Náklady na servis celoodpruženého kola

151 nepřečtených
  • tretys

    Jake jsou Vase zkušenosti se servisem fulla?O kolik se zvednou roční náklady proti hardtailu?

    Přemýšlím o koupi a počítám tak jednou za rok repase fox tlumiče cca. 2000 plus čepy a ložiska další 2000.To je můj odhad. Co vy na to? P.S. Chtěl bych EPICA.

    0 0
    • Mate.Zahry  

      Záleží do jaký míry jsi schopný si oservisovat kolo sám. Osobně mi čepy a ložiska vydrží x let. (nemeju wapkou) Takže co se ročního servisu týče, tak bych zůstal u výměny náplní včetně přetěsnění tlumiče a vidle. Jinak řešim dle potřeby.

      0 0
    • Azmir  

      Nevím jak moc chceš jezdit, ale repas vidle i tlumiče každý rok, no nevím, já jako chudý student bych na to neměl, podle mě je to zbytečné, pokud nemáš extrémní nájezdy ve špatných podmínkách. :)

      0 0
    • Soreno  

      Asi tak oproti HT se mi to nějak výrazně zatím nezvedlo, čepy a ložiska jsem zatím měnit nemusel, tlumič drží takže zatím jsem ho taky nedával na servis – při ceně servisu za tlumič a jeho pořizovací ceně na to seru, když něco funguje tak proč se v tom hrabat :-), ale možná je to tím, že já prd najezdím cca 2000–3000 za sezonu tzn. co já za 4 roky někdo za rok a to pak je asi zase znát.

      0 0
      • Turbo  

        Taky bych jezdil dokud to funguje až pak měnil. Tlumič a vidli stačí jednou za dva roky na repasi. Ložiska až začnou dřít.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • tretys  

      To je teda v pohodě, ale stejně asi bude záležet hodně na konstrukci a kvalitě jednotlivých modelů a značek.

      0 0
    • mr.antik  

      Nikdy jsem tlumič repasovat nenechával, a ložiska měnil jen dvě a určitě to nebylo nutný (jsem to tenkrát ještě nevěděl). Takže jen vložky do ok (záleží na rámu) v řádu stovky.

      Spíš se boj, že začneš jezdit víc terén a začnou odcházet ostatní věci :-)

      0 0
      • tretys  

        A to mi mechanik v servise tvrdil, že by mi fulla nedoporučoval, protože se to všechno vyklepe, udělají se v ložiskách vůle a pak si můžeš zničit celej rám.

        0 0
        • lutte1  

          Tak to záleží jak se k tomu chováš. Vůle se udělat může ale když jí nebudeš půl roku ignorovat, tak se rámu nic nestane.

          Já jezdim na fullu 3 roky a krom toho že mi jeden rám prasknul. Tak sem vyměnil jen jednou montážní vložky za 300 korun.

          0 0
        • scret  

          no tvl, takovej nazor od „odbornika“ v dnesni dobe?

          0 0
          • se-se  

            no asi neumí fully opravovat a nechce ztratit zákazníka

            0 0
        • gallardo  

          tak na tesco fullu mozna, u speslu zatim s lozisky nic – (tukytuk), ani jedno jsem nemenil. Za 2 roky repas tlumice a vidle. Ale jak psal antik, treba kola uz jsem centroval snad 10×, dratu sem vyrval nekolik, prorizlej plast, ohla patka a pod. Furt to za tu 10nasobnou zabavu oproti HTcku stoji, taky jezdim daleko casteji…

          0 0
          • tretys  

            OK…to rád slyším. Jestli si domluvím v obchodě dobrou cenu tak do fulla půjdu:)

            0 0
    • Turbo  

      Pokud to bude nějakej lepší full tak tě čeká jednou za čas cca todle:

      http://www.youtube.com/watch…

      0 0
      • pepek  

        Zase Orbea?

