Zranění cyklisty zaplatí cestáři. Neoznačili výmol
Zranění cyklisty zaplatí cestáři. Neoznačili výmol
Měli by zaplatit a zaplatí není totéž.
Správa komunikace se odvolá…
„Jel jsem maximálně dvacítkou. Pak už si jen vzpomínám na to, že jsem se probral na zemi a nějaká paní mě přikrývala dekou,“
Nemůžu si pomoci, ale dvacítka není rychlost na nezaregistrování výmolu a ještě k tomu se dolámat na kole.
Kdyz mas 15 piv …
Navíc výmoly byly uprostřed pravého pruhu. Co dělal uprostřed? Nejezdí se náhodou na kraji? Ledaže by to solil fakt rychle po novém povrchu, pak nejel 20.
Jezdí se při pravém kraji (formulace ze zákona). Uprostřed pravého pruhu, v případě 5m široké komunikace, vychází bod vzdálený 1,25 m od pravého kraje. Taže čistě podle popisu situace jel cyklista v souladu s předpisy.
Obecně platí, že cyklisté jezdí po silnici vpravo, co nejblíže pravému okraji vozovky, a to pouze v řadě za sebou.
Jestliže neohrozí chodce, mohou k jízdě rovněž použít pravou krajnici.
Jestli jel prostředkem pruhu, tak nejel v souladu s předpisy. Ale označené to asi být mělo, obzvláště pokud to není vidět.
Nic takoveho o jezdeni nejblize pravemu okraji vozovky v zakone neni.
Prostředek jízdního pruhu opravdu není u pravého kraje. Jízdní pruh, vozovka, silnice není to samé.
nutné k objíždění, předjíždění, otáčení nebo odbočování.
Jízda na jízdním kole
§ 57
(1) Je-li zřízen jízdní pruh pro cyklisty, vyhrazený jízdní pruh pro cyklisty stezka pro cyklisty
nebo je-li na křižovatce s řízeným provozem zřízen pruh pro cyklisty a vymezený prostor pro
cyklisty, je cyklista povinen jich užít.
(2) Na pozemní komunikaci se na jízdním kole jezdí při pravém okraji vozovky; nejsou-li tím
ohrožováni ani omezováni chodci, smí se jet po pravé krajnici. Jízdním kolem se z hlediska
provozu na pozemních komunikacích rozumí i koloběžka
To je nejak v rozporu s tim, ze jsem napsal, ze v zakone neni, ze se jezdi co nejblize pravemu okraji vozovky? Nejblize pravemu okraji vozovky nerovna se pri pravem okraji vozovky.
Tak znova kolo v polovině jízdního pruhu , není při pravém kraji vozovky, nebo při kraji jízdního pruhu.
A pri jakem kraji vozovky je, pri levem :-)?
Důležité je to slovíčko „nejblíže“, které v paragrafu není a které si tak rádo spousta odborníku na silniční zákon domýšlí, na což Orm správně upozorňuje.
Jízda při pravém okraji vozovky, může znamenat v případě přizpůsobení jízdy stavu vozovky i u středové dělící čáry. Není nikde specifikováno, v jaké vzdálenosti od pravého kraje se má jezdit. Nelze si do zákonné formulace svévolně vkládat další slova, to imho jaksi zcela nepochybně změní význam, že? :)
netuším proč to řešíte,
je tu jen pár útržků ve článku co se stalo, podstatné je že to bylo u soudu takže předpokládám že to šlo přes soudního znalce, pokud by cyklista závažně pochybil. asi by to nedopadlo v jeho prospěch.
Ono tam není ani jestli to bylo pravomocné a jesli a kdo se odvolal
…„Dospěl jsem k názoru, že odpovědnost za škodu ze strany žalované je dána. Soud bude dál řešit už jen otázku výše vzneseného nároku. Za tímto účelem nechám vypracovat znalecký posudek,“ uvedl samosoudce Jiří Buček…
A proč to řešíme, protože to vypadá že tu zase někdo jede agitku chudáci cyklisti může za to: …vláda, silnice, auta, kapitalizmus dosaďte co potřebujete podle víry daného soudruha.
Mne to spis pripadne, ze mu to odskodne za vyrazene zuby a urazenou bradu zavidis.
Tou pozitivní diskriminací myslíš to, jak se cyklistovi při nehodě skoro vždy pokoušejí přišít spoluvinu?
Ano, je definováno, co je krajnice, ale píše se tam u pravého kraje ne u pravé krajnice. Předpokládám ale, že je to velmi složité na pochopení. Navíc nikoho neobhajuju, jenom se ti snažím vysvětlit, že je potřeba zákon vykládat tak, jak je napsaný a ne parafrázovat. Parafrázovat můžeš v diplomce a pak s tezí diskutovat. :)
To, jak to bylo, ví jen ten cyklista, mě je to vcelku šumák, má čumět kam jede a nevysekal by se. Já jen rozporoval tvůj výklad zákona.
