Merida dává do některých kol plášť MAXXIS Ranchero 26×2,2 Máte s ním někdo zkušenosti – zdá se mi dost široký, co valivý odpor
Merida dává do některých kol plášť MAXXIS Ranchero 26×2,2 Máte s ním někdo zkušenosti – zdá se mi dost široký, co valivý odpor
jako že to rvou do rámů?
jo to bi bilo krutý ! :-D
ty voe ty čech?
ja mám ranchera ale 2.0. jsou super. a na asfaltu nemaj skoro žádnej valivej odpor. v terénu jsou taky ok.hlavně se moc nesjíždí
jezdil jsem je v létě, teď je mám na plečce, ale jen v rozměru 2.00 viz recenze
Můžeš jej porovnat třeba s WTB Nanoraptorem? Myslím jízdní vlastnosti, valivý odpor …?
Nanoraptory jsem jezdil v drátu a rozměru 2.00, ten jejich drát je tak reálně 1,9 :o/ O proti Rancheru se mi zdál Nano trochu pomalejší, jsou to ale už dost mlhavé vzpomínky nano jsem jezdil tak před dvouma rokama, taky jako náhrada za pythona, ale zas jsem vrátil k pythonům :)
Ty jo … pomalejší? Tak tos mě docela překvapil. Já totiž jezdím docela rád Nanoraptor, taky verzi 2.0 drát, ale teď jsem koupil nové 2.1 a jsou o něco širší. Mám je ze velmi rychlé pláště. Ranchero jsem viděl, ale ještě jsem jej nezkoušel. A pamatuju, že minulý rok ve Velu byl test plášťů a Ranchero tam mělo podle nich velký valivý odpor. Nanoraptor tam nebyl.
Trochu pomalejší, ale furt jsou Nano celkem rychlé.
Seřadil bych tyhle tři pláště podle valivého dporu asi takle Python, Ranchero, Nano.
nevěřim že by byly nano pomalejší než ranchera, v kevlaru určitě ne a myslim že ani v drátu.
Kdybych se měl rozhodnout mezi Nano a Rancherem oba kevlar, tak vezmu Ranchero.
Už klasický 2,0" je dost široký plášť, nějak si neumím představit ty 2,2", hlavně jak to narvou do rámu.
Jedině ještě trochu roztáhnout trubky od sebe, aby to nedřelo … :D LOL
No v rámu je to naprosto bez problémů.Ted před měsícem sem kupoval Meridu a měl sem tam ten Maxxis Ranchero 2.2.Jel sem na něm jen zkušební jízdu 10km pak sem to sundal a prodal ale ne protože by byl špatný právě naopak.Jel sem s ním sice jen těch 10km ale na to že je to 2,2 tak to mělo velmi malý valivý odpor a o pohodlí ani nemluvě.Je to taková další pružící jednotka.Jo a tento plášť má taky nezvykle vysoký profil a proto to je asi i tak pohodlný.Sem si připadal jak ten řidič v autobusu jak má tu odpruženou sedačku.Menší nerovnosti nejdou vůbec cítit a to sem to měl napumpovaný na max.Prodal sem je protože nejezdím tak těžký terén tak bych ho nevyužil.
Ona ty výška pláště může být i nevýhoda. Nezdá se to, ale ve sjezdu je lepší, když jsi níž, protože máš níž těžiště a lepší stabilitu. A těch pár cm nahoru může pak být spíš na škodu. Sice je pohodlí, ale horší se s tím manévruje ve sjezdech
Zaleží na jak nahuštěných jezdíš.Ja to moc nefoukám takže výše nebudu:)Ale i tak myslím že ten 1–2cm nehraje velkou roli.
A vůbec si myslím že xc pláště se nehodí do terénu,to mi nikdo nevymluví.Alespoň do Beskyd bych s nima dal zákaz vjezdu:) Kdo má furt čekat než si hlapci po každém trošinku sjezdu povyměňují a zalepí pláště.Jeden dva defekty,dobrá ale pravidelně 3,4či5?Samej snake:)
Radsej by sa mali naucit jazdit, alebo prestat hustit 1.9 plaste na 2,5 atmosfery. Snake je vlastne vzdy blbost jazdca.
