Zdarec,
Poradil by me pls nekdo kolo kolem 20k-25k? MTB odpruzene ve predu, kotoucove brzdy…jezdim tak pul na pul silnice/cesty a teren…zadny extremy…
Predem diky.
Zdarec,
Poradil by me pls nekdo kolo kolem 20k-25k? MTB odpruzene ve predu, kotoucove brzdy…jezdim tak pul na pul silnice/cesty a teren…zadny extremy…
Predem diky.
Váha, výška… A má to být 26, 27,5, nebo 29?
Vyska 184 a vaha 83–85(ted po Vanocich zrovna 85:D)
Rozhoduji se mezi 26 a 27,5..prave i stimto bych potreboval trosku poradit..vyhody a nevyhody..
na 26 uz neni tolik dilu, jasna volba 27,5
No, třeba v obutí je tedy pro 27,5er oproti klasice trošku omezené. I když doufám, že se to brzo dorovná a i to WTB NANO bude pro sedmadvácuapůl:-)
Opravdu? Zajimave tvrzeni. Vidlice jsou, rafky taky jsou, draty taky jsou, plaste-duse taky jsou, zapletena kola taky jsou. Vsechno ostatni je stejne jak pro 27er,28er,29er.
Ja bych to tak nedramatizoval. Chapu, ze pro vetsinu je rozmer 26 uz pase, ale rozhodne nezmizi jen tak rychle z trhu.
a jeste dotaz…myslite, ze kolo za tuto cenu je lepsi si nechat slozit a nebo koupit v shopu?
No na to bys musel oslovit nějakého stavitele. Asi jsi na tuto volbu již narazil, když si to nadhodil. Nikdo ti tu asi neřekne, co Ti nabídne Maajkee, Scalar, Hnoj, bluma apod.
Ve 26 budeš mít lepší výběr z výprodejových kol. 27,5 většina českých značek začala dělat až na rok 2014.
No a jak tak budeš hledat, tak ne vše na eshopu asi bude skladem. Když vidím třeba tuto, tak mi to přijde až moc zajímavé, na to, aby to nebylo jen třeba ve velikosti S :)
http://www.kola-online.cz/…0–2013/d6480
Rozhodně tuto je již rozpočet na vzduchovou vidlici s 32 mm nohama, kotoučovkama na úrovni deore, slušnýma kolama co nebudou mít náboje RM66 apod.
Zkusil bych napsat nějakému staviteli, třeba toho co budeš mít nejblíže a během ladění kola, ještě můžeš hledat na netu.
Bluma uz me kolo skladal a mam v planu ho opet kontaktovat…
Ten Superior vypada moc dobre…na mou vysku bych mel brat 19"?
no ted koukam, ze asi spis to 21,5" ze?
Velikost rámu řešil stavitel:-) Třeba Ti tuto pomůže http://superiorbikes.eu/…-xp-930.html?…
Těžko říct, jak máš dlouhé nohy. Pokud nemáš dlouhé nohy, tak bych se bal velikosti L a bral raději M. Na délku je rozdíl nějakých 14 mm, ale na výšku je to bajvoko 5 cm. Ale jak jsem psal, já velikost rámu moc neřešil.
takze pokud budou mit velikost M nebo L tak by si me doporucil do nej jit? Myslis, ze neco lepsiho jen tak nesezenu?
Vzhledove to teda neni zadna hitparada, ale dam prednost radsi dobre vybave nez vzhledu.
Je to sportovní kolo, nemá třeba díry na prodělání nosiče, ale to se da řešit objimkama. A jak říkáš, vzhled je individuální. Me se třeba moc líbí rámy MRX. Ale to je cesta stavby. Já bych třeba oželel XT/XTR a mel lehčí kola s deore sadou.
Moderního člověka ničí možnost volby a dostatek prostředků. :-D
Muzes teda navrhnout nejaky jiny kola?
http://www.kellysbike.com/…7–5/thorx-10#… sice mě tu ukamenují, ale nabídka je to dobrá.
Na to uz jsem se dival, ale tam me prijde ta vybava nic moc extra za ty penize…prevazne Deore
Kellys nemusím,ale co si napsal je blud,zrovna tohle kolo je za ty peníze velice dobře osazený :-) tedy co se toho tvýho Deore týče :-))) z brzdama už to tak slavný nebude .Jen tak pro zajímavost,proč s tvou výškou ne 29?
Vsak se s nikym nepru:)…kdybych tomu rozumnel tak se tady neptam…
Nevim jaky je rozdil mezi 26, 27,5 a 29…
Zatim mam jen dva navrhy..ten Superior a Kellys..co z toho se vam teda zda lepsi?
Ještě Ti zamotáme hlavu karbonem :)
Klidne me motej hlavu dal:)…cim vetsi vyber tim lepsi..ten Superior ma u me jedno velky + a to, ze by byl primo tady v Brne…Takze garancka a muzu si ho zkusit…
Z těch dvou ten SUP,jde o výprodej ,pokud ti nebude vadit že na tom sedíš jak vosa na bomboně-bráno očima dnešní doby,A jak píšeš že nevíš jaký je rozdíl,asi by stálo za to,než vyhodíš peníze,si na všechny typy sednout,projet,poskoušet,udělat si obrázek jak se který kolo chová a co ti vlastně vyhovuje,u toho bych začal a pak se dá více radit s výběrem.
