Ahoj,
potřebuji poradit nářadí na cesty. Myslím tím tool, který má v sobě imbus, nýt atd. Takový ten klasický universal, ale takový, co se po jednom doražení imbusu neoštěchtá a něco vydrží.
Líbí se nářadí Knog. Máte nějakí další doporučení?
Ahoj,
potřebuji poradit nářadí na cesty. Myslím tím tool, který má v sobě imbus, nýt atd. Takový ten klasický universal, ale takový, co se po jednom doražení imbusu neoštěchtá a něco vydrží.
Líbí se nářadí Knog. Máte nějakí další doporučení?
Tento mám taky ale zatím jsem ho nemusel použít.
mam 17, pouzivam casto a stale bez problemov
Ten mam a jinej bych nechtěl, naprostá spokojenost.
Kvalitní nýtovačku a 6 imbus. Hough.
T25 a imbus 4–5 nepotřebuješ?
V 99 % pripadu ne pokud se o kolo aspon trochu staras. A v tech zbylych 1 % muzes potrebovat cokoliv od klice na konuse, 8 imbus na hlavove, klic na kliky, stahovak na kazetu, muze se ti rozsypat volnobezka…
Mimochodem, tazatel mel napsat, jake kolo ma. Neco jineho bude full a neco jineho jednoduche kolo s pevnou a Vckama.
A taky zalezi, na jak dlouho jedes, na den to fakt nema smysl.
Ja jsem treba letos na sever Norska tahl kilo naradi, nahradni duse, kombinacky, kousek dratu, zigzig pasky… nic jsme nastesti nepotrebovali. A to stale neuvazujes moznou havarku, praskly ram, zborceny rafek…
Já myslím, že se určitě hodí mít imbus na brzdové páky a řazení (nebo společnou objímku).
Lehce vzít někde pákou při stačí lehkém pádu nebo jen zahození kola v technické pasáži je hned. A po protočení je to potřeba pořešit.
A to samé raději na řídítka, představec a případně rohy (pokud se vozí).
Všechno z toho jsem už někdy na vyjížďce řešil (po pádu nebo zahození kola) a ne jednou.
A k tomu ty potřebné klíče jsou malé a pořád se to dá vzít v pohodě jednoduše.
To ostatní co zmiňuješ je jednak daleko méně pravděpodobné (když jak už zmiňuješ se o kolo trochu staráš) a pak je to všechno už těžké a objemné (to potřebné nářadí).
Akorát u The One je ta demetní hvězdička, kterou zatím nevozím. Většinou mám na ráně jako první Ergon růžek, který ten zbytek aspoň trochu ochrání a ten to odnese nejčastěji, tak jsem zatím tu hvězdičku neřešil.
Ty máš 8čku imbus na hlavové?
ano debilni torx na The One pakach jsem ihned nahradil normalnim sroubkem, nastesti je to klasickej metrickej zavit. Nevim proc to tam davaj, snad aby je nikdo u hospody neukrad?:-)
Aha a když spadneš a protočí se ti brzdová páka, tak jí zatlučeš kamenem? Konus nemám(podle mě je to přežitek), 8 na hlávko?! Kam na to chodíš? Klíč na kliky? Tam jsou 2 imbusy a v krabičce mám plastovou hvězdičku na utahování shimano klik. Až se mi u DT náboje rozsype volnoběh, tak to pošlu do servisu.
Jinak vozím náhradní patku, destičky(1 pár), lepení, CO2 bombičku, montpáky, duši, rychlospojku, koncovku na bovden, náhradní ložisko do hlávka a kapátko
No vsak jsem psal nytovacku a imbus, samozrejme jsme se spletl, myslel jsem 5ku. Pumpu, nahradni dusi a montpaky je samozrejmost.
brzdové páky mám jen trochu dotažené, takže otočím rukou:-)
ještě jsem zapomněl na 4ks zip pásek a nůž s integrovanýma kleštěma
To tak ničíš ložiska v hlávku? To ložisko mi opravdu překvapilo (ostatní pohoda).
