• SOBYS

    Všiml jsem si,že na bike-foru nejsou oblíbená kola od Mavicu,hlavně vyšší modely crossmax.Myslím,že je v tom často jenom závist.Sám mám Mavic kola na silnici i na biku(CROSSMAX SLR) a jsem maximálně spokojen.Takže by mě zajímaly nějaké reálné argumenty proti mavicu(od uživatelů,ne od někoho kdo něco slyšel).

    0 0
    • gemini  

      Pokud máš potřebu se pochlubit svejma mavicama, tak si dej foto do sekce " naše biky". A pokud seš spokojenej uživatel Maviců, můžeš to napsat do vláken, kde se toto řeší, a ne tu něco tzv. vykřičet do tmy…

      0 0
    • bad robot  

      za ty peníze bych je nechtěl…

      0 0
    • kubad  

      rozhodně to nejsou špatné kola, nic proti, ale mám jiné požadavky a po 4 sezónach na SL ( SLR se tehdy ještě nedělaly) i svůj názor.

      pokud by stály mnohem míň proč ne, ale za tu cenu co za ně chcou ani náhodou.

      problému sem si s nima užil dost, spousta ložisek, ruplá osa, ruplý ráfek, ruplý drát.

      pokus je máš a si spokojený buď, nic proti, já jsem spokojený s nábama Chris King a Tune

      0 0
      • SOBYS  

        Děkuju zA reakci,tvoje kola jsou super.určitě jsou lepší kola než Mavic,ale myslim že ty slrka za 14 tisíc s 3letou zárukou nejsou špatný.

        0 0
        • roud  

          kdyby byli za deset tak mam pocit neni co řešit :O)

          0 0
        • raceman  

          nechtěj znát jejich nákupní cenu, pak by ti to asi zkazilo iluze o výhodné koupi;-)

          0 0
          • Krocan  

            to me zajima…kolik teda je?:-)

            0 0
            • scret  

              nekde jsem to mel, ale uz to asi nenajdu, ale myslim ze tak nekde kolem 11… nejspis taky zalezi pro koho nakup:)

              0 0
              • raceman  

                a taky kolik paru ;-)

                0 0
                • scret  

                  presne tak jsem to myslel, zalezi vzdycky kolik odeberes zbozi…

                  0 0
              • Chaingang  

                přesně tak,záleží na domluvě :)

                Jinak Crossmaxy jsou super kola(měl jsem dva roky SLka),ale už bych je znova nechtěl…XTR a 717ky važí jenom o malinko víc,jsou tužší do boku a hlavně když odpálím ráfek,vyjde mě na pár korun.Ale stejně přemýšlím,že na ty XTR náby napletu Revolutionama ZTRka Olympicy,pak to budou rakety s váhou hodně pod SLR.

                0 0
                • scret  

                  mam CMaxy ST a jsem maxi spokojenej! predtim jsem mel XT, 717, Competitiony a rozdil je s CMaxama megavelkej! kola jsou pocitove tuzsi, mel jsem z nich pocit, jak kdyz jedu po kolejich:) do kopce jedou skoro sami a zivotnost zatim hodnotit nemuzu, maj cca jenom 2500 – 3000km za sebou…

                  0 0
                • jonti  

                  Podla mna je dost velke plus zapletenych SLR, XTR alebo Fulcrumov Zero, ze rafik maju priamo na UST.

                  Naviac mam teraz doma kolesa a2z+revolution+o­lympic a stare Crossmaxy SL a mozem povedat, ze bocna tuhost je porovnatelna a tuhostou pri slapani su na tom SLka o dost lepsie. Buduci rok planujem pouzivat tie ZTR s FastFredami alebo RR na lahke rychle trate a SLka na tazsie trate a na blato.

                  Keby som ale mal mat len jedne kolesa na jedinom bicykli, tak urcite radsej SLR nez nieco ultralahke.

                  0 0
              • Vilém  

                Tak to by snad byla normalni nakupka , ne? Pocitej ze u vseho zbozi je rabat cca 30%, takze i ten mavic je normalka.