Prave ja si myslim, ze to je trosku o zvyku asi aji…a do ted jsem mel 26tku nez me ji ukradli:(..kdyz to vyzkousim 27,5 tak se bojim, ze by me mohlo odradit jen to, ze jsem zvyklej na 26(ale podle me si clovek zachvilu prevykne)
Spis by me zajimaly jizdni vlastnosti…specialne do kopce a roviny…co je rychlejsi…26 nebo 27,5? Jde to vubec posoudit?
Mám krose, takže vlastně 29. Do kopce to nejede. Ale není to velikostí kol, ani počtem převodů, ani tím, že moje vidlice má zdvih jen 70 mm.
Je to tím, že jsem béčko a nemám konve místo lejtek :) Kámoš přešel z 26 na 29 a čvachtal si. Pak zkusil full a přestal si čvachtat. Teď uvažuje o fullu 27,5 ;) Ale každý kolo má své. Stejně jako nastavit správný útlum vidlice. Pak někam přijedeš a stejně je to špatně.
Pokud máš možnost něco zkusit, je to ideál. Ale zkusit myslím na vyjížďku někam, ne jen se projet okolo krámu.
A 27,5 bych opravdu pak viděl se spíše poptat stavitelů. Tam moc výprodejových starých modelů není.
Popravde o 29 ani nepremyslim…Rozhoduju se mezi 26 a 27,5..bohuzel vic nez kolem obchodu moznost mit asi nebudu…
Tak logicky by to podle me melo jet do kopce o neco hur(27,5) nez 26..a po rovine zase o neco lip…nebo se pletu?
No a pak přijde kořen/kamen a větší průměr se přes něj přehoupne snáze :)
Což je přesně nesmysl, že o 29 ani nepřemýšlíš, protože na tvoje zadání půl na půl silnice a „terén“ s žádnými extrémy (takže v překladu max lesní cesta), pro 184cm a 85kg, by ten tlustej cross byl vhodnější…
Je pravda, ze nekdy i na horsi teren zajdu…a ta silnice..tezko rict no kolik to je %, ale kazdopadne muj hlavni zamer je se silnicim co nejvice vyhybat…takze na ne jedine kdyz neni jina moznost…
Urcite mam v planu do budoucna i do nejakych arealu, kde uz je teren trosku horsi..takze proto se rozhoduji mezi 26 a 27,5
Já šel z 26 na 29 a už bych neměnil,s tvoji vejškou bych ji naopak přesunul na začátek,jak píšu,pujč si to a pojezdi.
+1
26 a 27.5 bude rozdil hladkej plast vs. plast s vetsim vzorkem do terenu. Na 29 je to trochu jiny, ale nemam primy sorvnani s 26. Taky zalezi na geometrii, jestli to je vic tocivy nebo vetsi tank. 27.5 bych se nebal, kdo umi, ten to da na vsem :)
Od pohledu to nevypadá špatně, otázka je, jaké jsou třeba ty náboje, u brzd bych dal spíš přednost Shimanu, ale celkově slušná nabídka za ty peníze.
Tak zatim shrnu moznosti…
Superior XP 930 2013 – 24990,–
– vyhody: V Brne, muzu vyzkouset M i L, za tu cenu vyborna vybava
– nevyhody: Je to 26tka a ja bych asi radsi 27,5, nejak extra se me nelibi vzhledove
Kellys Thorx 10 2014 (23590,–) / 2015 (22900,–)
Co by jste volili z techto kol a jeste nejake jine pripadne poradite? Nebo aspon znacku po ktere bych se mohl divat a kde je moznost, ze se zenu neco dobreho v teto cenove kategorii..
Diky
No myslim, ze Kellyse bys v brne sehnat mel.
Tak si zkus to co můžeš, tím odhadneš velikost. Geometrii rámů si pak porovnáš.
A kdyby to i na živo bylo nehezké kolo, tak si objednáš Thóra v té správné velikosti :)
Takze tim rikas, ze z tohoto je nejlepsi volba ten Sueperior? Jak jsem psal, kde me spise o kvalitu nez o vzhled…
Trosku me vadi, ze to je 26tka…predtim by me to nevadilo, ale ted me od toho tady hodne lidi odrazuje:)
Doba pokročila ,pro ženský,nebo drobnější typy je to pořád dobrá volba,ale pro takhle vysokýho chlapa je to už trochu mimo.
me neprijde, ze bych byl az tak vysokej…spis normalni vyska:))…ty mluvis jako bych byl nejak prerostlej…:D
No se 184 cm nejsi žádnej trpaslík,beru to podle sebe,já bych už prostě do 26 nešel,chtěl jsem si to svý nechat na ježdění s rodinkou a ke stánku a tak, a už to prostě nešlo :-) zvláštní pocit,hele žádný rady tady ti nenahradí osobní zkušenost a tak ti radím,testuj,testuj,vyplatí se ti to.