        0 0
        • Turbo  

          A co jako? Zrovna o tomdle videu vím, že tam je komplet rozborka zadní stavby…

          0 0
      • tretys  

        Super video a taky moc pěkný kolo. Výhoda je, že jsou tam průmyslový ložiska, nebo aspoň to tak vypadá. Takže žádnej skurvenej atyp.

        0 0
      • scret  

        tak ti nevim, ale dal jsi tu nekdy nejakej jinej odkaz nez na Orbeu? skoro myslim, ze ne:)

        Neuvazoval jsi o prechodu k polyglonu? jejich zpusob prezentace tady by ti mohl vyhovovat:)

        0 0
    • pepek  

      A pokud to tam budeš mlátit nakřivo paličkou, jak v tom Turbo-Orbea videu, tak tě to bude čekat častěji.

      0 0
      • Turbo  

        Pokud nejsi úplný prase tak v tom není problém.

        0 0
        • Turbo  

          Hlavní je, že podložka se opírá i o vnějšek ložiska a úhel je taky ok.

          Ale jde to i elegantneji dát na druhou stanu matku s podložkou, chytit si to klíčem a zatočit, to uznávám.

          (vše bez speciál nářadi a v klidu doma…)

          0 0
      • Pumsc  

        :-D,nějak se s tím nesere no

        0 0
        • Turbo  

          Já mám zkušenost, že čím víc se s kolem seru tak akorát ztrácím čas. Místo toho už jsem mohl dávno jezdit :-)

          Asi jo, chce to trochu cit, ale odsaď podsaď :-)

          0 0
    • mastihuba  

      olej + kroužky do tlumiče jsem dělal po třetí sezoně a přijde to na 500, kluzný ložisko je zatím OK (stojí cca 500?)ložiska v zadní stavbě mne po třech sezonách vyšly na 1500. Jsem prase a peru to wapkou. Letos už to fakt dost vrzalo. :) Za tři sezony mne to teda stálo okolo dvou litrů což je tedy cca 700 za rok.

      0 0
    • bosmilan  

      U mě se cena servisu zvedla o 300kč za ložiska,což je v konečném součtu zanedbatelná částka.

      Kdybych chtěl nechat udělat kompletní servis tlumiče,tak mi byla zdělena cena 1200kč,ale jelikož funguje naprosto bez problému,tak to neřeším.

      0 0
    • Zinn  

      Náklady nejsou o nic vyšší…pokud bude ložisko v hajzlu, tak to poznáš, netřeba měnit každou půlsezonu. A servisní intervaly tlumiče (pokud nejde o nějaké vysoce hi-tech extra drahé kousky) doporučené podle výrobců už jsou úplný nesmysl…

      0 0
      • Turbo  

        Přesně, je lepší se v tom nehrabat, pokud to funguje.

        0 0
      • mr.antik  

        navíc základní úkony jak na vidli i tlumiči (např. čištění a domazání vzuchových komor) člověk zvládne sám doma. A do těch tlumících častí nemá smysl lézt dokud fungují.

        0 0
    • Soreno  

      Tak oprava dnes jsem rozebral zadní stavbu a zjistil že jsou skoro všechny ložiska zadřený :-) a přitom to fungovalo :-), ale aby jsi měl představu tak 4 ložiska po 20 Kč a ty větší se dají sehnat za 50 Kč (CX NKN) a nebo od SKS za cca 250–300 Kč.

      0 0
      • Turbo  

        Tak to jde. Já nedávno bral do kol dvě japan – jedno za 140, a to se vyplatí :-)

        0 0
        • jIrI___  

          A největší ******* je, když tam jsou nějaké atypy. Já mám třeba na Treku 6903-E za 20 € kus). Navíc jsou v ČR nesehnatelné.

          0 0
          • Soreno  

            No tak 6903 mám taky ale RS což je jen zatěsnění jak jsem zjistil ale co znamená to E u tebe nevím.

            0 0
            • jIrI___  

              E znamená širší vnitřní kroužek a to je právě ta zrada :)

              0 0
              • Vilém  

                Mezikrouzek by to resil.

