• RMX

    Mám namontované kufry Shimano SPD na tretrách a potřeboval bych upravit úhel. Při chůzi mám nohy do V a špičky směřují do stran. Chtěl bych tomu ty kufry přizpůsobit. Nevím tu přesnou pozici noha vs kufr respektive jak je pootočit aby to nebylo moc nebo málo.

    0 0
    • tsunami  

      Tak to nastav ;-) Prostě to na botě povol, pootoč a utáhni a zkus. A když to nebude ono, tak opakovat. Jen bacha na to, abys neměl patu moc k zadnímu kolu a nedrbal o něco.

      0 0
    • Rychlej turista  

      Kufr nesmí bránit přirozenému pohybu nohy. Pokud cítíš, že se noha při přirozeném bočním pohybu zasekne o kufr, je bolest kolena jen otázka času. SPD mají dostatečnou vůli na to, aby se to dalo pohodlně nastavit.

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • cyklista86  

      To musíš cítit jestli ti nastavení polohy kufru neumožňuje mít ty nohy vytocene do přirozeně polohy.. Ted se obecně doporučuje kufr co nejvic dozadu aby jsi neměl pedál moc na špičce a tím nepretezoval všechno od lytka dolů.. No a vytoceni jak jsem psal. To musíš poznat jestli treba citis že na pravé nože bys chtěl vytočit nohu trochu víc ven nebo špičku dovnitř a pod.. U mě je to otázka jedné jízdy kdy treba 3× musím zastavit a pohnout s kufrem o 1–2mm…

      0 0
    • BabbaJagga  

      Bych se zbytečně nebál. Mám odmala haxny do O tak brutálně, že mě kamarádi podle chůze spolehlivě identifikují na půlkilometrovou vzdálenost i zezadu, tak jsem o tom taky kdysi přemýšlel, nakonec jsem to nechal rovně a nic mě nebolí.

      0 0
    • RMX  

      Mám je teď taky cca rovně. Vypozoroval jsem že tam je asi nějaká vůle a tu patu mám blíž k rámu. Chybí tak 5 mm a už by škrtala pata o zadní stavbu. Tak nevím jestli to nechat a nebo se snažit to ještě korigovat.

      Kufry mám namontované takto viz. foto

      0 0
      • JachymP  

        Můžeš to tak nechat. Musíš jezdit a na základě toho korigovat. Nastavení na sucho je jen základ. Pokud budeš při jízdě škrtat, dej kufr na max ke straně abys dostal paty od rámu dál (máš tam teď rezervu aspoň půl cm).

        0 0
      • cyklista86  

        Experimentuje z posuvem kufru dozadu.. spuštění mají často kufry vic ve předu, aby měli ten odpich pomocí lytek. Vytrvalosti zase hodně vzadu aby vic prace přebral zadek a stehna.. Většina lidí má kufry uplne nesmyslne moc vepředu..

        0 1
        • virtualcop  

          No zase bych byl trochu opatrný s tímhle přístupem – ergonomická poloha kufrů je daná podobně, jako ergonomická poloha sedla vs. šlapací střed. Odchylky samozřejmě jsou – díky specifické fyzické konstituci jednotlivce. Že si kufry jedinci, kteří mají dlouhodobé zkušenosti či specifické potřeby nastavují lehce „mimo běžné specifikace“, nic nemění na tom, že ta poloha by měla být dle obecných pravidel a hýbat s kufrem následně opravdu o jednotky milimetrů – především třeba v rámci úhlu natočení (pokud někdo šmajdá, nebo chodí na Chaplina). Nastavení kufrů výrazně mimo doporučení (zvlášť třeba silničních, nebo těch, které nedovolují ani minimální vůli do boků), může vést k rychlým potížím s koleny.

          Takže nějaké – úplně vepředu se mi to nelíbí, přesadím kufr úplně dozadu (kam mi to bota dovolí) – to asi není úplně dobrá rada :)

          1 0
          • novas752  

            Ono to docela závisí na disciplíně. Někdy ten kufr více vzadu neni úplně od věci.

            0 0
            • virtualcop  

              To určitě a nerozporuju. Jen se ošívám nad takovým tím doporučením ala Babica „když nemáte kečum, přidejte tam hořčici…“. Když je to nepříjemné vepředu, dej si kufr dozadu :)

              Jsou tretry, které mají ten předozadní rozsah polohy kufru pomalu od palce po patu. A je samozřejmě rozdíl, pokud mám „volné“ SPD či obdobné kufry na nějakou technickou jízdu v terénu (kde se prostě ta pozice nohy tolik nemusí sledovat) a pak třeba naopak u silničářů s botou a kufry, co se nedají pohnout do boků ani o milimetr – tam pak nesprávná pozice kufru při nějakých delších vyjížďkách může být opravdu problém a kolena, šlachy, úpony protestují… :)

              1 0
              • novas752  

                Jestli žiješ v domnění, že na technickou jízdu v terénu se pozice nohy nemusí tolik sledovat, tak je zbytečné se s tebou o čemkoliv dál bavit.

