Nerez ložiska hlavoveho slozeni - Canyon

41 nepřečtených
  • 01carbon

    Po dvou měsících a cca 10 vyjížďkách (ano občas jsem zmokl a dokonce jsem kolo i myl) jsem našel ložiska hlavy viz obr. – to hnědé na papíře je rez+vazelína :) Protože výměna znamená sundat omotávky, ustřihnout brzdy, vyměnit ložiska, sesadit kokpit, nalisovat nové olivy, odvzdušnit brzdy… Je mi jasné, že obyč ložiska i když je namažu sebelépe budou reznout, tak bych to rád vyřešil nerez ložisky.

    Ložiska mají rozměry 39×48×6 a 37×48×7 (úhly zjišťuji)

    Cca dva dny se pokouším najít nerez variantu – bez úspěchu – nenapadne někoho jak se lépe optat strejdy googla než na

    „stainless bearing 37×48×7“ to jsem již vyzkoušel, prohledal endurobearing, tobex, bike24 i bike dicount a půlku Ali.

    Eskapády kdy mi výrobce doporučil hlavové složení podle kterého jsem našel a objednal nerez ložiska – hurá – a když dorazily tak úplně jiné než potřebné rozměry (jsem si to blb nezkontroloval) a proč vůbec výrobce zvolil takovýto rozměr ložisek je mi záhadou.

    0 0
    • mirorek2  

      Dej tam Cane Creek, pokud se dělá v tom rozměru

      DESCRIPTION

      Cane Creek 40 series bearing compatible with the integrated headset internal diameter of 52 mm.

      DETAILS :

      Stainless steel bearing.

      Dimensions: 36×45 °.

      External diameter bearing: 52 mm.

      Internal diameter bearing: 40 mm.

      Compatible integrated headset.

      Sold individually.

      Reference: BAA1132

      0 0
    • Vilém  

      A myslis, ze si pomuzes, kdyz to hlavko je zrejme dost blbe zatesneny?

      0 0
    • Lachtis  

      Jednoduchost servisovatelnosti vedeni hlavkem v praxi :-D, ne a ne a nechci to. K tematu, ja driv taky trpel u fullu na rezivěni hlavka, driv beru v mych zacatcich a neznalosti. Posleze jsem zacal delat, podle nekterych prasecinu a blbost, ale mne se dlouhodobe osvedcilo. Kup nejake loziska v loziskarne, kaslal bych na nejaka draha ci keramicka. Proste nejaka stredni cesta. A ted to podstatne, nanes maximum vazeliny na loziska samotna a pak na vrch lozisek a pod loziska napatlej zase dalsi kvanta vazeliny a tim je ochranis pred vodou maximalne.

      Ted vidim, jak nekdo bude psat, ze to muze chytat bordel a delat neplechu (pazvuky). Teoreticky muze, prakticky se mi to nikdy, nikdy nestalo, ze by tohle zpusobilo problem s praskanim, cvakanim apod. Naopak, hlavko servisuji jen na konci sezony, kdy v podstate lozisko je uplne ok, jen vymenim vazelinu a jedu vesele dal. Na fullu mam takto hlavko uz 4. sezonu.

      1 0
      • pocestny  

        To jako fakt někdo montuje hlavko bez vazelíny?

        1 0
        • Lachtis  

          To jsem nepsal, psal jsem o napatlani kvanta vazeliny :-D a tim kvanta myslim kvanta a ne trochu, jak se dela a muze byt i videno na ruznych youtube servisnich videiich.

          Tohle je treba u mne fakt malo vazeliny :-D

          https://m.youtube.com/watch?…

          0 0
          • mirorek2  

            patlat kvanta, no TVL…

            0 0
            • Lachtis  

              Vidis, a mne tohle funguje :-D

              0 0
            • Atilla  

              Za mě teda hlávko musí být utopené ve vazelíně a pak se k němu voda jen tak nedostane.

              3 0
              • Lachtis  

                Presne tak, viz moje 4 lete lozisko v hlavku.

                0 0
              • mirorek2  

                Taky to mám na vazelíně samo, patlejte kluci, to je správně, ale kvanta si představuju tak, že to leze rámem :-D

                0 0
                • Lachtis  

                  V podstate jo, kvanta je u mne vic, vyrazne vic, nez na tom servisnim videu. A to je asi takovy standard, co servisaci davaji. Nebo zazil jsem i min, no a pak to dopda, ze loziska jsou ko po 3 mesicich :-D

                  0 0
                  • mirorek2  

                    video nejakeho zoufalce co neumi mluvit?

                    podivej se na par dreambuild videi, tak to delaji spravne

                    0 0
                    • Lachtis  

                      No, ale takhle to dela milion jinych zoufalcu :-D, jako tento, “zoufalec” od mtbikera :-D a vovovotom celou dobu mluvim.

                      0 0
    • jecnak  

      Napsal bych do Canyonu, ať se k tomu postaví čelem. Kolo je v záruce. Včetně ložisek.

      0 0
      • 01carbon  

        :) jsem jim volal a ted psal – cekam na reseni. Ale mezitím hledam (zatím neuspesne) nerez.

        Že je třeba nacpat ložiska vazelinou a namazat je i okolo je mi jasné. I když na to mam Marine vazelínu tak to stejně chytne rez – konečné řešení je nerez.

