• bop

    Turistické mapy jsou při plánování výletů nenahraditelné. Většina našich cest vede po značených turistických cestách, často po neznačených, místy po pěšinkách, které nejsou ani zakreslené. Cyklomapy neříkají o mnoho více, než lze vyčíst z mapy: plná fialová – komunikace/asfalt, čárkovaná – zpevněná, tečkovaná – pešina.

    Projekt mtbmapy.cz vychází z faktu, že většina takto značených cest je pro bikera sjízdná. Ale které cesty jsou ty, které přinášejí z našich vyjížděk ten pravý zážitek? To mají za úkol mtbmapy.cz. Cílem není pokrýt každou cestu, ani vytvořit další databázi celých tras.

    Podrobněji:

    Cesta, jenž za to stojí, je v mapě zobrazena oblíbenou tečkovanou fialovou. Při kliknutí na cestu se zobrazí její název, komentáře a hodnocení. Registrovaní uživatelé se pak mohou aktivně podílet komentáři, hodnotit a především zananášet nové cesty. Připravte jej z Vašich GPS logů např. v MapSource. Cesta, která je pouze ve Vašem prohlížeči má černou barvu. Po přidání se stane fialovou čárkovanou a stane se tzv. návrhem na přidání cesty. Čárkované cesty jsou takové, které nejsou schváleny a vyžadují aktivitu – v případě Vašeho návrhu možnost zrušení, jinak schválení či zamítnutí druhým uživatelem.

    Návrhy a jejich schvalování:

    Důvodem této komplikace je alespoň nějaká kontrola. Není v mých silách ohlídat celou ČR. Schvalování by měli provádět lidé, kteří danou oblast znají. Jaký typ tras povolíme, takový budeme mít. Pokud na samotném začátku zvolíme špatný směr, jen s těží to budeme narovnávat.

    Uživatelé a jejich práva:

    Visitor: neregistrovaný, vidí pouze schválené cesty, hodnocení a komentáře. Zároveň vidí cesty, které byly navrhnuty ke smazání, ale tento návrh nebyl schválen!

    Registrovaný: jako neregistrovaný + se může aktivně podítet nahraváním nových cest a podáváním návrhu na jejich vymazání.

    Power-user: nejvyšší úroveň. Vidí vše a schvaluje návrhy jiných. Vlastní návrhy může pouze zrušit.

    Na závěr:

    Jelikož zatím neexsitují žádní uživatelé, všichni nově registrovaní jsou ve skupině power-users. V budoucnu plánuji výchozí právo snížit a nastolit pravidla pro získání vyššího práva.

    Funčnost byla vyzkoušena pod Chrome, Firefox a IE9. IE8 a nižší nemají plnou podporu všech používaných funkcionalit.

    V projektu je ještě mnoho práce i nápadů. Nyní je nejdůležitější správná funkcionalita i otimalizace stávajícího a především vyvoření obsahu. Věřím, že Vám tento projekt pomůže ke krásným zážitkům nejen v roce 2012.

    Bop

    P.S: první cesty jsem nahrál zde

    http://mtbmapy.cz/…, nebo se dají použít i konkrétní permalinky např.: http://mtbmapy.cz/#Cb

    0 0
    • camlost  

      co se rozumí termínem „funkcionalita“?

      jestli by pak nebylo lepší to trochu přepsat, aby byl zachován styl:

      „Turistické maps jsou při schedulování tripů nenahraditelné…“

      0 0
      • bop  

        Příspěvek byl již tak dlouhý, nechtěl jsem rozebírat každý detail. Rád vysvětlím.

        V projektu používám SVG k vykreslování cest. IE8 a nižší jej přímo nepodporují. Jsem si vědom, že podíl IE8 je stále veliký, a do jisté míry by to šlo nahradit/obejít, bohužel bych již nedokázal ovlivnit (ne)výkonnost zpracování javascriptu které je v novějších prohlížečích skutečně jinde. Uživatel tak bude opět rozladěn „rychlostí“. V tuto chvíli vidím priority jinde.

        0 0
    • gallardo  

      Napad urcite dobry. Snad se najde dost lidi, kteri budou prispivat…

      Rad bych par useku pridal, ale nemam gps. Jak mam vytvorit ten gpx zaznam trasy?

      0 0
    • boris85  

      Napad super a snad se ujme. Pokud clovek jede do nezname oblasti, neco takoveho se urcite hodi.

      Jen otazecka. Budou v budoucnu k dispozici mapove podklady i pro jine zeme, nez CR? Mam na mysli nase vychodni bratry, kteri by se urcite do pridavani zajimavych tras radi zapojili. Nebo Rakousko – velka oblast a pokud tam clovek jede, bylo by fajn pocas dovolene navstivit nejake zajimave/obli­bene trasy.

      0 0
      • bop  

        nic tomu nebrání. Fandím OpenStreetMaps. Jsou oblasti, které jsou zmapovány skutečně fantasticky, poklona všem kdo si s tím dali takovou práci. Sám jsem něčím přispěl, ale stále je toho „relativně málo“. Jak jsou na tom na Slovensku či v Rakousku?

        0 0
    • zbartos  

      Všiml jsem si, že tam máš úseky, které nenavazují na značenou trasu KČt ani na silnici.

      Jak má cizinec vědět, kudy se k tomu Tvému „zážitkovému“ úseku má dostat ? Resp. jak má vědět, která z cest již dříve nakreslených na cykloserver.cz (předpokládám, že podklad máš odtud, když uvádíš C Shocart) a na jeho zdrojích je průjezdná pro MTB ?

      Jinak dost dobře nechápu proč se snažíš duplikovat svůj zdroj (cykloserver.cz), když tam nemáš ani možnost dát letecké mapy, ani podrobnější podkladové mapy, natož možnost editovat podle již projeté trasy z hlavy, ručně upravovat importované *.gpx z8znamy nebo vyhledávat trasy podle místa, autora či obtížnosti. BTW Výrazně lepší vyhledávání trasy podle místa než cykloserver.cz má např. http://www.gps-tour.info .

      Možnost hlídání kvality trasy prověřenými správci (doufám, že jsem pochopil Tvůj další plán správně), která na cykloserver.cz není (ale je tam možnost známkování trasy ANONYMNÍMI uživateli – bohužel skoro všechny trasy mají známku 3, tedy průměr…), podle mne výše uvedené nedostatky Tvého projektu nevyváží.