                0 0
                • fousek  

                  Presne, distancni krouzky ma oblibeny Specialized, ty je maj snad vsude a taky to nejak funguje.

                  0 0
      • mr.antik  

        to rozhejbeš…

        0 0
        • Soreno  

          To zkouším :-) a nic no tak nejni to taková položka tak koupím nový za ty 4 roky si to zaslouží :-)

          0 0
          • mr.antik  

            no nejde asi o peníze, ale lisovat sem, tam, to mě nebaví, nemám k tomu ani pořádný nástroj

            0 0
            • fousek  

              Zakladni nastoj kladivo mas ne?

              0 0
            • jIrI___  

              Závitový tyč, matice, kousek tlustého plechu a gola ořech. To má doma snad každý :)

              0 0
      • McBlacky  

        já bych tam ty levný ložiska necpal, pokud nevíš od někoho co konkrétně vydrží. Jestli máš servis zadní stavby jako hobby, tak je tam klidně dej.

        Kvalitní ložiska vydrží násobně víc a osobně když jsem kamkoli nasadil skf tak to znamenalo, že už jsem to přestal řešit. O to i ve středech HT II, kde to dostává asi nejvíc.

        0 0
        • scret  

          jj, to jen v sousednim vlakne ma bucivoj pocit, ze dat za lozisko vic jak 50kc je zhyralost:)

          Presne jak pises, radeji zaplatit trochu vic, ale mit jistotu, ze se nebudu muset uprostred sezony vrtat v kole…

          0 0
          • bucivoj  

            kecy :o)

            0 0
          • bucivoj  

            A nepíšu,že je to zhýralost,tak nekecej.Jen tvrdím,že není žádný zásadní rozdíl mezi ložiskem za 50kč nebo 100kč v životnosti na zadni stavbě u fullu.Pokud tam před lisováním neuděláš to,co popisuju níže,tak ani ložisko za 100kč nevydrží výrazně více ,než to za 50kč.

            0 0
            • scret  

              pokud mas zkusenosti s nejakym „levnejsim“ typem lozisek, co vydrzej, pak OK, ale vetsina uzivatelu je nema… pak radeji vezmou neco drazsiho, aby nahodou nevzali levnou shitku… O to mi celou dobu jde…

              A netvrd mi, ze jsou vsechny loziska stejna, kupoval jsem nejake za cca 50,– do HTII a vydrzelo snad min, nez original aerozine, ktere melo zivotnost cca 1000km… Pak jsem dal sice drahe (250,–) ale drzi uz druhou sezonu…

              0 0
              • RomanH  

                To muze byt nahoda. Ja mam rozporuplnou zkusenost prave s temi levnymi do HTII. Pred montazi jsem je rozebral, naplnil kvalitni vazelinou, a vydrzely mi cca 4tkm. Byl jsem nastvanej (vzhledem k tomu, za kolik se ted da koupit cely novy stred a je to pak skoro bez prace), protoze na originaly jsem najel tusim pres 15tkm. Mel jsem ale doma jeste jedny za tech cca 40 Kc (opet predem domazane), tak jsem je tam dal a za stejnych podminek (mozna i horsich – loni jsem mel behem jednoho vyletu pres 20 brodu) uz mam natoceno cca 10tkm.

                0 0
                • bucivoj  

                  Zajímavé,asi jsi podivin jako já :o)

                  0 0
                • bucivoj  

                  Zajímavé,asi jsi podivin jako já :o)

                  0 0
                  • RomanH  

                    No, zatim je to 1:1 :-)

                    Pokud bude stat komplet osa cca 220,– Kc, vezmu priste radeji original celou osu (alespon budou do zasoby ty plastove bazmeky).

                    0 0
            • Georrge  

              levne vyrezne, drahe ne, to uz je citelny rozdil ne?:D ano ale rozdil neni presne 50kč…

              0 0
              • bucivoj  

                Aha,a proč mi teda ložisko za 30kč za jednu sezónu nevyrezlo?Protoze jsem s ním před montáží udělal to,o čem jsem psal,že si máš precist.Takže cti a potom piš!

