• Vasa19

    Ahoj, stal jsem se gerontem, ty samé kopce mi každý rok někdo zvedá a vnouček mi v kopci napráská, kdy si vzpomene. Proto jsem pošilhával po ebiku. Jel jsem se onehdá podívat do ekrámu u Mělníka a výřečný prodavač mi nabídl ebike Cube s Boschem 5.gen. a 800Wh baterkou, nechal mě i svést okolo krámu a já se hned zamiloval. Slovo dalo slovo a ekolo jsem koupil, s nosičem, držákem mobilu, GPS Alarmem jsem se do něj vysypal jak za ojeté auto, ale nelituji toho. Co mě ovšem velmi zarazilo, když kolo po pár dnech přišlo, že u něj NENÍ NÁVOD v češtině. Byla přiložena jen jakási obecná knížečka bez češtiny, která se vůbec nevztahuje k danému typu kola a popisuje komponenty, které na kole vůbec nejsou! Když jsem volal do prodejny, lze-li návod stáhnout někde alespoň v pdf, třeba i v angličtině (není problém si text přeložit), bylo mi řečeno, že Cube nic takového nepodporuje. Vždyť tohle je snad protizákonné, každý výrobek musí mít český návod! Já nevěděl ani jak kolo zapnout, až na trubce jsem shlédl recenzi, kde bylo zapnutí ukázáno. Dotaz zní: Kde bych našel návod pro ebike Cube Reaction Hybrid Pro 800, 29" a je vůbec takový přístup obchodu správný? Jde mi hlavně o seřizování vidlice a kotoučových brzd, jejichž účinnost není nic moc, ale třeba si sednou.

    0 1
    • Kouba_2005  

      Kolo se skládá z komponent a na každou najdeš nějaký návod na internetu úplně snadno. Cube nevyrábí ani vidlice, ani brzdy, potažmo ani ten pohon a baterii, co tam máš, takže jedině hledat podle typu každé komponenty, když už to Cube nedodává jako balík v jednom návodu. Je to jako s komponentama v kompu. Jediný, co může mít Cube jiný, je třeba management baterie a pohonu a nebo specifikaci rámu, to třeba najdeš na stránkách Cube.

      0 0
      • Vasa19  

        Dík za snahu, přesně tenhle „návod“ (první odkaz) ke kolu byl v tištěný podobě přiložen, ne v češtině, ale o Purionu 200 v něm není ani prd, dozvěděl jsem se jak mám řadit s trojplackou vepředu, jak dávat ventilek rovně, jak řadit pákama na silničce, jak měnit špalíky na brzdách, apod.

        Ten druhý odkaz už je jiný kafe, ač jsem na webu Cube šmejdil, nenarazil jsem na něj, ale vlastně stejný jednotlivý odkazy má na webu cyklokrám někde na Moravě, už mám vše staženo. Škoda, že některý odkazy v seznamu nefungují, bolest motorů Bosch 4.gen je prý povolování pravé kliky a matky převodníku, u 5.gen. to bude asi to samé, matka je stejně hubená. Každopádně ještě jednou dík za pomoc.

        0 0
    • J1RKA  

      tohle jsi nasel

      0 0
      • Kouba_2005  

        manuál k pumpičce, manuál k sedlu … tam je fakt všechno :-)

        0 0
      • Vasa19  

        Jo, už mi poslal hustoles, na tvém odkazu mi dokonce fungují ty videa dole. Dík

        0 0
    • scota  

      https://www.parktool.com/…/repair-help

      P.S.

      Brzdy Shimano BR-MT200 jsou ty největší šmejdy.

      0 0
      • Vasa19  

        Taky jsem se zděsil, co vše levnýho jsou schopni na kolo za 80 litrů pověsit (řazení, šaltr, atd.). Čekal jsem i lepší náby, ale snad to něco vydrží, nejezdím 10 kkm ročně.

        0 0
      • Vasa19  

        Díky moc, to je supr odkaz, já jsem kola po převratu dokonce stavěl v rámci širší rodiny, některá kola fungují dodnes, ale ebiky to už je jiná úroveň, je tam moc světýlek, drátků a elektroniky.

        0 0
    • Tomcat  

      Předpokládám že trochu si pleteš návod k obsluze s návodem k servisu. Ne ten k servisu fakt být nemusí.

      Myslim že zákon pro to má formulaci výrobek neni samotné funkční(brza, vidlice) a vyžaduje odbornou montáž.

      Jinak výrobce vidlice a brzdy zajisté návody má.

      0 0
      • scota  

        Možná by se to seřízení dalo řešit jako garanční servis, alespoň u slušného prodejce.

        0 0
    • va-bo  

      Návod by měl obsahovat rizika při používaní, zapnutí/vypnutí pohonu, nabíjení, zavření/otevření vidlice nebo tlumiče, hušténí pneumatik. Všechno ostatní řeší servis.

      0 0
      • Vasa19  

        No zavolám do krámu, potřeboval bych vidli víc přitvrdit, je při jízdě hodně zanořená a moc teda nepéruje. Snad to nebude taky takový šunt, jako tu ostatní píšou o brzdách. Třeba chce jen dofouknout, kamarád má na vidle pumpičku, to kolečko na levé noze se pro přitvrzení točí kterým směrem, doprava nebo doleva?

