Naražená hlavová trubka nového rámu - jak se zachovat?

43 nepřečtených
  • MiRoX

    Ahoj,

    Od prodejce dílů na kola z německého města Schliersee jsem včera od doručovatele přijal 29" rám na Cube AMS 120 ročník tuším 2014. Rám nebyl deklarovaný jako druhojakostní a prodejce mě ujišťuje, že rám odešel v pořádku a že byl dobře zabalen.

    Po vybalení jsem zjistil zepředu naraženou hlavovou trubku – viz foto. Karton zvenku, ani proložky uvnitř nevykazují žádnou zjevnou deformaci – a je tedy těžké určit, kde k problému došlo. Rozjel jsem reklamační řízení, informoval prodejce.

    Ten nicméně tvrdí, že toto není nic hrozného a že mohu snadno situaci napravit. Doporučuje opatrné vyklepnutí prohlubně zevnitř kusem dřeva tak, aby se trubka co nejvíce srovnala a poté vlisovat misku hlavového složení – ta že se postará o zbylé dorovnání.

    Tvrdí, že takto bude vše v pořádku a bez následků. Říká mi, že pokud chci, že mohu rám poslat zpět, že mi tam to hlávko vlisuje a že na rám bude poskytnuta nezměněná záruka v trvání pěti let.

    Zvažuji všechny možnosti, řeším jak která bude trvat dlouho a přemýšlím, jak nejlépe, efektivně postupovat. Popis nápravy mě dost tahá za uši, na druhé straně mě přijde, že to čistě mechanicky úplná hloupost není. Ale co strukturální poškození toho materiálu? Nejsou tam nějaké trhliny, které se v delším čase rozjedou?

    Díky za jakékoliv komentáře, názory, doporučení.

    Anketa: Vrátit nebo použít?

    49x
    96%
    2x
    4%
    0 0
    • kyl  

      Já bych si tohle vyrovnal sám.

      0 0
    • matbiker  

      Normálně to udělej, tak jak ti to napsali. Vem si někoho k ruce, postav to na několik vrstev deky a něčím zaobleným to vyklepej. Jde tam polointegrovaná hlava a jak psal kdosi výše, ta není tak choulostivá.

      Každopádně bych si od nich nechal napsat nějaký protokol, že si to máš sám opravit a že ti nepadá záruka 5 let.

      0 0
      • Milan  

        Druhá věta zní zajímavě. Nech si MiRoXi napsat protokol jak do toho máš jebnout a že Ti za to nepadne záruka 5 let a bude rám plně funkční a bez křupání za jízdy a pak poznáš jak s Tebou vyjebali.

        0 0
    • MiRoX  

      Děkuji za názory a komentáře. Reaguji souhrnně na více podnětů. Rám se nezdá být kdekoliv jinde nějak poškozen. Je jasné, že nechat se sebou *******, ať už to byla chyba kdekoliv, není moc motivační. Přesto zvažuji energii, náklady s čas nutné k zásadovému a správnému postoji. Proto se kloním ke Kylovi – v obou ohledech, které zmiňuje: čekání na rám a úkony kolem toho mě moc nelákají a případné poškození laku by mě nijak moc nebralo. Bude to kolo na téměř každodenní dojíždění a bude brzy omlácené. Spíše bych měl pocitově obavy z „integrity“ toho materiálu v tom místě.

      Internetové obchody v tuzemsku i zahraničí používám dlouho a k plné spokojenosti. Tohle je v mém životě třetí případ poškození přepravou, z celkového množství vysokých stovek nákupů. Takže když to vezmu takto celkově, tak je to vlastně nicotné, protože v dlouhém běhu to nehraje roli a to i při relativně vysoké částce této transakce. I proto si zahrávám s myšlenkou, že by to při troše štěstí mohlo fungovat. V krajním případě rám odepíšu a bude to oběť na oltář e-commerce :). Jak jsem zmínil: dávám si to do kontrastu s oserem, který bych asi musil absolvovat pro vrácení peněz, nebo nějaké náhrady. V každém případě to nevzdávám, uvidím, jak dopadnu po standardních postupech. Ironií je, že nahrazuji rám, který mi po šesti letech služby prasknul postupně na dvou místech. Samozřejmě, že hlavová trubka (byť zespodu) je jednou z těch dvou prasklin.

