Neklidný řetěz na převodníku

65 nepřečtených
  • Drussus

    Zdravím všechny. Padá mi řetěz z předního největšího AL převodníku. Děje se to ale jen pokud mám na kazetě zároveň nejlehčí převod. Řetěz je v této kombinaci na největší pile neklidný poskakuje a občas spadne dovnitř k rámu kola. Sere mě to maximálně. Při ostaních těžších převodech na kazetě to nedělá. Ostatní menší asi ocelová kola převodníků jedou taky v pohodě. Převody jsou 3×9, největší problémový převodník má 44 zubů. Připadá mi, že je celkem rovný, trošku možná na klikách hází do strany, ale nepřipadá mi to víc než o sotva 1/2 milimetr.. Zajímavé je, že je na něm nápis TRUVATIV, ale kliky jsou Deore. Přesmyk je nějaký Altus a je usazen cca rovnoběžně cca 1,5–2mm nad zuby převodníku a je skoro nový, přehazovačka Deore ta funguje perfektně. Nedávno jsem kupoval nový řetěz SRAM PC951 114článků, zkrácený na 112. Kolo je starý snad rok 2009 nebo 10 Haro Escape sport 26". Jak se to posranýho přeskakování zbavit?

    0 2
    • Jason Voorhees  

      Křížení řetězu + špatně nastavenej vrchní doraz + na 3×9 se „španěl“ fakt neřadí.

      Toť vše.

      6 0
    • LM  

      „Řetěz byl toho večera poněkud neklidný“ :-)

      Asi bych přestal řadit nejlehčí převod vzadu zároveň s největším převodníkem vepředu. Tak se řetěz kříží jako prase. Zkus namísto toho přehodit na prostřední placku vepředu. Knížecí rada, já vím.

      8 0
    • Singlespeed  

      Původní velký převodník Deore byl už zřejmě po smrti, což se stávalo u poměrně brzy, tak tam nějaký kutil namontoval Truvativ a o zábavu bylo postaráno :-) .

      1 2
    • mech1  

      Zkontroluj řetězovou linku, možná někdo vyměnil i středovou osu a dal moc dlouhou.

      0 0
      • Singlespeed  

        Pokud je to Deore z roku 2009, tak je osa integrovaná do pravé kliky a vyměnit se nedá.

        0 0
    • maros.77  

      „Jak se toho posranýho přeskakování zbavit?“

      Nejlíp i s kolem, pokud se nenaučíš líp řadit…;-)

      5 0
    • Kurt  

      Začni správně řadit

      9 0
    • Floydie  

      Presne pro lidi jako Ty se zrusil presmykac, v zivote se na 3×9 nenaucili radit a uz vubec to seridit. Pritom 3×9 je proste dokonaly ;-)

      5 1
      • novas752  

        3×9 je nouzové řešení tehdejších možností s malejma kazetama. Je to asi tak dokonalý jako kdybys měl v autě manuální 18 rychlostní převodovku z naklaďáku…

        0 4
        • gerrard  

          :) Že něco nezažils neznamená, že to tehdy nebylo hitech a super. Ty nouzové řešení. :)

          1 1
          • pepek  

            Hitech to nebylo, řadilo to hůř, než 3×8, furt tam byl ten debilní Sh-převod a někdy i oko na zajíce, které se muselo měnit 3×za rok.

            1 1
          • novas752  

            No něco málo jsem na 3×9 najezdil, zhruba tak 25 000km. Mix XT/Deore.

            0 0
        • Floydie  

          O vyhodach 3×9 uz bylo napsano hodne (od mnohem levnejsi udrzby po jemnejsi odstupnovani, moznost zmenit prevodovy mnohem rychleji atp.) A jestli ti prijde velka kazeta jako vyhoda, tak potes koste ;-)

          2 1
          • Singlespeed  

            Průměrný rozdíl mezi převody 9-speed kazety 11–34 zubů je 1,152 a průměrný rozdíl mezi převody 12-speed kazety 10–50 je 1,157. Takže žádné citelně jemnější odstupňování se nekoná.

            1 0
            • bara2  

              Tatáž muzika za několikanásobek ceny a s menší životností. A to se vyplatí :-D

              3 1
              • Lišák  

                V terénu jo. Na cyklostezce je to jedno.

                0 0
                • DePaX  

                  Nejlepší je diskutovat o 1×12 s někým, kdo to v životě nejel, natož terén ;)

                  5 0
              • Singlespeed  

                3×9 v podání Shimana mělo životnost spíše podprůměrnou. Po týdnu na Gardě řetěz XT po smrti a malý převodník XT omačkaný. Dnes? 14 dní na Gardě a na pohonu žádné znatelné opotřebení. Kvalita je úplně někde jinde.

                1 4
            • Floydie  

              No ale tos takticky zapomnel zapocitat kombinace se 3 prevodniky.

