• Hejdik

    Zdar kolegové a kolegině:-) Nezlobte se za můj off topic,ale rád bych s váma něco probral. Po dlouhé době zvažování se chystám koupit Renault Scenic. Jiné možnosti jsem zvážoval,tak prosím aby jste mi to příliš nerozmlouvali:-) Spíš bych byl rád,jestli se najdou mezi vámi uživatelé tohoto auta,tak kdyby mi tito mohli napsat svoje postřehy které se k tomuto autu vztahují. chtěl bych koupit samozřejmě ojetý od r. výroby 2000 v ceně do 150 000kč. Nějaké recenze jsem si na netu našel,leč není nad rozumy přímo od uživatelů. Rád bych slyšel vaše zkušenosti,nej­častější závady a na co si dát pozor při koupi. To ,v čem zatím nemám úplně jasno je typ motoru,zatím se mi zdá neoptimálnější 16-tka 16V.Nebo 18-tka… Díky za všechny příspěvky.

    0 0
    • Luka  

      ahoj, meli jsme rok 98, a vetsi sracku bys pohledal…nerikam ze to nebyla smula, ale to auto byla casovana bomba a zrout penez. nejen ze se to s*alo samo vekem (loni jsme se ho po pul roce zbavili), ale jeste treba takovy vtip jako model v mezidobi vyroby dvou modelovych rad, takze nikdo nemel vlastne paru co v tom je, a napriklad praskly svody motoru jsme museli nechat zavarit, protoze novy se koupit nedaly (kvuli mezitypu), jinak auto bylo perfektni kocar, ovsem dost labilni co se tyka spolehlivosti. Jo, ale kdybys chtel nosic na 2 kola dovnitr (uchyceni za vidlici -jako rychloupinak), prenechame za flasku tullamorky :)

      0 0
      • Luka  

        jo, je primo renault forum, kor ohledne scenicu, mozna bude vedet Habib adresu, vecer ho navedu…

        hlavne to kupuj od lidi a ne z bazaru…

        0 0
        • Zdeněk-k1  

          Kámoš si ho koupil a je ztoho hooodně nešťastný.Kazí se jedno za druhým.Stál ho 140 000 a dálších 50 000 do toho už dal a stejně to nejede.Motor,spoj­ka,převodovka,chla­dič,zadní náprava atd.

          0 0
          • Luka  

            mi povidej, nas stalo 156t, narvali jsme do nej 50 dalsich (rozvody, nutne dalsi udrzby,nosice, provozni naklady pojisteni atd) , a kdyz pak prisly problemy se svodama a zacinalo neco klapat v prednim kole, tak sel do sveta.. za 115 a zimni gumy k tomu. Prodelek, ale hlavne ze je pryc. sezral by nas. a az pak teprve jsme se dozvedeli kolik se jich sere.

            Hejdiku, zajdi do nejakyho pohoda servisu (treba v Praze jsou to Servis u Blondaku) a poptej se jaky jsou zavady, a jestli ma smysl do toho jit… hlavne at to je servis renaultu… neporadej ti spatne…

            0 0
            • Hejdik  

              Vidím,že to se mnou myslíš dobře:-) Ale i tyhle názory jsou pro mě moc důležité!

              0 0
              • Luka  

                renaulta bych se nebala, mame jeste clio 2002 a to je zlaty.. teda stribrny, ale jako ze se nesere, ted ovsem pujde do sveta, se 40tisicema najetejch a ustajeny v garazi… v kvetnu nas opusti… jestli bude kupec :)

                0 0
                • pepek  

                  Neřešilas tady dříve ten nákup Scenika taky? A nedala si poradit? :-)

                  0 0
                • TinkTink  

                  Jo jo, zlatou fabku mam ja :-D

                  0 0
                  • yoggi  

                    :) presne tak

                    0 0
                  • Vrci  

                    já bych řek, že většina FABek je zlatá, až ty novější jsou stříbrný

                    0 0
                    • honza.hk1  

                      mám služební fábku 4 roky a opravdu je tu solidní svezení za solidní peníze, ale je to jako s kolem. Taky by leckomu stačilo mtb za třeba za 25 tis. Kč, ale kolo za 50 na tom je poněkud lépe. S Fábkou jezdíme i soukr., ale například v Chorvatsku to nenbylo ono. Sedačky nejsou na takové cesty, ale dá se to jak jinak. Prostě je to o motorizaci, sedačkách, atd., ale zase se těžko posuzují auta různých cenových kategorií. Pokud posuzujeme pořizovací ceny,že. Takže fábku proč ne, ale i prostor MPV je jiný, apod.

                      0 0
                    • yoggi  

                      zeby boli zlate, mozno niektore. ja mam tmavomodru :)))) zrovna social edition to nie je :)

                      0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
          • Martyss  

            Je dost naivní myslet si, že si koupíš 10 let staré auto, uděláš pravidelnou údržbu a budeš jezdit. Osobně bych si nechával rezervu cca 20% z ceny na opravy.

            0 0
      • Hejdik  

        díky za nabídku.jestli to klapne,tak si vzpomenu. Jinak to co píšeš ,tomu bych i věřil,ale prý novější modely jsou na tom snad o něco líp. Vím,že to auto není asi kdoví jakej zázrak ,ale spolehlivostí se prý řadí k průměru. Servisovatelnost se pak drží na slušné úrovni,alespoň podle toho ,co jsem se dosud dopídil.

        0 0
        • Luka  

          ma to svy mouchy, novejsi modely…ano… no… ale tohle mi opravdu zkazilo chut na jete auto… kazdopadne dve veci: uvedomit si ze 8let stare auto se bude sypat at chces nebo ne, proste ma svuj vek. vyhoda toho noveho modelu je lepsi elektrika nez toho, co jsme meli my, to bez debat! A jestli to bude mit najetejch 100.000, bude to proste uz mit svuj vek…

          hlavne neuspechat… kazdopadne skladny vuz to byl… meli jsme nejvyssi vybavu vc. vyhrivanyho predniho skla, vsech sedacek, milion airbagu, vsude to melo zasuvky, tajny skrise a i vzadu pripoj na elektriku, co do prostoru a vybavy to bylo fakt pro bikera auto snu…

          0 0
          • assassin  

            no nejvetsi sebevrazda je koupit tu nejvic vybavenou, nejvic elektrickou verzi, stejne jako tu nejvykonejsi… zvlast u francouzskeho auta… vim o dvou lidech co koupili soucasne stejnyho megana…jeden s 55kW 1.4kou a druhej s dvoulitrem… po dvou letech ten dvoulitr total k.o. vse kolem predni napravy atd… ta 1,4 pohoda…

            to same frantici/italove… a elektornika.. respektive „plna vybava“

            ale ktery auto ne ze jo…

            8let stare galaxy, sharan, alhambra… to by balo taky slusny poctenicko:)

