• dan.drinka

    Dobrý den, chtěl bych si koupit nový allmountain, primárně to bude určený na celodenní traily (i vícedenní) v alpách což znamená drncat se až na vrcholky vlastní silou a pak si to náležitě užít cestou dolu přes kořeny menší dropy a volné kameny, chci ho ještě použít na singltreky a do bikeparku jen párkrát do roka na lehčí trénink abych se nebál moc skákat :D. Nejvíc mi padl do oka i komponentama ten spešl enduro comp ale nevím jestli by nebyl lepší evo s těma tlumičema a vidlicemi ale nemám zkušenost. …PS: nejsou to odkazy ale anketní odpovědi na můj dotaz :D

    0 0
    • TheJD  

      Co tohleto? Rozhodně nevypadá špatně + do bike parku bez problému.

      0 0
    • Lister  

      Mojo HD.

      0 0
    • logoman  

      reign – moc netlumi, nejde zasunout sedlovka (coz pri tom, ze se kazda teleskopka hned rozpadne …), dost mizerny osazeni za 80k docela vysmech, jediny + jede dobre po asfaltu.

      enduro taky dost mizerny osazeni za ty prachy, ale aspon to vzadu funguej citlive. Ty dalsi dve jsem v zivote nejel.

      Radsi bych sel do tady zminenyho canyonu nebo http://www.yt-industries.com/shop/index.php…

      mas tam top tlumeni bos, top kola a x0 taky neni zrovna zakladni sada ;) Geometrie je taky rozumna. Ja bych se asi moc nerozmyslel …

      0 0
    • Jenda  

      konkretni model ti neporadim, nicmene z 3 sezon pojezdenych v Alpach jsem dospel k nasledujicim pozadavkum

      na agresivnejsi jizdu to chce pevnejsi vidli nez jsou 32mm. Pokud to myslis vazne i s vyjezdama tak snizovani vidlice je skoro nutnost.

      Teleskop sedlovka s dalkovym ovladanim taky kolu vyrazne prospeje.

      Bezdusaky.

      Pokud bych neco kupoval nejspis by to bylo toto http://www.yt-industries.com/shop/index.php…

      a dokoupil bych teleskop a pripadne kdyby se zacalo srat snizovani na vidli tak predelat na U-Turn (i kdyz doufam ze na pristi rok bude i do Lyriku DPC)

      Ale nemuzu nedoporucit Fritzze :-)

      http://www.bike-discount.de/…n-white.html

      nebo by stal za uvahu i Radon Slide (i kdyz ten 36 Talas neni zadna vyhra)

      http://www.bike-discount.de/…-ed-9–0.html

      0 0
    • mr.antik  

      Reign X je dobrý rám, ale výbava/cena nic moc. Nejsem si jist ale geometrií na dlouhý prudký stoupání. Dal by se dovybavit, ale pak už by se cena byla mimo.

      Ten YT by se dal vzít a časem případně vyměnit rám, kdyby nevyhovoval :-)

      0 0
    • dan.drinka  

      Tak jsem nad tím ještě bloumal a udělám to tak, že si vezmu s největší pravděpodobností Specialized Enduro Evo a vyměním přehazku a řazení na Sram X0, brzdy na Elixiry 7 a vidlici s měnou výškou zdvihu a do 80k to bude super. Co myslíte ?

      0 0
      • mr.antik  

        nevim jestli to s tím pružiňákem nebude do kopců moc houpačka

        0 0
        • Bysto  

          síce som v alpách ešte nebol a ani som nejazdil enduro s 170vidlou a pružinákom, ale myslím, že v prudšom kopci sa to bude stavať stále na zadné, ten tlmič asi nemá propedal a bude tam podľa mňa dosť velký sag v kombinácii s tým položenejším uhlom,ktorý spraví tá cm dlhšia vidla, no neviem. Radšej by som išiel do Compu

          0 0
      • logoman  

        tema brzdama si nijak nepomuzes a to razeni se mi taky zda fuk … Na tom kole je otazka jak bude fungovat to tlumeni a pokud by fungovalo spatne tak aby jsi vymenil tlumic vzadu, tak s tim budes muset carovat diky tomu ze se jedna o nestandartni rozmer … btw jakou shanis velikost?

