• cat

    Konkretne modely Marzocchi 55 ata2 a Manitou Nixon Super. Manitou je lehci, maruska je hezci. Takze 55ka vede. Problem je, ze sem zadnou Marzo. dlouhodobe nejezdil. Koluji o nich famy, ze jsou necitlive a ze se prubeh chodu podrizuje vice dopadum z dropu nez zehlenim (samo asi zalezi na modelu). Chtel bych tedy pomerne citlivou vidlici s progresivnejsim koncem (coz bude absolutne odporovat zadni stavbe reigna). Jezdil je nekdo? Prip. kdyby uz byl na netu nejakej test, vyjadrete se, dik:)

    Anketa: kteró?

    55
    8x
    73%
    3x
    27%
    0 0
    • Dijck  

      Z tychto by som vzal marzocchi. S nixnom mam len zle skusenosti… Neuvazoval si o niecom od foxu/RS?

      0 0
    • kesu  

      mam nixna a srovnaval sem ho s lonskou Maruskou ALLmoutain SL 1 ktera pokud vim skryva stejnej system jako to co chces ty.Maruska nabizi opravdu velkou skalu nastaveni od zmeny zdvihu,pres nastaveni komprese zacatku chodu az po uplnej lock atd .A v neposledni rade ma pravdepodobne daleko lepe udelany pouzdra.Vedle toho jezdim Nixna Elite,nastaveni ma akorat komprese ktera se projevi na konci zdvihu.Je to docela dobrej figl na zvyseni komprese na konci a zabraneni chodu na doraz a neovlivnuje to chod zacatku zdvihu.A co se tyka chodu je na tom ten nixon asi o pet trid lepe.Maruska je vedle toho fakt necitlivej kram.Citlivost toho nixna bych prirovnal k Van 36 zatimco ty marusky k Tallas 36.Zase na nixnu zacinam mit po 2,5tis km uz vakl:(

      Takze maruska: Pro:rozhodne moznost nastaveni a lock,malinko lepsi tuhost Proti:fakt to neni citlivy

      Nixon: Pro:nastaveni koprese(nevim ale jak model Super,ten ma jinej system tlumeni.to co tu pisu se tyka jen TPC+).A rozhodne citlivost ktera je fakt jinde Proti:jednoznacne zivotnost pouzder a me treba dost stve celkovy spracovani-nemam z toho pocit kvality

      Moje volba by padla urcite na Van 36 ale rozhodne verzi RC2 a nebo na Lyrika Uturn ale spis na Foxe..

      0 0
      • cat  

        No stou citlovosti: neni to tim, ze maruska byla vzduchovka a Nixon puzina? Marzocchi ted vede pro 55ku velkou reklamni kampan, ze je to neco jako jako revolucni vidlice: proto se ptam specialne na tu citlivost- treba udelali velky krok vpred, ale to se asi dozvim az od nekoho, kdo si ji projel. Jo kdybych si moh vic vybirat, tak vezmu lyrika. Jinak diky za postrehy.

        0 0
        • kesu  

          ano urcite to an to melo vliv ale ja bych tu vzduchovku proste nebral prave kvuli citlivosti

          0 0
          • cat  

            Proto prave doufam, ze sou s 55kou o kus dal. Jako vzduchovka meprekvapila prave Tora- chova se podobne jako Pike. Na cistlivost bych si rozhodne nestezoval, prubeh chodu me sedi. Kdyby mela vyssi zdvih a tak brutalne se nekroutila(korunka je od plaste prodrena cca. 3mm), vubec neuvazuju o vymene.

            0 0
            • kesu  

              hele ale ten system je i u ty 55tky porad stejnej nemyslim ze by se to mohlo vyrazne zlepsit

              0 0
              • cat  

                To je asi jedinej duvod, proc porad uvazuju o nixonovy. Doufam, ze se do vanoc objevi seriozni test. Moznost projet si ji asi nebude.

                0 0
            • Dijck  

              Byt na tvojom mieste, siel by som do Lyrika:) Citlivy je az az…

              0 0
              • cat  

                Ale kdo mi na neho da penize?

                0 0
                • Dijck  

                  Skus jazdeny, alebo pozri na Ebay…

                  0 0
                  • cat  

                    No lyrik je taka vysnena vidlica. S ebay nemam zkusenosti- jak se tam nakupuje?

                    0 0
                    •  
                      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                      0 0
            • JSt  

              ti nerozumim. jak, ze je korunka prodrena od plaste? nevim, kolik vazis, ale tora se rozhodne brutalne nekrouti ;-).

