Neradi prodávají díly?. Vždy chtěl hospodu a pak...

52 nepřečtených
  • Tomcat

    Vždy chtěl hospodu a pak mu do ní začali chodili lidi. Sem si nějak připomněl po jarní údržbě nejednoho a nejen mého kola.

    Opakovaně jsem si všimnul, že hodně prodavačů v různých bikeshopech neudrží emoce. A čím víc dílů člověk kupuje, tím jsou vic nasra… Přitom pozdravím, počkám až na mě přijde řada, řeknu přesně co chci, zaplatím, nevyžadují slevu a rady zdarma, při odchodu řeknu slušně nashledanou … … blbá sezóna? Si by mohlo a bude i hůř.

    Ale extrémem jedna babka v jednom kolokrámu, která pravidelně tvrdí že to nemají a co nemají , to se vlastně nevyrábí. Vtipný jj říct kde to za ni v regálu mají…

    Taky znáte takový?

    1 4
    • enjoy  

      Njn, měli teď pár dobrých let bez slev a ty končí.. Nervozita stoupá :-)

      Na druhou stranu(jakožto prodavač decfacto), kolikrát je potíž v tom, že zákazník přijde s vlastní představou a absolutně ho nenapadne, že proti němu stojí člověk, kterýho to živí spoustu let a není to v tu chvíli on, kdo o tom ví víc. Respekt vůči zákazníkovi je na místě vždy jako první, ale když si to ten „zákazník“ sám vytrvale kazí, tak proč ze sebe dělat jitrnici a nechat to chytráctví libit:-)

      Ps: a miluju, když přijde zákazník a zvolá, „tak jsem tady. No.., jak jsem tu byl před týdnem“. Jasně pane, od té doby tu nikdo nebyl a čekáme jen na vás :-D

      Jinak.., trh strašně degraduje touha zákazníků po nejnižší ceně. I korunka hraje roli. Což je opravdu směšné.. Když už se najde prodejce(čeho­koliv), který svému oboru rozumí, tak má velký problém se prosadit, pokud nemá tu správnou (nejnižší) cenu. A to upřímně řečeno, každého nebaví a leckoho může znechutit. My s tím vnitřně bojujeme, jak se dá.

      2 0
      • Tomcat  

        Chápu , jenže tohle sem nemyslel.

        Jestli mají problém , tak náhradní díly a spotřebák ať neprodávají. Určitě se to tak vyřeší a budou mit líp......

        0 0
        • kandik psi zub  

          Ja tomu nerozumim. Jakoze jdes do kramu a chces dil na kolo? Jako do kramu kde je prodavac?

          1 0
          • krabica  

            :-)

            0 0
          • Tomcat  

            Ano, ano, ne

            Slow model teď frčí. Objednat si na netu čtyři koncovky, lanka, řetěz a pneumatiky stím, že do hodiny ti to doručí gig-slave od Voltu umí každý.

            Ale koupít si to v místním obchůdku kola-elektro šicí stroje pár ložisek, koncovky, špalky. Že ti to zabalí o kornoutu z rudyho práva, nebo literárních novin jak čtvrt kila hřebíků. A zaplatíš v hotovosti , má to své nostalgické kouzlo.

            1 0
            • tsunami  

              A co teda řešíš, máš to se vší parádou včetně divného prodavače… Změň krám, kam chodím tam jsou příjemní a poradí a je jedno jestli tam jsem pro ventilek nebo pro díly na celé kolo.

              0 0
              • Tomcat  

                Jednoho ne. Ale že jestli to není všeobecný přístup většiny kamenných obchodů až na ty největší v Brně , Praze…

                Že není zájem prodávat samostatné díly.

                0 0
                • kejda  

                  Jen jestli nebudeš ten problém ty…s ničím podobným jsem se teda nesetkal, většinou vždy ochota.

                  4 0
                  • Tomcat  

                    Ale jo , otázka jestli příčina , nebo důsledek. Čím menší krámek tim stím mají to bylo a je znát že to je větší problem. Obdivuju jak díly na třeba dvě kola je můžou tak rozhodit. Velký obchody není problém.

                    0 0
                    • adam1  

                      Možná jim něčím jen lezeš na nervy a ani o tom nevíš?:))Nemáš nějaký zlozvyk např.kousání nehtů,vrtání v nose,popískávání atd. :))

                      Jinak si to neumím vysvětlit:)

                      3 0
                      • Tomcat  

                        Lezu tím co podle všeho kupuju.