        0 0
      • Jenda  

        tak samozrejme je to moznost, ale proc se s tim takhle trapit kdyz si muzes koupit za 80 neco kde uz nebudes muset nic nebo skoro nic menit :-o

        ale chapu ze ono magicke S udela hodne.

        0 0
        • dan.drinka  

          No to sice jo, ale zatím jsem nenašel právě takový, který by se mi tak líbilo a byla možnost si ho osadit tak jako toho spešla. Vidli, tlumič, řazení, přesmykač a brzdy přesně takový jaké chci a vešel se do 80k. Ještě budu hledat :D

          0 0
          • Bysto  

            brzdy, radenie a prehazka sú posledné veci, čo by som riešil, hlavne keď sú už v základe docela dobré, aj keď v alpách sa môžu hodiť 4 piesty vpredu, väčšinou to je vždy tak, že na biku sú najviac osraté kolesá a ušetrená hmotnosť na nich je dosť cítiť a dá sa tam nahrabať dosť gramov za málo peňazí

            0 0
            • Jenda  

              jo zrovna brzdy jak na Slide 8 tak 9 jsou spickovy, resp nerekl bych ze se daj momentalne sehnat lepsi brzdy nez The One nebo Saint.

              0 0
          • Jenda  

            a dival jsi se na ty Radony, Canyony a YT? Vsechny ty kola mas 80 kkc a vsechny v super vybave. Ono Enduro funguje pekne, geometrie taky vetsine lidi sedne ale za ty prachy je to proste dost o nicem a s tema nemeckejma znackama se to nemuze srovnavat.

            0 0
            • mr.antik  

              Mě to enduro, navíc evo, už přijde vyloženě jako juniorské nebo

              ženské FR kolo se kterym se dá polítat, ale trávit 3 hoďky na výjezdu bych se bál

              0 0
              • Lister  

                Tak nějak celkově mám pocit, že místo výběru nejlepšího allmountainu se tady pohybuje ve vodách průměrných enduro/lehkých FR biků, a že hlavní požadavek není ani tak kvalitní funkční rám, ale aby si tam za 80tis mohl dát brzdy, které se mu líbí.

                Pak nechápu ten název s milionem vykřičníků.

                0 0
                • dan.drinka  

                  Myslím že kvalitní a funkční rám je skoro všech kol co jsou zde uvedeny, záleží jen jakou funkci ty od toho očekáváš :)co se týče těch brzd tak si nemyslím že je to tak jak se domníváš :) a velice se pleteš :D šlo mi o to z kola za 60k udělat něco výkonnějšího a né že se mi ty brzdy líběj. A co se týče těch vykřičníku, tak to chápat nemusíš, vykřičníky nejsou od pochopení, ale od zdůraznění. Pokud se ti nelíbí výběr kol, které jsou uvedeny, dej svůj návrh, nebo nekomentuj :D ;-)

                  0 0
                  • mr.antik  

                    spíš jde o to, co je priorita, hmotnost, výjezd, sjezd, další vlastnosti? Abys pak nevzal enduro a nemusel tam cpát 80mm představec. Jel jsi někdy na něčem podobným?

                    0 0
                    • logoman  

                      Ja teda v alpach nikdy nebyl, ale nejsou tam ty kopce spis hodne dlouhy a ne nijak silene prudky aby se to zvedalo? U me kopec kdy se to zveda je tak prudky, ze jsem schopny v nem ujet tak 30m a pak chcipnu vycerpanim.

                      0 0
                      • Jenda  

                        tak zalezi podle situace ale nekolikasetmetrovy useky kde to neklesne pod 15% a klidne par stovaku je to nad 25% nejsou zadnou vyjimkou.

