Ahoj,
mám nové brzdy XT a přijde mi že páky mají krátký chod. I brzdové destičky jsou blízko kotouče (se mi zdá). Dá se to nějak nastavit?
Dík
Ahoj,
mám nové brzdy XT a přijde mi že páky mají krátký chod. I brzdové destičky jsou blízko kotouče (se mi zdá). Dá se to nějak nastavit?
Dík
Mezera mezi kotoučem a destičkama je opravdu minimální, to je normální. Jinak délku chodu páky a čas dotyku destiček kotouče si můžeš nastavit ručně pomocí kolečka na páce, resp. šroubovákem pomocí malého šroubku na těle.
Malym sroubkem seguluju delku chodu? kolečkem regulu jen vzdalenost, ne?
řoubkem jde seřídit délka „mrtvého chodu“
Ajo, uz to vidim, ten sroubek je jen doraz pistku :). Bál sem se abych to nevysrouboval a vevytek na me olej :)
.
Jsem opravdu moc zvědav co se ti podaří vyladit. Mám tedy LX (myslím že je to téměř stejné) a jsou stran drnkání destiček o kotouč prostě nenastavitelné. Tedy nastavit se dají, jen doma a výhradně jen do prvního zabrždění. Vyzkoušel jsem snad vše. Menší úleva přichází jen po nějaké době kdy je kolo nasazeno a nevyndavá se, pak si to tak nějak sedne.
Musíš se víc snažit..... :-)
nasiel som zopar rieseni, ziadne som zatial neskusal. mam taky isty problem s shimano XT br-m775
„This post is for anyone who is frustrated by the rotors rubbing. When you tighten the brake to the frame it always slips so no matter how accurate you are the pad always slides over and makes contact with the rotor. I tried to sort this on a ride but really made it it worse. I found that if you pack the gap between the rotor and disc and the tighten it, the brake can only slide so much. The brakes now work a treat. You need something really thin and quite tough, I used a plastic label from a plant in the garden which made light work.“
Otazkou je,pri akej teplote sa pokusate brzdy nastavit,teplotny problem xt brzd je predsa uz davno znamy,staci citat…
Řešení se ale nikdo nedobral…
Já jsem na angl. trochu tupější. Mohl by mi někdo vysvětlit k čemu ten plast mezi rotor a disk?
Ten plastovy nesmysl ti udrzi mezeru mezi kotoucem a destickama pri utahovani, trmen se ti trosku pohne a ten plast tedy zabrani tomu, aby se desky oprely o kotouc.
dnes som kupil nove kotuce(avid clean sweep g2) a skusil som vycentrovat trmen ako si napisal v mojej teme, tj
„povolit trmen a vycentrovat vuci kotouci pomoci oci :) proste aby od kotouce bylo k destickam z obou stran stejne daleko. No a pak pomalu nastridacku dotahovat srouby.“
s vysledkom som bol spokojny. nemal som este moznost brzdy poriadne otestovat. ale nevsimol som ziadne podivne zvuky pri brzdeni, alebo vibracie ako sa spominalo v inych temach na fore.
Snad spokojenost vydrzi i pri jizde ;)
Dík za vysvětlení. Zmátla mě ta zmínka o rotoru. :-)
Takhle to má podobný efekt, jako utahovat při stiknuté brzdě.
jenom se chci zeptat. když točím tím malým šroubkem na páce jak chci tak se mi zdá že nedochází k žádné změně. muže mi někdo prosím poradit.díky mám pocit že mám delší chod páky.
mam stejnej pocit … najde se nekdo kdo by to vysvetlil i nam pomalejsim? :)
přesně k tomu je :-) mění mrtvý chod páky
Ahoj, nechci základ nové téma, tak se zeptám zde.