              0 0
              • MlokCZ  

                Nevim kolik a kde má prodřenou korunku, ale mrkni na čem vozí Toru a s jakými plášti. To se pak nemůže divit ničemu (problém opravdu nebude ve vidlici).

                0 0
                • JSt  

                  prave si spis myslim, ze ma vidlu odrenou od nalepenyho blata na plastich nez od toho, ze by se kroutila.

                  0 0
              • cat  

                Napsal sem to blbe… u mustku od plastu a to rozhodne bez blata. Pri dopadech nebo kdyz se hodne opru do pedalu.

                0 0
                • mar_tin1  

                  to by som hladal problem skor v kolesach

                  0 0
                • fousek  

                  Hmm tak to mas Toru nakou gumolvou, ja sem s ni obcas skocil nakej vetsi skok (okolo 1m na vejsku) a nic odrenyho sem nemel, ale byla to pruzina

                  0 0
                  • cat  

                    Je pravda, ze plaste sou na toru pomerne siroke a predni je lehce vyosene. Ale pevna osa je pozadavek cislo 1.

                    0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • cat  

      Ted sem zistil uhel hlavovky s marzochou- 67,5°, coz by este melo byt cajk.

      0 0
    • kali222  

      hele urpime,ma skocna vidlice cenu na jezdeni ikdyz chcete velky neduro?

      0 0
      • kali222  

        aha ja si poplepl 55 a 66 pardon

        0 0
        • cat  

          No kdyz je chut, vyjedu si zaskakat.

          0 0
          • mr.antik  

            to je právě z mého pohledu nevýhoda nixona – nemá štelování tuhosti, takže když vím, že budu skákat, nafoukám tlumič ale předek je zbytečně měkej a nenaděláš nic. Ale zas normální nerovnosti je to super

            0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Berkut  

      Ja jazdim marzocchi ALL MOUNTAIN SL 1 2007 na rame Specialized SX trail III …a je to uzasna vidlica …to s tou citlivostou nieje pravda lebo citlivost a tvrdost si nafukas aku chces a je pravda ze ju treba troska zabehnut ale netrva to dlho …tuhost velmi dobra mam tam saint s 203 mm kotucom …nastaveni je na nej fakt vela ktore ani nevyuzivam ale ozaj funguju …system ATA funguje skvele …jazdim na tom ENDURO ,FREERIDE a DOWNHILL ale ziadny brutal …cize ja odporucam 55ku aj ked som nejazdil Nixonu

      0 0
      • MlokCZ  

        Nechci hodnotit citlivost Marcocchi All mou., protože jsem ji nejezdil. Ale rozhodně neplatí, že citlivost si nafoukáš jakou chceš. To nejde u žádné vidlice, nikdy citlivost nebude lepší než dovolí pasivní odpory vidlice ať má nastavování jakékoliv. Takže maximálně může mít možnost nastavením citlivost snížit, ale nikdy nepůjde zvýšit přes tu hranici pasivních odporů. A ty pokud jsou větší, tak nikdy citlivá nebude.

        Pokud si tedy nejezdil ty vidlice obě, tak nemůžeš říct nic o tom, jak moc je citlivá oproti Nixonovi.

        0 0
        • lubos  

          Jo, jenomze pasivni odpor ma konstatni hodnotu, kdezdo pri jezdeni rychlost a sila zanorovani uz konstatni neni. Z toho pak plyne ten paradox, ze vidlice, pri stlaceni rukou je necitliva, ale v terenu citliva je ;o) Tak bacha na to.

          0 0
          • MlokCZ  

            Ten paradox z toho neplyne.

            Při větší rychlosti a větší síle na větší překážce v reálu už také nejde o pouze o citlivost, tam se pohne jakákoliv vidle (tam už jde zase především o jiné věci jako průběh a velikost zdvihu, tedy o kolik se vidlice pohne a jakou část překážky vyžehlí). Ale i v takovém případě bude pocit u citlivější vidlice rozdílný. Vždy totiž dostaneš do rukou nejprve ránu rovnající se síle nutné na překonání pasivních odporů a teprve pak se vidlice může pohnout do zdvihu.

            No a drobných nerovnostech pak samozřejmě ani nemluvě.

            Já bych řekl, že je to právě naopak. V ruce poznám citlivost jen přibližně, ale drobné rozdíly nerozliším. V reálu se pak pozná i ten drobný rozdíl.

            Pokud je vidlice necitlivá už v ruce, tak v reálu to opravdu nidky lepší nebude, naopak tam se to projeví zcela naplno.