            0 0
      • Radek Broz  

        Pšššt! Jen ať si ho koupí;-)

        0 0
      • jakub  

        dej vedet kam mám poslat tu Tullamorku.. dohodneme se…

        0 0
      • yoggi  

        ono je tost tazke hodnotit stav auta ojazdeneho tam je to kus od kusa a hlavne stav odpoveda od zachadzania predchadzajuceho majitela. to ze pises ze scenic je poruchovy to sa nehadam ale ze ste mali smolu na kus to je druha vec to uz teda bolo auto vylietany srot pred tym nez ste to kupili, preto sa kazilo. dnes uz to ma 10 rokov. neviem ci bolo dovezene zo zahranicia alebo odkial ale tam 10 rocne auto ma najazdene vela km. moje auto bolo dovezene z talianska a jazdilo tam necele dva roky a najazd bol 70tkm a to bolo druhe v rodine a pouzivala ho nejaka baba na cestovanie do prace.

        p.s.: dnes ma auto 6 rokov a keby jazdilo v taliansku tak ma najazdene cez 200tkm a po desiatich rokoch by ho tu niekto doviezol stocil tacho na cca 150tkm a real by bol niekde cez 300tkm. to je realita.

        0 0
    • Hejdik  

      No něco takovýho by se mi líbilo.....jen pro ilustraci. renault.sbazar­.cz/renault-scenic-1–6–16v-79-kw-r-v-2000–11-sindelova-rotava-o1374411.html

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • dancing dog  

      Já teda nevim,Renaulta sem nikdy neměl, ale nikdo, zdůrazňuju NIKDO! z mejch známejch, co ho mají/měli nebyli bez potíží, u všech se něco trvale se.re, někomu víc někomu méně..ale vše modely do 05…jedinou vyjímkou je Kangoo, 1 benzín 4×4 služební, 1 diesel privátní z 2.ruky, ty jediný v mym okolí jsou z renaltů snad bez potíží…Scenic jeden, ale starej polorozpadlej,va­lidita informací nízká…

      0 0
    • kesu  

      vzal bych cokoli jinyho.sorry za rozmlouvani ale slysel sem o tom dost a co sem s tim jel tak chovani na silnici bylo fakt divny

      0 0
    • petebike  

      jeste dodam, osobne bych si rendla nekoupil, par lidi v okoli ho ma a nema dobry zkusenosti…

      a taky bych si asi uz nekoupil auto v cechach a nebo v ceskem autobazaru, v dnesni dobe neni problem auto pritahnout ze sveta v mnohem lepsim stavu a hlavne zadny smecko…

      0 0
    • Excel  

      bratr si koupil před 3. lety scenica 2000, první co odešlo byla témeř hned vodní pumpa, pak dlouho v pohodě, ale co byl letos na horách, který jim propršely tak bojuje s elektrikou, studenému se tomu nechce jet, po motoru běhaj jiskry, osvětlení v interiéru si dělá co chce, v autorizovaném servisu napojily na mašinu a podle ni všechno ok, takže se stále hledá.

      0 0
    • Sidney  

      Měli jsme dva služební Sceniky, r.v. 2001, dCi 1,9, v plné palbě. Jedno jsem jezdil já a druhé kolega, ročně kolem 50tkm. Možná se to nebude někomu líbit, ale moje shrnutí je takové: Z pohledu zpracování je to slušný průměr, z pohledu vychytávek (ovladače, schránky, variabilita) je to výborný auto. Jízdní vlastnosti průměr (hodně se naklání). Co se týká spolehlivosti, tak je to špatný. Závady byly podobný na obou autech při zhruba odpovídajících kilometrech. Turbo odešlo kolem 150tkm, alternátor kolem 180tkm, neustále rozbitý mlhovky od kamínků (jedna stála kolem 2000kč), problémy s EGR ventilem, čepy náprav kolem 200tkm. Ježdění po všech typech silnic. Teď jezdím s Toyotou Corrolou Verso a všechno je přesně naopak (míň uživatelsky přívětivé, ale špičkové jízdní vlastnosti a zatím bez jedinné závady – najeto 90tkm) Když to shrnu: Pokud Scenic jezdil do 20tkm ročně, tak je to super auto pro rodinné využití, pokud jezdilo služebně spousty kilometrů, tak pryč od něj.

      0 0
    • vojta  

      Mame Scenika uz 8-my rok (r.v. 2000) 1,6 s automatem (zena nejak nestihala tocit volantem, kvedlat saltpakou, slapat na spojku a k tomu vsemu jeste sledovat, co se deje na silnici ), najeto 130k km. Ted uz slouzi jen jako 2.auto, takova holka pro vsechno, ale diky jeho variabilite se mi nechce se ho zbavovat. Po celou dobu s nim nebyly zadne vaznejsi problemy ( az na zapalovaci civky, ktere jsou slabina techto motoru, rady odchazi a tak uz jednu pro jistotu vozim s sebou – vymena, jak jsem sledoval mechanika v servisu, je otazka 2 minut ). V posledni dobe vyzaduje ponekud vyssi investice, nebot ma prece jen 8 let a neco najeto, takze vymena prednich tlumicu, nejakeho cepu na predni naprave, posledniho dilu vyfuku a ted to vypada na stredni dil. Pokud mas nejaky konkretni dotaz, ptej se.

      0 0
      • Hejdik  

        Ahoj Vojto,jak se máš? Přijedeš se pochlubit s novým kolečkem v Květnu na Smržickej Vandr?

        0 0
      • kubad  

        jj cívky problém u mě 3× odešla – v záruce a pořád měnily po jednom kusu. Pak sem nechal auto při poruše v záruce 200km na náklady Renoltu odtáhnout – byly hned všechny 4 nové jiné značky než ty co odcházely a od té doby byl klid :-)když to nejde slušně tak – tak se to udělá v mezích zákona!!!

        0 0
    • Hejdik  

      No to jste mi zatím nikdo radost neudělal:-( Ach jo… Tak který teda no…raďte:-)

      0 0
      • petebike  

        musim mit predstavu co chces :-)

        ja osobne uvazuju o autech typu VW Sharan,Fiat Ulysee a podobne velke auta, pokud chces, muzu ti dohodit lidi co sem vozi z nemecka a rakouska pomerne slusny auta…pro nasi rodinu uz pritahnul cca 5 kousku a zatim vse naprosto v poradku…

        tohle mi pritah pred lety a usteril sem oproti ceskym bazarum cca 70 tisc, nehlede na to ze k tomu byla kompletni serviska…

        0 0
        • jiri600  

          Tak a teď ti ho někdo ukrade.