                0 0
              • petebike  

                jeste bych ubral par tis. :-)

                0 0
    • petebike  

      mam CC SL 08 asi 6 dnu, najeto 0 km :-) ale tak hodily se na kolo, byli za trosku jiny penize… jinak bych je asi nekoupil, za cenu co jsou na netu se daji postavit lepsi kola na kvalitnejsich nabojich… ja na ne mam zaruku a stejne je ani tak dlouho mit nebudu......

      na silnici mam Ksyria SL – nemam s cim moc srovnat jezdim je 2 sezonu a nenasel sem na tech kolech slabinu.....ted uvazuju o galdach takze asi budu muset koupit neco k tomu, sam nevim co…

      0 0
    • šlapatko  

      Taky přidám pár řádek.Pár ráfků jsem už vyzkoušel a musím konstatovat že Mavic mě nepřesvědčil.Možná vadná série,ale nemám nervy pořád řešit nějaké reklamačky,nebo kupovat každý rok ráfek.Jedná se o ráfek M 717 V-brake.Po ujetí zhruba 1000km se jak na předním,tak na zadním kole uvolnily kolíky ve spoji.Dovozce poradil,dostat je na původní místo a opatrně sklepnout kladívkem.Sami to při reklamaci nedělaj jinak.Zhruba po 5000km mi zadní prasknul,malá trhlinka u ventilku.Nyní najeto 6000km a vypadá viz obrázek.Tlaky jezdím max 40 psi.Stejným způsobem praskají bratrovi DT 4.2.Zatím nejdéle vydržel remerx eagle.Cena výkon nejlepší ráfek.

      0 0
      • scret  

        717ky na vecka jsem mel, najel jsem s nima urcite kolem 6tis. amoc jsem se s nima nemazlil a porad vypadaly jako novy! takze me Mavic urcite presvedcil…:)

        0 0
        • šlapatko  

          Jak říkám může to být vadná série.Nechci na ně nijak nadávat

          0 0
    • dedasurovec  

      trochu se přiživím, jak už to mám ve zvyku:-D

      Mám crossridy a v zadu se mi neustále povoluje jedna špice, vždy po 5Okm jí musím dotáhnout.

      Co by pomohlo?

      0 0
      • kubad  

        závitové lepidlo

        0 0
      • maxtor  

        Loctite do závitů. Je to sice celkem drahá sračka, ale už mi ušetřila tolik problémů, že i tu cenu prominu:-)

        0 0
        • kubad  

          je spousta levnějších náhrad které fungujou mám doma UhU za cca polovinu co stojí Loctite, navíc každém slušném servise ho budou mít a ten drát mu za pár kaček zakápnou

          0 0
          • dedasurovec  

            no, doma máme nějaké lepidlo na závity, už jsem to zkoušel ale nekápl jsem to přímo na závit. Asi budu muset špici uplně odšroubovat kápnou a zašroubovat.

            Diky

            0 0
            • kubad  

              jj drát vyndat dát zavitové lepidlo, dotáhnout, nechat zatvrdnout,podle toho co je to za lepidlo

              a je to :-)

              0 0
          • maxtor  

            Aha… To já jsem byl v celkem velké prodejně na spojovací materiály v UH a tohle bylo jediné co měli… Jen jsem si mohl vybrat slabší nebo silnější. No ale to balení mi vydrží tak na 30–50 let:-)

            0 0
    • Hnoj  

      Já mavic kritizuju a nestydím se za to :-)

      0 0
      • scret  

        muzes objasnit proc?

        ktera znacka je tvuj favorit? Fulcrum, DT ?

         
        0 0
        • raceman  

          ja myslim, ze to je jasny :-))))))))

          0 0
        • petebike  

          staci se podivat co prodava…tak ti to dojde …

          0 0
          • scret  

            ja vim co prodava:) jen jsem chtel vedet proc preferuje z objektivnich duvodu neco jinyho nez Mavic…

            0 0
        • Hnoj  

          Můj favorit je DT Swiss a Hope, myslím, že na postu kol (nábojů), asi není lepšího výrobce…

          Mě upřímně řečeno na Mavicu štve neskutečný věhlas nepříliš zajímavých komponentů… Nechce se mi věřit, že někdo může být spokojen s koly, kterým musí neustále mazat ořech ! Teď se jistě strhne vlna chytrákovin „seš línej se o svoje kolo starat“. Jo jsem, na kole chci jezdit (pokud na to mám náhodou čas) a ne se hrabat v nábojích, případně jiných nespolehlivých částech biku… Todle není o pozérství, tohle je o pragmatismu…

