Ahoj…potřebuju si koupit 26 palcove plaště na moje kolo…jezdim převažně enduro, a nechci žadne šiléné… cena kolem 300–500korun pokud možno už skevlarem a šíře 2,1…širší fakt nechci dík za nazory.
Ahoj…potřebuju si koupit 26 palcove plaště na moje kolo…jezdim převažně enduro, a nechci žadne šiléné… cena kolem 300–500korun pokud možno už skevlarem a šíře 2,1…širší fakt nechci dík za nazory.
Mam dobré zkusenosti s Continentalama .. nejlevneji na bikesport.cz … ale ted se divam, ze ty co jsem mel uz tam nemaji .. kazdopadne ten chceme objednt ty Mountain King a Schwalbe Nobby Nic, tak uvidim. Kdyz tak sem potom napisu zkusenosti.
Mountain king jezdím-super plášť,drží skoro na všem,mokré kořeny,kameny a pod,na enduro doporučuji verzi protektion.Jinak vozím 2,2 supersonic cena kolem 750,–a váha 460g.
jinak jestli to chceš na toho Thoora co máš v profilu tak bych tam dal continentál MountaiKing 2,4 s tím to bude pravé enduro.
to verim…mam tam WTB mutano moto raptor 2.25 a je celkem na tesno, tak nvm nvm eli se vleze..ale spis uvazuju o necem tencim…fakt je to siroke a nadru se..ted na tom jezdim do skoly tak jako celkem zahul po ceste… jinak prijmu kazdy napad.. kolik tak tipujes ze se do toho thorra vleze? jako kazda firma ma jinou miru
Ten MountainKing 2,4 má šířku 60mm se vzorkem ,bez je to 54mm.Kolik se tam vleze to nevím musíš to změřit.
no tak zitra to změřim…a pak to tu pořešime…
Jinak jestli máš manual od vidlice tak tam výrobce píše max.šířku co se tam vleze.
jj k vidli mam..ale tak do ramu nevim…jdu to změřit
Kombinace do 500 Kč a s kevlarem bude asi neřešitelná, pokud nenarazíš na nějaký výprodej. Okolo šesti stovek se v kevlaru dají pořídit Maxxisy, nebo moje oblíbený IRC …
bikesport.cz/detail.php?id=206 co tyhle? kevlar do 500…hmm?
vyprodané… Hmm?
škoda
Pěkný. Akorát nevím, jak moc na enduro, ale nemám vyzkoušený … tady máš další tip: Micheliny už jsem měl, jejich 2.0 odpovídá v reálu přerostlé 2.1 :-) www.netbike.cz/select_det.php?…
Ty jsem koupil loni. Na předním kole ještě ujdou ale vzadu divně plavou. Jezdím jen XC, ale měl jsem s nima hodně defektů a nakonec jsem jeden prořízl o kámen. Mám pocit, že zrovna tahle verze je nějaká ošizená.
Na enduro bych povazoval sirku 2,1 jako uplne minimum a sel spis do sirsich. 2,1 je dneska pomalu standart sportovniho XC…
ted mam WTB mutano moto raptor 2.25 a kdyz jedu po asfaltu tak se nadru jako … nechcu zadny trhac cesty… mimochodem s tim kevlarem to zase tak akcni nebude staci i ty draty no… myslim al eze 2.1 je akorat…
chceš plášť na enduro a vadí ti že se na asfaltu nadřeš… rovnou jsi měl napsat že hledáš XC plášť se kterým se ti bude jezdit dobře i na silnici:)
musíš si prvně uvědomit co je pro tebe přednější,jestli jezdit v terénu,těžkém terénu(enduro) a po silnici nějak přejedeš anebo budeš hledat kompromis aby se ti jezdilo také dobře i po silnici ale v těžkém terénu budou k ničemu.
