• Aspean

    Potřeboval bych zjistit jaké nástrahy číhájí při nákupu kola přes internet. Nejedná se mi ani tak o převod peněz a dopravu, ale spíše na věci které vyplynou časem.

    Nové kolo bude z eshopu a hlavní věc co mě zajímá je, jak řešit třeba záruční servis. (posílat vše eshopu nazpátek, nebo přímo k výrobci, pokud má pobočku ve městě?)

    Např. garanční prohlídky kola, které jsou u kamenných prodejen běžné nyní odpadají?

    Nemám stímhle žádné zkušenosti. Věřím, že spousta z Vás má kolo takto objednané, tak bych prosil o poznatky. Díky

    0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • tico  

      Problem v tom v dusledku neni.

      Garancku si bud zaplatis v jinem obchode, nebo ti ji zadarmo udelaji tam, kde jsi to koupil. To plati i kdyz pujdes k vyrobci.

      0 0
    • Hank Moody  

      Garančka může být zádrhel, ale některé eshopy mají nasmlouvané partnery pro garanční prohlídky po celé republice. Ovšem případné reklamace stejně musíš řešit s tím, kdo ti to prodal, takže si moc nepomůžeš.

      Já těm eshopům moc nefandím, podle mě si nákup kola zaslouží lepší péči než to naklikat na webu a nechat si to poslat v krabici.

      0 0
    • jaja.k1  

      Problém nebude, pokud si kolo umíš poskládat z krabice a seřídit a dokud se s ním nestane nic, co bys chtěl reklamovat.

      V záručním listě totiž většinou stojí, že záruka platí jen v případě odborně provedené a potvrzené garanční prohlídky. Tu ale asi nikdo nebude dělat zadarmo, pokud si kolo koupíš jinde.

      Takže k ceně na internetu si tak připočti kromě dopravy ještě garančku, sestavení a seřízení kola, případně i náklady na přepravu pokud budeš kolo posílat v záruce zpět prodejci.

      Nevím, jakou cenu Ti za stejné kolo nabídli v krámě někde v okolí, ale třeba já prodávám za internetové ceny s tím, že všechno kolem (doprava,garan­čka,…)má zákazník zdarma.

      0 0
    • Tina  

      Pri nákupe cez e-shop, ktorý nemá aj kamennú predajňu ušetríš niekedy naozaj pomerne hodne peňazí. Keď si zručný, máš potrebné náradie a kolo si vieš poskladať a servisovať sám tak si v pohode. Problém môže nastať v prípade reklamácie. E-shop môže chcieť po tebe dôkaz alebo potvrdenie, že bolo kolo zložené a nastavené tak ako oni doporučujú, t.j. špecializovaným mechanikom. Ušetrené peniaze sa potom dosť rýchlo minú na prípadné riešenia problémov, ktoré by v inom prípade boli riešené v kamennej predajni. A hlavne ak sa ti to stane v sezóne a ty to všetko riešiš poštou tak sa celá procedúra ešte viac naťahuje a ty nejazdíš, ale nervózne si „užívaš“ ušetrené peniaze :)

      Nákup kola v kamennej predajni má aj svoje výhody. Ak bude personál vyhovovať tak tam občas aj rád zajdeš na prípadné nastavenie, zakúpenie náhradnej duše, alebo len tak na pokec.

      0 0
    • fousac  

      poznatek: objednal sem kolo z UK a dal se na modleni… ;)

      v cechach bych asi cely kolo pres net nekupoval, kamenaku je vsude spousta a dost casto maj plnej kram starsich modelu za zajimavy ceny…

      0 0
    • Aspean  

      Napsal jsem dotaz na obchod kde kolo hodlám zakoupit a když jsem jim napsal, že jsem z Brna a kolo bych musel posílat přes půl republiky k ním, tak mi odpověděli, že by pro mě bylo i výhodnější si dát kolo na garančku někde v Brně.

      Na přimou otázku zda je potvrzení o garanční prohlídce nutné k případnému uznání reklamace mi neodpověděli.

      Hodlám koupit Gianta a na fóru jsem někde zahlídl záručák, kde je snad uvedeno že garančka je povinná.

      Napsal jsem proto ještě dotaz na české zastoupení Giantu a čekám jak oni se ktomu vyjádří.

      0 0
      • Alibaba  

        Myslím, že by to mělo fungovat minimálně tak, že pokud u vás ve městě někdo prodává Gianty, tak není co řešit a to z pohledu výrobce ( s oběma má smlouvu o distribuci). Potíž bude, když se ti to vysype a prodejce – ze zákona povinný řešit reklamaci, si postaví hlavu, že to bylo servisovaný bůhvíkým atp…pak bude na výrobci co s tím udělá.

