Pánové, tady na sev. Moravě se krade stále více… Dnes po trailech v Bílé jsem zaparkoval ve dvoře v centru Havířova. Jako už mnohokrát jsem vyběhl s várkou věcí do bytu a za cca 4 – 5 minut, ne více, jsem byl zpět ve dvoře. Co moje oči vidí… Nějaký **** stál u mého auta, kolo u něj rozmontované… Od vchodu jsem zařval a **** se dal na útěk. Nosič byl zamčený. Vím, že kolo v ProRidu není v pevnosti… a zámek už tady byl mnohokrát diskutovaný. Nad lankovým zámkem „příčník – rám“ jsem přemýšlel už dříve… Zámek na nosiči byl zamknutý, nepoškozený, na střeše bordel z hlíny, kolo tak rozhodně jemně nesundával… Ale proč bylo sundané zadní kolo? Teorie? Při přizvednutí kola v nosiči, následném sundání zadního kola /samo rychloupínák/, lze za rám snáz zapáčit a vyškubnout trubku z čelisti nosiše? Nevím. Každopádně to byla otázka hodné krátké chvilky. A já měl hodně velké štěstí… Auto naštěstí snad nikde nepoškozeno (střecha apod.). Zmrda jsem jel hledat, ale to samo bez úspěchu. Na sídlišti se ztratí lehce. Sekat zmrdům ruce!
Poučení? S kolem na střeše bez dozoru už klidný nikdy nebudu. Kolo neopouštět! Dříve jsem si i na kafe zašel do některých černějších měst… Asi jsem měl štěstí. :-) Po přečtení opak. nekomplikovaných krádeží nosičů ProDrive. Pořízení řádného lankového zámku (napíšu do FAB, ať mi ind. dají slušně dlouhé ocelové lanko, jejich zámky se mi zdají relativně festovní), odbroušení čísla už tady zaznělo…
Překvapila mne ta rychlost.
Má někdo další nápady? Dík.