      Doporučuji Ti abys raději nabídl své nápady Shocartu. Na cykloserver.cz by se asi dala přidat sekce pod názvem např. „Ověřené traily pro MTB“ a Tvoje myšlenka by pak byla závislá už asi jen na tom, zda by se našly všeobecně uznávané autority a měly čas a náladu tam něco hodnotit…

      0 0
      • bop  

        cílem není vytvářet druhou „fialovou mapu“. Mě osobně taková mapa nedá víc než dokážu vyčíst z mapy. Já se raději dozvím kde jezdíte rádi. A hledat podle projetých tras – to je nereálné.

        Označování cest které nejsou značeny KČT – spoléhám na schopnosti práce s mapou. Pokud se neumím orientovat, často nepomůže ani KČT. A myslím, že je dost těch, kteří si dokážou poradit a uvítají alespoň tip než vůbec nic.

        Využívám podkladů mapy.cz, které detailnější rozlišení nemají. Podklady cykloserveru.cz využít nemohu. Ano letecký pohled můžu přidat děkuji za nápad.

        Věcí kolem editací již vložených cest může být tucet a rozhodně to nechci tímto stavem vyhlásit za hotové. Nejdříve ale musím vědět, že se tím má cenu zabývat.

        Anonymní uživatel nemůže hodnotit. Jak můžou být hodnocení v den spuštění relevatní? To chce větší vzorek…

        0 0
        • zbartos  

          Přečti si prosím ještě vícekrát, co jsem napsal, pak nad tím uvažuj a teprve pak mi odpovídej…

          Bez možnosti vyhledávání je Tvůj výtvor naprosto bezcenný.

          Hodnocení 1000 v problému neorientovaných lidí nebude nikdy lepší než hodnocení lidí, kteří na MTB projeli už půl světa např. bývalých či současných redaktorů Vela, Boba Damka, Honzy Kopky, či Aleše Linharta (abych uvedl nějaké možné autority).

          BTW mapy.cz používají pro největší přiblížení mapy ČR od Shocartu (nyní patřící F&B), které jsou zřejmě nejlépe využitelné na on-line mapě cykloserver.cz .

          Protože F&B má myslím v 1:50000 zmapované celé Rakousko (a asi i nějaké další země) a Shocart v 1:25000 Slovensko, je rozšíření použitelnosti cykloserver.cz alespoň na Rakousko (Slovensko už pokrývá) asi závislé „jen“ na komerční výhodnosti této akce pro F&B.

          Samozřejmě i Shocart kupuje podkladová data od geodetů (ČUZAK?) a nevytváří si všechny objekty na mách sám, takže i jeho mapy obsahují např. katastrovné cesty, které jsou v reálu už dávno zorané či zarostlé křovím nebo lesem…

          0 0
          • bop  

            to jsem přiznal ve druhém příspěvku.

            Pokud jsem k tomuto výtvoru měl důvod, pak jsem to co chci docílit asi nenašel. Když jedu na kole, stopy nacházím na místech které dnes prostě pro MTB označeny nejsou. A pokud to označí i ten poslední bezmozek, který nevytáhnul paty z ČR, je to pro mě lepší informace než žádná informace. Třeba ta cesta nebude valná, ale může. A proč to nezkusit…

            Byl tady na fóru dotaz na nějaký tip, co je pěkná cesta, kam se vyplatí vydat? Byl. Nesčetněkrát. Proč tuto informaci lidé nevyčetli z existujících map?

            Teď nechci podporovat pragocentrismus, ale jako příklad uvedu např. Všenorský sjezd. Kultovní místo a já ani nevím kde začíná. Maturita. Ta lze dohledat jenom na OSM. Atd.

            Myslím, že to co chci docílit může zajímat více lidí. Nebo taky ne :-) Ale za zkoušku to stojí… Koneckonců, pokud bych tento nápad představil např. cykloserveru jak uvádíš, budou chtít znát čísla.

            Doufám, že se na kole jednou potkáme, ať se tam každý dostaneme svou cestou… :)

            0 0
          • bop  

            a ještě bych Tě rád požádal (v dobrém) o vysvětlení toho vyhledávání.

            Já tomu v tento okamžik bohužel skutečně nerozumím.

            0 0
            • zbartos  

              Nerozumím Tvé otázce ohledně vysvětlení vyhledávání.

              Klíčový problém při plánování návštěvy nějaké pěkné MTB trasy/úseku podle cykloserver.cz či http://www.gps-tour.info je podle mne kromě lokalizace trasy/úseku na mapě, přesná definice svého očekávání/chtění a pochopení informací autora již zveřejněné trasy.

              Hodně lidí neví co vlastně ohledně bejkování chce, rozhodně to neumí popsat slovy (ono to ani moc dobře nejde) a autoři na cykloserver.cz o trase na 99% nepíší vůbec nic. Na www.gps-tour.info je to ohledně popisu trasy o trochu lepší, ale většinou jde o popis cizím jazykem a trasy mimo území ČR/SR…

              U Tvého projektu navic člověk při menším přiblížení ani NETUŠÍ že na mapě máš něco nakresleno a tak neví, kde přesně si má mapu přiblížit, aby tu trasu/úsek uviděl. Dvě možná řešení vyhledávání jsem Ti již uvedl, třetí je např. toto: http://trasy.gpsteam.eu/ . Autor SW řešení editoval vlastní trasy + zřejmě osobně kontroluje trasy vkládané jinými autory – bohužel jiní autoři jsou jen 4 z 63 uveřej­něných tras…

              0 0
              • bop  

                rozumím. Já vycházím z předpokladu, že jsou i další lidé kteří plánujou zejména na základě běžné topo mapy. Ví, kam chtějí jet a na tom místě si otevřou mapu. Když pojedu do jizerek a budu bydlet u v.n. Souš, jak budu hledat? Začnu velkým měřítkem u Souše a podle značených/nez­načených cest se snažím někam dostat. Souhlasím, že při menším měřítku by taková informace mohla být užitečná, ale dle mého názoru není úplně primární.

                Hledání ve smyslu mtb/50km/středně těžký mi při tomto způsobu užití nedává takový smysl. Já chci vidět na mapě to hotovou věc. Když vím, že někdo doporučuje projet cestu z A do B a po 3km odbočit k bodu C, tak si to člověk většinou i najde. Ale pokud nevím co mám vlastně hledat, tak nehledám.

                0 0
          • Loner  

            já nesouhlasím, že je to „bezcenný výtvor“. Spousta „znaleckých tras“ by mohla být od bikerů domorodců, kteří by kromě GPX zakresleného souboru přidali detailní popis podmínek – já si přece podle mapy dokážu najít, kam mířím a jak se tam dostanu a čím se chci zničit/pobavit.