          Nechci tady teď propagovat fulcrum, upřímě řečeno, kdybych si měl vybírat nový kola na bika, vůbec bych to neřešil a naplet si třeba HOPE Pro2, nějakej UST ráfek a Sapim dráty, hlavně kvůli maximální spolehlivosti a snadné dostupnosti prasklého drátů v horní-dolní…

          A tyhle debaty jsou vůbec k prdu…

          Asi založím téma: Neoprávněná kritika Hnoje :-D

          0 0
          • scret  

            mas urcite pravdu ze vehlas je velkej, holt reklama je reklama:)

            ja mam treba Mavic rad kvuli designu, UST (ktery teprv zacnu pouzivat:) ) a kvuli prave tomu jejich orechu… cas od casu namazu a zas jezdim… netrva to dlouho (max. 5 minut?) a je to uzasne jednoduchy, prijde mi ze se na tom nema co pos..at…

            0 0
            • Hnoj  

              UST chápu jako jedinou výhodu a upřímě řečeno už bych dušové pláště nevozil, je to hrůza…

              Proč bych měl mazat ořech? U DT jsem to neudělal nikdy a jak pěkně přede :-)

              0 0
              • roud  

                Těsně před zadřenim je prej nejhlasitější xD xD xD

                0 0
              • scret  

                u shimana jsem se do toho nikdy nepoustel, u Mavicu jsem se niceho nebal, zvladne to snad kazdej… zase u shimana jsem mel furtoslap kterej nesel „rozchodit“ cca po 8tis. km… takze nova naba… Mavic vydrzi doufam nekolikrat dyl…

                0 0
          • scret  

            s jinyma znackama (Hope, DT atd.) nemam zkusenosti, presel jsem od Shimana…

            0 0
          • petebike  

            to bude zas dred jak remen :-D

            0 0
    • mr.antik  

      Jsou nejlepší na světě a jsem naštvanej, že je nemam.

      0 0
      • Dalibor  

        Ja jsem s Mavicama maximálně spokojenej a žádný jiný kola bych nechtěl.Crossmaxi XL jsem měl přes 3 roky (min.12000km a pouze dvoje špalky)a ani sem na ně nešáh.Dráty držely, jen jednou ročně promazání náboje.Žádná vybroušená ploška na ráfcích nebo povolování drátů.Ted jsem přešel na SLRka a bez problemu.Jedině MAVIC,duše nikdy více

        0 0
    • yago  

      ja som mal niekolko kolies od mavicu. prve boli crossmaxi na vecka rocnik myslim 1999 alebo 2000,s tymi ultralahkymi a krehkymi rafkami,boli v celku fajn az na to, ze som doslova roztrhol zadny naboj ..... druhe v poradi som mal xl na vecka a tie fungovali nejakych 11tis km bezproblemovo a vymenil som ich len kvoli tomu ze som presiel na kotuce… teraz mam sl-ka 2007 a zatial idu v pohode a bez problemov…ALE …na cestak som si blbec kupil aksium kola model 2008 a tu mam velke problemy s vypletom, ktory sa donekonecna povoluje,zacalo to robit po par km, cize mavic ma u tejto cenovej kategorii znacne sklamal.to ze nakupna cena oproti tomu co je na nete je daleko nizsia ako to tu niektori riesite je snad kazdemu jasne,je to u vsetkeho tovaru na trhu,vo velo priemysle snad ukazkove ale nie kazdy ma moznost kupit priamo od vyrobcu alebo z prveho velkoskladu…

      0 0
      • roud  

        tady jen dodám mám s mavik aksium přesně opačnou zkušenost vozim je už třetím rokem a za tu dobu sem s nima nemusel dělat vůbec nic podle mě jedny z největších držáků od maviku…

        0 0
        • yago  

          to roud: aksium podla vsemoznych recenzii vychadzaju viac plusovo ako minusovo co je chvalihodne,pises ze si ich uzival 3 roky takze to neboli urcite model 2008,je to iny vyplet…cez vikend idem trochu pojazdit takze ak sa mi ten vyplet znova povoli=pootacaju sa spice nafotim to a pridem foto…

          ale ako som pisal vyssie,crossmaxiky su super

          0 0
          • kolda  

            ja mam 08 a v poho

            0 0
            • yago  

              tak to som zase asi ja natrafil na nejaku spatnu seriu..mal som ist radsej do ksyrii a nebyt lakomy :))

              0 0
              • kolda  

                ja jsem puvodne o ksyriich uvazoval,ale byl jsem lakomy a nelituju:)

                0 0
    • jecnak  

      Obecne kritika Mavicu zde je jen Hnojova kampan/reklama na Fulcrumy a chytra manipulace s minenim lidi zde.

