• jaroh

    Priatelia, v lokalite kde zijem (Stiavnicke vrchy), ideme znacit cyklisticke trasy. Cielom je dostat sem ludi (z Bratislavy, z Ciech a pod.), aby si prisli zajazdit a teda aby sem prisli, boli tu par dni, minuli nejake peniazky. Mame to naplanovane na par rokov, aj nejake tie peniaze sa na to najdu, moznych tras je tu spusta, staci si vyberat. V prvej faze nejdeme robit singletracky, ale aj tie mame v plane, len neskor. Zaroven sa vsak chceme vyhnut asfaltu co najviac (aj ked uplne vyhnut sa mu neda). Takze v prvej faze pojde najma o viac aj menej kvalitne lesne a polne cesty, s davkou lesnych a polnych chodnikov a nevelkou davkou kludnych asfaltovych ciest (najma ako spojky medzi MTB terenmi). Vacsim prevyseniam sa tu moc vyhnut neda, sme v kopcoch, ale zase pre priemerneho bikera je to v pohode. Odmenou su vsak krasne scenerie a vyhlady, neporusena priroda a relativne kludne prostredie. A samozrejme zaujimava historia, ktoru na svojich cykloturach stretnete, jazera, banske pamiatky a i.

    No a otazka na vas vsetkych, odkialkolvek ste: ake dlhe denne MTB trasy by ste chceli, aby ste sem prisli trebars na predlzeny vikend? Kolko MTB kilometrov denne? Ake tereny? Okrem ankety mozete aj veselo vypisovat Vase cisla a komentare do vlakna :-)

    Anketa: Kolko MTB kilometrov denne,aby ste sa rozhodli ist bikovat na predlzeny vikend na stredne Slovensko?

    0x
    0%
    3x
    7%
    13x
    32%
    25x
    61%
    0 0
    • Misiak  

      stiavnicke vrchy hovoris? tak to sa tam asi pridem pozret cez leto, ze ako postupuju prace. nejake tipy na trasy by som potom celkom privital… ;)

      0 0
    • rock  

      Okolo 50, možná o kousek víc, takže na prodloužený víkend do 100–200 doporučených kiláků je dost. Ale spíš bych si představoval (jestli to jde, neznám místní poměry) kratší úseky zesíťované dohromady tak, aby se daly kombinovat. Náznak toho je na webu Cykloartu … www.cykloart.cz/…/default.htm no a k tomu seznam vytipovaných penzionů, ubytoven, hospůdek a samozřejmě zajímavostí, památek, vyhlídek apod. Není nic hloupějšího, než na výletě v neznámém terénu minout o kilometr něco, co by mne třeba zajímalo. A propos, až to bude v použitelném stádiu, nezapomeň to patřičně rozhlásit. Třeba já se rád přijedu podívat …

      0 0
      • Palo TT  

        Presne tak, nakombinujem si aj sam. Ked idem niekde dalej bikovat, tak min. 50km a 1500 vyskovych. Osobne moc cyklotrasam nedoverujem, lebo vacsina takychto tras na SK je cykloturisticka :)

        Samotne cyklo znacenie v terene podla mna nie je najdolezitejsie na propagaciu MTB v regione. Riesil by som skor ine veci:

        1. Ja vacsinou v neznamom terene jazdim podla TZT (turisticke znacene trasy). V Stiavnickych ich mate veru hodne. Takze uplne na zaciatok by bolo vhodne popisat ich vhodnost pre bike.
        2. Tiez by sa hodila dobra tlacena mapa (za dobru cenu v informacnych centrach + online verzia) – super zaklad je wags.nlcsk.or­g/LC/Default.as­px + dokreslit turisticke znacenie a zvyraznit dolezite lesne cesty, krizovatky. V terene potom doznacit len par krizovatiek resp. dolezitych spojnic.
        3. technika pokrocila (a zlacnela) – v dnesnej dobe ani GPS zaznami nie su na zahodenie
        4. dolezita je aj propagacia a ine sluzby okolo – doprava biku vlakom, busom, bike pozitive penziony atd.
        0 0
    • Belial  

      Štiavnické vrchy znám … byli jsme tam lézt na Sitně. Je tam mimochodem super tábořiště i s přístřeškem a ohništěm. Kdybych tam jel na kolo, určitě bych si vybral delší než 50km trasy. Pro místní si zase myslím, že je nejlepší to okolo 20km – 30km … alespoň u nás potkavám na takových okruzích nejvíce lidí. Jinak každá cyklo stezka by měla mít stejný výchozí a cílový bod, to je ale asi jasné :o)

      0 0
    • jaroh  

      To Rock: No, my to chceme urobit naopak – dlhe okruhy s moznostou roznych skratiek ci prepojeni. Ide mi len o dlzku tych okruhov a vidim z ankety, ze najmenej 40 kilometrov by to malo byt a radsej cez 50 km. To PaloTT: Nasou ambiciou je vyznacit aj „cykloturisticke“ okruhy, aj MTB okruhy. Mapa bude hned, ako to bude zmysluplne, t.j. ked uz bude vacsina planovanych tras aj vyznacenych, najskor teda pre rok 2009. To iste aj s opismi tras. „Bike positive“ penziony budu tiez, chceme aby sa miestne zariadenia certifikovali vo www.vitajtecyklisti.sk. GPS je samozrejmost, snad nejake trasy zavesime na net este pred letom.

