Možná to tu už bylo, ale v historii jsem to nenašel a taky se od těch dob mohlo něco změnit. Takže, jaké je tu nejdražší kolo?
Možná to tu už bylo, ale v historii jsem to nenašel a taky se od těch dob mohlo něco změnit. Takže, jaké je tu nejdražší kolo?
Thread k ničemu… Bych řek, že pro každýho je nejdražší právě to jeho… A víc to nemá cenu řešit..
presne jak rikas, nema cenu to resit…
No zrovna to Tvoje stojí nejvíc .....síly, aby se vůbec pohnulo.
ted nevim, kery myslis :-DD
NO ten „závodní“ singl HF-HT s těma šííírokáánskejma řídítkama.
Hele, že jste byli zvědaví a vlezli jste sem.-)
s ohledem na tvůj věk pochopitelná otázka, ale jinak naprosto zbytečná,
já bych řekl, že tohle www.bike-forum.cz/…se_biky.html?…
Chtel nejdrazsi a ty mu servirujes nejlehci…on o voze, ty o kozach. (:
čím míň gramů, tím dražší, to neznáš? :-)))
Cim vic prouzku tim vic adiddas. :-)
si budu muset poridit tu meridu abych byl in :-D
k cemu ti bude informace o nejdrazsim kole?…jak jiz bylo psano vyse..vlakno o nicem…
…ked ta informacia nebude obsahovat presnu adresu majitela a miesto kde ten bajk skladuje :)
Radši sem nepiš hřibíku ať nezjistí že tvoje hajtra je nejdražší kolo na BF ;o)
hej, v zeleznom kovosrote, kde hlinik ani karbon neberu, by zan mozno dali zo vsetkych tychto najviac
Mno na to pivko by to dát mohlo :O)
Podle všeho zakladatele tohoto threadu nejvíc zaujal tento bike:
www.bike-forum.cz/…ponenty.html?…
Bral jsem to, že si dělá srandu, ale mám pocit že možná ani ne:-)))
Zatím je první místo v žebříčku neobsazené a jen se čeká, až si někdo koupí tu Meridu: www.bike-forum.cz/…9/forum.html#…
jeste by sme mohli zalozit vlakno o nejlehci kolo,nejtezsi,nejcistejsi, nejdelsi,nejmensi, nejvetsi, nejvyssi,nejrychlejsi, nejpomalejsi, nejbarevnejsi..nejzlutejsi,nejmodrejsi..nejlevnejsi…zapomnel jsem na neco?
a co nejhnusnější ??? :O)
..se taky nudíš, co? :)
Nejlepší, nejhorší a nejkultovnější:)
A taky nejnafoukanější,nejnaleštěnější atd. :-D.
nejneobhospodarovavanejsi ? :-)
:-DDD
nejneobhospodarovavanejsiho … :D
nejneobhospodarovavanejsi kolo nejneobhospodarovavanejsiho bajkera… rekne te to nekdo 3× za sebou:-D
Tohle by zasloužilo vlastní anketu :o)
heh, znám ještě delší slovo, ale v praxi nemá vůbec žádné užití… :P
nejzdevětadevadesáteronásobitelnějšímu…
:D
nejnkulikaťoulikantější:-D
Jestli si myslel „nejkulaťoulinkatější“ tak ti to ve 4 rána věru nešlo :o)
On má teprve večer, víš? To tak je proto, bo Země je kulatá.
to jo no…zeme je proste nekulikatoulinkatejsi:-D jak jako vis ze mam vecer?:-D
A zas to máš blbě :D
najneobhospodarovateľnejšieho ;)
nejneobhospodařovávatelnějšími
nejšišatější
…nejblbejsi…
tedy cekal sem ze to bude nudnej vikend na BFku, ale dva dredy (tento) a „prumysli nebo konusi“ jsou fakt perlicky…
ja tohle radsi nectu – pac to nepotrebuju, vidli akorat tak namontuju, jezdim, obcas necham nekde promozat, pak prodam, vic me nezajima :-)
Tak ted Milan1 vzteky prekous kabel......to mu nemuzes delat, clovece :-)
jeho problem…
Kdyz to nekho bavi delat ze „skodovky“ – „baworaka“ je to jeho problem…
HAHAHAHAHA, todle je boží !!! konečně někdo, kdo se na to dívá rozumně :-)
Myslím, že takových je tady víc…
Rekl bych, ze fakt hodne :-)
Nepodporuj tady Milanovu teorii globálního spiknutí;-)
Hmm.....stoji za tim cerna sila, cernejsi nez cokoli jineho…plati nas :-D Ehm :-D
s tou černou sílou opatrně :)
:o))))
To seš teda pěknej buran a ignorant, pač povinností každýho, kdo na kole jezdí je pochopit a znát všechny principy, co se stavby a funkce vidlic týkají ;o)
tuhle hlasku bych dal do desatera ! :-)
Hehe:-D Dík ;-)
Neděkuj – od teď jsi na seznamu zločinců taky.
Pokud je zločinec ten, kdo na kole jezdí, ví, co od vidlice očekává a dál nemá potřebu se v tom víc hrabat, pak ano, jsem vinen..
esteze mam pevnou… ;-)
Že ty musíš bejt dycky něco extra ;-)
Nekecej :-)
nastesti nemusim pronikat ani do taju razeni a kantiky uz mam zvladly jak teoreticky, tak prakticky – brzdi to malo :-)). zitra mam v planu nastudovat mechanismus spd (nebo spö?).
Heh pevná mi dorazí v úterý :O)
hmm, to bys mel asi poridit Suntour nebo Rebu (coz je vlastne fuk) a pak uz jen kreslit a kreslit :-)
Příští týden natrvalo opustí talas moje kolo – můžu ti ho cestou ke kontejneru omlátit o hlavu;-P
a copak se mu stalo chudakovi?
Byl od foxu…
nebo spis nevis, jak jej nastavit a hrdost nedovoli aby ses obratil na Milana1?
chjo chjo chjo :D :D :D
tak a už jsem z toho tady jelen:)
Bych řekl, že to možná bude trochu mimo Milanovo spektrum.
