Nejvhodnější univerzální full

67 nepřečtených
  • lonaro

    Zdravím vespolek. Vybírám kolo které bude sloužit jako tréninková alternativa k Enduro motorce v náročnějším terénu, na kterém bych dokázal absolvoval i celodenní vyjížďku po lesních pěšinkách (i do kopce a nebyla to moje poslední), popř. výlet s rodinkou po asfaltových silnicích (možná na jiných kolech – gumách) cca v poměru 60/30/10%. Jsem 183/95, starší model, zcela jistě bez závodních ambicí (na kole). Než jsem se začal informovat měl jsem jasno SCOTT GENIUS (asi 40), kvůli důvěře ve značku a pohodlí přepínání tlumiče. Teď jsem pročetl co jsem našel, navštívil cca 50 stránek, 5 obchodů a mám z toho pěkný guláš. Tuším, že by to mělo mít pérování 140, možná s nastavováním (to ještě nevím k čemu je v praxi dobré), pevné, odolné a spolehlivé.

    Tip mám na:

    GARY FISHER ROSCOE I

    http://www.trek-bikes.cz/…ail/roscoe-i

    SPECIALIZED STUMJUMPER FSR ELITE

    http://www.specialized.cz/new/kolo.php?…

    GT FORCE 1

    http://www.gtbicycles.com/…-Suspension/#5744

    TREK REMEDY 7

    http://www.trek-bikes.cz/…dy-7-09.html

    Pomůže mi někdo se zorientovat? Pokaždé když vylezu z nějakého obchodu, jejich značka je právě ta nejlepší. Chtělo by to se svést. Ale jednak ještě nejsou kola a taky počasí nesvědčí. Tak zatím alespoň informace… Kvalitu a dobré jízdní vlastnosti upřednostním před cenou, i kdyby to mělo být na splátky…

    Omlouvám se za laický dotaz a díky za příspěvky.

     
    0 0
    • jan 2  

      Nechápu co má společného motorka a kolo, ale já se přikláním za to GT FORCE 1, dle mého je to bike roku 09, hlavně ta matně černá to je luxus. A místo motoru tě může tlačit někdo z rodiny :)

      0 0
    • MlokCZ  

      Pokud není finanční limit, tak bych se nejprve rozmyslel, co mi bude sedět za typ systému, v historii toho tu bylo o tom napsáno mraky.

      A pak bych volil dle systému z jedné ze dvou kategorií:

      • z FSR bych volil z následujících Zesty, Liteville 301, Stereo
      • z vpp Reign (případně Trance X), Blur LT; tady by se těch dobrých kandidátů našlo jistě více

      Z těch co jsi vybral bych z výběru vyšktrnul všechny, ani jedno z těch kol není dle mého názoru chodem zadní stavby nic extra. Scott geinus starší model by byl taky dobrý kandidát, ale po opuštění FSR bych už o něm neuvažoval.

      0 0
      • zmolko  

        mloku, čo si myslíš o ráme GT Force? Presnejšie o systéme I-drive, ktorý tam je. Lebo mne sa zdá dosť zaujímavý, podla mňa to má výhody jednočapu (citlivosť, jednoduchosť) a eliminuje to pedalkick, čo by bolo pre mňa úplne ideálne. Je to tak?

        A ešte aké je vlastne Stereo? Všade o ňom píšeš, že ti maximálne vyhovuje, ale v čom vlastne?

        Díky

        0 0
        • MlokCZ  

          Když už jsem tady v sousedním threadu zplodil takové litanie, tak to teď může mít aspoň trošku nějaký smysl, tam zrovna podrobně popisuju Stereo a co je na něm tak specifické.

          Force jsem nejel, testoval jsem pouze starší i-drive. O jednoduchosti jako výhodě (tím myslím hlavně především z hlediska údržby a problémů) u i-drivu si udělej obrázek z historii, toho tu je napsáno mraky, v tomto ohledu se mi nepřísluší vyjadřovat, na to bych musel mít tento systém dlouhodobě. Z toho co tu bylo popsáno bych nadšený tedy rozhodně nebyl. Může to být ale u nových modelů Force jinak.

          Výhody jednočepu jako citlivost, tohle u žádného typu stavby neplatí obecně, jednočep může být jak velmi citlivý, tak i dost necitlivý, záleží na umístění hlavního čepu a hodně také na tlumiči. Pedalkick může mít jednočep minimální i obrovský (u jednočepů je největší rozptyl pedalkicku v rámci systému), takže opět záleží na konkrétním rámu.