          0 0
          • petebike  

            ?

            0 0
            • jiri600  

              No já jenom, že se dneska kradou auta podle SPZtky. Máš docela odvahu dávat fotku svého auta s čitelnou SPZtkou. Ale myslím, že můžeš být klidný. Podle mě se to zas tak čast neděje.

              0 0
              • Meduza  

                Hele, nejsi trosku paranoidni, proc by mu kradli zrovna tohle auto?? A co na tom zmeni ze znaji jeho SPZ??

                0 0
                • jiri600  

                  Neřešteto. Omlouvam se za to, že jsem Vás trošku postrašil. Jenom jsem někde četl, že se to tak někdy dělá.

                  0 0
      • TomK  

        Pokud uvažuješ o autu podobné velikosti, jakou má Scenic, tak se zkus podívat na Opel Zafira. Také jsem vybíral mezi Scenicem a dalšími a po zkušenostech několika Majitelů Zafir jsem šel do ní a rozhodně nelituji. Navíc získáš další dvě sedadla jako nouzovku pro odvoz sedmi lidí.

        0 0
        • pepek  

          Samozřejmě je to jak tady někdo napsal kus od kusu, ale viděl jsem na TopGear test MPV aut. Zafira skončila tak, že před ni příjeli s rozmetadlem hnoje a naházeli na ni ten hnůj . Docela tvrdý, ale asi objektivní závěr testu.

          0 0
          • TomK  

            :-) Věř, že jsem vybíral hodně důkladně a v mém okolí se pohybuje několik Zafir, jejichž majitelé jsou velmi spokojeni (s předešlými vozy zdaleka tolik slitování neměli). Možná se to chce podívat na víc testů a vyzpovídat pár majitelů. Ovšem nevnucuji, já ji neprodávám :-)

            0 0
            • pepek  

              No toto byla hned ta první varianta, myslím, že to pak polepšili a překvapivě v TÜV pak ty další verze byly už vpředu.

              0 0
            • Žulda  

              Měli jsme v práci cca 15 Zafir (a 10 dalších Opelů) a žádná přes veškerou předepsanou péči nepřežila 200 kkm (spíš ale 150). Vždy odešel motor nebo převodovka. Jinak Ti přeju, ať ti dlouho vydrží. To auto je výborně vyřešený po praktické stránce. Akorát že to je Opel…

              0 0
        • dancing dog  

          To je i podle mě mnohem vhodnější varianta..je to dobrý a celkem spolehlivý auto a na oplech je mi sympatický, že to jsou jediný moc nepředražovaný německý auta…

          0 0
    • kubad  

      renault scenic sem měl 2002 – 2006 105000km pár blbostí ještě v záruce jinak bez problémů – sice bych ho už asi nechtěl, ale nemůžu na něj říct nic špatného

      0 0
      • Sidney  

        protože jsi se ho ve správných kilometrech zbavil :-). Když neberu spolehlivost, tak díky němu jsem propadl kouzlu této kategorie aut

        0 0
        • Luka  

          naprosto presny dojem: od doby scenica jsme preskocili sedany i kombi, koukame ted po MPV jako zbesili.

          PS: kdyby se zacal vyrabet v koline, a motor zajistovala toyota, tak bych do nej klidne sla. ;)

          0 0
      • kubad  

        jo byl to benzín 1,6 v plné výbavě

        0 0
    • MaPa  

      Máme Scenika 2001 od léta. 1,9dCi. Zkušenosti zatím veskrze pozitivní, ale to jak tak čtu nejen tady záleží kus od kusu. Spotřeba při mimoměstské jízdě do 6litrů, po městě lehce nad sedum (krátký štreky v Praze). Není na sportovní jízdu, naklání se, ale přináší velký vnitřní prostor na to jak malý to vypadá zvenku, tisíce přihrádek kapsiček a tak. Kola dáváme dovnitř, bez předního kola, sedlovku netřeba zasouvat. Nejlepší je si ke koupi přivést někoho kdo tomu rozumí. Časté problémy jsou závěsy přední nápravy, voda v levém prahu (záslepka na vypuštění je pod lakem), zvlněný kotouče… Btw. zkus se kouknout po verzi s dvojitým střešním oknem, je to taková třešnička :-) Jediný co mne naštvalo je originál zahrádka kterou jsme dostali – má široký příčníky bez drážek, takže je nekompatibilní se vším příslušenstvím :-(. Potřebovala upravit…

      Luko, ten vnitřní nosič – my jsme ho dřív měli v Méganu Combi ale tam musely bejt navářky na dně ke kterým se ten příčník šrouboval (do příčníku pak přišly otočné rychloupínáky), tady se to přidělává k čemu? Kdyžtak bych tu flašku klidně i dovez :-).

      0 0
      • vojta  

        Dovolim si odpovedet za Luku. Ten nosic si uchycuje do uchytu krajniho a stredniho sedadla, ktere musis dat ven.

        0 0
    • chodec  

      Kolega v minulé práci vyfasoval scenica a protože se mu líbil vzhledem a specifickym designem, tak jako druhé auto pořídil lagunu. Sceniců se prý následně po sadě poruch jejich firma zbavila (to mu bylo jedno, ale nahlodalo ho to). Napadlo tak po čase, že Lagunu také raději pošle do světa, než začne mít problémy (po cca roce a půl používání). Cvičně zajel do bazaru (nějaká áčka nebo esa nebo prostě něco takového většího). Uvažoval kolik za něj asi tak dostane. V bazoši to maník moc neprohlížel, rovnou to nastartoval a chvíli poslouchal. Pak mu suše oznámil, že to od něj nehodlá kopit, že prý se mu nějak nezdá zvuk motoru a u Renaulta to prý může znamenat všechno možné. Nakonec se ho zbavil na inzerát.

      Táta auta opravuje (živnostník) a k Renaultům obecně má trochu rozpolcený postoj. Má je rád, protože se často vracejí a nesnáší je, protože se blbě opravují ;-)

      Asi tě to nepotěšilo, ani jedno není nic průkazného, ale když už se o tom tady lidi baví, tak trochu na dokreslení. I když sám jsem tu čest nikdy neměl, asi bych se jen podle toho, co jsem viděl okolo sebe specielně Renaultu vyhnul obloukem.

      Můžeš mít kliku, ale šance, že nebudeš je proklatě vysoká a léty stáří roste zřejmě víc než u jiných aut.

      0 0
    • Karlos009  

      Myslím si, že není dobrý nápad kupovat MPV pod 250tis.na denní ježdění Tento typ aut je na trhu dost ceněný, auta pod touto cenou bývají většinou s fůrou najetých kilometrů, nebo problematická a moderní turbodiesely sice jedou, ale 500tis. km určitě nevydrží. Jedině pokud by jsi to chtěl na pohodové víkendové cestování, pak bych řekl kup nějakýho většího benzína. Kvůli spotřebě bývají o dost levnější a při dnešní ceně nafty a delších cestách, nebudou náklady nijak radikálně vyšší.