Dnes jsem odvzdušňoval hydraulické brzdy sh. XT páky shimano XT DC M775, v expanzní nádržce jsem po odšroubování krytu a odstranění těsnění viděl nějaký plíšek (nevím k čemu slouží), ale v jedné páce držel „pevně“ (nehýbal se) a v druhé se volně pohyboval. Dotaz tedy zní, co je správně?? děkuji za odpovědi k dotazu;-)
nikdo neví? dosti mi zajímá správná varianta:-)
Plíšek jsi viděl kde? na „dně“ nádržky?Jak teče kapalina do hadic
http://www.ivelo.cz/…rzd-shimano/
Podívej se na obr. 6–9, mám XT a defacto jsou to LX postavený naštorc a po odmontování krytu a tesnění jsem tam nic neviděl
jj, na „dně“, směrem do hadic. Je vidět i na obrázcích na které mě odkazuješ (obrázek pod víčkem a těsněním)
Hele odvzdušňoval jsem na podzim, a že by mi tam ěnco plavalo, nebo se něco volně pohybovalo,tak to NE.Po krytem je to tesnění a pod tím jsem ěml už jen olejíček,hmm to tedaf nevím co ti tam palve, nemůžeš to vyfotit?
je to uplne jasne, jeden ten plisek se mu hybe a druhy tam drzi, poradil bych ale nevim to jiste.
podle me maji oba plisky drzet a nehybat se, ale jak sem napoustel kapalinu do svojich brzd tak jsem na ty plišky nesahal tak nevim jak moc tam drzi, nebo jestli jsou na volno…
Přesně tak, víš o čem mluvím. Mně se právě ten plíšek hýbal už při stisku páky, tak jsem se ho snažil dostat na původní místo(dle druhé expanzky) a držel. Jen když jsem rychleji stiskl páku tak se nadvznesl, tak jsem ho opět poupravil.
Nevíš aspoň k čemu má ten plíšek sloužit?
uz sem nad tim taky uvazoval na co tam je, ale na nic sem nepriše :(
napovím :-)
u Hope tomu říkají Deflector Plate
Ještě prosím napověz k čemu slouží u Shiman, díky.
Teď mi ještě napadlo, že by mohl zpomalovat proudění kapaliny, ale to nevím jestli neni blbost, protože se mi to moc nezdá:-(. Ale jinak opravdu netuším na co by tam byl:-(
v podstatě máš pravdu :-) jiný význam to opravdu nemá
Takže je teoreticky jedno, jestli drží „napevno“ nebo je volný? Zda je to tak jak píše Vilém(níže), tak by to tak mělo být, hrozí jen že mi olej vystříkne. Nebo se mýlím?
jen při odvzduňování když máš otevřenou expanzku a rychle zmáčneš páku tě bez plechu čeká vodotrysk :-)
Vyfotit, to teď nemohu, nemám kolo u sebe, jedině večer. Ale jde o ten plíšek co je označen na obrázku.
Este jedna vlastna fotka :)
Plisek je tam jen na to, aby pri otevrene nadrzce a odvzdusnovani nestrikal olej z dirky vedouci do brzdoveho valce. Je to proste krytka.
Trosku to tu ozivim… je mozny, aby z vyroby bylo v brzdach malo kapaliny nebo vzduch? Mam ty same, ale opacny problem, je to dosti houbovite. Ze zacatku to bylo ok, ale ted po par vyjizdkach se to zhorsilo, mozna tim, ze ubylo nepatrne desticek – ale porad jich tam je dost… ten sroubek pro prodlouzeni doby, nez paka zabere je naprosto nepouzitelny, uz takhle to mam na minimu a i tak je ten krok nesnesitelne dlouhy. Mezera mezi kotoucem a destickou se mi zda stejna jak kdyz to bylo nove… tak ted nevim
a to je takový problém skusit odvzdušnit?
jednodušší brzdy na odvzdušnění než Shimano nejsou -)
Doma na to nemam nacini, a po 400km co je mam novy?
načiní? na Shimano? 8ka klíč, křižový šroubovák olej a kousek hadičky, nebo stačí hadra na zachycení oleje.
