• macin33

    Zdravím hoši :)

    Chtěl jsem se optat, mam Tribana 540 a mám problém se zadním kolem… To že ho musím dofukovat každý 2 tydny ještě beru (už jsem vystřídal na něm asi 6 druhů dusi), spis mě trápí neustále defekty, minulej rok jsem mel pichnuty asi 5× a teď jsem ujel asi 50 km a znova. Duše doufoukla, rovina nikde žádná díra a kolo prázdný. Jediná možná vec co me napadá je vyměnit plast, ale nevím jestli to zabere, mam tam pořád originální a maj najeto cca 6 až 7 tic km, je divny, že ty defekty mám od první jízdy co to kolo mám, uz 1 jízdu jsem pichl, ja to nechapu…

    Myslíte že jinej plast pomůže? Jakej bych měl poridit?

    Přitom vpředu ani jeden jedinej problém.

    Díky za rady..

    0 0
    • Cavendish  

      Ach nebe…

      0 0
    • Výběr z produktů
      Kellys ARC 10 kolo, modré Skladem > 2 ks

      Kellys ARC 10 kolo, modré

      od 21 399 Kč MOC 26 499 Kč

      Giant TCR Advanced SL 0 Disc kolo, raw carbon Skladem 1 kus

      Akce -16% Giant TCR Advanced SL 0 Disc kolo, raw carbon

      206 999 Kč -16% MOC 281 999 Kč

      Přejít do shopu (Kola / Silniční)
    • Mereck  

      Ohmatal bych ráfek, jestli tam není nějaká hranka, špona, tvrdej roh pásky, paprsek… cokoli co by tu duši likvidovalo. Stejně tak i plášť, není-li v něm trn nebo štěrk nebo něco.

      0 0
    • Rowdy  

      Nemáš v plášti zabodnutý nějaký trn či kus drátu? Po každém defektu je třeba najít důvod toho defektu. Pokud to není hadí ušktnutí, pak je to pravděpodobně něco ostrého v plášti. Takže musíš prohmatat plášť a najít ten důvod. Pokud ho nenajdeš, pak pravděpodobně zas velmi brzo píchneš.

      0 0
      • macin33  

        Nemam tam nic, to jsem kontroloval, měl jsem to i v servisu a taky se tam na nic nepřišlo. Proste vše ok

        0 0
        • Rowdy  

          Víš co, nějakej důvod to má. Ten důvod nemusí být ani v plášti ani v kole. Třeba to je místo, kudy jezdíš. Pokud ale na ten důvod nepřijdeš, jsi odsouzenej k tomu si to zase zopakovat.

          0 0
          • -b-n-x-  

            Jeste se nabizi takova ta hra, kdy se dotazovany vlastne nechce poradit, ale chce jakoze dotazem vlastne ukazat jak jsou i „odbornici“ nedokonali.

            I kdyz je to jen takovy muj postreh a urcite to takhle zde neni.

            0 0
        • raw 4  

          Takhle jsem dvakrát pichnul a nevěděl jsem proč ..všechno jsem prohmatl rukou a na nic jsem nerazil…tak jsem to vzal kousek po kousku a objevil jsem malinký ostrý kamínek, který byl zaseknutý v plášti..tak dobře že jsem ho rukou nenahmatal.. takže hledej..

          0 0
      • Mustafa  

        Drátek je i můj favorit. Sundat plášť, otočit naruby pořádně prohlédnout a celý pomalu přejet bříšky prstů. 3× jsem přezouval kolo než jsem se dokopal k tomu to zkontrolovat pořádně a menašel kousek drátku, který sotva vykukoval z plášťě. Okem jsem to neviděl. Když nic nenajdeš, tak obout nějakou zapomatovatelnou značkou k ventilku a až to příště bude prázdný, tak najít díru v duši, pak přiložit duši k plášťi a máš relativně přesně místo, kde problém vzniká.

        0 0
    • Nikovlas  

      Ještě mě napadá – jsou ty defekty stále ve stejném místě vzhledem k plášti? Pak to může souviset s pláštěm.

      Jsou ty defekty vždy v cca stejném místě vzhledem k ráfku? Pak to asi souvisí s ráfkem.