                        0 0
                      • mr.antik  

                        no tak nějak to bývá. Ale naštěstí ne všude :-)

                        0 0
                    • Jenda  

                      tak zase ja treba na Fritzkovi mam 90 predstavec a o moc kratsi bych nechtel – tady se spousta lidi tvari jako by s tim uz neslo jezdit ale pokud s tim chci i do kopce tak na 20"ramu nemam jinou sanci. Preci jenom ve srovnani s nekym kdo ma o 15 cm min a jezdi 16" sedim vyrazne vic nad zadnim kolem takze je toto potreba vykompenzovat delsim predstavcem.

                      0 0
                      • Lister  

                        Taky mám 100mm a přijde mi to normální.

                        0 0
                        • logoman  

                          No a jeli jste panove neco s kratkym predstavcem z kopce dolu? Ja mel tu „cest“ jet na enduru s 90mm predstavcem a byla to dost hruza …

                          0 0
                          • Jenda  

                            vzdycky je to o kompromisu, vzhledem k tomu ze lanovky vyuzivam minimalne tak potebuju i slusny chovani kola do kopce, navic me technicky vyjezdy bavej :-o Treba kolo jak mas naladeny ty by pro me bylo dost nepouzitelny, zejmena absence naslapu by me v kopci sundala asi daleko driv nez kratkej predstavec a nesnizovaci vidle :-)

                            0 0
                            • logoman  

                              K cemu jsou potreba naslapy?

                              0 0
                              • Jenda  

                                k tomu ze kdyz jedes do opravdovyho kopce tak tahnes nohou vyrazne i nahoru, platforma at mas na ni sebelepsi kecky ti to uz nedovoli. Dalsi vec je moznost tuhy podrazky na tretre.

                                0 0
                      • mr.antik  

                        Může být delší rám,delší zadní stavba, snižovací vidla, řidítka níž, dá se to řešit různě. Ale jezdit hlavový úhel 67st a širší řidítka na 90mm fakt nejde. Myslim z kopce.

                        0 0
                        • Jenda  

                          ver mi ze kdybys mel o 10–20 cm na vysku vic mluvil bys mozna jinak. Pokud se bavime o konkretnim ramu tak porad vetsi jezdec sedi vic nad zadnim kolem a je zadouci to kompenzovat i delsim predstavcem (bavime se o kole pouzivanym i na vyjezdy). Firem ktery by prodluzovaly zadni stavbu s velikosti biku myslim moc neni.

                          BTW porad nechapu cemu by kombinace sirsi rodla a delsi predstavec vadily? ja na 700 s tou 90 v zatacce bezproblemu na rodla dosahnu a myslim ze ani s 800 bych nemel problem.

                          0 0
                          • mr.antik  

                            to věřim, prostě občas si od jednoho výrobce prostě nevybereš. Řítka o cenťák níž taky pocitově prodlouží posed a ve sjezdu neublíží

                            0 0
                        • Lister  

                          67st + 660mm + 100mm a jsme spokojený.

                          Bohužel delší trup vůči nohám mi nedovoluje použít kratší, bolí mě pak záda ve výjezdu.

                          0 0
                          • logoman  

                            zmenil bych na 720 a treba 70mm a byla by to uplne jina jizda, myslim ze by ti to hodne pridalo na jistote ve sjezdech …

                            0 0
                            • Lister  

                              Težko, když bych se k těm sjezdům díky nevyhovujícímu posedu ani nedostal :-)

                              Možná to je zvláštní, ale mě to vyhovuje, taky jezdím jen běžné XC a potřebuju hlavně vyhovující posed na pohodlné šlapání.

                              0 0
                              • mr.antik  

                                jasně, je to dost individuální u techto kol…

                                0 0
                              • logoman  

                                Zajimavy kupovat na xc takovy kolo ale pak ten posed chapu, ty jsi ten lvl musel hodne chtit :) precijen za ty prachy jsi mohl mit hodne luxusni xc a ne takovyho kockopsa.