              1 0
              • Singlespeed  

                Takže ty nám chceš říct, že když jedeš například převod 44×26 a potřebuješ o stupínek těžší, tak raději shodíš na prostřední převodník a odřadíš 3× na 32×17 než abys jednou cvakl na 44×23 jen proto, že je to jemnější skok? To asi ne. Prostě cvakneš jednou pravou stejně jako na jednoplacce.

                1 2
                • Floydie  

                  Nerikam ze 3×9 je nejlepsi na svete, ale ma opravdu o 34% jemnejsi odstupnovani nez 1×12.

                  1 1
                  • Singlespeed  

                    Žádné jemnější odstupňování se nekoná, nikdo v praxi neřadí tak, jak jsem psal výše. Jednou cvakneš a je to, tedy v reálu využíváš odstupňování, které má 1×12 i když máš 3×9.

                    2 4
                    • bara2  

                      Výhoda je rychlá/velká změna při změně talíře. Aspoň já to používám a často řadím přesmykačem.

                      2 1
                      • Esi  

                        Tak XT řazení na 1×12 umí o 4 převody nahoru a o 2 dolu to je pořad rychlejší než přihodit na prevodniku. Odpadá ta otrava kdy při změně prevodniku mas najednou moc lehký nebo moc těžký převod a potřebuješ ještě přehodil na kazete. Na rychlou změnu převodu do terénu nic lepšího než 1×12 není.

                        0 0
                        • Lišák  

                          Bára terén nejezdí. Proto jí vyhovuje 2placka. Já taky preferuju na kolech s berany a úzkými plášti 2placku. Naopak na širokých gumách a širokých rovných řídítkách už bych 2 placky nechtěl ani omylem.

                          1 0
                          • Jason Voorhees  

                            Bára preferuje tříplacku i na silničce.

                            Když umíš řadit, tak je to vlastně ideální. Teď jsem 3×8 na 26' jezdil asi 14dní, a jedinej problém byl = jak jsem zvyklej ze silničky na mezipolohy přesmykače. Párkrát jsem podřadil na 22z vpředu aniž bych chtěl.

                            0 0
                            • Lišák  

                              Jo, máš pravdu, Bára jezdí 3× něco.

                              1 0
                              • bara2  

                                Na zimákovi mám jen 2×8 s talířama 38–22. Na silničce mám kazetu od 13z a tam potřebuji trojtác 44–32–22, 38 bylo málo. Stejně tak Favoritka začíná vzadu až na 14z a potřebuje trojtác. :-)

                                0 0
                          • Esi  

                            Tak to potom jo, na silnici se moc často nemění sklon o 20% na 30 metrech :-) i na gravel bych asi taky chtěl raději 2×11 než 1×12

                            1 0
                  • VojtaXY  

                    Mam radci viceprevodniky, ale tvoje tabulka je moc tendencni.

                    Porovnej skoky na kazete a pak to neco vypovida.

                    1 0
                • bara2  

                  Na trojtácu je rozdíl mezi převodníkama zhruba o dva pastorky, pro plynulé stupňování se při změně převodníku vracíš jen o jeden pastorek, to se dá. Většinou se stejně nevracím, protože talíře měním při nájezdu do stoupání a za vrcholem stoupání, tam by mi nevadil ani větší skok. Koneckonců na šestikolečku mám poslední dva pastorky 24 a hned 34 a spokojeně s tím jezdím. Na obrázku jsou převodové poměry pro 3×8 s kazetou 11–30z

                  0 0
                • Floydie  

                  Budes se divit, ale je to snadny. Chci treba lehci prevod a blizim se hornimu konci kazety, tak cvaknu obema prstama k sobe, to shodi prevodnik na mensi a zaroven na kazete na mensi kolecko. Neni to nic sloziteho. Jinak 1×12 mam a jezdim a proto si myslim, ze vim o cem mluvim. Chapu ze to uz neni in, ale ma to porad neco do sebe.

                  3 1
          • gerrard  

            Žádné výhody 3×9 fakt v dnešní době nevidím. Je to prostě starý systém co se přežil. Už 2×10 byl skok někam úplně jinam.

            2 0
            • cubista  

              Když se blížil seniorský věk a k tomu bydliště na horách, tak jsem pořídil silničku s trojtácem (50–40–30) a desetikolečkem (12–27). Nejdřív jsem se i trochu styděl, ale dne díky tomu furt jezdím bez motoru a jsem tomu rád.

              Na horáku jezdím jen šotolinu, případně sjízdné pěšiny, mám ho už léta s trojtácem (44–32–22) a devítikolečkem, které jsem v zimě upgradoval na 12–36. Ta 36 je dobrá jako vyprošťovák, když mi dochází.

