Chtěl jsem varovat všechny před nákupem na tomto anglickém eshopu.
Pokud kupujete běžné věci, u kterých nemusíte/nebudete řešit reklamaci, asi je to vzhledem k zajímavým cenám dobrá alternativa, pokud se ale dostanete do problémů a musíte zboží reklamovat, vše neprobíhá tak, jak by mělo.
Pokusím se stručně popsat můj příběh, byť to asi tak úplně dobře nepůjde, ta etuda trvala prakticky 3 měsíce:
Koupil jsem karbonové sedlo Fizik, které mi po pár měsících ježdění prasklo v polovině, zaslal jsem zpět s tím, že sedlo reklamuji, závada naprosto zjevná, sedlo jinak naprosto nepoškozené. To byl začátek října a sedlo se dostalo omylem na jiné oddělení ve firmě, takže jim trvalo skoro měsíc, než ho našli a potvrdili, že začínají reklamaci řešit. Od té doby jsem si s nimi vyměnil přes to jejich webové rozhraní snad padesát zpráv, vždy mě ujistili, že věc už řeší jejich reklamační oddělení, ať jsem trpělivý a co mě vždy rozpálilo doběla, jestli pro mě ještě mohou něco udělat… Takto to trvalo asi měsíc a půl průběžné komunikace, vždy iniciované z mé strany, před Vánoci jsem jim napsal, ať mi sdělí jejich interní lhůtu pro řešení reklamací, že to je pro mě naprosto nepochopitelné s požadavkem na kontakt na nějakého vedoucího pracovníka.
Až teprve poté mu to prý předali k rozhodnutí a ještě se mě opět zeptali, zda-li chci refundovat nebo vyměnit za nový kus, odpověděl jsem obratem s požadavkem na refundaci (stejně už jsem si mezitím koupil jiné sedlo), přičemž mi další den přišla z jejich systému informace o tom, že mi částku za sedlo refundují.
To bylo dva pracovní dny před Štědrým dnem, tak jsem si říkal, OK, počkám do začátku příštího roku, nemusí pracovat mezi svátky, což chápu a ty peníze urgentně nepotřebuji a mezitím se mi platba připíše… No, nepřišla ani do 6.1. …
Takže zase z mé strany komunikace, z jejich strany, že už mi to refundovali k 21.12. a co jako chci a jestli pro mě mohou ještě něco udělat…
Odpověděl jsem jim, že už jsem refundaci na jiném eshopu absolvoval, že trvá tři dny, než po provedení transakce připíše PayPal částku na účet k dané kartě a o tom je člověk informován hned od prvopočátku, kdy se transakce zadá, zaúčtování proběhne následně, v tomto případě jsem neobdržel vůbec nic… A pokud to tedy stále tvrdí, že platbu provedli, tak se obrátím přímo na PayPal.
Naštěstí mě osvítil duch svatý, platím PayPalem a uvědomil jsem si, že existuje možnost platbu reklamovat.
Toto jsem také přes webové rozhraní PayPalu hned udělal, čímž jsem celý proces posunul ke zdárnému konci… A to byla sobota, hned zpráva, že se otevírá dispute a kontaktují obchodníka, už pondělí v poledne dorazila zpráva z PayPalu, že mi částku vrací a konečně se zobrazila mezi transakcemi k pozdějšímu zaúčtování. V pondělí mi také napsali poprvé sami od sebe z ProBikeKitu, že zachytili můj otevřeny dispute na PayPalu a jestli bych chtěl urychlit vrácení prostředků, mám případ stáhnout a uzavřít. Toto jsem pochopitelně neudělal a částka se mi za tři dny zaúčtovala jako vrácená.
Úroveň komunikace, resp. servisních služeb je tristní, což jsem ostatně namátkově zjistil, když jsem se koukal na hodnocení obchodu na TrustPilot, s naprosto stejnými zkušenostmi tam píše poslední dobou hodně zákazníků, není to ojedinělé…