Proč? Teď mám zrovna u něj na úpravu Talase RL 07. Sice s vidlicí spokojenost velká (taky jsem šel znovu do Talasu), ale i tak je tam vždy nějaký prostor k úpravám.
A u Talasu 06 by ten prostor možná byl i dost velký. Tím myslím snížení přílišné progresivity, které u 07 není potřeba. Ale netuším, zda je to v tomto konkrétním případě možné nebo ne.
se neco ulomilo…nebo jakej je duvod?
Tak jestli je na nem rozbity jenom to, ze je od Foxu, tak ja ho klidne vyhodim za tebe:)
nejde to umejt? :)
ty si vestec a ne medialni *****, uz se na tom pracuje :-D
Milan1: Úvod threadu byl technický rozbor, který každým způsobem někoho oslovil, někdo chápe podstatu a regoval zcela na úrovni, někdo si ale opět léčí jenom mindráky. Protože vše je dostatečně a jmenovitě viditelné a thread sám už nemůže nic přinést zamykám.
Já občas tyhle thready čtu jako humoristický román. Asi jsem tak neuvěřitelný ignorant, že řešim kraviny jako správnou techniku jízdy, pracování na fyzičce atd. a ono to bikování je vlastně o tom, aby člověk věděl, jak přesně pracuje vidle a pro jistotu si to uměl i vypočítat!!!
a nejlepe to dat cely do grafu :-D
a pak ze to nectes :-D
Myslim že nemá cenu milana řešit jednou sem se na něco zeptal a od tý doby sem ignorant :O( Myslim že bude lepší maxtore když zůstanem u tý techniky jízdy a fyzičky a u pevný vidlice :O)
Tak tak, pokud se nepletu, tak s tou pevnou vidlicí jsi teď na tahu ty!!!!:-)
Jak už sem psal má přijít v úterý :O)
Takže v Pellsu balili do vánočního balícího papíru:-)??
jj nadělil sem si toho už docela dost :O) ještě zvažuju tu novou sedlovku od pellsu ale bojim se aby podemmnou vydržela :O(
Ou… Tak to je otázka (teda pokud mluvíš o uhlí)… Asi bych se taky rozmýšlel. Na silnici pode mnou drží krásně, ale na bikovi… Ale pokud se ti libí, tak bych se jí moc nebál.
Mno ještě uvidíme za kolik se mi ji podaří sehnat :O)
Tak tohle mě pohladilo na duši. Už jsem si myslel, že jedinej divnej jsem tady na B-F jen já :-)
Jste divní!!Všichni pevňáci s pevnýma vidlama jsou pobuši!!!!! :-))
Každej ať si jezdí na čem chce hlavní je že nás to baví :O)
No tak já bych brzdil:-) Na SSmany (rozuměj singlespeedisty) ještě nemáme:-)
pobuši.....to jako že nejsou technici ? :-))
Buď v klidu, jsem na tom stejně. Navíc my, co jezdíme vesele na pevné… Já raděj s Milanem ani nediskutuji:-)
tak nemas ani o cem :-) ze, leda ze by si zacal rozebirat jak moc pruzi a nebo tlumi carbon, pripadne jak se da pevna vidlice rozebrat a udelat z ni jeste lepsi vydlici :-D
to by nam poradil marek ten rozebere i to co normálně rozebrat nejde xD xD xD
Ještě lepší vydlici? To jako extra tvrdou vidlici? :-D
Napsal to správně – je buďto odpružená vidlice nebo pevná vydlice!!!:-)
Mně *****,to je hrubá chyba,co má smysl:-)
Pak je ještě -hoňyt-. S měkým to nejde:o)
:DDDDDDDDDD,mám dost!
:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D::Dty kravo:D
mekky sakra:)
Ale ne… s měkým to nejde… s měkkým by to už šlo líp, protože je delší ;-)
No,můžeš ho třeba šoulat do délky a nakonec uplést vánočku.
Jako myslis pennis:)
Jo, pennis.. protože jinak by stačil i penys :-D
No spíš pennnnnis:)
Nebo peníz......a vo vo vo vo to tu jde :-)))
no, a jsme zase na začátku: nejdrazsi-kolo-na-bike-forumcz :oDDD
Doporučuji nový Milanův thread, který založil a pro jistotu rovnou uzamčel:-)))
A kazdy den tam bude pridavat sve monology. Zamceni je jistota, takto mu tam nemuzou prispivat neschvaleni uzivatele z jeho blacklistu:)
Nerad bych mu křivdil, ale mám pocit, že ten člověk strácí soudnost… By mě zajímalo, jak se může soustředit na jízdu, když pořád koumá nad tím, co tak sáhodlouze popisuje ve svých one man show threadech, a čemu rozumí podle všeho jen on sám…
A že jezdí jsi vzal kde?
To je vlastě fakt… To mě nenapadlo:-))
si to aspon precti, duvod proc to je zamceny je tam napsany. podle me to je jeden z nejrozumnejsich prispevku od milana z posledni doby. pokud lidi opravdu dodrzi jeho pravidla, mohl by to byt uzitecny thread.
V cem bude uzitecny, kdyz je predem jasne, ze oponovani nebude mozne ?
Já jsem si to přečetl – včetě toho důvodu. Jinak bych to sem nedával.
Kdybych tam chtěl něčím přispět, tak tam napíšu, že pro mě je nanejvýš důležité, aby vidlice byla správně namazaná a technicky v pořádku, věděl, jak ji opravit a servisovat (což vím a taky dělám). Ostatní jsou pouze teoretické problémy, které jsou důležité nanejvýš pro výrobce, ale ne pro jezdce, který umí jezdit.
Pokud to Milan chce řešit, prosím, pokud to chce řešit tady, prosím. Ale pokud se chce předvádět, napadat ostatní a dělat ze sebe primadonu, ať jde někam. Jednou jsem se pokusil se jej na něco zeptat (podotýkám že slušně a se vší vážností) – stačilo mi to.
