nákup první silnice Specialized Tarmac - reálná cena?

32 nepřečtených
  • kejmi

    čau chlapáci, mám možnost koupit silničku Specialized Tarmac – viz foto. Jaká je reálná hodnota tohoto kola? Díky Lukáš

    0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Vilém  

      cenu ti nereknu, ale to uz je vcelku veteran ne? Prevody jsou 2×9? Na ten dual chodil nekdo chcat, nebo co, ze je tak shnilej?

      0 0
    •  

      do dvaciáše max.

      0 0
    • McBlacky  

      ty páky maj desítky tisíc km provozu. zbytek tezko říct, kliky maj taky dost. celkově to je slepenec.

      osobne bych páky hned vymenil.

      Cena do 18ti max

      0 0
      • bezdratova.sprcha  

        +1 Souhlas s cenou.

        Rozhodně si to kolo fyzicky prohlédni a projeď. Zkoušej jak to přehazuje, jestli nedrhnou náboje, jestli není tuhá hlavovka, jestli nechroustají středové misky. Zrovna tak dúkladně omrknout, jestli rám někde není prasklý. A poptej se i na stáří výpletu a ráfků a důkladně prohlédni. Jestli jsou kola původní, mohou v dohledné době potřebovat obměnu.

        Od dualů čekej, že na hrubě silnici nebo kostkovici budou drnkat. A ta povrchová úprava na nich je nešťastná. Mám ty stejné, které však po cca 30 tisíc kilometrech vypadají míň rozežraně. Na dotek jsou zcela hladké.

        Za předpokladu, že je vše oservisované a nebudou potřeba v dohledné době větší investice, na alu podobná kola obvykle seženeš v rozmezí 11–14 tisíc. Karbon nebude o moc dražší protože málokdo dá za hodně jetý karbon nějakou vyšší sumu.

        0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        To nemusejí být desítky tisíc km, mám doma minimálně jedny nepříliš jeté páky, které takto zoxidovaly jen po drobném provozním poškrábání – na povrchu byl asi nějaký způsob nátěru a ne třeba elox. Kosmetická vada.

        0 0
    • tromboonen  

      Dual bude otřískanej.. no jestli je to aspoň 2×10 tak do tý dvacky dejme tomu = a hned vyměň pláště za něco širšího a kvalitnějšího, tohle jsou docela brzdy. Ten rám je karbon? u zadních patek to vypadá jako kdyby tam byly svary… Je to postarší, ale až na ty dualy to vypadá zachovale, začal bych na 18k a šel do cca 20.

      0 0
    • Marskatin  

      Tak 16 000 Kč.

      To kolo je tak 10–12 let staré. Nalítané bude mít hrubo, už podle osahaného dualu a jeho horní plastové krytky.

      Takže výhledové počítat s výměnou, kliky taky, Možná do toho bude potřeba v poměrně krátké době 6–8 tisíc nasypat.

      0 0
      • Vilém  

        Ten dual neni osahanej, ale zoxidovanej. Podle prevodu, spalku a rafku bych naopak rekl, ze toho moc najeto nema.

        0 0
        • tromboonen  

          Taky myslim, ty povrchovky na tom docela odcházely, neni to spatny, ale neco to bude chtit, tim se da argumentovat pri jednani o cene.

          0 0
        • Marskatin  

          Myslím, že špalky mohou být nové, pláště jsou určitě nové, ale nic moc, kola také nejsou původní, kliky také ne.

          Páku memyslím, myslím to víčko nahoře, to je osahané to není oxidace.

          0 0
          • Vilém  

            Tak to mas asi pravdu, tu krytku jsem prehlidl, ten vystupujici plast je divnej. Bud je to olesteny, jak pises, nebo mozna taky oxidace, tezko rict. Ale zas gumy na pakach mi prisly pekny, mozna vymena?

            0 0
            • Marskatin  

              Těžko řící. ona i ta krytka nemusí být původní a může být z jiného duálu. Lepší oleštěná než rozbitá.

              Prostě takhle z obrázků bych víc než jsem napsal nedal.

              0 0
    • Bombos3  

      Ty duály jsou teda ohavný. To je způsobený agresivním potem nebo se opravdu hodně nepovedla povrchovka?

      0 0
      • tromboonen  

        Jestli se nepletu, tak Ultegry v týhle generaci na to byly hůř, 105 byly z hliníku, Ultegry z nějakého plastu s povrchovou úpravou, mladej je má na koíle, jety minimálně, a taky jsou olezlý – ještě to tam drží, ale je to hnusný… stačí to trochu škrábnout a pak se to rozjede, pot asi taky nepomáhá… na funkci to nemusí mít vliv, ale osobně bych asi měnil za beztykadlové, jen kvůli estetice, teda pokud je to desítka.