Přesně tak, pokud bych jezdil opravdu převážně enduro, tak bych si pořídil něco pořádnějšího (tím myslím jak širšího, tak agresivnější vzorek) než co jezdí teď. Ale ani na moje XC bych tedy pod 2,25 nešel.
hledam kompromis mezi cestou a endurem..ja vim je to asi nesplnitelne..spis se ale ohlizim na teren… proste nechcu jen nejake silene sirky
Opakuji, ta šířka není na silnici skoro žádný rozdíl. Rozhodující je směs a vzorek. A pokud chceš takový nějaký kompromis, tak určitě rychlejší plášť dozadu a něco pořádného dopředu. Tedy něco ve stylu kombinace Albert/SS, NN/SS, NN/RR – vše ve 2,25 (to jsou jen příklady, většina z toho je nad tvojím cenovým limitem, do limitu asi jen Albert/SS oboje v drátu).
Zadní plášť má na rychlost mnohem větší vliv než přední a záběr se dá oželet v pořádném terénu mnohem více než vedení kola předním pláštěm.
hmm tak jako pochopil jsem to s tou smesi a tak..cenovy limit za oba do 1000 ja vim je to vražedé, ale jsem pořád jen student
Albert i SS v drátové verzi jsou 400Kč/kus. Na zadní kolo něco rychlejšího je těch možností více, třeba ta Karma zmíněná Lumou. Pak třeba nanoraptor. Dopředu bych v každém případě dal něco aspoň trošku pořádného ve stylu Alberta.
prosim pošli mi link na nějakydobry obchod kde jsou levně
Netušim, kde maj levně sport verze (to je ta drátová), já jezdím vše v kevlaru a kupuju pokaždé jinde dle situace (protože jsem naposledy bral SS alpencross verze a ty nikdo až tak moc nemá, tak to bylo složitější a nakonce jsem dle individuální dohody na bikestore.cz) jinak dříve NN a RR v kelvaru jsem bral vždy na netbike.cz). Za těch 400 mají ty drátové verze úplně kdekoliv, stačí to dát hledat. Např. tady: www.cykloexpert.cz/…walbe-albert Jestli je mají někde levněji, netušim.
nechci dělat reklamu, ale Schwalbe (nic jiného nejezdím, jenom NN a SS, příp. IceSpiker) kupuji vždy v Bikeranch, když nemají, seženou a vždy si domluvím výbornou cenu.....
Domluvis jak? Normalni cenovku na tom maji a neni zrovna nejmensi… napr. u SS v AlpenCross verzi byla skoro o 400 vyssi nez nejlevnejsi e-shop. Akorat, ze ho meli – na rozdil od ostatnich kseftu ;)
Šířka není moc rozdíl tak do 20–22km/h. Přes tuhle hranici to už poznat docela je a přes 25 je znát čím dál víc…
S tím se dá souhlasit. Také nepředpokládám, že na kole, která má být i na enduro je prioritou jezdit 30 po asfaltu.
byl bych opatrny s tim, ze sirka plaste nema skoro zadny vliv. tak to urcite neni. empiricky odzkouseno ;-)
Jak už jsem reagoval na esorimmera. Pokud mám aspoň trošku pořádné pláště a chci jezdit občas enduro, tak je nemám od ježdění rychlostí 30km/h po asfaltu a pro ty menší rychlosti je ta šířka fuk.
Pokud chce jezdit 30km/h po asfaltu (nebo více), tak na to je silnička.
A já to mám jednoduché, nikdy jsem nejzdil průměry moc přes 20 (ani na silničce, tam maximálně kolem 24–25 na delší trase, pokud tam byly nějaké kopce), tedy úzké pláště jsem nikdy necenil. Zato rozdíl mezi Fat Albert/Fat Albert x Albert/SS je pro mě obrovský (přeci jen na tvrdším a rychlejším povrchu najezdím třeba 80% a tam je to sakra znát na tom zadním kole).
A v současnosti když mám celoroční průměr těsně pod 15km/h, tak už mě šířka pláště nezajímá vůbec (kvůli rychlosti).