            Problém podle mne bude v chápání míry atraktivity a naplnění báze skutečnými doposud nikde neuvedenými lahůdkami a nikoliv kopiemi obligátních tutovek typu pri/y/gltrail. Na této překážce zatím v zárodku pohlaslo více už povíce pokusů.

            0 0
      • bop  

        k těm anonymním známkováním. po znovu přečtení jsem tě evidentně špatně pochopil.

        Jak na cykloserveru.cz tak na gps-tour.info jsou CELÉ trasy. Hodnotit nějaký úsek, dílčí část a dále s ním pracovat nelze. A to je smysl toho co zkouším já.

        0 0
        • zbartos  

          A co Ti proboha brání na cykloserver.cz ten svůj úsek nahrát tak, jak jsi to udělal na mtbmapy.cz ?

          Jediný problém je pak v nalezení tohoto úseku ve změti jiných dat, které na cykloserver.cz i na gps-tour.info jsou. A od toho by mohla být zvláštní sekce např. na cykloserver.cz, kam by se mohly dávat jen úseky či trasy splňující PŘEDEM daná kriteria a zkontrolované AUTORITAMI (nejlépe s uvedením jejich jména a hodnocení).

          Bohužel, resp. naštěstí! všechny dosavadní pokusy (možná s výjimkou Vela na http://www.ivelo.cz/cyklo-trasy/ ) skončily na nezájmu či neochotě lidí uveřejňovat svoje oblíbené cestičky.

          Vzpomenete si ještě na projekt http://www.mtbtrasy.cz/ ?

          A ty navíc kromě nezabezpečeného přísunu dat vytváříš něco, co zde už několik let je a nyní už na velmi vysoké úrovni !

          0 0
        • zbartos  

          A co Ti brání nahrát či z hlavy naklikat na cykloserver.cz jen ten svůj úsek ?

          Problém je zatím jen s tím, že ho nikdo mezi těmi cca 73000 trasami nenajde. BTW Těch 73000 tras je tam od cca jara 2008, tedy za 4 roky !

          Tak se prostě na cykloserver.cz vytvoří speciální oddělení, kam se budou moci dostat jen některé trasy či úseky. Kdo a jak o tom rozhodne a jaká budou kriteria, to je jiná věc…

          Upozorňuji ještě na fakt, že mnozí lidé naštěstí nejsou ochotni či schopni svoje oblíbené úseky zveřejňovat, takže mnoho podobných projektů (vzpomenete si ještě na www.mtbtrasy.cz ?) skončilo kvůli malému počtu vložených tras/úseků . Výjimku tvoří myslím jen Velo http://www.ivelo.cz/cyklo-trasy/ .

          Takže si ještě 10× pořádně rozmysli co vlastně chceš udělat a zda máš také dost přispěvovatelů, kteří vytvoří to hlavní, tedy obsah !!

          0 0
          • zbartos  

            Sorry, něco se podělalo a můj text z 02.01.2012 19:56:37 na toto téma se mi nezobrazil, tak jsem se ho snažil napsat z hlavy ještě jednou…

            0 0
          • bop  

            přesně ten důvod co uvádíš. Dříve jsem tak skutečně hledal, ale dnes, kdy ze stejného místa vyráží tucet tras a značky „start“ a „cíl“ se překrývají, je to loterie.

            MTBtrasy bohužel nevzpomenu. Znát to, třeba bych si ušetřil práci. Stejně jako musím přiznat druhou pravdu ohledně těch přispěvatelů.

            To zda-li jsou lidé nejsou ochotni přispívat respektuji. A chápu tvůj postoj „naštěstí“. Někdy by ale větší rozšíření pomohlo cestu udržet alespoň trochu vyježděnou.

            0 0
            • Palo TT  

              Nechcem ta odradzat, ale suhlasim s nazormi, ktore tu prezentoval zbartos.

              Pokial mas ambicie a ciele vyssie ako osobnu stranku so zaujmavymi usekmi, tak sance na ich naplnenie moc nevidim. Jednym z dovodov je aj fakt, ze ludia nebudu investovat svoj cas do niecoho, co stoji a pada len na jednom cloveku . Dalsim napr. to, ze aj na cykloserveri (spolahlivy so silnym zazemim) je malokto schopny k trase dopisat hoci len par slov.

              Prilezitost skor vidim v tom, ze by trasy boli publikovane na cykloserveri. Staci zohnat par autorov (garanti kvality) a dohodnut sposob, ako trasy odlisovat od ostatnych, aby sa dali lahko vyhladat. Jednou z moznosti je napriklad, ze by zoznam a popis usekov bol na nezavislej externej stranke a do komentara davat len nejaky poznavaci znak kvoli vyhladavaniu a link na externu stranku.

              V prvom rade si ale treba odpovedat na otazku, ktoru si sam polozil:

              Ale které cesty jsou ty, které přinášejí z našich vyjížděk ten pravý zážitek?

              1000 ludi = 1000 chuti, ake useky tam chces vlastne mat?

              Ja by som si napriklad vedel predstavit temu: CZ singletracks finest selection :)

              0 0
              • bop  

                Zaujal mě názor, že lidé nebudou investovat čas do malé služby. Určitě na tom něco je a musím souhlasit že to překážkou může být a jistě to v minulosti ukončilo hodně projektů. Kdyby se ovšem takovou řídil každý, neměli by jsme namátkou csfd.cz, nebo kecy.roumen.cz. Není to jednoduché, ale nikoliv nereálné.

                Co se týká komentování na cykloserver.cz, tak pokud zbartos uvádí 73000 tras/4 roky a zároveň je nikdo nedokáže pořádně dohledat, je skutečně problém v uživatelích? Z pohledu výrobce map je takové množství logů vedoucí stejným místem zcela zajímavá informace, ale pro uživatele?

                Co se týká garantů kvality, názor dát přednost „lokálům“ je mi přednější. On ani rozdíl mezi lokálem a omezeným počtem garantů neodstraňuje škálu názorů 1000 uživatelů. Výsledek by byl zřejmě konzistentnější, ale lokál má a bude mít větší přehled.

                Rád bych aby tyto názory nevyzněli že pouze já mám pravdu. Spousta negativních připomínek mě staví na zem. Chci tím pouze vysvětlit proč jsem se rozhodl jak jsem se rozhodl.

                0 0
                • Palo TT  

                  Ja som zas nechcel, aby moj prispevok vyznel prilis negativisticky. Len si myslim, ze pokial je vela funkcionality duplicitnej k CS (zobrazenie trasy, vyklikanie trasy na mape) tak je zabehnuty a popularny CS v podstate tvoja konkurencia a nebude lahke presadit sa. Preto sa mi zda vhodnejsie stavat na zakladoch CS a vyuzit tym potencial jeho pouzivatelov ako budovat vsetko od zaciatku.

