Nejlevnější Funkční Tubeless setup

34 nepřečtených
  • petaRides

    Zdravím. Je to už par let co jsem naposled zkoušel bezduše. Tehdy ještě jiný kolo ale hlavně styl ježdění. Pamatuju tenkrát snad jen to, že mě to hrozně nasralo. Dneska jsem se rozhodl, že tomu dám druhou šanci, s tím že to půjde do kol dodávaných ke kolu a ne těch na kterých jezdím. Otázka jednoduchá. Chci to na vyzkoušení a investic se mi teď sešlo spousta. Jak teda na nejlevnější tubeless setup. Potrebuju ventily, mlíko pásku. Nahodit si to umim sám. Potrebuju jen radu ohledně mlíka – jaký levný malý balení na přední i zadní pláště, jakou pásku – alternativa těm co stojí 500 a podobně ideálně nejakej hornbach a odkud jednoduchý stříbrný, nebo černý ventily opět co nejlevnější. Za rady dopředu moc dekuju. :)

    0 0
    • novas752  

      Levný ventilky má Mitas, ale musí ti tvarem sednout do ráfku.

      0 0
    • MirosPikos  

      Ventilky jsem nahodil z Aliexpress. Jeden kus za 1.7USD. Identický se tu dají koupit za 500,– CZK (šílenost). Pásku tu vozí někdo úspěšně GorillaTape. Já a řada dalších vozíme velmi úspěšně Tesa 4289, kdy si člověk objedná přesně šíři, jakou potřebuje. Vydrží věčnost. Je to asi největší investice, protože kupuješ celou roli. Ale třeba by se někdo poblíž podělil. No a pak tmel. Já zkouším CaffeLatex a ten vychází 1l za 370,–. Což je cca na dva páry kol na 2 roky. Což je celkově vzato sympatický. Problémy s bezdušemi nemám, defekty „ťuk ťuk“ také ne. Takže za mě spokojenost.

      0 0
      • hrota  

        Jaké zkušenosti máš s těmi ventilky? Nepraskají ty hliníkové? :) Dostaly mi domů s koly takové dosti zubožené, tak uvažuju, že až budu dolévat tmel, půjdou pryč a vyměním za tyhle z ali.

        0 0
    • tachmude  

      Já kdys koupil na 26" kola 24" duše s autoventilkem co má závit do konce.Vložil do no name ráfku duši prořízl po obvodu.Nasadil no name plášť nafoukl.Doplnil tmel NT nafoukl a ořízl opatrně zbytek duše po obvodu ráfku.Do dneška no probléma krom po nějakém čase vyčištění a opětovném dodání tmelu.Váhu tím neřešíš, ale na zkoušku proč ne.

      0 0
    • Kalic  

      Jestliže chceš funkční tubeless setup, pak základ je mít tubeless-ready ráfky.

      Pak nejlíp taky tubeless-ready pláště.

      Páska Tesa 4289, eventuálně poslouží taky gorilla tape.

      Levné mitas ventilky někomu fungují, někomu ne. Pro mě ok.

      0 0
      • obda  

        To jsou zase kecy. Spousta lidí, včetně mne, má „funkční tubeles setup“ na ráfcích, které nejsou TLR.

        0 0
        • Kalic  

          Asi každý rozumí pod pojmem „funkční“ něco jinýho. Prošel konverzí víc než desítky ne-tubeless ráfků a podobným počtem tubeless-ready a mám jasno v tom, co je k plnohodnotně funkčnímu systému potřeba. Jasně, bastlit můžeš skoro s čímkoliv a „nějak“ to asi fungovat bude. Dokud nedojde na mezní situace :-)

          0 0
          • novas752  

            Vůbec nezáleží na nálepce Tubeless, jde o profil ráfku – širší co nejrovnější plocha pod patkama a ne moc hluboký žlábek aby tam šla dobře nalepit páska. Nic víc netřeba. Spousta netubeless ráfků se dá vklidu použít.

            0 0
            • Kalic  

              Pro mě: tubeless ready ráfek = rovná plocha pro patku ohraničená výstupkem, který udrží patky plášťě na místě i v případě ztráty tlaku.

              0 0
              • hrota  

                Nechci do toho nějak moc kecat, ale u továrních TLR zápletů od DT mi teda při ztrátě tlaku patka rozhodně nezůstala zaskočená :D Takže je to imho vždycky o štěstí, každopádně to nemění nic na tom, že mám radši tahle jistá řešení, bastlit bezduš doma nechci.

                0 0
                • MlokCZ  

                  O štěstí to není. Ty nejlepší kombinace se udrží vždy.

                  Tím myslím ráfek nejen s rovnou plochou pod patkou pláště, ale navíc s vyvýšeným výstupkem, který brání skočení zpět do středového žlábku.

                  A k tomu ještě kombinace vhodný plášť, který má dostatečně těsné (ne příliš velký průměr v místě patek, tedy aby se dobře sešla tolerance ráfek vs plášť) patky.

                  Pak to drží opravdu fest, že nastává opačný problém. Často je to opravdu boj dostat patky pláště z patek ráfku do středového žlábku. Volnější kus pláště jde i tak rukou už nic moc, těsnější občas nejde sundat vůbec. Samovolně to spadnout z patek opravdu nemůže ani náhodou.

                  PS: Od přechodu z UST plášťů na TLR mi samovolně (při používání té uvedené kombinace) nespadnul nikdy ani jeden plášť z mnoha desítek kusů. Ráfky vozím UST (tedy jednak mají tu uvedenou hranku a ještě bez pásky to má větší tření a jde o to hůře). Nespadnul mi takhle ani žádný protection Contík (starší verze protection), kde o dobře provedených patkách nemohla být vůbec řeč.