No, pri takovych rychlostech jsou pro tebe naopak jednoznacne lepsi siroke plaste, protoze v terenu maji rozhodne lepsi jizdni vlastnosti a navic se pri stejnem tlaku deformuji o poznani min nez uzke (pokud nejsou teda vyrazne tezsi). A valivy odpor je pri malych rychlostech tou druhou hlavni slozkou celkoveho odporu…
Pěkný srovnávací graf (i když i ten je pouze pro jeden konkrétní typ pláště a pro jiný to bude jinak, samozřejmě exponenciální nárůst odporu vzduchu a lineární nárůst valivého vždy zůstane, ale mezní hodnoty, kdy převládne který odpor budou jiné).
S tím stejný tlakem to je ale složitější. Při stejném tlaku má širší plášť menší valivý odpor, to je jasné a ověřené. Ale pro stejné pohodlí a podobné vlastosti v terénu je třeba širší plášť hustit na menší tlaky. Z mojich zkušeností je to pak z poholedu valivého odporu na tvrdém povrchu plus minus úplně jedno, jak je široký (teď myslím v reálncýh šířkách co bych vozil, tedy něco v rozmezí 2,1–2,4).
A pak s narůstající šířkou pláště hodně rychle roste jeho hmotnost (třeba Albert x Fat Albert, pouze 0,1 palce rozdíl, ohledně chování v terénu je to velmi malý rozdíl, zato nárůst váhy celých 100g). Navíc k tomu širšímu (nad 2,25) to chce i širší ráfek než 19mm a to je další nárůst váhy. Proto jsem skončil u kompromisních 2,25 šířky.
Navíc je to ještě složitější, když do hry vstupují různé povrchy. Na tvrdém povrchu má menší valivý odporu více nahuštěný plášť, na měkkém je to ale přesně opačně. Tvrdého povrchu je u mě většina, tlaky ale vozím stejně spíš menší, o rychlost mi nikdy nešlo.
Pro mě je pak zcela největším faktorem jaký má vzorek zadní plášť a směs. To se projeví na rychlosti jak to jede u mě ze všeho nejvíc.
když to chceš i na asfalt tak vem Karmy v drátu cena kolem 350,– a váha je taky slušná cca560g ve velikosti 2,0 šířka 50mm na xc ráfku.
Mam je trez. Prezouvam je vzdy na trasy s tvrdsim povrchema jsem spokojen. Moc se nehodi na mokro a do bahna. Jinak jsou v poho. www.velotrade.cz/…plast-karma/
dobré stranky,…co říkaš na tydle?www.velotrade.cz/…-hard-drive/
Ty jsem mel tez a jsou super na teren ale ne moc na cestu. To bych sel radeji do ignitoru www.velotrade.cz/…ast-ignitor/
o te 2,1 dratu by se dalo uvažovat
Kdyby si chtel neco z velotrade tak dej vedet. Jezdim dvekrat tydne do opavy. Mohl bych ti to pribrat.
no jako ja taky jezdim do opavy skoro tam bydlím…takže by to šlo i se slevou? maš icq? nebo tak něco?
Koukni na tyhle, www.tandem-bike.cz/…s/hledej.php?… je sice 26×2,2 ale je úzký
¨no je sice v klidku..ale prechod z 2.25 na 2.2 asi moc citelny nebude:-D jinak to je drat? neni tam psano
Ono hlavně užší plášť ti na silnici stejně o moc lépe nepojede. Rozhodující je stejně vzorek a směs.
tak to jo…jako se tak divam tak je plast 2.1 a ma sileny vzorek a vypada to jako nejaky downhillovy svinuch a je nejaka 2.4 a vyúada jak na xc…fakt nvm…
Continental ve 2.3 je hodně uzký…ale ta cena – jedině maxisy nebo irc backcountry
Trochu se tady vetřu:-) Chci si pořídit pláště Schwalbe RR v rozměru 2,25.Otázka zní:Jde vidět rozdil mezi 2,1 a 2,25 u RR?Budou pohodlnější než 2,1?S 2,1 RR mám skušenosti.Jde o to že vážím 90kg,myslím že rozměr 2,25 bude pro mě lepší.Jezdím převážně terén,sem tam nějaký maraton.