          I-drive má poměrně malý pedalkick (cca na úrovni mírně horšího FSR – mírně horšího ohledně pedalkicku), i když jsou kola i s menším, což je ale i z mojeho pohledu přijatelné (tím myslím i pro mě když mi pedalkick hodně vadí). Existují tedy i jednočepy s nižším pedalkickem, ale i s o hodně vyšším.

          U Force můžu hodnotit pedalkick jen dle modelu z Linkage, v praxi nemám žádné ověření a dle modelu je to pořád ± stejné jako u i-drivu.

          Průběh mi přijde celkem rozumný, i když já mám raději jiné průběhy, jako má Stereo, pořád tenhle průběh patří k tomu, co mi celkem sedí. Průběh Force se trošku blíží AMS 125tce. Hodnotit průběh ale obecně nelze, záleží co a jak přesně na tom budeš jezdit a i na osobních preferencích.

          Citlivost je slušná, ale rozhoduju tu hrozně použitý tlumič. S Floatem R se mi i-drive už moc nelíbil co se týká citlivosti.

          Jenže nemám prostě rád plovoucí střed, možná jsem na něj trošku neoprávněně vysazený a není to v případě GT úplně racionální pohled, ale prostě se mi tohle řešení nelíbí. U GT ten pohyb středu je naštěstí opravdu velmi malý a tedy tohle většina lidí vůbec nevnímá.

          Obecně toho o i-drivu najdeš ale více v historii, hlavně jsou tam příspěvky od dlouhodobých majitelů.

          0 0
          • zmolko  

            Force 1.0 2009 sa dodáva s RP23 s comp. tune na min, teda aspoň čo kamoš teraz objednal, tak tam bol. Čiže citlivosť by mala byť dobrá. Moje požiadavky na rám, ktorý budem kupovať niekedy na jeseň (ak všetko pôjde ako má) sú citlivosť, jednoduchosť (nechcem žiadny štvorčap, ani nič zložité), nízky pedalkick, dobrá hmotnosť, dizajn, zdvih 140–150mm, aby nebol na pevnú osu, cena do 1000€ aj s tlmičom a to je asi všetko. Myslím, že toto všetko ten Force spľňa. Mal som ešte jedného kandidáta – RB Monster AM. Vieš ešte o niečom, čo by spľňalo tieto podmienky?

            Díky

            0 0
            • zmolko  

              Odpoveď na tento príspevok by mi veľmi pomohla, nechcem kvôli tomu zakladať nové vlákno.

              Díky

              0 0
              • MlokCZ  

                Kdybych věděl, tak bych odpověděl, ale nemám moc přehled o cenách samotných rámů, protože jsou většinou dost nevýhodné. A tam kde o výborných rámech vím, tak jsou dražší.

                0 0
                • zmolko  

                  no nevadí, aj tak dík. Tiež som si všimol, že za kvalitu sa platí :-(

                  no rozhodnem sa až keď ho budem kupovať

                  0 0
    • mara53  

      tak zkus pročítat a hledat a srovnávat tady – ať máš o čem přemýšlet:

      http://www.giant-bicycles.com/…/Maestro/32/ 

      nebo

      http://www.giant-bicycles.com/…n/530/34294/ 

      nebo

      http://blog.progresscycle.cz/?…

       

      Hodně zdaru při výběru / pak se pochlub, cos pořídil …  

        
      0 0
    • Tomcat  

      No pokut to je k enduru tak zase enduro.

      Osodne bych tam zaradil.

      Specialized Pitch Giant Reign nebo Trance X Trek? No asi ten Remedy

      Pokud by bylo dost penez tak nejakej

      Specialized Enduro Lapier Transion SantaCruz

      0 0
      • K2  

        Hlasuju taky pro Specialized Pitch (případně Enduro) – Specialized umožňuje půjčení testovacího kola proti vratné záloze.

        Nebo se úpřihlas na Velo tstovací den, prý tam bude mraky kol k testování – není nad osobní zkušenost…

        0 0
      • wartburg  

        To jsou tvoji sponzori, nebo vic znacek neznas?

