Ahoj lidi zajimalo by me jaky mate nazor na navigaci a jeji vyuziti na vasich kolech? da se to vubec? popr. jake uzivate?dik
Ahoj lidi zajimalo by me jaky mate nazor na navigaci a jeji vyuziti na vasich kolech? da se to vubec? popr. jake uzivate?dik
Ahoj. Hele já osobně sice nevozím ale myslím že je to do určite míry zbytečnost…Pokud jedeš fakt někde kde to neznaš tak je to užitečný Ale když si zsa vemeš, že máš na řiditkach přístroj za cca 12 tisíc a uvědomiš si riziko poničení tak bohatě stači mapa a kompas:-D Můj názor je , že pokud to neni opravdu nutné a nepojedu do neznáma tak si s tim nehraju…A jelikož mně nehrozí že bych jel někam dál tak ji opravdu nevozím
mozna ze chce zaznamenat kudy jel, zobrazovat si vyskovy profil trasy nebo jinak katalogizovat svoje traily… ale v takovym pripade bych tu navi asi strcil do batohu nebo treba vozil za pasem. na riditka bych to nemontoval…
tak to je uplně jina situace že Na to stačí i nějaka malinka turisticka…
Není velký problém koupit Béďova Legenda, po Internetu je spousta nabídek na odprodej použité GPSky, co ji někdo dostal ke kolu a neví co s ní. Jenže, na to, aby se dala GPSka nosit v kapse, tak to musí být SIRF III a to je o jiných penězích. A nebo externí GPS modul a nějaké zařízení s BT a spuštěný program na záznam. Umí to spousta mobilů, PDAček …
vim vim Taky se mi tu válí jedna Mountfieldovská „GPS-ka“
Vozím GPSku na řidítkách naprosto pravidelně a nemám pocit, že by mohla dojít nějaké výrazné úhony, ty držáky jsou opravdu pevné a je tam docela krytá. Je docela příjemné, když si doma stáhneš trasu do počítače a vidíš poměrně přesně, kde jsi byl a kudy jsi tam jel. Je ale pravda, že na ježdění po stále stejných trasách v okolí je to trochu zbytečné. Ale pokud jezdíš trochu mimo široké cesty a rád zkoumáš co kam vede, tak je to opravdu zajímavá pomůcka.
Mě taky překpvapilo, co GPSka na řídítkách ve sjezdu vydrží.
Mam ji taky na riditkach a je to super, vzdy pred jizdou nebo den predem si napraskam waypointy, po kterych uz pak jen jedu a nemusim vytahovat mapu, odjedu pak 80km trasu po lesich, aniz bych musel jedinkrat zastavim (nepocitamli jidlo), jak mijim milion lidi na bikach, kteri porad neco studujou v mape, tak sjem jedine rad, ze ji mam
pokud jezdim jen v okoli, tak si ji ale neberu, protoze to tam uz znam jako svoje boty a trasu si vybiram podle chuti i behem cesty
Asi záleží, co od toho člověk očekává. Já jsem si pořídil za $120 Geko 301 a jsem spokojenej. Používám to primárně jako tachometr s výškoměrem a k zaznamenávání projetých tras. Když chci objet něco delšího neznámým terénem, tak si to doma naklikám na mapě a pak podle toho jedu. Pokud se člověk drží svého plánu, tak je to IMO pohodlnější, než koukat do mapy nebo ostřížím zrakem sledovat turistické značení. Někdy si jenom uložím cíl, kam se chci podívat a jedu podle sebe.
Hlavní výhoda je to pohodové projíždění zcela nových tras, jak zmiňuju níže a přitom se mi tak daří plánovat trasy zcela mimo silnice (bez GPSky tohle nešlo dobře ani při neustálém otravném vyndavání mapy).
Měnění baterek nevydím jako nějakou moc nevýhodu, když mi tam 2 dobíjecí tužkovky vydrží cca 20 hodin (tzn. přes léto v pohodě 2 celodenní výlety, přes rok 4–5 odpoledních). Signál jsem s 60CSxkem ještě neztratil ve volném terénu nikdy (ve městě zcela ojediněle, to už musí být sakra blbá úzká ulička se super vysokými baráky ze všech stran a ještě blbé počasí).
