• Jooker

    Zdravím všechny :),

    Chtěl bych vás poprosit o radu při výběru nového kola. Nemám s tím žádné zkušenosti, v minulosti jsem na kole moc nejezdil a od začátku roku mě to chytlo a bez kola ani rána.

    Za prvé nevím jaký typ kola, jezdím spíše po asfaltu (cca 60%) a zbytek jsou cesty spíše lesní , různé stezky.

    Měřím 183cm a vážím 75 kg takže jakej rám ?, cena by měla být max 15 tisíc, vím že za tuhle cenu to nebude žádná hitparáda , ale pořád lepší něž doposud:) Dále nevím co víc vypsat, budu se řídit vašemi instrukcemi :)

    Děkuji za váš čas a přeji hezký den.

    0 0
    • Azmir  

      Cena tě zřejmě omezí buď na crosse nebo 26 pevné mtb, ovšem vybrat mezi nima si musíš sám, třeba se rozhodnout, jestli když si třeba koupíš horáka, tak tě to nepotáhne do lesa, nebudeš mít chuť utéct z asfaltu a cyklostezek do lesíka, pokud myslíš že tyhle choutky bys měl, tak vem horáka, jinak bych bral asi crosse. Být tebou našel bych si v users místní stavitele např. Hnoj, majkee, scalar. Napiš jim na mail rozpočet a domluv se na individuální stavbu, dostaneš lepší výbavu za dobrou cenu, lepší než u sériovky.

      0 0
    • jawbone  

      S tím poměrem asfalt terén je to hraniční já jezdím velice podobný poměr a rozhodl jsem se pro MTB na cestě se sice o trochu víc našlapeš ale je to vykoupené pohodlím v horším terénu navíc se nebudeš muset bát zkusit okolní lesíky, polní cesty a lehčí sjezdy.

      S tou cenou to není žádná sláva zkus mrknout i do bazaru někdy se najdou pěkné kousky za slušnou cenu.

      K té ceně bych ještě dodal, že já jsme byl stejný případ cca 3 roky zpět moc jsem toho nenajezdil zhruba 300km ročně a to možná moc pak mě to ale neskutečně chytlo při výběru kola jsem pak taky řešil cenu strop začínal původně cca na 14 tisících nakonec jsem skončil na necelých 20 ale říkám to protože teďka není prakticky den kdy bych nebyl na kole pokud je hezky a tluču se do hlavy že jsem tenkrát neinvestoval ještě o trochu víc. Chci tím říct, že kolo je dobrá investice a u většíny lidí i na delší dobu a pokud je aspoň trochu možnost tak se nesnažit šetřit uplně za každou cenu. Kolo ti to potom vrátí například ve větší spolehlivosti lepší výdrži komponentů atd..

      Toť asi můj názor na věc

      0 0
    • Jooker  

      Díky moc za názory borci.

      ALe přeci jen budu jezdit spíše po té asfaltce a cyklostezka, tam jsem se uklepl, je to spíše az tech 70%.Tak bude lepší asi ten cross.. Ale i tak , když je jiný a lepší kolo tak si šlověk začne vyhledávat jiný tratě že :)

      S tou cenou jsem myslel že to bude na něco stačit , ale jak se dívam tak asi nic moc. Tak jeste uvažuju jestli nedam cenu trochu dal za hranici 15k.

      O tom skladaném kole budu nejspíš hodně uvažovat jestli se vyplatí, ale zase jsem to chtěl vybrat někde poblíž ať mám blízko servis. Můžete mi nahodit ještě nějaký kola který se pohybují trošku za cenou 15 tisíc, max asi opravdu tech 18–19k. Děkuji moc

      0 0
      • BFG  

        Ono jet 70 km asfalt, „trochu“ víc se nadřít a pak si užít 30 km terénu, protože budeš mít horáka, je možná lepší varianta, než jet 70 km „trochu“ snáz a pak zjistit, že těch 30 ani jet nemůžeš. Za mě určitě horské. Projedeš s ním „cokoliv“, na ostatních kolech se musíš jen omezovat. Pokud teda nemáš vyloženě silniční ambice.

