NN/RR vs. Python MRC High vs. Nanoraptor Race

48 nepřečtených
  • ysion

    Mám problém s výběrem pláštů na Treka 8000. Shánim něco rychlejšího, silnice/terén 70/30, na suchý povrch, aby trochu vydrželi, moc nevážili a cenově dostupný (vzhledem k výdrži). Pročet jsem tady už pár diskuzí, ale pořád nevím, nemám s žádmým z těchto pláštů zkušenosti. Přemýšlím o : Nobby Nic 2.1 / Racing Ralph 2.1 ('08) – váha 970g, cena ± 1410,–. Hutchinson Python MRC High 2.0 – váha 1120g, cena ± 1780,–. WTB Nanoraptor 2.1 Race - váha 1040g, cena ± 1430,–. Popřípadě vyplatí se i ekonomické verze Python 2.0 kevlar (váha 1150g, cena 1320,–)? Nebo úplně něco jiného? Děkuji za názory.

    Anketa: Jaký tedy?

    7x
    54%
    3x
    23%
    0 0
    • petebike  

      nanoraptory – ted jedu na nich 3 sezonu /porad jedny/ 0 defektu pri zavodech…

      0 0
    • Lister  

      silnice/terén 70/30…

      Nad tímhle bych se zamyslel, to bude někde chyba :-). Asi jseš ve stejné situaci jako já, že do pořádnýho terénu si většinou musíš dojed po silnici, ale snažil bych se to omezovat. Tedy pokud ti jde hlavně o to aby ti pláště vydrželi, protože na asfaltu mizí skoro všechno. A zvlášť dva z tvých kandidátů. Schwalbe jsou obecně známé menší životností na asfaltu – pičítej že při takovém nasazení jaké máš ty, tak vzadu určitě nedá víc než 1500km. Pythona jsem nejezdil, ale pokud na tom bude s odolností stejně jako Bulldog, tak na asfalt taky nic moc – po 1000km vzadu už je taky minimálně ve 2/3 životnosti. Vepředu se drží statečně, takže uvažuju, že k něm koupím dozadu právě Pythona MRC High 2,0, protože jinak je to dost líný, ale v té kombinaci by se to mohlo dost zlepšit.

      Pokud ti jde hlavně o rychlost, tak bych asi nekombinoval NN/RR, ale koupil jen RR a to hned 3 kousky – jeden dopředu a dva dozadu, případně pokud bys chtěl opravdu NN/RR tak vzít jednoho Nobiho a k němu 2–3 ralfy – to bude tak akorát :-)

      0 0
      • ysion  

        Silnice/terén 70/30 jsem ai trochu přehnal, mělo by to být něco kolem 50/50 s postupnym zvyšovánim (snad) ve prospěch terénu, i když lehčího. Jde mi o to že teď mám pláště Bontrager Jones XR 2.25 a 2.2, jel sem teď náký ‚cyklostez­ky‘ a zdaj se mi trochu línější. Nevim jestli to neni blbost, ale od Pythonů mě trochu odrazuje zvětšený vzorek na stranách o 1,5 mm (aby pak neměli obdélníkovej průřez). Jinak díky za názor.

        0 0
        • fluider  

          Nečudujem sa ti, že chceš vymeniť tie Bontragery, tiež ich jazdím a dúfam, že ich čím skôr zoderiem aby som ich mohol vymeniť za spoľahlivejšie, ale skôr opačným smerom ako ty, viac do mokra, skál a bahna.

          0 0
    • jonti  

      Python a nanoraptor vydrzia z tychto plastov najdlhsie, tak jazdis castejsie blato, tak ten python, inak nano.

      0 0
    • MlokCZ  

      Pokud chceš jezdit tolik asfaltu a půjdeš do té varianty Schwalbe, tak místo RR dej SS. Ten vydrží tak 2× tolik co RR a nebude na asfaltu hned pryč.

      0 0
    • alex33  

      Momentálně testuju kenda karma kevlar pro l3r 2.0 ve skutečnosti tak 1.9 váha 442+473 cena 490 kus.Prý celkem vydrží dnešní testovačka na asfaltu se kutálí nádherně v mokrém výjezdu kameny s udusaným bahnem drželi krásně dokonce i když jsem šel ze sedla

      0 0
      • Luma  

        nebo Karmy v drátu,váha cca 570g,na asfaltu jedou jak galusky a v suchém terénu podrží a jsou rychlé.A vydrží opravdu hodně-šířka je udavaných 2,0 takže jsou i pohodlné.