                                0 0
                                • Lister  

                                  Vůbec si nemyslím, že jsem udělal chybu a navíc LV jsem původně vůbec nechtěl. To kolo je stejného zaměření jako je Mojo nebo Blur LT. Jede dobře, vlastně jede líp než kdejaký 120mm full a přitom toho snese mnohem víc, takže se o něj nemusím bát a proto jsem si ho koupil. Vždyť tohle není žádná skákačka, ale odolná trailbike.

                                  A mimo jiné tohle je jeden z těch delších rámů, na většinu ostatních bych se neposkládal nebo bych tam musel mít třeba 110 nebo 120mm představec.

                                  0 0
                                  • logoman  

                                    Prave si vzpominam, ze jsi u jedne fotky s vylrybou a tim sutrem psal ze jsi ho nesjel, coz me hodne prekvapilo tak me napadlo, ze by jsi asi potreboval pomoct a dostat vetsi jistotu protoze ten sutr by sel sjet bezproblemu i na cross kole. A zrovna kratkej predstavec se sirokejma riditkama na jistote extreme pridaji a ze by pak najednou na kole nic diky tomu neslo vyjet si nemyslim, ja presel z 680 na 780 a vyjedu porad to samy …

                                    Myslim si ze pokud by jsi vyzkousel 70mm a treba 720 riditka (nekde na PB bylo video kde typek rikal 1cm predstavce se = 2cm na riditkach, tudiz by ti ten pomer zustal) tak by jsi zpatky na 100 660 nepresel, protoze to co by ti to ubralo ve vyjezdu (jestli vubec neco) by ti to mnohonasobne pridalo ve sjezdech, ale vychazim jen ze svych zkusenosti, treba jsi to zkousel a nelibilo.

                                    0 0
                                    • MlokCZ  

                                      To je o přístupu k věci a preferencích. Dnes je to hodně posunuté a když jsou k mání dobře jedoucí 140–150mm fully, tak to čím dál více lidí vozí na XC ježdění s důrazem i na výjezdy.

                                      Zcela chápu jak a proč má Lister kolo poladěné a že mu to tak vyhovuje.

                                      Já třeba vozím ještě mnohem užšší řídítka a zcela mi to vyhovuje (jen 62cm). K řídítkům jsem došel po delším testovacím období, kdy jsem vyzkoušel možná i 15 různých řídítek různých šířek a úhlů.

                                      Širší řídítka byla pro mě na delší trasy velké utrpení (a to jsem zkoušel maximálně 700mm, s těmi už jsem nemohl jezdit vůbec, trpěl jsem na delších trasách ale už i s 660mm a to jsem tomu dal šanci i několik set kilometrů).

                                      Když něco nedám, tak je to stejně v 99% o hlavě a ne o šířce řídítek.

                                      A představce k tomu vozím na jednom fullu 90mm a na druhém 75mm.

                                      A jsou ty přestavce na hranici. Do sjezdů je ten kratší lepší, v podstatě všude jinde horší (už se příliš snižuje zatížení předního kola mimo sjezdy).

                                      Kratší než 75mm bych na moje ježdění rozhodně nechtěl a kdybych si musel vybrat jen tu jednu délku, tak bych dlouho váhal.

                                      A to mám poměrně krátké stehenní kosti, takže sedlo mám posunuté poměrně dost dopředu. Kdyby to tak nebylo, tak bych téměř jistě jezdil ještě o něco delší představce.

                                      Přijde mi, že se dnes až přehnaně rozšiřují řídítka. Chápu to při preferenci na sjezdy a pokud nemá někdo moc úzká ramena.

                                      Já bych třeba se 720mm+ řídítky už ani nedal ostřejší točku, protože bych při mojí šířce ramen a délce rukou ani pomalu nedosáhl na vzdálenější konec.