                0 0
                • tonik666  

                  Podle mě další rozdíl může být tom, jak přesně je vyrobené a padne do otvoru, kam se lisuje. Ložisko, které chodí volně mimo rám nemusí chodit volně v rámu, a může to být tím, že je moc velké.

                  0 0
                  • bucivoj  

                    Tak na to jsou snad tolerance,ne?To bych mohl taky argumentovat tím,že pouzdro v rámu,do kterého se ložisko lisuje bude např moc uzke.To je to samé,ne?

                    0 0
                    • tonik666  

                      Mohl, ale chceš si kvůli nepřesně vyrobenému ložisku upravovat rám, aby ti tam pak správně upravené ložisko nesedlo?

                      Samozřejmě pracuju s předpokladem, že rám je přesně vyrobený, zatímco levné ložiksko ne :)

                      0 0
                      •  
                        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                        0 0
                      • Jetson  

                        Levné ložsko bude mít klec (vlastně všechno) z másla a tak se to poddá.:)

                        0 0
                        •  
                          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                          0 0
                      • goofy  

                        Loziska jsou vzdy presneji vyrobene nez ram, a to i ty levnejsi. U ramu se vlivem vareni lakovani a pod driv vyskytnou zasadnejsi odchylky, nez u jednoducheho kulateho loziska

                        0 0
                        • tonik666  

                          Ok, dik za info. V tom případě bych možná potřeboval trochu opravit rám.

                          0 0
        • Soreno  

          Takže mám jít do SKF nebo tam maj ještě „japan“ (130–160 Kč) ty tam vlastně byli teď na velkých je japan a na malejch singapur (takže rejže). a servis mě nebaví takže radši vsadím na jistotu – kouknul jsem pod prachovku toho velkýho ložiska a bylo trochu od rzi ale nic velkýho, kdybych ho máznul tak by jelo ale nechce se mi to lisovat sem tam a když už jsem to rozdělal. :-)) malý maj prachovky kovový rozdělat nejdou.

          0 0
          • l.smetana  

            Teď jsem to taky řešil a nakonec jsem vzal ložisko Timken v Ově – Koma. Bylo mi řečeno,že je to takový průměr,tak jsem zvědav nicméně zatím jde moc hezky. Cena za 3 ložiska celkem 380,–.

            Prvně bych se ale podíval,jestli nejdou ty staré rozchodit, v mojem případě šly,ale až potom,co jsem koupil nové :/

            0 0
          • pepek  

            Ten rozdíl mezi dobrým a špatným ložiskem je většinou jen v těsnění-čínská ložata někdy mají mezeru mezi gumovou krytkou a vnitřním kroužkem, je potřeba to zkontrolovat. Kovová krytka je špatně-tam je mezera vždy.

            0 0
          • jIrI___  

            Troufám si říct, že pokud nejezdíš vyloženě v bordelu, tak rozdíl mezi dobrým a špatným ložiskem v zadní stavbě nepoznáš. Ony ty ložiska jsou přeci jen dimenzovaná na trochu jiná zatížení, než která zažijí na biku.

            0 0
            • bucivoj  

              Přesně tak,nevím proč si místní borci myslí,že když tam dají ložisko za 2kila,že mají vyhráno?Vždyť to ložisko v té zadní stavbe se pootáčí úplně minimálně,tak na co tam rvát ložisko,určené úplně na jiný provoz.Jediné,co je nejdúležitější je to,že než tam nalisuješ to ložisko,tak sundáš tu plastovou krytku a narveš tam (a tady je hvíle pro to,aby jsi tu dal něco kvalitního) KVALITNÍ HUSTOU VAZELÍNU,KTERÁ NA SEBE NEVÁŽE VODU a dáš zpět tu krytku.Tímto zamezíš tomu,aby se tam dostala voda a kuličky zarezly.Ta voda se tam nedostává jen přes tu těsnící krytku,ale i tím jak že se tam nakondenzuje při změně teplot,takže proto je potřeba tam na max narvat tu vazelínu.Jestli tady bude někdo plácat,že tohle se nědělá,že od výroby je tam dost vazeliny,nebo že se při tom sundávání poškodí ta krytka atd,tak neví o čem mluví a jenom hloupě kecá!

