Neustále posunující se poddušovka - opakované defekty

74 nepřečtených
  • djx

    Čau lidi, propadám naprosté zoufalosti, protože mých posledních 10 defektů bylo vždy z důvodu, že se mi posunula poddušovka v ráfku a duše se provrtala o niple/vyčuhující drát z nipla. Včera jsem dokonce v totální frustraci zahodil kolo do příkopy…

    Mám MTB Superior 929 (hliník), kde jsou ráfky Weinmann Taurus 2000. Vyzkoušel jsem už úplně všechno, ale ta poddušovka se VŽDY nakonec posune!!! Foukám kolem 3,5 atm (mám 195cm/100kg).

    Zkoušel jsem:

    • vlepit širokou tejpovačku a na ni poddušovku
    • vlepit textilní BBB pásku
    • použít 23mm širokou pásku S-Works, která se jevila dobře, ale stejně se posunula a díky tomu, že má ostré hrany, pro změnu duši doslova rozřízla v délce asi 6 cm
    • použít na radu známého servisáka 26'' pružnou pásku Force, která taky vypadala dobře, ale včera se stejně posunula celej příběh se opakoval…

    Regulérně zvažuju dvě možnosti:

    • koupit nový ráfky a nechat to přeplíst
    • vzít šmirgl a ten hliník na vnitřní straně zdrsnit natolik, aby ta páska nemohla po tom hladkým hliníku tak snadno klouzat…

    Vážně už netuším, co s tím, a jsem z toho opravdu zoufalej… :-(

    Dík za všechny nápady!

    0 0
    • Paja  

      Vyhodit plastovou pasku a nalepit tam Gorillu nebo jakoukoliv pasku na bezduse.

      0 0
    • ˘Ö˘ Krab  

      Napadají mě tyto věci:

      1. vlepit po odmaštění dobrou oboustrannou lepící pásku (3M) a na ni pak „poddušovku“
      2. vlepit po odmaštění rovnou bezdušovou pásku
      3. vlepit pásku používanou pod galusky Tufo a na ni případně ještě tu poddušovku
      4. vlepit několik omotávek silnější elektrikářské pásky (v RMX Taurus na silnici to zabralo)
      5. přejít na bezdušáky
      6. zahodit ráfky a koupit si nějaké normální
      7. vložit do ráfků na jakýkoliv vlepený základ konverzní gumovou pásku Rubena z TL kitu.

      Kvůli ceně a pracnosti vyjde nejlépe asi varianta 2 s výhledem do budoucna.

      0 0
    • Mildee  

      3,5 baru je celkem dost i na 100kg, pokud teda používáš klaské MTB pláště, v první řadě bych ubral tlak. Po tvých zkušenostech bych zkusil nalepovací tesa pásku na bezduše, případně bych rovnou vyměnil ráfky za něco normálního.

      0 0
      • djx  

        Dřív jsem foukal běžně skoro 4 atmošky a úplně v pohodě. Pokud (hlavně zadní kolo) nafoukám pod 3 atm, tak to kolo hrozně plave a celkově je to hodně nepříjemný.

        Pláště mám Continental Trail King, na kterých je uveden maximální tlak těch 3,5 nebo snad 4 atm. – i pokud by to z tvýh pohledu bylo hodně, tak „technicky“ by to ten ráfek atd. měl přece ustát (to, že budu dostávat bomby do zadní stavby, to už je můj boj)… :)

        0 0
        • novas752  

          No duši to víc tlačí do těch děr. Taky mi to přijde brutálně moc, zvlášť do trailovejch plášťů.

          0 0
        • bezdratova.sprcha  

          Nic ve zlem, ale tolik nefoukam ani do 42mm plastu a to mam pres 100kg. Na MTB plasti je to naprosty nesmysl.

          0 0
          •  

            Asi nechce jezdit po hovnech.

            0 0
          • djx  

            Proč je nesmysl mít v zadním kole např. 3 – 3,5 atm??? Pokud to bude měkký natolik, že to promáčknu, tak pak budu furt řešit problém, kdy to cvaknu na kdejakým šutru, což se mi stávalo dřív. U bezdušáků neřeknu, ale pokud vozím duši, tak to musí být dostatečně tvrdý, abych se vyhnul právě cvaknutí…

            0 0
            • -b-n-x-  

              Jenze cvaknout muzes i pri 6 ATM.