¨tak dobře..řeknu to takto oba plaště do 1000 mužou byt i s tim dratem… šíře 2.1 2.2…nějake kere drži dobře v terenu a moc se na cestě nenadřu..a …díky za nápady
Když budeš jezdit za sucha nebo max vlhka tak vem ty Karmy,na mokrých kořenech a kamenech sice kloužou,ale jinak jsou v pohodě a na asfaltu hodně rychlé.
je vidět rozdíl v šířce u Karmy 2,0 a Nevegal 2,1?
tak ty karmy asi budou good..jsou i s tou boční vystujou? a cena kolem 350?
máš taky GT, jaký nejširší plášť se dá narvat dozadu?
To Gt už nemám,aly v pohodě tam narveš plášť do 60mm se vzorkem-dopředu podle vidlice
sice asi nepochopím tvé pojetí endura,jen tě chci upozornit že plášť do těžkého terénu je nejen o vzorku a šíři ale také o jeho odolnosti. Čím užší a tenčí plášť se rovná více defektů v náročném terénu,takže ideální je z výstuhou na bocích. V dnešní době se jezdí XC běžně na pláštích 2.25",enduro kolem 2.30 a výše ,také záleží na tom jak je vzorek hrubý a právě jak je plášť odolný.Když si pořídíš plášť 2.1 tak i kdyby ti seděl v terénu(při enduru zbytečné omezení)tak bude málo odolný a to se rovná plno defektům.
Bydlíš v Opavě,počítám tedy že jezdíš i v Beskydech a tam na enduro jsou úzké a neodolné pláště dvakrát k ničemu. Raději se trochu trápit při jízdě po asfaltu než potom při užívání si v terénu .
…připomínky že průraz je chyba jezdce jsou sice oprávněné, ale kdo umí jezdit na 100% čistě:)
jj chápu..na enduro je to asi fakt malo…ale tak snažim se najít nějaký kompromis
jj taky jsem kdysi hledal kompromis a stálo mě to poměrně dost peněz a hlavně nervů než jsem zjistil že na té silnici to trochu přetrpím ale v terénu(to je hlavní náplní endura)budou fungovat tak jak mají.kompromis je vždy totiž jen kompromis a v terénu se nedostatky projeví daleko více než na asfaltu. Jinak přeji úspěšný výběr:)
asi maš pravdu…na cestě se to vždycka da nějak ujet..ale když budu zapadat v terenu a kolo bude podkluzovat a prostě sedne do toho..tak to bude problem…
a by jsme si rozuměli co je enduro ježdění,takhle to chápu já…
jj v klidu..chapu tě… bohužel s mym kolem zase takove kousky nemužu myslim že by to nevydrželo… viz muj profil
ale vydrželo,jen tvé budoucí pláště by to vydržet nemusely;)
mno:-D asi bude fakt lepčí jit do něčeho pořádnějšího..co ty jezdiš? taky něco na ten zpusob?
Jezdím vše,nejraději a hlavně v horách,jedno jakých a kde ale nejlepší jsou Beskydy:) Hřebenové přejezdy a nejobtížnější sjezdy co najdu,FR/DH tratě,obyčejné ježdění po lese,asfalt jen nejnutněji.
tak to jo… ja spiš takove to ježdění po lese… nějake skoky… ale taky celkem po asfaltu a to je to pravě… mimochodem dneska tu nedaleko od nas byl zavod v DH… zimni serie zavodu byl jsem se tam podívat a celkem slušné
chtěl jsem se zeptat..mysliš že bych do toho torra narval plašt Maxis ignitor drata s 2.35? měřil jsem co se tam vleze a mužu počitat tak 60–65mm
no super diskuse..ale hodim ten maxis na 19tnáctku rafek a do toho thorra?
nebo uvažuju o tomhle… www.velotrade.cz/…cream/...ten se vleze na 19 athorra?