                  Pokial si dobre spominam, tak aj www.trekview.cz mal ambicie vytvorit aj databazu tras, ale to sa nepodarilo (a to bolo v case, ked este CS neexistoval).

                  Pod garantami kvality som myslel samozrejme ludi lokalnych, ktory danu oblast poznaju.

                  0 0
                  • zbartos  

                    Přesně tak. Měl jsem na mysli samozřejmě lokální autority, které by se ale mely blížit věhlasu těch celostátně známých, které jsem uvedl již dříve. V okolí Brna by to třeba mohl být zrovna Loner pro XC a Pepek pro těžší prásky…

                    Pokud ovšem nyní potenciální autoři dalších úseků nevědí, jestli se Ti podaří pro jejich oblast sehnat nějakého garanta (a kdo to vůbec bude a jaké jsou vlastně podmínky pro zveřejnění), tak se asi do spoupráce příliš nepohrnou, protože není jisté zda se jejich návrhy vůbec někdy zveřejní…

                    Ještě se zde vrátím k Lonerem komentované nepotřebnosti vyhledávání: protože teď jsou mapě ČR jsou jen Tebou (myslím bopem) vytvořené úseky a nikdo neví kde leží, bude 99,9% pokusů o nalezení zajímavých úsků v místě potenciální dovolené odsouzeno k nezdaru.

                    Protože nikdo na žádném seznamu neuvidí, že časem přibudou (doufejme) další úseky a kde přesně přibudou, přestane neúspěšné náhodné vyhledávní pomocí přibližování mapy na místě plánované dovolené lidi časem bavit a už se sem později nepůjdou podívat.

                    Kdyby nějaký seznam (nebo grafický indikátor) s co nejpřesnějším umístěním úseků existoval, každý by hned viděl kde co je, že něco přibylo a třeba by si dovolenou naplánoval tam, kde je již hodně uveřejněných úseků…

                    BTW Nevím jak plánuješ nápovědu, ale momentálně nikdo netuší, že při zoomu 7 už linie úseků nejsou na obrazovce vidět a že tedy musí mapu minimálně o jeden „zoom“ přiblížit (tedy na zoom 8).

                    0 0
                    • McBlacky  

                      by stačilo zadat orientační bod a kilometrový rozptyl s tím, že by pak existoval filtr řazení výsledků třeba dle „blízkosti“ „obtížnosti“ „délky“ atd.

                      pokud někdo plánuje výlety z určitého bodu, málokterý systém je lepší

                      0 0
                      • Palo TT  

                        Pokial ziadne ine kriteria vyberu nebudu, tak sa toto da riesit aj graficky priamo na mape. Kazda trasa reprezentovana jednym bodom (prvy bod trasy), ovladanie napr.: pri nabehnuti mysou na bod sa zobrazia detaily, po kliknuti sa dotiahne a zobrazi trasa, po dvojkliknuti sa zobrazia detaily do noveho okna.

                        Pokial by boli useky/trasy nejak typizovane, mozu mat body odlisnu farbu a to este sprehladni orientaciu.

                        0 0
                        • McBlacky  

                          nj, ale když zadáš třeba 60km okolí, tak ti to nepokryje přiblížení mapy. V tuto chvíli by se vpravo hodil filtrovaný seznam, kde by sis vybíral a po kliku by to přesunulo mapu nad úsek a úsek zvýraznilo.

                          To je ale na delší promyšlení, testování a ladění. Blbě to jde udělat hned :)

                          0 0
                        • minikin  

                          Co mi chyba vo vacsine takychto databaz tras je vyhladanie tras podla prejazdneho miesta, nie len podla zaciatocneho bodu trasy. Jednoducho kliknem na mapu, zobrazi ti trasy (a vzdialenost od bodu) prechadzajuce tvojou volbou a ty si uz len vyberies…

                          A teraz povzdych (… snivajte s nami …):

                          Idealne by bolo zobrazit celu siet tras v nejakej oblasti (samozrejme s indikatorom ci je to zjazdne obojsmerne alebo len v jednom smere) a klikanim na useky si poskladas vlastnu trasu. (to by ale chcelo pri pridani novej trasy pretinajcej uz existujuce trasy rozdelit ich na samostatne useky – technicky to problem podla mna nie je)

                          0 0
    • MirkoCarver  

      Mě to přijde jako dobrý nápad, něco podobného jsem už marně hledal. Aby tam byla jen MTB zajímavá místa, pěšinky, sjezdíky a tak, které si pak dle chuti a času pospojuji do trasy, nebo jen šoupnu do GPS. Nebylo by od věci umožnit šipky pro jednosměrné trasy, možnost stažení tras z mapy do PC v gpx formátu a možnost si svou trasu v mapě přímo naklikat a uložit do PC.

      0 0
    • MaPa  

      Rozhodně super nápad. Již dlouho tvrdím že by se do map měly kreslit zajimavé úseky, ne celé trasy. Dokonce jsem zkoušel udělat na malém území test jak by to mohlo vypadat

      Až budu mít chvilku, zkusím se na tvé mapy podívat detailněji a něco i zakreslit, přijde mi to jednoduché a intuitivní.

      Co se týče otázky „k čemu je to dobré“ a vyhledávání – já tedy když někam jedu tak si otevřu mapu právě na tom místě a v okolí hledám (ale ne vyhledáváním) co by se mi líbilo. Když budu mít na mapě právě takové fialové tipy, rozkliknu si je a budu vidět jestli naplánuji výlet tímhle směrem nebo ne.

      Z prvního pohledu tipy na vylepšení: Vrstva openstreetmaps, v zobrazení opencyclemap nebo hikebikemap.de. Fajn by bylo sehnat mapový podklad umožňující větší přiblížení jinak bude hledání některých trailů náročné. No a pak samozřejmě výstup, tedy možnost si v mapě naklikat vlastní gpx a ten pak exportovat.

      0 0
      • bop  

        koukal jsem na tvojí mapu a pár cest z toho jezdím. Jsou tam ale kousky, které rozhodně zkusím, dík!

        Na základě předchozích podnětů OSM i kreslení trasy pro stáhnutí přidám.

        0 0
    • MirkoCarver  

      Zkusil jsem vložit trasu Přibyslav-Peklo (u Náchoda). Nepodařilo se mi vložit popis ani hodnocení, jak na to?