              0 0
              • djx  

                ??? Tak to asi sotva, ne? Přece pokud je MTB plášť tvrdej jak šutr, tak to spíš urvu celou zadní stavbu, než bych ho promáčkl tak, že procvaknu duši o ráfek…???

                0 0
                • -b-n-x-  

                  Tak samozrejme, ze cim vetsi tlak, tim mensi sance procvaknuti. Ale ze by to byl nejaky problem? Staci mit „vhodny teren“ a sikovne to tam poslat (zvlaste zadni kolo).

                  0 0
    • oddie  

      Zaprvé ti nemaj co čouhat dráty z niple, ale i kdyby, ten ráfek je snad dvoustěnnej, ne? To to čumí o tolik, aby to zasahovalo do prostoru pro duši??? To mi nepřijde vůbec možný, to by snad ani nipl nešel tolik zašroubovat…

      Jinak co do posouvání, nevěřím, že je problém s posouváním pásky pod duší. Ta se sama od sebe nikam neposune. A navíc ji tam mít vůbec nemusíš, můžeš tam prostě jen nalepit Tesa pásku nebo něco podobného, na ni už nic dávat nemusíš. Jestli se ti něco posouvá, tak to bude spíš plášť po ráfku – to bývá prapříčina problémů, např. to umí vytrhnout ventilek, nebo aspoň říznout přechod k němu. Na to je řešení několik – 1) bezduše, 2) jiný plášť, 3) namáznout patku třeba chemoprénem a nechat zaschnout, pak to klouzat nebude.

      0 0
      • djx  

        Tak moment :-)

        Nipl je samozřejmě hluboko pod úrovní toho ráfku (ve vyrtané díře), ale při tom tlaku ta duše udělá bublinu až k tomu niplu (!!!) a tam se propíchne.

        Problém s posouváním pásky to je, protože když jsem tam měl jednu pevnou plastovou a sundal plášť a duši, tak ta páska byla totálně pokřivená, od jedné hrany ráfku k druhé, některý vyvrtaný díry ta páska překrývala jen z půlky apod.

        I ta 23mm S-Works páska byla „nahrnutá“ k jedené hraně ráfku, díky čemu pak ani nebylo možné rovně nasadit plášť, protože na jedné straně ta kevlarová patka dosedla přímo na ráfek a na druhé straně na tu pásku…

        Mám galuskový ventilky jen prostrčený ráfkem, nepoužívám ty matky, takže kdyby se posunula duše, tak to hned uvidím, a to se neděje. Duše se mi posouvala dost na předním kole, když jsem ho měl podhuštěný a bylo to v nějakým prudkým sjezdu, ale tohle není příčina problému.

        0 0
        • obda  

          S nafouknutou duší se ta páska nemá jak posunout. Takže možnosti jsou

          1. jízda na brutálně podhuštěném kole
          2. posunutí pásky při instalaci.

          Tipl bych si na B, spousta lidí neumí dobře nasadit plášť a duši (i když si o sobě myslí opak). Většinou se to nemusí projevit, ale s blbou kombinací páska/plášť/rá­fek ano.

          0 0
          • djx  

            K tomu (b) – jako rád si nechám poradit, nicméně já už roky postupuju takto a vždy bez problému…

            1. Nasadím jednu hranu pláště na ráfek
            2. Trochu nafouknu duši, aby držela tvar a nestalo se, že ji dám do pláště přehnutou
            3. Nasadím ventilek a pak do pláště vsadím duši (v tuto chvíli se nijak nedotýkám poddušovky)
            4. Od ventilku zasadím druhou patku pláště
            5. Duši přifouknu
            6. Po celým obvodu zahýbu s pláštěm dopředu dozadu (kolmo na ráfek), aby si patka dobře sedla
            7. Dofoukám na požadovanej tlak

            Dělám něco blbě???