Presne tak. Osobne mam respekt k lidem, kteri maji rozsahle znalosti a vedomosti, ale tohle je moc.
btw: Kdyz porovnam prinos MlokaCZ a Milana1, tak MlokCZ jednoznacne vitezi. Znalosti na rozdavani, kazdemu ochotne a velmi fundovane poradi a o veci vi az neskutecne moc.
no netrefa…osobne bych vidli sveril spis Milanovi, sice nemam jeho vystupovani na netu rad, ale kdyby ses snazil pochopit co rika…
V pohode, kazdy mame jiny nazor, to je normalni.
Tak tady musím jednoznačně souhlasit. Vidlici na úpravu bych si také sám sobě nesvěřil (a také nechávám upravit u Milana), to by pak po mém zásahu možná nechodila vůbec :-) Znalosti a praktické zkušenosti z jízdy jsou jedna věc (tam si myslím, že nějaké celkem slušné mám; ale i v těch znalostech ohledně vidlic je Milan oproti mě někde jinde – tím myslím, že jich má mnohem více), ovšem upravování a hlavně zkušenosti s úpravou vidlic (kde se spoustou praktických pokusů dojde ke zkušenostem, co konkrétně na které konkrétní vidlici upravit) a šikovnost jsou úplně jiná parketa a tady jsem zcela propadající.
Pokud by tě něco živilo tak informace taky nebudeš rozdávat na počkání – takže to naprosto chápu. Nemyslím že by Milan1 neporadil když je potřeba.
Jenze jak se mam divat, kdyz se kluk zepta a milan ho odpalkuje s tim, at si to nejdriv nastuduje a pak at se zepta jinak ? Neprijde ti to ponekud arogantni ? Mne tedy jo. A pokud se tim zivi, tak si dela spis antireklamu.
Blade
ne nepříjde – taky mě nebaví milionkrát vysvětlovat to stejné a Milan chce lidi donutit k tomu aby si nejdřív udělali názor na věc pochopili a pak o něm diskutovali. To mě přijde správné.
Jenze on chce, aby si udelali nazor stejny jako on. Kdo prijde s jinym nazorem, je odpalkovan. O to jde.
Že by ten názor měl správný…?
problém je v tom že on má většinou, teda prakticky vždy pravdu :-) a nemyslím si že on není ochotný akceptovat cizí názor který dokážeš podložit argumenty a technicky obhájit
Jo tak. Tak proc tady tolik lidi ma s nim problem ?
to se zeptej nich né mě
Protoze pise sahodlouhy a casto ne moc srozumitelny (po prvnim precteni) prispevky. Vec vyjadritelna jednou vetu jemu zabere jeden odstavec a rejpalove si z toho vzdycky vyberou pouze neco a uz se to veze.. :-)
\pod to bych se podepsal ;o)
jestli s nim nemaji problem jen ti, kteri nedokazi akceptovat, ze jejich nazor asi neni spravny
To se jich zeptej sama. Faktem zustava, ze proste neni user friendly :-)
Neni na vlne..
to bylo doporuceno tobe, ze to mas udelat, tak mas moznost, kdyz jsi zde rozjel akci Milan1, zaloz si novy thread s anketou a zkus zjistit, co lidi maji proti Milanovi1
Tradicne se mylis.Ja nic nerozjel. Ale uz jsem si zvykl. :-)
za svou kratkou existenci na BF jsi si udelal dobrou reputaci rypala. Posledni dny ryjes do Milana1 a velmi dobre to vis, jen opet hledas jako vinika nekoho jineho Zaloz si pro sebe a tobe rovne thread a pokud ti vyjadrovani Milana1 vadi, nereaguj na nej, nebudes tady zbytecne zabirat misto
Uklidni se a ber zivot s humorem. Je to zdravy :-)
Lebo: su dojmy a su pojmy. Kazdy moze mat svoje dojmy ale pojmy su pojmy. KED SU POJMY, TAK JE JEDNO AKE MA KTO DOJMY. Problem nastava, ked niekto si mysli ze ma pojmy ale niekto iny, kto ich ma naozaj mu hovori, ze su to iba jeho dojmy…
ano, presne tak vznika veda zvana dojmologia ;-)
Třeba jako vrať se do historie…?
osobne milanuv styl diskuze taky nemam rad, ale toto mi prijde jako docela konstruktivni napad.
Určitě má perfektní znalosti, to je jasné. Problém vidím v tom, že i kdybych chtěl, tak nevím, jak do jeho vláken přispívat. Mám obavy, že můj příspěvek by byl asi v jeho zaměření a v rámci jeho znalostí hodně začátečnický možná až trapný, tudíž by mě odkázal jít si to nastudovat a poté se vrátit a přispívat „k věci“. Tím pádem se jeho vláken radši nezúčastňuji, i když bych se na něco zeptat chtěl. Nevím, kdo si myslí, že je, ale neznám právo, které by mu dávalo jistý (vysoký) stupeň nadřazenosti nad ostatními. Toť můj pohled na věc.
Ano uz jsem si to precet,takze pri prvnim letmem prelitnuti, jsem smysl nepochopil. Timto se omlouvam za sve narceni. Smysl toho threadu mi stejne unika, krom toho aby si tam Milan masiroval sve ego.
no ja s nim treba taky nesouhlasim ale misto toho aby nekdo vznesl relevantni namitku tak je tu samy urazeni a vysmech…
On vybral k simulaci obtizny (pro me neresitelny, pro strojare asi lip) problem…a to citlivost vidle. Samo ze na tom snadno dokaze ze veskery usily o nejakou teorii je nesmysl. Na druhou stranu je to co jde asi nejlip (sem na tenkym lede) a nejviditelneji ovlivnit.