      0 0
      • bop  

        cestu, kterou ji přidal nyní musí nejprve schválit jiný uživatel. Já tu oblast bohužel absolutně neznám, tudíž nepovažuji za správné abych ji potvrdil.

        0 0
        • MirkoCarver  

          Myslím, že by bylo vhodné zapsat komentář a výchozí hodnocení trasy už při vložení trasy. Těžko budu kontrolovat její schválení a posléze dopisovat komentář.

          0 0
          • saddik  

            Souhlas.

            Navíc i komentář pak může být brán v potaz při schvalování a nemělo by projít, když někdo přidá dobrou trasu, ale napíše k ní kravinu.

            0 0
        • gallardo  

          jeste me napadlo pridat moznost vlozit fotku ke konkretnimu useku, aspon malou jako nahled trasy

          0 0
    • martin_bakov  

      pekny, proc se to tak pomalu loaduje ty mapy ? neslo by to zrychlit ?

      0 0
    • Specík  

      Nebylo by jednodušší doplňovat cesty sem ? http://www.bikemap.net

      0 0
      • gargamel  

        To si myslím není na plánování trasy optimální, kvůli nepodrobnosti mapy. Já když si něco plánuju, tak je to nejlepší z turistické mapy ČR.

        Ty bikemap.net můžou být dobrý pro stažení projetých tras, ale pro plánování dle mě nic moc.

        0 0
        • Lada,s  

          bikemap.net jsou super na plánování silničních švihů, kvůli nástroji magnet který kopíruje silnici takze je to pohodlné. Na MTB je lepší cykloserver.cz

          0 0
        • McBlacky  

          no při přepnutí v záložce terrain na open cycle map neexistuje podrobnější mapový podklad. nebo já žádný takový nenašel

          0 0
          • gargamel  

            Ok, je pravda, že s OCM nemám zkušenost, ale zdá se mi, že tam nejsou TZ. Pokud jo (a jde tam někde tahle vrstva připnout), tak mi oprav.

            Měl jsem tedy na mysli, že většina lidí plánuje trasu po TZ, tak je sice hezký, že máš podrobnou mapu, ale když chceš jet po červený, tak ji v OCM nevidíš, proto si myslím, že jsou ty mapy ala cykloserver lepší pro plánování, než bikemap.

            0 0
            • McBlacky  

              turistický tam nejsou, leda by je tam někdo dodělal jako trasy. Bikemap je hodně dobrý v podrobnosti, tak podrobné přiblížení mapy.cz ani cykloserver nemá. Ideální by byl samozřejmě podklad kde by šlo přepínat vrstvu „turistickou“ s vrstvou „open cycle“, taky se toho dočkáme doufám.

              0 0
              • Chiron  

                Tak sem na tu OCM koukal, to přiblížení je sice bezkonkurenční, ale zase tam chybí drtivá část lesních, ale i nějakých vedlejších cest, takže bez nějakého gpx úplně nepoužitelná. Co se plánování týče, tak si vystačím s cykloserverem. Ale je fakt, že na nějaký projekt s přidáváním trailů by bylo lepší něco takovéhoto, jen kdyby tam nechyběly aspoň ty cesty, když už ne TZ.

                0 0
                • McBlacky  

                  všude něco chybí, v OCM nejsou dokonce některý turistický. ideální by prostě byl nějaký merge všech vrstev včetně satelitu, atd

                  0 0
              • piskot  

                Tím „podrobným přiblížením“ máš na mysli, že můžeš zvolit hodně velké měřítko nebo bohatý obsah mapy? Jak moc si to nazoomuješ je totiž vcelku jedno, pokud tam nemáš co zobrazit a ten obsah OCM oproti Cykloserveru je opravdu dost chudej (cesty, pěšiny, sjízdnost, turistický značky, hospody, ubytování, …). Zatím je to pěkný tak silničku, na bajk ani náhodou.

                0 0
                • McBlacky  

                  jak už tady padlo, záleží na lokalitě. Třeba okolí Prahy je v OCM daleko podrobnější.

                  a přiblížením myslím vykreslení podrobností tedy obsah

                  0 0
            • Lada,s  

              Mě teda OCM na bikemap.com přijdou dost tragické, hlavně ten zelený podklad, pekne blbe se v tom orientuje a podrobnost teda nic moc. To už mě přijde lepší ten cykloserver.

              Jinak na podrobné plánování používám Map Source + TOPO 2011 :-)

              0 0
            • MaPa  

              Je potřeba si uvědomit, že standardní OCM je pouze druh zobrazení OSM, tedy pokud tam někdo cesty nebo značky zadá, pak tam jsou. Ale ve standardní OCM se turistické značky (narozdíl od cyklotras) nezobrazují. Na to je právě lepší zobrazení hikebikemap.de (je třeba k dispozici v MOBACu s patchem). Kontrolu zda OSM značky obsahuje je možné si udělat i na adrese openstreetmap.cz kde lze vrstvu značek zapnout.

              OSM je lepší než klasické turistické mapy pouze lokálně, tam kde jsou mapeři kteří na ní zapracovali. Turistické mapy naopak drží stejnou laťku pro celé území, proto je OSM dobrá jen jako doplněk ke klasice.

              0 0
          • rock  

            Nevím, jak v okolí Prahy, ale u nás bych podle toho nedojel ani do vedlejší dědiny. Že tam nejsou TZ, to bych ještě vzal. Ale v OCM chybí i některé asfaltky, o širokých polních a lesních cestách nemluvě. Stezky a pěšiny tam vůbec nemá smysl hledat. Turistický mapy jsou o míle dál.

            0 0
          • jIrI___  

            Ale pořád mi tam chybí turistické značení. A v okolí Rožnova p. R. je v těch OCM úplné prd :)

            0 0
    • MirkoCarver  

      Myslím, že by bylo ideální spojit se s Bike-forem a vytvořit něco podobného jako provázaný celek s diskusí. Možnost odkazovat se na trasy z dikuse, nemít tam jen hezké trasy, ale taky „tudy ne“, kam by mohl vkládat např. Pitel svoje „smutné zprávy z Krkonoš“, trasy závodů atd.

      Trasy vkládat pod nicky B-F, komentáře a hodnocení také.

      Je tu dost bikerů, proto si myslím, že mapu tras by se podařilo zaplnit.

      0 0
    • dynk  

      Dobrá práce, držím palce s dalším vývojem!

      Připojím návrhy na zlepšení.. jen co mě trklo při registraci:

      1. požadavek na úroveň bezpečnosti hesla se mi zdá pro tenhle účel

      zbytečný. Sám používám jednoduché heslo pro účty, kde nejde o důležitá (citlivá) data a to mi u tebe neprošlo.