      Nejlip to srovnal Jonti. Pokud se totiz srovnava stejna vahova/cenova kategorie, tak Mavicy nebo jiny zapletence vychazi v necem malicko lip nez klasika. Pro klasiku zas hovori servis. Proti cena. Kazdy si musi rozmyslet co a jak.

      Mimochodem pokud me pamet neklame, tak si tu nedavno nekdo z Brna (Karaya?) stezoval na ty nejlevnejsi diskovy Fulcrumy, ze jsou co se tyce tuhosti jeste horsi nez Crossride. Nemluve o tom provedeni lozisek s konusy u nekterych modelu atd. (Ja vim ja vim, je to Campa, ale kdo z vas jezdi Campu na biku v bahne?)

      0 0
      • Hnoj  

        Nj, uznávám, že s propagací Fulcrum jsem to tady trošku přeháněl…

        Fulcrum ale není klasický kónus, ale jakýsi mezistupeň a mimo jiné všechny modely CenterLock mají klasická ložiska, což je ale vcelku fuk, tohle totiž není předmětem diskuze…

        Ale mě upřímě řečeno mavic prostě nebaví, je to nuda na všech „dražších kolech“ vidět červený drát a nápis SLR… Ale proč mít něco originálního a výborně funkčního, když můžu mít za pár šupů to, „na čem jezdí závoďáci“? Průměrnost a nuda do všech domovů zdarma, volte Ječňáka :-D

        0 0
        • kolda  

          no jelikoz se maji davat fulcrumy seriove na superior, tak nevim, co bude vetsi tuctovka…

          nehodil jsi sem jedinej rozumnej argument,jen tvoje osobni antipatie a ty me pri rozhodovani vubec nezajimaji.

          vozil jsem Mavic 717+DT+Sapim, spokojenost. ten Cmax ST, taky pokojenost.hlavne kvuli UST a libi se mi vzhled. na silnici Aksium a jsem taky spokojeny,vyplet porad drzi a to jsem uz nejakou diru trefil.

          takze celkove s mavicem spokojenost.

          0 0
          • Hnoj  

            Rozumnej argument? Neustálá nutnost mazat ořech ! Nemám náladu to znova opakovat…

            Jedinej skutečnej benefit kterej nabízí mavic je opravdu UST, jinak je to vcelku o ničem…

            Uznávám, že fulcrum kola na Superiorech je totální úpadek, ze kterýho bych nejradši zvracel, ale co s tím nadělám? Prd…

            0 0
            • Vilém  

              Vsak jiste, celni ozubeni u DT, zadnou udrzbu nepotrebuje, orech u fulcrumu taky zajiste ne:)

              0 0
              • Hnoj  

                Problém diskuzních fór občas bývá, že nelze identifikovat tón hlasu diskuzního oponenta a nelze tedy poznat, jak moc vážně myslí svůj výrok…

                Každopádně pod to cos právě napsal jsem ochoten se podepsat v plném rozsahu… DT jsem nikdy nemazal, Fuclrum taky ne :-)

                0 0
                • Vilém  

                  Ze je nemazes ty, neznamena ze se mazat nemusi. Takze tve jedine antipatie vuci teto znacce jsou, ze ti nesedi. Stejne jako tvoje reci na adresu treba ritchey komponentu. Ale je to tvoje vec, lidi kteri to ctou si udelaji obrazek sami.

                  0 0
            • MlokCZ  

              „Rozumnej argument? Neustálá nutnost mazat ořech ! Nemám náladu to znova opakovat…“

              Tohle ale právě není žádný rozumný argument, ale úplný nesmysl.