      0 0
      • mr.antik  

        Jojo, MPV jsou z nějakého důvodu předražená, takže je lepší koukat po kombíkách nebo rovnou dodávkách (T4?). Nebo něco jako Tourneo Connect nebo VW Caddy.

        0 0
        • Vrci  

          caddy je dobrá volba), právě ve verzi life takové MPV pro chudé. Díky hranatému zadku je méně elegantní než touran ale víc se vejde, zadní boční dveře jsou šoupací, ale má zadní nápravu pevnou (asi víc vydrží, ale víc drncá). Já jsem sním spokojen.

          0 0
    • gemini  

      Škoda, že něco takovýho nevyráběly japonský automobilky…Hned bych do něčeho takovýho šel…

      0 0
      • mr.antik  

        Co třeba Nissan Almera Tino? Ale netušim kolik dílů je tam Renaulťáckejch. Ale je rozhodně hezčí.

        0 0
      • Darius  

        Mazda Premacy, Toyota Corolla Verso?

        0 0
        • gemini  

          Měl bych víc přemejšlet, než něco napíšu…:-) Takže jako bych nic nenapsal..:-)

          0 0
    • Lego  

      Mám Scenica 1,6 79 kW r.v.2000 najeto 80 tis.Jezdím okolo 10–12 tis.ročně a až na malé detaily jsem s tímto vozem max.spokojený. Výměna tlumičů, svíček, rozvoďák…ale to se dělá na každém autě. Jinak parádní vozidlo pro rodinu, starší lidi, velký prostor v kufru. Dal jsem si ještě tažné 3500.- a vozím kola a na střeše truhlu. Spotřeba je okolo 6,5–8,5 l benzínu.

      0 0
    • Lego  

      Mám Scenica 1,6 79 kW r.v.2000 najeto 80 tis.Jezdím okolo 10–12 tis.ročně a až na malé detaily jsem s tímto vozem max.spokojený. Výměna tlumičů, svíček, rozvoďák…ale to se dělá na každém autě. Jinak parádní vozidlo pro rodinu, starší lidi, velký prostor v kufru. Dal jsem si ještě tažné 3500.- a vozím kola a na střeše truhlu. Spotřeba je okolo 6,5–8,5 l benzínu.

      0 0
    • Honzee  

      Osobni zkusenost s timhle modelem nemam. Jezdim sice ve Scenicu, ale v tom soucasnem, coz je jiny auto. Tady jsou nejake linky, snad ti to usnadni rozhodovani: magazin.auto.cz/o­jete/renault-scenic-1997–2003-pan-prostoru.html www.anusedcar.com/…nault-scenic www.anusedcar.com/…/2007-6-7/20 V TUV statistikach si vede lehce podprumerne (jak uz to tak u Renaultu byva), nicmene si vede lepe, nez napr. VW Sharan, ktery tady nekdo zminoval, a ktery je znamy svoji poruchovosti. Ja bych se Scenicu nebal, zadne fatalni problemy zpravidla nemiva, jenom takove ty tradicni Renaulti (vyfuk, elektrika… viz linky) a dily jsou celkem levne.

      0 0
    • easyrider  

      Přiklonim se k názoru rozmyslet si to. Renaulty opravdu nemaj obecně co se týče spolehlivosti (asi nejhorší z Fr aut) moc dobrou pověst a řádky výš to potvrzují.

      0 0
    • jardas92  

      HEJDIKU SRYZA OFF ALE ZNES NEJAKE TRASY KOLEM PV?

      0 0
      • Hejdik  

        No znjám jich celkem dost,co bys potřeboval vědět? klidně mi napiš mail.

        0 0
    • Oakey  

      Jestli chces dlohodobou kvalitu a auto orientovaný na řídíče, to znamená, že i na požitek z jízdy, tak na Francouze zapomeň. Konkrétně Scénic je s tou spolehlivostí tragickej, o jízdích vlastnostech a ovládání nemluvě. Možná, že si pomyslíš francouzký auta, to je komfort. Ale sedačky s krátkym jak sedákem, tak opěradlem, navíc s měkkou výplní, která je na delší cesty horší než tvrdá sportovní. Navíc k pohodlí nepřispývá, že odcházej na podvozku čepy a tlumiče v docela velký míře. Takže jestli prahneš po nějaky MPV, tak zkus jedno z trojky Sharan, Galaxy, Alhambra. Nebo podobnou velikost jako Scenic Mazdu MPV, nějaký Mitsubishi. Zkrátka kvalitní auto to sou Japonci a Němci spolu s Britama(Ford).

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • RADO77  

      Koupil jsem Scenica manželce loni v listopadu, jeden z poslednich „stareho modelu“ 2003 – 1.6, benzín. Nebylo to přes bazar, ale přímo od souseda našich příbuzných v Německu, takže měl naběhaných jen cca 25 tis (pán 75 let). Původně jsem pro ni chtěl escorta kombíka, ale tohle byla supervýhodná koupě (7500 EUR). Prozatím dobrý, ale je pravda, že ho má žena jen na ježdění po Praze, převážně někam s malým nebo, když jede zaskočit do práce. Zatím s ním najela cca 3500 a zatím žádný problém. Na její typ ježdění ideál (vysoké, takže se tam dobře dává sedačka, kufr akorát na kočár, žena z toho dobře vidí, má to 6 airbagů).

      Jako „hlavní“ auto bych to ale nechtěl. Najezdím celkem dost (cca 30–45tis/rok.) a proto chci něco co líp sedí na cestě (Scenic, jak je vysoký, tak se celkem houpá) a hlavně disela. Teď mám Mondeo Combi a jsem celkem spokojený.

      0 0
      • Team6  

        mitsubishi space wagon 3 kola vevnitr a 4 lidi plnej komfort. holt japonec je japonec a ne krap z francie ;-P

        0 0
    • keo  

      Jestli staršího scenica tak jedině 1,6 16V benzín,slabší motory už toho maj dost a diesly se dají špatnou údržbou dost zničit a jsou drahé opravy,ty silné motory jsou taky dost poruchové a drahé opravy s kterými už u starého auta musíš počítat.