              Když je jezdec na trojtác zvyklý a přizpůsobí tomu řazení, tak žádný problém. Pro starší lidi doporučuji, lepší než se trápit, znechutit si cyklistiku a koupit kolo s motorem.

              2 0
              • novas752  

                22/36 je stejný nejlehčí převod jako 32/52 na jednopřevodníku.

                0 0
                • cubista  

                  Když nejezdím terény a jsem na to zvyklý, tak proč to řešit? V mém věku už jezdím pro radost a ne pro rychlost.

                  0 0
                • bara2  

                  Ovšem 32:10 je něco jiného, jak 44:11 ;-) občas se jezdí i s kopce a s větrem v zádech. Hoblovat desítkový pastorek při každém přejezdu po silnici moc velkou životnost kazetě nedá. Nemluvě o cenové relaci komponent mezi 1×12 a 3×9.Pokud umí s trojtácem řadit a nezávodí v řazení na čas…

                  0 0
                  • J1RKA  

                    Prosimte, kolik jezdis z toho kopce km/h

                    0 0
                  • Jezevec70  

                    Vezmi taky v potaz různý obvod kola. 44:11 se používalo pro 26". Pro 29" to bylo u trojpřevodníku nejpíš 40:11.

                    0 0
                    • bara2  

                      Mám 44:11 na krosce (obvod kola 217cm), to řadím fakt vyjímečně s kopce, to kolo mám jako zimáka. Na silničce mám 44:13 (obvod kola 210cm) a na Favoritce 44:14 (obvod kola 210cm). Víc jak třicet to na rovině stejně nerozšlapu a s kopce se mi zase nechce delší dobu točit rychle nohama, při pětatřiceti už stejně přestanu šlapat.

                      0 0
                      • bara2  

                        Na krosce jsem vlastně už trojtác vyměnila za dvojtác 38–22. Převod 44:11 byl na tom kole opravdu zbytečně težký.

                        0 0
                      • Esi  

                        Tak na 35km/h na 29” převod 32/10 stačí, ten pastorek 10z se pro Shimano kazety prodává samostatné a stojí asi 2 kila :-)

                        0 0
              • Lišák  

                Poslední abgrejd silničky, co jsem udělal byl, že jsem místo 50 – 34 dal kliky s plackama 40 – 28. Kazeta 11 – 26. Nějak jsem nezpozoroval, že by mně chyběly těžké převody. Ale, jak vždycky píšu, já nejsem sportovec a na kole se vozím pro radost. Nicméně na silničce už jsem asi 4 roky nevyjel. Nějak mě ten asfalt vadí čím dál víc.

                0 0
    • PLATYPUS3  

      Ahoj, jestli všechno ostatní chodí ok, bez škrtání atd tak velká/velká nedávat a vylámat to na velká/druhý zhora, je to prašť jak uhoď, spíš hlava v tom dělá binec anebo zavčas shodit na prostředí převodník.

      0 0
    • Drussus  

      Díky za rady, naučím se řadit, nejmenší převodník nepoužívám vůbec střídám střed a velký, slibuju že už to nebudu křížit. Díky moc všem.

      4 0
      • Lišák  

        Můžeš si nechat udělat u Gebhardta převodník s 32 zuby na rozteč 64, namontovat ho namísto 22, a 44 posunout na střední pozici místo 32. Jezdím to na zimákovi. Pak můžeš na velkou jezdit celou kazetu.

        0 0
        • bara2  

          Není tam pak moc velká rozteč mezi převodníkama? Na mých 3-tácech má největší převodník (44z) offset směrem ven, prostřední 32z offset nemá.

          0 0
          • Lišák  

            Jezdím to se silničníma pákama Tiagra 3×9, a MTB smykem SLX pro 2placku. Chodí to v pohodě. Na druhým kole to mám stejně, jen menší placky 38 – 24, SRAM smyk s pákama Claris 2×8.

            0 0
            • bara2  

              38–22 mám na zimákovi, ale 38z je střední převodník bez offsetu z trekingové sady 48–38–28(26).

              0 0
              • Lišák  

                Pro tazatele je důležitá informace o tom červeným kole. tam jsem dal klasickou velkou z 3placky na střední pozici a místo malé 32 s malou roztečí. On chce na velkou řadit všechno a malou nepoužívá. Tohle je řešení.

                0 0
                • bara2  

                  To jo, ale jestli má ten velký převodník jako já (Deore pro 3×9), tak tam musí dát podložku a asi i o to delší šrouby, aby pořešil offset převodníku. Ty máš velký převodník u děr tlustý, takže to dosedá dobře, ale já to mám u děr tenké a mohl by mu do větší mezery zapadnout řetěz

                  0 0
                  • bara2  

                    PS: ten delší šroub asi ne, nebude tam mít vnější převodník, tak by mu to s podložkou mělo vyjít.

                    0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.