        0 0
    • kesu  

      srovnavas kola s ruznejma zdvihama:

      140/120 stump,me se nelibi,sice FSR(zas je to mekky bohuzel) nicmene podle meho dost XC

      GF-ja bych ho nebral XC od nej klidne ale AM ne

      Force je slusny kolo,srovnatelny s remedym,nicmene mi prijde ze remedy lip jede a ma vic enduro geosku pri stejny citlivosti

      Remedy je muj favorit,na zdvihy 160/150 opravdu dost neuveritelne jede,na druhou stranu uz preci jen neni srovnatelnej se zdvihovou kategorii 120mm,na pohodovy jezdeni super kolo,na vyjizdku s chrtama bych volil jinak

      Scotta geniuse bych vyzkousel,zatim jsem na novym nejel,otaznikem je zatim kvalita provedeni tlumice,na minulym geniusu fungoval ale tenhle podedil bohuzel hodne od Equalizeru z ransoma takze tezko rict co to bude delat.

      LP zesty jsem nejel ale zaradil bych ho do uzsiho vyberu,stejne tak jako Spesla enduro.Reigna a stereo bych nebral kvuli nizke progresivite,kdyz je ram moc progresivni dycky tam de nacpat velka komora ale kdyz je moc linearni je to dost problem jak to resit aniz by doslo k vetsim znenam v chodu.Navic u Reigna mi prijde ze by mohl bejt citlivejsi,zvlast ve srovnani streba s endurem

      0 0
      • Luk02  

        V podstatě je to tak jak píše Kešu…

        Force, Pitch, Enduro, Remedy..bez problémů, budeš spokojenej…O os­tatních kolech toho zas tak moc nevím, nemám vyzkoušeno..

        0 0
    • Deathklaat  

      pokud bych vybiral ze zminěných kol,tak jednoznačně Trek.pokud fakt prachy neřešíš,tak bych kouknul ještě na nějake Scotty

      0 0
    • Kubas.1  

      Já bych bral buď to GT Force, nebo Giant Reign, anebo ten Lapierre – ZestySpicy

      0 0
    • daymaker  

      Tak chlapci myslím, že jestli měl guláš, tak po vašich příspěvcích ho má už pěkně uleželý. =) Za mě, sedni na kolo které se ti líbí. Projeď se v terénu. Pokud se ti bude dobře sedět a šlapat, kup ho. Pokud nemáš závodní ambice a hledáš pohodu, nemáš co zkazit. To bys musel jít kupovat do Tesca. Hough… .-)

      0 0
    • BB  

      Pokud chceš univerzální bike se 140 mm zdvihem a peníze nejsou problém, pak není co řešit.

      http://www.ibiscycles.com/

      a tady si ho můžeš vyzkoušet

      http://www.9395bikes.com/

       
      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • skier  

      Nemám rád motorkáře a už vůbec ne ty co jezdí po lese…

      0 0
      • fousek  

        Nemam rad rybare a uz vubec ne ty kteri jezdi na lyzich…

        0 0
      • Kubiczech  

        On někde píše, že na motorce drancuje lesy?

        0 0
      • okm  

        lonaro se neptal, jestli máš rád motorkáře, ale chtěl poradit s výběrem kola.

        0 0
      • mr.antik  

        No co, aspoň bude ohleduplnější motorkář. Já hlasují za Giant Reign.

        0 0
    • goofy  

      Fluid LT

      0 0
      • Pá-dlista1  

        Ja bych volil spis „obycejnyho“ Fluida . Zdvihu ma dost a je takovy jezdivejsi vzhledem k tem zminenym celodennim vyjizdkam, dobrodruznym cestam do kopce a hazardu se zdravim na asfaltu :)

        Zase LTecko ma bliz k tej motorce, takze babo rad.

        0 0
    • vojtechposmourny  

      Já bych v týhle kategorii bral Cube Stereo. Jezdím Fritzze (odolnější varianta) a neustále jsem z toho kola nadšenej.

      0 0
      • lonaro  

        Zdravím vespolek a díky za odpovědi. Guláš mám z toho slušný, rozhodnou nejspíš jízdy.

        Žebříček vypadá zatím takto:

        1. GIAN REIGN 0 – nejlepší kompromis co jsem našel
        2. TREK REMEDY 9 – nejlepší co jsem našel, ale cena je katastrofa
        3. SPECIALIZED Enduro CMP – jsem zvědavý na jízdy… a na váhu…
        4. TREK REMEDY 7 – taky horký favorit, komponenty tak neposoudím, cena příznivější… kolo se mi líbí a amíky bych bral.
         

        Dál zatím nevím. Ostatní kola zatím vyřazena z výběru. Nejpěknější je CUBE, největší HI-TECH ten IBIS, největší sťoura SKIER (ať nespadneš do Fryštácké přehrady… až budeš na lyžích chytat ryby:-)) prudiči jsou všude. S náma jezdí myslivec a ten nemá rád cyklisty co táhnou bágl na lyže plný zavražděných ryb…:-)

        pro jan2 – společné mají Enduro. Mrkni sem…

        http://www.youtube.com/watch?…

        Třeba někdo nechce jezdit na motorce po lese, tak shání kolo.

