Teď se snažím předělat epicona na olej, ale nejdou mě sundat vnější nohy, oba šrouby jsem sundal. Musí být vidlice vypuštěná? Omlouvám se jestli je to blbý dotaz, ale stále nemám pumpičku :D
Teď se snažím předělat epicona na olej, ale nejdou mě sundat vnější nohy, oba šrouby jsem sundal. Musí být vidlice vypuštěná? Omlouvám se jestli je to blbý dotaz, ale stále nemám pumpičku :D
Koukni k Suntouru na instruktážní videa. Vidli určitě vypusť a bez pumpičky se fakt nepouštěj do jakýchkoliv úprav vidle.
Myslel jsem že vzduchová patrona je ve vnitřní noze a do vnějších vzduch nejde, takže by to mělo jít i se vzduchem. Možná to bude tím že jsem zapomněl poklepat na šrouby.
Jasně že vidle musí být vypuštěná, bez vypuštění se stává zbraní.
K tomu sundání: Našroubuj šrouby zpět na jeden závit a do obou klepni gumovou paličku, aby zajeli dovnitř, vyšroubuj je a monoblok v pohodě sundáš.
Pokud není gumová palička stačí kladivem přes kousek dřeva.
No vypuštěná být nemusí, mělo by to jít bez větších problémů i bez toho, ale vypuštěním se vyhneš nemilým překvapení, kdyby ses v ní chtěl pak hrabat nějak víc (ještě dnes mám olejem ohozený strop garáže).
Samozřejmě že kdybych ji rozdělával nějak víc tak ji vypustim, ale teď budu sundávat jen vnější nohy. Asi to bude to tím klepnutím…zachvíly zkusím ;-)
vyndat šrouby nastačí ;) když ty šrouby povolíš musíš do nich klepnout paličkou a pak se ty nohy uvolní ;)
Jo to jsem zapomněl, půjdu to zkusit..u xcm se to nemuselo :D
čím hodláš utěsnit ty spodní šrouby aby ti neutíkal olej? ;)
Já tam mám měděně podložky.
Zatím tam žádný dávat nebudu, myslím že to téct nebude a když jo, tak seženu nějaké gumové nebo ty měděné podložky. Četl jsem, že někdo dává molitan pod stíráky, půjde to i bez toho?
no nevím jestli to bez nich nepoteče ;) molitanovej kroužek tam taky nemám, nechal sem tam ten původní co tam byl :)
Ty si sa vlastne pustil do prace a ani nevies, co vlastne ides urobit?
Já vím co jdu dělat..dělal jsem to u xcm, ale tam to bylo trochu jiné. Podložky jsem tam nedal a také nic neteklo. .
mozna blbost ale neni ta XCM vazelina?
jo je to vazelina a já do ni dával olej ;-)
jo tááák :)
srouby utesni teflonovou paskou co pouzivaj instalteri
tak jsem vyrobil gumové těsnění, aby to náhodou neteklo :)
gumovy tesneni se mi pod ty srouby neosvedcilo ;) okrouzky mi pri utazeni praskly a teklo to… ted tam mam fibrovy podlozky a nic netece :)
Jestli si z Prahy, tak mam par starych krouzku, co pod matky dava Fox. K sade prachovek davaj nove, protoze se trochu zdeformuji utazenim, ale mohly by porad fungovat… ;)
já jsem to vystřihl z nějaké podložky pod tachometr asi 1,5mm tlusté. Neprasklo to a nic neteče ;-) Z prahy nejsem.
Vše proběhlo bez problémů, díky všem za rady :)
Servisní návod z od Milana, třeba se bude hodit.
nebude se milan zlobit?
Proč, kdyby nechtěl poskytnout návod pro domací podmínky, napsal by jen „hodně štastných kilometrů“.
to si poskytl ale k vidlici u nej zakoupene ne?
Jen mi prijde, ze z toho dela trochu vedu a ta teflonova paska mi tam prijde zbytecna. Nevim jak u RS, ale Fox ma rozborku / zborku pomerne jednoduchou…
nox159: Ano
rud1k: Myslím, že Milan ví co dělá a poskládal už tolik vidlí že s tím má větší zkušenosti než většina na BF, bez urážky:))
tak podle me by to co ti napsal k vidli, nedal jen tak kdybys mu rekl at poradi… ;-)
myslím že, jo,… ale možná se pletu
Vsak ja se neurazil :) Vim ze se ve vidlich dost hrabe, ja si hral vsehovsudy jen s FOXkou, Manitou a starickou SR Suntour, ale myslim ze takova provozni udrzba lze zvladnout bez nejake extra velke sikovnost – clovek na to nesmi jit s klestema a posilovat na zavitech.
Nadruhou stranu kdyz vidim, jak nekdo povoluje Torx imbusem, trochu chapu jeho despekt k schopnostem cyklistu :)
PS: Teflonovou pasku jsem nedaval nikam a nikde se mi vidlice nepocurala…
tak to má být :)
Trošku to tu oživím. Potřeboval jsem sundat vnější nohy z Epicona, ročník 2009 nebo 2010. Prošel jsem si fórum, zkouknul instruktážní videa a pustil se do toho. Povolil jsem oba spodní šrouby, lehce do nich klepnul a oba se začaly protáčet! S tím na levé noze jsem si poradil, dal jsem pod něj šroubovák a stále jsem jej odtláčel a podařilo se to vyšroubovat. Ale ten na pravé noze se furt protáčí. Mezi nohou vidlice a šroubem není vůbec mezera. Zkusil jsem včechno možné, štelovat Rebound, jestli to nemá vliv, Lockout a nic. Horní matice mám taky povolené, ale ta na pravé noze samozřejmě nejde sundat, ja zajištěná dolním šroubem. Teď vidlice nejde ani smontovat ani rozmontovat:-/ Měli byste někdo radu?
když rozděláš tlumicí patronu, a vyleješ olej, tak na konci pístu je šroubová hlava, vzal sem gola nástavec, vrazil do něj dlouhej šroubovák abych dosáh tak hluboko a tak to šlo chytnout aby se píst neotáčel a šlo to povolit
Takže rozmonovat se podařilo, ještě jednou dík za instruktáž. Teď jsem neměl čas to dodělat, musím poshánět potřebné oleje a složit.
Vetsinou pomuze vidlici pri povolovani zatlacit do zdvihu (treba si ji i ve zdvihu zajistit stahovaci paskou, kurtnou atd), aby plunzry sedly na dno vnejsich nohou.
to mě nefungovalo:(
je teda pravda, že tam mám jakejsi dopizděnej závit, takže šroub jde ven těžko.. proto to řešení výše..
Toto mi taky nefungovalo…s vidlicí jsem cvičil jak se dalo v rámci zdvihu. zkusím teda rozdělat tu tlumící patronu. Ta se rozdělá odjištěním pojistného kroužku v horní části?
je tam normálně závit teda aspoň na 2008
Když odšroubuju kryt lockoutu, je tam napružený pojistný kroužek, pod ním je taková příložky, do které se šroubuje krytka lockoutu a co je pod tím už nevím…tak daleko jsem se zatím nedostal.
je třeba vyškoubovat celou matici z vidle, povytáhnout patronu a mezi tou maticí a patrovou je taky závit, dá se povolit rukou
Aha, tak to ještě vyzkouším.
Děkuju vám zatím za rady…
Predpokladam, ze jsi to zkousel v nafoukanem stavu a se zamknutym lockem.
Ne, vyfouknuté a s lockem i bez locku.