              3 minuty práce 1× za rok je opravdu vážný důvod proč si nekoupit kola. Tím netvrdím (jak už jsem psal níže), že Mavicy jsou jediná správná volba, to rozhodně nejsou, ale ten důvod ořechu je neustále opakovaný nesmysl těch, co ty kola nemají.

              To bych pak mohl trvrdit, že si nemá nikdo kupovat žádné pláště, které nevydrží alespoň 8tis. km, protože jinak je bude muset třeba 3× tak často měnit (a to myslím bez ohledu na cenu, jen kvůli tomu měnění). A přitom vyměnit plášť je více práce než namazat Mavic ořech.

              0 0
              • Hnoj  

                Co se týče náročnosti těchto dvou úkonů, dovolím si oponovat, výměna pláště je IMHO daleko méně práce, než namazat ořech mavic (tzn. stáhnout kazetu, stáhnout tělo ořechu, vyndat ven bordel, namazat a zas to dát do kupy).

                Ale když Vás to všechny tak moc potěší, já prostě Mavic nemám rád, respektive nemám ho rád na MTB, na silnici proti němu námitek nemám. Upřímně řečeno, nemá smysl tady někomu něco vymlouvat, názory uživatelů BF bývají hluboce zakořeněné a dlouhodobě neměnné…

                Končím, mám práci, která se neudělá sama…

                0 0
                • MlokCZ  

                  Už si vůbec někdy mazal Mavic ořech? Kdyby ano, tak bys věděl, že kazeta se samozřejmě nesundavá. Jaké operaci řikáš stáhnout Mavic ořech také nevím (tedy jestli tím myslíš tu 1s operaci, kdy vezmu za kazetu (která je stále na ořechu) a udělám jeden pohyb a je to dole.

                  Já to opravdu v klidu stihnu celé do 3 minut jak jsem psal (měřil jsem si poslední mazání ořechu, jak dlouho to trvá). Kdybych fakt spěchal co nejvíc, tak to dám i pod 2 minuty. Vyměnit zadní plášť pod 2 minuty nedokážu, když se nesnažím extra spěchat, tak to dělám klidně i přes 5 minut (a je jedno jestli s dušemi nebo UST, to mi trvá ± stejně dlouho, to co se patlám s duší navíc, to zhruba je čas co strávím dáváním nového tmelu u UST).

                  0 0
                  • Hnoj  

                    Myslel jsem tím stáhnou ořech z osy, abych se dostal na západkám… Chtělo by to nafotit, teď, ale nemám k dispozici žádnou oběť, kterou bych moh namazat a nafotit :-D

                    0 0
                • kolda  

                  jdes mazat orech?:)

                  0 0
                • kolda  

                  covece, rozebirals to nekdy?

                  0 0
                  • Hnoj  

                    Ne, musím udělat nějaký faktury a tak…

                    Jo, v roce 2007 tak často, že jsem si na to udělal tenhle názor… (Závodil na nich jeden muj známej a neustále si stěžoval, že mu ořech namotává řetěz. Ořech byl neustále plnej bahna…)

                    0 0
                • pavlix  

                  Deš namazat ořech ?

                  0 0
                  • Hnoj  

                    Ne, jdu se poškrávat v prdeli, to je moje nejmilejší zábava.

                    0 0
                • Kedarr  

                  ty seš fakt šáhlej…:)že ale jenom malinko..:)

                  0 0
            • kolda  

              ja jsem orech mazal i na dt.

              proc je Fulcrum na SUP upadek? jedna masovka nahradi druhou. spis se sem diky tomu dostanou mnohem levneji,co?:)

               
              0 0
    • MlokCZ  

      Vidím dvě nevýhody Maviců. První je cena, ta by mohla být o malinko nižší. Viděl bych cenu ok, kdyby se daly sehnat tak kolem 11–12tis. (tím myslím normálně koncová cena v levném eshopu, žádné speciální zdroje).

      A pak SLkám a SLRkám bych vyčetl, že mají 17mm ráfky. Naštěstí STčku už mají 19mm (u STček by to ale byla už vyloženě krize, kdyby měly 17mm ráfky).

      Za cenu Maviců tu je ale spousta dalších vynikajích alternativ (a některé o malinko levnější), takže je na každém ať si vybere, i když v UST variantě už to tak slavně s alternativa­mi není.