                        A co když jsou naštvaný, že jim díly za xx-xxx,– s DPH utíká servisní kšeft za xxx až xxxx,– , nebo prodej kola za xx xxx,–?

                        1 0
                        • kejda  

                          No a co jsi to vlastně kupoval?

                          0 0
                          • Tomcat  

                            To je různý, jak říkám není to o jednom městě a jednom shopu.

                            Od lanek a bovdenu, špalků či destiček, přes ty pneumatiky (26", 28"), konče kazeta (9st), šaltr, duše, tmel , komplet konusový osy atd …nikdy celý kolo, vidlici, nikdy sem nechtěl servis, nebo tak. Nikdy něco extra nového jako třeba 12s, teleskop. Většinou větší servis(vic věcí najednou ) pro někoho za pět minut dvanáct (odjezd na chalupu, bouračka) a na starý starší kolo. Případně blatníky, nosič , stojan pro někoho na hajtru do města.

                            0 0
                            • Esi  

                              Tak proč tam pořad chodíš? Si to naklikaš na nějakém e-shopu druhy nejpozději 3 den ti to přijde, pravděpodobně to bude levnější a ušetřiš čas.

                              2 0
                              • Tomcat  

                                Právě protože ušetříme čas, protože to mam cestou do …pekárny, kavárny, na trh se zeleninou atd…

                                Protože nejpozději do tří dnů je to moc ideální průměr a když si na to vzpomene někdo na chalupě tak den je už k ničemu.

                                0 0
                • DDDD  

                  V kamenným obchodě jsem nebyl léta, asi jsem divnej, max pro jidlo do super marketu a stejně použiju self service pokladnu :).

                  Až na pár výjimek asi fakt kameňáky nepotřebuju. Moc přidaný hodnoty tam dneska nevidím.

                  0 0
            • Edwin  

              Taky když můžu, tak rád podpořím nějakýho obchodníčka v okolí. Problém je, že často vědí větší klubový než já. A to se netýká jen kol. Nejvtipnější byl frajer v pneuservisu, když se mi divil, že nevím, jaký chci gumy a aby mi nějaký vybral.

              1 0
            • cibi  

              no před párlety skončilo u nás železářství kde jsem se nestyděl říct „víte, já potřebuju, jen nevím jak se to jmenuje a vypadá to / dělá to…“ Prodávaly tam 2 paní a protože to bylo vedle policajtů balili věci do kornoutů z policejního věstníku

              :-). Jenže obě paní šly do penze a majitel co to vzal za pultem osobně („na chvíli než někoho sežene“) neměl ten přístup- viditelně ho zákazníci otravovali…

              Po roku corona a zavřel to…

              0 0
    • Kouba_2005  

      Teeeda … to musela byt vcera akce :-) Na kocovinu udajne pomaha slepici vyvar :-)

      5 0
    • Radek Broz  

      Musel jsem se přesvědčit, že se nejedná o vykopávku – proč v roce 23 lezeš do nějakýho krámu?

      3 0
      • Tomcat  

        Je to rychlejší?

        0 0
        • mr.antik  

          To asi jo, ale to bych si musel nastudovat předem celý Force katalog, protože tam stejně nic jiného nemaj.

          1 0
        • gersa  

          Vzhledem k tomu, že ti nic neprodají, tak ani moc ne

          Ale zase se aspoň trochu projdeš a dostaneš mezi lidi

          0 0
      • Japhy  

        Občas neodhadnu zásoby spotřebáku nebo se mi během servisu něco povede doprasit. Naposled jsem byl v kamenném krámu vybírat gripy a bidon pro dceru. A vždycky si, u toho připadám nějak nepatřičně.

        0 0
      • ememem1  

        a tak zase ked to mas za domom jak trebars ja a potrebujes len par veci tak je to lepsie jak sa trt kat s objednavkou a dorucenim.

        1 0
    • oddie  

      Neznám. Vlastně ani nevím, že kolokrámy vůbec existují.

      0 0
    • JachymP  

      Dokud budeš pravidelně chodit k té babce do kolokrámu, tak se k tobě bude chovat jak uzná za vhodné. Když se ti tam nelíbí, proč tam vůbec chodíš?

      2 0
    • Regnialf  

      Subjektivní dojem z jedné pobočky. Podobně by jsi mohl aplikovat i na jiné obchody.

      Obchodů je dost, stačí chodit jinam, pokud stojíš o kontakt a nebo jak někteří uvádí, e-shop s dopravou.