                                      0 0
                                    • mr.antik  

                                      Je to tak, ale co to přidá do sjezdů, ubere to do kopců. Prostě v jednom směru to bude horší. Já radši obětoval pohodlí výjezdů (ale ne nijak extrémě), těch 70mm se na tyhle kolo dává z fabriky jako takový kompromis.

                                      0 0
                                      • Lister  

                                        Každý to jezdí tak jak mu to vyhovuje. Třeba rozdíl mezi mou a tvou výškou asi nebude tak velký.

                                        Tak si zkus představit tohle. Při mojich 176cm potřebuju rám ideálně délky 590mm, k tomu hokejku s offsetem 25mm a v něm sedlo tak nastřed nebo lehce dozadu (cca 1cm), k tomu 100mm představec a cítím se pohodlně (jinak rodla mám 680 a ne 660 jak jsme původně psal). Výška sedla a rodel ± nastejno. Možná bych pocitově slesl posed kratší, ale mám bohužel vyzkoušené, že při vzpřímenějším posedu mě bolí záda.

                                        A jak píše mlok – když něco nesjedu, tak to není kolem a možná ani technikou, ale bohužel hlavou, protože mám po úrazu hlavy dost velký blok – prostě už vím, že stačí podělat něco málo a celkově se to může ****** hodně.

                                        0 0
                                        • kubad  

                                          ještě je potřeba taky říct že máš řídítka s velkým prohnutím k jezdci které posez o cca 1cm zkracují, takže ve finále to je jak s 90mm a to už je na takovéto kolo v pohodě :D

                                          0 0
                                          • Lister  

                                            A kdo mi tam tyhle rodla nastčil, co :-D

                                            Myslel jsem, že sedět nebudou, ale v ruce mi sedí naprosto parádně a ve skutečnosti zase až tak extraprohnuté nejsou.

                                            0 0
                                          • mr.antik  

                                            antigramařina

                                            0 0
                                      • Jenda  

                                        zase jak na kterou velikost, na Fritzka na 16 a 18 davaj 70 predstavec a na 20 uz davaj 90, fakt je to o proporcich.

                                        0 0
                      • Carlos.f  

                        Já proto vozím rohy a kratší představec.

                        0 0
                    • dan.drinka  

                      No co se týče toho výjezdu, nyní není problém pro mě na mém HT za hoďku dát 800 výškových metrů po lesní cestě, takže fyzicky by to neměl být problém se skoro každým allmountainem, sice jsem na celoodpruženym jel jen XC takže nemůžu moc srovnávat s těmahle zdvihama co jsou zde ale myslím že najeto mám dost tak bych to měl zvládnou a nestrhat se po prvním výšlapu :D Můj HT má 13,5 kg takže když bude All o dvě až dvě a půl kila těžší tak nevadí :D A ve sjezdu jsem vždy opatrnej, páč se o kolo dost bojím :D Ale když není tolik zatáček a jsou jen menší dropy, kamení a kořeny tak se nebojím to pustit i mnoooohem rychleji :D Jde jen o pocit abych věděl že to kolo toho vydrží dost a nemusel se bát že po přejetí pár kořenů, ve 40km/h se mi rozpadne pod rukama :D

                      0 0
                      • Lister  

                        Neboli nemáš vlastně žádnou představu o tom, kolik sil ti to kolo vy výjezdu vezme.

                        Rozhodně by bylo žádoucí si na něco podobného sednout, IMHO budeš hodně překvapený.

                        0 0
                        • dan.drinka  

                          Přesně tak, představu nemám, a právě proto hledám info abych měl nějaké podvědomí a při konečném výběru a zkoušení se mohl na jednotlivé aspekty lépe zaměřit. Doufám, že to nebude tak strašný jak si teď představuji :D

                          0 0
                          • Lister  

                            Máš pravdu, tak strašný to nebude, bude to ještě horší.