Snažil jsem se objektivně uvést i možné nevýhody. Pro někoho to problém být může.
Pod to cos sepsal se podepisuju, jenom z nevýhod škrtám velikost – viz foto
Tak presne tak to mam taky, akorat sem k tomu dostal i drzak, tak ho nemusim mit jen upnuty kolem riditek ;)
Jo správný technoid říkám že to je hezká hračka. Jako HC bajker říkám že neni potřeba mapa stačí.
Hrozně záleží, co od toho čekáš.
Většina názorů, že je to zbytečné je od lidí, co GPSku nikdy neměli.
Já díky GPSce od začátku roku projel veliké množství nových tras a mě osobně se zdá hrozně super. Jednak chci záznam z trasy, ale pak jde především o ty nové trasy. S GPSkou předem v mapě naklikám trasu novými lesními cestami a během vyjížďky jedu podle té trasy a jen ojediněle musím měnit trasu kvůli např. neprůjezdný cestě. S mapou tohle naprosto nepřichází v úvahu. Tam je několik problémů. Jednak je hrozně komplikované tu trasu předem naplánovat, není jak jednoduše si to zapsat (a když je po cestě 30 křižovatek lesních cest, tak je to problém). Dále je pak nutno mapu neustále vyndavat a na každé křižovatce řešit, kam jet. Tohle asi téměř nikoho nebaví a pak se jezdí méně tras např. hlavně po turistických značkách nebo už pár projetých úseků, kde se to nemusí řešit. Pak je možnost bez GPSky prostě vybírat cesty jen podle přibližného směru, ale to se alespoň mě vůbec neosvědčilo, protože to mělo spoustu problémů. Cesta často zkončila a buď se muselo prodírat mimo cestu jen tak lesem nebo se vracet. Cesty nenavazovaly a bylo nutno jezdit mnohem více spojovacích úseků po silnici.
S GPSkou si tedy užívám spousty nových tras a současně se na vyjížďce může pořád jet a ne neustále studovat kudy, takže samotnou vyjížďku si užiju mnohem více (doma si trasu rád naplánuju, ale po cestě už to moc řešit nechci).
Problém drahého přístroje na řídítkách mi nějak nevadí. Garmin 60CSxko (což je asi jedna z nejvhodnějších gpsek na kolo) vyšla z USA na 8,5tis., takže to ještě není tak šílená cena a sjezdy jezdím úplně stejně jako dříve bez GPS a zatím drží v pohodě.
Ještě si zapomněl na jednu možnost, jak vozit mapu – v mapníku (nejlépe v nějakém vhodném na MTBO – MIRY, Autopilot). Pokud jedu někam opravdu do neznáma, tak si hodím mapník na řidítka a za jízdy mohu bez problémů mapovat a operativně měnit trasu – což se s předem naklikanou trasou v GPS dělat nedá. Nehledě na čitelnost a přehlednost displeje GPS v provnáním s mapníkem.
P.S. jsem majitelem GPS :)
Záleží co jezdíš za terény. V pořádných sjezdech bych mapník nesnes a možná by to ani nepřežil (teda já bych ho tam nesnes vůbec, už ta GPSka je na můj vkus docela velká kráva na řídítkách). Nehledě na to, že bych na něj pořádně neměl na řídítkách místo (to bych nemoh vozit GPSku a tepák).
Operativně měnit trasu můžeš i s GPSkou, ale to dělám jen když je něco původně naplánovaného úplně neprůjezdně, takže jen sem tam (a pak tam krásně vidím, jak se přibližuju nebo oddaluju od předem naplánové trasy).
S čitelností máš pravdu, na to je papírová mapa a nejlépe rozložené mapa mnohem lepší, ale právě proto mám naklikané trasy předem, na vyjížďce chci jet a ne řešit kudy jet.