      0 0
    • Habib  

      Tak koukam, ze Luka uz napsala spoustu dojmu a zazitku :) Ja jich taky par pridam. Meli jsme 1.6 16V. Po koupi pocitej s vymenou rozvodu, coz mas 2 kladky, remen, vodni pumpa, pak se vetsinou meni i vzduchovej a pylovej filtr. Coz dohromady obnasi cca 12000…zalezi na motoru, to co pisu se tyka toho naseho. Tak jsem to nechal vymenit a chvili jezdil. Po nejaky dobe prasknul lanovod na stahovani predniho okna. Zaplatpanbuh bez problemu opravitelny doma svepomoci. Pak jsme zase jezdili do te doby nez se mi zacalo zdat ze je dira nekde ve vejfuku. Vjel jsem s tim nad jamu a verdikt znel: vyfuk je ok, vypada to na svody. Tak jo, hodil jsem to do servisu. Predtim jsem se ovsem ptal primo u renaulta co tam mam za svody a kolik stoji. Tak staly (nove) 16000, coz me lehce rozhodilo :)Dalsi drobnost je, ze ani podle VIN kodu nejsou schopni rict, jaky typ svodu tam mas. Problem je, ze tento motor ma 2 katalyzatory a jeden z nich je pridelan prave na tech svodech. A aby toho nebylo malo, maji 2 tvary priruby na vlastni vejfuk a dokonce i dva uhle pod kterym je to vsechnbo spojeny. A do toho vseho se tento motor snad u nas ani neprodaval, takze sance ze by jsi nekde na vrakovisti sehnal prave ten spravny model je pomerne mala. No nic, tohle vsechno jsem zjistil az pozdeji :) Takze jsem zvolil cestu zavareni. Jelikoz je to litina, takze svareni neni uplne jednoduchy, ale da se. Nasledne to chce prebrousit na magnetce tu cast ktera se sroubuje na motor, protoze se to pri vareni lehce pokrouti:) Takze mam zavareny svody a jsem v servisu. Malem bych zapomel, v tech svodech je nasroubovana lambdasonda, ktera tam casem tak nejak zaroste a nejde ven. Pokud se to prezene, tak se strhnou zavity a je o zabavu postarano – starsi lambdasonda je tak za 1500, co s strzenymy avity ve svodech nevim. Jako bonus se pri vymene toho vseho u tohoto motoru musi prave ten motor vyndat aby to vubec slo nejak udelat. Takze pak je zavareno, namontovano a jezdi se. Smula je, ze ta litina ze ktere je to vsechno vyrobene stoji za dve veci. Pry je ale spatna u vsech renaultu, jak novych, tak starych. Tohle vsechno jsem absolovoval a nakonec svody stejne znova praskly…takze auto slo do sveta, jelikoz jsem nemel na to ho porad takhle sponzorovat :)

      Kdykoliv tohle auto nekde potkam, tak nostalgicky vzpominam. Bylo to paradni svezeni, mista jak na namesti, jen to provedeni je tak nejak nedokonaly…

      0 0
    • honza.hk1  

      taky jsme chtěli na podzim Scénika, tedy nějaké MPV a Scénic byl finančně nejlíp, ale každý nás od toho zrazoval. Každý dělal výčty závad a peněz. Takže nakonec jsme se nechali přesvědčit. Ovšem co jiného finančně. Nakonec jsme si mohli půjčit od rodičů, tedy bez leasingu a úroků. Pak nebylo co řešit. Nakonec z toho bylo něco úplně jiného a hlavně novějšího. 3 roky starý Ford C max. Dvoulitr 100kw (136PS), 6 rychlostí, no úžasné svezení. Ale jiné peníze, ale dnes jsem rád, že jsme to tak udělali. Zatím vše bez problémů.

      0 0
    • Lego  

      Zřejmě pán tady mluví o něčem o čem slyšel nebo četl a osobní zkušenost mu chybí. Neví o čem píše. Když nevíte mlčte.

      0 0
      • honza.hk1  

        dobře, možná si jeden z mnoha, který má kliku, ale je to absolutně nejrozšířenější MPV na našem trhu a lidí co ho mají znám asi 7 a ani jeden z nich mi ho nedoporučoval a dva dokonce nebízeli :-) s tím, že mi řeknou v čem a kde mají problém. Tak se hned nemusíš děsit. Já jsem ho chtěl původně také, ale prostě zkušenosti ostatních mne odradili. Takže ty jsi první kdo mi řekl že mu slouží, takže 7:1, no už to není tak černé.

        0 0
    • norman  

      Já bych neriskoval ******* a šel rovnou do tohodle.Podle mě nejlepčí votunidlo z Jungbunzlau fšech dop. www.youtube.com/watch?…

      0 0
    • Myllo  

      Zkušenosti se Scéniky: forum.renaultclub­.cz/viewtopic­.php?t=173

      Holt ojetý auto je vždycky sázka do loterie a je jedno jestli je to Renault nebo VW…Jinak já měl dva Renaulty (Clio a Mégane) a kromě spotřebních věcí jako olej, rozvody, ložiska atd. s nima nebyl žádnej problém. Táta drandí v Méganu z roku 2000, kterej má ten samej motor jako Scénic z té doby a kromě starosti, aby natankoval, neinvestuje vůbec nic. Záleží kus od kusu.

      0 0
      • honza.hk1  

        jo, tak to asi bude. Ono je to přesně o tom, že těch scéniků jezdí nejvíc, takže i těch závad bude logicky nejvíc. Myslím, že jde spíš o to od koho a kde koupit. Když jsme kupovali toho Cmaxe, tak jsem byl u toho, když ho přivezli z D. Auto na pohled super, ale po projetí jsem nebyl úplně nadšený…něco se mi nezdálo´a německý techničák prý už je na dopravce, takže ho nemají. To jsem zbystřil a začal pátrat. Za čokoládu jsem z dopravky sehnal kopii německého techničáku. Auto jezdilo u Nestle Gmbh. Tak jsme tam napsali mail a odpověď byla šílená… auto nám chtěli prodat s 86 tis.km a z Nestle ho prodávali na 214 tis.km (r.výroby to byl 9/2004 a bylo to v září 07)To je síla, tak jsem je vyfakoval a sehnal si sám v D. Má to poctivých 134 tis, ale na 2 litry v dieslu je to v poho. Takže hlavně kde a o koho. Z bazaru bych se dnes bál kdekoli.

        0 0
        • Sidney  

          Jak jsem psal už nahoře, mám dlouhodobé osobní zkušenosti z dvěma Sceniky. Do 150tkm byla spolehlivost průměrná (několik oprav v záruce) po 150 se začly kazit drahý věci (tady je Scenic oproti konkurenci málo spolehlivý). Když měl 270tkm, tak už to bylo totálně nespolehlivý auto (odešel motor, druhé turbo, brzdy, kompresor klimy,…). Vím, je to docela dost km, ale je spousta aut (němci, japonci), kteří zvládají bez větších poruch kolem 400tkm. A z vlastní zkušenosti vím, že lidi, kteří kupují auta v bazaru nechtějí mít na jakýmkoliv autě najeto víc než kolem 150tkm, proto min 80%starších aut má na tuto hodnotu staženej tachometr (a opravdu to jde u téměř všech. Přitom je běžný, že služební oktavky a pasaty jezdí 50–60 ročně. Sám mám za pět let najeto 270tkm.