                A kufry s nulovou vůlí vozí na silnici opravdu málokdo, a to včetně profíků.

                0 0
                • virtualcop  

                  Sledovat myslím z pozice ergonomie a dlouhodobé zátěže.

                  Nebo mi chceš tvrdit, že při tom „technickém ježdení v terénu“, které velké procento jezdců všech úrovní taky vůbec nejezdí s nášlapy, ale používá platformy – tak že se na ty platformy „trefuje“ na milimetr přesně, stejně, jako by tomu bylo u kufrů? To asi ne, že…

                  A kufry s nulovou vůlí (boční) jezdí velmi početná skupina jezdců na silnicích – ostatně u všech známých a nejpoužívanějších systémů (SPD-SL, Time, Look…) jsou obvykle na výběr kufry jak nějakou malou boční rotací, tak kufry úplně pevné. Na gravelu mám SPDčka s vůlí, na silničce SDP-SL bez boční vůle.

                  Jaký je rozdíl upnout si nohu do nějaké boty na freeride a jet na platformách, případně si vzít nějaké SPD tretry určené pro MTB a MTB kufry s vůlí, oproti nějaké opravdu silniční botě na karbonu se silničními kufry, které pohybu mimo přesnou pozici moc nedovolují, to předpokládám víš…

                  Já nechci zpochybňovat ergonomii při technickém ježdění – to ani omylem, ale pokud se tahle technická jízda absolvuje v dost procentech na platformách (kde se mění u „amatérů“ pozice nohy při každém sundání nohy z pedálu), pak mi stále vychází že pevně daná pozice silničního kufru a silniční boty je pro umístění kufru asi významnější… :)

                  0 0
                  • novas752  

                    Na enduro/dh nášlapy se trefuje úplně stejně „na milimetr přesně“ jako na ostatní nášlapy. Na platformách je noha pokaždé v trochu jiné pozici jak je noze přirozené + jak to zrovna padne. Když už ale na platformě stojíš, je v ní taky nulová vůle, piny nějakou trvalou rotaci nebo posun bez odšlápnutí nedovolí. Stejně je to s enduro/DH nášlapama s pinama okolo zámku.

                    Kufry s nulovou vůlí na silnici nevozí téměř nikdo a to i mezi profíky.

                    Bavíme se o nášlapech, v technických disciplínách je pozice kufru stejně důležitá jako kdekoliv jinde a to zejména ta předozadní, kdy se to podle obecné poučky „osa pedálu pod kloubem palce“ nedá vozit, poněvadž ti to odpálí kotníky.

                    0 0
                    • virtualcop  

                      Ale jo, mimo těch silničních SPD bez vůle (které vozím já i několik mých známých) s tebou souhlasím – jak je to v profi pelotonu nevím, ale jak je to u nás „těžkejch“ amaterů vím :)

                      Jak opakuji – já nechci zpochybňovat, že pozice kufrů u endura a těžšího ježdění v terénu není posunutá více dozadu, já jen namítal, že hodit si kufry (původní dotaz od úplného začátečníka s SDP) tak nějak od oka, stylem – vepředu je mají spurteři, vzadu technici… není moc ideální. Teda podle mého.

                      Sám vím, (jak i po mnoha letech zkušeností s SDP a SPD-SL) „ladím“ pozici kufrů na nových botách a že to i několikrát „přesazuju“ protože kolena mi rychle dají vědět, že takhle to není optimální. Tedy jen upozorňuji, že nějakým dlouhodobějším a častým ježděním na kufrech ve špatné pozici pro „disciplínu“, nebo fyzické dispozici konkrétního jedince není ze zdravotního hlediska ideální.

                      0 0
                      • skaj  

                        Hele a proc to delas? Nerejpu, fakt me zajima, proc nekdo vozi kufry bez vule. Vzdycky jsem premyslel, proc (z meho pohledu) neco tak naprd lidi vozi…

                        0 0
                        • virtualcop  

                          Zvyk? :)

                          Vozil jsem původně Look, nějaké s vůlí asi 4 stupňě, pak jiné pedály a žluté Shimana (ty maj asi 5 stupňů), pak my z objednávky přes e-shop došly červené bez vůle (chyba objednávky ne z mojí strany, majitel mi řekl, že ať je klidně nasadím a když mi nebudou vyhovovat, pošlu je zpět a on pošle žlutý) a zjistil jsem, že když si je dobře nastavím, tak mi čistě na silničku vyhovujou nejvíc. Respektive na silničce mi nevadí ani kufry s vůlí, ani bez vůle.