        0 0
        • McBlacky  

          na mě to celý dělá dojem uplácanýho zimáka, ale z fotky nejde poznat všechno. by se muselo mrknout na místa kde to je lépe poznat (vyleptaná barva v záhybech kde se drží bordel atd)

          0 0
          • tromboonen  

            Ten rám vypadá dost dobře, možná spíš dostal nějaký díly ze zimáka, to by nebyl až takovej problém…

            0 0
            • McBlacky  

              spešl má extrémně dobré laky (uvidíme ted jak ten nový ultralight) i po letech provozu to kolo, pokud se naleští, vypadá skvěle

              0 0
    •  

      Zdarec, potřeboval bych trochu poradit od zdejších silničářů a přifařím se tady do vlákna ;)

      delší dobu mi v hlavě louda brouček s nákupem silnicky na najizdeni kiláků, po pravdě jsem se tomuhle segmentu cyklisty vyhýbal jako čert kříži ale ty kilometry jsou asi jediné co potřebuju nejezdit. Teď mají u nás ve sportu blowout jako každý rok a Tady tahle mi padla do oka( nejvíc se mi líbila) a Chcou za ní necelých tisíc euro, koukal jsem po netu a je to asi rok 2011, na kole se nikdy nejezdilo takže je v zásadě nová.

      Ve čtvrtek si ji budu moct projet, stejně půjde v létě do půjčovny, velikost by měla být ok zbytek uvidím ve čtvrtek. Jak říkám, silnicim rozumím asi jako ženský…takže vůbec ;) můžete mi prosím poradit jestli je to ok? Jak Rám tak komponenty pro mě jako silnice-anfengra :D

      Předem děkuji

      0 0
      • plzakj  

        Za mne cena OK. Karbonovej ram, tiagra bez oprati. Zakladni kola. Komponenotve je to sice zaklad, ale na najizdeni km uplne dostacujici. Min 10k na tom udelas. Kola nebo komponenty pak muzes obmenit.

        0 0
        •  

          A ten rám je ok jo? Není to na silnici se standardy stejné jako u mtb?

          0 0
          • plzakj  

            O rámu nic nevim. Jaké standardy myslíš?

            0 0
          • bezdratova.sprcha  

            Úplně stejně jako na MTB se vytvářejí nové standardy a zrovna jako na MTB ti nic nebrání jezdit na starých standardech i za deset let. Pro závitové hlavka pořád existují díly, to samé čtyřhran.

            U silnic spíš tak nějak pomalu prosakují MTB standardy, tj. třeba pevné osy, kotoučovky. A dost lidí si oblíbí trochu širší gumy, což u starších nebo závodnějších silnic často není možnost.

            Já osobně pořizoval silnici z podobného důvodu – více možností zlepšování fyzičky a najíždění kilometrů. Časem mě ale začala nudit jízda čistě po asfaltu a spíš než pro najíždění kilometrů jsem ji ocenil pro rychlé intenzivní švihy do 70km.

            0 0
            •  

              Tak nějak to zamyslím, na biku tady dám max 30–40 je to tu furt do kopce po těch sotolinach. Na asfaltu to sice nebude taková sranda ale těch 70svih by byl ok. Ty standardy mě zajímaly okrajově jestli na to za 3–4 roky ještě budu schopný sehnat díly.

              0 0
              • bezdratova.sprcha  

                Silnice má oproti MTB úplně jiný pocit z jízdy, takže mě osobně vůbec nevadí na takovém kole jet třeba 60km jenom po rovince na asfaltu, kdežto na MTB bych na podobné cestě umřel nudou.

                0 0
              • plzakj  

                Ad dily – jo. Stejne za 4 roky tuhle sadu pravdepodobne zahodis a das tam ultegru.

                0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
      • šimlos  

        Za mně v pohodě. GTR je od Wilieru nejnižší karbon, je to komplet na Tiagře, což je solidní sada, kola základ, nevidím v tom za ty peníze a k čemu ti kolo má sloužit, vůbec nic špatnýho.

        0 0
        •  

          To mě nevadí na silnici jsem seděl naposledy takových 7–8 let zpátky, zamyslím to jako takový low budget doplněk k mtb (zatím) ;)

          0 0
          • šimlos  

            Však ono se to může prohodit :-). Nebyl jsem první, kdo si pořídil silničku jako doplněk k biku a za rok to bylo jinak. Dva roky jsem dokonce bika vůbec neměl, od loňska se situace zase vyrovnala a teď je to tak půl na půl. Žiješ v Alpách, slušný řidiči a perfektní silnice a silnička oproti biku svižněji jede..tak uvidíš :-)

            0 0
      • tromboonen  

        Jestli silničkám rozumíš jako ženská (nebo silnicí nepolíbenej bajkr), tak se napřed začti do témat re velikost v sekci silniční, až načerpáš nějaké info, tak se změř na tam odkazovaným CC a na projížďku a prohlídku běž už s výsledkama a porovnej.

        Nevím jak v Německu, ale u nás kola často prodávaj pitomci, kteří jsou laikovi schopní vnutit špatnou velikost, buď že se jí chtěl zbavit, nebo protože to berou ze základní tabulky výrobce podle výšky, to nemusí u spousty lidí fungovat (různé poměry končetin) a rozdíl víc než 3 cm třeba na délce rámu už se někdy dost blbě řeší (prodloužit se dá, zkrátit moc ne). Pokud sedne velikost (ale fakt sedne, to na krátké vyjížďce nepoznáš, kór když nevíš, na co se zaměřit), tak asi OK, škoda těch tykadel, ale to je jen estetická záležitost…

        BTW jeden obsáhlejší a jeden krátký a jednoduchý návod jak správně nastavit posed na silnici (bajkeři tohle dost často neřeší vůbec nebo jen minimálně):

        https://blog.bikefit.com/…oad-bicycle/

        https://www.youtube.com/watch?…

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.