Tak si zajeď do RB půjčit si test bike na víkend:
Ja chci prave nejdriv vybrat nejaky dobry kola treba tri…a ty pak vyhledat a nekde vyzkouset…ale zatim nemam moc z ceho vybirat..mam tu jen 2, ktery me nekdo doporucil…
Stim tvym ted tri, ale to uz je pres rozpocet…uz tech 25k bylo moje extremni maximum…
Pošli mi mail,pošlu ti tam jednu alternativu,tedy pokud chceš.
Máš to tam
Jo a RB má záruku 5 let na pevný rám.
To je něco výjimečného? Zcela standart i u Kellysu. Někde dají i doživotní pro 1. majitele.
Ahoj,
já myslím, že kellys byl někde u autobusákového nádraží (tedy před 4 lety)
nejaka nechapu tento post.. :)
Nebo treba v zidenicich, kde ho nabizeji. Takze zavolat, nebo tam zabehnout, zda je to pravda.
a tak po tomto prispevku uz to chapu :)
http://www.eurobikes.cz/…0–21–990-kc/
http://www.eurobikes.cz/…0–22–990-kc/
Jaky je teda pls presne rozdil mezi temato dvema?
Limitovaná edice (druhé kolo) má o dost lepší vidlici. Pak se liší řazení, náboje…
diky…
Momentalne se teda rozhoduju mezi tim Superiorem XP 930 2013 a Kellys Thorx 10 2015..
Nekoukej na to jestli je to vybavené Deore, nebo něco jiného, ale na vidlici a rám. Ty se většinou nemění, přehazovačka apod. je v terénu spotřebák. Na kvalitu řazení mají stejně větší vliv řadící páčky ;-). Mimochodem to RB je sice dražší, ale má o třídu lepší vidlici.
jj, ale ja jsem si fakt rekl, ze 25k je maximum…a vic uz nedam…
Takze kdyby sis mel vybrat z techto dvou tak co by si volil ty? Popripade mas nejaky jiny navrh krome toho RB?
já bych vzal Supa, nicméně bych se o něm ještě informoval, poněvadž tam vidím nesrovnalost v převodech. a může toho být více…
a jakou presne nesrovnalost? A s cim porovnavas?
Btw..je tolik kol a kdyz pak clovek vybira tak nema skoro na vyber a resi dve :))
tak píšou 30 rychlostí a řazení 2×10
To ma superior aji na strankach
Koupil jsem RB protože jsem měl možnost otestovat přes víkend 26 i 29, HT i full a různé velikosti. Hlavně to chce vzduchovou vidlici 120mm, což ten Thorx nemá. Jak dobře to jede po silnici je otázka hlavně plášťů.
Jestli jezdíš hlavně po polňačkách a cyklostezkách kup si 29" a můžeš tam dát trekingové pláště (protože mají stejné ráfky 28").
Je tady asi milion vláken na téma kolo do 25 000 Kč.
Řeknu to asi tak. JAké kolo si koupíš, to ti tu nikdo neřekne. Já toho Supa našel během minuty, abych měl co hodit jako nástřel.
Osobně mám krose. Občas, když jedu lesem přes kořeny, tak si říkám, proč jsem si nekoupil 29 se 100 mm vidlí, na singlu jsem si zase říkal proč jsem si nekoupil 26. Ale jelikož prakticky každá moje vyjížďka vede půlkou po silnici, jelikož bydlím v Budějcích a nějak se z města musím dostat, jsem rád za krose.
Ať vybereš cokoli, tak první půl rok si budeš říkat, proč já je poslechl. Tuto není zcela ideální a tuto také. Pak si to vše posedá. Druhý rok budeš spokojen s kolem.
To chapu no..akorat tomu moc nerozumim…a vyber ze dvou neni nic moc..kdybych tady mel vic moznosti tak uz se pak pro neco rozhodnu…
Z toho co pises se teda moc nezda, ze by se ti ten Sup zdal jako dobra volba:)
Mě přišel SUP a podežřele moc dobrý. Zkus napsat ještě nějakému staviteli, ať máš na výběr ze tří. On Ti zase řekne další věci. Jemu projde rukama za rok stovky komponent a všechny si osahá.
On by ti nejlépe řekl, zda je velký rozdíl ve vidlici Raidon XC a Epicon, nebo Recon a Reba. Zda se vyplatí připlatit. Kdo ví, třeba bys nakonec nechal poskládat něco okolo 20k, byl bys spokojen, že jsi sehnal v pohodě do limitu. Na to co píšeš by stačila i sestava Raidon XC, Deore včetně brzd a slušná kola, třeba na průmyslech, ať nemusíš řešit seřízení. Což by mohlo být okolo 20k.
jj uz se stalo…napsal jsem si o nejakou nabidku…
btw. tak ten Superior ma jen 20 prevodu…To jsou pak ve predu jen dva prevodovy kotouce? TO me prijde malo, kdyz ma ted kazdy kolo minimalne 27…Mate stim nejaky zkusenosti?
Zvlastni, ze pisou vsude 30, ale da se ocekavat, ze je chyba na ofiko strankach a ostatni do akorat okopirovali..
Čím víc převodů, tím víc Adidas?