Si myslim ze jediny co nekomu muze dat teorie v tomhle pripade je nasimulovat staticky stlacovani teoreticky vidlice. Zanedbaji se pri tom vsechny odpory. Udela se graf pro asi-idealni vidli s pro kroskantry, daunhill a celodenaky ollmauntin…bude jich nekolik variant – pruzinova, vzduchova jednoducha, vzduchova s lepsi negativkou. A pak by se mohla vzit nova realna vidle, zmerit ji kyblikovou metodou (na vaze) a namalovat pres graf ty idealni nudnou realitu. Pak se da vestit ze je horsi nebo lepsi nez etalon…ze jeji negativka je blbe velka proto chodi tak a tak…
A mozna to cely nemusi mit zadnej smysl pac kaszdej vazime jinak a mame tak jiny pozadavky ze to je proste na nic…:)))
:-)))) no to je komik.....neco jako TV Nova nebo Cesky sen ( teste se, uz zitra otvirame......) :-)))))))
Já už si na něj udělal dostatečnej obrázek v dredu „PUSH pro vidlice RockShox“ ..vůbec sem se nedozvěděl vo co vlastně go a když sem četl asi stopadesátej arogantní příspěvek ve kterým se snažil ten dred moderovat, tak sem ho znechuceně zavřel. Tímhle svým dredem jen podporuje můj názor, že se snaží každýmu všemožně dokázat, že on a jedině on má pravdu a už neví jak se zviditelnit. Rozhodně má tuhle problematiku do podrobna zmáknutou, o tom žádná, ale ten přístup..ten přístup…
já to v tom threadu pochopil, ale milanjedničkovy přížpěvky mě spíš mátly než cokoliv jinýho;-)
Toho PUSH vlákna je ale vážně škoda! Doufal jsem, že mě bude bavit až do jara. Jinak stručná charakteristika je asi: egoistický schizofrenní grafoman.
Napíšu to asi sem…
Takovej můj osobní názor…
Zkuste si představit, že máte před sebou 500 lidí a každýmu budete opakovat zvlášť proč to a to tak a tak funguje, nebo tak je… Mě osobně by došla trpělivost u 20týho člověka, kterej by se zeptal na tu stejnou kravinu jako předchozích 19 lidí…
Beru to tak, že ti, co chtějí do vidlice rejpat o ní něco ví a snaží se pochopit jak ta celá věc funguje aby z ní případně dostali o něco víc… Jak kdyby chtěl někdo přetaktovat procesor, taky musí mít aspoň základní znalosti, jinak mu to shoří… Potom je druhá skupina, co do toho poleze bez jakýchkoli znalostí a bude ji zajímat jen na co a kde kliknout a co zmáčknout aby to bylo lepší. Když se jim z toho ve finále zakouří a celý to zhasne tak budou ti co nejvíc řvou, že je to k ničemu…
Zkuste se jenom zamyslet z té opačné strany…
A nebo neřešit a jezdit:)
Ale taky když budu na počítači jen hrát hry a serfovat na netu a pak se budu chtít zeptat, co to ten overclocking vůbec je, tak nepotřebuju slyšet, že si to mám sám nastudovat. A zeptat se můžu, až všechny principy pochopím a až nebudu vědět, co se mi při flashování boisu posralo, že mi nejede comp, nebo co mi to ta FSB provedla, že mi odvařila ramku.. :o)
V tom případě bych ti odpvěděl že overclocking je proces nutící počítačové součásti pracovat na vyšším kmitočtu než jaký byl určen výrobcem. Ale jak vidíš tak je ti to úplně k ničemu…
Na to já bych se zeptal k čemu je to dobrý, ty bys řek, že to zvýší výkon počítače na úkor životnosti, případně stability a pak už je na mně jak se s tím poperu. Zda potřebuju zvýšit výkon a začnu se o to hlouběji zajímat, nebo zda to nepotřebuju a budu zase vesele hrát ty svý hry, bohatší o informaci, co to OC je.
No asi mám jinou logiku myšlení:) Ale já spíš radši něco zjistím a pak si to „ujasním“ dotazem…
Ale ono je rozdíl něco zjistit a následně ujasnit a něco jinýho je udělat si z něčeho doktorát, abych pak byl hoden se na to téma bavit :)
No vidíš, tak ti rovno poviem, že nechápeš jeden zo základných princípov pretaktovávania a odporúčam trochu si to doštudovať. A tí, čo o tom niečo vedia, so mnou budú určite súhlasiť. ;)
Boože to byl příklad… Vůbec mě žádný přetaktovávání nezajímá:-) a ta věta je zkoplá z wikipedie;)
Ty jo, ja toho Milana tuším začínam chápať. Na to aby som vysvetlil, v čom sa tvoje (wikipedické) tvrdenie líši od reálu by som potreboval napísať kratšie pojednanie o výrobe procesorov. A to sa mi nechce.
Ty woe já si říkal, že to nebudeš mít ze své hlavy :-DDD
overclocking je toto: k5.webhosting.klfree.net/content/view/133/25/
omyl… overclocking je to, když si ráno posuneš několikrát po sobě budík, když zazvoní :-)
Omyl, to je snoozing. :)
Brutal overclocking je kdyz si das 8 kafi tesne za sebou.
Normal overclocking je piti kafe kazdou druhou hodinu.
Už při přečtení nadpisu sem šel do kolen :D
Pokud se na takovou základní otázku zeptáš ve zvláštní threadu nebo ve threadu, kde se budou probírat základy, tak se klidně ptej.
Ale pokud takových dotazů padne spoustu ve threadu, kde se řeší už složitější věci, tak pokud se tam na ně bude pořád odpovídat, tak se thread ohledně probírané věci kvůli které byl založen nikam nikdy nedostane.
Zkus se zeptat na otázku co to ten overclocking vůbec je na počítačovém fóru (třeba na OCGuru) třeba v threadu „Jakou máte maximální povolenou teplotu TCaseMax“. Tam tohle nebude tolerované ani náznakem. Neřikám, že je to vždy dobře podobný systém jako je na OCGuru, ale díky tomu se tam odbornější témata někam pohnout a není tam takový bordel jako tady, že neustále někdo někoho napadá, ptá se mimo téma a další.
