Na co myslet pro zimní ježdění?

254 nepřečtených
  • lrotrekl79

    Letos se prvně chystám že na podzim kolo nezazimuju do sklepa, ale „zazimuju“ pro zimní ježdění.

    Na co vše je třeba pro zimní ježdění myslet, vč. ježdění po sněhu, co mě napadá:

    pláště – jsou nějaké speciální zimní? Případně se jen pro ježdění po sněhu dívat po co nejhrubším vzorku, Nějaké tipy pro 29"

    Oblečení – jaké máte zkušenosti, na co nezapomenout?

    Technika a trasy – jaké to je zpotit se někde do kopce a pak jet z kopce, nebo plánovat jen trasy s plynulým profilem, tak aby se člověk nezpotil, případně po propocení končil už u baráku?

    Co dalšího mě ani nenapadá?

    0 0
    • lunochod  

      Co dalšího.....zimní tretry ! :-)

      0 0
      • lrotrekl79  

        Jo, na to jsem se díval, tretry mám MTB, tedy s nějakým vzorem, díval jsem se, že buď zimní tretry nebo existují návleky přes tretry. Na první pokusy bych asi uvažoval jen o těchto.

        0 0
        • plzakj  

          Zalezi, v jakych teplotach a jak dlouho se chces pohybovat. Kolem nuly a niz uz to jde s navlekama a vlozkama blbe.

          0 0
          • MichaelSimek  

            ja jezdil s navlekama do –10 a jednou za cas i tech –15 se dalo prezit

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
        • Alojs01  

          Tak záleží kde a jak dlouho chceš jezdit. Pokud to budou jízdy do dvou hodin, tak to klidně můžeš svojí vůli trénovat s návlekama, pro delší jízdy rozhodně doporučuju zimní tretry.

          Počítej s tím, že do celkové zimní výbavy lze nasypat opravdu dost peněz, ať už zakoupením kvalitních drahých hadrů, nebo třeba „zkoušením“ víc značek a druhů, než se trefíš.

          Co se týče třeba plášťů s hroty, pořídil jsem si je minulý podzim a v „zimě“ jsem je třeba vůbec nenandal :-)

          Ještě nezapomeň například ještě na bidon, (Elite deboyo), kuklu, blatníky…

          0 0
          • Hrabex1  

            jak jsou na tom zimni boty s odolností vuci vode? Netece do nich podrazkou kolem kufru jako do letnich?

            0 0
            • nomecz  

              Ne , aspon do tech co sem mel v ruce (shimano/mavic/la­ke)

              0 0
              • Hrabex1  

                Nakonec jsem koupil SH-MW81. Prekvapilo me jak jsou tvrdy (na to, ze je to Shimano). Nevite nekdo, na co jsou ta okenka na spicce a pate?

                0 0
                • novas752  

                  Nemuze to byt na upnuti navleku?

                  0 0
                  • Hrabex1  

                    myslel jsem tu kulicku…nebo okynko, nevim…

                    je i na pate, primo v podrazce (v tom cernym plastu). Asi jenom parada.

                    0 0
                    • novas752  

                      To bude spis nejaky nyt co spojuje vrstvy boty. Treba na bruslich jsou podobne.

                      0 0
            • Alojs01  

              Neteče, podrážka není skrz děravá u kufrů, jako u letních treter. Navíc je dostatečně silná a dobře izoluje.

              Když jsem jezdil ještě v návlekách, sundaval jsem z nohou vždy dost vlhké – zpocené ponožky. U zimních treter jsou po 4 hodinách opravdu jen lehce vlhké. Mám Specialized defroster.

              0 0
              • novas752  

                Ještě pod ponožku se dá nazout igeliťák. :) Ponožka, bota i návlek zůstanou suchý, izolujou lépe a vydržíš dýl.

                0 0
              • Hrabex1  

                ja mam z neoprenovych navleku taky zapareny nohy. S jakyma botama mas nejlepsi zkusenosti? Co ty force, co stoji lehce pres 2000?

                0 0
                • Tencovozikmin  

                  Šlo to dolů oproti loňsku.

                  https://www.kupkolo.cz/…rne_z100149/

                  0 0
                  • ˘Ö˘ Krab  

                    https://www.kupkolo.cz/…luo_z102660/ ještě lepší barva na zimu – no nekup to, za ty peníze.

                    0 0
                    • Petulda  

                      No nekup, páč jsou ultrahnusný :-).

                      0 0
                      • ˘Ö˘ Krab  

                        Ušetříš za odrazky :-). Není nad to potkat na silnici za snížené viditelnosti (kdykoliv v roce) jezdce „all black“. A nejhorší je těch pár (desítek) minut, kdy ještě nesvítí a pro řidiče aut nefungují dostatečně odrazky – nízká intenzita okolního osvětlení, ale ne dost nízká, velmi nízký kontrast. Tehdy barevné/fluo vybavení zabírá nejvíc.

                        Nejviditelnější na jezdci jsou části, které se pohybují, tedy nohy.

                        0 0
                      • Hrabex1  

                        Pro me za me muzou bejt klidne ruzovy. A ktery zimni boty budou krasny v blate a pliskanicich?

                        0 0
                        • Petulda  

                          Prostě si na sebe nerad beru něco, co se mi vyloženě nelíbí, jen kvůli tomu, že trochu ušetřím.

                          0 0
                          • ˘Ö˘ Krab  

                            Nekoupím si přece na čtrnáct dní v roce a nižší stovky km zimní tretry za šest tisíc, když vím, že mi stačí nejlevnější z levných a v pekelném mrazu už nejezdím a jezdit nebudu.

                            A naopak, nekoupím si úplně levné silniční letní tretry, protože i dražší značkové spolehlivě opotřebím kilometráží, tak mi poměry cena/výkon/amor­tizace přijdou smysluplné.

                            0 0
                            •  
                              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                              0 0
                            • Petulda  

                              No v pohodě, vždyť já nepíšu nic o tom, co máš či nemáš dělat ty :-).

                              Já to beru tak, že ty vyloženě zimní mám „nadosmrti“ (ty minulé mi vydržely 6 let). Navíc u věcí pro moje koníčky něco jako amortizaci vůbec neřeším. Proto spíš než „sice se mi to nelíbí, ale je to levný, tak to koupím“ k tomu mám přístup „wow, stojí to ranec, ale líbí/sedí/vyhovuje mi to, tak to beru“.

