Názor na toto kolo,volba převodu 1*11 nebylo by lepší 2*10? https://www.bike-forum.cz/…ir-pevna-osa
Názor na toto kolo,volba převodu 1*11 nebylo by lepší 2*10? https://www.bike-forum.cz/…ir-pevna-osa
Popcorn :-))
Co to znamená??
Osobní preference, vlákno můžeš uzavřít.
Johnyho popcorn bude na vyhození, za co se omlouvám:(
?
A Tvůj názor prosím,děkuji
Někdo rád jednoduchost 1×11, někdo rád počet převodů u 2×10. Nic jiného v tom nehledej.
Občas se velmi rychlá změna převodu při podřazení na převodníku hodí. Než bych to nacvakal vzadu, už stojím, možná i ležím.
Já to vidím přesně naopak, rychlá změna se hodí především v náhlém stoupání, kde se nedá vepředu na přesmykači v tahu řadit a u jednopřevodníku to jde rychle odcvakat díky většímu rozsahu kazety.
Na přesmyku lze na poslední chvíli řadit dolu docela dobře. Stačí na malý moment povolit na nějakou čtvrt otáčku klik.
Nespočítal bych, kolikrát se mně nebo někomu kolem mne takhle při závodech namotal nebo spadnul řetěz za ta léta, co jezdím. Kdyby tohle bez problémů fungovalo, tak proč jednopřevodník, ne?
Tobě to vysvětlovat je jak házet hrách tygrům :)
Jednopřevodník má jasný výhody, ale člověk musí trochu vědět kam jede :)
Dvouplacka mi příjde vhodnější na delší vylety, kde jeden neví kam jede
Však i Shimano si v posledním XTR 9100 zachovalo dvouplacku, pro staromilce bez závodních ambicí :)
Co jsem nevěděl, m9000 měla i trojplacku, to by bylo pro mě :D
Na XTR dvouplacku se bude v obchodech dlouho prášit :-) Turisté si spíš koupí dvouplacku Alivio nebo Deore. O trojplacce ani nemluvím, mám ji na dvou plečkách a neskutečně mne štve, půlka převodů se kryje, asi poletí.
ona i 2×11s je asi 15s :)
Ale nic nemění na osobních preferencích, kdy je jeden blbej a miluje svoje 3×9 a 2×9, ačkoliv ví že je to dávno překonaná kravina :)
Jinak souhlas s 2× a 3× XTR :)
2× bych možná ještě dal šanci, ale na závodech jí určitě neuvidíme, ale celkem by mě zajímalo, kolik celosvětově těch 3× M9000 prodali :)
3×9 nebo 3×10 je nejjednodušší na pořízení, v podstatě se dnes vybírá ze dvou variant, ta se asi nedá udělat chyba. U 2×9, 2×10, 2×11 se musí dost počítat, možností je hodně. U 1×11 a 1×12 se musí trochu počítat a pak spíš zkoušet, co bude vyhovovat, většina lidí má víc převodníků.
Na závodech na MTB, předpokládám, v silnici se jedna jedno dst neprosadila, i přes tlak výrobce, co položil celý team:)
Ještě jsi zapomněl na rozestupy na kazetě (mezi pastorky), ne každej chce točit dvacet různých kadencí než může přeřadit… a pokud jsou nějaké převody 2 x nebo 3 × 9–11 speed podobné pro různé kombinace vepředu a vzadu, vzadu to asi nebude na dvou pastorcích vedle sebe… a kromě toho slušná sada dovede vepředu zařadit celkem cokoli ze dvou až třech převodníků, tedy minimálně na 3×9 MTB, tam je to naopak naprostej univerzálm vzadu malé skoky, dost velkej rozsah převodů, od „babičky krokem " do kopce, až po mega těžkej převod na velkou placku a malý vzadu… teda u silniček trojtalíře a přesmykače nikdy moc nefungovaly a dávaly se tam jenom na turistický univerzály, ale třeba dneska silnice, natož tak elektrické sady, s 2×11, to běhá a sešřizuje se samo, a dost kvalitně. 1×11 nebox12, to je jen taková fáze z nějaké placaté a hipsterské země, co má připomínat fixky, jako OK třeba na dojížděco kolo na rovinu, ale jinak dost omezený výběr a buď měnit převodník (velikost) nebo kazetu, nebo obojí na každou druhou vyjížďku podle náplně a terénu… to není zas tak super, oblíbený pro "blbovzdornost“ a „nenutnost nastavovat“ :)
Ono to nefunguje bez problému, jen rikam ze to jde. Riziko trhnuti retezu apod. je tam samozrejme vyssi nez u razeni v zaberu na prehazce.
