Nemá někdo zkušenosti s Marzocchi Bomber Z.3 100mm?

40 nepřečtených
  • vasado

    Ahoj, nemá někdo zkušenosti s Marzocchi Bomber Z.3 100mm(je tam napsany coil, jestli to pomůže)? Mam ji z druhé ruky, chodí docela slušně a nemá ani vakl. Neteče. Jedinej problem je, že se mi zdá strašně měkká i když nastavim tuhost na doraz, je to normální nebo je něco špatně jaké máte zkušenosti vy??… (Jinak má štelování na každý noze zvlášt, plus má v pravý noze dole štelování odskoku u kteryho jsem nenašel nic jako doraz, je pravda že se její chod trošku mění když s tim točim ale žádnej velkej zázrak to neni…

    Můžu Vás poprosit o nějaké postřehy ohledně vašich Z3jek?

    Doted sem jezdil jenom pevny, tak tomuhle moc nehovim, sám se to bojim rozdělat abych nic nepo…

    Díky

    0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • vasado  

      nikdo??

      Díky

      0 0
      • Vilém  

        Bohuzel jsi nenapsal nic konkretnejsiho. Vidle to byly ve sve dobe bezvadne. Jak moc se pod tebou nori jsi nenapsal, takze se neda rict, zda bys potreboval tvrdsi pruzinu. Pokud je SAG obvyklych cca 20%, tak proste nejsi zvyklej na projev pruzinove vidle. Pokud je vetsi, tak leda koupit tvrdsi pruziny.

        0 0
        • vasado  

          sag tak 20% to je v pohodě… ale docela se noří, když mám tvrdost na doraz, tak je stejně docela blátová a chodí tak do půlky i trochu víc… + mě peče to regulování odskoku, přijde mi že se vrací pomalu, ale když točim s regulaci neni skoro žadna změna…

          0 0
          • krtex  

            ad. odskok: tak to tam někdo nejspíš nalil motorový olej..

            0 0
          • Vilém  

            Pokud je SAG v norme, vydle nechodi nadoraz, tak je to normalni chovani pruzinove vidle, proste vyuziva zdvih. U techo vidlic se da prubeh zprogresivnit prilitim trosky oleje.

            0 0
            • vasado  

              nemám s čim srovnat – seděl sem jenom na tesko vidli (za 4000,– ale i s kolem:-D) no a potom na foxce asi za 15 takže ten bomber je někde mezi ale opravdu neodhadnu, jak by se měla ta vidlice správně chovat…

              0 0
            • vasado  

              spíš jestli ji mam dát do servisu nebo s tim něco vykoumam sam…nebo jestli je v pohodě?

              0 0
              • Vilém  

                Vnitrnosti jsou primitivni, takze neni problem ji zaservisovat doma. Nevim vsak jak jsi vybaven naradim a sikovnosti, takze tezko radit:)

                0 0
                • vasado  

                  a v ní jsou teda jenom pružiny v olejovy lazni? nebo ještě něco navíc… když tam má krtex ventilky na dofouknutí?

                  0 0
                  • Vilém  

                    Pokud mas nahore normalni serizovaci kolecka, pripadne serizovani na imbus klic, ktery kryje plastova zaslepka, tak je to normalni pruzinova verze. Kde se na krtexove vidli vzaly vzduchove zatky, to netusim. Ale lidi to ruzne kombinovali, takze nekdo predelaval vzduch na pruzinu, nekdo pruzinu na vzduch, jeji historii neznam. Uvnitr jsou normalni pruziny v otevrene lazni.

                    0 0
                    • vasado  

                      a co se štelování odskou týče? má nějaky dorazy? je to hodně znát, když točíš na jednu nebo druhou stranu?