No to je sice pravda. Ale podivej se na zacatek tohoto threadu: www.bike-forum.cz/…6/forum.html#… Tam kdyby milan1 odpovedel hned na zacatku tomu klukovi, co mu dal dotaz, tak ten thread nebude tak roztahnuty. Na tomto threadu je nejlip videt, v cem je problem.
Kdyby to bylo moderovaný tak tam ten dotaz ani nebude po 5ti vteřinách..
Otazka je, kdyby to bylo moderovano, jestli by tady mel moznost tolika lidem psat to,co psal......ale to uz jsme OT. Nechme toho, kazdej jsme holt nejakej :-)
S tebou věru nerad souhlasím:) ale v tomhle to vidím úplně stejně.
mozna se pletu, ale chce naucit lidi logicky uvazovat a premyslet vlastni hlavou
Ano, to je z toho patrne. Ale od toho takova fora nejsou. Daleko prinosnejsi mi prijdou jeho stranky. Tam se da naucit dost, ale vychovavat lidi na forech.....no ja nevim…
Milan je odborník ze všech největší a ostatní jej bombardují dotazy, které jsou pro něj naprosto banální a nechápe, jak se jej na takovou kravinu může někdo zeptat – tal se tady v mých očích prezentuje. Není v jeho případě lepší raději na příspěvky, na které reagovat nechce, prostě nereagovat, nepřispívat a věnovat se svému bádání kolem vidlic, než jen dokazovat, že ten kdo se jej na něco ptá, je naprostý trouba, a ON je odborník?
Proč, když se vede vlákno o vidlích, tak všechny příspěvky musí být fundovaně vysvětlené, proložené vlastními praktickými zjištěními, výzkumem a pokud možno i výpočty, jinak se to pánovi nelíbí???
Naprosto souhlasím s tvou poslední větou!!
Jo, já bych nereagoval, to máš pravdu… Neměl bych na to nervy…
mě spíš vadí že když už neodpoví na moji otázku budiš je to jeho volba ale aby o mě hned v dalším threadu napsal že sem ten minulej zasíral a ničim sem nepřispěl to mě dost vadí a ještě když sem mu napsal že mi to vadí tak se naštval a chtěl abych se omluvil… mno bud mam špatný vnímání spravedlnosti nebo nevim co ho žere… :O( :O( :O(
to chce nadhled a nebrat to vážně… prostě ses dostal na seznam nepřátel, takovej je život :-)
Jj bohužel nemá to cenu řešit v každym případě po týhle zkušenosti i kdybych chtěl nak potunit nakou vidli tak k němu bych ji nedal… :O)
Jenom čekám až sem postne 3 x A4 textu :-)
K Milanovi- do diskuze se s ním nepouštím, protože jsem méně než laik a sem rád, že si alepoň něco z té teorie pružení dokážu představit.. prostě tomu moc nerozumím. Styl jeho diskuze možná není vždy nejšťastnější, ale říkejte si co chcete- svému rozumí! Mám od něj jednu vidlici koupenou, jednu sem k němu dal upravit..a věřte, že poměr cost/benefit je u něj perfektní – A TO JE PRO MĚ HLAVNÍ !!
a třeba od něj zkuste taky něco vyzkoušet… ať máte možnost vidět, že nejen teoretisuje…
Jo, k tomu co padlo někde nahoře- nejsem vševěd, ale myslím, že jezdí a to celkem dost…
souhlas
Tak to byla poslední kapka! Abychom nebyli jen u té chvály. Já u něj měl taky vidli na úpravu. Co se týče úpravy tlumení, tam bych problémy neviděl – fce skvělá, ovšem ten zbytek, alespoň v případě mé vidle, byla ukázka holého amatérismu neslučující se s dlouhodobější funkčností. O přístupu a jednání nemluvě, o tom si zde dokážete udělat asi sami. Takže ano rozumí tomu, ale zas nějaký bůh to taky neni. (Nejsi)
Jasně, každej můžem mít různý zkušenosti, já mám jen dobré a to i co se jednání se mnou týče…co konkrétně Ti Milan na vidlici pokazil ? že je Bůh nikdo netvrdí, to by bylo rouhání a modloslužebnictví.. jak poslední kapka?! jako že bude souboj?
P.S. závorku nechápu…
Závorka neni pro tebe. Ročilovala mě glorifikace jeho umu (proto ta kapka). No a odflák předělaní mazání.. podrobnější popis je na dýl. Nehledě na to, že ten člověk ani nepozná, že má vidlice vůli ve futrech…
O.K., každej máme prostě jiný zkušenosti, já osobně vážně jen dobrý..glorifikace je snad trochu silné slovo.. Peace!
Nevím nic o tvojem konkrétním případě a tvojí vidlici, takže tady k tomu se nebudu vyjadřovat (na to bych musel mít podrobný popis od obou stran).
Ovšem napsat, že nepozná ani vůli ve futrech, tak tohle je hodně silný kafe a už to hodně ovlivní můj názor na vypovídají hodnotu tvojich příspěvků.
Je totiž zajímavé, že např. Epiconů už Milan upravil spousty, přitom to že v originále mají vůli slušnou, která je celkem slušně maskovaná vazelínou je fakt (osobně ověřeno). A přitom po předělání na olejové mazání už tam ta vůle není a tuhle vůli vymezuje (tako ověřeno na dvou upravených Epiconech, které mám hned vedle v baráku co bydlím a které jsem zkoušel). Tady se schválně může vyjádřit více majitelů upravených Epiconů (kterých tu je na BF poměrně dost), jestli mají nějaký problém s vůlí (protože v originále tam je).
Já vůli poznam (věř tomu nebo ne). Po Milanovi jsem chtěl, aby ji odstranil – odpověděl, že to dokáže. Vidlice mi přišla zpět bez odtraněné vůle a na můj následný emailový dotaz mi bylo oznámeno, že vidlice „beztak žádnou vůli nemá“. Myslete si to tom co chcete, tohle je moje zkušenost a já opravdu nemám zájem tu někoho z jakéhokoliv důvodu pomlouvat – tohle je prostě holý fakt.