        Největší bordel v lese jsem viděl po cyklistickém závodě – papír od tyčinek a pití na každém kroku. Doprovázeli jsme závod a dělalli uklízečky.

        Je fakt že první jezdec peletonu předjížděl kolegu, který dělal předvoj a jel na závodní motorce – enduru v plné palbě na odvrácené mokré louce s nájezdem do lesa (vytočená 3 = cca 60–70 km/hod). Motorku už musel tvrdě brzdit, jinak by se tam nevešel. Když na něj ten statečný cyklista houkl „…uhni vole…“ tak se málem namotal na smrček…

        Kešu dík. Pěkný kolo. Hlavně ta barva…:-)

           
        0 0
        • warzone  

          Po zhliadnuti videa som presvedceny,ze chces enduro bike-nacvicis techniku v tahsich terenoch a aj kondicku v presunoch(aj hore kopcami) a ten vylet s rodinkou nebude tiez problem.

          Z uvedenych sa mi vidi najskor Ten Remedy 7,co sa tyka pomeru cena vs. vykon.Reign 0 by bol tiez fajn,lahsi,viac slapavejsi,s tou Talasou 32 viac do kopcov…

          0 0
          • lonaro  

            Warzone dík. Kápl jsi na to. Máš ideální město, ideální přírodu – super. Až potrénuju, přijel bych se podívat…:-)

            Narazil jsem na nějaké videa s podobným stylem. Test a propagační klip. Borec u Treku v našem městě to chápe a je ochotný mi doladit kolo podle požadavků. Byl by to REMEDY 7, ale s vidlicí Fox RP23 XV Air Can, kterou má REMEDY 9. Říká, že přehazovačku SRAM X.0 / Shimano SLX nemám řešit, že rozdíl který byl před 1–2 roky je smazán a že je možná dnes lepší i Shimano (podřazování palcem, měkčí chod). Taky barva rámu se mi líbí víc.

            Je něco z komponentů na tomto kole, co by ještě stálo za pozornost před tím, než jízdy rozhodnou a začne montáž?

            Nebyl by ještě nějaký typ na druhou sadu kol + plášťů na jízdu 40% silnice (šotolina) / 60% vrchovinky + lehký terén?

             
            0 0
            • warzone  

              Ak myslis idealnou prirodou Tatry,tak Ta musim sklamat,lebo je tu jazdenie skoro vsade illegal :(

              Inak samozrejme kludne mozes niekedy prist pojazdit…

              Ta „vidlice Fox RP23 XV Air Can“ bude asi tlmic…vidlica tam bude original?Rozdiel medzi SRAM X0 a SH.SLX teda je,ale niesi zavodnik a tak si myslim,ze ti to SLX bohato postaci,je robene viac na fukcnost a vydrz ako na hmotnost…Tlmic RP23 namiesto 2 sa bude hodit,predsalen je to jednocap,bude to asi trocha hupat,tak trocha viac propedalu nezaskodi.Inak tie komponenty celkom v pohodicke.

              Ak chces menit komplet kola s plastami,pozrel by som asi po nejakych jazdenych(a predny naboj bude musiet byt na 20mm os).

              0 0
              • lonaro  

                A jo, zapoměl jsem, že je to u vás až tak přísné. Podobné je to všude s moto… :-( Kromě normálních zemí… Snad naši pantátové taky dospějí… Ale díky, třeba se někdy objevím. Nebo se uvidíme u nás v Jeseníkách…:-)

                Ta „vidlice“ byla špatně zkopírovaná. Záměna bude za Fox 36 Talas w/E2. Zadní tlumič asi nechám původní (2 polohy vypnuto / zapnuto). RP23 se prý liší jen třetí „mezipolohu“… To bych asi nevyužil…

                Komponenty raději robusnější, přešně na funčnost a výdrž. Kola a pláště – dobrý typ, to je rozumné.

                Snad poslední věc – pedály. Nedokážu si představit jezdit v terénu „uzamčený v kufrech“. Ale jeden prodavač mi radil, že je to právě jediná možnost, jak kolo neztratit po cestě…

                A taky jsem na videu viděl hodně nebezpečné pohyby kolem sedla…:-((( Je nějaký typ na „enduro“ sedlo, nebo je to jedno?