No a pak je tu další zásadní problém s mapou. Když se jede delší dobu po neznačených lesních cestách, tak já za chvilku vůbec netušim, kde přesně sem a už je problém (ono se to špatně posuzuje ta poloha, když ve skutečnosti je cest mnohem více než v mapě a pak nevim, jestli už je to ta odbočka v mapě nebo je to jen cesta která v mapě nění). A ještě jeden problém, i když náhodou podle mapy dokážu určitě přesnou polohu, tak mi chvilku trvá než se v mapě přesně najdu (chvilku myslím třeba 3s), což je v těžším terénu nutnost zastavit. Na GPSce stačí letmý pohled a hned vídím, jestli ta odbočka je ta správná nebo ne (a nutnost zastavit a něco déle zkoumat zcela ojedinělé).
Mapu jsem vozil řadu let (většinou v kapse dresu nebo camelu), takže přístupnost docela dobrá (i když mapník to samozřejmě není) a takové trasy jako s GPS se mi nikdy jezdit nedařilo, protože při pokusu projet např. 70km okruh téměř výhradně po neznačených cestách se pokaždé dříve nebo později špatně zabočilo (na to stačila cesta o 100m dříve která v mapě není) a bylo nutné se pořád vracet nebo přejíždět kvůli tomu často po silnici, protože tou jinou cestou to nebylo průjezdné celé. Takže to pak skončilo u toho, že se moc nových tras nejezdilo a jezdili jsme osvědčené trasy, které jsme znali.
Možná má někdo mnohem lepší orientační smysl než já nebo ho práce v terénu s mapou baví, ale pro mě tohle není.
A ještě jsem zapomněl na jednu věc. Po projetí trasy pak zpětně vim, jaké neznačené lesní cesty byly dobré a je vhodné je použít na část jiné vyjížďky. Tohle jsem bez GPS nikdy nebyl schopný si pamatovat až na pár hlavních cest ježděných častěji.
nejlepší možnost je domorodý průvodce;-)
Můžeš hodit nějaký foto displaye abych si udělal představu jak to vypadá za jízdy? Samozřejmě ideálně nějaká složitější situace s více cestama, dík.
Jestli na to nezapomenu, tak se můžu pokusit. Snad ten displej bude z fotky čitelný? A zajímá tě asi pouze přepnutá obrazovka mapy nebo chceš i další jako obrazovka s měřenými údaji, výškoměr s profilem, …? A taky záleží jaké nastavím měřítko mapy pro focení. Jak je to vektorová mapa, tak to vždy vypadá dobře, větší detail používám, když potřebuju nepřejet odbočku v lese, kde je o hodně více cest než v mapě (tak abych určitě přesně která to je). Jinak jezdím většinou s o malinko menším detailem, ať toho vidím o něco víc z okolí (no a když je třeba vyjímečně na trase něco zcela přeplánovat, to je pak nutné měnit více měřítko a někdy i posouvat mapu, na ten displej se toho zase tak moc nevejde – tohle ale dělám jen ojediněle).
Jj, stačí obrazovka mapy, číselný údaje případně nějaký graf si umím představit. Jde mi o situaci, že jedu lesem a najednou 3 odbočky, z toho 2 zhruba směrem jaký se mi hodí a po 100m to samý – a teď kterou z nich se vydat, v mapě máme občas problém určit kde právě stojíme. S podrobností map není problém? Aby člověk neplánoval trasy jen po větších cestách.. Dá se sehnat za rozumný peníze i cizina (Alpy)? Možná i screen z plánování trasy, to předpokládám děláš pohodlně na pc a velkym monitoru.
Z počítače kus naklikané trasy máš na následujícím odkazu: data.mlok.net/naklikano.JPG Tohle tedy je kratší trasa, kterou jsem chodil v zimě pěšky, vybral jsem ji proto, že se vejde na jeden screenshot. A na tom screenshotu je už ta naplánovaná trasa přesně naklikaná dle prošlých tracklogů, proto někde nesedí přesně značka s tím naklikáním (značka tam vede v mapě špatně). Fotka displeje GPSky bude jakmile najdu potřebné vybavení (foťák jsem našel už včera, ale je v něm vybitá baterka a nemůžu najít nabíječku).