        0 0
    • enjoy  

      Nechal jste si kolo poslat v krabici domů(pak mi to zní jako, nechal jsem si vše vysvětlit a předvést u prodejce a pak jsem se vrhnul na internet, kde to mají nejlevnější)?

      Nebylo by lepší převzít kolo u toho ochotného prodejce, který by Vám určitě na místě vysvětlil, když už ne všechno, tak alespoň zapínání?

      Omlouvím se za takový negativní postoj, ale i z vaší strany mi to přijde takové ublížené a ohánějící se veškerými právy a povinnostmi.

      2 0
      • Vasa19  

        Tak znova, snad bude pochopeno. Jak píšu, v prodejně jsem byl osobně a na ebiku jsem i jel, ale prodavač, ač byl ochotný, mi například čudlajs na zapnutí kola neukázal, na vidli taky rovněž nedošlo. Co se týče honby za nejnižší cenou, tak k té taky nedošlo, nemám to zapotřebí, navíc prodejci Cube drží cenu, jen jsem dostal 5% slevy, ale tu dávají všichni. Spíš jsem dal na referenci o krámu a jel tam přes 60 km, i když další velký cyklo ekrám mám ve vedlejší čtvrti. A ano, ebike přišel za čtyři dny v krabici Toptrasem, kolo mělo za sebou předprodejní servis (snad), bylo jiné, vybral jsem si jinou barvu, takže jsem jen srovnal řídítka, dobil baterku a namontoval pedály a mohl vyrazit, kdybych teda věděl jak to zapnout. Takže o ublíženosti mi nepiš, návod by měl být součástí každého výrobku, a bohatě by mi stačil v pdf v češtině. Ono v krámě taky všechno nepochytíš, je tam zmatek, prodavač odpovídá na dotazy kolegů a dalších zákazníků a ta paměť už taky není co byla, zkrátka je potřeba se do něho podívat, když člověk tápe. Nechal jsem tam s doplňky 90 litrů, takže toto bych očekával, zrovna tak jako u mixéru za bůra.

        0 0
    • KoudakT  

      Co bys chtěl od nejlevnějších brzd, které Shimano vyrábí? Na svém biku za 80 litrů máš brzdy, které se dávají na kola za 10 ;-)

      2 1
      • Vasa19  

        Ano, máš pravdu, píšu nahoře, ale kolik bych měl za ekolo vysypat, aby bylo slušně oblečené?

        0 0
        • novas752  

          Bohužel hodně. Lidi za to jsou ochotný dát nesmysl tak to nesmysl stojí. Značkovej motor s velkou baterkou je 55 a za zbytek je prostě ten zbytek. Kolo za dvacku. Slušný horský elektrokolo je tak 120+ v tom lepšim případě.

          2 0
        • Vasa19  

          Brzdy se dají pořídit za 500 – 600 kus bez kotoučů, to fakt zírám, jak se dostali na 80kKč? Asi první půjdou po záruce z kola dolů, jaké bys doporučil?

          0 0
          • KoudakT  

            Cokoliv od řady Deore nahoru bude podstatně lepší (protože Servo Wave). U SRAMu to bude od určité úrovně podobné, ale tam nemám tak nastudováno.

            Mimochodem, tyhle odrbávky se dělají na lidi normálně. A je možné, že ještě před zárukou, protože mně třeba na mém kole Acera brzdy regulérně zrezly… Šly do háje a místo nich šly SLX.

            0 0
    • miki  

      Je s podivem že německá firma nedodá manuál. Třeba Canyon Ti s kolem přidá manuál ve 14 jazycích včetně českého. Kniha má 900 stran. Asi český distributor by to musel dát do tisku a přidat ke kolu ale peníze se dají ušetřit i takhle.

      0 0
      • hustolez  

        V dnešní době je normální, že dostaneš lístek s QR kódem a stáhneš si je. Beztak to skoro nikdo nečte.

        3 0
        • Vasa19  

          To by mi bohatě stačilo, kdyby to bylo v češtině, translátory technické výrazy překládají dost blbě. Já bych to taky celý nečetl, jen kdybych něco nevěděl.

          0 1
    • va-bo  

      Co by měl obsahovat manuál na brzdy? Zmáčknout páku – brzdí, pustit páku – nebrzdí. Na kluzkém povrchu nebo v zatáčce brzdit opatrně.

      1 0
      • Vasa19  

        Překvapilo mě, jak blbě brzdí, po pár jízdách se brzdný účinek zlepšil, desky si asi potřebují sednout, je to jako s autem, když měním kotouče a desky, taky zprvu moc nebrzdí. Ale orosil jsem se, když jsem potřeboval na hrubým asfaltu poprvé zabrzdit a ono se toho moc nedělo. Taky potřebuji zkrátit mrtvý chod páček, mám velký tlapy a je mi nepohodlné mačkat páčky až k řídítkám, na tohle bych potřeboval vědět postup.

        0 0
        • novas752  

          Nezkrátíš, tyhle brzdy to neumí. Vlastně skoro žádný běžný.

          0 0
      • Vasa19  

        Ano, tohle jsem měl na mysli, nepotřebuju návod, že nemám kočku sušit v mikrovlnce, ale stačí mi jak co zapnout, ovládat, popř. základní nastavení a seřízení. V motoru se určitě hrabat nebudu, už kvůli záruce.

        0 2

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse