Jak vozíte nastavená světla při kombinaci jedno světlo na řídítkách a jedno na helmě?
Jak vozíte nastavená světla při kombinaci jedno světlo na řídítkách a jedno na helmě?
Anketa: Kombinace
na helmě rozpylka, abych viděl, co mám kolem sebe a kde je jaká zatáčka, na řiditkách reflektor do dálky.
To je poněkud nesmyslné, ne?
potřebuje asi vidět dáááááleko :D
proč? mi to tak sedí.
Však jo, vždyť to se nevylučuje :-)
to je pouze a jenom tvůj názor :)dálkovými na řídítkách si zjistím, že kdesi předemnou je zatáčka a rozptylkou na hlavě posléze mrknu, kam vlastně vede. pro mě to má přísnou logiku.
přísná logika říká, že rozptylkou na hlavě uvidíš ho*no.
taky bych řekl :)
není rozptylka jako rozptylka…
já vozím tuhle ale už jsem to kdesi psal
Na řídítkách, tak aby svítilo před kolo. Na helmě se snažím aby kužel kopíroval můj pohled a spíš tedy do dálky. Takhle se mi to nejvíc osvědčilo. Někdy ještě přidávám třetí světlo na řídítka a to mám co nejvíc do dálky.
a jak asi daleko před kolo? včera jsem s tím večer laboroval a taky se mi nejlíp jelo s hlavosvětlem do dálky. jen mi přijde to na řídítkách pocitově nějak moc sklopený, střed kužele mám tak 5 m před kolem.
tak vidět potřebuješ ty takže si to nastav podle sebe :D
Přesně jak říká Kubad níže, ty potřebuješ vidět. :-D Jinak já to mám nastavené těsně před předí kolo, protože jsem jezdil hodně technické traily a tam jsem potřeboval vidět hned před kolo. A hlavovým jsem si přisvícel do zatáček.
na helme casto nenosim, ale ked som to tam mal, tak najlepsie bolo ked to bol nejaky thrower, cize svetlo do dialky … mozem potom pekne scanovat teren a okolie …
Svítím jen z řídítek a to zásadně do dálky. K tomu, co mám těsně před sebou, mi stačí, co jsem si zapamatoval, když to bylo daleko :-)
A v zatáčce zastavíš a uděláš průzkum?
Lidi, vy jste úplně bez fantazie, copak musíte všechno vědět?
Mozna blbost – jak ve tme poznate jake mate zarazene prevody?
Čelovkou…
nezjistuju, proste to ± vim ;-)
vim jakej mam tac (vetsinou vozim velkej, a pamatuju si ty okamziky kdy radim na mensi tac). Kdyz si nejsem jistej, tak zkusim zaradit na tezsi, a pokud to jde tak jsem tam mel stredni :-)
Vzadu moc neresim, kdyz to moc chrasti tak mi to rika ze tam mam Spanela, a shodim na mensi tac ;-). Jestli jedu treti nebo patej pastorek na kazete neresim, jsou dulezitejsi veci co clovek za tmy na biku musi resit.
Sundej z pacek ukazatele prevodu a zjistis ze je stejne nepotrebujes ;-)
Po pár vyjížďkách to je už intuitivní. Lepší špatně zařazené převody než dobře zaražené prdy.
Jak píšeš.
nepoznam. maximalne tusim :)
Na řidítkách do dálky (nějaká čínská kopie Magicshinu) a na helmě flood (Spark se zmrzlým sklíčkem).
Asi bych užil i široký kužel na řidítka a dálkovější na helmu, protože takhle zase do zatáček moc nevidim.
Docela uvažuju o Fenixovi BT20.
Fenix je už dražší špás, ale je to kvalita nebo alespoň co jsem si zkusil před lety. Koncepce je to dobrá, oddělit aku od reflektoru, jen možná škoda, že nemají aku s 4×18650. Jestli na něj máš peníze a nechceš zkoušet podobná světla z DX, tak ho ber, poslouží asi skvěle a bude vodotěsný.
P.S. Koukám, že k tomu není nabíječka, to pouzdro aku je asi rozebíratelné. Takže Ti jestě Kronium vnutí jetě nabíječku za 500, je to trojnásobek ceny podobných no-name řešení.