                              0 0
                              • ˘Ö˘ Krab  

                                Každý to má jinak, opravdu nic proti.

                                Je to pak vidět i na kolech, jak se to pěkně prolíná. Až to někdy svádí k paušalizování – čím pěknější výstroj, tím méně času má jezdec na cyklistiku. Musí na ně vydělat a pak mu věci vydrží dlouho ve stavu nových, pečuje o ně a další si kupuje spíš kvůli chtění, než kvůli opotřebení.

                                Opačný pól je, že cyklista jezdí tolik, že věci opotřebovává a spotřebovává. Takže na něm záhy získávají ošuntělý vzhled a jejich „krásu“ tolik neřeší, na rozdíl od funkčnosti.

                                Obě dvě skupiny si občas kupují opravdu hodně drahé věci a obě z nich mají radost. Zimní vybavení nevyjímaje.

                                0 0
                          • Hrabex1  

                            mne ty boty pripadaji vzhledove uplne v pohode, asi jako kazdy jiny.

                            0 0
                    • losik_p  

                      sakra prace, zase budu asi o 2t lehci :D

                      0 0
                • nomecz  

                  mam pocit že se tu psalo že maj hodně úzkej a nízkej nárt a hodně lidem dělalo problém se tam nasoukat a hlavně je celé zapnout. JInak tepelně ok. Chce to vyzkoušet

                  0 0
          • kycis  

            Co se tyka penez, lze to celkem snizit kdyz u vyberu clovek premysli a vybere veci, ktere vyuzije na ostatni sporty – bezky, skialpy, behani atd. Treba proto mam capaky bez vlozky, pres ne natahnu stare kratasy a hned mam i kalhoty na bezky, bunda ma odepinaci rukavy a hned je z ni super vesta na skialpy atd.

            0 0
        • novas752  

          V dobrych navlekach s tlustou fusakli se v mrazu da nejake 2h vydrzet celkem ok.

          Ale zimni boty jsou lepsi. Zamerne pisu boty, jde to resit i platformama + nejakyma kotnikovyma botama bez naslapu na zimu. Zimni tretry stoji okolo 4k a voc a to je dost.

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
        • Petulda  

          Navleky moc nepomuzou. Alespon u me posunuly tepelny komfort o max 3 stupne. Chce to kvalitni zimni tretry nebo levnejsi varianta platformy a teply sportovnejsi boty.

          0 0
          • Barak  

            Je to dost individuální, univerzální rada se hledá těžce. Chce to vyzkoušet.

            Záleží, jak se komu prokrvují periferie a trpí na chlad, jaké v zimě jezdí intenzity a jak dlouho samotná aktivita trvá. Já můžu jezdit v letních tretrách, trochu teplejších fuseklich (opravdu teplé do nich nenacpu) a návlecích po dobu třeba 2 hodin a s teplotou klidně do –15. Kamarádovi by při této kombinaci umrzly nohy, ještě než by teplota spadla k nule.

            0 0
          • MichaelSimek  

            taky asi zalezi jaky navleky, ja mel tlusty neoprenovy a rozdil zasadni

            0 0
            • MlokCZ  

              Já přidám zkušenost z opačného spektra (zástupce zrzlných nohou). Návleky (teplé neoprénové) do –10, to bych ani pomalu neobjel barák.

              Rozhodující je jak komu mrznou nebo nemrznou nohy. Tedy teplé návleky samozřejmě pomohou, ale i jen k Defrosterům mají hodně daleko.

              Mám Spešly Defrostery, což nejsou zrovna teplé zimní tretry (je celá řada o dost teplejších), proti letním ale pořád obrovský rozdíl. U letních pak hodně také záleží jaké tretry. Konkrétně to mám následovně:

              • klasické letní tretry z větráním, v těch je mi zima bez návleků při delší jízdě (1h+) už při +10° a musím brát teplé neprénové návleky (tuhle variantu už ale dlouho vůbec nepoužívám).
              • před časem jsem přešel na Spešly Rime Expert, které jsou výrazně teplejší než klasické odvětrané letní tretry a nemám problém je vozit ani v +30° (jak mi nohy hrozně mrznou, tak se mi zase aspoň v létě téměř nepotí – o to víc se potím jinde)
              • v Rime Expert snesu těch +10° (už bere teplejší ponožky) bez návleků
              • pro krátké trasy typu do hodiny snesu v Rime Expert s teplou ponožkou i lehce pod 10°
              • Defrostery mi pro dlouhé vyjížďky (4h jízdy) nestačí ani do +3° a na dlouhé vyjížďky do +3° beru návleky i přes Defrostery (ale už moc nejezdím pod 5° delší vyjížďky než 2h, tak jsem neřešil teplejší zimní tretry)
              • pro krátké vyjížďky typu do práce 30 minut vydržím v Defrosterech i ve velkém mrazu (-10°), ale už mám i po těch 30min po dojezdu promrzlé prsty (akorát mi začnou mrznout na konci těch 30min)
              • v mrazech na delší než 30 minut jsem vozil přes Defrostery teplé neoprénové návleky, ale stejně po hodině a víc hodně promrzlé nohy a 2h bych nedal; kdybych jezdil v mrazech vyjížďky delší než hodinu (už nejezdím), tak bych buď musel vyhodit nášlapy a vzít teplé pohorky nebo zkusit ty jedny zimní tretry co se tu v historii řešily s dvojitou podrážkou, kde je perfektně odizolovaný kufr (jen něco pod vložky by mi nestačilo)
              • ve většich mrazech jezdím už jen krátké (do 30min) do práce, tak více než ty Defrostery neřeším
              0 0
              • nomecz  

                jestli seš skutečně takovej zmrzlík na nohy tak jediná smysluplná varianta jsou skutečně teplé boty a platformy.

                Jezdím v zimně hodně ale na zimu moc netrpím.

                Mám aktuálně tyhle zimní tretry https://www.hupnakolo.cz/…tretry-cerne?…

                které vozím na krosce i na bikovi (možná kdybych vzal ještě větší a nacpal tam víc ponožek tak by to o něco pomohlo a vozím je tak do –5 (max 3 hodiny))

                ale došel jsem k poznání, že mnohem teplejší varianta jsou klasické 5/10 botky s neoprenovejma návlekama od Endury na platformách, tam jsem schopnej fungovat i pri cca –10 2 a vice hodin.

                u klasickejch zimních bot mi vadí velká fixace kotníku

                0 0
                • MlokCZ  

                  Kdybych jezdil delší trasy v mrazech, tak bych pedály měnil (nemám rád ježdění bez nášlapů). Takhle na to kašlu, když v mrazech dávám max hodinu a většinou jen do práce půlhodinky (v mrazech to neprotahuju na delší). Už jsem dlouhé vyjížďky typu 4h+ přestal jezdit i pod +5°, nějak mi to v té zimě stejně moc nebaví když je to dlouhé.