Přesně tak.
Přijde mi, že mnoho lidí si plete okraj silnice a krajnici. Krajnice začíná až za okrajem silnice (vozovky), tedy od bílé čáry doprava. Krajnice už není součástí vozovky. Kus bývá zpevněná a pak nezpevněná. Zákon nespecifikuje (logicky ani nemůže) přesnou vzdálenost, ale je tam PŘI pravém kraji. Řada lidí si asi myslí, že pravý kraj vozovky je hrana asfaltu na pravé straně, ale to je krajnice, nikoli pravý kraj vozovky.
Stejně tak je řada lidí přesvědčená o tom, že pravý okraj znamená všechno od středu vozovky doprava. To si nevybereš :)
Tak je to napsané v silničním zákoně. Stačí si ho pořádně přečíst a umět pochopit
krajnice je součástí silnice –
13/1997 Sb. § 12 (1) a)
No tak je to trochu o slovíčkách. Vozovka + krajnice tvoří silnici. S autem se po krajnici jezdit nesmí s vyjímkou přesně specifikovaných případů.
„Co nejblíže“ je tvoje autozmrdí fabulace. Pro všechny je v zákoně stanoveno „při pravém okraji“.
Ano. Do roku 1938 při levém, stejně jako v Británii. Jízdní pruh není vozovka.
Platí, že se jezdí při pravé straně vozovky, ne při pravé straně jízdního pruhu. Takže i pokud by jel 10 cm vpravo od středové čáry, jede dle předpisů.
V zákoně je psáno při pravém okraji vozovky ne při pravé straně vozovky. Středová čára si nebude okraj vozovky co? Řekl bych, že to bude spíš střed vozovky. :-)
*§ 11/1 z.č. 361/2000 Sb.
Směr a způsob jízdy
Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, a pokud tomu nebrání zvláštní okolnosti, při pravém okraji vozovky, pokud není stanoveno jinak.*
Ano, jezdí se vpravo, ale ani přiblížení se ke středové čáře z jakéhokoliv důvodu (zvláštní okolnosti) není přestupek. Tím může být závada ve sjízdnosti, špatný výhled nebo povětrnostní podmínky.
Tak jasně, i já jedu ke středu, když jsou na kraji nerovnosti a výmoly. Ale to jsou právě ty zvláštní okolnosti.
Na novinkách nebo STB-dnes mně tyhle reakce nepřekvapí. Ale na BF bych čekal, že cyklistická komunita bude držet při sobě.
Byla to skoro nová silnice, při jízdě po takové se také rozhlédnu po okolí a pak mohu i při 20 km nezaregistrovat výmol (zvlášť když ho na takovém povrchu nečekám). A jestli jel pár decimetrů tam nebo jinde…
Podle popisu to nejspíš nebyl žádný klasický výmol typu rozmlácený asfalt, ale prohlubeň v podloží, do které se asfalt prohne, aniž by popraskal. Máme tady podobnou díru na cyklostezce a při běžné jízdě na to neznalý člověk nemá šanci zareagovat. Naštěstí ho to teda nesundá z kola :)
Záleží jak je hluboké a jak se jede rychle. Já jsem zažila na 24hodinovce v prvním kole jak přelít přez řídítka přesně přřes takovouto prohlubeň kolega a zlomil si klíční kost. A aby mu to nebylo líto tak jel těsně přede mnou ajá ho přejela:)
A tech pet borcu den predtim se tam rozsekalo asi jen tak, ze…
Ty woe, tady se zase řeší pičoviny. Že měl jet víc vpravo atd… Dyť to vůbec není podstatné.
Kdyby byly díry víc vpravo tak se taky rozsekal třeba.
tak třeba tohle nečekáš :)
No, už mě někdo za objíždění kaluží vytruboval…
Cekas. Prvni vec, co me tata ucil v aute (!!) byla nejezdit pres kaluze, protoze nevis, jak jsou hluboke – muzes urvat klidne napravu. Na kole jsem pochopil i sam, ze nasledky muzou byt horsi.
Nojo, toliko k teorii – ale když jedeš na kole a máš silnici plnou louží, tak občas nějakou projet musíš – teda můžeš si vybrat, buďto tě sejme auto, nebo budeš riskovat tu louži:)
Urcite jsou silnice, kde musis zavrit oci. Ale na takove se nepoustim. Tam co jezdim, vim o vsech dirach. V desti idealne nejezdim. No a do tretice, kdyz do diry nebo kaluze nechci, ukazu a objedu. Sem tam me nekdo zprasi, ale nezavisi to na vzdalenosti od kraje.