                            0 0
                        • MlokCZ  

                          Přesně tak. Pokud se to vše nasčítá a už to není moc jezdivý full, dají se pomalejší pláště co více podrží, geometrie se podřídí sjezdům, vidlice nemá snižování, hlavový úhel je malý a ve výjezdu se to změnou sagů ještě zhorší, tak je to proklatý rozdíl oproti více do XC laděnému dobře jedoucímu 140–150mm fullu.

                          0 0
                          • Jenda  

                            ja mam srovnani na asfaltu s par stoupanima ze Fritzek je o asi 10% pomalejsi nez ten stribrnej HT co mam v profilu. Neni to moc ale znat to je.

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Já mám v kopcích u Sterea i AMS 125tky taky cca rozdíl 10%, ale mám to oproti znatelně větší HT raketě (celopevňák a už kolem 2,5kg rozdílu hmotnosti oproti fullům).

                              Kromě toho 10% rozdílu na průměru v kopcích tam je ale ještě hodně znatelný okamžitý rozdíl pro krátké hodně náročné pasáže, kde je nutné silově zabrat.

                              Oba ty fully ale právě jsou hodně jezdivé a platí to pouze když mám nahozené nějaké rychlé pláště typu RoR/RaR (na celopevňáku pořád RaR/RaR s čím srovnávám).

                              Jakmile jsem měl nahozeno třeba HD trail/HD pace, tak ten rozdíl začal narůstat někam k 15%.

                              Co jsem ale zkoušel kola laděná více do sjezdu třeba i s pružinovým tlumičem, s geometrií výrazně více laděné do sjezdu než mám já, bez snižování zdvihu, tak tam byl další podobně znatelný skok oproti mojim fullům.

                              0 0
                            • Lister  

                              A to máš pořád docela použitelný XC setup, představ si kolo ještě o nějakých 1500gr težší, s pomalejšíma pláštěma, pružinovým tlumičem a vzpřímeným posedem.

                              Nemám žádný výjezd změřený, ale letos nemám na follovi problém uviset lidem na HT, což ještě loni bylo pro mne unreal.

                              0 0
                            • mr.antik  

                              10procent to je ještě hodně dobrý výsledek

                              0 0
                            • Carlos.f  

                              Když dám na své HT pláště co mám na 150mm fullu, tak se mi na HT jede hůře.

                              0 0
                              • Bysto  

                                to je pravda, ale vždy to HT, aj keď na rovnakých plášťoch pôjde aspoň o 5% horšie/pomalšie hore ako 140–150 jazdivé AM, a oproti viac do dolekopcom zameraného 160–170EN (na vzduchu) to pôjde aj k 10% percentám. Jednoducho tá geometria nepustí a tlmenie tiež niečo zožerie a to som ani nehovoril o tom,že by si náhodou chcel dupnúť do pedálov zo sedla, to je úplny zabiják na EN fulle ( nevravím, že to nejde, ide to, ale nie o moc rýchlejšie ako v sedle )

                                0 0
                          • mr.antik  

                            Pokud má dobrou fyzičku, tak to zkousne a dolů si to víc užije.

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              To je zase individuální. Pokud má dobrou fyzičku, tak zase může chtít jezdit delší a náročnější trasy.

                              Rozhodující bude tedy ten přístup, jestli raději si více užije sjezdy a třeba dá kratší trasu nebo opačně (vždy v rámci jeho fyzičky).

                              A vždy tu bude ten faktor, že směrem nahoru se tráví několikanásobně času více.

                              0 0
                              • Jenda  

                                je fakt ze ty vyjezdy jsou na palici, pokud je to prudsi a trochu rozbity ze se casto meni rytmus tak je to v pohode ale takovy ty tahly stoupani mezo 6–15 % po hladsim povrchu tam vzdycky snim o HT

                                0 0
                            • ZuzicK  

                              Nebo ho to decentně otráví..

                              0 0
                      • ZuzicK  

                        V tom případě bych brala Reigna a podobné lehčí allmountainy/en­dura, rozhodně ne Reigna X a další těžší mrchy. Abys pak nebyl akorát otrávenej, že to nejede a ve sjezdu je to líné, opravdu je to rozdíl!