Tak tedy.Tito hošani tlakují jeden plášt jak já jeden. No a jen o technice to není.Nevím kde jezdíš ale tam kde já asi ne.Například ideální stopu nemůžeš vést tam kde prostě není.Neměl bys číst ty časopisy.
oprava:dva pláště jak já jeden
a zase Praha…(upozorňuji že proti Praze nic nemám)ale jezdil jsi někdy opravdy po horách.Maratony neberu!
A Ty si myslíš, že tady nejsou kamenité, skalnaté cesty ? Co třeba Točná nebo Prokopák ?
Jo,určitě jsou to ti nikdo nebere. tyto scesty neznám,mam ale kamaráda momentálně žijícího v Praze.Může tedy porovnat.Nic takového tam nemáte.
O.K. Já jenom že mi to připadalo, že jsi tím chtěl naznačit, že Praha je jen zabetonovaná placka ;-)
Viš mě jen vždy pobavi když si někdo myslí že snake je jen o technice.Totiž třeba ty Beskydy jsou pověstné velkým množstvím volných kamenů menší a střední velikosti.Když jsou vysypány v prudkém srazu kterej má (s méně prudkými úseky)třeba 10km.tak se stává že ti bike chvilkami po kamenech prostě plave.Pokud chceš sjíždět ve věčí rychlostí tak prostě ty pláště rány dostávají a můžež být technik jaký chceš. Na takovém podkladu mají problémy i mnohé DH pláště.Tyto gumy jsou ale jediná možnost jak si tady pořádně zajezdit.Univerzál není.
uplne s tebou souhlasim. Beskydy jseou samy sutr a vyhnout se jim proste neda. Jezdim Karmy nebo Ignitory a sem tam to cvaknu. Budu muset presedlat na neco bytelnejsiho
jakej snake? kdo vozi duse mozna, ale normalni lidi a snake???
Bohužel ti nerozumím.
jakože bych si duši do pláště nedal ani náhodou, jedine v pripade velkyho defektu a jen na dojeti.
To mi je jasné.Nerozumím:normální lidi a snake
no jako že pro mě je už normální nedávat si do pláště duši, napsal sem to blbě.
No, pro me je zase normalni si davat dusi do plaste. Kdyz si predstavim ty neskutecny problemy s bezdusema, dekuji nechci… ;-)
hehehehe je videt ze nevis o cem mluvis.
To asi jo. Sám jsem byl překvapený, když jsem obul balony pláště, jak jsem vysoko a bylo to jen pár cm, možná ten 1–2. Připadal jsem si jako v autobuse :)
myslim že tohle je naprostá blbost, sry
Není to blbost:)je to jen realita.mam to ověřeno sám na sobě a plus tak na čtyřech hošanech co semnou někdy jezdí. ale psal jsem v Beskydech ne na uhlazených cestičkách,občas kořen občas kámen. A jen o technice to také není.
Nemusíš se omlouvat, není :) Když mi to potrdil i sjezdař Hynčica, když jsem se s ním o tom bavil.
pokud budeš mít větší vejšku pláště, můžeš ho míň foukat a budeš na tom stejně při lepších vlastnostech měkčího pláště. Už je tu docela dostlidí co vozej 29 kola kde ten rozdíl je ve srovnání výšky pláště nesrovnatelně větší, a že by ve sjezdech slejzali z kol se teda rict neda, spis naopak, vetsi kolo snaz zdolava prekazky. takze o tom co ti kdo poradil si myslim svý.
To je pravda, já spíš foukám víc, tak 3,5 atm. S těma 29" tam je to trochu jinak. Jsou o hodně větší a mají kepší prostupnost, lépe se převalují přes větší přkážky, než menší pláště. Fakt jem že jsem na 29" biku neseděl, takže nevím, o kolik je výš. Třeba je rám na 29" bike nižší, takže není výš než 26". Ale nevím, nehádám se, neseděl jsem na něm.
A co teprve takový full, tam jsi jednoznačně výš a s rostoucím zdvihem fullu ještě víc. A taky jsem si nevšim, že bych musel na fullu ve sjezdech více slejzat než na HT :-)
:) já bych ale určitě slezl. Tož, ale zase když si na to sedneš, tak se to pod tebú zanoří … jako sedadlo v buse :)
To jo, ale stejně si většinou o malinko výše (i se sagem) než na HT. Ale ty rozdíly jsou už docela malý (budou tak odpovídat asi tak tomu rozdílu v těch plášťích).