              0 0
              • scret  

                prosim, uved tedy znacku levnych a dobrych lozisek, at vime, co nakupovat, diky…

                0 0
              • Atilla  

                Moje zkušenosti jsou takové, že ložisko za 50kč mi v předním kole vydrží tak ty 2 měsíce skf už mám přes sezonu, takže mě to za to stojí.

                0 0
              • McBlacky  

                nebudu ti vyvracet tvůj názor, každý má svoje metody a postupy.

                A k tomu nacpání vazelínou – ani to nepomůže navěky. A ano v ložisku je z výroby vazelína, ale je otázka co dává který výrobce. Co se týká malých ložisek, tak tam poškozený při demontáži krytky hrozí zejména u těch, kde je těsnění z kovového plíšku potaženého zvenku a na bocích gumou.

                K tomu zatížení a provozu. Ložisko ve stavbě ani ve středu nikdy neodepíšeš extrémní námahou, ale pouze vyreznutím, nebo zanesením jemným písečkem (často středy). Proti vyreznutí ochrání vazelína, proti písečku nic, zejména u těch klik se to lisuje šlapáním dovnitř. Lepší ložiska mají lepší utěsnění (těsnější) a nemusí mít až tak hladký chod jako levná, ale lépe pak odolávají vniknutí písečku a vody. Je to podobný jako utěsnění nábojů. Nejlevnější mrdky těsnící ořech jen volným břitem a levnými ložisky jdou nejhladčeji

                0 0
                • bucivoj  

                  Já od toho ani samozřejmě nečekám,že by to mělo vydržet věky :o)

                  Kdyby ty ložiska vydržely třeba jen jednu sezónu,tak si je v zimě vyměním znovu.Vždycky,když ukončím sezónu,tak kolo kompletně rozeberu a vyčistím (stejně není přes zimu co dělat).A když jsem kupoval ty ložiska,tak jsem chtěl zrovna ty,u kterých je to plastové těsnění,které jde lehce vytáhnout.Svou váhu jsem uváděl jen proto,aby tím někdo neargumentoval.

                  0 0
                  • scret  

                    kdyz tak rad menis loziska, mas na to nejaky domaci forichtung anebo neco profi?

                    0 0
                    • bucivoj  

                      Myslíš vercajk? :o) V práci mám soustruh,takže když je třeba,tak si něco utočím :o)

                      0 0
    • Lister  

      Kolik to stojí? Nevím, nikdy jsme to nedělal… prostě když někdo při navrhování rámů přemýšlí, tak je to pak znát.

      Repas tlumiče je IMHO docela dlouhodobá záležitost, základní promazání a vyčištění zvládne každý a náklady nula nula nic.

      0 0
    • Kubatec  

      Většina vidlic se dá servisovat doma. Pokud budeš mít fox tlumič a cca 2× za sezónu mu řádně vyčistíš a promázněš vzduchovou komoru a těsnění v ní, tak posílat tlumič na výměnu oleje můžeš tak jednou za 2 až 4 roky podle toho jak moc a kde jezdíš. Tuším, že to vyjde na 1500kč. S ložiskama mám zkušenost, že cca 3 roky vydrží (Giant Trance).

      0 0
      • gallardo  

        je nekde nejakej dobrej navod na to vycisteni a promazani vzduchovy komory a tesneni prave u foxe?

        0 0
        • gallardo  

          tak uz jsem nasel

          0 0
        • gargamel  

          Díky za odkaz. Dotaz na ty, co s tím mají zkušenost: Musí se měnit ta sada těsnění při každém čištění (servisu)?