                      0 0
                      • Vilém  

                        Jak to maji presne udelano v Z3 si nevybavuju, ale myslim, ze v plunzeru je takova zaklopka, ktera zavira okenko, jimz protika olej. To je ovladano odspodu dlouhym imbusem. U Z4ky se to muselo serizovat interne po oddelani hornich zatek a vyjmuti pruzin, jinak to bylo stejne. Dole je serizovaci tycka tesnena vnejsim o-krouzkem, ten mas asi nacatej, kdyz to tece. Ale opravdu je vnitrek jednoduchy, pokud jsi aspon trosku technicky typ, tak se rozebrani nemusis bat.

                        Rozsah otaceni utlumu byl cca 10 otocek, ale to je jen odhad. Dorazy to ma, pri minimalnim utlumu se ta zaklopka oprela o telo plunzeru, v nemz je zasroubovana a nahore byla myslim segrovka, ktera branila vysroubovani z plunzeru.

                        0 0
                        • vasado  

                          to možná je kámen urazu, bo sem třeba mohl otočit o 50 otáček a nic…je ale pravda, že jedna noha (pravá) má štelovací šroubek dole a ta druhá tam má nějakej zapuštěnej imbus ale strašně daleko… takže oba dva sou na štelování? jo? …možná se ptam blbě ale opravdu tomu nehovim:-(

                          0 0
                          • Vilém  

                            Jinak ten vnitrek vypada takto na foto sice Z4, ale rozdil je jen v tom, ze u Z3je vytazeno nastaveni utlumu ven, skrze spodni sroub plunzeru.

                            Jo a zatky na fotu jsou z Air verze.

                            0 0
                            • vasado  

                              du si s tim ještě pohrát…rozdělávat to ale nebudu, asi bych to zvládl ale jistota je jistota…to spíš někdy skočim do servisu a chvilku je budu otravovat tim, že se budu čumět jak to rozdělávaj, pak snad budu chytřejší…

                              ale jinak díky Ti a díky Krtexovi:-)

                              0 0
                  • krtex  

                    ještě je v tom oleji tlumič ;)

                    jinak ventilvíčko docela darda: http://www.marzocchi-import.cz/index.php…

                    A jak psal Vilém – jestli chodí nadoraz stačí přilít oleje zvýšit tak progresivitu..

                    0 0
                    • vasado  

                      no jo ale to víčko je na Z4/Z5 já mam Z3…to možná vysvětluje problém, proč tam nemám ty foukací ventilky a ty jo:-) ale ty si to psal, měl sem si tohovšimnout, že máme každej trochu jinou :-D

                      0 0
                      • krtex  

                        tuším že Z3/4 se liší jen v externím/interním štelováním odskoku, tudíž by víčko mělo pasovat. Nejlepší máš sehnat někoho v okolí a AIR verzí a jedno víčko s ním vyčenžovat (po vyzkoušení)za tvoje s pružinou :)

                        0 0
                        • Vilém  

                          Jen k tomu vicku dodam, ze modely kolem roku 2000 mely vicko delsi, nez novejsi treba EXC. U tech starych to vicko zaroven zpevnovalo spoj hornich nohou a korunky. Pak zacli delat horni nohy se zesilenou stenou v miste vsunuti do korunky. Kdyz jsem to kombinoval u svych vidlic, tak jsem musel vicko ze starsi verze upravit, aby slo no tech novejsich.

                          0 0
    • krtex  

      Máš tam ventilky? (zvrchu pod plastovou šroubovací krytkou alespoň na jedné straně)

      Pokud ne dají se koupit spec. víčka (Bartoníček?)- aspoň na jednu nohu a přifučet na požadovanou tvrdost..

      Mám Z4 COIL – v obou nohách pružiny i vrchní zátky s ventilkama.. Dofoukávám tak 12psi do každé nohy, jinak to na pružinách je blátíčko což mi na HT nevyhovuje..

      KTX@

      0 0
      • vasado  

        pod šroubovacim plastovym? nevim nerozdělával jsem to…vůbec sem netušil že se to dá přifouknout…dyt je to jen olej ne?

        0 0
        • krtex  

          Odšroubuj a vyfoť to..