            0 0
    • mr.antik  

      Nechci plýtvat dredama a proto trošku mimo – potřeboval poradit co se týká nixona (06, elite). Mám tam pružinu z výroby (doufám) a poslední dobou zjišťuju že by to chtělo tvrdší (s výbavou se v pohodě vejdu do 70kg), nevíte jestli se dá sehnat, případně kde a neleží někomu náhodou doma ladem?

      0 0
    • burnout/syndrome1  

      Marzocchi 55 jsem držel v ruce,zkoušel jen o podlahu,byl to systém pružiny s možností dofukování,ci­tlivost takto člověk asi moc neposoudí,ale nezdála se mi necitlivá,35mm nohy,moc pěkný disajn,lock,změna zdvihu,za nějakých 15000 Nixona znám jen pružinovku,jenom krátká projížďka,nebyla to žádná hrůza,normálně funkční,dobře citlivá vidlice. Já bych asi bral tu Marzocchi

      0 0
    • dancing dog  

      Tak s tímto dilematem jsem se též nedávno také potýkal, zda na kupovaném RB fullu ponechat pružinový Nixon nebo tam pořídit Marz. 55, viděl bych to tak, že pokud máš do 80kg, tak nixon bude vážně „Super“, nad 80,85 kg bych bral raději tu Marii… Já to nakonec vyřešil tak, že si počkám na Epicona či XC Pro od Milana Slance…

      0 0
    • warzone  

      z tychto urcite 55,nastavenia,hrub­sie nohy a je to novy hit,podla mna to nebude to zas az take necitlive…ale este popozeraj tu Vanillu 36 ci Lyrik…

      0 0
      • cat  

        No uz je to davno vyreseny:)

        0 0
        • warzone  

          no nejak nevidno vo fotkach…:o)co to nakoniec je a aka je spokojnost?

          0 0
          • Misiak  

            ani sa nepytaj :D

            0 0
            • warzone  

              tak jo :p takze Nixon

              0 0
              • Dijck  

                :D nie, velke M. Tento thread myslim dokonale vyjadruje spokojnost uzivatela"Cat" s 55kou:)

                www.bike-forum.cz/…4/forum.html#…

                0 0
                • cat  

                  :-/

                  0 0
                • Misiak  

                  esteze si mu poradil kde ju zohnat. takto by mal nixona a spokojne by jazdil :P

                  0 0
                  • Dijck  

                    No pockaj, ja som Ti akurat povedal kde kupit lyrika. To, ze si si odtial zobral asi tu najproblematickjsiu a najskradesiu vidlu v kategorii uz bol tvoj vyber neskuseneho mladika:)

                    0 0
                • cat  

                  Jo, muzes za to ty…chci zpet svoje penize…nebo tvou VAN.

                  0 0
                  • Dijck  

                    No pockaj, ja som Ti akurat povedal kde kupit lyrika. To, ze si si odtial zobral asi tu najproblematickjsiu a najskradesiu vidlu v kategorii uz bol tvoj vyber neskuseneho mladika:)

                    0 0
                    • cat  

                      Stejne byl drahy ale je fakt ze misto reseni problemu sem mohl pockat a setrit- napr ted koupit z chainreacti­oncycles. Jak rikas mladym lidem se design marzocchi velmi libi a lyrik by byla treti RS v poradi. Jak vzduch tak pruzinu sem mel, takze si dovoluju odhadnout, ze by se prekvapeni nekonalo. Navic RS je znacka, kde si vidle jsou charakteristikou podobne.

                      0 0
                      • Dijck  

                        No pockaj, to ja potom ako niesom mlady? :>>

                        0 0
                      • MlokCZ  

                        Jak které vidlice. Lyrik je třeba progresivní minimálně, Pike a RVL už trošku více (ale pořád akorát pro dané použití) a taková Reba bez u-turnu je progresivní velmi (a aby to nebylo jen srovnání vidlice jiné kategorie, tak Reba s u-turnem je progresivní o hodně méně než ta bez něj).

                        A pak citlivost, ta se velmi liší u některých typů a k tomu ještě dost kus od kusu. Třeba se objevily pružinové Recony s odtrhem 15kg (na pružinu hodně bída) a oproti tomu pár superkusů vzduchových RVL s odtrhem kolem 7kg.

                        Tedy s podobnou charakteristikou bych to moc neviděl, rozdíly jsou velké.

                        0 0
  • assassin

    …a srat se s tim do fora kde je to vsem tak akorat sumak…

    nerad vydelavam penize tak ze otravuju ostatni…

    0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.