Takovýhle sjezd není vůbec o kole (tohle je vždy z 95% o technice jezdce) a není žádný problém ho dát i na HT (a nebo naopak kdo ho nedá na HT, tak ho nedá ani na fullu) a pokud se to pojede rozumně, tak HT musí přežít úplně v pohodě, akorát si to na fullu člověk mnohem víc užije.
tak tak. lepsi celopevnak nez spatne nastaveny pruzeni, co ma tendenci te z kola shodit ;-).
Jsem myslel že je to XC :-)
Fotka někdy klame, pravděpodobně bych to dal taky (dle fotky si myslím, že určitě, ale jak říkám fotka a reality jsou někdy dvě dost odlišné věci, takže kdo ví), takže se připojuji k Lumovi, že to je ještě jasný XC :-) A odkud ta fotka je? Ať vim, co si kde v ČR mám projet.
Ty fotky klamou ale spis opacne ;). Kolikrat se tu podivuju nad vyjevem, kdy banda lidi na zavode, rudi v obliceji, se vzteklym vyrazem dupe na nejmensi tac nejakou pozvolne stoupajici skororovinku ;)
To je sice také možné, ale v technických pasážích to je spíš na fotce vždy lehčí.
Třeba tahle fotka bypadá v celku snadno: data.mlok.net/fotky/DSC03185.JPG Jenže nezachytí to nejobtížnější na té cestě a to zrovna několik větších šutrů, které šly v řadě po sobě.
Dle fotky bych také řekl, že to dám celé, v reálu jsem z toho cca 1,5km úseku (který by celý ve stylu té fotky) tak 40m nedal (cca 8× jsem na pár metrů, vždy tak 5m slezl a tlačil). Je tedy pravda, že jsem to jel hodně unavený a nechtěl jsem riskovat pád a jet to odpočatý, tak bych dal o něco více (ale 100% asi také ne).
hlavne na takovej teren uz se mi fakt zdaji vhodnejsi ty platformy nez spd – a to jsem jejich zastance – ty bellovky na tech frbikes fotkach mluvej samy za sebe…
taky vzdycky dumam, jak rychle se tohle „spravne“ jezdi – pri moc pomaly jizde bych se bal, ze mi na nejakych tom schodu, kde je pak hned koren, zajedou kluzaky do vidle a poletim pres vlajdy a poradne to tam pustit, to muze byt taky zajimavy ;)
V takovémhle terénu nemám s nášlapy žádný problém, i když třeba něco z toho nedám.
Dík, hodně pěkně to tam vypadá.
Joo , tím směrem je skvělý ježdění.
jestli to je XC nebo něco jiného není podstatné,já označení enduro používám pro označení technického XC aby v tom nebyl bordel. já tam nebyl ale myslím že to průměrně technicky vybavený biker dá,spíše ale záleží jak to dá.Ono je podstatný rozdíl když to pojedeš křečovitě na brzdách a nebo si to s přehledem a pro pobavení dáš třeba tak jako kluci na foto.
Mám Maxxis Ignitor 26/2,1 drát za 399 – vynikající a rychlé,vřele doporučuji.Ideální do mokra a terénu,ucházející na asfaltu..
kolik maji mm ty ignitory? a jak uchazejí?
Na asfaltu jedou rychle a drží stopu/já cca 70km/h//tu nabídku pod tebou ber je docela výhodná-dynomite na zadek!
tohle sou imho celkem pomaly plaste s velkym valivym odporem ve sve kategorii. Rozhodne je spousta lepsich.
ktere? ty ignitory.?