                  
                0 0
                • Lišák  

                  K tomu sedlu-tohle je fajn vychytávka. Když sedlo zrovna „nepotřebuješ“, tak ho zasuneš a nepřekáží.

                  0 0
                • warzone  

                  No nechcem ti kazit radost,ale ze je zakazane volne jazdenie po lesoch s moto,tomu som celkom rad…Predsalen je rozdiel posobenie-bike a motobike/stvorkolka v lese.Na tieto ucely by mali byt urobene trate,ale ty budes mat na to asi iny nazor…

                  Pruzinovy Lyrik ci Fox Talas,no tazko povedta ci je to zmena k lepsiemu…pri spravnej pruzine by mal byt Lyrik citlivejsi,ale zase znizenie zdvihu na Talase je tiez fajn vec.

                  Pedale ber urcite flaty s vymenitewlnymi pinmi na priemyselnych loziskach.

                    
                  0 0
                • kesu  

                  no problem bude co s tim lyrikem bude prodejce delatono to totiz ma krk 1,5 a nahore 1 a 1/8 osobne si stavim ke svemu obrazu prave Remedyho 7 a zrovna vidli a tlumic mam v planu nechat.Kazdopadne pokud budes kupovat tlumak kup spis DHX air nez RP23 a to proto,ze je za a)citlivejsi

                  b)aspon relativne se da poladit progresivita plus progresivita dorazu coz je na remedym super jelikoz s velkou komorou je opravdu dost linearni a chodi po dorazech pokud nejezdis ciste.

                  c)nemam vyzkouseno jak se bude chovat s malou komorou,DHX je kompromis kde se da ovlivnit aspon relativne to chozeni nadoraz

                  Pedaly,zkus CB acid pomerne lehky enduro pedaly s ohradkou

                  0 0
                  • warzone  

                    tak by bol mozno najlepsie pruzinovy dhx tlmic ;) (skoda ze sa neda dat na mojho Reigna :( )

                    0 0
                    • lonaro  

                      Já si taky myslím, že pro moto a čtyřkolky by měly být vytvořené trasy. Potom by byl klid, jak je tomu právě např. v Itálii, nebo Francii. Jenže vydat zákaz je jednodužší – a na Slovensku i pro kola… A přesto se tam koná MS v Enduru… Myslím, že na parkovištích netrénují a jezdí Evropskou špičku… Možná až u nás zakážou jezdit na kole do lesa, tak se třeba něco pohne… Je to na delší diskusi…

                      Díky za podněty, chce to vyzkoušet, já už ty komponenty neposoudím ani teoreticky…

                      Kamarád (se kterým budu jezdit a má Gery Fisher Hifi) mě nabádá spíš k lehčímu kolu, že to fyzicky neustojím… Tak mi nasadil brouka… Zatím to vypadá na REMEDY 7 + úpravy. Ale když se pořádně dívám na ty videa, řekl bych, že nejvíc pobere stejně jezdec a neposoudím jestli rozdíl 140, 150, 160 mm stojí vlastně za řeč. 200 mm u sjezdu už asi jo. Moto má 350–400, to už něco pobere…

                      Jako druhá varianta (šlapavější a lehčí?) se nabízí:

                      GERY FISHER ROSCOE III, nebo tam kde jsem začal SCOTT GENIUS 40.

                      Poradíte mi ještě alternativu která bude k REMEDY… Co nejlehčí a „nejšlapavější“ především do kopců, se zdvihama min. 140. Jízdy potom rozhodnou. Už aby to bylo…:-)

                      Zatím dík.

                         
                      0 0
                      • Fenous  

                        S tim SCOTTem Ti asi nikdo moc neporadi, zatim je v CR jenom par kousku. Co se tyce lonskyho modelu, tak ja jsem navysost spokojen.

                        0 0
                      • Charles  

                        No  to nez ten letosni Scott genius (jednocep) bych raci vzal lonsky model SCOTT Genius 20 – 2008 – na BikeStore.cz je od Skota dovykoupily a maj ze za docela dobrou cenu

                        sry za reklamu, mam kousek od nich…

                        bohuzel kratce – ale zatim:

                        • karbon±?
                        • zamykani – nepouzivam ani na silnici
                        • do kopce – jeste sem nedrtil nic extremniho, kde by nastal nejaky problem(pedalkick, padani na zada :-) )
                        • z kopce – leti – trochu vetsi zdvih nez Giant NRS
                        0 0
                        • Fenous  

                          Ja zacal zamykani na druhej stupen do kopce pouzivat a je to docela znat.