Už se mi ho povedlo 2× zničit a pokaždé to bylo daleko od domova, takže ho vozím. Pasuje do vícero hlávek, takže i brácha je vykrytý a mám na něj místo, takže proč ho nevzít. Už se mi hodně dlouho nestalo, že bych někde vykyd. No když jsem ohnul kliky, ale to bych musel fakt vozit vše 2×.
mě zas zajímá to kapátko – k čemu je? Ařekl bych že se hodí i lanko řazení – to mám zas já.
Na řetěz, do bovdenu a do volnoběžky u starého náboje. Minule jsem někomu povoloval něco zarostlého, tak se taky hodil.
lanko neřeším. Nastavíš přehazku dorazama pomocí křížového šroubováku. Vždycky, když jsem serval lanko, tak to odneslo i celé řazení:(
čekám na tohle:http://www.topeak.com/…atchetRocket
Ale s crank brothers neuděláš chybu. Brácha má M10 a špičkové zpracování za krásnou cenu, M17 nebude určitě horší.
S tím se na některá místa nedostaneš (hlavně tam, kde je potřeba delší imbus) a pro full chybí samostatně fungující dvojice imbusů (když je potřeba dotáhnout u čepu dva imbusy proti sobě).
Nikdy jsem na to 2 nepotřeboval. Do druhého konce jde dát bit, takže jediné místo kam se s ním možná nedostanu je k přesmyku a tam to nejde utáhnout skoro žádným multitoolem.
Tak je pravda, že nouzově se to dotáhne i jedním.
Mně se jednou (těsně po koupení Sterea) povolil hlavní čep na straně klik. Já debil si při kontrole dotažení čepů před vyjížďkou jak to bylo nové a ještě jsem to pořádně nezkoumal, nevšimnul, že u hlavního čepu se nedotahují ty imbusy proti sobě, ale každý zvlášť. A zkusil jsem pouze ten na druhé straně než jsou kliky a ten byl ok.
Na ten druhý je potřeba sundat kliky, jinak se tam nemůže.
A na vyjížďce se mi samozřejmě jako na potvoru povolil a to tak, že o ten povolený šroub začal drhnout řetěz.
Takže jsem musel sundat kliky, abych ho mohl dotáhnout a i to se nakonec podařilo bez klíče na matici HTII.
tak to by sa snad nejak moc stavat nemalo ale to ze kratky to je bez debaty fakt a kvoli tomu bych ho nechcel.
Co totok ?
Šikovné, kde Jsi k tomu přišel?
U dovozce – ultrasport.
jsi spokojen? Už na něj nedočkavě čekám:)
imho nejlepší řešení.
akorát při tom kovářském 200mm svěráku se to nějak všechno ztrácí…jak vozíte sebou svěrák, flexu a autogen, když si vezete nářadí???
vozím rukojeť na bity a všechny bity co přicházejí v úvahu (včetně ořechů na matice) asi to je nejlehčí varianta s úplným „pokrytím“. Zkusil jsem už spoustu kombinací. Samozřejmě i dobrou nýtovačku, montpáky, malý kleštičky, sáček šroubků. Z multiklíčů má každej nějakou nevýhodu. Takhle mám co chci já ne co si myslí nějakej výrobce že se mě hodí.
Vyhnul bych se těm megamultiklíčům (kdysi jsem to tak vozil a vyzkoušel několik různých). S tím se hodně blbě pracuje a nemáš pro fulla dvojici imbusů pro případné dotažení čepu. A k tomu většinou bývá nechutně těžký.
Takže buď malá nýtovačka + samostatně to co uznáš za vhodné, že potřebuješ (já bych vozil imbusy 3,4,5,6 + šroubovák + případně torx). Nebo malá nýtovačka + jednoduchý lehoučký multiklíč, se kterým už se pracuje slušně.
Tak to vozím:
http://www.canard-store.cz/…aht-551.html
Na té nýtovačce je ještě rovný šroubovák a 5tka imbus (takže mám do dvojice samostatnou 5tku a 3jku na čepy).
Kdo nemá fulla, tak by mohl z té nýtovačky vyhodit tu 5tku imbus (kterou už jednou má).