          0 0
    • jakub  

      Ahoj pul roku mame Scenica, je to 98 1,6 benzín… 120000 koupili jsme ho za 120 000,–Kč, zatím je Oka, koupil jsem ho od hoodně spolehlivého clověka, jezdíme, tak nějak normálně jak je potřeba nic extra, jsem s ním naprosto spokojenej, ale nemohu ho hodnotit, neboť jsme na toto auto přesedlali z Favorita..... tak asi chápeš. Jinak třičtvrtě roku jsme vymejšleli co koupit, nakonec se ozval tento známý, že dovezl z němec dva sceniky…protože se v autech absolutně ale absolutně nevyznám (v bazaru dyž by mi rekli: toto je dobré auto.. tak ho asi koupím… ne že bych byl blb, ale fakt mne auta nezajimají ale potřebuju je). K vlastním postřehům mohu dodat, že je to auto snad nafukovací… co jsem do něho už naskládal je fakt neuvěřitelný, co se týče jízdních vlastností… myslím si vzhledem k mému zaměstnání (PČR) tak s autama občas docela musím letět, čímž chci říct, že jsem celkem asi už dobrej řidič.. Scenica bych hodnotil velice kladně… jezdí naprosto v pohodě… sedí nevšíml jsem si že by se nějak zvlášť nakláněl, ale zase to může být jenom síla zvyku, sedačky naprosto v poho.. pohodlné bez problému i na delší cestě… Podle se tu dozvíš jenom snůžku názorů, ale nevyřeší to u tebe nic… pokud si koupíš blbý auto ať scenica, nebo Oktávku, nebo Mitsubishi, bude se ti ***** at je to cokoliv, dyz budes mít stestí, budes v poho…

      0 0
      • JSt  

        auta jako scenic, picasso apod. se teda kolibaji fest. nicmene to neni auto na zavody a bohate to vyvazi prakticnosti.

        0 0
    • pepko  

      renault povazujeme u nas vo firme za najvacsiu sra… aku sme mali … jo aj ta ich divizia nissan za vela nestoji …

      na skodovku sme kukali pohrdavo, sem tam sa nieco pokazilo, vzdy nieco male, ale jazdit sa dalo … potom sme kupovali aj ine znacky … renault sme povazovali o triedu lepsi ako skoda, ale sme sa tazko popalili … laguna, megane … prvych 50tisic to bolo parkrat v servise, potom stale viac a viac … ku koncu sme uz radsej ani nedavali vsetko opravovat … skoncil lizing a islo to rychlo prec … a teda musim povedat, ze pekne pod cenu (oproti skodovkam) …

      renault servis v BA tiez nestoji za vela, ale tak snad u vas su prijemnejsi ludia a netreba sa objednavat na mesiac dopredu …

      ine znacky zapadli medzi ostatne … ale renault a nissan uz asi nikdy vo firme neuvidime …

      inak som strasne zvedavy na kiu … o par rokov poreferujem :-)))

      0 0
      • TinkTink  

        Tak tak, v praci z Renaultu prechazime na Skodovky a Volva…

        I kdyz tak uplne tragicky to nevidim – ty stary dieselovy Renaulty byly fakt spatny, ty novejsi, kdyz dostavaj kvalitni naftu, tak obcas jenom staci vymenit nakou cast motoru a pohoda :-)))) (napr. na vsech Espacech co sme meli, odesly prevodovky…max 150KKm :) – nicmene je to od R moje nejoblibenejsi auto ve vsech ohledech…)

        0 0
    • MLOG  

      Co auta jako honda stream nebo civic 6. gen., mazda premacy, nissan note, toyota picnic apod ? to jsou auta která jsou mnohem spolehlivější ve smyslu slova SPOLEHLIVOST, ne jen tedy v otázce cca 5 morálních let životnosti. Obecně auta z japonska jsou prostě jinde než usa a evropa. Je to statistický fakt. velkou nevýhodou renaulta scenic je: má nízko položený volant, jakoby mezi nohama a špatně topí. Je to sice o něco menší sračka než ESPACE ale je to taky sračka. to samý KANGOO.

      0 0
      • honza.hk1  

        no, ono dnes už auta z japonska nejsou vždy z japonska. Např. Toyota Yaris od roku 2001 jede ze španělska, ale Wolksvagen Tuareg zase ze slovenska, takže se není čemu divit. Mazda premacy není zlá, ale není to moc MPV, tedy posezem. Posez je vlastně jako u klasického auta. Já jsem pokukoval v létě po Toyotě Corolla Verso, ale bylo jich dost málo a dosti drahé.Ale jinak auta super.

        0 0
        • JSt  

          neni jarys z francie nahodou? ;-)

          0 0
          • pepek  

            To nevadí, asi si to tam žlutí soudruzi pohlídají. A hlavně většina těch problémů např: Renaultů je už připravena v konstrukci a ne jenom při montáži.

            0 0
      • pepko  

        no az na ten hrkotajuci a rozpadajuci sa nissan :-)))))

        0 0
        • norman  

          No, po fúzi s „autem s ve znaku“ to s nima jde, bohužel, taky z kopce. Já si na Almeru nestěžoval, ale sběhl jsem k jiné značce poté, co Nissan přestal dělat normální auta.

          0 0
      • myscho  

        mame doma rok a pol Nota a je z GB ;]],inak ked porovnam s fabkou, ktoru sme mali predtym tak sa ozve obcas palubka,a radenie je menej presne…ale inak je to ine auto vacsie atd…takze sa neda velmi porovnavat.

        0 0
      • pepko  

        podla mna urcite lepsia volba … a celkom dobra cena na 8rocne auto a 150tisic km …

        0 0
        • JSt  

          sak s nim asi nebylo uplne pekne zachazeny. skrablej na zadnim narazniku a blatniku a co nechapu, jak se nekomu mohlo podarit tak zrasit zamky bezpecnostnich pasu autobazary.cen­trum.cz/img/ad­verts/normal/392/2465­3392–6.jpg nazivo to bude urco mnohem horsi…

          0 0
          • Hejdik  

            To jsem sem hodil jen tak pro ilustraci. Jinak co jsem o Focusech četl,tak docela skoro samá chvála.