        Na druhou stranu, se mi nikdá nestalo, že by se něco podělalo špatným servisem (pokud nemáš levý ruce a mozek v hlavě). Spíš to byl zmetek už z výroby.

        0 0
      • jonti  

        Obecne je neabsolvovani garancky duvodem k neuznani zaruky jen v pripade, kdyz je vada zpusobena necim, co by garancka vyresila.

        Teda veci jako vidlice, tekouci brzdy nebo prasky ram to asi neresi.

        0 0
    • vsn  

      imho nevidím důvod kupoval kolo na e-shopu pokud to není nějaká „neznámá“ značka který nemá nikde jinde zastoupení než ten e-shop

      0 0
      • Alibaba  

        A já zas jo, ty ceny jsou často fakt jinde a zbytek si ošéfuju sám.

        0 0
      • Aspean  

        Pokud by mi v místním shopu neudělali nabídku na ten model který chci, tak myslím že rozdíl 8 tis mi přijde už slušný důvod koupit kolo z e-shopu a pak radši zaplatit 400,– za garančku v místě bydliště.

        0 0
        • vsn  

          jo ale většinou se jde domluvit pokud si výrobce nehlídá ceny (ale pak je zase maji všichni stejný)

          0 0
          • Aspean  

            určite se budu snažit domluvit. Chtěl sem hlavně vyřešit jestli je povinná garančka, ale ještě čekám na odpověd od Giantu, ale vypadá to že je, aby pak byla uznána reklamace

            0 0
      • Deadlift  

        Tak to si dovolím nesouhlasit. V kamenné prodejně mi nabídli kolo za 95 000 Kč a se slevou za 89 000 Kč. Na e-shopu 53000 Kč, to už mi za ty nervy stojí.

        0 0
    • ToBla  

      Když oběhneš Brno, tak určitě seženeš stejně kvalitní kolo za podobné peníze jako na webu. Většina eshopů mají stejně kamenné obchody. Pokud máš vybraný konkrétní model a v Brně už ho nikde nemají, tak ho kup přes eshop a garančku si nech udělat v místě bydliště (jen zaplatíš cca 300–500kč). U dražšího kola bych zvážil vyzvednutí kola seřízeného kola osobně místo zaslání v krabici.

      0 0
    • Luk02  

      Hele je to o domluvě, osobně s tím nemám problém zákazníkům potvrdit garančku dodatečně, ale doporučuju jim aby se jim na kolo kouknul někdo v místě bydliště pro klid a pro odstranění nějakých začínajicích problémů…

      0 0
      • Aspean  

        Nejrozumější bude po složení kola a pár projíždkách si tu garančku zaplatit jak říkáš pro klid.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • Jenda  

      Vetsinu kol co mame v rodine jsou koupeny pres net – bud jako cely kola nebo vetsina dilu vcetne ramu – nemam cas obihat kamenaky a zjistovat kde co maj a nemaj.

      Garancku jsem nikdy neresil protoze si kolo umim seridit sam a to co muze garancka vyresit jsou stejne prkotiny ktery se ni nevyplati reklamovat. Jina vec je treba pravidelna udrzba vidlice/tlumice ale zase myslim ze prodejce pripadne vyrobce pozna jestli zavada je nebo neni zanedbanym servisem. Pokud to hodlas koupit z ceskyho eshopu tak neni problem v pripade velkyho problemu to kolo zavezt tam kdes to kupoval a nebo to sverit poste. Kolo co mam z UK tam jsem resil reklamaci naby, stacila jim fotka a poslali mi novej orech a i reklamace jinejch veci tam byly v pohode(CRC).

      Tedy za me pres e-shop pokud vis ze ti sedi geometrie tak klidne, na garancku bych ja osobne hodil bobek ale jak pisi ostatni pokud usetris nekde 8k na kole tak proste das 400 za garancku a je to. V pripade reklamace je problem vetsi ale zase velky e-shopy jsou casto daleko vstricnejsi a schopnejsi pri jejich reseni nez nejakej malej kramek z horni dolni.

      Jeste doplnim ze bych si treba nikdy nekoupil kolo u kamarada v bikeshopu protoze vim ze jsem nicitel a potizista a chci aby to byl i nadale kamarad :-)

      0 0
    • Aspean  

      Tak sem pro ostatní hodím odpověd které se mi dostalo:

      Dobrý den,

      Garanční prohlídka není povinná viz. článek 5 ze záručního listu. Každopádně může odhalit problémy a předejít většímu poškození.