      Jsou ty defekty vždy ve stejném místě v terénu? Pak to asi souvisí s tím místem v terénu :-)

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Martin  

      A co tlak, jak už psali předemnou… kamarádka na silničce defektila velmi často, v servise měnili pásku, kontrolovali ráfek na ostré hrany, plášť byl čistý. Nakonec z ní vypadlo, že to nefoukají dílenskou pumpou, ale cestovní pumpičkou, takže večně jezdila s podhuštěným a cvakala.

      0 0
    • jonti  

      Ted je po zime hodne bordelu z posypu, drobne ostre kaminky. Chce to jen trpelivost, bude to lepsi.

      0 0
    • macin33  

      Foukam na benzínce cca 7 bar, jinak pokaždé jinde, neni to určitý místo… Ale právě mám treka a pred x lety jsem na něm měl rubeny ataky jsem aspon 3× za rok pichl, pak jsem ty pláště vyměnil za kvalitnější a od té doby je klid…

      0 0
      • Martin  

        Ještě je otázka, jestli po tom objemu, co mají pláště za sebou, už ten zadní není zralý na popelnici :)

        0 0
    • macin33  

      Zítra to rozdelam a uvidím… Jeste to jednou (už asi po 10te) prohlidnu, ale nevím no…

      0 0
      • Zvanty  

        To jsem minulý rok taky řešil na MTB, ráno prázdný kolo, nafoukal jsem a týden tlak držel pak do rána zas prázdný, nafoukam, 2 dny zas v poho a nanovo. Máme kočky a pravidelně je vidím jak se přitahují o plášť a zatínají drápky, že by? Nakonec jsem plášť sundal a po hodině našel zapíchnutý drátek 2mm dlouhý jak z ocelového kartáče, ani pinzetou vyndat nešel a vidět šel až při velké deformaci pláště. Tak mnoho zdaru:-).

        0 0
    • Hroch Peťas  

      Něco podobného jsem řešil před lety na MTB a vyřešil to komplet novým zadním kolem. Pak jsem náhodou zjistil že drát nedržel v niplu.

      0 0
    • Jan_UL  

      Já měl za zimu 3 defekty na zadním plášti, včetně defektu na novém plášti. Předtím celé roky nic… Problém byl prostě v přílíš nízkém tlaku, tak jsem přifouk a od té doby nic. Trošku jsem podlehl trendu foukat na co nejmin. Je to extremne pohodlne, ale trosku riskantni.

      0 0
      • Martin  

        S nebo bez duše?

        0 0
        • Jan_UL  

          Normálně s duší. Plášť Continental GP 4000 S 2 28mm.

          0 0
          • Martin  

            Nízké tlaky s duší, to není ono :)

            0 0
            • Jan_UL  

              Na to zatím nemám koule :-). Dle průměrů na stejných trasách jsem i o něco zrychlil, takže zadní bylo podhuštěné…

              0 0
    • macin33  

      Tak jsem to rozdelal, důvod je jasnej viz foto, dneska dojde novej plast, vzal jsem ten Continental Ultra Sport 2 Kevlar, doufám že ho zvladnu nasadit, doteď jsem mel jen drátové. A doufám že bude odolnější..

      Stejně nechápu jak to může propichnout, duše byla dofoukla čerstve…

      0 0
    • macin33  

      Ja jsem to tu dobu neresil, jel jsem do práce a jak jsem to měl prázdný tak jsem se otočil a utíkal pro druhý kolo, docela jsem spěchal, jasně že jsem si toho pak všiml hned. Mlaskalo to, ale měl jsem zato že jsem přejel brouka či najel nakej sajrajt. Jak jsem psal spěchal tak jsem to ignoroval. Jinak je to kamínek, projel pláštěm skrz.

      Ted uz tam mam danou novou dusi, šla tam krasne, pokud se to osvědčí, tak drátovou už nechci videt. Zatím díky za rady

      0 0
      • Vilém  

        A jakou s tim ma souvislost material patky?

        Podle toho co jsi psal v uvodnim prispevku to byl problem chronicky, to chces jako rict, zes tam takove sutr vozil od koupe kola?

        0 0
        • macin33  

          Nevozil Jezis. Proste že mám pořád problém stim zadním pláštěm, nic víc vtom nebylo, že tam byl zrovna teď kámen, za to nemůžu. A ty patky jsem myslel protoze rozdelat a vrátit tam ten datovej je odost pracnejsi. To je celé. Tím bych to asi uzavřel.

          Pokud se defekty budou vracet, ted vážně nevím, to budu vědět do léta.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.