            0 0
            • Darius  

              ohledne focusu najdes asi nejvic informaci na www.ford-focus.cz/forum/ ,jeden typek je tam i dovazi z Nemecka a snad Rakouska, spousta uzivatelu ma auto od nej a nikdo si nestezoval… pred nejakym casem jsem o tom taky uvazoval

              0 0
            • JSt  

              ja to sem dal spis proto, ze me zajima, jak je mozny ty pasy takhle znicit :-). napadl me akorat nenechavej pes :-)).

              0 0
      • honza.hk1  

        no Focusů je všude dost. Je to opravdu rozšířené auto, takže dílů všude dost, relativně levné, atd. Jen znova upozorňuju, že se nedá věřit nikdy ujetým km. Jak jsem psal výš…auto z roku 2004 v roce 2007 mělo namotáno 214 tis. a na tachometru mělo něco okolo 80 tis. Prostě tomu se nedá věřit, takže se nesmíš vyflusat ze všech peněz a nechat si finančního fóra na základní servis, protože pak ty opravy můžou mít daleko horší násldky. Takových 25 tis., se musí do auta investovat. Krom běžných věcí jako oleje, filtry, svíčky, je tu zásadnější záležitost a to rozvody. Ty bych nechal udělat u každého auta. Je to sice drahá záležitost, ale určitě se vyplatí. U Forda Cmax na rozvody padlo 12 tis. Koupíš i levnější novou sadu rozvodů ale tady bych se bál. Dát tam polské rozvody, na to je to moc podstatná věc.

        0 0
        • miki  

          Tak ford focus vlastním 5let a nemůžu si na něj stěžovat.Mám 1,8 16v kombi.Rozvody přijdou jen na 3500 kč.destičky vyjdou do 1000 kč.Focus má výbornou zadní nápravu a díky tomu výborné jízdní vlastnosti.Při jízdě po dálnici se dostanu na spotřebu 6 l .Hodně Focusů se dá dovézt z německa za solidní peníz v lepším stavu než koupit ojetinu zde.Je totiž rozdíl jezdit denně do práce po dálnici 60 km /německo/a denně jezdit do práce přes Prahu ,tomu pak odpovídá i stav auta.

          0 0
        • Sidney  

          S najetými kilometry potvrzuji. Tachec se stahuje v ČR v podstatě vždycky a pokud je to mladý auto se spoustou kiláků, tak tím spíš.

          0 0
      • mar_tin1  

        radšej by som zobral kombi, vyhol by som sa motoru tddi (ja ho mám, po cca 130t km mi odišlo vstrekovacie čerpadlo, je to pri tomto motore dosť častá porucha, a oprava je cca za 30t). inak spokojnosť, menil som rozvody, olej, jedno ložisko zadnej nápravy, skrátka spotrebák. zobral by som benzín 1.6…

        0 0
      • makak  

        Trochu tomu nerozumím. Nejdřív uvažuješ o vysoké skříni Scénic a pak tu dáš odkaz na hatchback. Logičtější volba mi příjde c-max nebo kombi. C-max bude asi lepší na vození kol – nemusíš zasouvat sedlovku, kombi má zase hlubší kufr, což je třeba pro mě důležitější než metr místa na hlavou. Jinak ford ti můžu jen doporučit měl jsem kombi 1.8 benzín, kromě vyšší spotřeby byl naprosto bezproblémový. Teď mám kombi 1,6 diesel II, ale po 4 měsících je na nějaké soudy brzo.

        0 0
        • Hejdik  

          No tak jen pro osvětlení. Možná se zdá,že skáču od jednoho druhu auta ke druhému,leč situace je následující: Nejdříve jsme uvažovali o koupi malého auta do 100 000 Kč,jenže jako budoucí rodinné vozidlo jsme to zavrhli. Proto jsme se začali ohlížet po něčem větším-Megane,astra,fo­cus,atd.do cca 130 000 no a pak jsme se rozhodli pro částku 150000-když už. No a pak jsme narazili ještě na možnost MPV-Scenic,což se nám ohromě líbilo,jenže dle zkušeností nejen z tohoto fora se mi to docela rozleželo v hlavě. Proto jsem se vrátil k téhle třídě a kvalitativně mi zatím vychází ten Focus jeko dobrá volba. Kombi mi přítelkyně rovnou zavrhla ,takže i přez jeho nesporné výhody o něm zkrátka neuvažujem.:-( Takže asi tak.

          0 0
          • miki  

            Jo tak Tvoje žena rozumí autům že nechce kombi,tak to je jiná.

            0 0
            • pepek  

              No… když už jako přítelkyně rozhoduje o autě, co asi všechno bude rozhodovat jako manželka? :-)

              0 0
          • makak  

            Hmm, nějak si mě pořád nepřesvědčil o promyšlenosti celé akce: "jako budoucí rodinné vozidlo " a vyloučíte kombi. To jako že holky říkaly, že to je škaredý zatímco krátkej se dá tunit do WRC :-) No nic, přeju úspěšný nákup.

            0 0
          • MaPa  

            Jestli můžu skromě poradit, tak si na to sedněte ještě jednou a poraďte se co vlastně chcete (jako typ). A možná je dobrý zeptat se někoho kdo už rodinu má, co je pro něj rodinné auto. Málokterá rodina totiž hatchback považuje za rodinné auto. Ale je to vaše volba…

            0 0
          • Krys  

            Kombi majú vo všeobecnosti väčši batožinový priestor ako MPV. Na druhej strane MPV majú viac miesta pre cestujúcich. My sme si zvolili MPV. Síce nemáme 600 litrový kufor, ale zato máme kopec miesta na zadných sedačkách. To oceníš keď prepravuješ deti + tony jedla + hračky + tony jedla + niečo drobné pod zub na cestu. Detská sedačka navyše zaberie celé sedadlo, takže každý centimeter navyše sa hodí.

            0 0
    • sonixcz  

      Jestli máš ještě zájem o Scénica, tak kamarád má bazar a specializuje se hlavně na Renault Scenic…

      www.cars24.cz/…r-s-r-o.html autobazar.auto­mix.centrum.cz/sec­tion/index.php?sid=104­3&bazaralias=gre­gocar

      0 0
      • miki  

        Tak já bych upřednostnil vlastní dovoz z ciziny než koupě z bazaru.