                  0 0
          • novas752  

            Ja mam s tlustejma neoprenama tak o 10°C. S letni tretrou funguju tak do 5°C v pohode, s neoprenovym navlekem do –5°C, pak uz zacina byt kosa dost rychle.

            Taky je dulezity izolovat podrazku, zejmena kovou desticku pod kuframa, takze nejakou slusnou izolacni vlozku.

            0 0
            • MlokCZ  

              Izolace podrážky dělá hodně. Ale zase mi přijde ujeté řešit kombinaci letní odvětraná tretra a do ní řešit izolaci pod vložku. Nemusí se tam vejít a bude se to pořád prohazovat.

              Doplňovat izolaci mi přijde smysluplné do treter, kde se s tím předem počítá (jsou dostatečně velké na to) a hlavně tam ta izolace bude pořád, tedy nebude se s tím jezdit když je teplo.

              A pořídit si zimní tretry nestojí peníze navíc, protože o to déle pak vydrží ty letní.

              0 0
              • Cen da H  

                co vyhřívané vložky do bot? nikdy jsem nezkoušel, tak jsem jen tak cvičně dal do vyhledávače heureka heslo ‚vyhřívané vložky do bot‘ a koukám že je toho hodně. Od jednorázových až po ovládané z Mobilu přes BT.

                Má někdo zkušenosti?

                0 0
    • plzakj  

      Pokud se nekde budes projizdet po prosolenejch mokrejch asfaltech, tak vsechno na kole (loziska, retez, kazeta atd.) dostanou dost zabrat. Chce to hned ostriknout vodou a namazat. Nebo pocitat s tim,ze to na jare vymenis. Neni od veci loziska nacpat a obalit vazelinou proti vniknuti vody. Olej ve vidli/tlumici v mrazech ztuhne a v extremu to muzes i znicit.

      Edit: jeste se ti bude hodit kvalitni osvetleni, protoze den je kratkej. Ja radsi do pomalejsiho terenu, kde se zahreju, nez nekde hltat kilometry na silnici nebo xc. Toho je dost pres rok. Ocenis nizsi rychlosti. Zpoceni mi problem nedela, kdyz se udrzim zahratej. Dejchajici neprofouknutelna bunda je zaklad.

      0 0
      • lrotrekl79  

        Silnicím se chci vyhýbat, navíc jsem v oblasti, kde se nesolí – CHKO.

        0 0
      • Petulda  

        V dobach pruzinovy Marzocchi Bomber Z1 jsem mival zimbi a letni olej a menil je :-) . S prichodem vzduchovek a olej. patron uz to neslo.

        0 0
        • novas752  

          Olej muzes menit i patronach.

          0 0
          • Petulda  

            Vim, ale neni to tak nepracny jako s tou pruzinovkou. To byla operace na 3 minuty. Spis to neresim.

            0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • novas752  

      Na seriozni zimni jezdeni i ve srackach je vhodne mit druhe kolo – levnejsiho zimaka s blatnikama a extra vazelinovou upravou vsech krizickych mist, zejmena lozisek + s odrazivejma prvkama.

      Ale treba kdyz mrzne tak se da vklidu jezdit i na jednici v terenu – holomraz drzi lip nez kondc leta a cerstvy snih se taky da. A navic v mrazu neni zadny bahno. :) Plaste zimni s hrotama jsou, ale jsou drahe a je to fakt kdyz jezdis hodne snih led po silnicich. Jinak staci treba hrubsi vzorek nebo mekci smes nez jezdis normalne, ale prave diky tomu poceni se to v zime vetsinou moc nehroti a dojizdej se plaste z leta.

      V zime se vetsinou najizdi vytrvalost – dlouhe jizdy nizsim tempem vetsinou rovinate. Opet prave kvuli poceni a dychani ledoveho vzduchu smogu atd. Kazdopadne od te doby co jezdim celorocne (s rozumem, misty ale pro zpestreni i do snezeni nebo kdyz je pod –10) jsem nebyl nemocny.

      Funkcni obleceni ve kterem se nespotis je hodne drahe, napriklad membranova bunda a tak, da se ale prezit ve vice vrstvach levnejsiho (napriklad kratke a dlouhe termo triko, lehka mikina, dlouhy dres). Hodne dulezita je kukla nebo aspon satek pres krk a pusu. Vyber obleceni je dost alchymie a musis si to postupne vychytat.

      Dobry je taky teply piti, ale chce to termosku nebo camelbak. Bidony a termobidony rychle chladnou.

      No a taky kvalitni svetla. Jezdeni v zime je docela draha sranda. :)

      0 0
    • BikeClubKovacek  

      Má někdo zkušenosti s těmito tretrami : https://www.heliasport.cz/…55-black-red + tyhle kalhoty https://eshop.canard.cz/…51-2209.html?…

      0 0
    • Petulda  

      Za me:

      • dobry obleceni je zaklad. Mit kvalitni funkcni materialy a vhodne je vrstvit. Jak na to si najdes snadno. Ja se neobejdu bez tenky cepice plus teplejsi celenky – vyrazne to prodlouzi dobu nez mi prochladnou dutiny. Vyzkousej si, jestli se ti na hlavu s cepici vejde helma.
      • teply boty, viz muj prispevek vyse. I tak ale pocitej s tim, ze na prsty ti proste po hodine hodine a pul bude zima. Pravidelne se vracim s cervenyma palcema, ktery na dotek ani necitim :-) .
      • pneu je lepsi mit spis uzzsi a s vyraznejsim vzorkem. Nebo pak fetbajk
      • nekdo zminuje dobry osvetleni, k tomu se pridavam
      • prosolenym mokrym silnicim a nasoleny kejde u krajnic se vyhni. Radsi nevyjet nez jet v tomhle.
      • ja vozim termosku s horkym cajem
      • ohledne poceni a prochladnuti, to si musis osahat sam. Me to neva dokud se drzim v nejakych otackach. Po nejakym case ale prijde prijde chlad a toho uz se nezbavim jinak nez ze musim do tepla. V mrazech pod –10 nejezdim.
      0 0
    • Petr L2  

      Já bych řekl, že klíčové jsou zimní rukavice a boty, ostatní oblečené záleží na každém jak zimu snáší atd. Pneu nasazuji pluska. Často zlobí brýle ve spojení s kuklou co kryje obličej, letos budu zkoušet lyžařské, nebo moto, záleží co nacpu pod helmu.