          0 0
          • gallardo  

            to by me taky zajimalo, jestli ma smysl to jen rozebrat, vycistit, namazat a pritom nemenit to tesneni

            0 0
            • jIrI___  

              Osobně nevidím důvod měnit těsnění, pokud nikde nic neuniká. Snad jen preventivně, ale na to nemám mentálně :)

              0 0
              • scret  

                tak jak pises, dokud to tesni, pak nevidim problem to tam vrznout znova…

                0 0
              • Lister  

                Souhlasím, nikdy jsme těsnění neměnil a to jsme ten tlumič rozebíral minimálně 10×.

                0 0
                • tonik666  

                  Je to opravdu tak jednoduché jako v tom videu? To bych to doma i zkusil :) Nebo je tam nějaký háček, něco co může být náročnější?

                  0 0
                  • jIrI___  

                    Je to opravdu tak jednoduché, taky jsem tím byl zaskočený :)

                    0 0
                  • Lister  

                    Je to fakt jednoduché. Nevím co je na videu, ale můj postup: demontovat tlumič a pokud je to nutné odstranit z dolního oka vložky, tlumič vypustit, rukou odšroubovat komoru – jde to většinou lehce, vše vyčistit, potřít celý píst, těsnící kroužek a závit na který se šroubuje komora novým mazacím olejem, nasunout komoru zpátky na píst, přidat ještě pár kapek oleje do komory a zašroubovat zpět. Jediný zádrhel může být v tom, že někdy může být docela složité natlačit komoru až na závit, protože vadí tlak vzduchu v negativní komoře – je potřeba pořádně zabrat nebo tlumič nějakým způsobem trochu stlačit. Ale to se mi stalo je jednou na starém Floatu R, na novém tlumiči šlo vše velmi jednoduše.

                    0 0
                    • scret  

                      co tam davas za oleje, prip.vazelinku?

                      0 0
                      • Kubatec  

                        ideální je silikonová vazelínka.

                        0 0
                        • tonik666  

                          Nebo ten Fox fluid? Nebo ten se dává nad rámec mazání silikonovou vazelínou?

                          0 0
                          • jIrI___  

                            Pokud ten Fox Fluid seženeš, tak nevidím důvod tam cpát cokoliv jiného. Já ho nesehnal, tak jsem tam na rady místních dal Mogul LV 2–3.

                            0 0
                        • scret  

                          praveze mam doma silk.vazelinu, ale ta je dost tuha… prijde mi z videa, ze Fox fluid je o dost ridci…

                          0 0
                          • Lister  

                            Standardně jsem dával RS Redrum. S velkou komorou na Lv přišel ten originální Fox olej v malém polstarku. Až budu posílat ten tlumič na servis (což bude až po sezoně) tak si nechám pár těch polstarku pribalit.

                            0 0
                            •  
                              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                              0 0
                          • nobody  

                            nevím jestli to bylo i na tom videu, ale je lepší těsnění máznout vazelínou a do vzduch. komory dát pár kapek Fluidu nebo i motorového oleje.

                            0 0
                    • Tom350  

                      A ještě fakt blbý dotaz, nikdy jsem tlumák nesundával.

                      On se prostě vyšroubuje a našroubuje zpátky? A nebo se musí při zpáteční montáži závity lepis jako čepy ve stavbě?

                      0 0
          • mr.antik  

            je to zbytečný

            0 0
    • Jones  

      Sezonni udrzba vidle+tlumic cca 1000 kc, 2× za rok kolo do servisu – vycistit, promazat, seridit, neco vymenit – tak 1500. Vazim si sveho volneho casu, a nez se doma spinit a shanet naradi, radsi podporim kvalitni servis. Doma jen bezna udrzba.

      0 0
      • mr.antik  

        nemusíš to dělat, ale je dobrý to zvládnout, občas se něco podělá v sezóně, nebo třeba v pátek, případně na blátivé dovolené.

        0 0
        • Jones  

          Treba vymena desek u Elixiru R je nad moje psychicke sily, ale treba Shimana si doma vymenim. Mam v servisu kamose a radsi mu to hodim.

          0 0
          • Turbo  

            mám obojí a nevidím rozdíl, nejdou ti roztáhnout pístky nebo co?

            0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.