Ale pro nezavodni „pohodove“ jezdeni vidim jednu z vyhod presmykace prave ve skokovem zarazeni o 2–4 prevody na jedno tuknuti.
Asi jsem taky staromilec, ale jak píše Novas, není nad to když vyjedu ze zatáčky za kterou nevidím a přede mnou krpál. Ťuknu na přesmykač a šup valím do kopce. Navíc side swing přesmyk je bleskově rychlý a nemá problém řadit i pod mírným tlakem.
To zní suprově, to si nějaký ten přesmykač musím taky koupit.
To ťuknutí v tahu bych chtěl vidět. Já teď hledám nějakou sadu na 2×11 a nějak moc výběr neni co by se mi libil.
SLX, XT, starsi XTR, Sram GX…
To vim taky ty mrnine,ale ja jsem nepsal nic o tom ze neexistuji !!
Kdybych nejezdil jednou za půl roku, moje žíly explodují a teče ze mě koryto krve..
Přesmykač je věc preferencí, vkusu, předkusu. Nemá cenu se přechcávat a honit si do trika. Nejprve jsem 1× odmítal z důvodu pomalého odřazování, ale moje lenost se přiklonila k 1×.
Kdepak, trolové už se slítají :-)
tady jsem :))
Dneska na trotlování náladu nemám:(
Při jaké minimální rychlosti do kopce ještě šlapeš a při jaké maximální ještě trvaleji šlapeš (např. pozvolný sjezd na pár minut)?
Minimální rychlost asi bude záležet od toho jaké má kdo převody a maximální jak člověk cítí, já už třeba v lesních pasážích hůř vidím, tak tam neletím to co dřív… Jo a taky si vyjížďky víc užívám (kochám se) to tady na Šumavě jde dohromady:)
No vždyť o to jde. Každý jezdí kinudy, jinak rychle.
Já osobně bych se na univerzálnim xc kole tak tak spokojil s Eaglem 10–50z, ideál by bylo něco jako rozsah 10–54, jinými slovy 2×11. Jezdim jak pomalu do kopce tak rychle z kopce lehčim terénem a po cestách.
Kdyby ten čas, co trávíš vysedávám u Bike-fora, trávil tréninkem, tak Ti 1×11 s kazetou 11–46 bohatě stačí :-)
Nemuzu, jsem v praci. :)
11–46 není kazeta, je to kazeta zkřížená s několika převodníky, co chyběj vepředu… a díry mezi pastorkama jsou taky skoro jako na 2× převodníku… a to mrňavý, co nechali vepředu? Blbě vypadá, blbě jede a zvyšuje kadenci, ok. Na nějaké profi MTB závody, kde jsou borci s dynamitem v nohou asi OK, když to zabrání nějakým problémům, navíc jeden závod málokdy delší než 1–2 hod, plus výměny všech převodů na konkrétní terén, ale na silnici nahovno, tak možná v Holandsku s velkým převodníkem, ale tam když zafouká, tak problém, a v pelotonu úplná vražda, to jsme viděli,
jedno kolo bude pro přítelkyni,jedno pro kamaráda,ona je sportovně založená,on v podstatě zase začína jezdit,proto se ptám zda je to dobré pro ženu a začínajíciho „bikera“ :-)
Otázka je, jak se poperou s technikou řazení, křížení řetězu. Mnoho lidí jde dolů z kola a tlačí dřív než musí. V takovém případě je jednoduchost neocenitelná a časem se dostaví síla a výdrž. Pokud budou zvyklí na jednoplacku, nepřijde jim nic špatně.