                          0 0
                          • Charles  

                            zatim sem hracicka :-)

                            ale prakticky pocitam s tim, ze se to bude hodit

                            0 0
    • kudlanka32  

      skoda ze je dolar tak drahej pac univerzal je

      Yeti 575 nebo Santic Blur LT

      pokud ses motorkar a este tezkej co takhle

      Yeti 7 :)

      0 0
    • kleins  

      Jestli máš dost financí tak co třeba Merlin Works4 ? Fakt krásnej kousek.

      0 0
    • trawas  

      Ahoj, já jsem koupil Stumpjumpera FSR COMP a jsem překvapen pohodlím a hlavně váhou 12,5 kg i s pedály. Posaz trochu do endura, myslím, univerzál a ta kvalita provedení, nejradši bych si ho pověsil na zeď. Je to mazel.

      0 0
      • gazman  

        Co myslíš tou kvalitou provedení?

        0 0
        • trawas  

          Mno, je moc pěkně poskládanej, loÑSKÉ FSR XC  co mám je proti němu trakař

          0 0
          • gazman  

            Jak to myslíš poskládanej,jako výběr komponentů?

            0 0
            • trawas  

              zákeží na tom, jestli se ti bike líbí, nebo ne. Komponenty na tomhle jsou podle mne na velmi slušné úrovni a kolo je vyvážené. Pěkně poskládané znamená dílenské zpracování.

              0 0
              • gazman  

                Ta jako vzhled svárů,zpracování závitů a povrch kovaných dílů (patky atd.)? Nebo barva kola:-)

                0 0
                • trawas  

                  Mě nenasereš…

                  0 0
                  • gazman  

                    To nechci,jen se mi zdálo,že vychvaluješ něco a vlastně nevíš o čem mluvíš.Zpracování je totiž u Spec. naprosto standartní,nic co by vyčuhovalo nad ostatní kola.

                    0 0
      • goofy  

        Tak to bych spis videl na Pitche

        0 0
    • FOS  

      Můžu nabídnout Giant reign 1, 2008, téměř nejetý, se zárukou a s velkou slevou – je v tady na BF v bazaru.

      0 0
    • kesu  

      ahoj,

      tak remedyho jedzim dva tejdny,poladil jsem si ho k obrazu svemu.

      Co se tyka pocitu z jizdy.kolo jde dobre za pedalem.Pri silovejsi jizde se trochu houpe ale nijak to pocitove nevadi.S geometrii si zatim vykame ale celkove musim rict ze je to v pohode.Ma to pomerne kratsi zadni stavbu takze je to docela obratny,celkove se s tim vsude vejdu.Naopak se neda rict ze by to mohlo bejt enduro/fr.Rozhodne tomu jde nalozit ale neni to kolo na FR ani nahodou.preci jen ve vzduchu je to neklidnejsi a potrebuje to ridit,neni to sjezdak kterej drzi stopu za jakejhkoli podminek.Kazdopadne se na tom da celkem slusne chrtit i 100km.Jako nevyhodu trochu vidim ze se kvuli kratsi zadni stavbe malinko vic zveda na zadni ve stojkach-lze to ale vyresit sesroubovanim vidle.Co se tyka vahy blizim se ke 13,5kg.Sedlovka jde narozdil od lonskyho modelu zasunout dostatecne nizko.

      Ram vazi s tlumicem,zadnim RU,hlavkem a podsedlovym RU 3112g v 19,5.

      co se tyka vyuziti zdvihu pokud si nafoukam sag na 25–30% (coz je akorat aby kolo bylo citlivy-pri sagu pod 25% je to tupy) tak vyuziju pri obycejny XC vyjizdce 90%zdvihu.V tu chvili co se to ale odlepi od zeme tak se blizim rapidne k dorazu.Skocit 3schody na placku s blbym dopadem znamena stoprocentne doraz.Doporucuju pokud je moznost zakoupit tlumic DHX air ktery by tohle resil prave progresivitou posledniho cm pistnice.Mam zkusenost jak se kolo chova s DHX coil a musim rict ze bohuzel prijde o vetsi cast svejch prednosti do vyjezdu.Co se tyka sjezdu progresivita je akorat a je to fakt uzasne citlivy(nezada si to se sjezdovou konou co jezdim)

      Celkove mohu doporucit.A co se tyka toho ze je to jednocep-temer se to nezamyka pod brzdenim,povazuju to za hodne zdarilej system.

       
      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.