Pokud je odboček více a jsou těsně u sebe a v mapě nejsou všechny (častý případ, že v mapě něco není) nebo vedou z rozcestí dvě cesty, které jsou téměř rovnoběžné a vzdalují se více od sebe až po chvíli a v mapě je z nich jen jedna, tak v těchto případech se s jistotou netrefíš na správnou odbočku ani s GPSkou. V těchto případech to nijak neřeším a jednu z cest vyberu a bez zastavení tam jedu. Po 50–100m zjistíš s jistotou, jestli jsi vybral správně (protože hned poznáš podle záznamu jestli kam jedeš sedí s tou naplánovanou trasou). Takže v těchto případech se občas stane, že se těch 50–100m vracím (ale nebývá to moc často).
S podrobností map je to složitější. Topo Czech V1 je z podkladů Shocartu a je na úrovni turistických Shocartek, což je zase na podobné úrovni jako turistické KČT (které se mi zdají malinko lepší a používám je pro plánovaní v počítači). Ve všech těchto mapách dost lesních cest chybí, ale nedá se říct, že je to úplně na škodu, protože ty co tam nejsou, tak často stejně nejsou slušně sjízdné. Takže aspoň ty co tam jsou, tak jsou sjízdné skoro vždy. Mám k dispozici i nějaké lepší mapy z podkladů 1:10.000, kde je těch lesních cest o dost více, ale moc se mi neosvědčilo plánovat trasy podle nich. Pak se příliš často stává, že se trasa musí měnit, protože ty cesty jsou hrozný. A i podle těch cest, které jsou v těch 1:50.000 (tedy v té mapě v GPSce a v KČT turstických) je dost velké množství cest na to, aby se dalo najít spousta zajímavých nových tras.
S cenami a kvalitou map pro zahraničí to moc nevím, já zatím žádný nepotřeboval a nikam se do ciziny zatím nechystám (nejraději jezdím po ČR). Ale myslim, že určitě nějaké existují a že cena bude vyšší než stojí u nás Topo Czech V1.
Tak jsem vyrobil fotku. Je na data.mlok.net/gps/ Fotka displeje jen jedna, nafotil jsem jich více, ale na těch ostatních to bylo vidět ještě mnohem hůř a raději jsem je rovnou smazal. I tahle je dost divná, blbě se ten displej fotí. Situace na mapě není zrovna ukázková, jenže by bylo pracný, abych vyráběl nějakou situaci, kde by byl zrovna v tu chvíli kus prošlé trasy, takže jsem vzal akorát kousek mapy, kde jsou nějaké lesní cesty a je tam i bíle kus prošlé trasy. Ono v reaálu pak vždy pomůže právě ta prošlá trasa, která už tam je (třeba když je ta situace, že nelze přesně určit, která odbočka je ta pravá a zkusí se nějaká).
Je tam pak pár fotek ještě jak vypadá ta GPS na kole, to po mě bylo chtěto v mailku, tak to rovnou dávám sem, kdyby to chtěl vidět i někdo další (když už jsem to nafotil).
Super, díky za detailní informace, asi začnu pomalu zvažovat nákup, ideálně kdyby ten soft byl i pro Symbian. Ještě k tomu displayi, ty seš teď v bodě jak je ten křížek či co poblíž vodorovného textu 400? Ta šipka určuje směr pohybu? Jinak řečeno, mapa se neotáčí a směřuje vždy na sever? (Např. navigace v autě (TomTom) se „otáčí“ a člověk jede vždy „nahoru“, tak abych věděl, jak to je řešený tady)
Ne, nejsem v tom bodě. Fotil jsem to doma v bytě s vypnutým příjmem družic, tzn. GPSka ani nevěděla kde jsem. Jen jsem ručně posunul mapu někam do lesa a ta šipka tam je proto, že posouvám mapu, ta tam normálně není. Jinak při jízdě jsi vždy ve středu mapy a lze si zvolit, zda mapa je trvale k severu nebo se otáčí podle směru pohybu. Já používám mapu stále na sever, otáčení mapy dle směru pohybu není zrovna ideální, protože když např. stojíš nebo jedeš pomalu, tak chvilkama nemusí přesně určit směr pohybu a pak se mapa otáčí sem tam úplně nesmyslně (v autě při větších rychlostí funguje v pohodě, ale na kole když sem tam jedu v kopci třeba jen 6km/h to ideální není). Ve středu je pak při šipka která ukazuje směr pohybu (aby viděl při mapě na sever, kam se pohybuješ). Já ale vždy vycházím z projeté trasy (která je v tom případě vždy do středu), kde vidím odkud sem přijel (to je narozdíl od určení směru pohybu 100% i pro malé rychlosti nebo když stojim).