Chybí mi takhle torx, na který už prostě kašlu. Při ohnutí kotouče na vyjížďce stejně jen rychle srovnám to nejhorší a dorovnám už doma rovnákem na kotouče a až doma povolím a utáhnu znovu šrouby.
Oboje dohromady má hezkých 130g.
to je celkom rozumna varianta, ja teraz vozim toto , k dokonalosti mi tam chyba nozik, centrovaci kluc na fulcrumy :-). inak som si vsimol ze sa s oblubou zacina na bikoch objavovat okrem T25 aj T30 a vobec vselijake torxy co ma docela zacina rozculovat a davam si na to pozor.
Centrovací klíč na Fulcrumy by se mi taky hodil. Vozit ho samostatně jsem nakonec zavrhnul, stejně na Fulcrumech když se zruší jeden drát, tak je to většinou konečná, tak by centrklíč stejně moc nepomohl.
to hej skor som to bral tak ze na akcii typu alpenX ju treba vymenit.
Tohle se mi hodně líbí, nicméně dokonalý to taky z mýho pohledu není.
Chtěl bych
K tomu počítám jednu duši, pumpičku a asi i pumpu na vidlici, i když možná by vzhledem k nízkejm tlakům stačilo tohle
Šroubováky a torxy jsem z kola vymítil.
naco ti je 1.5 imbus?
10 je tam zbytocna to je fakt. montpaka tam je, pri tom minime defekte na ust v terene kedy treba zhadzovat plast (este nikdy) mi hlinikova paka vyhovuje viac ako umela, mozno neni tak strena k rafiku ale zas sa nikdy nezlomi.
Možná vzdálenost páky brzdy od řídítek. Na Shimano tam mám myslím 2 nebo 2,5. Některý výrobce třeba používá i menší.
hm, to uz je teda hodne uchylne :-)
edit: ten blackburn vyzera zaujimavo
edit: ten blackburn vyzera zaujimavo
inbusové šrouby dorazů hazky
Na 1,5ku imbus? Co to je za saltr?
Ty šrouby jsou atypy
To sis je tam daval sam? Nebo co to tedy je za saltr? S necim takovym jsem se jeste nesetkal, proto se ptam. Imbus 1,5 je tak v M3 cerviku.
Šrouby vypadaj podobně jako tyhle – tedy zúžená hlava aby se vešla do výřezu v shimano šaltru pro šroubek s křížovou hlavou
ja vozim 1.5 kvuli imbusu na lanko k teleskop sedlovce a na sundani mission controlu – teda ja ho nevozim specialne na kolo, proste ho mam mezi drobnejma v penezence tak nejak porad :-)
Topeak se mi opravdu líbí, jak váhou, tak provedením. Bohužel cena je ukrutná.
Za 600kč na CRC to není tak strašné.
mám totok: http://www.cyklopoint.cz/…12-ms-1987d/
podařilo se mi sehnat za 500. 100g, placaté. jako nouzovka stačí
*91g
jako nouzovka stačí 4 klíče a né takové monstrum:-), taky jsem to dřív vozil ale zjistil jsem že je to uplně na nic a teď vozím jen 3 imbusy a občas na silnici miminýtovačku
Počkej až párkrát někde skejsneš a budeš tlačit aspoň 15km domů. Život naučí.
kuli čemu?, velké nářadí jsem vozil asi tak 2 roky a zjistil jsem že jenom rezaví:-/
Řetěz jsi ještě nepřerval? Montpáky(zvláště v zimě)? Křížák na seřízení hazky a přesmyku.
Ono je zas pravda, že při XC nasazení kolo asi nezahazuješ tak často jako já, ale všechno co sebou vozím se mi už mockrát hodilo a nejen kvůli mě.
