• Velamoska

    Heleďte, bikeři, těch dotazů ohledně výběru kola tu je nepřeberně. Já vím. Nicméně si vlastně vůbec nevím rady. Ráda bych nový kolo… doteď jsem jezdila na 25 let starým pánským trek. kole po 190 cm vysokým otci. Já mám 170cm. Právě teď jsem zjistila, že existujou různý velikosti rámů, takže asi tolik toho vím o kolech. Tudíž jsem pochopila, že to nepohodlí, co jsem prožívala při výletech, zřejmě plynulo z toho rámu. Tak jako tak ale najezdím do 300km ročně – a to se asi nezmění.

    Takže to kolo.Krosový, 10 000 je strop, ale když to bude 8, tak paráda. Né že bych nechtěla dát víc, chápete, žejo. Vlastně vůbec nevím, jestli chci pánskej rám nebo dámskej. Dámskej rám úplně nezavrhuju, jen nevím. Nevím, jestli je důležitý napsat, že jsem celkem těžká (říkejme tomu činky, ale bude to i svíčková), takže třeba ženská odpružená vidlice možná není nic pro mě. Ramena mám taky téměř chlapská.

    Takže mám v hledáčku Leader Fox Viatic, Kellys Clea 10/cliff 10, možná CTM – cokoli v tom limitu, popř. Author Lumina/Thema. Můžu to brát tak, že je to prostě jedno? Nebo něco z toho je definitivně šmejd?

    Eště existuje varianta, že si nechám tu velamosku :D. No a asi bych podotkla, že po těch letech na veteránu pro mě bude jakýkoliv nový kolo úplně hustý, jen zrovna nechci řešit závady. To je asi to, na co se ptám…

    0 0
    • Velamoska  

      Ještě tady trochu okukuju bazary a našla jsem Author Linea z r. 2006, který by zřejmě odpovídal tomuto: https://kolo.cz/…r-linea-2006

      • byl by to případně za 2000,– a při mém ježdění krok vedle?

      Dík

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Rowdy  

      Prostě si prohlídni, co je v nabídce za těch 10k a něco vem. Hlavně aby to byla správná velikost. U kola nejvíc záleží na velikosti a nastavení. Protože když je to či druhé blbě, jezdit na tom nebudeš. A když bude správně velikost a nastavení, možná tě to chytne a začneš jezdit víc. … Prostě zajdi kamkoli v blízkosti do prodejny kol a orientuj se podle toho, jak jsou ochotni ti poradit a nastavit. Jen to nepleť s úlisností prodat.

      0 0
      •  

        supr rada

        0 0
        • Velamoska  

          jakože supr nebo ne supr? :D případně jsem nezachytila ironii. Mám pocit, že jsem snadná oběť nekalýho prodejce, uvěřím jim cokoliv, třeba to to, že mi sluší helma :D

          0 0
          •  

            ironie, prodejce na tohle čeká, nechat si tady od znalejších poradit

            0 0
    • vantom28  

      Kolo do deseti bych koukal jedině po bazarech. Vzal správnou velikost, klidně na dvacetsestkach kolech.

      Pokud chces nové, tak bych se preorientoval na cenu od dvaceti. V této ceně nejít po značce, kterou platis, ale po osazení. Do dvaceti muzes vybirat ze znacek jako mrx, focus, force atd..

      0 0
      • Velamoska  

        Nový v hladině nad dvacet si aktuálně dovolit rozhodně nemůžu, takže mě to teda vede na cestu teď bazar a časem formule. 26kola jsem asi doteď měla.

        Zřejmě není technicky možný dát na jakýkoli kolo kola s větším průměrem?

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • Velamoska  

      https://www.maxbike.cz/…basic-i-2017

      …co je tohle za kolo, že je to za 5tis.? Má pevnou vidlici !!!! … můžu si na něj koupit tu drahou převodovku :D

      Takže pár závěrů:

      1)v bazarech mají celkem prd (kromě toho authora výš, kterej by eventuelně na jednu sezónu šel), pokud hledám kolo do těch 5tis. Buď to jsou trosky nebo MTB nebo něco. A za bazarový kolo prostě víc nedám, páč záručák.

      1. sehnat kolo s pevnou vidlicí je zřejmě jako hustá výzva. Našla jsem přesně 2 v cenovým limitu.
      2. u dost velký části bicyklů vůbec nepíšou, jak velký kolo to má. Nebo tam nemají, kolik to má převodů. Nebo jo, ale je to nějaká šifra pro zasvěcené. Pche.
      3. se mi bude o kolech i zdát
      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • Pan.Fazole  

      Napsal bych scalarovi, on tyhle levný kola myslím skládá taky.