Hele, jak vypada ta mapa plzensko.tif? PLanuju cesty v Oziexploreru podle map KCT, ktere tu kdysi nekdo nechal ke stazeni, ale to je kazda mapa na 9 casti. Kdyz se to posklada, tak to moc nelicuje :( Takze kdybys mel nejake lepsi (bud obrazky nebo zkalibrovane pro nejaky program)… Jo a co je zac ten program, ve kterem klikas ty trasy?
Program jsem tu již zmiňoval, to je Touratech. Mě se Ozi moc nelíbí. Oba programy umí zhruba totéž, ale s Touratechem se mi mnohem lépe pracuje. Takže po vyzkoušení obou jsem si před půl rokem Touratech dokonce koupil (ale použitelná verze je dost drahá, téměř 5tis.; Ozi když si ho koupíš stojí kolem 2tis; samozřejmě obojí se dá ukrást).
K té mapě máš info v mailu.
diky moc
caf, plne suhlasim s tym co si napisal ale sa ta chcem opytat akym sposobom zadavas do gps trasy? vezmime klasicky priklad – dolomity alebo garda a okolie. pekne trasy ale ked nemas niekoho kto vie kade tak ti je casto aj mapa tak k jednej veci..... mas aj pomerne dobry popis povedzme s mosera. ak si to chces prehodit do mapy tak mas viac menej smolu aj ked mas mapu 25-tku lebo tie odbocky su casto uplne od veci nevyznacene cesticky nie to este aby boli na mape. tiez mi lezie na nervy to bludenie a hladanie (kto bol pozna).nebodaj sa daju zohnat volakde taketo trasy ako subory do gps? potom by som to kupil hned, inak ak to musis prehadzovat z mapy tak z dovodu vyssie uvedenho to vidim sporne.
Se zadáváním tras máš pravdu, pokud se jedná o nějaké super trasy mimo cesty, které jsou v mapě, tak prostě smůla. Tady pomůže pouze už track log z GPSky od někoho, kdo tu trasu už projel. Což je ale stále častější k sehnání a např. něco můžeš najít na tom odkazu, co dával dole stan.zak.
Já třeba v okolí Plzně postupně projíždím všechny možné cesty (většinou vyberu z mapy, občas i něco co v mapě není) a postupně si dělám přehled o tom, která je dobrá a která ne a pak z původních více tras plánuju nové, kde využívám ty projeté úseky.
caf. nechcem tu opruzovat zo zbytocnymi otazkami, nevyznam sa v tom, ale ked uz je tu raz forum…
poziadavky: jednoduchost – t.j. nahrat/nakodovat trasu – pocas jazdy ukazuje doprava/dolava o tolko a tolko – finito. ziadne serepeticky skratka „frippery less“. maly, povedzme z 2 max 3krat bezny cyclocomputer.
zabudol som – cenu zatial neriesme. dik.
Tedy ono je většinou nutné podle tracklogu v počítači naklikat trasu ručně, sice můžeš použít body přímo tracklogu, ale těch bývá hrozně moc, třeba i 2000 na trasu a pak by to bylo pro navigaci zbytečně nepřehledné. Já to tedy tak dělám, tracklog otevřu v počítači v mapě a podle něj to překlikám ručně, abych měl bodů tak akorát, je to hned.