řetěz jednou, kuli debilní konstrukci těch šimano řetězů, ale bylo to cca 2km od baráku:-)
mám bezdušáky takže montpáky by byli na nic
stačí plochý, křižák nemusí být(zabroušený konec jednoho z imbusů
kolo nezahazuju, letím s ním:-) přece ho neopustím
Jen jednou? Tak to do toho prd šlapeš:)
A jak dáš do pláště duši, když ho vyzuješ?
jojo, jen jednou asi za 5 let závodů:-) člověk se o to musí starat:-D
no do pláště duši nedám protože ji nevozím:-Dale myslím že bych to tam nandal rukou a nafokal pumpičkou(kterou vozím)
ale když bech už svlíkl plášť tak budu asi řešit jiné věci, ještě nikdy jsem ho nevyslíkl, jen upustil přes bok
To není o starání. Hamtáš a vlítne ti do převodníku šiška, nebo přeskočí v terénu řetěz zabereš a křup…
Co si tak vybavuju, tak jsem přetrhnul řetěz aspoň 6× a minimálně 5× jsem nýtoval někomu v partě.
no takhle jsem kure… zohl šaltr a přehazku na nejdůležitějším závodě sezóny:-/, nějak se mi zasukoval řetěz a já šlápl a už to lítalo, ale šaltr a patku jsem srovnal prackama:-D, a to 5km se mi to stalo zase:-D
Ještě se ptáš proč to vozit?
když takhle zkurvíš hazku jak já tak už ti nepůmůže nic:-)
natáhneš si jeden převod a valíš
Ale takhle v klidu přerveš jen řetěz. Vytáhneš nýtovačku rychlospojku a za par minut frčíš. Když nemáš, tak čumíš.
nojo, tak při závodě je to už stejně velká ztráta, horší je to někde v beskydech 50km od auta:-D
Velká ztráta… šak počkej až nebudeš v junior kategorii xD
no šak už nejsem:-D takže tím míň mě to bude štvát, protože nepřijdu o bednu:-)
já chci jezdit před tebou! :D
:-D ee budeš mi pučovat nářadí:-D
montpáky potřebuješ jen u plášťů s těsnou patkou.
Tak to zkus v –10 stupních jen rukou(možna na XC plášti bez výztuhy).
my jiné pláště nevozíme, na metrové skoky to stačí:-)
to co jezdím tak jde šecko rukou, jen u schwalbe na bezduši mi to nejde. S duší jen tak tak :)
To není žádné monstrum :) váží to jak tvoje imbusy s nýtovačkou, možná ještě míň :P dneska jsem to chtěl využít a obrátit si představec. Ale na to byla moc zima a já moc líný :D malé imbusy se hodí na dlabání bordelu z kazety, větší na představec a brzdy. Ty největší tam jsou k ničemu, možná to nářadíčku upravím :) + šroubováček na dorazy hazky. To se taky hodí když se ohne :D
Váhu to má hezkou, ale ta šířka… Už třeba jen ke šroubu zámku sedla v případě dvou šroubů za sebou se může s velkým (a hlavně širokým) multiklíčem hodně blbě nebo i vůbec.
moje nářadí i s gumičkou 24g:-)
s nýtovačkou?
bez, tu vozím jen na silnici v podsedlovce. ale ani to není potřeba když před každou jízdou zkontroluješ nýtovaný čep
Hahaha
tak nevím no:-)
No, škubnul jsem řetěz se spojkou. Takže … :D
A druhé využití když namotáš hazku a děláš singla :)
njn:-)lepší je vozit patku, ale tu už taky nevozím
na patce mám miniimbusy :)
nechtěl bych:-D
(:
já vozím jenom šperhák, blisky, planšety, hasák a pákové nůžky a páčidlo…
ten byl slabší…
flexu si zapoměl
autogen na vodík…
Mám fulla.. Hledám takový kompromis, kdy nebudu muset nozit 200g spešl tool, kdy polovinu bazmeků nevyužiji, ale bude na něm to nejdůležitější.
Proto mě zajímají vaše názory.
Jinak onen CrankBrother jsem si vyhlídl už dávno a zdá se mi velice solidní, ale řídkám si, zda potřebuji takový multitool. O kolo se opravdu starám a nebojím se, že by mi ulítlo něco, na co bych využil tolik fcí. Proto bych rád vyzjistil, co se vám stalo za problémy a z toho nějak vyvodi potřebu nářadí.