            0 0
            • ˘Ö˘ Krab  

              Zádrhel asi vzniká někde mezi body 5 a 6, řekl bych.

              Zkusil jsi jen namydlit patku a plášť nechat zaskočit do patek tlakem vzduchu?

              Nejsou na dírách pro nipple nějaké otřepy? Jak moc jsou díry velké a jak blízko se dostávají k okraji žlábku?

              0 0
              • djx  

                Možné to je. Postup s namydlením jsem nezkoušel (a nikdy jsem o něm ani neslyšel). Tenhle postup jsem odkoukal od svýho dlouholetýho mechanika, kterej to tak dělá celej život a v pohodě.

                Ohledně děr a niplů poskytnu fotku, jakmile se vrátím z práce… :)

                0 0
            • obda  

              Bod 6 bych rozhodně vynechal (namydlit patku, pokud je potřeba). Mezi body 3 a 4 si dát bacha (rovné vsazení duše). Nový bod 4.5: Pomačkáváním ze stran po obvodu pláště zkontroluji, že duše není nikde skříplá (a v tomto případě také, že se neposunula nikde páska). A last but not least: skoro nikdy nutné používat montpáky (je spousta expertů, kteří ji používají i tam, kde absolutně není potřeba při dobrém umístění patek v ráfku).

              0 0
        • oddie  

          Na užších ráfcích jsem místo pásky v klidu používal nalepenou elektrikářskou izolačku, tak dvě vrstvy, a nikdy se mi teda duše těma dírama k niplům neprotlačila. Zkus tam dát dvě tři vrstvy Tesy, Gorilly apod. a uvidíš…

          0 0
    • djx  

      Bezdušová páska byla ještě takový otevřený řešení ve vzduchu – teoreticky by měla zabrat celou šířku ráfku, takže by se teoreticky neměla kam posunout, nicméně dělat tohle pouze jako experiment při ceně 1cm = 10 Kč se mi úplně nechtělo, protože by to třeba bylo dalších 600 Kč vyhozených z okna… :)

      Nebo můžete doporučit konkrétní model a šířku té tubeless pásky do těch mých ráfků?

      PS.: Tyhle ráfky jsou taková exotika nebo co? :-) Když radíš koupit si nějaké „normální“ ráfky… ;-)

      0 0
      • obda  

        Ty ráfky jsou obyčejnej low-cost, máš si koupit alespoň střední třídu. A jak už tu říkali přede mnou, páska se ti jen tak neposune, to už se musí posunout i plášť (a problém je tam, ne v pásce).

        0 0
        • djx  

          OK, jsou to původní ráfky, co byly tenkrát přímo na tom kole, nebyl zatím důvod je měnit.

          Ta Gorilla vypadá dobře, 25mm by snad stačit mohlo, tak to asi zkusím, za tu cenu tomu dám ještě šanci, ale pak už ty ráfky půjdou rovnou do sběrných surovin… ;-)

          0 0
      • Paja  

        Gorilla 9m za stovku.

        0 0
      • novas752  

        Bezdušovka NoTubes stojí asi 350 a je na 4 29" kola.

        0 0
      • bezdratova.sprcha  

        50 metrů pasky stoji 250kč.

        0 0
    • djx  

      Díky všem, objednal jsem zkusmo tu 25mm Gorillu, tak uvidíme :)

      0 0
      • Vilém  

        Nevim zda tu padlo, ale jeste bych odjehlil hlany der pro niple, aby ti to, pri tvych tlacich, tu gorilu neprostrihlo o hranu.

        0 0
    • vysmátej bajker  

      kontrolovals ráfek jestli náhodou není prasklý mezi dírama zevnitř?