Pokud tva žena je schopna jak moje… Pak 1× cokoliv je jasna volba
A to schopna je ironie
:-)))
Díky za názory
ja teda nevim, zavody nejezdim, ale tak uplny rekreant snad taky nejsem. jezdim bezne stovky po beskydech, asi nijak rychle, ale holt to jedu cely den. a jako i 2×10 ma docela rezervy. jet tak nahoru do hor po beskydske dedine proti vetru, tak i tehdy kolikrat radim vzadu jak blb tam a zpatky, protoze ten skok je presne tak nejak mezi. vetsinou ok, ale stejne se takove situace najdou. na prazske hrkacce 2×11 je to po tech mistnich rovinach v klidu, ale i tady uz se mi parkrat stalo, ze bych ocenil nejaky „meziprevod“. a ze se na 2×X prevody kryjou? no a co? vychrcim krpal na malou placku, kdyz se to zacne rovnat, tak vzadu podrazuju, a kdyz se to narovna uplne, tak dam vepredu velkou a vzadu odlehcuju. rozhodne to samozrejme nedelam v zatahu, ale bezne radim na obou stranach zaroven. a uplne v klidu. na beskydskym xt 2×10 i prazskym slx 2×11.
edit: pokud bych mel mit vepredu jen jeden tac, tak bych potreboval asi aspon tak 1×14. mozna bych teda zkusil i 1×13. jako nakonec u toho s dalsim kolem stejne skoncim, neb pokrok nezastavis, ale to uz je zase na jinou diskusi.
Tak to snad bude dobré,no uvidíme
Hele, dal jsem ženě z 3×10 alivio na 2×10 XT. Zlato můžeš řadit obě pily celou kazetu a nic se neděje. Máš to teď jednodušší a max top. No takovou sodu jsem ještě neviděl. Holka do kopce prala velkou a z kopce malou. Zjistil jsem, že celou dobu využívala 1×8, tedy střední pilu a celou kazetu. Zato 1×11od dcery ji úplně nadchlo, že do kopce tlačí a má možnost řadit ještě dva pastorky do lehka už vůbec neřeším. Ťapu si svoje, tlačím nejmenší a na kopci počkáme. Nadávájí všechny, ale aspoň se mnou někdy vyrazí. Tak si pořádně zvaž schopnosti jezdce.
lol, ano, to jsou nase zeny :-D moje ma 3×11, ale tak nejak jsem uz vzdal snahu ji vysvetlit, jak s tim ma zachazet. ale tak co uz, ze. proste si spolu vyjedeme a neresime :-)
Moje ma 3×9 a vždy ji musím říct kdy jakou placku :D jinak jede nejtěžší do zlomení nohou
Edit, křivdím jí, nejraději má prostřední
ja uz ji to ani nerikam :-D vsak co uz, jak pises: nahore proste pockam :-)
Moje měla 1× 10…32z převodník a 11–42 kazetu… dostal jsem kopr, že jí chybí rychlost a chce 34z převodník :-)).......kola 27,5. Má ho tam a je spokojená a mám klid.
jo, taky jsem uvazoval prestavet to na 1×X, ale puvodni zadani bylo kolo do 20k pro zacatecnici, tak dokud se to neojezdi, tak to proste bude v puvodnim fabrickym stavu. draha si to proste odjezdi vicemene vsecko na prostedni prevodnik a tak jako co jako, ze? :-) neresime, jezdime. kdyz nam ro teda parkrat pres leto vyjde, ze si muzeme vyjet spolu. po rovine u prahy :-)
Taky uvažuji že to ženě překopou na 1×
Má 2×10 a stejně jezdí vepředu jen velkou. Ale jelikož bych musel kupovat novou kazetu i prehazovačku, tak asi rovnou 1×11 s 34×11–46. To koupim navic jen páčku.
:-)), takže je to jedno vlastně…
Neni, je to o tom, jaký máš nervy a jak moc tě baví mluvit do dubu :D
1× něco má velkou psychologickou sílu. Žena se necítí trapně, když jí to nejde, vše funguje jak má a nemusí nic řešit. Prostě je krásná, dokonalá a vše funguje. Slabší fyzická zdatnost je normální a každý solidní chlap si jí za odvedený výkon váží.
Pak je jiná liga žen a tady má smysl něco řešit. Chcou být dobré a zlepšovat se. Před některýma klobouk dolů. Co máš doma ???
Spíš druhá varianta