No, od Fenixe mám L2D a zpracování mi přijde perfektní, tak jsem si říkal, že ta nová BT20 by mi mohla udělat radost:-) To pouzdro na 18650 mi právě přijde lepší, po tom, co jsem četl o těch batterypacích 4×18650 k světlům typu Magicshine. Dám tam dva chráněné samostatně nabíjené články (nabíječku už stejně mám). Je fakt, že za ty peníze by se dala postavit spousta světel:-)
… jedno světlo L2D stále vozím při cestách do práce jako rezervu. Když o tom tak přemýšlím, tak je baterie skládaná ze samostatných článků univerzálnější, můžeš si sebou brát náhradní články, můžeš využít články, které již máš.
To taky. Podobně jako třeba u GPS. Když pojedu na víc dnů a nebudu mít kde nabít (nebo nechci tahat nabíječku), tak mám u přístroje s integrovanou baterií smůlu. To mi teda došlo až když jsem si jí koupil:-)
já mám od fénixů LD40 – svítí báječně, ale řidiči mě asi nenávidí, když občas nezhasnu ve městě strobo. tedy aspoň podle rozsvícení dálkových a mlhovek :D
zrovna jsem prodal čelovku HL20, takže na helmu zvažuju buď BT10 nebo PD32… pro BT10 hovoří tužkové baterky, kterých mám zásobu, PD32 je zase menší a lehčí, ale je na 18650 (a ty nemám, stejně tak nemám nabíječku) tak už se jen rozhodnout :)
Prechod na 18650 je to najlepšie čo môžeš urobiť.
Len ho nechaj, cas ho donuti …
Sa mi zda, ze vyvoj na poli nimh za poslednych par rokov uplne zastal … Preteky vyhnali kapacitu az na 2700mAh, aby sa potom ukazalo, ze samovybijanie ich uplne degraduje a tak sa zase vratili naspat na 2100mAh …
Naproti tomu liion stale napreduju, uz 2900mAh od panasoniku alebo 3000mAh od samsungu bol jasny utok proti nimh … ale o tohtorocnych 3400mAh sa tuzkovkam moze iba snivat …
Ale zase, ked ho bavi vozit zavazie na biku, tak preco nie …
což o to, o „donucení“ ani tak nejde. výdrž baterií mi nějak zásadně nevadí – mám s sebou vždycky náhradní sadu baterek :)
samovybíjení? co to je? nějak mě to u eneloopů a gp recyko+ netrápí :)
a závaží na biku? neřeším. vzhledem k tomu, že vozím na favoritu brašny, případně batoh, tak mě pár gramů rozhodit nemůže. vodu taky nečepuju po 5 kilometrech, abych nevezl náhodou 500 gramů navíc ;-)
nicméně pd32 na ty 18650 asi vyhraje, přeci jen je skladnější. byť ta cena za baterky a další nabíječka, hnus.
cena za LiOn baterky a nabíječku je sice vyšší než u klasických AA/AAA, ale benefity převáží – zmíněné samovybíjení je jedna věc, vyšší kapacita je další věc, baterky LiOn můžeš nabíjet kdykoliv uvidíš nabíječku – NiMH to moc rády nemají.
no, napr sanyo tvrdí o svojich eneloopoch xx že sa moc nesamovybíjajú, nemajú memoryefekt a nabíjat možeš kedy chceš, fungujú aji v mínus 20 atd
je to možné? nimh dosiahla skoro všecky výhody lion. a nevybuchne ti v čelovke ;o)
Taká dobrá nabíjačka na 18650 nie je hnus, ani cena nie je hrozná :) Napríklad http://www.intl-outdoor.com/…y-p-243.html , poslúži aj ako zdroj energie pre iné zariadenia na dlhých výletoch/výjazdoch.
A akumulátory sú tiež dosť lacné, napríklad http://www.intl-outdoor.com/…y-p-135.html , niekde sú aj o trochu lacnejšie (buyincoins.com) – ale prišlo by to neskôr.
Keď nemáš problém kupovať tak drahé svetlo… Tieto doplnky sú už len maličkosť.
ono asi záleží, kde člověk nakupuje. já mám radši nákupy přímo tady v česku, ty zahraniční typu dx či ebay moc nevyhledávám, i kvůli případné záruce…
a nabíječka v česku je otázka cca 500, baterky jsou od necelých 300..
