6cm ale pochopil som ze menej ako
10 sa nerobi
- Asi by mi ani moc nevadili V-Brake, nakolko pri olejovani vydlice sa vzdy
nejaky olej dostane aj na kotuc (hlavne ak je to olej v spreji) a naolejovany kotuc brzdi ± ako tie V-Brake
- Prevodnik a kazetu preferujem ocelovu, ale to sa uz asi tiez
neda zohnat
- V predu musi byt aspon 44 zubov (viac ako 50–60 rpm nedokazem)
Problem je pozicanie na vyskusanie, nikomu sa do toho moc nechce (teda okrem RB ktore je jedine ustretove).
Zo znaciek uvedenych ako kupa noveho je smola ze superior vsetko rozumne vyradil z ponuky, canyon nema 26 a haibike ma jediny model ktory mi pride pomerne drahy vzhladom k vahe (edition team 26 – 11.8kg za 38000) tak a co dal? Ak nic neporadite tak moznost 3 pada a co dalej? 4 alebo 5? Akym smerom sa vybrat?
Este dielcia otazka je pohon pretoze:
- Amulet ma 7×3 kde za 10000 kupim trojtanier retaz aj zadne 7 koliecko aeste mi ostane na zmrzlinu a dalsich 30000km mam pokoj
- Author ma kombinaciu SLX a niecoho co neviem uplne identifikovat, ale ak tonaozaj odchadza po 1000km tak pri predstave ze by som to postavil na XT akazdych 1000km kupoval retaz, kazetu a trojtanier (spolu za 10000) mi jepomerne mdlo…
Predpokladm ze prva otazka bude kolko som ochotny zaplatit, takze odpoved je neviem. Viem si predstavit ze za nieco vaziace pod 10 kg by som dokazal dat okolo 50000 ale dat za 12kg 40000 mi pride neprijatelne. Podobne vyssia zriadovacia cena a nizsie prevadzkove naklady je lepsia kombinacia ako naopak.
Dakujem za rady
- ucelom tohoto prispevku nieje polemika nad uvadzanymi bodmi a plne chapem zeniektory (mozno vacsina) maju iny nazor, prosim skuste respektovat aj ten mojako ja respektujem ten vas