      0 0
    • Velamoska  

      Tak pánové, zatím dík… :). Mám z toho dneska vymeteno. Ale dobrý, už si to rovnám v hlavě. Tak zatím.

      0 0
    • Velamoska  

      No, takže jsem prozatím na tom, že se půjdu podívat na tohle http://www.mojekolo.cz/…green-white/ , ale vidíte tam někde, jak to má velký kola? Některý zdroje uvádí mimo parametrickou tabulku, že 28´´, ale u dámskýho tohotéž píšou 26. Ráda bych ty větší. Mám ho na zkoušku domluvený v prodejně, jinak pán po telefonu dost souhlasil s tou pevnou vidlicí, takže jste prima.

      Ten nápad, že bych to případně mohla časem posunout výš výměnou komponentů, mě dost zaujal.

      0 0
      • plzakj  

        700×38c je 28”

        0 0
        • Velamoska  

          Mno, to je dost divnej výpočet :D. Díky moc

          PS: jak to má vobyčejnej smrtelník z toho poznat, to je teda vo hviezdach !!

          0 0
          • plzakj  

            Ne, to neni vypocet :-) V tom odkazu mas rozmer plastu 700×38c. 38 je sirka v mm. 700c je francouzskej standard,kterej odpovida 28” rafkum. … jo, je to bordel.

            0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • mirage  

      Ahojky. Neber si Krosa, vem si 29-tku, treba toto, a velikkost 15" nebo 17" mrkni na to https://www.maxbike.cz/…imba-lady-30

      0 0
      • Velamoska  

        Jako dost pěknej nimbus, ale já v terénu jezdím fakt minimálně, 80% asfaltky, tu a tam nějaká polňačka – a vůbec žádnej les.

        0 0
        • mirage  

          s toho ale krosa udelaš, ale s krosa 29" néé. Věř mi že se ti na tom bude jezdit dobře. Jakékoliv vjetí na šotolinovou cestu poznáš na tom krosu, nejistá jízda(uzké pláště), a neboj že by ta 29" jela nějak špatně po cestě:

          0 0
          • Velamoska  

            Jakóóó, já už to mám takový vymyšlený a teď tohle.

            Já fakt nevím, jestli MTB chci. Tohle je teda rozhodně nad rozpočet, ale tak slibuju, že si v tý prodejně na nějakýho horáka sednu a zkusim to. Maxbajky mi jsou sympatický tak nějak od pohledu, designově mi lahodí oku (a tabulkově tomu nerozumím :).

            0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
        • hovado_cz  

          Jo to si před pár lety myslela švagrová taky nakonec musela jet krále šumavy na krosovym kole ;-)

          0 0
    • t29  

      Přidal bych jedno kritérium do výběru: Aspoň 8 převodů vzadu.

      Proč: Náboje pro 6–7 převodů jsou obvykle na závitové vícekolečko, které se dává na ty nejlevnější kola. Kvalitu nečekej, a kdybys chtěla náboj vyměnit za lepší, budeš muset vybírat z nábojů pro 8–9–10-(11) převodů a zároveň vyměnit i kazetu, řetěz, přehazovačku a řadící páčky.

      Jedna možnost je vzít ten Author Lumina z bazaru, vyhodit přední i zadní kolo, uplést nové bezúdržbové kola (dvoustěnné ráfky, náboje s utěsněnými průmyslovými ložisky), a vyměnit jeté věci (řetěz, kazeta, brzdové špalky), případně dát nové sedlo a rukojeti. Moc by z toho kola nezbylo, co?

      Druhá možnost je kontaktovat někoho ze zdejších stavitelů, kteří staví kola na zakázku a dokážou za deset tisíc vykouzlit kolo, jaké v obchodě neseženeš. Počítej ale s tím, že teď v sezoně mají hodně práce.

      No a nebo nové kolo z obchodu, tam je ale fakt těžko radit. Osobně dávám největší důraz na bezúdržbové kola, aby kolo jelo samo i po pár letech provozu. A zrovna takové kola na většině kol z obchodu nejsou. Naopak tam budou kotoučovky a odpružená vidlice, což je na výlety za zmrzlinou zbytečná váha navíc.