      Obecně platí, pokud víš co chceš koupit, není důvod „nakupovat“ v obchodě, ale objednat a vyzvednout „balíček“, pak si ušetříš komunikaci a čas s personálem.

      A z principu nákupem dílů, servisem doma, přichází o kšeft :), je jen otázka jak moc si dovolí obchodník to dát najevo. Ve finále si moc nepomůže, max. tě odradí a půjdeš jinam, nedává smysl z pohledu businessu.

      1 0
      • Tomcat  

        1. Nečte te.

        To není dojem z jedné pobočky nebo jednoho města/ městyse.

        Ale jo znám to i z nějakých elektro krámů.

        2–3. Důvod je čas a tam eshopy jsou mimo o ceně dopravy nemluvě.

        4. Ano tam bude zakopaný pes

        0 1
      • cibi  

        AD- nákup dílu je užírání peněz servisákovi:

        spravuji kola rodině resp kolegům v práci.

        Vzhledem k tomu co umím, jsou to plečky na které by dobrý/špičkový mechanik sáhl jen v rukavicích nebo dvoumetrovou tyčí :-)

        (jako 8/9*3, V brzdy, pevná vidlice) Takže vlastně mechanikům od NASA pomáhám tím,že se k tomuto nemusí snižovat

        :-) :-) :-)

        Na druhou stranu občas zajdu s chuťovkou typu porovnání rámu, vystružení sedlovky, doříznutí závitu na vidlici a pod. – na kterou prostě nestačím.

        0 0
    • Georrge  

      Já se tomu asi moc nedivím. Pokud bys přišel, ukázal prstem, zaplatil a hned šel, tak asi OK. Ale pokud přijdeš jen pro nějaký díl, na kterém kvůli e-shopům mají zisk nula nula nic a ještě se s nima třeba chceš vykecávat, tak se nedivím že se jim moc nechce. Navíc mi přijde, že dnes už většina prodavačů nestojí o nějaké vykecávání se zákazníky. Doba, kdy se s tebou ochotně bavil a pak ti vnutil díl, na kterém měl 100% marži, je už dávno pryč.

      0 1
      • Tomcat  

        Ne nejde o vybavování. Protože si někdo dá jen guláš a pivo není důvod mu to obrazně hodit na stůl jak psovi kost a ani nepozdravit.

        0 0
      • pocestny  

        vykecávání je na celém obchodě to nejlepší, proč bych tam šel

        1 0
        • Georrge  

          To nepopírám, ale musíš jim tam nechat adekvátní obnos :D jinak je to pro ně kontraproduktivní.

          2 0
      • Youda  

        U nás prodavač = majitel 4 z 5 obchodů (teda jestli jsem na někoho nezapomněl :)) a minimálně ve 3 dělá i servis, takže na nějaké vykecávání není čas.

        0 0
    • pocestny  

      Tvl, já si asi budu muset vzít nějaký focusol, nebo co, vůbec jsem nepobral tuhle diskuzi.

      Nedávno mě zaujalo, že se na malém městě uživí velký obchod s ebajky. Navíc ještě opodál stojí další takový, jen tak mezi vesnicema uprostřed ničeho… Kdyby neměli kšeft, tak tam nejsou. Ale z čeho žijou? anyway … f*kc it.

      Do obchodu chodím, jak psal Japhy, když mi náhodou něco pochybí.

      0 0
      • Tomcat  

        Tak ja zase nechápu Lakomý Barky co mají x řetězů na střídání, gum atd… doma ve skladu. Případně mu eshop asi dodá dvě lanka do hodiny a s dopravou levnější než to zboží. :-D

        A elektrikáři? Stačí tady ty dorazy na B-F na nich se musí krásně vydělávat.

        2 1
    • adam1  

      Jinak servis kol dph z 10 na 21

      0 0
      • DDDD  

        Tak to je to nejmenší, co lidi poznají :)

        1 0
      • cibi  

        pokud to bude tam, kde splňují mé požadavky na kvalitu (2 servisy v „městě“)

        tak stejně platím víc se slovy… za to že to umíte…

        0 0
    • jIrI___  

      V dnešní době už absolutně postrádá smysl chodit do kameňáků, když eshopy ti danou položku doručí do druhého dne, mnohdy ještě tentýž den. Člověk si vybere v pohodlí, bez stresu a bez „odborných“ rad podavačů přesně to, co potřebuje. A jako bonus bez ukecaných všeználků ve stylu „pane tamto je lepší a pro vás vhodnější“ (aneb mám na tom vyšší zisk/prémie). A nestane se pak ani taková nepříjemná věc jako pří mé poslední návštěvě cyklokameňáku před mnoha lety, kdy tam za řetěz Deore chtěli 600 Kč, přičemž ceny na eshopech se v té době pohybovaly mezi 200–250 Kč. Vlastně do kameňáků už chodím jen kvůli servisu, protože na ten doma nemám prostor, nářadí a chuť :). A i u něj vždy důrazně upozorňuju, že kolo jsem si umyl doma a další vyčištění nepotřebuje, opravdu nepotřebuju měnit destičky, řetěz že jsem si měřil a není vytahaný a stejně tak kazeta funguje bezproblémově.