Chudáci profíci, co jezdí jenom 10 nebo 11 převodů. =D
To netvrdim. Prave proto, ze tomu nerozumim a nemam s takovym kolem zkusenost tak se na to ptam…
V Holandsku nemají žádné kopce, proto jim stačí 2×10 ;-)
Taky maj trošku jiný nožky :-)
ve vedlejším vlákně se řeší 2×10 vx 3×9, je to tedy pro dámské kolo, ale pere se to tam komplet
To resi, ale reseni tam neni..kazdej zase rika neco jineho:)..jako skoro u vseho zde:D…
Misto abych byl cim dal vic rozhodnuty, tak spis cim dal vic nevim:)…ale zase na druhou stranu vim dalsi veci na ktery si davat pozor pri koupi kola..
A už jsi na nějakém tom novém kole jel?
zatim ne…jsem v praci…ale toho Superiora mam uz rdy a dnes nebo zitra tam jedu..
osobně si myslím, že trojpřevodník měl smysl v době 7–8 pastorkové kazety.
Trojpřevodník má smysl i dnes. Pro spoustu lidí, kteří nemají jasnou představu jaké převody potřebují (víc do rychla nebo naopak pomalejší) je trojpřevodník sázka na jistotu. Nebude jim pak chybět nějaký konec rozsahu.
Pro přítalkyni bych třeba také volil 2×10 převody. Osobně mám 3×9 a nejtěžší převody 44/11 prakticky nevyužíju. A jak bylo psáno, v terénu to ujezdím klidně na střední placku celé, když nemám náladu na měnění táců.
Trosku blbej dotaz, ale fakt o tom houby vim…
Kdyz tam je jen 20 prevodu tak nejlehci a nejtezsi je stejnej jako u 30ti? A schazi neco uprostred a nebo jak to je? Abych pak vyslapal kopce kdyz by me schazel nejlehci prevod napriklad:)
Si to spocitej, jak to vychazi.
Nejtezsi prevod bude zcela urcite lehci, nez na 3×, nejlehci pravdepodobne tezsi, nez u 3×:)
to by mohl byt problem…pac nejlehci pouzivam casto…
Tady si můžeš porovnat aktuální a budoucí převody. Např. když jsem řešil převody na krose pro mamku, tak vyšlo, že většinu času bude jezdit velkou placku a malou dá jen do kopce. Kolo se tak osadilo a teď je neskutečně spokojená, že už ty převodí nemusí lovit mezi třema plackama a bohatě si vystačí se dvěma. Ale jasně, 2×10 bude oproti 3×10 chudší o některý převody – buď nejtěžší nebo nejlehčí. Je na každým, aby si posoudil, co obvykle jezdí a co mu asi bude vyhovovat.
Na běžné ježdění je 3×9/10 pořád nejlepší volba.
Co je to běžné ježdění? U běžného ježdění bych naopak čekal, že nejsou třeba ty extrémy na krajích…
To si nemyslím,z pohledu člověka co má najeto asi ne,ale i projíždka na pohodu třeba u nás vždycky mile překvapí nějakým prdákem atam se ty kraje právě naopak hodí a oto víc u začátečníků,nebo lidí co tolik nejezdí.
Začátečník ten trhák stejně tlačí (a já nakonec klidně taky). Už při stavbě posledních dvou kol jsem na úplně nejlehčí převody taky rezignoval, mám na 29 nejlehčí 22/32, na předchozí 26 jsem měl o chlup lehčí.
vmísím se do debaty o zkušenostech s převody
mám na 29 kole nejlehčí 24/36 a druhej 24/32 a nevyužiju je protože jsem ještě nenarazil na kopec kterej by nešel vyjet těžšíma a když je cesta rozbitá takže těžší nejedou tak se mi při šlapání zvedá kolo na zadní takže stejně sesedám a vedu
v podstatě stejnej problém mám i u nejtěžších převodů (38/11,38/13) ty zase dlouhodobě neušlapu je mnohem pohodlnější zvýšit frekvenci šlapání než to rvat na těžší převod
2×10 38–24, 11–36 a za mě s velkou rezervou naprostá spokojenost
P.S.: nejsem žádnej sportovec spíš rychlejší turista co se chce spíš vozit
Nejsi sportovec a na kopec co bys nevyjel na těžší si nenarazil? :-) se někdy otoč ,pár ti jich ukážu :-P
38/13 neušlapu a jsem ještě nenarazil na kopec kterej by nešel vyjet těžšíma je poněkud v rozporu. Možná jsi ještě neodjel dost daleko od Rajhradic.
Spousta lidí neví, jaké počty zubů na 2-převodníku zvolit. A ještě to tak kombinovat s kazetou… Pokud někdo prostě nemá přesné přání ohledně 2-placky, je lepší sáhnout po klasice 3×10. Nic tím nezkazíš a je jistota, že nebude nic chybět. Mluvím o běžných lidech, ne pravidelných návštěvnících BF :-)
http://www.feltbikes.cz/…014,382.html
Co rikate na toto za 25k?
Obecně chápu snahu dávat krosové vidlice s 30mm nohama na MTB z důvodu šetření. Ale nechápu, proč k tomu pak dávají 180mm kotouče a slušné brzdy, které na té vidlici udělají o to rychleji vakl.