      0 0
      • Prazak0  

        Závitové vícekolečko není nic podřadného, pouze jde o starší technologii. Dělají se i v osmičkové nebo devítkové verzi, ty osmičkové třeba rozsah 13–32 z. Proti kazetám tu je významný rozdíl, kazety, krom těch pro žáky, kadety a juniory, tak začínají obvykle na 11 zubech, 10 taky, ale ne u levnějších kazet. U levnějších může začínat na 12 zubech, na 13 to bude spíš nějaká silniční pro juniory.

        Já třeba nyní jezdím převody 50/18 nebo 48/17, pro jízdu po rovině nebo lehké klesání, případně po slabším větru. Tyto převody mi optimálně odpovídají rychlosti kolem 30km/h, jde s tím jet i s nízkou kadencí 28 nebo naopak točit rychleji a jet 32 nebo až 35km/h (to už přetáčím, tak jen krátkodoběji). Až trošku později budu po rovině jezdit převod o jeden zub rychlejší, tj. 50/17, což mám optimální pro 32km/h a při 35 km/h nijak nepřetáčím, jen šlapu rychleji. Pokud někdo jezdí málo, není namakaný z jiného sportu, tak po rovině pojede asi trošku pomaleji, tipl bych tak 24 km/h. I při nižší kadenci mi tady pro jízdu na rovině přijde vhodný převod třeba 48/21 nebo 48/20 . A převod 48/17 využít spíš při jízdě z kopce. Bohužel, horské kazety začínají na těch 11,12 zubech, v levnějších verzích zcela určitě. Vícekolečka začínají na 13, 14 zubech. Ani u nich ty nejmenší pastorky nejsou pro jízdu po rovině. Další věc je, že větší pastorky lépe vydrží, při horší technické kvalitě může jízda na menších pastorcích být problémová, kdežto na trošku větším, řekněme od 16, 17 zubů to už sedne dobře. Tady se asi bavíme o levnějších kazetách, ne o nějaké ultegra, pro 8 převodů se dávno nedělají. Neboli, pro méně výkonné jezdce a vlastně i lidi, co trošku jezdí, tak je jedno, jeslti mít vzadu šroubovací vícekolečko, co začíná na 13, 14 zubech, nebo kazetu, co začíná na 11,12 zubech. Ty nejmenší pastorky na kazetě nevyužije, i zdejší dosti výkonní jezdci přiznávají, že je využívají při sjezdech a rychlostech nad 50 km/h, jinak ne. A myslím, že i top profi závodníci jezdí po rovině nějakých 14 zubů a menší pastorky mají pro sjezdy, spurty, nebo krátké časovyk s rychlostí nad 50 km/h.

        0 0
        • t29  

          Počty zubů prosím neřeš. Problém není ve vícekolečku, ale v nábojích. Jde sehnat bezúdržbový náboj se závitem pro vícekolečko?

          0 0
          • Prazak0  

            Všiml jsem si víckrát, že dosti méně výkonných jezdců jede relativně pomalu, mají hodně lehký převod a přitom kadenci mají slušnou. Tohle jsem před lety zažil u jednoho vzdáleného příbuzného, ale vídám to častěji i v Praze. Takže je dost jedno, jestli někdo má osmičkovou kazetu nebo sedmičkové vícekolečko. Ani kvalitou není to vícekolečko horší než levná kazeta.

            Ale existuje třeba levný závitový náboj Force se závitem. Jsou tam výměnná ložiska. Samotný náboj stojí kolem 150 kč, výplet Dragon, pozink a tento náboj stojí malinko přes 400kč. Mám i jiný náboj, šlo o hotový výplet Rodi. Na obojím jsem najezdil dost, ložiska chodí zcela hladce. Jinak mám konusové náboje, na kazetu, u kazet jsem docela řešil, aby neměl zbytečně plno nejmenších pastorků. Tohle mám na Deore, servis po 6 tisících km zcela zbytečně brzo, uvnitř zcela čistá vazelina, příště budu dělat servis min po 10 tisících km. Odhaduji, že i ty levná ložiska vydrží nějakých 20 tisíc, pak to budu muset přeměřit, vyměnit. Nová ložiska moc nestojí, potíž bude, že nejdřív budu muset vyklepnout ložiska stará, abych to změřil. Mám i starý silniční náboj ČZ, kde jde o jakousi kombinaci zapouzdřeného náboje a náboje, co jde servisovat. Vevnitř to nemá konus, ale kuličky v kleci, bohužel ložisko tam není oddělené, jak u těch čistokrevných zapouzdřených. Jezdilo to hladce. Tohle bylo taky se závitem, kupováno někdy zač. 90. let.

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.