Náboje boost shimano x vidlice s torque caps

48 nepřečtených
  • Oukky

    Ahoj.

    Mám vypletená kola s boostovým nábojem od shimana.

    Na novou sezonu jsem si teď pořídil novou vidlici od Rockshoxu, která má dosedací plochy pro torqe caps. To znamená, že má kolem otvoru osy vyfrézovanou dosedací plochu o větším průměru, než je standard. Jsou náboje, které jsou na to už rovnou dělané, jsou náboje, ke kterým se přímo i vyrábí torque caps redukce. I bez toho by základní kompatibilita měla být, nicméně usazení kola už se bude trefovat hůř a přijde mi škoda nevyužít výhod torque caps.

    Máte někdo s touto kombinací zkušennosti?

    A hlavní otázka tedy zní: Znáte někdo nějaké řešení, např. nějakou konkrétní kompatibilní redukci fungující pro shimano náboje? (náboje už je boostovej, takže redukci z neboost na boost řešit netřeba, pouze opravdu jen to dosednutí).

    Ale když jsem zkoušel googlit heslo shimano a torque caps, tak mi nevyjelo nic. Je mi jasné, že Rockshox patří Sramu a Shimano jsou tedy přímo konkurenti, tak tam asi žádné moc chlubení nebude…

    Díky za rady

    0 0
    • Kouba_2005  

      Tohle by nešlo použít? https://www.bike24.com/p2153304.html

      0 0
    • mirorek2  

      Přeplést na DT Swiss

      0 0
    • va-bo  

      Nebo sehnat sikovneho soustruznika a nechat vytocit.

      0 0
    • krabica  

      Některé vidle od RS mají v balení přiložené adaptéry.

      0 0
      • va-bo  

        Ano, ale je otazka, na jake naboje to pasuje.

        0 0
        • kubad  

          na všechny, šroubuje se to na vidlici :D

          0 0
          • va-bo  

            Když se s tím vyplní to vyfrézování na vidlici, neztrácí to smysl? Akorát to usnadní montáž kola.

            0 0
            • kubad  

              on je přínos té větší opěrné plochy dost diskutabilní, za mě u 15mm osy :D

              a nějaké nastrčené redukce na koncovku to asi moc nezlepší.

              Fox na to kašle uplně, kdyby to mělo smysl tak to použije, není to žádná práce navíc

              1 0
              • va-bo  

                Souhlas. Používám u Lyrika oba druhy nábojů, rozdíl jsem nezaznamenal.

                0 0
              • va-bo  

                Inženýři asi v laboratoři nějaký rozdíl v tuhosti naměřili, ale v terénu to nepoznám. Utahuju osu na 9 Nm.

                0 0
              • mirorek2  

                no hlavně se to dobře nasazuje, bez toho je to na baňu lovit díru :-)

                0 0
      • Oukky  

        Tento na šroubek mi tam nepasuje. Jedině ten nalepovací…, tak až někdy budu objednávat z Německa, tak to přihodím.

        Nicméně verdikt tedy vypadá, že kompletní řešení s torque caps, tak jak bylo zamýšleno a vyvíjeno, na shimano náboje prostě aktuálně není…

        0 0
        • mirorek2  

          ani nikdy nebude

          0 0
        • va-bo  

          RS a Shimano se proste nemaj radi. :-)

          0 0
          • krabica  

            K novým vidlím od RS už jsou přiloženy ty adaptéry, takže není důvod ke stížnostem, jen je třeba kupovat aktuální modely, pokud plánuju použít náby s klasickými koncovkami…

            0 0
    • Lachtis  

      Cus, vyuziji vlakno. Na novem biku mam Sida 35 s TQ caps plochou. Na nova kola jsem si nechal dat take TQ caps koncovky naboje. Vse je ok do funkce, ale ackoliv mam pevnou osu utazenou na predepsany moment a vule zadne nejsou, tak TQ koncovka v naboji pri opakujicich se prejezdech nerovnosti ( treba koreny rychle po sobe) vyvola cvakani. Kdyz kolo vyndam, tak ta TQ koncovka proste ma drobnou vuli, ze s ni jde lehce vyklat a jak narazi na telo naboje, tak udela to cvakani. Nesetkal jste se nekdo s tim? Vse je uplne nove, naboj dts 350. Koncovky jsou nasazene spravne, ze vic dotahnout nemam jak… Jedine, co mi ted zabralo je, ze jsem mezi koncovku a naboj vtesnal vazelinu, ktera funguje jako izolace, a to cvakani zamezi. Ovsem, tohle bude fungovat jen do par umyti…

      Neresil jste nekdo neco podobneho?

      0 0
      • marshalll  

        Podle mě to cvakání nemůže bejt od těch koncovek. Mám to na DT350 na trojech zápletech na 2 kola s Pikama. Jak ty klasický, tak ty tourque caps koncovky (stejný jako ty původní jen kratší plus nacvaklý ty větší dosedací plochy pře o-kroužek) se normálně viklají až do doby, kdy nasadíš kolo do vidlice resp. stáhneš osou. Pak se to nemá šanci hnout…

        0 0
        • Lachtis  

          No, to jsem si taky rikal, ale nic jineho tam neklepne. Jeste jsem mel podezreni na brzdu, ale jak pisu, po naneseni vazeliny se vseutichlo… je to divny no. Jinak souhlasim, ze po upnuti by to nemelo delat…

          0 0
          • va-bo  

            Zkusils to nasadit bez TQ, jen na zkoušku?

            0 0
          • marshalll  

            Jako to se celý pevnou osou stáhne. Skrze nohy vidlice, přes ty adaptéry se stáhnou vnitřní kroužky ložisek proti ose náboje a tam si nedokážu představit co by klepalo. Je to předpokládám opravdu totok…?

            0 0
            • Lachtis  

              Ano, presne tohle mam.

              Zkusim to jeste poradne testnout, zda ta vazelina zabrala na 100%, pak budu mit jistotu, ze je to tim. Na okruhu se to zatim potvrdilo, ale projedu to vic. Opacne by to bud bylo neco v hlavku, vidlici, ci predni brzda…

              0 0
              • marshalll  

                A předtím to nedělalo, nebos to neměl ani možnost projet bez těch TC? Napadá mě ještě nějaká špona v ráfku (to nevím jak by bylo slyšet za jízdy), volnej kotouč, atd.

                Třeba se to nějak potkalo s tím namazáním a z nějakýho důvodu to přestalo jinde… Zázraky se dějí ;)

                1 0
                • Lachtis  

                  Nn, nemel jsem moznost to projet bez nich. Jel jsem jen a pouze s nimi. Nejdriv to dnesk poradne testnu, zda to zabralo. Pak bych kdyztak rozebral a juknul na to. Ano, nekdy se stanou zazraky ci zvlastni veci… :-).

                  Ale diky vsem za tipy.

                  0 0
      • PatRyck  

        A nemáš spis nenamačklou prachovku, co je pod tou TC koncovkou?

        0 0
      • Sinpa  

        Mám taky SIDa 35, DT350 ale bez TQ koncovek, na vidlici tedy mám ty plastové adaptéry a něco mi tam cvaká taky. Mám to na toho Sida, při malém servisu jsem nic nenašel a dál jsem ho radši nerozebíral. Vidlice funguje dobře, tak se snažím neřešit :-)

        0 0
        • Lachtis  

          Diky, taky fajn postreh, treba to bude fakt vidla, zatim hledam no… Jinak vidla funguje naprosto cajk, ac jsem zastance spis foxu, tak novy sid select+ 35 je uz celkem fajn.

          Kdyztak bych ji dal na servis, je uplne nova, takze min oleje tam bude minimum…

          0 0
      • rejdy  

        Mně to dělal SID SL Ultimate(a to jak ten starší, tak i ten poslední generace) – vůle v pravý noze. Prvně jsem taky podezíral TQ a brzdu, bylo to teda spíš takový drnčení než cvakání při jízdě přes opakující se nerovnosti, jak píšeš. Ale i při puštění předního kola třeba z 20 cm na zem. Po servise ok.

        1 0
        • Lachtis  

          Hmmm, diky, tak uz tomu pomalu zacinam verit, ale testnu to poradne a kdyztak pujde na servis.

          0 0
      • Lachtis  

        Ahoj, tak abych to uzevřel, neboť po víkendu jsem zjistil skutečnou příčinu onoho cvakání.

        Koncovky TQ jsem rozebral, promazal, podotahoval apod. nepomáhalo. Pak jsem se zaměřil ná hlávko, rozebráno, promazáno, nic. Rodla představec zase nic.

        Už jsem si říkal, že to bude buďto fakt ta vidle, popř. přeci jen ta osa, ikdyž upnutím pevné osy by to logicky nemělo dělat…

        No a příběh končí u přední brzdy. Ten kovový zvuk, který byl nejvíc slyšet při přejezdu kořenů, byl způsoben destičkami v třmenu :-(. Desky jsem sundal a nalepil na ně elektrikářskou pásku. Je klid a tímto vyřešeno. Přitom to dělalo zejména při větším nárazu, prostě když šla vidle do zdvihu (viz kořeny). Takže kdyby někdo v budoucnu řešil něo podobného, tak zkuste tohle.

        1 0
        • va-bo  

          Docela by mě zajímalo, co udělá páska, až se to pořádně zahřeje. Třeba to bude v pohodě, aspoň to někdo vyzkouší. Dej vědět.

          2 0
          • Lachtis  

            Uplne cajk, ja uz to na starsim kole prave taky takhle aplikoval, proto jsem vedel, co jeste zkusit. Takze se bat netreba. Co si pamatuji, tak se v miste pistku deformuje a jeji pruznost na cele desticce se zmensi, ze uz neni tak elasticka.

            Navic elektrikarska paska je na vysoke teploty delana.

            0 0
            • Kouba_2005  

              Páska možná jo, ale to lepidlo na ní nevydrží ani sluneční paprsky :-)

              1 0
              • Lachtis  

                Aha, takze u predchoziho kola, kde jsem to kdysi mel a fungovalo to, tehda mi to delalo vetsi bordel v cvakani, a ted jsem znovu aplikoval, tak to vsechno vlastne bylo spatne :-D.

                Nic no, B-F. Hale nedelej to takhle u sebe. Kazdy jiny, pokud bude resit problem, necht vyzkousi totok, funguje to. Ja to pravda aplikoval na xt m8000 brzdy, ted na brzdy mt520, takze ocekavam rozteceni lepidla, nasledne vzplanuti elektrikarske pasky a vybuch brzdoveho trmenu :-(.

                0 1
                • va-bo  

                  Nic se nestane, akorát až se páska ohřeje a změkne, tak se vymačká a efekt asi zmizí. A nebo třeba ne. :-)

                  0 0
                • Kouba_2005  

                  Já mám s elektrikářskou páskou celkem mnohaleté zkušenosti, takže vím, co s ní dělá teplo. Ono stačí vidět, co to dělá na kole, když tím někdo zakončuje omotávku. Jestli ti to funguje, tak ok, je to tvoje věc. Jen jsou na tyhle úpravy jistě lepší materiály a do brzd bych to já prostě necpal. Se hned nečil :-)

                  0 0
            • va-bo  

              Mám dojem, že už to tady někdo řešil. Nechce se mi to hledat. Řešil to nanesením silnější vrstvy barvy na destičky. Je to asi pracnější, efekt stejný.

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.