V podstatě to splňuje pouze Garmin 60CSx, který mám. U nás je ale drahý, nevim jestli bych tolik peněz za něj byl ochotný dát. Mám ho dovezený z USA, kde mě vyšel na 8,5tis. V tuchle chvíli by se dal z USA už za 7tis.
A ještě samozřejmě základní požadavek, který mi tam vypadnul. Chtěl jsem mapovou.
dik. ak tomu dobre rozumiem tak aj ked si stiahnem track log tak aj tak potrebujem este mapu danej oblasti? som myslel ze to moze fungovat tak ze natiahnem track log, volako podla suradnic a vysky zosynchronizujem startovaci bod a ficim. btw ten „slusny soft“ sa dodava s gps alebo je to nieco extra? (myslim to asi tak ze aj s fotakom dostanes volaky soft na upravu fotiek ale pre trocha zmysluplnejsiu pracu musis zohnat nieco ine)
Teoreticky bys mapu nemusel mít vůbec a jen nějakým softem na komunikaci s GPS by se dal nahrát tracklog přímo pro navigaci do GPS (ale bude ten problém, že má moc bodů a to bez mapy upravovat jde dost blbě, ale taky by teoreticky šlo).
Já používám dva softy a zkoušel ještě třetí a to:
Na plánovaní v počítači ale MapSourc nepoužívám, protože mám radši rastrové mapy (v počítači, v GPSce jsou použitelné pro malý displej pouze ty vektorovky a pro autorouting je také nutná vektorovka. Cena Topo Czech V1 je necelé 2000 Kč (a to je podle mě nutná investice k mapové GPS).
Všechny ty 3 softy kromě práce s mapou umí nahrávat připravené trasy do GPSky, načítat a prohlížet tracklogy s gpsky do počítače, plánovat trasy, výškové profily trasy (to je možné pouze buď s tracklogu nebo nad vektorovou mapou, pro naklikanou trasu nad rastrovou mapou jsou k tomu nutná navíc samostatná výšková data).
Pokud koupíš mapovou GPS, tak stejně v nejdnom z těch softů v každém případě pracovat budeš, o jiném dobrém řešení nevim.
A pokud bys to chtěl mít legálně, tak Touratech stojí téměř 5000 Kč (ještě je očesanější verze za cca 3000Kč, ta ale neumí výškové profily a další funkce). Nebo OziExplorer je shareware a když si ho legálně koupíš, tak stojí cca 2000 Kč. Jak Touratech, tak Ozi se dá ukrást a používat nelegálně (to už je na tobě, jak si na tom s použití softu). Já mám třeba Touratech koupený.
Pokud bys koupil nemapovou GPSku, tak je ale taky jeden z těch softů v podstatě potřeba, abys měl možnost si naklikat cestu předem v mapě v počítači a pak nahrál do GPSky (kde už mapu mít nebudeš).
Tracklogy jdou ale projít i bez překlikávání. Ty vlastně vytváříš „routu“, tedy navigaci od bodu k bodu. Ale některé GPS-ky mají funkci „Trackback“, která ti dovolí trasu projít od začátku na konec nebo obráceně. Navíc jsou tak inteligentní, že v případě zkratky tě navigují dál a nenutí tě vracet se a jít přesně po stopě. Pak opravdu stačí stáhnout tracklog, nahrát do GPS a jít/jet.
Pokud jsem tě špatně pochopil pak sry za narušování jinak moc pěkného výkladu.
V tomto máš pravdu, 60CSxko tohle taky umí. Jenže v tomto režimu se to nechová stejně jako když se naviguješ po vytvořené trase a má to poměrně dost omezení oproti navigaci po trase od bodu k bodu. Mě osobně se to v tom režimu nelíbí a proto si vždy z tracklogu tvořím trasu (routu) i v případě, že chci projet naprosto totožnou trasu jako je už v tracklogu. Ale ta možnost tu je, to je fakt.
Touratecha používáš verzi 3 nebo 4?