      Vdaka za podnety a tipy, ak mate niekto dalsie napady a prispevky, sem s nimi :-) A ak ste este nehlasovali v ankete, hlasujte :-)

      0 0
      • rock  

        Ještě jeden tip: kdybyste udělali nejdřív mapu s popisy tras a vrazili vše na net a v terénu to doznačovali až následně, tak byste to zprovoznili (byť v nouzovém režimu, ale přece) o sezonu dřív :-) …

        0 0
      • Palo TT  

        Drzim palce, plany su to pekne. Len pri postupe, ktory spominas ty, pozor na to, aby pociatocny entuziazmus rychlo nepresiel. A vysledok bude nic, lebo tych par vyznacenych tras nebude spropagovanych. Preto som aj spominal ten popis TZT.

        0 0
      • zbartos  

        Jak asi víš, Shocart vydává pro cele Slovensko tur. mapy 1:50000. Protože tam v Juni pojedu, zajímal jsem se o to, co je v těch mapách nakresleno ve srovnání se staršími (cca rok 2000) mapami VKU 1:50000. Ke svemu uzasu jsem zjistil, ze Shocart tam ma nakreslene i cyklotrasy, ktere mu doporucil SCK www.cykloklub.sk a jsou podle SCK znacene i v terenu (mnohe z nich nevedou dokonce po asfaltu !). Vzhledem k tomu, ze v tech mapach ale neni oznacen druh povrchu pro cyklistiku (silnicka, trekking, MTB, jen z kopce, nesjizdne), jako v shocartich cyklompach CR 1:60000, doporucoval bych Ti, abyste se s Shocartem spojili a pro vas region s nimi takovou mapu vytvorili.

        P.S. Narodni parky na Slovensku maji v navstevnim radu uvedeny (bohuzel jen STRUCNE TEXTOVE) trasy, kudy se v nich da jezdit na kole. Dle informaci z NAPANT a NP Vel. Fatra, jsou tyto trasy konzultovane s SCK, takze by teoreticky mely sedet na mapy Shocartu. Bohuzel vsechny NP povolene trasy asi jeste nejsou vyznaceny SCK v terenu, takze je Shocart ve svych mapach zatim nema.......

        0 0
        • Blabas  

          Taky tam jedeme v Júni. Plánujeme lezení v Súlově, Maníně. Bikování tamtéž + Martinské Hole, Štiavničky tiež.Cirka 8 dní.

          0 0
    • McBlacky  

      okolo 100 km denně.

      0 0
    • chico*  

      Když jedu bikovat někam, kde to detailně neznám, nejradši jezdím podle nějakýho popisu z netu(např. www.navarrabike.org nebo www.turismematadepera.cat/…roadbook.pdf, kterej skombinuju s turistickou mapou aspoň 1:50 000 a třeba výtisky náhledů z googleearth.(GPS mě ježíšek ještě nedovalil). Značení v terénu je podle mě přežitek. Dá se to lehce zničit a pak jsou místa, kam značení nelze umístit.(louka a uprostřed ní křižovatka pěšin..) Pokud to má být opravdu terén a bez turistickýho značení, musel bys tam nějaých šipek rozmístit kupu. Taky jsem se setkal s tím, že se to považuje za neekologiké. Zaškrtnul jsem do 60 km, protože v terénu jezdím víc na hodiny než km a pokud hledáš cestu, hodně času ztrácíš. Jinak držím palce a doufám, že se na B-F objeví výsledek, Rád bych také pro svůj domovský terén zpracoval nějaký popisy, ale spíš jako síť „bikovatelných“ tras pro skombinování.

      0 0
    • Luka  

      od kazdeho trochu--- at si muzou vsichni vybrat a at to jde kombinovat… ps: a co ten vas posahanej lesni zakon? Nemuzete z nej mit nejake problemy? (jen rejpu :) )

      0 0
    • jaroh  

      To rock: O vydani akychsi predbeznych map vopred uvazujeme, ci uz aspon na net, alebo mozno aj nejake maloseriove printy. Uvidime podla penazi. Dakujem za tip.

      Palo TT: No, toto nie je zachvat entuziazmu… uz sa rozhupavame na vyznacenie tras snad desat rokov, tak snad ked sa uz (ako starsi pani:-) raz rozhupeme, tak snad to aj dotiahneme do nejakeho vysledku … :-) aj ked to ideme robit propri robote, takze to moze chvilku trvat. Este cakame na podpis zmluvy z mestom a ked to uz bude predmetom zmluvy, tak sa uz neda cuvnut :-)

      To Chico: Registrujem, dakujem za podnety.

