• Luka

    Hola, po dvou reklamacich obou tlumicu v domacnosti premyslim o zmene. Vcelku mi vyhovuje to, jak tenhle tlumic chodi,ale pri sisatem slapani semtam prihupuje a pri vetsich nerovnostech cvaka (na HT by to bylo jako volna zadni naba). Pry je to vada serie 09… no, nevim, skoly nemam.

    Ale az se znova vysype, za co vymenit?

    Bude pripadny propedal poznat a behat i pri moji musi sile a vaze?

    Co byste navrhli na muj pohodove-turisticky-kochaci styl a bude to pouzitelne i pro muze na tvrdsi zachazeni?

    Diky :)

    0 0
    • marapara  

      Co máš za fulla?

      0 0
      • Luka  

        To vis, proti proudu, z blata do louze, od proflakleho authora k jeste proflaklejsi Meride. Transmission TFS 2009

        0 0
        • Jenda  

          a rozmer tlumice? Podle me neudelas chybu s RP23 (klidne jetym) s tim ze si zjisti jaky by bylo vhodny nastaveni comprese resp BV. Tim ze interne se daj ty tlumice celkem dost upravit (pravda je to cca 1000 navic) navic v pripade velky progresivity lze sehnat i velkou komoru tak to dela jeden z nejuniverzal­nejsich tlumicu. Otazka taky je jam moc vyuzivas platformu – me treba na nem prekvapilo ze i pri CT min PP na 1 pomerne slusne omezoval a po predelavce CT v bike-live pod min PP ani na 3 neni nejak dramaticky znat (i kdyz ve vyjezdu trochu omezi sag – takze to co jsem potreboval dela)

          Bohuzel mam takovej dojem ze merida bude o neco malo nachylnejsi na sisaty slapani ale zas je otazka jak moc ti to pri kochani vadi. Stejne predstava mit co nejcitlivejsi zadni stavbu netecnou ke slapani je utopie tak si zvol vhodnej kompromis.

          0 0
          • MlokCZ  

            Souhlas. Jen doplním pár věcí.

            U ní při její muší váze bude více znát komprese, takže bych začal s nějakým spíše nižším nastavením compression tune (min nebo střed) a určitě se vyhnul CT max.

            Vyšší interní nastavení komprese bude u ní znát více jak u otevřeného tlumiče tak u zapnutého propedalu.

            Pro Habiba bych klidně volil podobné interní nastavení (nebo o jedno vyšší, ale také bych se vynul CT max), bude to mít pro o něco vyšší váhu mírně citlivější a mírně houpavější, což ale určitě zvládne (aspoň bude mít nepatrný handicap jak mu to pojede).

            Dle využití zdvihu akorát pak volit vhodnou komoru, tedy pro Luku to bude asi high volume a pro Habiba buď taky nebo standardní. Pokud tedy jezdí výrazně agresivněji. Chce to ale posoudit dle reálného využití zdvihu, takhle od boku to nelze správně určit.

            Co se týká novějších tlumičů s Boost valve, tak teď po dalším testování na starším Stereu (kam jsem dal původní tlumič s novějšího Sterea s BV 200psi a velocity tune M, jen jsem nejprve vyměnil komoru za standardní, takže konečně testováno s ideálním průběhem pro daný rám) bych šel klidně i do tlumiče s BV.

            Co se týká cvakání, tak netuším jestli u toho X-Fusion 2009 je to tak v pořádku. Ale třeba RP23 upravený v TF tuned taky nepatrně cvaká při přechodu z komprese na expanzi a je to jeho vlastnost (a způsobojí to použité planžety při změně směru půroku oleje) a vůbec ničemu to nevadí. Tedy i u toho X-Fusion to může být vlastnost, která ničemu nevadí (ale jak píšu, tak nevím proč cvaká).

            Případně mimo RP2/RP23 bych uvažoval o X-fusion 02 PVA, který má podobnou platformu jako propedal jen má malinko jiný styl přepínání – jedna páčka přepíná vypnutí platformy a její tři úrovně.

            Tenhle styl přepínání je pro někoho lepší, pro někoho horší:

            • komu stačí jedna poloha platformy, tak je pro něj lepší styl RP23,protože bude vždy přepínat jen jedno kliknutí páčkou
            • kdo rád používá více různých nastavení platformy, tak pro něj jelepší styl toho X-Fusion PVA.
            0 0
            • krokus  

              Mám O2 PVA a jsem s ním spokojený. Mám k němu jen dvě výhrady:

              1. Na PP 2 tlumič trochu píská (vrže). měl jsem teď kolo v bikelive;

              říkali mi, že by to uměli odstranit, ale stálo by to cca 1200. Mám prý počkat, až to začne pískat i v ostatních polohách, aby se ten servis vyplatil:-) Sice tvrdili, že s tlumičem nic nedělali, ale museli ho minimálně promazat, protože pískání je skoro pryč!

              1. Na začátku se mi stávalo, že se při přepnutí páčky propedalu trochu

              pootočilo kolečko pro nastavení odskoku. Když člověk během jízdy PP měnil vícekrát, nechtěně tak změnil nastavení odskoku dost výrazně. To byl docela průšvih, protože i otočení o 1–2 cvaknutí změní odskok velmi znatelně. Naštěstí toto chování časem přestalo, aspoň mám ten pocit. S propedalem totiž moc nehýbám, většinou jezdím na PP2.

              0 0
              • MlokCZ  
                1. To se stává i u RP23 a v tu chvíli to u něj znamená, že by to

                chtělo i servis tlumící části. Pár set km jsem s pískajícím RP23 při zapnutém propedalu kdysi na AMS 125tce taky odjezdil (na funkci to nebylo znát).

                1. Tohle je hodně nepříjemné pokud se tak děje. U RP23 tohle nehrozí

                (pokud by nebyl nějak poškozený celý ten machanismus, také je to tam vedle sebe). Třeba ale Talas 2008 tohle dělá sem tam taky (2010, který má přepracované ovládací prvky už to nedělá vůbec). Nějak mi to ale netrápí, protože ho nezamykám.

                0 0
        • marapara  

          :) to chce auktualizovat fotky na BFku ;)

          0 0
          • Luka  

            uz

            0 0
            • marapara  

              Tož to byl fofr :). Nemáš ty řídítka moc vysoko. Vypadá to skoro jako na Sobi 20 :)

              0 0
              • Luka  

                je to prijemna zmena oproti skripci Vizlovi… vyhovuje mi ten posed…

                0 0
                • marapara  

                  Tak ten bude fakt spíš takový turisticko-harlejový. Ovšem proti gustu … ;)

                  0 0
                  • Luka  

                    jedine foto z boku, ktere jsem nasla. A konec debat o mem posedu!… uz jsem tu slysela, jak spatne mam kolo, moc vysokou vidlici, prakticky sjezdak, tezke, blbe, spatne vybavene, bla bla bla… ja se ptam na tlumic :)

                    0 0
                    •  
                      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.