Můžeš být už teda konkrétní? o jakou vidlici se jednalo a jaká úprava měla být provedena a případně co bylo provedeno a cena?
Hm takže:
Vidle: klasika – XC Pro 2003
Úpravy: klasika – úprava tlumení, předělání mazání, změna zdvihu (až záhy jsem se dozvěděl, nikoliv však od milana, že to souvisí i s průběhem prožení/tlumení) + odstranění vůle ve futrech.
Výsledek:průběh tlumení bez připomínek, ale je to tak jediné co se na té úpravě dalo pochválit.
Zápory: vidlice při zpětném chodu klepala (slabá negativní pružina – musel jsem si dopomoci sám) změna zdvihu zpět na +/- 90 – vidlice tuhne hoodně brzo – to není chyba milana, ovšem styl jeho řešení tohoto problému pro mě bylo opět rozčarování vakl neodstraněn – viz výše zvhlčující kroužky („vyrobené“ z kdovíčeho) umístěné pod stíráky se záhy rozpadly schopnist vidlice „zůstávat uvnitř namazaná“ a tedy citlivá se také ztrácela s najetými kilometry (a nebylo jich mnoho) odléhající stírák od jedné nohy v 1/4 obvodu a tím způsobené vnikání nečistot pod stírák = do vidlice
Tak tohle je můj jediný vstup sem. Vidlice, kterou má Easy je totožná s tou, kterou má i takový Fiberman, aprávě u Fibermanajen běžně v provozu překonává Rebu. A ta vidlice jezdí, není však v ní rýpáno a paramtery si udržuje. Fiberman jí ovšem ode mne kupoval novou a neježděnou. Rozsah úprav byl ale zcela totožný. Bohužel dvě stejná řešení u dvou typů lidí přinesou i zcela rozdílný výsledek. Tady Easy najde jenom negativa ale kolik si způsobil sám, to nenapíše. Vrtat se ve vidlici ihned, předělávat negativky, to není řešení, které volí každý. Jestli ovšem hledá viditelné změny, tak prostě musí, to se nedá nic dělat. Změna tlaku by ovšem prospěla daleko lépe a tvrdit u vzduchové vidlice, že tuhne brzy, to je hodně divné. Jestli ta úprava ode mne „tuhne brzy“ tak je to nejspíš příliš progresivní a ono je to ve skutečnosti asi tak progresivní, jako U turnová Reba. Tohle jsou ta kouzla měřitelných výpovědí. Když se ovšem přehustí, tak je vše jinak a i klepání se objeví, to je pravda. To uznávám u XC pro je tohle možné. Dále, vůle ve vidlici, neměl účtovány a nevím, na co si stěžuje. Vyběhaná vidlice má totiž svá specifika ano odstraním vůle zcela ale také nebude mít dobrý chod, opotřebení není u ježděné vidlice totiž pravidelné a tak, vše nejde tak, jako u nové vidlice. Tohle jsou ale známá fakta. Jestli mám potom důvěru k dílně, tak vím, že změnu, kterou bych si prosadil ( i tohle už mám za sebou) by byla spíše na škodu. A ke kroužkům, co se údajně rozpadly, tohle jsem tedy nepozoroval a to mám zpět i vidlice z provozu, ovšem do těch nikdo z majitelů nezasahoval tak, jako je zde viditelné. Pronikání nečistot do vidlice? Po zásazích je to možné i když bych se tomu divil. Viditelné nečistoty v levé noze vidlice jsou totiž běžné a nedostanou se tam zvenku ale zevnitř otěrem negativní pružinky o hliníkový dřík. Je to zcela stejný typ znečištění, jakým trpí mnohé Marzocchi starších ročníků. Tak tolik k objkektivitě zpráv zde předávaných. Citlivost vidlice, která narostla o veliký kus v původním a Easyriderem nepředělaném provedení není zřejmě zaregistrována, jinak by to přeci popsal. Tohle je totiž smysl úprav a nikolv viditelně hledat a najít změny. Mnoho změn prostě viditelných není. Ale i přesto si Easy jistě věří, že podal objektivní a zcela nezkreslenou zprávu.
Jak vidlice vypadá následně po jeho zásazích si dovedu představit a nebyl bych taky spokojen.
Rád bych uvedl jedno pravido, kdo přistupuje k vidlici, jakékoliv s nedůvěrou, nebude nikdy spokojen. Když bude zkoušet „vylepšovat“ bez znalosti souvislostí sám nepovede to k ničemu dobrému, pravidlem je že spíše k horšímu. Nedělejte razantní zásahy hned jenom proto, že jste slyšeli, že je to možné, můžete při tom opomenout spoustu dalších věcí, které peřhlédnete. Ne všechno je prostě viditelné. A čekejte citlivost a to při vhodném nastavení, nikoliv ale znovuzrození vidlice staré mnoho let. Pokud ano, tak byste museli připlatit za výraznější rekonstrukci.
Nuže jak vidíte, pravdu má opět milan. Já se z toho pos**eru! :-D
:-))))A cos cekal ? Ze jako chlap prizna chybu ? muhehehehehehehe
pasaz o vaklu nemuzu posoudit, ale jednu upravenou XC pro mam doma a molitanove krouzky se nedroli, klepani je zpusobeno prefouknutim (tezko jsi pak efektivne vyuzival zdvih), olej v leve noze se opravdu docela hodne spini kvuli hlinikovemu oteru.
Hele nebaví mě to, ale chvíli budu argumentovat:
pro 1/4 SAG byl tlak 130 PSI (75kg) to nepovažuji za přefouklou vidli
Kroužky v mém případě nebyly molitanové ale růžové něco
To že se olej v levé noze špiní vím, odléhající stírák byl ale na noze pravé – olej se nešpinil, ovšem bordel pod stírák vnikal.