      0 0
    • djx  

      Posílám pár fotek, jak vypadá ten ráfek… (je tam skutečně 26'' páska Force na 29'' ráfku – tenhle fígl mi poradil známej ze servisu, kterej řešil úplně stejnej problém a prý to (nejen) u něj zabralo)…

      I když to takto vypadá v pohodě (páska tam na první pohled sedí dobře), tak to pak stejně skončí apokalypsou… :) Jak říkám, uhnula i páska, která tam byla vlepená…

      Ještě odpovědi na nové reakce:

      • montpáky nepoužívám, sundat i nasadit plášť zvládám v pohodě jen rukama
      • hrany děr nejsou nijak ostrý, a zatím žádnou pásku to neprostřihlo
      • ráfek prasklej není

      Ještě mě napadla možná taková blbost, nicméně… Nemůže být problém i v plášti??? Dokud jsem tam totiž měl pláště Schwalbe Racing Ralph EVO, tak problém nebyl, ale co tam mám nový Continental Trail King, tak tohle řeším neustále. A jak jsem psal už výše, při nižším tlaku (cca 2,5 atm) se na tom nedalo skoro jet – ve výjezdu zadní kolo hrozně plavalo, jako bych měl defekt (převalovalo se to ze strany na stranu), v náklonu v zatáčkách to bylo ještě horší – hrozně nestabilní, cítil jsem se na tom dost nepříjemně a nejistě – měl jsem pocit, že každou chvíli půjdu k zemi…

      0 0
      • Martin  

        Ta páska mi přijde úzká, zkusil bych širší.

        0 0
        • djx  

          Jo, to jo, tahle je užší, ale byla tam i 23mm, která zabrala skoro celou šířku ráfku, ale dopadlo to stejně. Možná je ale problém v tom „skoro“ – pokud tam třeba bude ještě o chlup širší, tak už se nebude mít kam posunout, pokud bude z obou stran zaseklá, tak uvidíme… :) Dnes nebo zítra má dorazit ta Gorilla…

          0 0
          • Martin  

            Problém bude v tom skoro, tu gorilu sis dal jak širokou? U bezduší se doporučuje páska o 2 mm širší, než je vnitřní šířka ráfku. Zkusil bych to stejně, i když máš duši.

            0 0
        • jardalee  

          právě ten výběr pasek moc velkej není a tady je problém ta výrazná prohlubeň kde to navíc vyvrtali az do kraje a o to přesně píchne

          0 0
        • Zdeněk HK  

          Naopak, já bych doporučil zkusit užší, aby byla pouze v žlábku.

          Nebo zkusit toto: plastová záslepka

          0 0
          • obda  

            Vzhledem tomu, že díry zasahují mimo žlábek, tak by páska jen ve žlábku nefungovala.

            0 0
          • djx  

            Tj, jenže díky tomu, jak má ten žlábek hladkej a kulatej profil, tak ta páska z něj lehce vyjede, byť je nalepená.

            Budeš se divit, ale to s těma záslepkama už mě napadlo taky :) Teoreticky by to mohlo být naprosto geniální řešení :)

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
      •  

        Nevím proč tam dělají díry jako do pr… Když by stačilo aby byly o cca 1 mm větší než hlava niple.

        0 0
        • jardalee  

          nejhorsi je ze nekteri vyrobci pouzivaji uplne stejnej vrtak i na rafky kam se evidentne nevejde :) tady pro zajimavost profil rafku ,kterej byl proste nepouzitelnej oni nejenom ze tu diru vyvrtali od kraje ke kraji v tom prohloubeni ale obcas to zasahlo i dal do te dalsi komory :) no a vyreseno levnejsima taurusama kde bylo uz vsechno v poradku a krasne 16mm textilni vysokotlaka paska dosedla a ani se nehla

          0 0
          •  

            Taurusy taky používám,jen mne vytáčí ta zas.aná drážka.

            0 0
      • Markony  

        Přesně tuhle pasku sem měl a p necelém roce byla v háji defekt na vnitřní straně duše, vyřešeno kvalitní paskou a je klid testováno v Jeseníkách

        0 0
        • djx  

          Musím tam konečně nalepit tu Gorillu (furt jaksi není čas) a uvidím, jestli to zabere. Dám pak určitě vědět, jestli to pomohlo :)

          0 0
    • jardalee  

      asi jediné nalepit tu bezdusovou pásku ,bohužel tyhle ráfky maj úplně nesmyslnej profil pro pásku a vůbec nechapu proč to tak vyrábí ,to o co pichnes není nipl ale ta hranka te díry ,ta prohlubeň je prostě problém ,já mel podobný silniční ráfky a šli do popelnice neustálý defekty o ty díry ,vůbec sem nepochopil jakou pásku do nich dat když sem dal úzkou která krásné v tom žlábku držela ,tak se ukázala díra ,když sem dal širší tak občas to zase už zavazelo plaštům