Vakl závisí spíš kus od kusu, co mám zkušenost s několika vidlicemi během ježdění a servisování. A nejen RS, ale i FOX.
A nechtěl jsi náhodou 3×10 speed?
Nerekl jsem, ze chci..jen, ze stim nemam zadnou zkusenost…
Ted jsem zkousel toho Superiora a prislo me to, ze by tech 2×10 mohlo stacit…a celkove se me zdal vpoho…i ten vzhled byl na zivo mnohem lepsi:)))…
Jinak pokud bych stim mel velky problem tak chapu spravne, ze by stacilo pak koupit pouze predni tacy?
akorat teda mohli tam dat aspon 2,25 plaste
Nejsem v tutom odborník, ale logicky by to stačit nemělo. Kdo ví, zda bys nemusel kliky a i přesmyk bude dělán buď na dva tácy, nebo tři. A ještě tu nedávno řešili, že je třeba brát v potaz i počet zubů.
Ale proč by to nemělo stačit. Já popravdě když už jedu na nejlehčí převod v terénu, tak se po chvíli tak vytavím, že stejně potupně slezu :)
to bohuzel nevyzkousim, protoze tam okolo je sama rovina…takze sem jel jen po rovne silnici…
Jinak oni samozrejme tvrdi, ze diky poctu zubu by to melo byt stejne a nebo minimalni rozdil proti 3…tezko rict jak to je doopravdy
A to řazení má přepínání na 2×10 a 3×10?
to nevim…asi 2×10…nevim jak to poznat
V tomto případě je potřeba vyměnit celé kliky a přesmykač. Řazení je přepínatelné, takže to může zůstat, jen se přehodí poloha.
Jenže to se finančně moc nevyplatí, protože zrovna kliky jsou dost drahé.
Samozřejmě nejsou levné, ale ty z kola se dají prodat.
Tak ty puvodni asi nevyhodi a taky po 2× je vetsi poptavka.
Tak ja hlavne nechci koupit kolo kde bych mel neco menit…to by fakt uz musela byt tezka nouze, ze bych treba nevyjel kopce ktery predtim jo…
Je to tezky vybirat, kdyz si to clovek nemuze poradne vyzkouset a na nazor je taky tezky dat, protoze kazdej ma jinou fyzicku a ma jinak najezdeno…
já bych do toho supa klidně šel. Jestli se bojíš převodu, tak si myslím, že nejtěžší 40–11 je dost rychlej. Pokud se bojíš nejlehčího 36–28, tak není nic jednoduššího, než koupit 26kovej převodník.
kolik tam ma standarne nejlehci kdyz jsoiu prevody 3×9 ?
V popisu kola je vždy nebo téměř vždy vyplněn počet zubů převodníků i kazety a pak už není problém to naházet do kalkulačky, co jsem posílal výše a hned vidíš, na čem jsi.
Co třeba tohle:
http://www.sport-kola.cz/…227–2014.htm – ale nevím přesně co je velikost 51 cm
a nebo 29"
http://www.sport-kola.cz/…-skladem.htm
Ten Agang má za ty peníze slušnou výbavu.
nevypadaji zle, ale porad se me zda z meho laickeho pohledu, ze napr. ten Superior ma lepsi vybavu…i kdyz to je jen 26tka…coz vetsina lidi tvrdi, ze stejne neni rozdil u 27,5 moc poznat…
Ten superior je dobrá volba! Pokud ti sedne velikost a nevadí ti 26" tak není co řešit. Osobně si myslím, že 26" není problém, jezdil jsem na něm celej života a nikdy jsem si neztěžoval. Aktuálně jezdím 27,5" a taky super, ale do 29" bych asi nešel, neříkám , že jsou špatné, ale mám jiné priority v ježdění.
Tak, tak. Za 25 nic lepšího než toho Superiora nesežene ani kdyby se rozkrájel :).
Reba jedce ;-) Ale co to středové složení? Jaká je výhoda toho adaptéru?
jaky by jste zvoli typ pedalu..z tech dvou nize…
Ty druhy. Akorat vych vybral neco trochu lehciho.
Jestli chceš klasické pedály do 450 Kč tak EXUSTAR PM-90, protože mají průmyslová ložiska.
ty vypadaji dobre…btw. proc prumyslovy loziska? jaky mouzou byt jiny a jakej je v nicj rozdil? At uz se aspon neco priucim kdyz uz to resim:)
Aby se ti při servisování nevysypaly kuličky ;-)
Možnosti jsou:
Ale na XC se většinou používají nášlapné pedály a tretry např. Shimano SPD PD-M520.
SPD vim, ale nechci je, ale premyslel jsem o moznosti, SPD + normalni kdybych na ne chtel nekdy prejit…
EXUSTAR PM-90 – v moc obchodech je teda nemaji a cerny uz vubec ne…je jeste neco podobnyho?