          0 0
          • vasado  

            ok…du na ní doufam že to nepo… nejsem zrovna typ co by rozebral vidli sám… možná tak pevnou :-)

            0 0
          • Vilém  

            Psal, ze je to coil verze, takze tam jsou klasicke serizovaci kolecka, ne krytka ventilku.

            0 0
            • Vilém  

              Serizovaci kolecko ma uprostred maly imbus sroubek. Krytka ventilku ne, tak to pozna na prvni pohled.

              0 0
            • krtex  

              Já mám taky verzi COIL a mám ventilky :-p asi měl Ital dobrou náladu tak tam přidal kit @ AIR ;)

              0 0
              • Vilém  

                Pokud to tak mas od zacatku a bylo to tak koupeno, tak je to zvlastni. Mam to tak na dvou vidlicich udelany, ale tam jsem to kombinoval sam, mam tam jeden ventilek + jedno klasicky stelovatko predpeti. Ideal je vsak, kdyz tam nemusi clovek foukat nic, trefi se spravnou tvrdosti pruzin, i malym tlakem se sevrou vic stiraky a vidle rychle ztraci citlivost, prestoze je pruzinova.

                0 0
    • vasado  

      Ahoj, sorry že znovuobnovuju tohle vlákno, ale začala mi téct marzocha Z.3 a sháním na ní gufera a prachové těsnění a nějaké ty O-kroužky. Našel jsem to v jednom vláknu ALE rok 2004 takže ty odkazy už nejsou funkční. Proto pokud někdo z Vás repasoval bombera – jaké jste tam dávali těsnění gufera atd… (typ či odkaz nebo něco – zatím sem ji měl otevřenou jen na vyměnu oleje takže nevím jak vypadaj) a ani sem nesehnal materiály kde by byl napsán typ či rozměry… a nechce se mi dávat skoro 2k v servisu za origo a práci… Díkys Moc

      0 0
    • vasado  

      Ahoj, sorry že znovuobnovuju tohle vlákno, ale začala mi téct marzocha Z.3 a sháním na ní gufera a prachové těsnění a nějaké ty O-kroužky. Našel jsem to v jednom vláknu ALE rok 2004 takže ty odkazy už nejsou funkční. Proto pokud někdo z Vás repasoval bombera – jaké jste tam dávali těsnění gufera atd… (typ či odkaz nebo něco – zatím sem ji měl otevřenou jen na vyměnu oleje takže nevím jak vypadaj) a ani sem nesehnal materiály kde by byl napsán typ či rozměry… a nechce se mi dávat skoro 2k v servisu za origo a práci…

      0 0
      • Vilém  

        Bartonicek je ma v nabidce, sada pro 30mm nohy.

        0 0
        • Vilém  

          Konkretne toto.

          0 0
        • vasado  

          tak už sem to taky našel :-D (asi neumim hledat :-) ) …jen by mě zajímala nějaká specifikace rozměr nebo prostě – gufero typ ten a ten podle čsn – protože si pořád myslím, že se dají sehnat někde v prodejně těsnění za pár korun a nechce se mi kupovat 4 gumičky za 600,– ale i to je řešení :-)

          0 0
          • Vilém  

            Omerovat ti to nebudu, i kdyz me mi doma vali.

            0 0
          • kali222  

            daly se sehnat na koloshopu okolo 3 kil, ale uz je to dloooouho. vezmi svy stry a dojdi si s tim do te prodejny, ne? ja bych se ale na to … a koupil original, uz jen cas, prodit v prodejne (tady) a tak.. pri rehle cene.

            0 0
            • vasado  

              No asi máte pravdu – odkaz na bartoníčka mam, tak asi pořídím origoše. A našel sem tam i nové samolepky, tak ji zkusim dat komplet dohromady aby vypadala jako nová… :-D no uvidíte na fotkách :-D

              Takže díky Vám moc, dozvěděl jsem se co jsem potřeboval :-)

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.