      1. čtvrtý krok registrace – chápu, že tam ověření emailu musí

      proběhnout, ale v mém případě trvalo nějakou minutu než email s kódem dorazil, takže jsem měl čas přemýšlet co budu dělat, když nedorazí:) Stalo se mi nejednou, že mi na gmail chodily maily s až hodinovým zpožděním, tak si myslím, že by se hodilo spíš poslat v tom emailu odkaz na aktivaci účtu, aby ten chudák se zpomaleným mailem nemusel nechat otevřený okno s registrací třeba přes noc.

      Jinak za mě supr, chápu smysl toho serveru ve sdílení zajímavých pasáží a jen doufám, že se z toho nestane druhej cykloserver;)

      0 0
    • bop  

      nepodařilo se mi odeslat původní text tak to musím sepsat znovu.

      Předně bych rád poděkoval jak za podporu, tak i těm, kteří to vidí jinak. Se zájmem jsem to celé znovu přečetl a s dovolením nebudu odpovídat na každý příspěvek a budu pokračovat zde.

      Můj nedotažený koncept oživil téma, které se pravidelně vrací – ne zcela vyhovujícím potřebám současných řešení. Než budu pokračovat, navrhuji otevřít obecnou diskusi kudy dál.

      Mapové podklady

      Na špici je Shocart. Bohužel pro naše potřeby nic nenabízí, klon v podobě mapy.cz není tak podrobný. Seznam jej nyní nabízí k použití, nikde naní dáno že tak zůstane napořád. V poslední části diskuse mě mile překvapil Váš postoj k OSM. Rád bych doplnil o velmi zdařilé podklady z dílny Martina Tesaře na mtbmap.cz. Současné nevýhody OSM známe.

      Spolupráce

      Jak již napsali jiní, lidé budou vážit zda-li investovat svůj čas do one-man show – souhlas. Spoluprací s ryze komerčními subjekty se podle mě můžeme dostat do stejně svízelné situace, neboť službu nemusí udržovat věčně a k vytvořené DB taky nedostaneme. Trochu to pak připomíná Picodas – zašlete nám opravu mapy a Vám pak novou topomapu prodáme.

      Bude to kacířské, proti tomu co jsem vyrobil, ale jestliže máme hledat vyhovující platformu, pak ji vidím v OSM. Od tagů pro doporučený směr, mtb:scale až po definice míst kde se nesmí. Pokud se shodneme na něčem chybějícím, definujme vlastní, třeba i pro ty prokleté úseky :). Zbytek zkusit navrhnout pro spolupráci zavedeným (B-F, mtbs.cz apod). Stejné podklady pro web i navigaci. Za čas který bych věnoval vlastnímu řešní, domaluju chybějící relace v OSM :) Vize, že si stejné mapy nahrajeme do navigací je skvělá, ne?

      Mám jen strach, že touto výzvou se zase dostaneme na záčet kruhu kdy chceme používat OSM, ale pro chybějící data se vrátíme k CS.

      0 0
      • bop  

        napadl mě ještě jeden přístup (teoretický, prakticky jsem to nezkoumal)

        1. založit to nad daty OSM
        2. kliknutím do mapy, se v databázi OSM se vyhledá relace cesty a

        na jejím základě se vytvoří vektor pro vykreslení zajímavého úseku

        1. pokud už takový úsek bude označen, jiný uživatel bude moci označit

        že se mu také líbí

        1. prohlížející uvidí označené úseky na základě vlastního seznamu:

        povolujících zobrazení jen od určitých lidí, nebo naopak mezi všemi zakázat některé uživatele(nebo v každém kraji jinak, podle vlastností uživatele co jezdí,apod…)

        • každý by tak mohl vlastním uvážením natavit svůj důvěryhodnýzdroj, nebo podle osobních zkušeností vyloučit jiné
        • Současný stav OSM je limitem. Na druhou stranu, by to třeba motivovalok vytváření nových cest do skutečného systému.

        Co myslíte?

        0 0
        • Palo TT  

          Myslim, ze je to velmi dobry napad. Doteraz som si neuvedomoval fakt, ze vyhodou OSM projektu je aj to, ze sa da dostat k vektorovovym datam. Otazka je, ci je to jednoduche.

          Pokial je vobec mozne bod 2 technicky realizovat, zaujmava by mohla byt najma tvorba online editora tras, kde sa trasa buduje z OSM segmentov (netreba vyklikat kazdy bod) + pripadne chybajuce useky sa daju bodovo vyklikaju. Ostat moze aj prepinanie roznych mapovych vrstiev, nielen OSM. S takouto funkcionalitou som sa zatial online nestretol – par stranok len routuje po OSM cyklo cestach/chodnikoch po zadani startu a ciela, co je ale pre MTB nezmysel. Funkcionalita by mala zjavne viac ako lokalne (CZ/SK) pouzitie. http://stackoverflow.com/…ack-function

          Takyto editor nasledne rozsirit o funkcionalitu 3,4.

          V implementacii bodov 3,4 bude treba najma vymysliet, ako poriesit a znacit zaujmave useky, ktore tvoria len nejaku cast uz existujuceho OSM vektora (turistickej znacky, chodnika,…). Davat taketo male fragmenty zaujmave z pohladu MTB duplicitne do OSM sa mi nezda vhodne.

          Netusim ake pouzivas mapy api, ale odporucam openlayers. Ma vela moznosti, je nezavisly a open, existuje pre neho kopec uz napisaneho kodu. Aj mapy.cz sa v nom daju: http://www.tydlevidle.cz/…-openlayers/

          (suhlas mapy.cz s pouzitim treto stranovych API najdes niekde v tejto diskusii: http://forum.lide.cz/forum.fcgi… )

          Jedno zaujmave openlayers riesenie (s lesnymi cestami UHUL) spominam aj tu: http://www.gpsforum.sk/index.php…

          0 0
          • bop  

            Připravil jsem malý test. Kliknutím do mapy se hledá v trošku širším okolí, viz jak je znázorněno. Bohužel to sem tam něco nenajde, po důvodech jsem moc nepátral. Doporučuju to zkoušet s větším zoomem.

            koukni na http://mtbmapy.cz/osm/

            Z výsledkem jsem docela spokojený a mohlo by to zřejmě fungovat. Někdy je ta odezva pomalejší, což by mohlo vadit při tebou navrhovaném plánování (jinak se mi to líbí). Pak by bylo třeba nějaké vlastní cache a stahovat data pro širší okolí. Souhlasím, že ukládat takto označené úseky zpět do OSM není až tak vhodné.