                        Až ti přestane stačit lehčí endurko, můžeš koupit těžší s vyššíma zdvihama..

                        0 0
                  • Lister  

                    Tak dobrá, někdo to potřebuje polopatě.

                    Název je jasný: podle něj by mělo jít o opravdu nejlepší allmountain kolo, navíc když je to zdůrazněno těmi vykřičníky. No a přesně v duchu tohoto zadání jsem reagoval hned na začátku a postl rám, na kterém by se opravdu dalo postavit top AM kolo.

                    Jenže on to pak člověk otevře a zjistí, že vybíráš mainstramové enduro/FR kolo a to je tak trochu v rozporu. A proto mi tam ty vykřičníky vadí!!!!!!!!!!!!

                    0 0
                    • dan.drinka  

                      Rám za 45k je dobrá volba to neříkám a na tomhle se dá dobře postavit o tom žádná (ty další postnutý kola sice mimo cenovou kategorii ve které se vybírá ale to je jedno :D). A to že je ve výběru pár Allmountainových kol, které mají větší zdvihy než ostatní a hned je řadíš do horších Enduro/Freeride kol, tak to je věc názoru. Pokud si nemyslíš že tam patří tak ho vynech ze svého hledáčku a koukni se na ty další :D Nechci se tu hádat, je tu spoustu rozumných bikerů, kterým to nevadí a napíší radši svůj názor na jiné kolo, které myslí že je lepší a za to jim děkuju.

                      0 0
            • dan.drinka  

              Samozřejmě že koukal, ale YT mě moc neoslovili, a Canyon TrailFlow 7.0 taky ne, hlavně ten jeho hammer :D ale teď jsem se teda podíval znovu a překlikl na Torque 8 Alpinist, to už je něco jiného, hned po Spešlovi je to nyní největší adept, protože u něj by se nemuselo prakticky nic měnit :D

              0 0
              • logoman  

                Jakou velikost chces? A zrovna ten hammer bych na kolo bral hned. Tady je carbon enduro v M http://www.sirer.cz/…carbon-2010/ pokud je tedy opravdu skladem :)

                0 0
                • dan.drinka  

                  No mám 183 a momentálně jezdím na 21,5 Kellys a je mi parádně takže nevím zda by M nebylo malé. V každém případě je to super objev.

                  0 0
                  • Bysto  

                    M by ti malo byť ešte vpoho, ale chcelo by to skúsiť, ja mám 175 cm a rám M, predstavec 50mm, ale stačil by mi asi aj 40, takže tebe by M so 70mm prestavcom mohlo výjsť fajn, ešte by si dal trošku širšie rajdy a si vpoho

                    0 0
    • cabbage  

      A co Mondraker?

      0 0
    • Koloman  

      http://www.santacruzmtb.com/…oylt_carbon/

      První reference vynikající. Prý opravdu nejlepší.

      0 0
      • dan.drinka  

        Hmm pěkně našláplý bike :D Carbon, XT/SLX, Fox, Elixir 5, za 90k slušný.

        0 0
        • Lister  

          ???

          0 0
        • Jenda  

          jo hezky akorat je to trailbike a tedy trochu mimo kategorii kterou tu nahazujes. Jeste k tomu Enduru – ujasni si jestli potrebujes tlumic s expanzkou a jeste k tomu pruzinovej. Na tebou popsany pouziti by ti nejspis stacil klasickej „XC“ tlumic kterej bude o nejakych 300–500 g lehci.

          0 0
        • jIrI___  

          Osazení je za ty prachy fakt výsměch. Ale kompenzuje to rám :D

          0 0
      • gallardo  

        TB je sice krasnej, ale naprosto nevhodnej na to co psal…

        0 0
        • mr.antik  

          Na to je Nomad Carbon, krasnej je stejně

          0 0
          • gallardo  

            jojo to kazdopadne, ted jde o to, aby to v solidnim osazeni zaplatil

            0 0
            • Lister  

              Bez šance Nomad v karbonu stojí přes 65tis. Ne že by se cena nedala srazit, ale pořád to bude jen za rám více než 2/3 rozpočtu.