        0 0
      • Hejdik  

        díky za odkaz

        0 0
        • honza.hk1  

          jo jo, taky bych řešil raději přímý dovoz nebo opravdu seriózní firmu na dovoz. Jinak já tě plně chápu, že se také řídíš názorem přítelkyně v tom jaké auto i pohledově. Prostě pokud je to společná koupě, tak také do toho oba svým způsobem mluví, ale je pravda, že musíš vědět co chceš, aby to auto umělo. Focus je úžasný auto co jízdních vlastností. Ale pokud jste uvažovali o Scéniku, tak mi přijde kombi jako rozumná alternativa, ale krátká verze pak nějak vylučuje už tu podstatu MPV. Pokud chcete MPV, tak pak hledejte mezi MPV, pokud combi hledejte combi, atd. My jsme měli například jasno, že MPV. Já jsem chtěl VW Sharana, Ford Galaxy, Seat Alhambr, ale pak jsem znovu a znovu zvažoval,zda takhle velké auto ujezdíme. Přece jen já mám služební a tohle má být rodinné, ale také pro manželku z práce a do práce, nákupy. Takže MPV ano, ale z těch menších. Scénik,Citroen Xsara Picaso, Opel Zafira, Ford Cmax, Toyota Corolla Verso, Mazda 5. Mazda a Corolla byla v té době finančně nad naše možnosti. Zafira fajn, ale přece jen modelově starší auto (začalo se vyrábět někdy 1997 tuším). Takže nakonec Ford C max, auto koncepčně z roku 2003, to naše vyrobeno 9/2004. A tady to bylo to vhodné, kdy zrovna v tom našem provedení bylo 3 roky staré a cenově za 45% původní ceny. Což mi připadalo ideální poměr ceny a stáří auta. Jinak MPV není na závodění (i když s tím dvoulitrem a podvozkem Focus se člověk sveze supr a málokdo čeká to co to auto umí), ale přece jen na boční vítr je to citlivější. Ovšem na delší a dlouhé cesty je to bomba. Při přepravě kola nemusíš demontovat sedlo a na výšku to tam posadíš a MPV mají většinou různé variability v interiéru. C max má dokonce při sklopení zadních sedáků v podlaze zámky pro adaptér a uchycení přední vidlice kola do podlahy, což mi přijde jako fabricky dělaná věc super. Na auto jsme si museli něco půjčit jak už jsem psal, ale nelituji. Je to relativně mladé auto a tak by mělo ještě nějakou dobu sloužit. A co Citroen Xsara Picaso? Vzhledově to možná není nic moc, ale přece jen už ty recenze (i profi) na něj vycházejí dost slušně a hlavně finančně to pořídíš dost dobře. Tady je zrovna jeden testík a porovnání C maxe a xsary Picaso magazin.auto.cz/tes­ty/ford-focus-c-max-1–6-tdci-vs-citroen-xsara-picasso-1–6-hdi-hrana-lepsi-krivky.html.. Toho Scénika bych už asi zavrhl co se týká i vývoje. Ještě ti přihodím kontakt na firmu, která dováží auta, ale opravdu si můžeš být jistý těmi km a původem auta. Pozor na ceny, veškeré ceny jsou tam při využití leasingu. Při platbě hotově je to tuším o 25 tis víc, ale to se tam dočteš.www.autopartner.cz/

          0 0
    • kolda  

      ja bych do nej nesel. nazory uzivatelu zde mluvi za vse a recenze taky nejsou lichotive.

      ale u ojetiny zalezi na stesti. zkus sledovat soukromou inzerci. bazary v cr jsou v drtive vetsine banda zm..du. podle me to, co daji na plochu, jsou lestenky smontovany ze 2 a vice srotu. dobry auta se nechavaji znamym. idealni by bylo, kdybys mel nejakej kontakt na cloveka, co auta opravuje nebo se dovozem zivi a neco ti vybere. neni to jistota, ale riziko se snizuje.

      ja mam ted uz znacne postarsiho VW passata – r. 96 :) nalitano skoro 200 tkm, ale motor TDI 81kw je porad jako hodinky.

      pristi rok proto zase pujdu do osvedcene kvality a s nejvyssi pravdepodobnosti to bude VW Touran

      0 0
      • honza.hk1  

        ono bohužel už ani ten VW není co býval. Jeden obchodní partner jezdívall vždy Pasátem a nikdy na něj nedal dopustit. On Pasata a manželka Golfa. Měl to nějaký rok 99. V roce 2006 obměnil obě auta, on Pasáta a manželka Golfa, ale on byl nešťastný, že to bere olej, odešla klima, atd. Obě auta po roce a půl šla z baráku a dnes má Toyoty. Jinak ten Citroen je sice Francouz, ale motor je koncernový PSA a ty motory běhají v mnoha jiných autech. Renault je prostě státní automobilka a občas se jim lecos nepovede, ale zase se nebojí riskovat anemusí si být 100% jistí, že to musí být obchodně úspěšné. Takhle vlastně vznikla malá MPV. První byl právě Megéne Scénic, kde to Renault risknul uvést takové auto na trh.

        0 0
        • kolda  

          o toyote jsem docela uvazoval. corrola verso. byl by to muj horky favorit, pokud bych chtel auto v benzinu.

          ale vyuziju naftak a TDI mozna neni technologicka spicka, ale jsou to drzaky.aspon doufam :)

          0 0
          • honza.hk1  

            TDI jsou držáky, to každopádně. Nejodolnější co do výdrže jsou snad Fiaty JTD, ale nemluvím o dalších věcech jako kultivovanost chodu a i spotřeba je vyšší než TDI. V Ducatech na nich kluci jezdili 500–600 tis. Bez problémů, auto okolo shnilé, ale motor pořád šel. Dnešní moderní diesly CR jsou více podobné benzínu, tiché, klidnější, ale spotřeba malinko výš, náchylné na kvalitu nafty, ale pokud se tankuje u čerpaček s jen trochu větší výtočí, tak je to ok.

            0 0
            • kolda  

              no, to me prave od CR odrazuje. co jsem slysel od lidi, co maji fokusy (PSA motory)… tak na naftu fakt nachylni.

              radeji trochu traktor, ale drzak :)

              0 0
              • honza.hk1  

                no máme CR, tchán také, kámoš má S maxe a také naftu a vlastně Peugeoty, Citroeny,Fordy atd. to je CR, ale není CR jako CR. Ty starší mondea měla právě problémy s naftou,ale tam to bylo díky vstřikovacímu čerpadlu. Ale je fakt, že bych naftu třeba od kamioňáka nekoupil, což ty můžeš s TDI zcela bez obav.

                0 0
    • chodec  

      Tak jsem si na tebe vzpomněl o víkendu. Při cestě po D1 trasa Praha – 90km (odbočka na Humpolec) v sobotu dopo. jsem viděl celkem tři odstavená auta (blikačky v odstavném pruhu a posádky za svodidly nebo v jednom případě chlap potopenej po pás v motoru). Z těvj tří aut to byly v mém směru dva Sceniky, v protisměru nějaká neidentifikovatelná minidodávka (podle tvaru nejspíš něco jako Peugeot Partner – tu jsem neviděl dobře). Tak nějak mi to připomnělo tuhle diskusi a říkal jsem, zda si už nekoupil ;-)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.