            Openlayers – na nich je postavena ta verze co jsem představil. Líbí se mi, ale ve srovnání s google api se mi ale zdají pomalejší. Na druhou stranu nikdo nezmění API pod rukou, nebo nezavede limity jako např. google. Pokud by to mělo jít tímto směrem, ostatní(mapy.cz) podklady bych vynechal.

            0 0
            • Palo TT  

              Vysledok je velmi dobry. Dalo by sa to pouzit ako online editor, ktory by urcite nasiel svojich pouzivatelov lebo:

              1. Bikeri casto planuju vyjazdy po TZT (turisticke znacene trasy).
              2. Komercne sluzby takuto feature zrejme mat nebudu – ochrana dat.
              3. Na Slovensku zacal KST spolupracovat s Freemap. Som zvedavy na vysledok.

              Ale uz teraz kopec SK TZT v OSM je.

              http://www.kst.sk/…ovakia-a-kst

              Pokial planujes pracovat aj na funkcionalite editora, mne by sa pacilo, keby si pouzivatel mohol definovat preferencie – zapnut ake povrchy chce pouzit (checkboxy pre chodniky, TZT, lesne cesty, asfalt,…) + zoradit ich podla priority.

              Jasne ze treba poriesit kopec dalsich veci: graficky indikator (ked sa caka na OSM data), nadviazanie/spa­janie jednotlivych segmentov, skratenie segmentov ked sa krizia, urcit spravny smer trasy podla poradia vyklikavania, doplnit profily vyuzitim nadmorskej vysky z ?OSM? alebo STRM,… :)

              0 0
              • bop  

                Situaci na Slovensku nesleduji, ale to s KST je dobrá zpráva. Máš přehled jak jste na tom s ostatním pokrytím? U nás je to bohužel hodně různorodé. Zrovna včera jsem doplňoval i normální asfaltku, natož nějaké lesní…

                Podal jsi spoustu dobrých podnětů, které by šli zrealizovat. Takže to teď chce najít někoho kdo to udělá a nejlépe do jara :-D Tentokrát do toho nepůjdu tak po hlavě a možná je na čase zvážit zda-li se toho zhostit sám. Od zpracování mapových podkladů v různých vrstvách (topo, TZT, cyklo, MTB) až po to klikání.

                0 0
                • Palo TT  

                  Prehlad nemam, OSM sledujem okrajovo, zaujalo ma to az teraz v suvislosti s vektormi, ktore si zacal spominat.

                  Dovodom je aj to, ze na Slovensku sa daju pouzit velmi presne mapy lesnych ciest/chodnikov od NLC (narodne lesnicke centrum – obdoba ceskeho UHULu). V tom sa silne angazujem http://info.gpsteam.eu/

                  Btw. tvorbu tras po segmentoch podporuje aj aplikacia QLandkarteGT nad mapami Garmin formatu

                  http://www.gpsforum.sk/…,3596.0.html

                  0 0
                • Palo TT  

                  Nacitavanie vektorovych OSM dat som dorobil do cmaps

                  http://cmaps.gpsteam.eu/index_svk.html

                  pridana bola mapova vrstva mtbmap.cz

                  Pravy klik mysou pri editovani trasy – pridavanie celych usekov (viac bodov naraz) Zdroje vektorovych dat: Lesne cesty od NLC (len pre Slovensko) a data Openstreetmapy (moznost filtrovania, prednastavene su turisticke znacky v SR a CR)

                  Detailny popis:

                  http://cmaps.gpsteam.eu/help_svk.html…

                  Filter pre OSM data sa definuje cez menu Editor → Moznosti

                  ukazka:

                  http://www.gpsforum.sk/index.php…

                  0 0
            • zbartos  

              Nevím co testuješ a hledáš, ale ať klikám kamkoliv, tak nic nenacházím.

              Navíc myslím, že editovat jinak, než přes hodně uživatelsky přívětivý cykloserver.cz, bude schopno jen pár „gisovsky“ velmi zdatných jedinců, takže se Ti v případě používání OSM řádově zmenší počet přispěvovatelů…

              0 0
              • bop  

                nevíš co hledám, nevíš co testuji, ale cykloserver to má stejně promakanější. A já myslel, že noční směnu v Bangalore jen tak nikdo nepřekoná…

                p.s.: klidně rozepiš se o uživatelsky hodně přívětivém CS. Od tras které nejdou najít, až po plánování trasy, které jsou svým vyklikáváním bod po bodu skutečně za hranicí dnešních možností.

                0 0
                • zbartos  

                  Myslím, že už jsem Ti o vyhledávání tras psal několikrát. Pro mne jsou důležitá zejména jména autorů tras.

                  Když např. Drotár nebo Iceman něco na cykloserver.cz zveřejní, tak vím, že to bude pecka. Zvláště, když si mohu trasy v ČR/SR krásně prohlédnout nad mapou 1:25000 (kde jsou i turistické značky) nebo nad leteckým snímkem.

                  Ale i ty nepřehledné značky START na cykloserver.cz (je nutné mít ve „Vrstvy mapy“ zatržené „Výlety“), jejichž počet se zvyšuje s tím, jak mapu přibližuješ!, se dají používat, protože ukážou (když na ně dáš myš), kam z nich startující trasa vede.

                  Pokud ani to nepomůže, je možné do vyhledávače http://www.cykloserver.cz/tipy-na-vylety/ zadat oblast (např. Drahanská vrchovina) a průjezdní místo (např. ves Petrovice) a např. v tomto konkrétním příkladě to najde 27 tras…

                  Příp. je výběr možné ještě více specifikovat zadáním druhu pohybu (např. MTB, silnička, in-line, běžky atd.), kilometráže, stoupání a obtížnosti.

                  Nevím jaké jsou dnešní možnosti pro plánování tras pro GPS, ale obávám se, že je obtížné plánovat bez ručního klikání JEN pomocí programu trasu, která NEVEDE jen po očíslovaných cyklotrasách, očíslovaných tur. trasách a očíslovaných cestách.

                  BTW Centrálně přidělená jedinečná čísla mají jen silnice III. třídy a lepší. Všechny místní a většina účelových komunikací takové své číslo nemá.

                  0 0
                  • bop  

                    Ano psal a tyto potřeby respektuji. Jelikož i některé další námitky považuji za opodstatněné, snažím se najít i jiná řešení.

                    Lepší měřítko se současným zdrojem podkladů nejsem schopen dosáhnout. A i kdyby ano, stále by pak bylo možné označovat oblíbené úseky nad podkladem kde nevede žádná cesta. Proto jsem se začal zabývat myšlenkou OSM, neboť odpadá problém s měřítkem. Chybějící cestu by uživatel buď doplnil přímo do OSM, nebo poskytl track log OSM kanálům pro tyto účely zřízené (a doufal).