              0 0
    • gallardo  

      osobne si myslim, ze na to jdes spatne

      zadny nejlepsi AM/EN kolo neni. Tady u tech kol je dulezity aby sedelo tobe a tvymu stylu jizdy. Ta kategorie je hodne siroka a mezi koly jsou velky rozdily. Nikdy bych nedal 60–80 tycek za kolo co mi nekdo vychvali na b-f. Proste proto, ze kazdej ma jiny preference. Projed si par kol tyhle kategorie a budes mit alespon trochu predstavu co a jak…

      0 0
      • dan.drinka  

        Tak to je jasný, že si jich vyzkouším více, mě šlo hlavně o to, že jsem v této kategorii Allmountainových kol teprve na začátku, takže jsem úplně přesně nevěděl kde je hranice mezi XC, AllM a Enduro/Freeride. Nyní sice už vím dost abych si vybral pro sebe ten nejlepší a právě proto jsem založil tohle vlákno, aby i podobně zamýšlející bikeři kteří chtějí něco z této kategorie se mohli inspirovat. Poznatky, rady a info co jsem se tu dozvěděl využiji při svém výběru ;-)

        0 0
        • gallardo  

          Dobre, tak doporucuju vyzkouset geniuse LT (maj ho v harfa sportu v L) a testovacku endura sezenes taky lehce (treba peksport)-Schvalne jsem dal tyhle 2 kola, zdanlive hodne podobny, ale poznas velky rozdily a ozkousis teleskop sedlovku, snizovani vidle, rozdil v citlivosti zadni stavby, (ne)tecnosti na slapani atd…

          0 0
    • Luk02  

      A co CUBE STEREO, FRITZZ nebo AMS 150? Případně Scott Genius?

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • goofy  

      Evo urcite nebude spatne kolo/ram, ale nejdriv by sis mel poradne ujasnit, co vlaste chces jezdit, a jake kolo na to, protoze zrovna FSR-ko na pruzinach nebude nejjezdivejsi system. A menit prehazku za X.0 a brzdy za prakticky stejne je imho k nicemu. Maximalne, ze si pohonis ego, protoze je uplne jedno, jakou tu prehazku urves :o)

      Byt tebou beru ten Canyon. Hodne pekne osazene kolo, za ten peniz a do stoupani by mohlo byt prizniveji lazene.

      0 0
      • Jenda  

        jj, zase u toho canyonu tech 180/180 uz je fakt dost. Ale pokud to clovek vyuzije proc ne. Ja bych na to co popisuje s jeho rozpoctem vzal Radon Slide 9, tam prakticky nevidim slabsi clanek a kdyby casem nesedel tlumic tak neni problem vymenit. Jedinej problem bude ten 36 Talas ale jak se tu uz mnohokrat probiralo 36 snizovaci vidle ktera by byla lehka a citliva a mela rychly snizovani bohuzel neexistuje

        0 0
        • MlokCZ  

          Ono by bohatě stačilo bez toho lehká a naopak bych tam přidal ještě jednu důležitou vlastnost a to aby byl systém snižování zdvihu spolehlivý…

          Je ale možné, že nějaký další rok se objeví Lyrik s DPC (co jsem viděl všude možně, tak poptávka by byla docela velká)…

          0 0
          • scret  

            to me by stacila vidle tuha jak 36ka, lehka jak 32ka, citliva, cenove do 13tis. a spolehlivy snizovani, jsem skromny:))

            0 0
        • goofy  

          Proto bych bral tu nizi verzi s hamrama a Floatem :o)

          0 0
          • Bysto  

            canyon torque traiflow :), po tom som kukal v čase, keď som vyberal bike, nuž ale bola dorbá šanca na endurko, tak som išiel doňho a nelutujem :)

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.