                          Na gravelu ani omylem, tam mám klasicky SPDčka s vůlí a ještě minimálně přitažené, abych si někde nedal zbytečně na hubu, protože s tím jezdím všude možně, taky nakoupit, doprovod dcery na MTB atd :)

                          0 0
                          • skaj  

                            Dik. Takze zadny sofistikovany pristup nebo nejaka specificka vyhoda v tom, ze chybi vule. Me to totiz prijde jen jako nevyhoda:)

                            0 0
                            • virtualcop  

                              No jak se to vezme. Prostě u silničky jezdím kadenčně, snažím se jezdit po asfaltu a svižně a tak nějak mi to prostě koresponduje s tím, že jak se zacvaknu, tak to pak držím a točím nohama. Což teda znamená (v mém případě), že kufry musím mít nastavené opravdu pečlivě předozadně i do boků, jinak to hned po pár kilometrech cejtím na kolenech, že to prostě není v pořádku.

                              Ale je faktem, že poslední dobou jezdím primárně na gravelu na SPDčkách, tedy mód „zevlování“ :) a tam bych utažené kufry bez vůle nesnesl, případně bych si daleko častěji „lehl“ a nestačil vycvaknout.

                              0 0
          • cyklista86  

            Většina treter má tu nejzadnejsi polohu stále nesmyslne moc vepředu zatím co polohu co nejvic dopředu takové nastavení je uplnej nesmysl. Další problém může ještě nastat kdyz ma dotyčný moc velké ty tretry. To ma pak tu osu uplne na špičce. Čímž vytváří velkou páku na kloub kotníku což pal pretezuje kompletne všechno od kolene dolů..

            0 1
    • Zdendo70  

      https://www.stevehoggbikefitting.com/…at-position/ Niečo k téme posunu kufrov.Ja som ich posunul 1cm dozadu za kĺb palca,a je to lepšie.Menej mi predávajú päty dolu.

      0 0
      • zdenek  

        Vyzkoušel jsem posunout kufry dozadu o 5 mm a i to je znát.

        Posouval jsi zároveň i sedlo dopředu, aby se nezměnil posed?

        0 0
    • Jáchym 1  

      https://images.app.goo.gl/…LrjFWVAxwFq8

      Tohle je dobrá pomůcka pro nastavení kufru.

      Bohužel ne vždy jsou ty podrážky v tretrach ve stejné pozici.Myšleno levá vers.pravá.

      0 0
    • RMX  

      4all díky za reakce

      Zkoušel jsem ty kufry natočit o něco málo směrem ven. Když jsem jel a cíleně pohnul nohou cítil jsem tu zarážku. Pokud jsem měl ty kufry cca rovně tak mě ta noha šla pocitově víc natočit aniž bych došel na doraz. Co z toho vyvodit, nechat rovně? Překvapilo mě že když jsem je měl natočené tak k tomu dorazu stačilo tu nohu vytočit mnohem míň než když jsou rovně.

      0 0
      • Namtos  

        Vůbec by jsi neměl řešit, co ti dovolí vůle v SPD,máš to natočit tak, aby ti to bylo příjemné. Jak má SPD vůli, tak natočíš nohu k rámu i s tím nastavením rovně , otázka je jestli nepřetěžuješ (nepřepínáš) šlachy nebo klouby. Řeknu to jinak s tím nastavením rovně můžeš táhnout nohu k rámu co ti dovolí vůle SPD a boty, ale zároveň ten materiál klade odpor a ty zatěžuješ šlachy nebo klouby (třeba kotník) Nezkoušej nastavení jen na rovině okolo baráku, ale zkus k tomu i šlapání do kopce a jízdu ze sedla v kopci. Někdy to není jen o nastavení kufrů SPd ,ale jak psali jiní i o výšce sedla…

        EDIT: pokud i s náklonem máš nohu stejně od rámu při běžném šlapání , tak je ideálnější pozice v jakýkoliv náklonu co ti sedne…

        1 0
    • RMX  

      Je nějaký „fígl“ jak zjistím o kolik jsem ty SPD kufry natočil (úhel chodidla)? Někde na webu jsem viděl že to dělají o hranu stolu. To ale nevím jak protože tu zarážku nedostanu pod okraj stolu.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.