ahoj,
nemate nekdo zkusenost s ramem od teto firmy – konkretne me zajima nejvyssi model Nanolight ze scandia. obhlizel jsem ho v obchode a docela me zaujal.
na www.vautron.cz moc info neni…zajima me geometrie,vaha, tuhost vs. komfort…
ahoj,
nemate nekdo zkusenost s ramem od teto firmy – konkretne me zajima nejvyssi model Nanolight ze scandia. obhlizel jsem ho v obchode a docela me zaujal.
na www.vautron.cz moc info neni…zajima me geometrie,vaha, tuhost vs. komfort…
Já mám asi 3 týdny kolo od této firmy a jsem spokojen.
Jezdíte ještě někdo tento rám e1 scandium?Sháním nějaký HT rám na V brzdy.Cena do 8tis.
Měl sem ty rámy 3 ;-)
A vždy rupnul?A kde?
Jedno hlava, dvakrát u sváru sedlové a horní rámové trubky.
Jakou velikost rámu potřebuješ?
17
Na to jsem uz taky koukal.
u scandia na pohodli zapomen, jinak cena nic moc
Proč zapomeň?
Ja som to pochopil tak, že pridaním scandia do hliníkovej zliatiny je materiál omnoho pevnejší. Dajú sa robiť tenšie trubky a pri dobrej konštrukcii to pruží lepšie. Aspoň teoreticky.
Skúsenosti z praxe nemám. Rád sa nechám poučiť. 8o)
komfort se u rámu většinou dociluje profilací, tu u scandia moc nenajdeš,
že sou trubky tenčí neznamena že budou víc pružit, naopak pružení není u rámů žádoucí, ale především tuhost.
Se Scandiem mám osobní zkušenost viz RM v mém profilu.
No napřiklad no saint tu profilaci dělá ;-)
jo kde?
No ty čepy sou dovnitř…neni to rovna tyčka ;-) ale je to u toho novějšího, s tou zpevněnou sedlovou trubkou.
no moc profilované mě to nepřijde, na hliníku sou k vidění mnohem větší kouzla
Tak se mi to možná jenom zdálo, ten rám má moje slečna
RM v profilu moc hezké 8o)
ak sa dá scandium tvarovať hydroformingom, tak by nemal byť problém navrhnúť trubky tak, aby boli v jednom smere dostatočne tuhé a v druhom zas pružné. prečo sa profilácia u scandia na zadnej stavbe moc nepoužíva mi nieje jasné.
u závoďáku je tuhosť samozrejme na prvom mieste. a hmotnosť. ale veľa hobíkov by možno prijalo rám trošku menej tuhý a trošku ťažší ak by bol o dosť pohodlnejší.
scandium som bral ako ľahšiu a drahšiu alternatívu k CrMo rámom čo sa týka pohodlia. s tým že má potencíál na to aby sa dal urbiť veľmi tuhý a ľahký šporťák rovnako ako pohodlný hardtail na príjemne jazdenie.
protože Scandium nemá v době carbonu budoucnost, a žadná firma nemá důvod se s ním trapit protože je složité na zpracování
takže dalo by sa to, ale nerobí sa to.
karbon je určite materíál budúcnosti. nanotrubky, fulereny a tak. už aby to tu bolo…
ok, zbořil jsi muj malý scandiový svět 8o(
Dik
moje kolo.