Já bych ti ty PM-90 nedoporučil – jsou strašně malý, hlavně úzký a noha na nich moc nedrží. Navíc maj z jedný strany háček pro přesky a ten dost vadí, takže pokud to neupiluješ, jsou v podstatě jednostranný. Já je po čase vyměnil za platformy a je to úúúúúplně jinde.. A nebo ti odprodám ty svý Exustary, jestli chceš :)
po jaky znacce se mam divat? Tyhle BBB uz sem mel..a nebyly spatny..
Toho Supa mám(19", měřím 180, akorát) a nechápu co ještě řešíš, lepší kolo za tu cenu nemáš šanci sehnat. Na 26" se jezdilo celou věčnost, tak co je na tom špatně? Co je na 27,5 tak hrozně lepšího?
Komplet XT(až na brzdy a kola) + Reba + super rám za 25k jinde neseženeš. Kolo na živo vypadá mnohem lépe. Hezky barevně sladěný. A ano, je to 2×10.
byt tebou,tak ještě mrknu na tohle,na jare do nej jdu
Cube přechází a Acera brzd na Altusy, no inovace bez legrace :-)
Je v tom nějaký velký rozdíl? Já mám 395 a už ty jsou takové plasťáčky, ale jinak fungují docela v pohodě.
Ještě jsem ty Altusy v ruce neměl, zatím nemám odvahu je montovat ani na trekingy :-)
Tak nakonec jsem se rozhodl pro Superiora a dnes pro nej zajedu. Jestli udelam dobre ukaze az cas.:)
http://www.kola-online.cz/…0–2013/d6480#…
Slapatka k tomu vezmu Wellgo nize. Tak snad neudelam spatne.
http://www.kola-online.cz/…vy-949/d8715
Kazdopadne vsem diky za rady, nazory a cas.
Ty pedaly jsou uplne na prd. Jednak na tom vubec nedrzi noha, jednak maji srouby tendenci se povolovat.
Tak ty jeste prehodnotim…:)
vem nějaký platformy. budeš je ,ale muset sehnat někde jinde, pač v tom tvém obchodě nic pořádného nemají.
nejde o to, ze nechci dat vic, ale ja nechci SPD…
chci obyc slapatka…
Tak o SPD ti nic nepsal:)
Ty Exustary jsou odlité z jednoho kusu hliníku, takže se tam nemá co porouchat a za tyto prachy nic lepšího není. Kvalitní CNC platformy stojí 1200–3000Kč.
Měl jsem hodně podobné těm Welgo. Ty boční šrouby se povolovaly, držel se tam bordel a pak to skřípalo.
ok..tak do nich asi pujdu…
a jeste co tyhle? Ty tam ty srouby nemaji…nebudou lepsi ?
z bláta do louže…
Jedine co toto vyresi je pripadne povolovani sroubku a vrzani. Noha na tom nedrzi stejne, jako na tech prvnich.
jene platformy za tuto cenu jen tak nesezenu..max ty BBB nize…
http://www.pepebike.cz/…ainhigh.html
Jinak uz jsem je mel a problem jsem snima nemel…ale nejlehci nejsou no…
Vyse jsi psal „nejde o to, ze nechci dat vic, ale ja nechci SPD“.
jj ale vic tim myslim ze bych dal treba 700 misto 400,ale ne treba 1200 a vic
na tyto: http://www.kupkolo.cz/…a12a_z93318/
jsem slyšel, že docela držely.
a jaky je rozdil proti tem BBB? Prumyslova loziska? A vaha se u pedaly uvadi za jeden nebo za oba?
Mám ty Exustary na crossu a neměl jsem s nima problém najeto několik tisíc km. Ty Welga na průmyslech budou myslím OK tedy pokud se bavíme o XC tedy polňačky, cesty apod.
jo tak hlavne polni cesty, lesy a sem tam mozna nejaky lehci single
váha, výška.
váha je na oba.
84kg a 184cm
:-D tak psal jses na rozdíl… :-D
jo uvedomil jsem si to hned jak jsem to odeslal :D:D…
Takze ty BBB myslis, ze nebrat? Tam u tech me trosku odrazuje ta umela hmota
jj, mě také odrazovala, tak jsem si připlatil za HTI-AE02.
nemohu ti na ty bbb nic říct, pač snima nemám zkušenost. Jen jsem ti hodil lehčí alternativu.
ono zase tech 210g uz jen tezko poznam…
ajo asi sem te nepochopil :D:D
Souhlas. Připlať za SPD – nejlepší folba, Holba.
Vilda má pravdu …
http://superiorbikes.eu/…-xp-930.html?…
Tak nakonec jsem vzal toho Superiora a toho ceho jsem se bal se vyplnilo. Do prudkych kopcu mam opravdu problem a na nejlehci to neuslapu. Treti tac ve predu schazi.
Asi neni moznost jak tam mit tri aniz bych musel kupovat cele nove tacy aji s klikama ze?
Ne, není jiná možnost. Nebo si sežeň 2 nové převodníky.
Tim sezen si dva nove prevodniky myslis co?
Máš kliky se 2 převodníky, na ty kliky se hodí celá řada převodníků s různým počtem zubů…nevím, co máš teď…ale dají se dát 24/38.
nikdy jsem to neřešil, ale nepomohlo by nahradit převodník s 28 zuby za něco s 24, 22 mi přijde už moc. Poměr 22/36 na 26 palcovém kole by bylo už na stoupání střech kostelů :)
Koupit něco jako tuto http://www.kolokram.cz/…fc-m780.html
Relativně levné řešení, pokud by šlo, nejsem mechanik.
