Nesrovnalosti s údržbou vidlice

21 nepřečtených
  • Hans999

    Jedná se o novou vidlici Tora XC SL coil. V přiloženém návodu se píše „Lubricate dust seals and upper tubes – Every ride“. Ve staženém návodu přímo na Toru je zase napsané, že tohle mám dělat každých 10 jízdních hodin (většinou jezdím krátší trasy, takže je to u mě několik jízd).

    A do třetice, když jsem se psal mechanika co to montoval, tak mi bylo řečeno že to nemám mazat ničím, že se na to akorát lepí prach, který se následně zanáší do vnitřku vidle a je potom problém s reklamací. K mazání prý stačí vnitřní olej a já to mám akorát z vrchu otírat hadříkem od nečistot.

    Tak teď nevím co si mám vybrat…

    Pokud to mám mazat, mohli byste napsat jakým druhem oleje (nejlépe ať se dá koupit v drogerii/že­lezářství)

    Díky za rady

    0 0
    • Break88  

      Kup si brunox deo

      0 0
    • Vilém  

      Kup si jakejkoli silikonovej olej ve spreji. Pred jizdou utri nohy, strikni, zapruz, otri zbytek a je to.

      Osobne to strikam i trochu pod stirak.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • Hans999  

        Tak jsem byl v drogerce a koupil jsem Silikal 93, je to v pohodě?

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • Hornet  

          JJ, silkal je dobry, len nestriekaj naplno, aby si nenaprasil olej na kotuce, ako ti radia hore.

          Ja si do jednej ruky chytim handricku(proti rozptyleniu oleja), a druhou opatrne nastriekam na utrene tesnenie, necham chvilu zatiect-zapruzim vidlou-bordel sa vytlaci hore, utriem a este raz zopakujem.

          Vyskusaj to par jazd necistit a potom urob tuto ocistu, ci budes citit rozdiel a chod to povedat tomu mechanikovi :-)

          0 0
      • Pedro404  

        Spíš po jízdě, ne?

        0 0
        • Vilém  

          A neni to jedno?

          0 0
          • Pumsc  

            Je:D

            0 0
          • Pedro404  

            Aby se ta špína za tu dobu nezažrala do kluzáků:)

            Akorát z lidskýho hlediska, když si řeknu že du na švih tak chci jet a né eště mazat vidli. Ale to je osobní preference.

            Každopádně sem eště formulaci „před jízdou“ nikde neviděl, vždycky se maže „po jízdě“, i když je to fakticky ten samej interval.

            0 0
            • Chiron  

              Tak po jízdě se maže, aby byly stíráky zakonzervované, ale nutnost to není. Ten stírák se na vzduchu nerozpadne :) Ale hlavní účel mazání, je aby byly namazané při chodu, takže jestli namažeš po nebo před je celkem jedno. Já mažu většinou hned jak přijedu, když zapomenu, tak ji namažu než vyjedu. Sprej mám hned vedle kola i s hadrou a je to otázka 30 vteřin. Když ji člověk nemaže vůbec, tak celkem rychle pozná, že citlivost jde dolů.

              0 0
            • Vilém  

              Vetsinou uz nemam po jizde silu ani chut jeste neco s kolem delat, jen je zahodim do dilny:) Mam to tak ve zvyku, ze proste pred jizdou vytahnu kolo, namazu retez, striknu vidli, tlumic, jdu se oblict pak utru prebytecny mazivo a vyrazim.

              Nevyhodou je, ze semtam prijdu ke kolu a mam retez rezavej jak liska:)

              0 0
    • pustipav  

      Musíš to namazat tak akorát. Někdy není třeba vůbec, jindy lehce namazat, ale vždy dobře utřít, pak je víc škody než užitku – lepí se na to bordel atd.

      Nejlepší indikatór je to ozkoušet prstem.

      0 0
      • xshreck  

        áno áno .-) a jak tu psali – taky mi připadá že to pruží po vyčištění líp ( na malejch nerovnostech…)

        A hlavně – mám tam škrábaneček na jedné noze od bláta zapadlého od stíráků… takže když mechanik řekne nemazat, tak to bude vůl, protože po nemazání si myslím bude problém o hodně větší když se něco podrbe… :) Ale asi jak která vidla

        0 0
        • fousek  

          Zas prach slepenej olejem je vytecna brusna pasta, takze uplna blbost to neni

          0 0
    • Sarkafarka  

      me taky radi ze mam mazat po kazde vyjizdce ale zase TEFLONOVYM olejem. tak cim teda? je to ale strasnej opruz kdyby tam byly ty gumovy manzety jako to dela cannondale tak neni co resit…

      0 0
      • juli  

        Tak třeba Suntour píše v manuálu, že se mají nohy mazat teflonovým olejem, ale to bude nejspíš proto, že jejich futra teflon pravděpodobně neobsahují. U vidlic, kde je na futrech použita vrstva teflonu by mohlo při použití tohoto oleje docházet k narušení teflonové kluzné vrstvy, protože teflon v olejích musí být rozpuštěný v nějakém přípravku, který to umožní.

        Proto se obecně doporučuje k mazání vidlic spíš silikon.

        Gumové manžety spíš chrání nohy vidlice proti mechanickému poškození. Prach a nečistoty se pod manžety stejně dostanou a je nutné nohy vidle ošetřovat stejně, jako u vidlic bez nich.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.