      0 0
    • djx  

      Tu Gorillu jsem vzal 25mm – kdyby to bylo furt málo, tak tu pásku využiju nějak jinak, to je fuk :-)

      Ale asi se začíná rýsovat, v čem je problém – nakonec bude snad nejlepší vzít nový ráfky a prostě to jen nechat přeplíst… :)

      Mám to na nábách DT Swiss 340, stejně tak dráty DT Swiss – můžete někdo dát tip, který by byly OK? Asi něco z tohoto… http://www.bottico.cz/…yrobkysk.php?… (čučím, jak je ten výběr velkej :))

      0 0
      • jardalee  

        dt swiss určité dobrej výběr a vzhledem k pevnosti a kvalitě bych se nebál tech jedno komorových ,kdybys mel levnější kolo tak teda stačí i remerx top disc a páska swalbe 20mm tahle kombinace me na kole kde na nich byl plast 32mm a tlak okolo 70–80psi 3roky bez problémů

        0 0
    • Hadato  

      Podobný problém jsem před léty řešil na městském kole. Páska se posunovala díky plášti, který se protáčel při brzdění i při 4 bar (plášť byl starý a guma byla už zteřelá, ale bylo mi škoda ho vyhodit – Race King Supersonic). Buď to odnesla duše u ventilku (prostě se ventilek vyrval z duše) nebo se páska posunula tak, že odkryla díry pro niple.

      Vyřešeno vyhozením pásky a přelepení klasickou elektrikářskou páskou v několika vrstvách a aplikace tenké vrstvu chemoprénu na patku pláště, aby plášť neklouzal po ráfku (ne vlepení pláště do ráfku – lepidlo zaschlo před nahozením). Pro klid v duši bych přebrousil otvory pro niple před aplikací pásky.

      Poznámka: Páska bude samozřejmě fungovat jakákoli, nicméně elektrikářská páska je nejlevnější řešení se kterým se dobře pracuje – páska je pružná a velice dobře se přizpůsobí ráfku.

      0 0
    • Markony  

      Měl jsem podobný problém ráfek sem natřel chemoprénem počkal až zavdal a dal pasku pak vše OK , tet jsem měl pasku forse a ta je na-nic moc tenká a protlačila se dírami nechal sem ji tam a přidal modrou od Schwalbe a zatím klid . Dobré zkušenosti jsem měl paskami Remex ale i tu jsem pak na konec nalepil pro zicher .

      0 0
    • djx  

      No, takže včera dorazila ta Gorilla :-) Vypadá docela festovně, ale já raději zůstávám při zemi, protože už nevěřím ničemu :) Ta šířka vypadá OK, vychází zdá se akorát od hrany k hraně, takže by si patka pláště mohla dosednout na ni… No, uvidíme, jestli ani tohle nevyjde, tak kupuju nový ráfky, bo na tohle už fakt nemám nervy ;-)

      0 0
    • Twitko  

      reaguju docela pozdě, tak to hodím až sem nakonec … hele mě docela zaráží tahle pasáž :

      Dřív jsem foukal běžně skoro 4 atmošky a úplně v pohodě. Pokud (hlavně zadní kolo) nafoukám pod 3 atm, tak to kolo hrozně plave a celkově je to hodně nepříjemný. Pláště mám Continental Trail King, na kterých je uveden maximální tlak těch 3,5 nebo snad 4 atm. – i pokud by to z tvýh pohledu bylo hodně, tak „technicky“ by to ten ráfek atd. měl přece ustát …

      Jak už bylo řečeno, 4 je strašně moc. I 3 jsou hodně moc .. a pokud, jak píšeš, to pod 3 „plave až nepříjemně“ … není spíš něco s ráfkem? Já mám oblečenej s batohem taky kolem 100kg a s dušema jsem foukal na cca 2,2 baru. Pokud jsem dal 2bary nebo míň (dejme tomu 1,8) pak jsem spíš riskoval defekt, ale nikdy jsem nepozoroval nějaký plavání … tohle mi přijde divný. Fakt je ten ráfek OK ?