        0 0
      • Seky  

        No ono i za těch 15 se dá už celkem slušnej krosík postavit. Při takovým objemu asfaltu, bych neuvažoval, že se budeš vydávat do těžkýho terénu spíš jen tak nějaká cyklo stezka. Tak bych o horským kole moc neuvažoval a zůstal u krose. A když chceš jezdit občas terének (né samozřejmě těžkej) tak na to hodíš pláště 1,6 třeba Smart Sam a je to. Pokud by si měl zájem o cenovou kalkulaci na krosíka tak mi napiš na mail.

        0 0
        • BFG  

          Mám fulla, protože chci jezdit terén. Než se k němu však dostanu (i zpět), tak těch 70 km po asfaltu je bohužel nutnost. Dá se převést i autem, ale proč jet autem, když můžu jet na kole. A ano, i na fullovi s 2,25´´ se po asfaltu dá celkem příjemně jezdit ;)

          0 0
          • Seky  

            Nebudu se s tebou o tom hádat, taky mám trailový celopéro 29" s podhuštěnejma širokejma gumama. Netvrdím, že se na tom nedá ujet 70km po asfaltu. Občas něco takovýho taky absolvuju, na společných vyjížďkých s našima kočkama. Ale i když ony jedou na krosících o 3 kila lehčích a s úzkejma gumam tak na každým kopci čekáme 10 minut než nás dojedou. Ale tyhle asfaltový výlety mám jen občas a za odměnu, to je nutné zdůraznit. Pro radost bych po asfaltu na takovým kole určiě nejezdil. Kdybych chtěl jezdit tolik asfaltu a občas cyklo stezku, tak určitě hledám rychlého krosíka.

            0 0
            • BFG  

              Já jen říkám, že na klasickém HT s rozumnýma pláštěma, není problém jezdit spoustu asfaltu. Navíc se člověk nemusí omezovat a může si užít i horší lesní/polní/terénní cesty. Což je na treku už trochu problém. Né že by se to nedalo, dá, ale… Dle mého názoru, rozdíl mezi jízdou horák/trek na asfaltu, je mnohem menší, než rozdíl mezi jízdou horák/trek v terénu. Proto si myslím, že je lepší koupit horáka a popř. i na něj dát nějaké vyloženě silniční pláště s tím, že v budoucnu, když budu chtít do lesa, nebude problém. Jezdil jsem, jezdím na trekovi cca 10 let, vím o čem mluvím. Jsou to jen kompromisy a nadávání. A abych pravdu řekl, s mojim amatér stylem ježdění, se průměrná rychlost v porovnání trek / full, na cca 100 km trati víceméně po rovince, po asfaltu, téměř nezměnila…

              0 0
              • Seky  

                Na tohle téma by se dala vést věčná debata. Krosový kola tak jak jsou konstruovaný jsou kompromis, mezi horským a silničním kolem, tak je to nastavený a tak to má být. Je na každým pro co se rozhodne. Z tohoto pohledu vůbec nemusí být špatná volba 29". Daj se na to hodit jak krosový tak s šiřší silniční gumy. Problém je jen s cenou a váhou. 29" se nedá složit na takový ceně jako krosík, a když vezmu, že Scalár tady obouvá na krosíky i 2.0 gumy tak to už je z toho celkem slušný MTB. Myslím, že 29×1,75 Smart Sam taky v terénu nebude k zahození, no 2,25 NN to není, ale to je už guma na pořádný terény.

                0 0
                • Jooker  

                  Přece jen se asi rozhodnu pro ten cross, žádnej těžkej terén jezdit nebudu, a když mi nebude vyhovovat tak ho prodám tatkovi , taky hledá nový kolo.. Seky to bys byl moc hodnej, jen jsem na mobilu a nemůžu najít jak se píše mail :/ Můžeš mi napsat na MeckT@seznam.cz prosím? Děkuji :)

                  PS: Jeste jeden dotaz co říkate na tenhle cross? http://www.bike-net.cz/…x-28–2012–1/

                  Díky..

                  0 0
                  • Seky  

                    Večer ti pošlu nějakou kalkulaci. Ten leader fox za ty peníze není špatnej.

                    0 0
    • xmartx  

      Zdravím, prosím o radu při výběru nového horského kola, rozpočet max 14tis. Mám vybrány dvě, kdyby se mohl někdo mrknout, porovnat a poradit který je líp osazený, moc se v tom nevyznám.