      Nicméně pozor – v průběhu soboty jsem pořizoval dokumentaci pro PPL, která zajišťovala v partnerství s DHL doručení v České republice. Přeci jen jsem objevil malý, nenápadný průraz kartonem v prostoru, kde byl předek rámu. Bohužel na první pohled to vypadalo, jako že je v onom místě lepící páska jenom jakoby zkrabatělá – což při celkové ledabylosti lepení pásky nebylo nijak nápadné. Pokud je toto správná stopa, tak spekuluji o nějakém například rohu regálu, nebo něčem podobném malém, úzkém a poměrně ostrém, co proniklo skrz s poměrně velkou energií.

      V každém případě vše je zdokumentováno a posláno do PPL a uvidí se.

      0 0
      • novas752  

        S tim musel někdo jebnout slušně. Přeci jen jevto docela bytelnej matroš. To je jak kdyby to někdo hodil o nějakej blatník v dodávce, nebo to spadlo na nějakej rantl u regálu.

        Teď ale kdo za to může… Tohle najednou vypadá jako problém přepravy.

        0 0
        • kyl  

          Tak ono stačí aby ten rám spadl na nějakou hranu třeba při sundávání.Kolikrát vidím v obchodě rámy pověšené pod stropem a sundává to tyčkou z háčkem.

          0 0
        • MiRoX  

          Já o té přepravě úplně přesvědčený nejsem, spíše jí teď ve světle toho průrazu nevylučuju – v počátku jsem si byl „jist“, že to přeprava být nemohla. Ale ten průraz je fakt malý, karton jinak nezbořený a rám by musel být v danou chvilku celkem zvláštně v rámci kartonu situován. To je nicméně vše možné. Hlavu si lámu nad tím, co by to mohlo být a jakou rasanci to muselo mít, protože přeci jen ta hlavová trubka není úplný „alobal“.

          0 0
          • Milan  

            Když mi chodila z číny elektronika na paletách tak celkem běžně byla krabice propíchnutá vidlemi od ještěrky. Tohle je menší průpich,ale má stejný charakter. Díra a nezdeformovaná bedna. Materiál uvnitř silně destruován. O síle na zdeformovaní rámu se dá uvažovat i tímto směrem.

            0 0
            • MiRoX  

              Pár palet poškozených zdvižkou, nebo paleťákem jsem viděl v rámci jednoho svého někdejšího zaměstnání. V prostředí, kde jsem se pohyboval, to vždycky představovalo celkem viditelný a velký průraz, díky charakteru používaných vidlí. Určitě se to vyloučit nedá, ale nedovedu si to z mnou zažité zkušenosti představit. To však samozřejmě nic neznamená: „nevím, co nevím“ :)

              0 0
    • hannawald  

      mne prijde sileny si to rovnat sam s tim, ze Ti kdyztak upadne kus laku..

      tak uvidis, co PPL. Pokud by tam nebyl ten problem s prepravou, tak bych to vratil a nechal si vymenit ram. Kazdy vetsi nemecky prodejce ma 14–30 dnu na vraceni zbozi a funguji dobre.. napises si o vraceni a oni Ti vytisknou listek DHL pro Ceskou postu, ani to neplatis..

      takhle to mas komplikovanejsi, protoze se muze dohadovat PPL vs obchod (a tady je to spis o te preprave) a muze to chvili trvat, ale opravovat sam bych videl az jako uplne posledni moznost..pokud jsi to nikdy nedelal, tak asi lepsi dat nekomu a to Te jeste bude neco stat..