Může dát v pohodě 26/40, na hraně použitelnosti je 24/40, tam už je při řazení velký skok, ale u silničního CD je rozdíl o 16z. běžný.
Mam zda se 40/28 dle odkazu nize.
http://superiorbikes.eu/…-xp-930.html?…
Chapu spravne, ze by stacil koupit jen jeden prevodnik 24? Nebo musim oba dva? Poznal bych vubec rozdil mezi 28 a 26 (pripadne 24 jestli je vubec k te 40 mozna)?
Si spočti poměry, nevím, jak máš odstupnovaňou kazetu. Ale u toho 24 by to mohl být rozdíl, jak mezi nejlehčími převody. Jinak 24 je dost často na trojplackach. O moc lehčeji už to nejde. Pak musíš zamakat na nohou:-) a v mém jednoduchém chápání jde o rozteč děr 64 mm, takže stačí jen jen ten jeden převodník.
Ty poměry si porovnej se starým kolem.
Taky kdo ví, zda to zvládne přesmyk, ale za těch pár korun co stojí ten převodník, bych to zkusil:-)
Coz o tech 240Kc nejde,ale jeste bych si to musel nekde nechat predelat…
Jaky by tam mohl byt problem? Mohl byh padat retez, kdyz je skok mezi talirema moc velky?
Jo, mohlo by se stát, že by to nešlo vyladit tak, aby přesmykač bez problémů hodil na větší a bez problémů shodil na menší – jedním směrem by mohl být problém.
nj tak to je koupit prevodnik, nechat nainstalovat a potom zjistit, ze to nejde tak docela vyhozeny prachy…
taky by potom zase mohl chybet takovej ten zlatej stred, kdyz bych mel velkej a malej…26 uz zase proti 28 asi nebude moc rozdil ze?
já fakt nevím, co jsi měl za převod na starém kole. Předpokládám něco 22/36. já měl třeba na starém kole nějakých 24/32 což je skoro to samé jako 28/36 a 26/36 je už lehčí.
Zlatý střed tam napřehazuješ. Vem si jak kříží řetěz, ti co mají vepředu jen jednu placku. Dokud neškrtá přesmyk, tak je to v cajku. Stejně řetěz po sezóně měníš.
Já se jen snažil vymyslet, jak ti ulehčit šlapání do hrozných kopců, které si na starém kole vyšlápl a na novém je nedáš. A pár stovek za přední tác a 150 korun na klíč na duté kliky mi přišlo jako nejlevnější řešení.
jo vsak vpoho ja sem rad, ze radis a spis o tom diskutju abych zjistil jak to je…ja mel proste kolo a neresil sem zadny pocty zubu..nemel sem proc..kolo me ukradli..takze nevim co na nem bylo…
ja si absolutne nedokazu predstavit jakej rozdil udela 10 zubu natoz 2…ty mensi prudsi kopce zvladnu, ze si na tom kole stoupnu a ten nejhorsi kousek vyslapu ve stoje..ale asi horsi by byl nejakej delsi prudci kopec…
uvidim no..je zacatek sezony…treba si na to zvyknu, ale nejsem zadnej jezdec co da 3k km za sezonu…ale zase snad uplne chciplej nejsu..tak nevim jestli to je fakt az moc tezkej prevod nebo proste potrebuju lepsi fyzicku…
možná bych spíš zkusil nahodit 40z pastorek.
co tim myslis?:)
že bych šel jinou cestou, abych dosáhl lehčího převodu. Jen to vyjde dráž:-(
no, ale prave nevim co je ta jina drazsi cesta:)
zachoval bych původní převodníky, a dal bych 40z pastorek na kazetu…
aha tak ted uz chapu..diky :)
A to bych musel dat misto 36tky?
Proc myslis, ze to je lepsi nez ve predu a jak je slozita vymena?
Co máš proti 22/36 na 26" kole? Připadá Ti rychlost 5,4–6,3km/h málo ;)?
To už je převod pro kopce, pro které nemají pochopení mé plíce a nohy :-)
Tak na kopce 20% a více je to prostě dobré a rychlost 5–6km/h mi nepřijde příliš malá…prostě normální využitelný převod…a to i v mnohem menších kopcích, pokud je to třeba na začátku dlouhé vyjížďky :).
Já mám teda někdy docela problém u 24/36, odhadnout sílu, kdy ještě neproklouzne kolo (na 29er). Takže bych to u 26er a 22/36 očekával ještě horší. Mluvím samozřejmě o jízdě v terénu do takového kopce, kde tenhle převod použiju.
Pokud je ten terén suchý, tak s tímhle nemám vůbec problém.
Pěkné kolo.
Dobrý den, také sháním kolo na dojezd do práce a víkendové ježdění po lese. Líbilo by se mi nějaké s odpruženou přední vidlicí. Měřím 198cm a váha 125KG, váhu ale plánuji dát radikálně dolů.