      Je povinná pouze v případě, že chcete prodlouženou záruku (více přiložený návod str. 27). Garanční prohlídku může provést jen autorizovaný prodejce kol Giant (seznam najdete na www.giant-bicycles.cz ). Tam kde jste kolo koupil Vám ji udělají zdarma u jiného Giant prodejce je to placená služba.

      S úctou

      Jiri Pisa

      Progress Cycle, a.s.

      jiri.pisa@progresscycle.cz

      +420 603 234 469

      www.giant-bicycles.cz

      0 0
    • Ctirat  

      Nemáte problémy se skládáním kola? Já se bojím, že když si koupím kolo přes net, že možná něco málo ušetřím ale o to víc budu muset zaplatit v servise za složení…

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • nitraq  

        Taky je skládání kola a skládání kola… Může ti přijít kolo ve stavu, kdy jen nahodíš pedály, řidítka a jedeš. Ale taky ti může přijít relativní polotovar, kde budeš ješte celkem dost práce.

        0 0
      • AussigBiker  

        Kolo posilaj v krabici, vetsinou ma treba zadni (a predni) kolo nasazeny. Bejvaj riditka otoceny o 90 stupnu, na to je potreba mit klic, idealne momentak a to zas neco stoji. Jinak slusnej prodejce by mel kolo poslat serizeny. Vsechno si po zajeti muze sednout, tak to pak das sam nebo do servisu.

        0 0
        • nitraq  

          Na utažení představce nepotřebuje momenťák, stačí trochu citu:)

          0 0
          • ememem1  

            jak sa to vezme, ked to nerobis denne ten cit nemas a karbonovy krk vidle by som si ja napr. by ocko utahovat moc netrufal.

            0 0
            • nitraq  

              Není moc pravděpodobný, že člověk, který neumí složit kolo bude mít na kole karbonový krk vidlice, i když samozřejmě možný to je.

              0 0
              • ememem1  

                jako ze carbon bike resp. komponenty si kupuju len ti co uz o bikoch cosi vedia? no povedzme nicmnej ja bike bez problemov rozlozim aj zlozim (snad len kolesa necentrujem) a momentak pouzivam, nemam odvahu to utahovat rukov a mnohe vylahcene al alebo mg komponeny su na to snad citlivejsie jak carbon. ak ed to nerobis denne a nemas to v ruke sa momentak hodi.

                0 0
        • AussigBiker  

          Vsak pisu, ze v idealnim pripade a ty neexistujou :)

          0 0
      • Ctirat  

        a mate teda predstavu o tom na kolik to poskladani vyjde? asi?

        0 0
        • nox159  

          si zajdi do kamenáku kde delaji tu značku kol, kterou máš vyhlidnutou a domluv se na oboustrane výhodné cene.. :)

          0 0
          • Ctirat  

            no ja mam prave vyhlidnute kolo v giantbrno.cz, tak to pudu zjistit tam ;-)

            0 0
            • mr.nikdo  

              Zkus si najit prodejce Giantu v okoli.

              Nevim, jak Giant, ale hodne znacek uz zakazalo posilat kola – pak neuplatnis reklamaci :-P.

              0 0
              • Dejv94  

                Jakože si přes eshop koupíš kolo, kurýr ti ho doveze v krabici a tím to všecko hasne? Nebo že na reklamaci ho musíš dovést osobně a né přes prostředníka (kurýra, českou poštu,…).

                0 0
                • mr.nikdo  

                  Celkove firmy mely problem s tim, ze se takto posilala ruzne kola z netu – nekteri to ani neotevreli a balik letel dal. Nakonec si klienti reklamace uplatnovali primo u vyrobce/doda­vatele, coz casto bylo zpusobeno spatnym slozenim, neserizenim atd. Takze Trek, Specialized, Merida a Scott jsou vlastne zakazane posilat z eshopu.

                  Asi tyden stare info primo od jednoho prodejce. Trek ma snad nejstarsi zakaz.

                  Ono je to jednoduche, pokud se zjisti, ze kolo bylo takhle posilane a neco se Ti podela, nemusi Ti uznat reklamaci nikdo, protoze jsi nedodrzel podminky…

                  0 0
                  • nox159  

                    Takze Trek, Specialized, Merida a Scott jsou vlastne zakazane posilat z eshopu. – co mám info tak u všech to jiste neni zakazane…

                    0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.