      Kolo po každé vyjížďce umyju, usuším namažu. Vidli a tlumič vyměním na zimu za levnější, stejně to ve sněhu tolik roli nehraje a jsou to díly, které trpí nejvíc.

      0 0
    • t29  

      Kolo:

      • pokud plánuješ jezdit v prosolených sračkách, používej na zimní ježdění nějakou plečku, u které nevadí, že ji po dvou sezonách sežere rez.
      • pokud plečku nemáš, snaž se jezdit jen tam, kde se nesolí. Nachystej si WD40 (odpuzovač vody) a po příjezdu domů kolo umyj a namaž. A nové komponenty si schovej až na jaro.
      • pořiď si aspoň zadní blatník, ať máš záda a zadek v suchu.
      • pořiď si osvětlení, odrazky atd. ať nezatmíš, v zimě je tma brzo.
      • pláště podle terénu a podmínek. Stačí běžný MTB plášť, ale pokud to myslíš s ježděním v zimě vážně a/nebo budeš hodně jezdit na náledí, tak plášť s hřebíky. Pořídil jsem si je na zimní dojíždění a byl to jeden z nejlepších nákupů.

      Cyklista:

      • Podle poučky „neexistuje špatné počasí, jenom špatné oblečení“ to chce zimní čepici, boty, rukavice a k tomu oblečení odpovídající podmínkám. U čepice si oveř že vejde pod helmu, u bot si oveř že do nich vejdou teplé ponožky, a u rukavic si oveř že budeš mít v prstech dost citu na řazení, výměnu duše nebo šmátrání po klíčích v kapse. Od podzimu do jara používám návleky na kolena, buď tenčí nebo zateplené s neprofukem.
      • hlavně ze začátku jezdit na pohodu, když by tepy letěly moc nahoru tak klidně slézt a jít kousek pěšky.
      • k svačině termosku s čajem a kus čokolády, ta se aspoň v zimě nerozpustí v batohu :)
      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • shauriq  

      na rum…

      0 0
    • Pavel  

      Dvě věci:

      1. nejvíc táhne od kufrů v tretrách, takže pod vložku dát pár vrstev alobalu
      2. nejdůležitější věc – najít vhodnou dojezdovou hospodu s topením a s povolením mít kolo uvnitř. ;-)

      Zbytek už v tomto vláknu je. Teda až na ty slipy.. :-D

      0 0
    • Rychlej turista  

      Pokud si chceš zimní jízdu opravdu vychutnat a ne jen nějak přežít, je k tomu třeba zimní vybavení bez nějakých kompromisů, které vždy vedou pouze k tomu přežití bez vychutnání:

      1. Zimní tretry, na ně jakékoliv (i slaboučké) návleky proti bordelu
      2. Kompletní vnější zimní vrstva oblečení, pod kterou se dá vrstvit podle teploty cokoliv, do větších mrazů kukla a palčáky nebo alespoň tříprsťáky
      3. Zimní pláště s hřeby
      4. Něco k zakousnutí – v zimě by mohl to být fatální problém – kdyby ti došlo a nebylo co do huby, mohli by tě taky najít až na jaře
      5. Světlo vpředu i vzadu, tma přichází brzo a stačí se chvilku zdržet nebo zabloudit a je problém

      Zpočátku je dobré si plánovat cesty kolem hospod – pro všechny případy, než zjistíš, co a jak :-)

      0 0
    • jannk  

      Moc nechapu proc se vsichni tolik bojite soli … po letech zimniho jezdeni na vsech mych kolech zadne neutrpelo vice nez v lete. Fakt, ze celorocne po (skoro) kazde jizde kolo oplachnu (neumyju, ale proste oplachnu), stejne mam mycku hned vedle sklepa.

      0 0
      • Pavel  

        Tak je fakt, že je trošku tendence tu sůl démonizovat, ale není dobré kolo po průjezdu solankou jen tak hodit do sklepa. Já to dělal a na jaře jsem měnil ložiska. Pokud kolo můžeš opláchnout, tak trocha soli na cestách ničemu nevadí.

        Ty máš myčku vedle sklepa? To myslíš jako nějaké stroj anebo manželku, Herr Fritzl? :-))

        0 0
        • jannk  

          U sklepa mam extra vykachlikovanou mistnost s vodou, kde postavim kolo ke stene a oplachnu/umyju, podle potreby

          0 0
        • jIrI___  

          Vzpomínám si na fotky solí rozežraného tuším Sida tak, že ve vnějších nohách byly díry… :)

          0 0
      • Petulda  

        Možná proto, že ne každej má možnost kolo po každé jízdě oplachovat. Pokud jedeš po prosoleným mokrým podkladu, máš to nastříkaný po celým biku a doma ho dáš do tepla, je na problémy zaděláno.

        0 0
        • Alojs01  

          Mám kolo v garáži kousek od bytu. když jdu pro kolo, občas vezmu s sebou kýbl s vodou a jarem, když přijedu, ošmrdlám kolo smetáčkem, za 2 minuty hotovo a jdu domu… :-)

          0 0
      • obda  

        Ja to kolo po jizde oplachnu prave jen tehdy, pokud jedu v soli ;) Pokud neprijedu utahanej a zmrzlej a nezapomenu na to ;) Normalne kolo fakt nemyju.

        0 0
    • Delkim  

      Jen k těm letním tretrám, jak tu někteří píšou, že to stačí, tak jakmile tam narveš tlusté ponožky tak se většinou stane, že se omezí průtok krve a začnou ti mrznout ještě rychleji než s tenkou ponožkou :)

      Na zimní ježdění patří zimní tretry. A nejlépe i o číslo větší než letní.

      0 0
      • Pavel  

        Já si pořídil turistické tretry s goráčem a na zimu naprosto ideální. Teda přes ně samozřejmě neoprénové návleky. A s alobalovou „izolací“ pod vložkou v botech. Odzkoušeno hodinkou i v –15. A to mám studené nohy i v létě, kdy je skoro +58…

        0 0
      • Rychlej turista  

        V letních tretrách v dnešní době v zimě jezdí jen zoufalci, co nikdy nezkusili zimní. Tady není co řešit.

        0 0
        • MichaelSimek  

          Jsem zoufalec :( do +5 ani nepouzivam navleky

          0 0
          • MlokCZ  

            Dnes 55 minut jízdy, převážná část trasy lesem, kde bylo kolem 6°. Jel jsem v Rime Expert + teplé ponožky a na konci už jsem začínal trochu cítit prsty u nohou (jinak mi bylo spíš dost vedro, jel jsem i kopce a spíš svižněji).

            Klidně bych už snesl i dnes Defrostery, ale když odpoledne bude klidně i přes +25°, tak jsem je ještě nebral.

            0 0
      • Tencovozikmin  

        Přesně jak píšeš a výrobci už i počítají u zimních treter s tlustší ponožkou,ale já beru i tak aspoň o číslo větší. Dávám i teplejší vložku a někdo dává i dvoje ponožky,teplejší a tenší. Můj velký problém jsou ruky,na zimní vyjížďku beru většinou dvoje rukavice a prostřídám je(poti se mi ruce)důležité je to přes zimu nehrotit a jezdit na pohodu.

        0 0
    • pumpy  

      no ja to mel tak ze prvni sezonu jsem koupil volne gate do craftu a pod nemam mam jen kratke cyklogate (kdyz je velka zima tak navleky na kolena) , ty jsem nemel jinak termotricka a softshellku doma ma snad kazdy,

      prvni rok platformy a zimni trekove gorace.

      druhou sezonu jsem uz koupil goretex zimni tretry a v nich jezdim jen v letnich ponozkach – teplejsi sem zatim nepotreboval.

      jinak aby netahlo kuframa – tak sem tam dal bublinkovou folii nebo co vim nekdo dava mirelon – ale to davam i na podzim a jaro do letnicch treter

      0 0
    • cosmo  
      1. zimni tretry
      2. kalhoty staci zateplene elastaky na beh z decathlonu a pres ne klasicke kratasy s cyklovlozkou
      3. rukavice zimni – decathlon
      4. cepice pod prilbu – decathlon
      5. funkcni triko – je treba vyzkouset co nebude mokre a s jakyma vrstvama to funguje nejlepe
      6. zatepleny dres – decathlon
      7. zimni cyklo bunda – kalas, decathlon, carft, specialized, endura zalezi na materialu a prodysnosti
      8. zimni plaste s hrubym vzorkem
      9. termosku nebo lahev kde vydrzi caj teply – neni moc reseni, termolahve nefunguji jak pisou

      jezdim intenzitu, kopce nijak se neomezuji, tomu jsem prizusobil vyber obleceni, podle stupnu volim vrstvy – termotriko, zatepleny dres, sustku nebo termotriko, normalni dres, softshell…

      jeste pridam vychytavku, koupil jsem si prilbu s krytem na vetraci otvory v celni casti, takze v zime mi nefouka na hlavu a do bot vozim lyzarske podkolenky…

      0 0
      • jiriga  

        jeste dodam, ze co se termo lavi tyka, mam vybornou zkusenost s Elite Dedobyo. Dve az hodky v zime, naprosto spolehlive vydrzi a napoj je stale prijmne vlazny ( v nejhorsim).Loni jsem si ji kouil a jedil i v tech –10..

        https://kosiky-a-lahve.heureka.cz/…0ml/recenze/#…

        0 0
        • Pavel  

          Prakticky stejnou službu mi dělá termoska z teska za stovku zapasovaná do starého bidonu. ;-)

          Ano, nevypadá to tak hitech a kchůl, ale na to já celkem kašlu. :)

          0 0
          • ˘Ö˘ Krab  

            Gramy, vo*e, gramy!

            0 0
          • jiriga  

            proc ne, ja jen psal s cim mam dobrou zkusenost. neco jsem hledal a tohle vyslo. Nic vic , nic min:-) JOoo, a ty gramy jak pise Krab…no, my co vozime aspon 10kg hmotnosti navic, zase ty gramy tolik neresime;-)

            0 0
            • Pavel  

              Však jo, jen si vyměnujeme zkušenosti. ;-)

              Prostě já jsem vyhodnotil, že dávat 600+ za spešl „bidonovou termosku“ se mi nevyplatí, není to o penězích, ale v mrazech vyjíždím tak na hodinu, hodinu půl max, takže to dávám i bez „vody“ a kvůli „jedné“ delší vyjížďce za zimu mi toto sofistikované řešení přijde zatím zbytečné.

              A o gramech to u mne taky není, kil navíc mám na rozdávání. :-D

              0 0
              • milan.v  

                Buď v klidu, ta bidonová supertrooperter­moska od Specialu nefunguje… ;o)

                0 0
              • jiriga  

                to ja si piti beru i na cestu do prace, 20km tam a kdyz je cas tak zpatky 35km. On i te lok tepleho napoje cestou je dost prijemny;-)nicmene chapu, ze na hodku a pul se da jet i bez piti…jedina vec , ktera ni vadi, ze se blbe zavira.

                0 0
          • MlokCZ  

            A když tu termosku dáš do batohu (aby byla chráněná před proudícím vzduchem), tak to i začne fungovat a vydrží násobně déle…

            0 0
            • Pavel  

              To jo, ale obvykle jezdím jen s tím baťůžkem vepředu. :)

              0 0
            • Hrabex1  

              a kdyz spadnes na zada, budes je mit vejpul :-)

              0 0
          • Alojs01  

            Tak hlavně rozdíl je v tom, že z lahve Elite se napiju za jízdy, z termosky z Tesca nikoli. A za tenhle komfort, využívaný několikrát do týdne, si rád těch pár stovek připlatím :-).

            0 0
            • Pavel  

              I horký/vřelý čaj? ;-)

              Nemám problém si když tak zastavit a srknou si čaje. S rumem. Víc rumu. ;-)

              0 0
              • Alojs01  

                Po dvou hodinách v teplotě okolo 0 už to vřelý není a dá se to pít… i bez rumu… :-)

                0 0
                • Pavel  

                  Takže první dvě hodiny nepiješ nic a čekáš, až to nebude tak vřelý a dá se to pít.. :-)

                  Já jsem po dvou hodiných většinou už doma v teple. No, spíše v hospodě. ;-)

                  0 0
                  • Alojs01  

                    Na první dvě hodiny mám jinou lahev, která zase déle nevydrží… :-).

                    0 0
      • Gustaf 81  

        jak jsou na tom s kvalitou a funkcí ty funkční hadry z decathlonu? Funguje to?

        0 0
        • Pavel  

          Za ty prachy dobré. Teplé termo mi vydrželo dva tři roky, pak jsem koupil nové a staré vyhodil a zase jsem v teple a jak v bavlnce.

          0 0
          • Gustaf 81  

            koukám na toto https://www.decathlon.cz/…8496453.html a pak tam mají i levnější variantu https://www.decathlon.cz/…8394131.html

            0 0
            • Pavel  

              Toto nezmám/nemám, takže k tomu ti nejsem schopen napsat nic.

              0 0
            • Paja  

              Do drazsi mam a je o.k.

              0 0
            • Gustaf 81  

              Tak zakoupeno v decathlonu a funguje super. V pondělí ještě jdu koupit zimní bundu Sugoi RS 180 a zateplený dres od Northwave… A výbava bude komplet…

              0 0
              • jiriga  

                pekny:-) no, nejtezsi bude asi pres zimu nakonec zustat zdravy..:-)

                0 0
                • ˘Ö˘ Krab  

                  To je, když pravidelně = každodenně jezdíš/běháš venku, skoro ten nejmenší problém.

                  a) Vychytáš si skladbu oblečení do různých podmínek, málokdy se stane, aby ses vysloveně netrefil.

                  b) Otužuješ se.

                  c) Ty hodiny, které sportuješ, omezuješ kontakt s chrchlajícím davem v přetopených místech.

                  d) Běží ti rychleji metabolismus a regenerační procesy, takže lehké ataky chorob zvládáš velmi rychle.

                  0 0
                  • Rychlej turista  

                    A občas do toho saunu a doktoři jsou bez kšeftu :-)

                    0 0
                    • jiriga  

                      jasan, urcite se to da minimalizovat. Ale stejne tak to muzete nekde chytnout, ani nemrknete ( a to nemluvim o tech z nas, kdo maji doma male deti;-). Ja se ted tyden potykam s nejakym kaslem, schvacenosti, ale pritom se mi zda, ze to porad nejak drzim, aby se z toho nestalo neco vaznejsiho. Mozna jak byla ta zmena pocasi. A navic jsem si jeste natahl vazy v kolene. Takze ted pauzicka – pred zimou:-)

                      Zrovna takovy paradni pocasi…ale dulezite je nic neuspechat.

                      0 0
                    • ms82  

                      Ta sauna je dvojsecna zbran. Obecne pomaha, ale kdyz jsi trochu nalomeny (nemusis jeste nutne poznat), tak Te taky muze zariznout. Kdyz se navic pripoctou demence jako ma z minuleho pondeli (kratasy a mikca, pricemz se po saune ochladilo na 8 stupnu a prisel studeny vitr), tak jsi nachlazeny hned.

                      0 0
                      • JFtryall  

                        Obecne mi prijde, ze vitr je smrt. :-) nizsi teploty nevadi, ale vitr cloveka mnohem snadneji popravi.

                        0 0
                      • Rychlej turista  

                        Po saunování je třeba dodržovat osvědčená pravidla – schrupnout, pak dát pivko, kobásku a definitivně zvadnout u bedny :-)

                        0 0
                      • Delkim  

                        Sauna dlouhodobě zvyšuje imunitu, ale pokud je už maličko nalomená tak tě dodělá…

                        Taková ta snaha „jít se vypotit“ do sauny, když na vás něco leze, to je strašný nesmysl.

                        Tělo se dočasně oslabí a akorát se vše rozjede…

                        0 0
                • Gustaf 81  

                  Dnes jsem na večerním svihu testnul ty funkční věci z decathlonu a na to ten northwave dres. Vše funguje úplně suprove, takže doporučuji. Bundu Sugoi RS 180 už mám taky doma, tak ji budu brát až do mrazů jako 3.vrstvu

                  0 0
    • sparrow_cz  

      Kozene rukavice, satek, cepice pod helmu, vnitrni MTB trenky s vlozkou. Jezdival jsem i v helme na SNB, ktera ma zateplene usi – naprosta parada. Taky vousy celkem funguji :{ Uz dlouho jezdim jen kotoucove brzdy, takze v tomhle ohledu nic neresim. Blatniky jsou samozrejmost. Jakmile je venku brecka, nejezdim. Nema to smysl – hrozi pady, kolo zasrane..

      0 0
      • jiriga  

        kdyz uz jsme u tech pokryvek hlavy, hodne se mi osvedcil typ belgickych capek na zimu. pekne pres usi. Beru si ji pod helmu. V teto konkretni jsem jezdil i v lonskych mrazech loni a parada. Jedna z mych nejllepsich koupi na zimu;;-) https://www.chapeau.cc/…p-black.html

        0 0
        • MlokCZ  

          A co je na ní zajímavého? Každá zimní čepice je přes uši a jako bonus ještě běžně nemá kšilt…

          0 0
          • jiriga  

            nic, jen , ze s ni mam dobre zkusenosti. nekdo treba jezdi v kulichu, „sprcce“ pod helmu a ja nevim v cem jeste. nekdo ma treba extra klapky na usi…vzdycky je uzitcne ( nebo si to alespon myslim) pridat tip na veci , s kterou je osobni zkusenost.

            0 0
    • jecnak  

      Jak to tak ctu, tak jdu presne opacnym smerem. Na zimni jezdeni mam stale slusne kolo protoze me opravdu nebavi udrzovat na zivu nejakou neustale se rozpadajici plecku. I tak si myslim, ze to finalne vyjde levneji, protoze kvalitni dily vydrzi v pohode zimni provoz, jen retez a kazetu budes menit casteji a sem tam nejake lozisko.

      Na kolo blatniky dle urceni kola. Na jezdce kvalitni obleceni, navlek na prilbu a zimni tretry.

      0 0
    • snas89  

      Na zimní delší trasy dost často beru batoh, nebo náhradní spodní vrstvy do kapsy.

      I když mám merino tílka..tak se mi líp osvědčily věci z umělých materiálů – nebo alepsoň s příměsí. Líp to odvádí pot a vhlkost. Vyplatí se co nejvíc vrsrtvit. Alespoň mě se to osvědčilo. V zimě vozím 3 vrstvy.