Ten obchod na ktorý som dal odkaz je niekde inde ako DX a pod., navyše tie produkty sú kvalitou tiež na tom veľmi dobre. Akumulátor sa len tak ľahko nepokazí, nabíjačka je tiež veľmi jednoduchá a z kvalitných komponentov :)
Ešte sa ľahko môže stať, že kúpiš v ČR nejakú predraženú vec z Číny, čo bude na tom vlastnosťami horšie ako keby si kúpil niečo kvalitnejšie priamo z Číny :)
ceske eshopy aj tak na kupuju na DX a podobnych cinskych strankach, takze to mas jedno …
a podla tvojich reakcii si zjavne nedokazes premerat ani akumulator, ani nabijacku, takze by si aj tak reklamoval iba v pripade, ze by to nefungovalo vobec … myslim, ze to, ze ti niekto preda polofunkcnu vec nezistis …
máš pravdu, přeměřit si to neumím, zatím jsem to nikdy nepotřeboval :-)
proto se mi nechce třeba baterky kupovat z DX, i když jsou s tama podstatně levnější.
proto kupuju Fenixe přímo na kronium.cz – dokázali mi poradit, pomoct, píšu si hezky česky (anglicky umím, ale), druhý den mám objednané věci doma.
na ebay jsem už taky párkrát nakupoval, ale věci, co se strkají do elektriky se mi z tama teda brát nechcou
ked mas peniaze na fenixa, urcite mas aj na 18650 …
eneloopy maju kapacitu len 2050mAh ?
4ks, to je 4.8V*2.05Ah = 9.84Ah
panasonic 18650 3100mAh da
3.7V*3.1Ah = 11.47Wh
a to su uz v predaji aj panasoniky 3400mAh, ktore maju az 12.6Wh energie
schvalne si porovnaj velkost jedneho 18650 a styroch tuzkovych aku …
na fénixa ještě nemám, musím pohnout a vydělat :-D
eneloopy nevím přesně, recyko má těch 2050mAh.
velikost nevím, 18650 jsem ještě nikdy jinde než na obrázku neviděl :)
Skús google. Hľadaj obrázky. Vyhľadávaný výraz: 18650 aa. Hneď to tam máš, dokonca aj približné porovnanie hmotnosti :)
nedavno si tu pisal ze mas fenix LD40 …
rozmery mas priamo v nazve … 18mm priemer, 65mm dlzka …
eneloop xx má 25OO mAh
4ks, to je 4.8V*2.5Ah = 12Wh a to je asi viac jak 9.84Ah a určite viac jak 11.7Wh ;o)
hej, len akú kapacitu majú pri vyššom odbere ako 2A :)
http://www.candlepowerforums.com/…owthread.php?…
A aj keby majú pri vyššom odbere nejakú schopnú kapacitu, tak stále sú tu tie ostatné nevýhody, ktoré len tak ľahko nezmiznú a vďaka nim bude li-ion stále výrazne lepšia voľba do výkonnejších svetiel… :)
akurat, ze tych 2.5Ah skutocne nemaju …
Akorát mi přijde, že na helmě dost vyčuhuje. Už jsem se s čelovkou 2× zaháknul za větev…
dík za fotku, pořídím něco jiného, toto už je na helmu fakt moc :-D
Pekny radar :-)))
Já hlasuju pro 3 možnost: jinak
Na řídítkách je nejpříjemnější světlo jak s širokým halo, tak i silným ohniskem pro posvícení do dálky (akupack na rámu to utáhne). A pro techničtější jízdu, kdy je potřeba vidět více do stran, bych na helmu volil svítilnu s nějakým univerzálním kuželem, určitě by neměla příliš plýtvat světlem do šířky, aby dosvítila dostatečně daleko.
Pořádná světla na řídítka s větším průměrem reflektoru a externím akulátorem, která mají pořádné „halo“ kolem hlavního kužele stačí. Ono kličkovat mezi smrčky se teď v zimě stejně nedá. Je docela vtipné, že se zde způsob svícení řeší anketou :)
na riadidlach do blizka a na helme do dialky. Aj podla toho som svetla kupoval. Na riadidla mam sirsi kuzel a na helme uzsi. Ked ich „zaradim“ na cestu za seba, tak je osvietena oblast na sirku +/- rovnaka a takisto aj intenzita.
Hlavní světlo (baterka) mám na řidítkách, na hlavě pomocí držáku menší a lehčí baterku (obě na 18650 baterie). Podle mě je důležitější mít silnější světlo na řídítkách a v případě mlhy, inverze nebo když lidi na vesnicích pálí PETky … svítit víc „pod sebe“ jako u auta (mlhovky) … v takovejch podmínkách musím stejně „čelovku“ vypnout.