      Já jsem po sezóně s STčky na všech svojich kolech velmi spokojený. Pouze jsem zatím dotahoval jedno z těch 6ti kol a jednou mazal jeden ořech na jedněch z nich (to mazání ořechu nevim, proč někteří řeší jako nějakou velkou nevýhodu, já si měřil poslední mazání a stihnul jsem to komplet do 3 minut).

      0 0
      • vysmátej bajker  

        To mazání ořechu mně moc nevadilo(stihl jsem crosride dřív prodat) ale vůle na něm(cca 2000km) mě trochu zarazila i když to prý ničemu nevadí :).

        0 0
        • MlokCZ  

          Já jsem nedávno kontroloval vůli na všech ořechách Mavic co doma máme, tedy 4 kusy ořechů (3× na Crossmaxech a 1× na Crossridech, které tu leží jako rezervní kola, případně jako rezervní ořech pro Crossmaxi).

          Najeto je na nich cca 5tis., 2,5tis., 1,5tis. a 1tis. km. Větší vůli nemá ani jeden z těch ořechů (ve srovnání s dvěma ořechy DT a jedním XT), na všech těch kolech je zcela minimální (tedy jako má každý ořech).

          0 0
          • Singlespeed  

            Na XL kách mám vakl v ořechu taky, a to je opečovávám. Při jízdě to však ničemu nevadí. V ořechu jsem trochu ostřihl gumové těsnění, a je po problému s neustálým rozebíráním, už to nehrká a mnohem lépe se to točí. Trochu mě však zarazilo špatné utěsnění ložisek, hlavně vepředu, takže občas odejdou, a taky to, že originální ložiska jsou taiwanské. Člověk by spíš očekával nejaké kvalitní keramické SKF a ne běžnou konfekci.

            0 0
            • jIrI___  

              Jedna taková perlička mimo téma :-). Chodím na brigádu do jedné strojírenské firmy a měli jsme tam zakázku (nějaký jendnoúčelový kartáčovací automat) pro němce, která se ale dělala podle japonského návrhu. Japonci si celou výrobu pečlivě kontrolovali. Všechno bylo v pohodě, až na ložiska. Nebyly tam totiž z důvodu obrovsky dlouhé dodací lhůty namontované nějaké japonské ložiska, ale jejich ekvivalent od SKF. A Japonci tam stále trvali na svých japonských, žádné „no-name“ SKF, marně jsme se jim snažili vysvětlit, že ložiska SKF patří ke špičce na trhu :-). Nakonec se díky tomu zakázka zdržela o pár týdnů a německý zákazník si při odůvodňování zpoždění jen ťukal na čelo :-).

              0 0
            • scret  

              problem lozisek vepredu je v tom ze voda a bordel stejka po dratech do naby:( uz me na to tady kdysi upozornoval tusim jecnak… cituji: staci zamaznout transparent.si­likonem (samozrejme nemysleno olejem:) )

              0 0
      • scret  

        souhlasim s tebou, cena by mohla byt o fous nizsi, ikdyz ted se v posledni dobe vyrojilo nejaky mnozstvi levnejch CMaxu… STcka jsem videl uz tusim za 10,5tis. SLR za 14! takze to je hodne velkej skok dolu… ja kupoval tusim predloni moje STcka Vbrake za tusim 13tis. a jeste po VIP sleve!

        kazdopadne jsem zatim s nima spokojeny, zatim jednou lehce docentrovano zadni kolo, cca 2× mazan orech (jednou spis ze zvedavosti, jak se to dela:) )

        mozna z toho duvodu mam doma druhy STcka, na disc.....:)

        0 0
        • jack  

          nikdy jsem mavicy neměl.mohli byste někdo nafotit to rozebírání a mazaní ořechu,když je to tak jednoduchý.faakt moc dík.

          0 0
          • Jarkis  

            no já mám crossridy a na sportlifu mě uchvátil ohromě DT, tak až je za nějakejch pár let oddělám, pokud se mi to povede, tak pudu do DT. ale zase se mi líběj ty plochý dráty mavikácký no

            0 0
          • Singlespeed  

            Tak se koukej (kazeta může být na ořechu, nemusí se sundávat).

            0 0
            • Singlespeed  

              Pokračování:

              0 0
              • Hnoj  

                Kde máš ráfek?

