Nestejný "ponor" nohou vidlice Epicon 2010 z TT

41 nepřečtených
  • pee.tr

    Tak jsem na to založil reději nové vlákno, abych se v tom svém minulém nezamotal. ;-) Jde o to, že by mě zajímalo, jak je možný, že mi v maximu každá noha zajíždí jinak hluboko. Obě mají od horní konstrukce k stírákům (omlouvám se za případná neodborná pojmenování) 108mm. Vidlice je z TT nastavena oficiálně na 100mm. Při maximálním „ponoru“ však levé noze k horní hraně zbývá 7mm, zatímco té pravé sotva 5mm. Nedovedu si to vysvětlit jinak, než že to způsobují nějaké ohyby či vůle konstukcí. Vidli jezdím sotva 14 dní a žádné vůle nemá. Co vaše názory? Díky.

    0 0
    • Lišák  

      Nemáš vytlačený pravý stírací kroužek o 2mm nahoru?

      0 0
    • pee.tr  

      Zapomněl jsem přiložit foto.

      0 0
      • Vilém  

        Rek bych ze jeden stirak je proste vic zalisovany, nebo naopak jeden neni zalisovany az na doraz. Nic jineho to nemuze byt.

        0 0
        • pee.tr  

          To asi těžko, když píšu, že obě délky vysunutých částí nohou jsou naprosto stejné.

          0 0
          • Vilém  

            Tak potom bych to bud neresil, nebo nechal gumku na jedne noze, nebo poslal na reklamaci. Krouceni a vule bych vynechal, nedovedu si predstavit, co bys s tim musel delat, aby tam vznikl rozdil 2mm.

            0 0
            • pee.tr  

              Fakt je ten, že to asi řešit nijak nebudu, protože mě to v jízdě nijak neomezuje. Pro zajímavost jsem ale ještě přeměřil rozdíl při cca polovičním ponoření nohou a tam ten rozdíl mezi neponořenou částí levé nohy versus pravé vychází 1mm. Tedy lze říci, že ten rozdíl narůstá cca přímoúměrně hloubce ponoru nohou. U zasunutí 50mm to dělá 1mm, u zasunutí 100mm to dělá 2mm.

              0 0
              • Vilém  

                Zkousis to nafoukane, nebo vypustene? Pokud nafoukane, tak bych pro zajimavost zkusil vypustit. Jestli je vidle na klasicky rychloupinak, tak by se takoveto krouceni prece muselo projevit vyosenim kola v prubehu zdvihu. Upinak mas utazeny?

                0 0
                • pee.tr  

                  Nafoukané, nemám pumpu, tak zatím nevypouštím. Samozřejmě rychloupínák je utažen, na kole denně jezdím a žádné problémy v čase jízdy nepozoruju. Občas mi po zabrždění sice začne dost šoupat kotouč, ale to po pár desítkách až stovkách metrů zase odezní. Jestli to s tím může mít souvislost, nevím.

                  0 0
    • juli  

      O žádné nežádoucí vůle se jednat nemusí. Jde o tuhost konstrukce, u některého typu vidlice větší u jiného menší. Zpravidla se to odvíjí od průměru vnitřních nohou, zdvihu a použitých materiálů.

      Neprožívej to tolik :-)

      0 0
      • pee.tr  

        Ok, budu se snažit. ;-) Jsem dnes řešil v jiném vlákně doraz vidle a toto byla vedlejší část dotazu. Dík.

        0 0
    • se-se  

      ta vidle je zkřivená do lichoběžníku. záleží na tom co stála – u drahý vidle bych reklamoval. U levný to bude asi normální. Podle fotky to není mnoho a nemusí to vadit.

      0 0
      • pee.tr  

        A to soudíš podle čeho, že je skroucená? podle popisu? a co konkrétně je zkroucený? stála bůra.

        0 0
        • se-se  

          pokud je to cjsi vyfotil opakující se jev, tak je vidle z výroby nebo po nárazu zkroucená tak, že horní most je šikmý – mimo jiné se zabývám opravami nástrojů a tímto způsobem se projevuje zkřivený nástrojový rám.

          0 0
    • Ruprt2  

      nemá vakl?

      0 0
    • kubad  

      tohle je zpusobeno silama které pusobí na vidlici, ta se ruzně kroutí a v jedné noze je pružení v druhé jen tlumení takže to prostě chodí trochu jinak, myslím že kdyby se na to někdo zaměřil tak to bude u každé vidle :D

      podle mě to neřeš prostě je to tak a ničemu to nevadí

      0 0
      • pee.tr  

        Jo, tohle mě napadlo úplně na začátku taky, že to je tím, že je v každé noze něco jiného.

        0 0
    • baboon  

      Myslím, že jestli maximálním ponorem myslíš doraz, tak je to jasné – dorazová pružina nebo guma nebo co tam má epikon je jen v jedné noze – vidle tedy podle mě v celém chodu chodí stejně, ale když dojde na doraz (což už je přecijen docela šlupka či velká síla), tak se trošku zkroutí. Jestli je to takto, tak to závada není..Lépe když si malinko zapruží v materiálu, než kdyby praskla..;)

      0 0
      • pee.tr  

        Hmm, taky dobrá úvaha. Je to možný. Díky.

        Ještě můžu zítra zkusit přemeřit rovnoměrnost např. v půlce chodu. To mě nějak nenapadlo.

        0 0
    • cukerko  

      Ja na svojej vidle gumicky nemam a podobne hluposti ma netrapia:)

      0 0
      • nox159  

        jaky mas sag poznas jak? ;-)

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • jIrI___  

          Foukneš na kluzáky trochu mouky a nemusíš na nich vozit nějaký hnusný gumový kroužek. A taky nevozíš gram navíc :)

          0 0
          • MarekF  

            Mouka taky něco váží a navíc může způsobovat větší tření v kluzácích, potažmo se dostat pod ně.. Tak co je lepší? :))

            0 0
        • cukerko  

          Coho je vlastne skratka sag?:)

          Jj podla oleja to sledujem, ale budem to naozaj riesit az ked si kupim pumpu na vidlu:)

          0 0
        • cukerko  

          Inak, ty si chlapec alebo dievca?:D

          0 0
    • JSt  

      jestli te to nehaze pri jizde bez drza do pangejtu, neresil bych to :-)).

      0 0
    • BigKarel2  

      Vždyť je to Sountour…to je v pohodě, zemědělská vůle…

      0 0
    • MirosPikos  

      Možná to tu někdo psal, nechce se mi to celé číst, ale napadlo tě, proč se dávají většinou gumové kroužky, podle kterých se nastavuje třeba SAG jen na jednu nohu? Třeba právě proto, aby nebyla vidět tato nuance…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.