      GT Avalanche 2.0 2012 CENA 12 750,–

      Rok 2012

      Rám NEW FOR MY12 6061-T6 ALUMINUM, TRIPLE TRIANGLE DESIGN, W/ DOUBLE BUTTED TUBING, ZEROSTACK HEAD TUBE, POST MOUNT DISC MOUNT, REPLACEABLE DERAILLEUR HANGER

      Vidlice ROCK SHOX XC28 TK Mg, HYDRAULICALLY DAMPED SUSPENSION FORK W/ MAGNESIUM LOWERS, 28MM CHROME STEEL UPPERS, FORGED CROWN, W/ POST MOUNT DISC, TURN KEY LOCK OUT, REBOUND ADJUST, 100MM TRAVEL

      Přehazovačka SHIMANO DEORE SHADOW, RD-M592

      Přesmykač SHIMANO ACERA FD-M390

      Řazení SHIMANO ALIVIO, SL-M430, RAPID FIRE

      Brzdy TEKTRO DRACO PRO HYDRAULIC DISC, W/ 160mm ROTOR

      Brzdové páky TEKTRO DRACO PRO HYDRAULIC

      Kliky FSA DYNA DRIVE, CK-300-TTT, 44/32/22T

      Kazeta SRAM PG950, 11–34T

      Řetěz KMC X9

      Středové složení FSA BB-7420-ST

      Pedály GT SLIM LINE FLAT PEDAL, CAST ALLOY

      Říditka ALL TERRA 6061 ALUMINUM FLAT TOP RISER, 690mm WIDTH, 15mm RISE, 31.8mm CLAMP

      Hlavové složení FSA NO.10 1 1/8" THREADLESS, ZEROSTACK

      Představec ALL TERRA 1 1/8" THREADLESS, 3D FORGED, 4-BOLT W/ CNC FACE PLATE, 5° RISE, 31.8mm CLAMP

      Přední náboj ALL TERRA ALLOY DISC, W/ QUICK RELEASE

      Zadní náboj ALL TERRA ALLOY CASSETTE DISC, W/ QUICK RELEASE

      Ráfky ALL TERRA HP17 DISC, DOUBLE WALL, 32H

      Špice 14G STAINLESS

      Přední plášť MAXXIS SPHINX 26×2.10"

      Zadní plášť MAXXIS SPHINX 26×1.95"

      Sedlo ALL TERRA BY WTB

      Sedlovka ALL TERRA ALLOY MICRO-ADJUST, 30.9mm

      Pods. objímka ALL TERRA ALLOY QR

      Počet rychlostí 27

      Gripy DUAL DENSITY, GT WING W/ WAFFLE

      Velikost kol 26 "

      Hmotnost Výrobce neuvádí

      Přední zdvih 100 mm

      nebo

      Haibike Hai Power RX 30 speed Deore 2012 CENA 12 999,–

      Rám Hliníkové 6061 double butted, hydro-vyztužené trubky

      Vidlice Suntour XCT MLO – lockout, odpružení: ocelová pružina / elastomer

      Přesmykač Shimano Deore M 590, Dual Pull, Top Swing, 34,9

      Přehazovačka Shimano Deore M 593 Shadow, 30-rychlostní

      Řadiče Shimano Deore SL-M 591, Rapidfire

      Kliky Shimano M 522, 42–32–24 zuby ochranný štít

      Šlapací střed Shimano Octalink ES 25, kompaktní středové složení BSA

      Pastorek (vzadu) Shimano HG 62, 11–36, 10-speed

      Brzdy Tektro Draco hydraulické kotoučové brzdy, 160/180mm kotouče

      Pneumatiky Schwalbe Racing Ralph Performance, 26×2,25, SV-ventil

      Ráfky Haibike CC20 disk

      Náboj (přední) Shimano 475 Disc, náboj rychloupínací

      Náboj (zadní) Shimano 475 Disc, kazetový náboj rychloupínací

      Paprsky DT Swiss 2,0 mm

      Sedlo Selle Italia X1

      Pedály VP 992A, MTB pedály

      Barva tmavě stříbrná matná

      Celková hmotnost 13.3 kg

      Díky za každou radu.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.