      0 0
      • oddie  

        Pokud nějaký rám na výměnu mají, když je to 2014…

        0 0
        • MiRoX  

          Jasně, výměna kus za kus je nereálná. V zásadě by bylo možno uvažovat vrácení rámu a peněz, nebo „výměnu“ za jiný rám s doplatkem. Jsem v tomto omezen, protože se snažím najít uplatnění pro původní tlumič 200×51mm.

          0 0
          • oddie  

            Popravdě, já bych si to udělal sám a z prodejce/pře­pravce (to ať si vyřeší mezi sebou) vyrazil nějakou kompenzaci za to.

            Pokud si na to srovnání netroufáš, koukám, že jsi podle profilu z Prahy, já ti to klidně srovnám, akorát jsem teď pryč.

            0 0
            • MiRoX  

              Díky Oddie za nabídku. Je to samozřejmě jedna z možností. Kompenzací docílit „symbolické“ ceny za rám a pak to prostě zkusit jezdit. V případě, že by se to nějak podělalo, by byla celková škoda minimální a risk o to přijatelnější. Zkusím Tě kontaktovat, pokud se to vyvine tímto směrem.

              0 0
      • MiRoX  

        Díky. Já bych to rozhodně nedělal sám. Pokud bych se pro tuhle cestu rozhodnul, zkusil bych najít někoho, kdo by se na to cítil. V krajním případě bych využil nabídky prodejce to udělat a zachovat záruku. Ale máš pravdu, chce to hlavně se obrnit trpělivostí a v první řadě zkusit standardní postupy.

        0 0
        • kerim  

          Ahoj, měl jsem naprosto přesně to samé, úplně stejně bouchlá hlavovka(nevím,jes­tli ještě najdu foto, ale to je fuk). Loňský září jsem si skládal kolo na dovolenou v Polsku, rám přišel, tušim PPl, zběžně jsem zkouknul krabici, vypadala v poho – jezděj ke mně často, tak to nějak nehrotim Večer natěšenej rozbalím a čučím co s tím. Za tři dny odjezd, představa řešení reklamace nepříjemná, tak jsem prostě vytočil na soustruhu hliníkovou misku s náběhem a nalisoval jí tam, tím se to srovnalo a pak normálně hlávko. Barva se ani nehnula, řízení bez problému. Jo a na krabici jsem pak našel z boku dírku tak 3×3 cm, vzhledem k tomu, jakej to kladlo odpor při lisování, tak s tím museli nejmíň nabourat do regálu :-)

          M.

          0 0
    • budíček  

      vrátit němčourovi, beztak tě vobechcal, myslel si, že když bouchlej rám odešle kam si do Čech, tak se nikdo neozve, je dobře, že jsi se ozval, vrátit peníze, s takovými prodejci je zapotřebí se nemazlit a zkritizovat ho všude možně

      0 0
    • Kire  

      Myslím, že honíš trochu pozdě bycha. Pokud sis objednal věc a nezkontroloval obal, byť na sebemenší poškození, při přebírání balíku, pak ti dopravka nic neuzná a a musíš se spoléhat jen na solidnost prodejce. Předpokládám, že se váš vztah s prodejcem řídí německým právem a pak zapomeň na něco jako 30 dnů na vyřízení reklamace. Půjde jen o to, jak kulantní bude prodejce.

      0 0
      • oddie  

        Ale kulový s přehazovačkou. Už jsme poškození přepravou párkrát vyreklamovali, i když se na to přišlo později, dokonce až za pár dnů v případě, kdy balík jen někdo převzal a kolo jsme vybalovali až několik dnů na to. Každý případ prověřují, i když je nahlášen později. Neznamená to automaticky, že jej přijmou a schválí, ale prověřují jej.

        0 0
        • Kire  

          Kulový bez přehazovačky :-), mám v posledních měsících naprosto jinou zkušenost.