4.0.79
Potřeboval bych poradit, po přechodu z TTQV3 na 4 se mi při stažení tracku z gps (Garmin foretrex), nezobrazí v exploreru u tracku v datech aktuální rychlost.Při vyzkoušení zpět na TTQV3 tam je. Nevíš, kde bych nastavil parametr pro stahování (filtr?), tak, abych ji měl zobrazenou i v TTQV4 exploreru ev. v XY diagramu?
To mě bohužel nic moc nenapadá, mě se tam aktuální rychlost stahuje ok. Zkusil bych zkontrolovat v settings/gps položku GPS protocol, ale to asi moc nepomůže, protože kdyby to bylo špatně nastavené, tak to nepůjde nejspíš vůbec. Jinak nevím o tom, že by se tam nějaké další parametry pro import z GPS daly nastavit.
Tady k tomu je něco z fora Touratechu forum.ttqv.com/viewtopic.php?t=10716&highlight=geschwindigkeit Bohužel německy moc nerozumim, tak si to musíš sám přelouskat.
A v každém případě máš možnost to i zpětně dopočítat, když tam máš nuly. Na tracklogu dáš Track Processor/speed a vybereš Automatically from distance and time a dáš start a on to tam znovu přepočte. A jestli taky tohle nastavení nemá vliv i na import. Možná to podle toho ve chvíli importu počítá a máš tam zatrženo Constatn speed.
díky za info, to jsem už všechno zkoušel ....., proto stahuji v trojce a importuji do čtyřky .....
kámoš jí vozí, ale jenom občas, já si myslim, že to je blbost protože tam nejsou pěšinky zvěře a jiný cesty jsou pro turisty a né pro bajkery :-DDDD
Známej ji má a pochvaluje si ji…ma Trekingový kolo a je pro nej pohodlnejsi se mrknout na displej a zjistit kdy bude nejblizsi zradelna a jaky jep revyseni a tak…a ja to chapu?je to o dost pohodlnejsi nez mapa… Ale ja osobne mam radsi mapu.V těžkym terenu ale ani tu nepouzivam a proste jedu az nekam dojedu a kdyz se to misto nak menuje tak teprv koukam do mapy a na svou odchylku od puvodnihu planu…je to vec nazoru…Treba az budu starsi tak GPS taky poridim ale ted zatim ne…hledani v mape me bavi a ma to svy kouzlo…
je pravda ze na planovani novejch tras je to asi super (ja gps nikdy nemel takze nevim) ale jed jen tak kam te napadne ,polem nepolem,lesem nelesem pak dat cesty kus po silnici a po 40 km se kouknout kde ses a jet zas nekudy spatky ma taky svoje kouzlo :)
Zdravím, pane, na kolo jsem zase sedl vloni po pár letech. Píšu to proto, že od loňska mám 60CSx, čili s papírovou mapou jsem nikdy nejel. GPS vozím na řídítkách v orig držáku, ze kterýho ještě nevypadla, i tak ji mám jištěnou provlečeným poutkem. Vlastně ji vozím skoro vždycky, kvůli čemu, psát snad nemusím, ad příspěvky od Mloka. Naplánovat si trasu vůbec není nutný, jedu si, jak chci, jen pohodlně využívám toho, co GPS poskytuje (např. kdy už budu nahoře na tom kopci). Třeba předvčírem v sobotu jsem jel do Kraslic a včera jinou trasou zase zpátky, obé přes Německo, kterýho papírovou mapu ani nemám – na co.? Dneska se válím, kolena bolí, a přemítám, jestli jsem to na svý třetí vyjížďce (prosinec a leden artroskopie) nepřepísk´. Ale to už je jinej příběh… Takže GPS na kole? Jasně!