        0 1
      • embi  

        dil podlehajici opotrebeni. loziska, tesneni, retez, desticky… na to fakt zaruka neni

        0 0
    • Georrge  

      Co to je za ložisko? To vypadá jak nějaký nezatěsněný odpad za 20kč. Hlávko se zatěsněnými ložisky se tam dát nedá?

      0 0
      • mirorek2  

        psal, že ho nemůže najít

        0 0
      • 01carbon  

        přímo do carbon ramu a do carbon vidle – bez jakýchkoliv misek nebo mezikusů, jen shora je tam umělohmotnogumový kompresní kroužek.

        Asi je to https://acros-components.com/…s48-lagerset

        Ale mají to nejak divně – asi by to mělo být is48/is48 a pravděpodobně mají přehozenou výšku ložiska. Psal jsem jim dotaz. Jsou to normálně standardně z obou stran utěsněná ložiska – ale není tam žádná další krytka… a není to nerez

        0 0
    • Hrabex1  

      strihani brzd, sundavani omotavek je nutny?

      0 0
      • kubad  

        Hadice jde loziskem . Pokud nejsi kouzelník tak Jo.

        Nemusí stříhat. Stačí odsroubovat ty koncovky už asi prolezou pokud ne střihat.

        0 0
    • villain  

      Asi by bylo dobré začít tím, jaký máš model kola :)

      Jinak tady jsou všechny náhradní ložiska od Canyonu. Vážně tam není?

      PS: Pokud tam nebyla vazelína, tak to vždy může dopadnout takhle..

      https://www.canyon.com/…-wear-parts/?…

      1 0
      • 01carbon  

        Ke kolu je uveden set ložiska+kompresní kroužek. Ale to bych dostal ložiska, které mi tam zrezly – u té canyon sady nemají rozměry, žádné podrobnosti. Tak jsem komunikoval s jejich podporou co to je za ložiska – prý is44/is44 a přímo url acrossu kde jsem našel rozměry a podle toho objednal nerez ložiska stejných rozměrů od endurobearing (minulý tyden bylo bicyclecafe mimo provoz).

        Když jsem to s nimi dnes lehce zvýšeným hlasem probíral tak mi moc nevěřili, že jsem z rámu vyndal ložiska 48mm vnější průměr a nikoliv 44mm.

        Mě jde o to najít 39×48×6 a 37×48×7 v nerezu což se mi zatím nedaří.

        0 0
        • Vilém  

          A cemu myslis, ze ten nerez pomuze? Jako, ze v nich bude stat voda, ale aspon to nebude rezave?

          0 0
          • 01carbon  

            Jako že to ložisko na fotce co jsem dával je OK a ničemu to nevadí?

            Dával jsem pred cca 7mi roky nerez ložiska CC do 3 mtb – staci obcas vycistit, domazat, fungují stále a jsou jako nové.

            Nedělám si iluze, že i když to obyč ložisko nacpu a obalím vazelínou, že by nerezlo. A nejspíš to je i důvod proč se poměrně dost ložisek do hlavového složení z nerezu dělá.

            Nedovedu si představit jak by (zejména to spodní hlavové) vypadalo po jedné zimní prosolené vyjížďce.

            0 0
            • pepek  

              staci obcas vycistit, domazat, fungují stále a jsou jako nové – to platí i pro normální ložiska. Je třeba pouze vyplnit celý prostor mezi kuličkami a zakrytím, nejlépe lehce nahřát, vleze tam toho daleko víc. Jako bonus máš vyšší únosnost, než s nerezem.

              1 0
              • 01carbon  

                Nechci se hadat, ale to že ty „obyč“ ložisk chytnou rez i když budou naplněné a obalené vazelínou je prostě fakt. Zřejmě proto se ty nerezové varianty dělají. Nerezové nemají menší únosnost, ale mají větší deformace (kroužky nejsou tak tvrdé), tím snesou menší otáčky – což u hlavového složení nehraje roli.

                Netřeba nahřívat, stačí opatrně u vnějšího kroužku podebrat jehlou těsnění z jedné i druhé strany a stávající vazelínu buď vymýt, nebo doplnit a těsnění zamáčknout z5.. U ložisek, které se mají opravdu otáčet je třeba nechat trochu volného místa – udává se cca 1,5–3 objemy kuličky.

                0 0
                • pepek  

                  Dobře tomu rozumíš, jen máš dost rezavý ložiska :-)

                  0 0
        • J1RKA  

          tady si hledal

          0 0
    • Espen  

      Není po obvodu čitelný nějaký vyrytý nápis. Není vidět třeba 'P03, P22?

      0 0
      • 01carbon  

        diky – nenapadlo me – ale bohuzel nic ksem nenasel ani pri zloumani lupou v mistech kde to je zrezle

        0 0
    • 01carbon  

      jen info.

      Nová ložiska poslali z Canyonu bezplatně. Nacpal jsem je marine vazelínou dovnitř i vně při instalaci. Jsem zvědav v jakém budou stavu cca koncem roku. Proč soudruzi z NDR v Canyonu zvolili tento rozměr ložisek mi je fakt záhadou, protože jsou k sehnání jen a pouze u Across-u a v nerezu je Across nedělá. A aby to bylo úplně na hlavu tak Canyon rám silničního Endurance dělá.ve (minimálně) dvou verzích a verze aero používá hlavové ložiska is44/is44, které v nerezu jdou sehnat třeba od Endurobearing.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.