A nebo taky někdy na některých fullech nejsi výše, ale to pak jeho uživatelé nadávající, že je střed moc nízko a že se často zapichují pedály do země :-)
jj, záleží na konkrétním biku … některé jsou vyšší, některé nižší. Třeba jsem seděl na Meridě LRS a připadal jsem si jako řidič kamionu :). A na nové Meridě už jsem si tak nepřipadal. Nebo na GT I-drive jsem si připadal tak celkem normálně vysoko, jako na HT
na sjezdovym fulu se zdvihy 200mm musíš bejt vejš docela o dost, a jezdí se s tim ty největší prasárny, z čehož jasně plyne že to s tim těžištěm je kravina:)
nj, ale podívej se, jaký máš posed na sjezďáku a jaký máš na fullu, na kterym se dá „normálně“ jezdit i do kopce. Na sjezďáku sedíš kousek nad úrovní zadního kola, takže těžiště máš hodně nízko, ne? :)
hele nemá cenu se hádat, nepřesvědšíš mě že budu z kopce rychlejší na nízkejch gumách kdy ten rozdíl nebude víc než 1cm, myslim si že to bude naopak, že ty vyšší pláště fouknu míň a aniž bych se musel bát o ráfek budu mít lepší trakci. Ale když máš svojí pravdu, nebudu ti jí brát:)
Právě na sjezdovém být ani výše nemusíš. Pro příklad vezmu třeba Canyon Torque a Grand Canyon. Torque má střed výše pouze o 54mm než Grand. Na kolech s větším zdvihem se běžně vozí větší sagy než na XC fullech, klidně 30% (nebo i o chlup více). Při 30% jsi na 6cm sagu, takže jsi níže o 6mm než na HT. To platí pro rovinu, ve sjezdu bude ten sag nepatrně menší.
Pokud vím tak Ranchero se alespoň samostatně prodává jen 26×2.00
přesně tak sem se díval a 2.2 sem v prodeji nenašel jen 2.0 ale na té mé Meridě sem ho měl
Ja jezdil tez jen ty 2.0 a muzu rici , ze to byly moje nej plaste… Takze se jich neboj jsou to velice dobre plaste do terenu..
Ja jezdim take pouze 2.0 (kevlar – hmotnost cca 600g) a musim rict, ze jsou to opravdu vyborne plaste – splnuji vsechny me pozadavky na univerzalni obuti. Pokud se hodne nahusti (pri jizde se vyuziva pouze stredni behoun), tak na silnici konkuruji „silnicnim“ plastum jako je Ritchey Speedmax nebo Maxxis Flyweight. Pri normalnim husteni se na silnici take neztraci a v terenu opravdu podrzi (maji vyborne bocni spunty). V neposledni rade jsou to balony, takze extra pohodlne. Co se vydrze tyce, tak mam na nich asi 2000km a znamky opotrebeni jsou minimalni → budou to asi celkem drzaky. Moje pristi plaste budou urcite zase Ranchera. PS: nejsem agent Maxxisu :)
Bratr si koupil Meridu a ta má Ranchero 2,2". Po přeměření se svým Ranchero 2,0", který vozím vzadu musím konstatovat, že 2,2" a 2,0" jsou na milimetr stejný! Ať na výšku, nebo na šířku! Rozměrově v nich žádnej rozdíl není. No a k jízdním: Ranchero vozím jen vzadu, vpředu mám Dynomite 2,1" (je u fous užší než Ranchero, ať už 2,0 nebo 2,2) Valivý odpor po silnici je minimální ve srovnání třeba se Schwalbe Little Albert, nebo Panaracer Speedblaster, žádný rychmý pláště typu NR nebo RR jsem nejezdil (pumpuju hodně na tvrdo,tak, že jedu jen po tom prostředním běhounu a na silnici mi kamarád na silničním kole ani z kopce nijak výrazněji neujížděl..spíše vůbec). Záběrový vlastnosti v blátě jsou taky vysoce nadprůměrný, vyjel jsem s ním to, co kamarád s Michelin XCR Mud nevyjel… V kombinaci s Maxxis Ignitor/Dymomite vpředu je to výborná kombinace.