Ještě přidám odkaz na web, kde může každej pro obveselení obecenstva svoje projetý trasy uložit, je jich tam hafo, včetně pár mojich: www.gps-tour.com/….Tschechien/
Jde o to: V neděli jsem dělal přejezd Nydek, Čantoria, Velký Sosov, Velký Stožek, Filipka, Bysřice. Nikdy předtím jsem tam nebyl, měl jsem jen jeden pokus, jeden den a kdoví, kdy se tam zase dostanu. Naplanoval jsem si trasu po červené, ta byla za chvíli nejetelná, následovala porada s GPS jestli pokračovat po cestě, domorodí průvodci nikde, ano cesta vede mým směrem, průběžně kontroluji jak daleko jsem od značky, jak jsem vysoko , míjím několik křižovatek, kde se radím s GPS. Na hřebeni bez problémů, vím kde jsem , na který kopec šlapu ,co mám před sebou atd. Sjezd křižovatka 5 cest , přijíždím po modré. Kam na Filipku? Nerad bych sjel někde po asfalce do jiného údolí a pak se proplétal mezi auty, třeba z Mostů .Šipka ukazuje směr.Parádí sing track po červené. Doma pak hodnotím trasu Najeto 36 km s převýšením 1186m. Bylo to super. Jistě by to šlo i bez GPS, ale nesměl bych se splést a to by bylo víc o štěstí.Již se mi předtím mnohokrát stalo, že jsem takto špatně sjel a musel se místo po hezkých lesních cestách plácat na silnicích 1 třídy.
jsem pro..
A když už se to tady řeší, tak přemýšlím, že bych do toho zainvestoval. Nemáte nějaký dobrý tip na GPSku za rozumnou cenu. Neznám ty co se dávali ke kolům u Bédy, ale moje pod otázka je jestli by to stačilo.
za rozumnou cenu seženeš snad jen něco se špatným (málo citlivým) přijímačem – třeba toho távníčka nebo něco použitého, což při MTB je dost velký handicap (výpadky v údolích, pod stromy atd). Chce to něco se SIRF přijímačem. Mluvím o u nás monopolním Garminu
Díval jsem se na odkazy níže, jsou tam poměrně zajímavé hračky, přemýšlím o tom z důvodu, že rád vyjíždím na kolo aniž bych předem věděl kam vlastně jedu a proto mě zajímá jestli mně GPS pomůže např v tom, že nesjedu někam z kama se pak budu muset nějak složitě vracet.
Všechny příspěvky jsem nečetl, možná to tu někdo už zmínil, ale tu navigaci bych bral jen ve spojení se sportesterem… kromě výšky, rychlosti a tepů by měl člověk zaznamenanou celou trasu :o) to by se mi líbilo. Se divím, že tohle ještě nikdo neudělal… je fakt, že by to bylo dost náročný na paměť, ale do těch 20.000Kč bych to bral… Cukal bych se, ale asi bych neodolal :o)
a toto by nestačilo ? www.garmin.cz/index.php?…
jááááj díky .o) skoro to ani nechci studovat :o) mám od konce ledna svůj první sportester Polar S725× :o)))) na ty jeho funkce jsem si už teď tak zvyknul, že budu těžko přecházet :o/ Snad jedině, když něco podobnýho vydá Polar… ale pročtu si to. Dík
Škoda, že to nedělají i do modelů jako 60CSx, hned bych s chutí tepák zahodil (tacháč z něj už nepotřebuju, na to stačí údaje z GPS) a měl tam jen GPSku.
tady to už dělají:www.garmin.com/…cts/edge305/ a tady u nás prodávají:www.navisat.cz/…ace-outdoor/
205 – výdrž baterií až 10 hodin :). V praxi to bude znamenat 6 hodin a mockrát to nebude stačit.
To by tak mohlo odpovídat (možná o malinko více než 6 hodin). Pro 60CSxko píšou něco o 28 hodinách. V reálu mě to dá něco přes 20 hodin při nepouživání podsvícení displeje (což venku přes den nepoužívám). Ale i 10 hodin je málo, v létě se dá za jeden den to míž zaplé i přes 12hodin.
ať to nepřehlídnete, Mountfield ná zase akci na ty černobílé Legendy, tentokrát už bez podmínky odebrat kolo a za super cenu : navigovat.mobilmania.cz/Bleskovky/AR.asp?ARI=113300