                0 0
                • Singlespeed  

                  Zdánlivě prostá, ale na druhý pohled velmi promyšlená otázka. Nechtěl jsem nijak hanět kola Mavic, ale přiznávám, že praskl (Ksyrium Elite z roku 2003).

                  0 0
                  • Hnoj  

                    Nemyslím, že by to bylo hanění mavicu, už jsem viděl prasklé spousty ráfků.. Jen DT snad ještě ne, ale to je jenotázka času…

                    0 0
              • Martas  

                Čím mžeš ořech?Vím že je na to speciální olej od Mavicu,ale ptám se zda existuje nějaká náhrada?

                0 0
                • Singlespeed  

                  Tož teď mě odborníci, specialisti, technici, fajnšmekři a puristi rozcupujou. Cpu tam trochu jemnější a řidší vazelínu.

                  0 0
                  • stumf  

                    :-) Už jsem se setkal i s lidmi co to mažou obyčejnou vazelínou. Jinak k tématu…mám doma 2× Ksyria Sl a krom toho že mi na jedných vzadu praskl drát tak žádný problém.....mají najeto asi 15000 oboje a ložiska bez vaklu. Na crossmaxech mi po sezoně odešlo ložisko v přední nábě a v zadním kole po 3 sezonach ložisko v ořechu. Neoreginální ložisko do náby stálo 250kč a do ořechu asi 20kč. Jinak co se týče ořechu tak ořech se maže u všech kol co vím…a hodně hlasitý rachot u DT je známka toho že je ořech špatně namazaný…poznatky od Vency Utínka (bottico) dovozce DT do ČR. Takže i koupí naby Dt se mazání nevyhnete.

                    0 0
                    • scret  

                      neni po namazani vazelinou po tom orech „linej“? nejspis bude tissi, ale vazelina bude „brzdit“ praporky ne?

                      0 0
                      • stumf  

                        Určitě to není dobré. Zaprvé vazelína lepí praporky jak si napsal, a zadruhé když se do ořechu dostane nečistota, může tvořit společně s vazelinou brusnou pastu, a za třetí:-) vazelína mění svoje vlatnosti v zavislosti na teplotě podstatně víc než olej. Takže v zimě zatuhne a v letě se roztopí lajcky řečeno.

                        0 0
                      • Singlespeed  

                        Nesmíš taky vazelínu cpát všude. Stačí namazat styčné plochy kluzného keramického ložiska a lehce máznout praporky shora. Tužší chod ořechu způsobuje gumové těsnění mezi vnitřní stěnou ořechu a přírubou náboje (taky namazat). Někteří mazáci gumové těsnění odstraní úplně a ořech chodí úplně bez odporu. Já ho mám malinko zastřihnuté.

                        0 0
                        • scret  

                          mazu origo Mavic olejickem, orech je podle me o trosicku hlasitejsi nez kdyz kola byly novy… mozna ta troska vazeliny by to ztisila…

                          jinak ohledne toho gumoveho tesneni, jsem zastancem ze Mavic vi zrejme co dela a tak to necham tak jak to je:) po uplnem odstraneni se tam az moc dostava bordel ne?

                          0 0
                          • Singlespeed  

                            To jo, ale ne zas tak strašně. Všechno má svá pro i proti. Zato to chodí neuvěřitelně hladce a netahá to z kopce řetěz.

                            0 0
    • padlos  

      Me se libjej, kolo s nima vypada dobre. Ja si veci kupuju podle toho jestli se mi libej, protoze jinak tomu nerozumim. Ale drahy jsou dost.

      0 0
    • jecnak  

      Tak jsem udelal kratoucky navod na servisovani orechu Mavic. Ve spolupraci s Kastarem udelam v budoucnu neco podrobnejsiho s lepsima fotkama. Kdo zas bude tvrdit, jak je to narocny at se laskave podiva. Cela operace netrva ani pet minut.

      0 0
    • Kedarr  

      Čau z mojeho pohledu nemám vůbec žádnej problém s Mavicem mám jak nejnižší model CrossRide tak CrossMax SLR…a musím zaklepat..zatím v pohodě rozdíl je opravdu jen ve váze z toho vyplývá i akcelerace..a podobně..takže za mě OK…:)nevím proč to lidi pomlouvají podle mě nejlepší kola na trhu..:)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.