                    Mnou zamýšlený návrh serveru nad OSM:

                    • nebude zpracovávat žádné track logy
                    • pro označení líbivého úseku uživatel klikne v mapě na tu kteroukonkrétní v OSM vytvořenou cestu. Základní test této možnosti jsem sipotvrdil (viz odkaz výše). Z testu vyplynulo, že v místě klinutí +tolerance musí být nějaký bod definující cestu. Na dlouhých rovnýchúsecích tak často nic nenaleznu, naopak v místě nějaké zatáčky,zakřivení, začátku či konce ano. V reálném nasazení není tentopřístup vhodný z více důvodů, včetně nutnosti rozdělení cest pouze odkřižovatky ke křižovatky. To vše je ale řešitelné.
                    • prohlížející by pak viděl označené úseky na základě vlastníhofiltru: pouze od některých jím definovaných uživatelů, všech uživatelůvyjma některých, apod…
                    • plánování celé trasy, včetně exportu, by pak mohlo být umožněnovyklikáním jednotlivých cest v jeden celek.

                    Abych byl i já konkrétní co se mi nelíbí na CS, nebo co bych zlepšil:

                    • značky start/cíl logicky začínají často ve stejných místech. Pokudjich je ve stejném bodě třeba 4+, je problém kliknout na tu správnou.
                    • pokud značku start/cíl neuvidíš, o trase se nemám šanci dozvědětbyť prochází zobrazenou oblastí. To se v případě výletů delších než50km lehce stane.
                    • oddělení obsahu (mapy) a vyhledávání nepovažuji za šťastné. Mítvedle mapy seznam tras na právě zobrazené mapě + třeba i filtr bypodstatně vhodnější.
                    • fialovou neoznačují jiné než značené cesty. Mnohdy tam vedouskutečně dobré úseky. Pokud někdo umí s mapou a orientuje se takto najde.

                    Myslím, že původní nápad nebyl špatný, bohužel mám pocit že CS nereflektuje takto rostoucí databázi. Uvažujme ty čísla co jsi udal. Pokud je nyní tendence přírůstku tras stále stejné, nebo s rostoucím počtem navigací v telefonech dokonce větší, musím nutně dojít k závěru, že z dlouhodobého hlediska bude hledání toho svého obtížnější a obtížnější. Zůstane jen skutečně velká hromada dat. Skoro by stálo za to, znát výsledky častého průniku track logů, ve vztahu k fialovému označení. Nerad bych tvrdil, že to neumí, nebo nechtějí, předpokládám že je to otázka peněz. Ale kdo jiný by měl mít zájem posunout možnosti dál?

                    0 0
                    • MirkoCarver  

                      Pokud tam nebude možné vložit trasu z gpx souboru, je to k ničemu. Řada cest v mapě chybí, nebo ve skutečnosti vede úplně jinudy. Právě ty zajímavé tam nejsou. Původní řešení mi přišlo lepší, i mapa předhlednější.

                      0 0
                      • bop  

                        to zároveň platí o i podkladech z mapy.cz, že řada cest již vůbec neexstituje, nebo vedou ve skutečnosti úplně jinudy. Samozřejmě nyní nelze celkový rozsah srovnávat, z krátkodobého hlediska se je užití těchto podkladů rozumnější. Z dlouhodobého jsem přesvědčen o výhodnosti OSM.

                        Zajímalo by mne, obecně, nemyslím zrovna Tebe, proč chybějící cesty, když o nich víme, nejsme schopni zanášet. U sebe pozoruji, že nerad zanáším cestu pokud okolo není vůbec nic. Jinak obecně raději vytvářím lesní a polní cesty, narozdíl od osad atd.

                        0 0
                        • MirkoCarver  

                          Pokud do mapy vložím gpx stopu, nevadí že pod ní na mapě není cesta. Jak se vytvoří cesta v mapě nevím, třeba to je jednoduché.

                          0 0
                        • MaPa  

                          U mne je to čas. Abych si k tomu sednul a udělal to pořádně přeci jen nějaký potřebuju a poslední dobou ho moc není. Ale občas do OSM něco přidám – ve většině samo cesty.

                          V prinicipu se to nejlépe dělá tak že si v editoru jako podklad člověk zobrazí gpx-ka, lépe víc. A pak je překliká samotnou cestou která je průměrem zaznamenaných stop. Pak cestě přidám atributy. Překlikanou cestu (resp. rovnou víc cest a ostatních elementů) člověk odešle OSM centru a za pár dní už v mapě jsou.

                          Pokud si to chcete zkusit, stáhněte si JOSM, tam se to dá pochopit hned.

                          0 0
    • Scarab  

      No idea je to sice pěkná, ale nevěřím, že se podaří naplnit – důvody tady byly víceméně popsány. Jako do jisté míry „odstrašující“ příklad lze použít zmiňovaný http://www.trekview.cz – podle slov autora byl původně (cca před 3 lety) vytvořen prakticky se stejnou myšlenkou a i když používal ve své době nejlepší dostupné mapy, tak se „sdílený archiv tras“ nijak moc neprosadil z toho důvodu, který tady rovněž zazněl tj. skoro nikdo nebyl ochoten dát si tu práci a uložit tam své trasy i s patřičným popisem.

      Na druhou stranu Trekview stále funguje (předpokládám, že je i využíván i když možná ne k původně plánovaným účelům) a projekt se po delší době opět probudil k životu – před vánoci zveřejnil autor novou verzi, která je uživatelsky podstatně přívětivější než ta původní – vypadá, že je celá postavená na API Google, ale kromě map Google využívá i OSM a Mapy.cz. Plánování (naklikání) a editace tras je tam podle mne vyřešena trochu lépe než na Cykloatlasu a i nabídka funkcí je podstatně širší. Bohužel počet tras v archivu je stále malý, ale domnívám se, že to není dáno ani tak nevhodností aplikace jako spíše důvody posanými výše. Autor se kdysi někde nechal slyšet, že není problém dodělat nějaké lepší třídění nebo vyhledávání tras, ale kvůli stávajícím několika málo tarsám v archivu to nemá smysl.

      0 0
    • capo  

      Zkoušel jsem registraci, ale nepřišel mi potvrzovací mail. Funguje to?

      Umí to importovat jen GPX, nebo i jiné formáty?

      Umí to zobrazovat i online dostupné trasy, jako třeba googlemaps takhle ?

      0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce