Nacenění kola Rock Machine CPS 4.0

46 nepřečtených
  • Gorgoja

    Ahoj,

    Prosím o odhadnutí přibližné hodnoty = prodejní ceny mého kola. Nebudu se tady rozepisovat, z čeho je kolo složeno, protože tomu nerozumím, takže bych to ani nedokázal. Doufám, že budou stačit přiložené fotografie. Od koupi od předchozího majitele (což je hodně daleká historie – asi pravěk) jsem kolo používal pouze rekreačně (do obchodu ve městě na nákup, sem tam nějaký výlet lesem), spíš vůbec. Nejsem žádný biker, proto je kolo ve stavu takovém, v jakém je. Co si o kole myslíte?

    Děkuji všem předem za názory.

    0 0
    • Doyle  

      Max. 2000Kč, víc těžko někdo dá.

      0 0
    • Gorgoja  

      Ah, tak to jsem nečekal. A čím to je? Už je to takovej dědeček, nebo je to tím mým zacházením? Co je tak špatně?

      Jezdí dle mého názoru moc pěkně a přijde mi smutný ho nechat za čokoládu.

      0 0
      • jardalee  

        no realne tak tech 1000–1500kc,nerealne mozna vic :) ono se staci treba podivat na ty rafky ,ty jsou uz na konci zivotnosti a prepleteni + rafky to je hned tak 1400kc ,coz do toho nikdo neda ,

        0 0
      • Vilém  

        To kolo je temer 20 roku stary.

        Nekomu neznalemu bys to za 2–2,5 strelit mohl, ale zde na foru ti musi byt jasny, ze pro vetsinu zdejsich je to temer bezcenna plecka.

        0 0
      • t29  

        Příliš staré na ojetinu, málo staré na veterána. Příliš dobré na ježdění do hospody, málo dobré na ježdění do terénu. Příliš jeté na to, aby se dalo používat bez servisu, málo vzácné na to, aby se servis vyplatil.

        Když ho necháš za čokoládu, bude to dobrý skutek. Když ho prodáš za dva tisíce, bude to dobrý obchod. Když ho prodáš dráž, bude to zázrak.

        0 0
        • Roxteedy  

          +1

          0 0
        • Gorgoja  

          V čem se vůbec liší takto staré kolo od nového kola?

          V čem by spočíval servis tohoto kola a jak reálný dopad by to mělo na jízdu jako takovou?

          Uvažme příklad, jak zmiňoval kolega výše: nové ráfky a přepletení – poznám změnu? pojede se mi lépe?

          0 0
          • t29  

            Servis je stejný jako u každého kola, čistit, seřizovat, mazat, měnit ojeté nebo poškozené díly.

            Změnu po přepletení na nové ráfky nejspíš nepoznáš a pojede se ti stejně. Akorát potlučený a probržděný ráfek může dopadnout takhle:

            https://www.bike-forum.cz/…octivy-sluha

            (čímž neříkám že nový ráfek vydrží všechno, stačí šikovně trefit obrubník a přeplétáš zas)

            Rozdíly za těch dvacet let jsou zhruba: jiná geometrie, kratší představce, širší řidítka, kotoučovky místo véček, vyšší zdvih a silnější nohy vidlice, víc koleček vzadu, míň koleček vepředu, větší kola atd. Prostě ze starého kola nové neuděláš a i kdyby to šlo, nevyplatí se to. Proto si každý, kdo chce dát víc peněz, radší vybírá z novějších ojetin.

            0 0
            • Gorgoja  

              Super, děkuji za objasnění. Já když se právě podívám na ráfky, tak mi přijdou v pohodě. Proto si říkám, že výměna kovu za ten stejný kov se nemůže nijak moc projevit na jízdě. Že by byl potlučený nebo probržděný jsem nevěděl. Nepoznám to. Takže moc děkuji za upozornění. Je ještě na kole nějaký takový *******, který se mi může stát? Obecně vůbec nevím, co se s kolem může stát, jak se o něj starat atd atd. Proto mám nejspíš takové blbé otázky.

              Zajímal by mě ten hlavní rozdíl, díky kterému se na novějším kole jede podstatně lépe, než na mém starouškovi. A tím myslím pouze jízdu, nikoli brzdění, které řeší kotoučovky nebo kratší představec a řidítka, které řeší úchop, manévrování atd. u všech těch věcí, které jsi vyjmenoval. Jde mi o to, že když jedu na mém kole na stejný převod jako na jiném novém kole, tak se určitě více nadřu. Na novém kole je ten chod řetězu hladší, šlapání jednodušší. Popisuju to jako trouba, ale tak to vnímám. Myslel jsem si, že to je roztahaným řetězem, ojetýma převodovýma kolečkama. Ale po výměně obou těchto komponent jsem nepoznal žádnej rozdíl. Tak čím to tedy je?

              0 0
              • racek_chechtavy  

                děláš si prdel? Kolega nad tebou ti to popsal a je ti to málo? co čekáš?

                To opravdu myslíš že existuje jeden HLAVNÍ rozdíl mezi tvým kolem a moderníma kolama? Je to prostě souhrn inovací, díky kterým je z tvého kola stará vražda, v ceně 0–1000 Kč. Ať se ti to líbí nebo ne :-)

                0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
    • Seky  

      No ty kráso, zadarmo drahý.

      0 0
    • kopečák1  

      To kolo je stary tipuju tak 17–18 let? Tenkrat sem jezdil Author traction… :-D

      0 0
    • MrtweyUbrus  

      Možná si to někdo zadarmo vezme.

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Honzis  

      1300 až 2200Kč, Deorko v kompletu není špatný, může klidně sloužit vesele dál jako nějaké low-cost dojíždědlo, kupce by si najít mohlo, aspoň to pořádně umýt jarovou vodou a houbičkou :-)

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • mattew1  

      Proste se na to vyser a nech si ho na jezdeni do hospody. Uz jen cas, kterej stravis nacenovanim popripade upravou kola, abys to za neco prodal ti predci samotnou cenu kola.

      0 0
    • Slavik  

      Hodnota elektřiny spotřebovaná na pořízení fotek a provoz této diskuze na tomto fóru překonala cenu tohoto kola. Nech si ho na dojíždění do hospody. Zadarmo drahý…

      NZ

      0 0
      • Honzis  

        se mi libí, že to není tak dávno co jsem na stejném low-endu zajel dlouhý Sudety v top 100 a to na biku vůbec neumím :-)

        Ten rock machine s pevnou vidlí a solidníma pláštěma by zhubl o 1,5kg a bylo by to ještě slušné dojíždědlo :-) Ono nová „plečka“ za 10 000Kč na tom bude s výbavou stejně

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.