No a s tim vaklem mi prostě můžeš/nemusíš věřit.
Ale to jsi jenom potvrdil původní předpoklad, opravdu to je přefouklé, co víc dodat?
Teda milane, ty jsi ale lhář. Výše jsi psal, že je to tvůj jediný vtup sem a už píšeš podruhé. Jak pak takovému člověku můžu věřit? :)
25% sag je přefouklá vidle – skoro bych dal anketu :)
Anketa, anketa, anketa… !!!! :-D
jo tak nejak:)
ja sem vždycky myslel že když je velkej SAG tak je menší tlak vzduchu… :O)
Vy jste ale Sagisti! Kdyz sednu na svy XC kolo, tak se vidle ani nehne.. a NE memam pevnou.. a podle me ta moje Maraton SL chodi krasne! :-)
andy SAg neni pro zavodniky :-)
Ta moje se hne tak o 1–2mm takže v podstatě taky žadnej nemam :O)
To je docela dobrý na pevnou vidlu ;-)
Rejpale :O) jinak pevná už je doma a zejtra pude na kolo :O)
Ach tak, já myslel, že už je řeč o ní ;-)
Problém je v tom, že tu nikdo nevíme přesný průběh Easyriderovi XC Pro. Já tu mám jeden graf upravené XC Pro na 110mm a tlaku 105psi. No a tahle co tu mám by na sag 25% potřebovala při tom tlaku 105 psi tak 90kg jezdce. Ta Easyriderova může mít trochu jiný průběh a není tu info ani na jakém byla zdvihu, jen že ji pak snížil zpět na 90mm (tím předpokládám že kolem těch 100–110mm zdvih po úpravě mohl být). Tak bych si vůbec nebyl jistý tím, že 130psi odpovídalo 25% sagu při 75kg jezdce (ale také to ani nevylučuju). Docela by byl zajímavý graf Eesyriderovi vidlice po úpravě.
Hm, zítra jedu do Plzně tak ti jí tam hodim a můžeš se s ní nechat klidně i vyfotit! :) Neber to zle..
Nejsem nici obhajce, u jedne milanem opravene vidle (MX Comp) se mi objevil problem se stirakem, mailem jsem se domluvil a milan to dal do poradku
a nenapadlo te ze ji mas treba rozbitou? fakt nejsem soudnej pac vzduchovku nemam ale vim ze v mym zadnim tlumici je 150psi.....esli mas 130psi ve vidli a vazis 75kg tak je to faaakt divny…
To sa ti zda moc alebo malo? 130 PSI je nejakych 9 atm. Mojej manzelke co ma 65 kil fukam do Skareba okolo 12 atm.
tak nic…asi to je zavisly na vidli vic nez sem cekal… zapomente na to
No možná ještě více, než si myslíš i teď.
Třeba Talase RL 07 foukám na 45–50 psi při 70kg.
Lefty na 150–165 podle toho jestly na závod nebo na pohodu :-)
Ja fúkam FOX 100X na 60 PSI pri váhe 74 kg, ale len preto, že automatické otváranie (terra logic) funguje fakt super, takže sa to neponára a po náraze to ide pekne do zdvihu. Ale samozrejme chod je závislí aj od nastavenia tlmenia, hral som sa s tým asi mesiac, kým som to vyladil podľa mojich predstáv a potlačil som prílišnú progresivitu vidlice, chodila max na 8 cm, ale to už musela byť šupa,teraz chodí bežne na 8 cm, pri extra rane aj na 9,5 cm, ale terra logic vidla je špecifický prípad
a co vzduchovy tlumice u tanku, ty nevezmem v uvahu?
Na kolik foukáš ten svůj tank ??? :O)
8MPa
neptal sem se na posádku je mi jasný že se tam vejde 8 megapackalů :O)
pak tedy 1160 non-ISO psu
hmm ftip o jídle, číně, tanku a psech už by se sem asi nehodil co ???
ted te nechapu…byla to jen reakce na to ze nekdo do debaty o normalnich dvounohych vidlich zatahne lefty a zacne s ni neco demonstrovat…osobne neznam nikodo kdo fouka preni vidli na 160psi…proto ten tank
V poho jen sem to nebral tak vážně jako ty :O)
ja to taky neberu vazne…jen sem videl tri otazniky tak sem se radsi zeptal:)
nakonec nevim nakolik se fouka tank a pochybuju ze valecnej stroj bude mit vzduchovy tlumice…heh
No tak to zase není problém. Takový Skareb někteří foukají až ke 200 psi.
Pokud bych měl ve Skarebu správnou pružinu, tak ho foukám taky minimálně na 150 psi, ale možná i více. A to mám jen 70kg.
ja ani nemozem prezradit na kolko fukam manzelkin Skareb ak na nom obcas jazdim aj ja po Velkej Fatre. :-) No prezradim, ze je to uz kusok nad max. povolenym tlakom pre tuto vidlu. Inac sa dole z kopca pri brzdeni zapichnem do dorazu.
no ten sem jednou potkal a vubec se mi to nelibilo…proste to nebyla vidle pro me…stejne jako bilej stovkovej krosovej fox.....
Mam dotaz jak vypadá ta výraznější rekonstrukce (neber to jako že chci rejpat) ale nepřesáhne pak oprva pomalu cenu nové vidlice hlavně u levnějších modelů ????
no asi to drazsi bude, ale podle toho si myslim, ze to taky bude fungovat..
omlouvam se,ze reaguji pod tebe.Jen bych chtel rici ze vsechny jeho diskuze jsou pro nej reklama.On tu neni jako obycejnej user ale dela si tu reklamu na svoje sluzby.Proto si myslim,ze by mohl nektery zakladni veci vysvetlit treba milionkrat, protoze kazdej kdo se ho pta na zakladni veci je jeho potencialni zakaznik.Proto mi vadi,ze se ho tu zastavate.On pokud se snazite dokaze celkem slusne problematiku vysvetlit ale ta jeho silena arogance je fakt problem coz vsichni vite.Nicmene muj nazor je,ze kdyby byl slusnejsi tak ma zakazniku nasobky.Zvlast vzhledem k tomu,ze by mohl klidne delat narocnejsi servisy ktery sou mnohdy dost drahy a vetsina servisu je nedela.