to žes vyjel to co kamarád ne, je naprosto nevypovídající, vyjedu spoustu věcí c o kamarád ne, ikdyž budu mít slicky a on drapák jakej bude chtít, je to hodně o technice. Já mam super zkušenosti s RR a to už sem toho zkusil hodně. Na závody teda dozadu asi FF,ale jen kvuli tomu ze fakt jede
Jasně, je to o technice. Není to žádnej drapák, ale v terénu podrží výborně a jak říkáš při dobré technice je supr i ve výjezdu na blátě (porovnávám opět s těmi plášti co sem jezdil) Podle mě nejlepší univerzál, s testováním dalších plášťů jsem skončil, už budu jezdit jen výše popsanou kombinaci. Ale pokud by mi někdo mermomocí vnutil ralfy bo pajtny na vyzkoušení, nepohrdnu :o)
bejt tebou bych ted teda se zkousenim nekoncil, zvlast kdyz si dospel k tyhle kombinaci. Zkus ralfy, karmy, to je taky super guma, možná ji dám na závody dozadu… Oba ty pláště maj i super váhu.
Nevim..Ralph už je naprosto jiná cenová a co se týče životnosti, tak bych ho taky moc nepřeceňoval.. 8000 se na něm asi nedá:o) Počkej až přijde pan Splinter, on ti poví kolik najezdil na Rancheru ;-)
já to beru trochu jinak, kola mam tři, takže na tom nepotřebuju najet buhvikolik km, na zavodakovi budu jen na zavodech, na fulu si to chci uzit- prto ralf a NN a na silnic taky ty nej gumy, tam to vydrzi dlouho.
Njn, já mám kolo jedno a přehazovat pláště podle aktuálního rozpoložení by se mi nechtělo, tak proto univerzály. A ty co jezdím teď prostě na asfaltě jedou a moc neubejvají a v terénu podrží a mají dobrej záběr. Taky sem uvažoval, že bych si na závody pořídil něco „rychlejšího“, ale zase když sem zvyklej při normálních vyjížďkách a trénincích na jedny pláště a závody bych měl odjet na pláštích se kterejma bych nebyl tak zžitej..
to pak jo, podle fotky v profilu sem myslel ze si zavodnik a budes mit silnicku:) stejně bych zksuil ty ralfy, taky nejsou drahy a o karmach plati to samy.
Jé, tak to děkujůůů :o) Ta karma vypadá zajímavě, to jsi mě nahlodal… Jinak na té fotce v profilů mám Tiogy :-) Blue Dragon a Yellow Kirin. Tomu říkám závodní pláště :-D
jo to teda sou:) ta karma ma mimo jine i vybornou zivotnost…:)
Závodní pláště do hutného blata :)
Ralpha muzes zkusit i v dratu v 2.25 za cca 400, prestoze je to drat, hmotnost neni nijak dramaticka (a narozdil od kevlarovych evolution jsou boky odolnejsi na proriznuti). S tou zivotnosti zalezi jak moc sjety vzorek vymenujes, loni jsem na ralphovi vzadu najel 4500km (slick by z nej byl nejspis tak po 7000).
To si najel na drátovém nebo kevlarovém? Protože já mám životnost ralphů na zadním kole tak cca 2tis. km a měním je ve chvíli, když vzorek dosáhne poloviny původní výšky.
A ten muj údaj je pro kevlarovou verzi.
Na dratove, ale vzorek uz byl nejspis za polovinou, takze rekneme 3500km v polovine.
Souhlasím Karmy jsou min.o 40% lepší než Ranchera/rychlost,samočištění,hmotnost/jezdil a jezdím°.Ranchera,TT Larsen,Speedblaster,Spec.fast track a karmy jsou asi podle mě nej.
souhlas karma je fakt super, jede, dá se s ní i bláto, bud bude na zavody na zadku FF nebo prave karma.
ještě ke Karmam,když jsem je nazul"po Larsen TT"tak jsem myslel,že jedu na silničce v terénu.Jezdím hlavně Beskydy,najeto asi 1500km vzorek jak novy a ani jeden defekt,Foukám 2,5at a vážím 70kg.A to Jsou TT Larsen hodně rychlé gumy.