      Možná jsi mu „pomohl“ sám (???) Ráfek nemusí ani zdaleka vydržet max tlaky co duše … kupoval jsem teď DT ráfek co má uvedený max tlak 3 bary. Netuším jakou má v reálu rezervu = co by mu těch tvých „běžných“ 4barů provedlo (třeba po delší době) … no a neznám ani tvůj konkrétní ráfek .. jen píšu co mě napadá …

      jinak z niplu by žádný drát vyčuhovat neměl … pokud jsou dráty správně dlouhé, pak by to mělo vycházet max po vrch niple … ale to už tu myslím zaznělo …

      0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        To „plavání“ je velmi individuální.

        U mě se zejména projevuje při rychlé jízdě na površích typu „tenká vrstva nesoudržného jemného štěrku na udusaném podkladu“. Také záleží na rychlosti a potřebě manévrování, mám v okolí několik šlapavých segmentů po vyspravovaných lesních cestách, dají se jet ‚normálně‘ – pak to drncá či houpe (podle umu jezdce a nastavení pružení/tlume­ní/tlaku v pláštích), nebo rychle – pak ovšem taknějak_pluješ_po_po­vrchu; ten pocit je třeba si připustit a zvyknout si na něj, ne každému je příjemný. Zkoušel jsem segmenty i na trekovém kole s obutím 42 mm a dušemi, cyklokrosce 33 mm s dušemi i bez nich, je to vždycky podobně (v relativním vztahu k jinak používaným tlakům).

        Foukání velmi závisí na způsobu a intenzitě šlapání, se 100 kg na lehkých=tenkých a měkkých pláštích považuji osobně na zadním 2,2 bar u bezduše skoro za minimum, právě kvůli šlapání. Samozřejmě, s ohledem na povrch a vzorek pláště se bude hodnota mírně lišit.

        S 90 kg je můj (zdůrazňuji, že můj, na mé trasy a můj způsob jízdy a mé naladění vidlice) kompromis do sucha 1,6–1,8 přední a 2,1–2,3 zadní, bezduše, Scylla 27,5". Ano, dovedu jet i na třeba 1,2 a 1,5 bar, ale neshledávám v tom už žádnou výhodu, zejména pocit na výše popsaném polosypkém povrchu je nic moc – to už raději víc nafoukat a prohrabávat se. A také odezva na šlapání vyšší frekvencí a silou na asfaltu je nic moc.

        Takže docela velmi dobře chápu, že dostává pod 3 bary mořskou nemoc, moje ctěná polovička to má podobně. Posuzoval bych vždy konkrétní deformaci pláště, která zohlední jak obutí, tak ráfek a posed jezdce.

        0 0
        • oddie  

          A nejvíc dělá měřák, to takhle foukám pumpou z Lidlu a na ukazateli 3 bary, taky říkám, že pod 3 bary je to na ho…, a pak si pořídím extra měřák a vono je to reálně jen 1,9 :D

          0 0
          • Twitko  

            :-) to je fakt … mam doma dve pumpy a merak – kazdej ukazuje jinak. Nakonec jsem za „pana domu“ ustanovil merak od Schwalbe … pumpa Topeak se od nej lisi o 0,1 baru nahoru – to jde, ale starej Zefal ten si zije ve svym vesmiru .. ukazuje asi o 3/4 baru nahoru …

            Krab – (at nepisu extra odpoved) .. plne s tebou souhlasim, ze je to individualni .. kdyby napsal pod 2 nebo 2,2 to „strasne plave“ tak nereknu ani popel. Ja taky nejezdim zadny extra nizky tlaky (stale zkousim, ale momentalne kolem 1,8/2.0) Ale pokud uvedl jako limit ty 3 tak mi to prijde proste divny – jen muj nazor, souhlasim. A pokud dlouhodbě foukal na 4 a nedejboze vic, tak tomu rafku mohl (???) „pomoct“. Nevim, neznam ten rafek … Jako kdyby neresil "neresitelny"pro­blem, tak se nad tim ani nezamyslim, ale takhle me napadlo, zda neni pes zakopanej nekde pobliz.