      6 4
      • adam1  

        To jsou přesně ti zákazníci které ty servisy „milují“ a vítají je s otevřenou náručí :)))

        1 0
        • jIrI___  

          Z jakého důvodu, že se nenechají natáhnout? Když se převtělím do majitele kšeftu, tak neoblíbenost takových zákazníků asi jsem schopen pochopit. A protože se snažím konfliktům předcházet, raději hned při předání kola upozorním, že jsem ochoten zaplatit za daný servisní úkon, ale o „doplňkové služby“ nemám zájem.

          1 0
          • Georrge  

            Pff, kdo jsi, abys rozhodoval o tom, co na svem kole/aute chces oservisovat? Mas kolo/auto privezt do servisu a nechat na odbornem usudku servisaka, co vsechno ti tam vymeni a doplni. A pak to bez kecu zaplatit! :D

            1 0
      • Tomcat  

        Tak hodně eshopů opravdu do druhého dne dodává. Natož když někdo zjistí, že na chalupě by potřeboval něco v pátek na sobotu …

        0 0
      • Tomcat  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
        6 0
      • xtonda  

        No já si na kole dělám dost věcí, zatím sem se nepustil do vidlice a výměny oleje v brzdách. Když sem dával loni kolo na servis, chtěl sem jen vidlici a výměnu oleje v brzdách. Mělo mě varovat, že servisák při přejímání kola v objednaném termínu hlásil, že kolega byl dlouhodobě nemocný. Vidlice byla v pohodě, na to tam mají extra člověka, ale na řídítkách nebyla páka vrácená do původní polohy a po pá vyjížďkách začalo něco hodně drnčet, zjistil sem, že se uvolnil třmen přední brzdy.

        Do kameňáku jdu, když nějaký materiál chci hned nebo je to drobnost v desetikorunách kterou by poštovné dost prodražilo.

        0 0
        • MatS  

          Tak od té doby, co jsem tady v jednom bývalém servisu v Praze Kbelích měl úplně stejnou zkušenost, si tu vidlici i brzdy dělám sám a mám pokoj. :-)

          Chtěl jsem kontrolu řetězu a servis spodních nohou na Rebě. Nejdříve dohadování, že pouze servis spodních nohou neudělají, pouze komplet repasi. A já že vidle je 2 roky stará a málo jetá, že chci jen spodní nohy. Nakonec ustoupil.

          Jenže pak jsem vyzvedával kolo už za šera a doma zjistil, že třmen přední brzdy visí na posledních dvou závitech a řetěz je již vytahaný a na výměnu. A to tvrdili, že ten je ještě v pořádku.

          Naopak velmi dobrá zkušenost v autorizovaném RS servisu v malém městečku v Podkrkonoší. Perfektní přístup, skvěle odvedená práce na celém kole a za legrační peníze, že jsem mu ještě přidal, abych se necítil trapně.

          Takže jsou kamenné prodejny a servisy, kde si zákazníka váží a nemám problém si pár korun připlatit oproti cenám na eshopu, protože poskytují přidanou hodnotu ve smyslu know-how. Ale do některých bych poslal leda úhlavního nepřítele :-D

          0 0
          • xtonda  

            No to co sem psal byl autorizák dovozce SR Suntour v Úpici, na vidlice tam mají spolehlivého člověka jehož jméno tu už několikrát padlo, ale mlaďoch v shopu spáchal co sem popsal.

            Ve Kbelích bylo Cyklo Vape a pak to bylo zavřený a teď je tam Bikemarast.

            0 0
            • MatS  

              Ano, Cyklo Vape. Kdysi tam byl mladík, velmi šikovný a ochotný a pak se to změnilo a to byla konečná.

              Popravdě od doby, co si vše dělám sám, jsem už v servisu nebyl :-D

              Koukám, že máme stejné lokace. Ze Rtyně je žena :-)

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.