jinak to samozřejmě můžeš jet reklamovat pokud ti to přijde jednodušší, možné je samozřejmě všechno, jak špatné odvzdušnění ve fabrice, nebo při montáži, nebo vadná brzda nebo…
V nedeli se ten olej tezko shani, a u nas v tescu ho nemaj.. :)
no to je sice pravda, ale na benzinkách by ho asi mít mohli :-)
v historii pohledej co se dá použít do Dhimano brzd
shimano mineral oil…protoze kdyz ti pri reklamaci zjisti, ze tam bylo neco jineho tak ti ukazou akorat prostrednicek.
no dobře tak běž reklamovat a choď zatím pěšky, nebo si poraď sám když tomu tak rozumíš :-(
Ja se jen ptal jestli je mozny ze by to bylo takhle zdrble z vyroby.. :) Nechtel jsem nikoho pohorsit… s tim olejem je to logicke, kdyz by si tam kazdy lil co se mu zlibi, tak proc by oni na to meli brat ohled… preji pekny zbytek nedele.
Ja se jen ptal jestli je mozny ze by to bylo takhle zdrble z vyroby.. :) si rikal ze jak to bylo nove ze to bylo dobre ne ? :D
To kolo ma prd najezdeno, netusim, jestli se to muze projevit za chvilku treba?
těsnění se může ****** hned jak si usmyslí že se posere :-)
nebo je někde něco volné a brzda nasála vzduch, prostě hafo možností proč se to zavdušnilo.
tvoje možnosti,
1-zkusit odvzdušnit doma s nákupe kure..y drahého originál oleje Shimano, kvuli případné záruce :-)
2-Reklamace
3-placené odvzdušnění v servise cca 250–300kč
vyber si sám, ****** se může i brzda po míň než 400km a jestli byla nebo nebyla dobře odvzdušněná brzdy z výroby je celkem zbytečná otázka.
njn dikas…stejne chcije
Mám cca měsíc staré kolo (Merida Big Nine Carbon 3000) pro nedostatek času a špatné počasí téměř nejeté a když zvednu přední kolo a roztočím ho, tak zhruba 1/4 obvodu kotouče mírně dře o brzdové destičky. Zkoušel jsem kolo sundat a zasunout plastový výlisek k tomu určený mezi čelisti a šlo to v pohodě – vůle tam byla – takže bude možná mírně zkřivený kotouč – ale opravdu jen mírně, to brzdění je minimální, ale je tam a myslím, že u nového a takto drahého kola by to dřít nemělo, ať je to už čímkoliv.
Takže bych potřeboval poradit co s tím.. Mám brzdy XT. Jsem v tom laik, tak jsem pročítal různá fóra a zjistit že můj předpoklad, že se dá nastavit odstup čelisti skrze nějaký imbus je lichý a že „jediná“ možnost je vytáhnout brzdové destičky a mechanicky (např.šroubovákem) roztáhnout čelisti na požadovanou rozteč. Ale také jsem se dočetl o funkci automatické korekce rozteče na základě opotřebení destiček, která by mi mechanicky roztažené čelisti zase sevřela. A další věc je ta, že ikdyby roztažené zůstaly, tak by to bylo takové poloviční řešení – brzdný účinek by se pak při stlačování brzdy dostavoval později a možná by se i snížil, pokud by to tedy nešlo nastavit tím mrtvím chodem páky, o kterým jsem se v tomto tématu dočetl.
Poraďte prosím, jak to řešit – vyhrát si s tím v garáži (jakým způsobem?), nebo reklamovat (zřejmě bude zapotřebí vycentrovat kotouč)?
Děkuji
Udělal jsi první krok při dření kotouče – seřízení třmenu?
Ne, to neznám.. Čili pohrát si s uchycením třmenu, který je přichycen k vidlici na dva imbusy a pokusit se ho opticky vystředit vůči kotouči?
asi jsem nečetl horní příspěvky pozorně,…, ale je tam někde napísané, že je dobré, aby při uathování třmenu dřepěla na biku hmotnostně blízká persona?
U vidlice to tak důležité není obzvláště na shimanech