jeho vystupování ok s tímhle souhlas, ale nemyslím že by se tu cíleně propagoval
to mas pravdu z toho ho ani neobdivuju ale vzhledem k tomu proste to jeho chovani osuzuji..
ono i negativní reklama je reklama… rozhodně se o něm mluví a to nelze popřít :O)
konecne to taky nekdo zminil. Neni vam divne, ze se milan1 nevyjadri k zadne diskuzi netykajici se vidlic (tlumicu) nebo jeho samotneho? Osobne mi jeho zpusob vystupovani nesedi, z kazde diskuze vychazi jako ten nejlepsi, kteremu ostatni ublizuji. Tezko se pak s nim bavit… Holt ryto je ryto.
Myslím že už to několikrát psal, že se nechce vyjadřovat k tématum o kterých nemá dostatečné informace.
forum preci neni od toho, aby tady nekdo prednasel… Kdyz je treba, odpovim i na veci, ktere vim, trebaze v tom oboru nejsem odbornik. A navic napsal, ze jezdi, cili musi vedet vic nez jen o vidlicich.
Mimochodem, mne v tom jeho pristupu prijde arogantni uz ta uvodni veta na jeho strankach, ktera zminuje, ze pruzeni je nejdulezitejsi soucast. Cituji:
„Tyto stránky jsou zaměřeny na nejpodstatnější stránku všech kol do terénu a tou je jednoznačně pružení.“
Tady uz se to pise jako axion, ktery je dany. Ja jsem pred svym soucasnym kolem nemel odpruzenou vidlici a taky jsem jezdil… Navic i nekteri profici jezdi na pevnych, ale kdo vi, mozna kdyby ho zivily prehazovacky, tak „nejpodstatnejsi soucasti kola“ bude razeni.
On není povinen zučastňovat se každé diskuze.Ta jak ty říkáš arogantní věta má další pokračování, všim sis? Já třeba právě že nejsem závodník,tak vidle je pro mě hodně dúležitá.
nikdo z nas neni povinen se zucastnoval jakychkoli diskuzi. A presto si tu denne navzajem pomahame. A od toho forum je… Samozrejme jsem si vsiml, ze to povidani (nikoli veta) pokracuje dal jeste o brzdach. To je porad dost malo a nic to nemeni na mem nazoru.
No já si myslím že máš hlavně problém s autorem, kdyby to byl třeba tuning test by Mlok.cz tak neřekneš ani popel na tu větu.Teď myslím styl napsání.No a on nám pomáhá, já myslím že už to tady chápe dost lidí.
ale to je pravda, ze mam problem s autorem, vzdyt o tom se bavime :o) Zrovna Mloka bych do toho netahal, onehda mi ochotne pomohl s mapami a jsem mu za to vdecen.
jeste s tim, ze nam pomaha… posledni tyden se tady rozjela spousta threadu kvuli definici citlivosti vidlice. Poctive jsem procetl vsechno, ale nikde jsem nevidel, ze by milan1 napsal definici, co to citlivost vidlice je. Videl jsem akorat spoustu „radobyvychovnych“ rad, jako vykaslete se na vypocty, podivejte se na graf, ale na tu uplne uvodni otazku odpovedet NEDOKAZAL.
no jo ale tam je napsano „kol do terenu“ … ja sem taky jezdil na pevnejch kolech… ale po tom co sem vyzkousel celopero a tak nejak pricuchl k EN/FR tak jsem pochopil ze je trosku rozdil „jet na kole“ a „jet v terenu“ to jestli ma na kole kliky o kilo lehci nebo tezsi nepoznam, to o kolik je lepsi XTR kdyz mi radi i obyc deore taky ne… ale to jestli odpruzeni funguje a nefunguje je sakra rozdil… taky je to jedina mechanicky slozita cast na kole… na tom ostanim vicemene neni co upravovat…
Ale,ale.....coze??? Dokonaly milan1 ze by byl holy amater ??? :-))
znas to vo ty kosili a hovne.....
ja to vidim krapet jinak. nekdo vznese dotaz do plenu, nikoliv primo na tebe. proc, kdyz te to obtezuje nekomu po x-te neco vysvetlovat bys mel reagovat?
Ber to takhle,on má z lidi z fora dobrý kšeft.Kde jinde by asi měl reklamu zadarmo a velkou klientelu na předělávání vidlic.Jednou si nechal smazat všechny příspěvky a prohlašoval,že už tu nikdy nic nenapíše,ale podle mě mu rapidně klesly kšefty z vidlemi.Tak se vrátil a v každém thredu o vidlicích protlačuje sebe a svůj tuning.Takže jediná a správná vidlice je jeho upravený EPICON.Podle mě je duvod proč tu píše kšeft a né radi lidem zadarmo.
Takze thread ma uz odemcen,jak rekl. Bohuzel na nej asi vsichni zapomneli. Pak si to Milan shrne tak, ze tu vlastne nikdo o rady a rozebirani tematu nema zajem, napise sahodlouhej monolog, kde vsichni, krom jeho obdivovatelu, budou zavrzeni. Treba taky ne, ale to se necham prekvapit.
Mno pokud si čet ty podmínky co v tom threadu má tak tam nemá skoro cenu psát můžeš jen jeden příspěvek a když budeš na nakej chtít reagovat tak od něj asi dostaneš za uši… to prostě neni debata o věci…
Nejdrazsi je to moje, protoze ho mam nejradsi!
Ale to už prasklo, takže smůla :-)
Kdo rika, ze mam jedno kolo..? ;-)
Možná súpíš na nejdražší jsi se měl zeptat na nejlepší…
ne „súpíš“ ,ale spíš jsem chtěl napsat…:-)
a dostali by sme peknych 2656 odpovedi :D
kazdu inu, pochopitelne