          0 0
      • MiRoX  

        Souhlasím s tím, že to díky neodchytu při přejímce potenciálně může skončit jako čistě můj problém. Uvidíme, jak se k tomu obě strany postaví. Prodejce má přinejmenším dobrou reputaci (což nemusí nic vypovídat o jeho kulantnosti, samozřejmě). Prodává i na eBay, kde má realizováno přes 11 tisíc transakcí. Za posledních 12 měsíců má uskutečněných cca 3800 transakcí, z nichž má jednu neutrálně a tři negativně hodnocené – a jinak vše pozitivní.

        0 0
        • Kire  

          V nejhorším případě odstup od smlouvy, to jako spotřebitel nakoupivší u německého e-shopu můžeš do šesti měsíců. Kdybys k tomu třeba potřeboval víc informací, tak se ozvi, od našeho německého prodejce bych zjistil jak na to.

          My jako prodávající dodáváme i spotřebitelům a dopravu objednáváme a platíme, pokud příjemce převezme bez výhrady, žádná dopravka nám pak už reklamaci poškozeného zboží neuznala.

          0 0
          • MiRoX  

            Díky moc. Já jsem si s chutí oprášil němčinu při dojednávání té koupě. Docela mi to šlo, byl jsem na sebe pyšný. Teď už zabředávám, ale stále to, myslím, důstojně dávám. No a odstoupení od smlouvy, to by skoro byla německá „maturita“.

            Takže když už nic jiného, tak si aspoň, řečeno s Českou sodou, promrskávám slovíčka: „der Rahmen… rám… der Rahmen…rám…die Delle…důlek…die Delle…důlek…MiRoX hat einen Rahmen mit einer Delle…“ atd. :)

            0 0
            • Kire  

              Ausgezeichnet! :-)

              0 0
            • Patar  

              Oprava za 200,– Kč . včetně kalibrace a zafrézování. Na B. F: trapná šaškárna.

              0 0
              • Sunshine 29  

                Proč bys opravoval něco co sis koupil jako nové? To nemá logiku ani kdyby ta oprava stála korunu včetně kávy…

                0 0
              • oddie  

                Já se Vám divím, že sem na tu trapnou šaškárnu chodíte. Nic z toho, a akorát to zdržuje od práce.

                0 0
            • kubad  

              :D

              a při tom úplně stačí napsat:

              MiRoX hat Rahmen mit Delle

              0 0
    • MiRoX  

      Ahoj,

      Díky ještě jednou moc všem za komentáře.

      Po přestávce vynucené rekonvalescencí po plánované operaci jsem chtěl dát vědět, jak jsem dopadnul.

      1. Zadal jsem reklamaci u PPL. Ti se zeptali na podrobnosti, vyplnili jakési lejstro a řekli mi, že mám náhradu požadovat u prodejce.
      2. Prodejce se k věci (i bez lejstra) postavil zcela profesionálně a obchodnicky – tak, jak bychom si to asi přáli vždy. Potvrdil, že mohu rám na jeho náklad poslat zpět a že mi bez problému vrátí peníze.
      3. V dostupném čase jsem věc také debatil v práci a mimo jiné se spojil s panem Pátíkem, který v debatě reagoval. Pan Pátík byl po telefonu velmi vstřícný a konstruktivní a já se, navzdory možnosti vše „vynulovat“ a vrátit se do výchozího bodu, rozhodnul k použití rámu a to za využití právě služeb pana Pátíka. Ten mi dodá hlávko i vidlici a pochopitelně to řízení i osadí. Já bych býval byl stejně musil řízení komplet pořizovat a nechat v nějakém servisu frézovat a lisovat.

      Takže z mé strany „happy end“ a jasný plán v dalších krocích. Jsem si vědom risika a určité potenciální „blbosti“ tohoto řešení. Jakékoliv negativní důsledky půjdou právě a jen za mnou. Dám vědět, pokud to neklapne…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.