            0 0
            • ˘Ö˘ Krab  

              Plavání by také mohlo vzniknout z hodně povoleného výpletu nebo málo stažené sestavy náboje na průmyslech.

              0 0
      • djx  

        Díky za odpověď, jednu věc bych vypíchl – mám pumpu BBB a tomu manometru docela věřím, nicméně, možný je všechno… ;-) Silnici foukám na 8,5 atm a vždy v pohodě – pokud tam bylo míň (třeba 5–6), bylo to poznat, že to prostě bylo měkký.

        To, co se děje na biku, pokud je tam třeba jen 2,2 atm – tak když jsem tam podobnej tlak (možná dle mýho manometru i trochu vyšší) jel po zpevněné lesní cestě nahoru, tak jsem měl pocit, že zadní kolo snad vyzuju, bylo to zleva doprava a fakt strašně nepříjemnej pocit, jako by plášť uhýbal úplně na stranu a skoro hrozilo dosednutí na ráfek. Nevím, jak líp to popsat. Prostě ten pocit, když chytnete defekt, kdy kolo měkne a trvá půl minuty, než je prázdný – ten pocit, jak to začne plavat a vy víte, že je to v háji.

        A jsem zvyklej jezdit kadenčně, tzn. ve výjezdu spíš lehkej převod a točit třeba 90 rpm, než to rvát nahrubo, takže tím spíš mi to plavání vladí.

        Mám tam hodit 2 atm, sednout na to a udělat fotku, jak ten plášť bude vypadat? Ať víme, jestli je tady zásadně něco špatně, nebo wtf… :)

        0 0
        • ˘Ö˘ Krab  

          Spíš zkusit nějaký další manometr. TTF.

          0 0
        • Twitko  

          tak ja bych asi vzal svoji pumpu do nejakyho cyklokseftu a poprosil je, zda si muzu omerit nejaky jejich kolo a pak ho zmerit nejakou jejich pumpou nebo dvema … at se dostanes do obrazu zda a jak se to lisi a kdo ma asi tak pravdu. Pokud mas teda neco pobliz a budou ochotni. Ja bych mel totez udelat se svoji pumpou na vidli, protoze mam pocit, ze to co ukazuje losuje pokazdy z klobouku ..

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
    • bessinka  

      No já měl několikrát podobný problém na různých kolech s posouváním pláště na ráfku při brždění, až hrozilo ustřižení ventilku. Vždy mě pomůže lehce hrubým pilníkem po obvodu narušit vnitřní eloxovanou hranu ráfku ,kde přiléhá patka pláště.A je po problémech s potenciálním nebezpečím rozbití huby.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • djx  

      Tak jsem se včera k tomu konečně dostal… Když už jsem v ruce držel samotný ráfky, vzal jsem hrubej šmirgl a trochu zdrsnil ten hladkej elox v té vnitřní drážce (byl jsem už nasr***) :-) Pak tam co nejpečlivěji vlepil tu Gorillu, která tam zdá se sedí na šířku akorát a v rychlosti projel kolem domu. Budu tomu muset dát větší zátěžovej test a pak asi ten plášť sundám a podívám se, jak je na tom ta páska, jestli se rozhodla opět cestovat nebo ne… A pokud ne, budu doufat, že mě to nevypeče někde v terénu… ;-)

      Jen jsem si všiml, že zadní plášť trochu háže, jak kdyby někde dobře neseděla patka, ale to si snad sedne…

      Jo, a do zadního kola jsem dal jen 2,2 ATM, ale pocitově to bylo fakt jak na vodě, tak jsem to dofoukl na necelý 3 atm (dle mé pumpy, která snad ukazuje ten tlak +/- správně)… A do předního cca 2 atm :)

      0 0
    •  

      mít takovýhle trápení tak jdu do bezduší

      0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Houbeles, Tubolito by to spravilo.

        0 0
        • Martin  

          No nevím, urvaný ventilek ani Tubolito nepřežije :D

          0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.