      A moc to nehoním a držím tempo max na to, abych zůstal prohřátý, ale ne zpocený.

      Zastavuji co nejmíň. – Hodně jezdím buď sám, nebo to hodně řeším s lidma, se kterými jedu.

      Zastavujeme klidně když nejsme nějak uřícení.

      0 0
      • Newli  

        Je to tak, dlouha leta jsem nedal na merino dopustit. Nicmene jakmile jsem se zacal seriozne venovat bezkovani (a trochu i jezdeni na kole v chladnem pocasi), tak uz jen a pouze umelotina !!!

        0 0
    • jeniiiik  

      A pokud pojedeš výjezd, dlouhý sjezd. (jezdíme v zimě Lysou) tak jsou super pod zimní rukavice ještě chirurgické nebo prostě tenké gumové. Tip od kamaráda co to v Kanadě používal když dole bylo léto a na kopcích kosa. Nicméně tady už to nepomáhalo, bylo –23° :D

      0 0
    • vlasto  

      Pokud chces do hor, tak planovat vylet tak, aby byl na zacatku delsi vyjezd (max do 2 hodin) do kopce na nejakou chatu, kde se da prevlect v teple.Tedy do batohu rezervni obleceni od pasu na horu, teple rukavice, a pak na nohy nepromok/neprofuk kalhoty a na horni cast taky nepromok/neprofuk jako posledni vrstva. Pak bude sjezd v pohode. Rozhodne se vyhybej dvoum stoupanim a dvoum delsim sjezdum. Na druhem bys zamrzl.

      Po rovine neni nutne do batohu nic, pouze si zvolit trasu opet do dvou hodin s koncem u baraku.

      Problem byva s pitim. Dlouho vydrzi camelback, zamrza ale pitko. Horky caj do obycejne lahve vydrzi tak 15 minut, takze nejakou iso/termo lahev na kolo, pripadne termosku do baglu. Pokud je vylet do hodiny a cil nejaka hospa, tak piti ani neber, raci penize na caj.

      Sice tady kazdy doporucuje zimni tretry, ja jezdim v goretexovych pohorkach, nikdy problem nebyl, ani kdyz musis tlacit.

      Plaste: leta jsem pouzival obycejne Schwalbe Nobby Nic dvoupalcovky.

      0 0
    • BB  

      pěkný baby, ty dovedou zahřát, alespoň jsem to tak slyšel :-)

      0 0
    • HonzaRez  

      Já při zimním ježdění myslím jedině na to, že široko daleko jení jediný moták, matlák a široká veřejnost. To je k nezaplacení, na všechno ostatní je tu Flastrkrad…

      0 0
    • dědek mohy  

      Taky jsem minulou zimu poprvé chtěl vyzkoušet krásy zimního ježdění a byla to paráda. Letos budu jezdit více. A jelikož jsem chudý člověk z chudého kraje, tak jsem si nemohl dovolit nakoupit super hyper mega zimní výbavu, kterou zde mnozí doporučujou, a bral jsem co dům dal.

      Oblékl jsem vnitřní vložku z cyklokraťasů. Poté jsem oblékl na tělo dres s krátkým rukávem pokud bylo do +5, pokud méně, tak rolák. Na nohy dal teplé ponožky hrubosti takové, aby se mi vešly do letních treter. Poté jsem si oblékl dlouhé kalhoty z Decathlonu na běhání. Pokud bylo pod 0, tak jsem si oblékl zateplené kalhoty (s vnitřním hlupem). Poté na sebe hodil mikinu Silvini. A když bylo pod 10°C, tak ještě na to softshelovou bundu z Lidlu, která stojí za hovno, jelikož je absolutně neprodyšná, ale v zimě to až tak moc nevadí, tam jsem ocenil, že dobře odolává větru. Na tretry jsem dal neoprénové návleky od Shimana, na hlavu čepičku, na krk šátek, který jsem v případě nouze přetahoval přes nos. Když bylo pod 0°C, tak komplet dotvořily lyžařské rukavice. Navrch přilba a je to.

      Co nebylo zdůrazněno jsou brýle. Spousta lidí je zvyklá jezdit bez brýlí (já teda brýle považuju za velice důležitý bezpečnostní doplněk), ale v zimě při větru, či sjezdu dokážou oči dost zmrznout. Dobré brýle, které nepodfouknou jsou základ.

      A s touhle výbavou jsem si užíval do cca –8. Potom už jsem začal pociťovat tepelné nedostatky v oblasti nohou, potom už by se hodily ty zimní tretry.

      A kolo jsem nějak zvlášť neřešil, prostě jsem ho jen po vyjížďce očistil a nechal rychle oschnout.

      A pohoda

      0 0
      • jiriga  

        a je to tady opet! rano uz byva pekna kosa a je treba se uz myslenkama pomlau pripravovat na zimni jezdeni?;-) udelate neco letos jinak, ci budete jinak jezdit?

        Ja vymenim silnicku za bajka na nejakych asi 1.9 semislickach, poridim slusny blatniky a mozna neprofuk dlouhy katata. Byt loni jsem celou odjezdil v dlouhych , s chlupem uvnitr a bylo to celkem ok. Kazdopadne nevim jak se mi bude darit jezdit 3× tydne do/z prace. To bude nejvetsi challenge:-0)

        0 0
        • ˘Ö˘ Krab  

          Na co myslet pro zimní ježdění?

          Budu myslet na teplo.

          Až bude fakt zima a mlhavo, začnu běhat.

          0 0
        • Pavel  

          Se konečně ochladí na příjemné cyklo teploty a už se řeší zimní ježdění? Co budete dělat ve skutečné zimě? :-)

          0 0
          • novas752  

            BF funguje líp než archiv ČHMÚ. :)

            Rána jsou konečně zase jiskrná, příjemně osvěžující.

            0 0
            • LM  

              I podvečery. Konečně můžu jezdit naplo bez rizika přehřátí (a ani z toho pak nejsem tak vyřízenej:-)).

              0 0
              • novas752  

                To je taky fakt, hlavně na bajku.