Na cyklobazaru jsem našel pár kandidátů, tak jestli by byl někdo tak hodný a řekl mi svůj názor na tyto kola.
http://www.cyklobazar.cz/…trek-8500–21
http://www.cyklobazar.cz/…ed-carve-pro
http://www.cyklobazar.cz/…4/trek-cobia
http://www.cyklobazar.cz/…-2014–21–900
http://www.cyklobazar.cz/…reba-sada-xt
http://www.cyklobazar.cz/…arbon-expert
Nebo si myslíte že by bylo lepší si nechat kolo postavit i když by mělo nižší výbavu než bazarové?
Děkuji za odpověď.
Ještě jsem zapoměl na cenu. Tu bych viděl tak kolem 20k.
Bazarovka by měla jít vždy sehnat v lepším osazením než nové kolo, otázkou je ale v jakém bude stavu. Je to kus od kusu a chce to vybírat a důkladně prohlížet.
Z toho výběru co tam je bych rovnou zavrhnul 26tky, naTvoji velikost určitě 29er. Jinak jsou to dost podobná kola a záleželo by to na stavu.
Okolo 25 000 se už dá postavit i nové kolo na SLX/XT se vzduch vidlí.
Zítra budu posílat nabídku na stavbu Drobeczkovi , tak mi napiš na mail a mohu ti také něco zkusit nabídnout. Mail mám v profilu.
Aha, děkuji za odpověd. Velikost kol jsem nikdy neřešil ale je pravda že 29 vypadá opticky lépe. Se stavbou nemám zkušenosti, zatím jsem kola kupoval pouze v krámě. Jaký je rozdíl mezi SLX a XT. Nové kolo nevím jestli není pro mě zbytečné, když ho třeba za rok prodám už nebude mít takovou hodnotu a na mojí výšku jsem moc kol nesehnal.
Dobrý den, na radu jsem vyfiltroval 26.
Zde je to co jsem našel na bazaru.
http://www.cyklobazar.cz/…ed-carve-pro
http://www.cyklobazar.cz/…elikost-21–5
http://www.cyklobazar.cz/…4/trek-cobia
http://www.cyklobazar.cz/…reba-sada-xt
a toto poslední mi bylo doporučeno kamarádem že ho má a je to super kolo
http://www.bezvakolo.cz/…ltd-29-green
Mohl byste mi tedy někdo říci jaká volba je nejlepší? Zda bazar, stavba nebo to nové kolo. Nebráním se případné stavbě na míru ale tu chci zkusit jako poslední možnost.
U toho posledního je jen malá vada, že je Vyprodáno :)
To poslední jsem dal to co mi vyhodil první google, jinak by mi ho sehnal kamarád možná i s menší slevičkou (5–10) Procent.
Vem radši toho cuba, za ty prachy je to dobrý stroj, jestli dostaneš ještě slevu tak tím tuplem a nemusíš řešit případně problémy s jetým kolem, které by ve výsledku bylo jenom o pár tisíc levnější. Jinak pokud něco z těch bazarovek tak bud canyon nebo spešl, ale u toho canyonu nevím jestli to je fotkou nebo čím, ale zaujaly mě kliky které vypadají hodně opotřebovaně a zbytek celku jako nový.
Ahoj,
jsem tu nováček.Byl jsem se podívat na veletrhu v Praze na horská kola.Popravdě mám kabelu plnou katalogu a už jsem zoufalej, jakou značku pořídit.
Požadavky mám:
horské kolo 27,5"
měřím 176, cca 73kg
plánuji na ježdění po stezkách, lesní cesty, vyjímečně silnice
vzduchová vidlice
kvalitní brzdy (tedy poměr k ceně :-)
rozumná váha.
Chápu, že nemohu čekat zázraky, ale rád bych se držel ceny. Skládačku nechci.
Líbí se mi začky: Felt,Cube,Trek,4Ever či Pells.
Na veletru jsem viděl slováky DEMA (kvalita?)
Může být i z akce model 2014.
Děkuji za tip. Marek
PS: nechci to tu nějak rozebírat, prostě vybrat a koupit
Tak to jsi tu asi špatně, tady se rozebírá a diskutuje :-)
Když to nechceš rozebírat, tak to nemá přeci žádnej význam ne? :)
:-), ok, potřebuji vybrat, dle výbavy. Líbí se mi zn.Felt
Jinak slováci Dema, nebo němci Cube, či snad češi Pells – všechno u kola této cenové realce je stejně celkem obyč alu rám vyrobený z taiwanu, pravda některý má 1800g, některý 2000g.
Komponenty se na všechny kola používají od stejných výrobců, takže rozhodující je asi sympatie k nějaké značce, jak je kolo osazeno (nejdůležitější vidlice, kola), pak kde kolo člověk koupí a jaký servis k tomu dostane.
Prominte že se ptám ale jaký rám by jste doporučil vy, když Cube je levný rám.
Vy jste nedával odkaz na konkrétní kola, takže nemůžu posoudit. Každá značka má samozřejmě různé rámy. Je potřeba posuzovat konkrétní modely a rozhodně ne značky obecně.
Aha, já myslel že záleží hlavně na značce.
to bude oříšek za tu cenu :-)