A co koupil bratr za Meridu jestli se mohu zeptat?
Matts TFS 800-D www.merida-bike.cz/…ts-tfs-800-d
Mám je v drátu ve verzi 2.0 a naprostá spokojenost. Je to dobrý univerzál a pořádný balón – mám problém je dostat z rámu přes V-brzdy, když jsou nafoukané. Nemyslím ale, že by po asfaltu nějak vyjímečně uháněly – Speedmax nebo Wormdrive to není.
slušný plášt do těžšího terénu,má vcelku solidní záběr,a když ho nahutíš na max. tak i na tvrdém povrchu pojede relativně slušně,
Díky za odpovědi, na Authoru jsem jezdil dlouho na Ritchey Innovader 26×2" a prostě mám subjektivní, že jely o hodně rychleji.
Tenhle sem zkoušel a po silnici, nebo zpevněných cestách jede jak ďábel, ale rozhodně se nehodí do terénu.
Příště možná půjdu do Ritchey Speedmax 26×1.9 alfa,omega.Všude je chválili.
na sucho, lehky teren a asfalt ano „recenze“ www.bike-forum.cz/…/recenze.htm?…
Právě místo toho Ranchera 2.2 sem tam ted hodil Ritchey Speedmax 1.4.A ted podte dome.Co si o tom myslíte?Nejsou to slicky,je to ten stejnej vzorek co je na 28´´ speedmaxech.V prostředku je jemnější a na krajích(bocích) má drapáky na podržení v terénu.Samozřejmě se stím nedá jezdit nějakej těžkej terén a to já ani nejezdím proto sem do nich šel.Testoval sem ho na lehčím a středně těžkým terénu a neměl sem absolutně žádnej problém.Ani při agresivnější jízdě a při náklonu neustřelil,to sem se až divil.V jeden moment sem každou chvíli čekal že ustřelí a ono nic,držel jak přibytej.Jedinou nevýhodou je že má menší deformační zónu třeba při skocích, ale já stejně neskáču takže je mě to jedno.A co se týče chováni na silnici tak k tomu se snad ani nemá cenu vyjadřovat,no prostě to maže no.Sice oproti tomu maxxisu má znatelně nižší profil,je až o 2,5cm nižší ale ta rychlost toho pláště to tísíckrát vynahradí.Já nejezdím závody ani žádný těžký terén a tak sem stím pláštěm maximálně spokojen.Je to přesná šířka jak na Krosovým kole.A protože sem Krosový kolo nechtěl(připadám si na něm jak na rozledně,na horákovy se cítím bezpečněji a lépe se mi ovládá a manévruje) tak sem si takhle přispůsobil horáka.Akorát sem ten plášť sháněl po celé republice,nakonec sem si ho nechal poslat z Pardubic,nikde v cykloprodejně ho neměli.Takhle vypadá.
Speedmaxy ikdzy 1.9 sem jezdil 7 let a jsou to sakra dobry plaste, jen… predni me fakt parkrat zradilo (sterk a pisek) a posledni Speedmax co sem mel popraskal po 500ti km ale reklamace byla oki
ted mam vzadu nanoraptora 2.1 – je o dost pomalejsi a v terenu se chova skoro stejne – v blate se ucpe a cubka prokluzuje pak stejne jak ty speedmaxy akorat neujizdi a drzi stopu – no z toho plyne i zaver co se tyce jizdy na mokre trave apod – speedmax nedrzi a strili do boku, nanoraptor je na tom trosku lip
a priste pujdu do ranchera :)
No tak sem to přezul na speedmax alfa-omega 1.9 kolo začalo jet. Ty 1.4 není to na horáka až mos slabý? hoť foto
viz o kousek vyse, jinak speedmaxy me uz nekolikrat nepodrzeli, takze je mam jen v koute max na tu cykloturistiku, do terenu jsou jiz lepsi univerzaly :)
vim ze je meli tady: www.trinnity.cz/Default.asp?…
co povazujes za lepsi univerzal do terenu? jak ojedu nanoraptora tak sem se chtel vratit k speedmaxum, ale jestli mas lepsi tip
asi nejvic provarenej plast na foru ralph :-) oblibeny nejen u chrtu :) , resp jeho nastupce nobby (pry jen vetsi grip ns ukor rychlosti)