                0 0
              • Pain  

                Přesne +1 :-))

                0 0
                • LM  

                  Si přijdu jak když v autě se slabým motorem vypneš klimu :-)

                  0 0
              • jiriga  

                podvecery jsou relativne v pohode, ale rano kole pul 8 v Modranske rokli a pote i v Prokopaku, je teda kuwa zima uz:-)

                0 0
                • novas752  

                  Jo jo, to je. :) To mam prave rad, Prokopakem nastridacku s Radotinskym udolim jezdim rano smerem dolu, takze je to vzdycky na necelejch 10 minut a ten chladnej vzduch jeste v rychlosti krasne probudi. :) Jezdim teda trochu pozdeji, az cca ve ctvrt na 9.

                  0 0
                  • jiriga  

                    jojo, ja to mam taky rad, ale uz clovek na to musi myslet pri oblekani. A odpoledne je zaroven jeste dost teplo. Zajimave je, ze daleko vice lidi jezdi rano Prokopakem dolu nez naopak..

                    0 0
                    • novas752  

                      Já mám v tomhle výhodu že končim až večer okolo 8, pak už je teplota docela podobná jako ráno a nejedu s plnym batohem oblečení zpět. :) Akorát teda jezdim 3/4 roku domu za tmy…

                      Odpoledne se to asi víc rozptýlí – lidi končí v práci různě, někteří aktivnější jedou domu oklikou a zpátky je to do kopce, někteří určitě jezděj nahoru i metrem.

                      0 0
                      • jiriga  

                        jsem myslel , ze lidi je malo rano ve smeru na Butovice, preci jen vsude kancly (tam jezdim ja:-))

                        Ja se vracim vetsinou kolem 6, kdy je pekne, ale v Prokopaku a pozdeji bv MOndransky rokli je prijemne chladno, zatim jeste. Rano to je samozrejme o neceme jnem. A za mesic uz tam cekam prvni mraziky, to si clovek musi davat bacha , aby nekde neuklouzl..nicmene je pravda, ze od toho rijna, uz pak to chce svetla, se zemnou casu nemluve. Predni uz mam slusny i s externi baterkou, takze cajk, jen zadni jeste poresim . Ale i tak , to je celkem strasidelny:-)

                        0 0
                        • novas752  

                          Jo takhle, tak to jo. :) Na P13 spousta kanclu je, ale taky tu bydli asi 60 000 lidi, vetsina jezdi za praci pryc, i metra jsou rano do centra plna a z centra poloprazdna i kdyz lidi pokracuji i na letiste apod.

                          0 0
          • jiriga  

            jezdit, ale vic nabalenej, coz je vzdycky opruz, hlaven to oblekani a svlekani…:-)

            0 0
            • nomecz  

              krátkej dres pod to nějaká spodní vrstva případně neprofuk vestička,

              k tomu dobré návleky na ruce a nohy a pokryješ to od 10–35 stupňů

              furt se to vejde do kapes od dresu

              0 0
              • jiriga  

                ted jeste jo, ale jakmile uz zacnou dlouhy kalhoty, navleky na boty, spodni triko, dres, svrchni vrstav, rukavice, cepice, tak uz to je ten vopruz:-) ale furt lepsi nez doma slapat jako jelito na trenazeru…

                0 0
          • HonzaRez  

            Doslova přesně to mě napadá, když vidím ráno (ať je to srpen nebo květen) kolisty zabalené v kožichách a s čepicemi jako supersrát Bendíq…

            0 0
            • babkanakole  

              Uvědom si, že tihle se obvykle pohybem nezahřejí :)

              Taky vyjíždím do práce nabalená víc než bych jela za normálních okolností. Momentálně mám na začátku na 3 km 5× semafor (z toho 2× stavební). Na posledních nebo předposledních světlech tu (lehkou) bundu navíc svlékám. Objet ten začátek rozumně nemůžu, obejít se to taky nedá. Pokud se sejde obvyklá červená vlna, stojím na každém z těch semaforů. Jsem zimomřivá a mrznout při těch zastávkách se mi nechce. Jakmile jedu, je to už o něčem úplně jiném.

              0 0
              • jIrI___  

                U nás jsou naštěstí ráno cestou do práce semafory vypnuté, takže člověk jede takřka bez zastavení. Na těch 43 km do práce v aktuálních teplotách 10–13C se oblíkám spíše lehčeji (termo triko s dlouhým, dres s krátkým, na nohy kraťasy a návleky na kolena) a jede se fajn. Cestou zpět jen hodím návleky a triko s dlouhým do batohu.

                0 0
          • wilda81  

            +1

            0 0
        • dědek mohy  

          Asi jak kde, v Ostravě teplota zatím ujde. Ráno 8°C. Na těch mých 20 minut jízdy po rovince do práce zatím stačí navíc oproti létu mikina. Teď odpoledne je super počasíčko, mikina půjde do batohu.

          Zimu ještě nechávám spát =)

          0 0
    • Joe_Pike  

      Kolo připravuji na zimu následovně – blatníky, platformy místo nášlapů a na nohy pohorky…

      0 0
    • volyn  

      Ja na zimni jezdeni jdu placebem. Listopad jako kazdy rok kolo vynecham a pak se v prosinci strasne tesim, ze me zima nerozhaze. Toto nadseni me opousti nekdy v unoru kdy uz si pri jizde namlouvam, ze citim jaro.

      0 0
      • novas752  

        Jo jo to je fakt. Dneska by me treba do –3° nikdo nevyhnal, ale po tom obvykle sichravym listopadu a prosinci skoro bez jezdeni je to jina.

        0 0
        • TK75  

          Poslední roky bylo teplo a ještě v prosinci se dalo krásně jezdit.Až v lednu začne na pár dní mrznout.

          0 0
          • volyn  

            je to mozny,ale nemuzes brat jen denni teploty. Ja jezdim v zime jen asfalt a 95% Praha – Kralupy – Melnik kolem Vltavy a v drtive vetrsine pred praci, tedy vyjezd v 5–6 rano. A tam je proste pod nulou celou zimu I kdyz pres den je treba 8–10. Ale rikam to nadseni a hudba v usich me nechava par mesicu v klidu a pak uz se to v breznu lame.

            0 0
            • jiriga  

              souhlas, ja zase jezdim Modranskou rokli a Prokopskym udolim, a tam mrzne i kdyz uz dozravaji jahody:-)) Jsem si taky rikal, ze bych to mozna na mesic (listopad) zapichl, ale hrozne nerad bych prisel o to co jsem naslapal nyni , cca 4.5k…preci jen nejsem zadny byvaly cyklista s roky treninku..:-)

              0 0
          • plzakj  

            A to vyndavam bezky

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.