Imbusy jsou jasný, nýtovačka taky.. Mlokův názor na dva imbusy sdílím, ale už se nějak nemůžu dobrat k tomu, jak to sjednotit, protože na fullu je vždy na straně převodníků velký imbus a na opačné užší(absolutně nechápu proč), ale je to tak..
Takže vozit dvoje nářadí? Nebo bity a nýtovačku?
na přívěsný vozejk za kolo se toho vejde požehnaně…
vozim obyč multiklíč Force s nejtovačem, dřív jsem to vozil zvlášť. Lepení, montpáky, patku a spojku extra. Zatím jsem nikdy nic víc nepotřeboval. Největší závad byl prasklý šroub na sedlovce, musel jsem dojet 20km ze sedla :-))
Já vozím klíč uhlový Narex + bity imbus, křížák, torx( v krabičce na lepení) tím se dostaneš všude.
Případně dělají ještě sadu:
Asi před 10 dny jsem musel na vyjížďce ladit povolené šrouby na sedlovce. Dále pak montpáky, duši, lepení a centrklíč.
jsem paranoidni takze vozim pomalu celou dilnu :-)
resp Author multiklic s nejtovackou, samostatne 1.5 imbus bo na multiklici neni, dve montpaky, klic na matici HTII stredu kdyz se mi povoli cep co je pod klikama :-), no a klasika, lepeni, duse, pumpicka, nahradni prehazovaci lanko.
Patku nevozim od ty doby co mam X12 osu – pusobi na me dostatecne bytelne.
To je připravenost, žádná paranoia:)
to lanko chválím, kámošovi prasklo někde v horách uprostřed Beskyd, celkem sranda no
jj já jsem asi ještě horší – mimi všeho co tu bylo jmenováno vozím i tlakovou pumpu na vidle, celý řetěz, kladku do hazky
základní 5ku imbus + 4ku na kufry
duši + lepení
montpáku
..to vše mám narvané ve starém kousku dušek, který v případě nouze jde použít na podlepení pláště
+pumpu
patku na přehazku
náhradní rychlospojku
victorinox waiter s mini šroubováčkem ve vývrtce, který jde použít jako nouzovka místo imbusu 2mm na chod brzdové páky
a pokud jezdím starší řetěz, tak ještě nýtovačku + natvarovaný drád, kterým si při nýtování stáhnu přes články řetěz k sobě, pro usnadnění práce + náhradní čep do článku
Když jsem vozil multiklíč, tak jsem ho stejně nikdy nevyužil.
I to co vozím, je vesměs taková KPZ, kdyby náhodou, vyjma teda lepení/duše
zapoměl jsi na vařič a ventilátor…
jo vidíš, díky za připomenutí, ještě vařič a ventilátor
a brambory…
frajeřina je gril, proviant na piknik a suchý dřevo na podpal. Kdybych to na závodech neviděl tak tomu nikdy neuvěřím.
Na delší švih elektrický holící strojek, ať člověk nespotřebovává vzácnou vodu :-)
nj chápu po 500km by byla ostuda přijet do cíle zarostlej jak vandrák. :)
Trosku retro:)
Ja vozim klasiku tohle:
http://www.discounttrainsonline.com/…5/L12592.jpg
k tomu tohle:
http://www.starbike.com/…tace/key.jpg
Tim mam poresene vsechny srouby na fullu – jsou na ten syntace klic vsechny a zdublovany ho mam na tom multinaradi, pro utahovani cepu kde je potreba mit dva proti sobe, aby se to neprotocilo.
Na retez mininytovacku:
http://www.bikeprodejna.cz/…/70416_1.jpg
a vyjma normalni pumpy na pneu jeste minipumpicku na tlumic/vidli:
http://www.bike24.com/…p0419482.jpg
pak samozrejme montpaky, dusi, lepeni, nahradni rychlospojku ,dva clanky retezu.
Patku vozit nemusim, mam na ramu od vyrobce resene tak, ze nejslabsi clanek je sroub, co drzi patku k ramu a ten je nahradni nasroubovany na urcenem miste v ramu.
Já vozím tohle a stačí :)