                  Paradoxně u UST plášťů to bylo mírně horší, protože širší UST patka, která tak přesahovala tu hranku a nevešla se za ni zaskočit. I tak to ale samovolně nepadalo.

                  0 0
              • obda  

                Hehe, mám tohle, teda z roku 2006/2007: https://www.chainreactioncycles.com/…rp-prod35317 TLR určitě nebyl, v té době žádné TLR neexistovaly ;)

                0 0
                • MlokCZ  

                  O nálepku TLR ale opravdu nejde, jak už psal Kalic. Ten v odkazu má právě ideální profil včetně té pojistné zvýšené hranky.

                  0 0
    • Athy  

      Ahoj, já jsem daval na bezduse dnes a zas tak drahy to neni :) Ventilky jsem kupoval Force a tesni uplne v pohode :) Pasky mam 2bliss ready od speslu a taky uplna pohoda :) Kupoval jsem 23mm a to mam rafky 19 a 21 :) A vsechno sedi a tesni v pohode :) TLR mam jenom plaste a rafky ne a vsechno naprosto v pohode :) Akorat mliko jsem mel od kolegy z prace, takze to me vyslo tak na stovku :) Ale verim ze to vydrzi dlouho :) Rozhodne na to moje jezdeni :) Takze me to vyslo bez plastu na 500kc :)

      0 0
    • well  

      Proč se Češi snaží vždycky všechno ojebat? Udělám si radost a koupím fajn záplety, k tomu ventilky ideálně od stejného výrobce jako záplety. Pásku dnes netřeba a tmel Notubes. Pláště pořádný v ideální šířce k ráfku a mám z toho ježdění přeci radost a nemusím se bát, že ta moje ojebávka se mi někde vrátí a já v lepším případě nedojedu nebo si ve sjezdu ještě něco udělám. Je to koníček a každá utracená Koruna je radost.

      0 0
      • obda  

        Tvl je mu 17, ne každý má tolik prachů… A navíc s Čechama to nemá nic společného – je to tak leckde po světě.

        0 0
        • petaRides  

          Navíc jak jsem psal, solidní TLR kola mám! Akorát to chci na ty dodávané, ať mám přímé porovnání a pak se rozhodnu.

          0 0
        • Goob  

          Jestli jsem na něco alergický, tak je to „Češi blablabla“ :D.

          0 0
          • obda  

            Přesně, kdo byl delší dobu v zahraničí, tak ví, že většinou je to pěkná kravina :)

            0 0
      • petaRides  

        Jak píše, je mi 17, na kolo za 60 jsem vydělal, stejně jako dalších 20 na výbavu a to vše teď na jaře. Jak jsem psal je to na zkoušku. Možná si to přečíst… a ne to jen ojebat co

        0 0
    • boo-beek  

      Mno, nejlevnější asi ne, ale za mě funkční řešení je Joe's No Flat. Nevím, jestli a jak moc dobrý jsou na tohle ráfky Fulcrum, ale kombinace Red Zone + Joe's + Michelin Wild Grip'R 2 je super funkční. Součástí té sady od Joe's je i druhá gumová páska, která pomáhá držet patky na místě (je to kruh, který jde podélně trhat, takže si utrhneš vhodnou šířku na svoje ráfky), celý to stálo do sedmi stovek v Decathlonu, mám tu variantu s eco tmelem (neobsahuje čpavek a něco, to ekologické hledisko je mi celkem sympatické)… možná není nejlepší, ale funguje. Konkrétně zmíněnou kombinaci jsem nasadil někdy na podzim, bez problému nahodil „dílenskou“ pumpou z Lidlu, nafoukal na nějakých 1,8 a 1,9, absolvovalo to se mnou tak 15 vyjížděk po Ještědu (kde jsem měl naprosto seriozně spotřebu 1 duše / 3 vyjížďky), včera jsem to jen tak zkouknul a v těch kolech je pořád tlak přes 1,5 :) Tmelu jsem si teď objednal litr z Bike24 za asi 17 EUR, jsem zvědavej na jiné kombinace (nakoupil jsem tam Hans Dampf a budu kupovat nový kola).

      0 0
      • MlokCZ  

        To máš hlavně zatím jen štěstí s tím tmelem, že jsi neměl žádný pořádný defekt.

        Na trhu stále není žádný opravdu funkčni bezlatexový tmel, ani ten Joes. Bez amoniaku jsou i latexové tmely, takže jen zbavení se amoniaku není problém ani s funkčním tmelem (třeba Orange, i když ono hodně amoniaku je snad jen v Zero flats). Nicméně jako prvotní zatěsnění to použitelné je, také tak aktuálně používá stejně nefunkční FL tmel.

        0 0
        • boo-beek  

          Ok, dobře vědět. Chystám se objednat si MucOff, budu brát větší nákup na B24, tak to tam přihodím, no… :)

          0 0
    • Belasi  

      Ahoj, pisu do nejcerstvejsi diskuze na tema bezduse. Potreboval bych poradit jako novacek v konverzi na bezduse. Mam rafky DT Swiss Syncros XR 2.5 29er Tubeless Ready. Vnitrni sirka merena 18mm. Objednal jsem Tesa pasku 4289 šíři 19mm. Páska se lepí rovnou na niple nebo se tam nechavá původní plastová páska, která kryje niple? Ta dokonce vypadá poměrně utaženě, má šířku 15mm, je možné, že to už bylo myšleno jako páska pro bezduše.

      Díky za reakce.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.