        0 0
      • drhor  

        Kde jsi sehnal tu karmu za ty peníze. někde na netu ?? Dík.

        0 0
        • Luma  

          Bohužel měli je u nás v krámu a vzal mi je před nosem,byli sundané z nového kola.A u nejsou:-/

          0 0
        • Luma  

          To odpovídám za Alex33,sám jsem mu je doporučil

          0 0
    • Daf  

      Muzu doporucit Pythony i Nanoraptory jsou dost dobry. Ralphy jsou uz moc odlehceny a v kamenitejsim terenu bych se o ne dost bal. Jeste se mi moc libi Maxxis Crossmark. S tim ale nemam zadne zkusenosti.

      0 0
      • RomanH  

        Crossmark je v pohode. Mam na nem v zadu odjeto cca 500 km, oproti Ignitoru jede rychleji, v terenu drzi skoro stejne a vypada, ze vydrzi dele, ale to se uvidi. Na predku vozim Meduzu.

        0 0
    • Sobi  

      Nejlepší podle mne NN a SS

      0 0
    • poiko  

      přihodim si taky otázečku: MAm vepředu PYthona a dozadu si chci koupit něco podobného jako tady kolega. Rozhoduju se mezi Nanoraptorem, Rancherem a tedko jsem si tu objevil ještě ty Karmy (jsou vhodné na zadní kolo?). Chtěl bych lehký plášť, „co jede“. Cena kolem 600–700 Kč.

      0 0
      • kubad  

        mě se kombinace nikdy moc neosvědčily – navíc python jede celkem slušně :-)

        0 0
        • Lister  

          Mě se zase nikdy moc neosvědčilo jezdit oba pláště stejné :-) Prostě dopředu potřebuju pořádný držák (asi blbá technika), vzadu stačí středně velká zubačka, ale hlavně aby to jelo, protože zadní plášť dělá odhadem tak 75% (můj soukromý odhad nic exaktního) celkového odporu.

          0 0
          • MlokCZ  

            Zadní plášť opravdu dělá určitě většinu a těch třeba 75% to být může (přesně těžko říci, nedivil bych se ani třeba 80%), ale na druhou stranu pokud nedáš dozadu něco extrémního, tak to také není tak hrozné, pokud se někam neženeš.

            Jsem teď přehodil z Albert/SS na NN/NN a i přes NN na zadním to není nic hrozného. Jede to nepatrně hůře na asfaltu než Albert/SS, ale rozdíl je hodně malý. A teď jak to pořád není vyschlé, tak jsem si NN na zadním v so a ne fakt užil, do výjezdů to byla paráda. Takže to vidím, že u NN/NN zůstanu pořád, i když bude sucho a RR tam dávat nebudu (SS nemůžu, když tam chci mít teď UST verze a SS ve 2,25 UST není).

            0 0
            • Archer  

              Nikdy nerikej nikdy :)

              RR vzadu docela dobre drzi. Zalezi ovsem na tom, zda mas po ceste do „reviru“ asfalt nebo zpevneny cesty. Pokud ano, a hodne – dal bych dozadu RR.

              0 0
              • Lister  

                Zalezi ovsem na tom, zda mas po ceste do „reviru“ asfalt nebo zpevneny cesty. Pokud ano, a hodne – dal bych dozadu RR.

                přesně v téhle situaci jsou bohužel právě já, proto potřebuju aby to vepředu drželo, ale zároveň aby to hodně jelo a proto volím dopředu dobrý držák a dozadu vždy velmi rychlé pláště. Předtím jsem 4 roky jezdil vepředu i vzadu Speedmaxy, tak mi nikdy nepřišlo, že mi chybí záběr :-)

                0 0
                • MlokCZ  

                  Já bych klidně NN/NN jezdil i u vás. Sice tam asfalt někdy nutný jezdit je, ale zase tak tragické to není. A několik výjezdů jsem u vás nedal když jsem tam měl na zadním SS. Třeba když jsme jeli Zlatý chlum, tak ten jeden nejtěžší úsek od Rejvízu. Za sucha a odpočatý bych to dal v pohodě celé. V obou případech to bylo ale mokré, poprvé méně a i jsem poprvé byl odpočatější, to jsem to dal až na poslední dva metry celé a bylo to o chloupek. Na podruhé to bylo mokré více + větší únava a to jsem zkončil už cca v polovině toho úseku. Poprvé bych to s NN na zadním dal určitě, podruhé asi ani s NN ne.