      To Luka: Po lesnych cestach sa jazdit moze tak ci tak, ale trasy podliehaju zakladnym povolovacim konaniam a budu legalne.

      To Zdenek Bartos: Shocart vydal Stiavnicke vrchy niekedy v poslednych tyzdnoch a udajne su tam aj cyklotrasy, ale este som tu mapu nevidel, sem k nam sa este nedostala :-) Neviem, co je na mape. v kazdom pripade momentalne je tu v terene vyznacena iba jedna cyklotrasa, modry maratonsky okruh Stiavnice – snad 90% z neho je mimo asfaltiek, je plny vyhladov, su tam aj tazke zjazdy, aj tazke vyjazdy, aj pohodove useky … Slovensky cykloklub www.cykloklub.sk v priprave map robi dobru a uzitocnu pracu. Co sa tyka NAPANTu, tak tam (a zrejme aj v inych narodnych parkoch) su dv typy cyklotras: vyznacene cyklotrasy (legalne, povolene, vymalovane „C“ znackami) a trasy vyhradene pre vjazd bicyklom – nie su znacene znackami, ale su opisane v navstevnom poriadku a pri porovnani s mapou jednoznacne urcitelne. Navyse NAPANT vyda v blizkej dobe navstevny poriadok v popularnej forme a tam budu schmematicky tie trasy zakreslene.

      Dakujem vsetky za rady, ak mate chut, pokracujte. Vase rady si cenime :-)

      0 0
    • mimino  

      Pekny napad Mne by sa pacil velky hlavny okruh ktory by bol pospajany krizom krazom aby sa dala vybrat dlzka jazdy podla nalady a tak A nezabudnut uakreslit hospody Ja som z okolia strazova tak to bude asi podobne Je to tam v podstate panenske proste skvele bikovanie Drzim palce

      0 0
    • jan_hrusa  

      Jak dlouhá vyjížďka? No podle mě jde o to kolik na to máme času. Jelikož jsem normálně pracující od ráno do solidního odpoledne tak přes léto mám i 3–4 hodiny času na vyjíždku. Když trénuji kopce tak to mám tak na hodku a půl ( vrch Baba u MB…prima kopeček – pěkný kopec a prima technické sjezdíky). Prostě vše je závislé na času, když má člověk rodinu tak zase nemůže celý den prosedět v práci, doma mávnout rukou se slovy „JEDU“ a za tmy se ukázat doma. Příjemná denní vyjíždka je pro mě tak 50 a více kopcovitý trénink dá tak cca 25km v plné zátěži.

      0 0
    • jan_hrusa  

      A ještě jeden malý příspěvek. V podstatě 60km ujede „skoro“ každý..i v „solidním“ terénu, ale otázka je aby to taky useděl. Většinou druhý den bolí více zadek než nohy, pokud tedy zadek již není zvyklý…:-)

      0 0
    • xentar  

      jen technická – koho k Vám chcete na ty dovolené a prodloužené víkendy dotáhnout? Úzkou skupinu bikerů nebo lidi, větší mnořství lidí, kteří skutečně budou utrácet peníze?

      Pokud HC bikery, tak klidně natrasujte 100KM a 5000 výškových metrů, ale myslím, že větší záběr získáte, když vyznačíte 20–50 KM cesty. Oni totiž ti HC bikeři pak ani kompletní kvalitní značení nepotřebujou, pojedou klidně podle mapy nebo „jen tak“…

      0 0
      • hribik A1  

        to by riesilo prepojenie jednotlivych okruhov, ci uz priamo alebo s vyuzitim nejakeho toho kratkeho useku asfaltky. ak by sa dali kombinovat jednotlive casti okruhov, semtam sa pretinali vzajomne alebo s nejakou cestou (aj lesnou, ale orientacne jasnou) po kt. sa da vratit do vychodiskoveho bodu, natrasujes si, kolko budes chcet

        0 0
    • Blabas  

      Osobně preferuji s partou trasy kolem 70–80 km. Ideální je síť cest, na které se dá prodlužovat a zkracovat a to i přez den. Sem tam někoho rozbolí koleno, zkazí se počasí atd. Když se jede s kluky, kteří moc nejezdí, tak se jede na pohodu jen kolem 40 a do toho obídek a pivko. Já to jednou za čas zkousnu a legrace je i tak dost. Jestli plánujete trasy jak na víkend, tak na odpoledne, pak Vás asi čeká náročný úkol relativně hustého zasíťování. Držim palce. Až se tam v červnu dostanu, jistě si udělám obrázek a pak zase napíšu. Mapy mám doma asi 20 let staré a na dlouhý trtasy je to tak na dva dny a je proježděno, tedy alespoň dle map.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.