                  Samozřejmě hlavním limitem byla fyzička a ne plášť, jenže když odejde fyzička, tak pak končím nepřímo na technice. Tím myslím, že není už síla ve výjezdu zrychlit když je třeba a pomaleji to s horším záběrem dát nejde, ale s lepším pláštěm jo.

                  Ale samozřejmě je na každém, co bude preferovat.

                  0 0
              • MlokCZ  

                Po cestě do terénu asfalt nemám. Teda když nepočítám 5m chodníku a 5m přejetí silnice :-)

                Rychlejší pěkné cesty ale jezdíme poměrně dost, tam by RR stačil v pohodě. Asfalt občas také nějaký je, ale ne moc. Takže bych si na možná 70–80% vyjížďky s RR pomohl, ale nevim jestli mi to za to stojí, když jsem turista a nikam nespěchám. Nejrychlejším v partě nestačím ať tam dám RR nebo NN a zase na druhou stranu nejsem téměř nikdy ten na koho se čeká.

                A teď zatím když pořád to bahno neschne dovyschnout, tak zatím není co řešit. Až bude snad už brzo úplně sucho, tak by se nad tím UST RR na zadní dalo uvažovat.

                Zajímalo by mě jak je na tom nový RR na zadním s defekty, jestli jako starý, tak nic moc. Samozřejmě s UST to bude o něco lepší, ale zase pak ten defekt když náhodou přijde bude mnohem větší opruz, hlavně to zasrání od NoTubes sračky až tam budu dávat duši na dojetí.

                0 0
              • MlokCZ  

                A jak je na tom nový RR ohledně defektů? Boční výstupky už má nový RR skoro stejné (nebo úplně?) jako NN, tedy v zatáčkách by už nebyl v kombinaci NN/RR limitujícím faktorem. A jak je prosím vysoký vzorek u nového RR v reálu? Má aspoň celé 3mm?

                Si to ještě musím rozmyslet, dva NN UST mám doma, ale potřebuju i na druhá STčka a pak vzadu ať už RR, tak NN bude mizet dost rychle, takže musím donakoupit. Tak ještě tedy ten RR zvažuju. Kdyby klasická verze (neUST) nového RR na tom byla s defekty lépe než ta minulá verze RR, tak to už bych u UST verze mělo být v pohodě a to by šlo.

                A nějaké srovnání chování RR starší a nový prosím nemáš? Já byl celkově se starým RR celkem spokojený, tan plášť jel super, ale nelíbily se mi defekty (skoro všechno trny, takže to by s UST snad problém být neměl) a pak ten záběr byl oproti NN výrazně horší. Pokud nový RR se záběrem k NN oproti starému aspoň trošku přiblížil. Ohledně záběru se mi nový vzorek zdá lepší, ale to jsou jen čistě dohady, když jsem ho nejel.

                0 0
                • Archer  

                  Defekt zatim jsem nemel. Novy RR je urcite lepsi nez stary. Zaprve – je sirsi, a je to videt. Zaber taky dobry, pokud nelepi bahno. A kdyz se nalepi, tak i NN je na hovno ;)

                  Ja po ceste mam prave hodne asfaltu, tezko mu vyhnu, a rychlostni rozdil mezi NN a RR vzadu je docela citit. Spis, me nejde o rychlost, ale spis o unavu. NN proste zere vic sil…

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Tak jasně, jakmile se zalepí NN, tak je to už taky naprd. Ale NN se extrémně rychle čistí na univerzální plášť (nespeciál na bahno).

                    Já právě občas asfalt také mám, i když ne nějak moc. Většinou to u nás dopadá tak, že trasa se naplánuje téměř bez asfaltu (třeba s 5km krátkých přesunů, kde to jednoduše jinak nejde) a pak do toho něco vleze a najednou je asfaltu o něco více. Nejčastěji, že je to nakonec moc náročné a někteří nebo všichni už jsou unavení a na konci se dojíždí kus po asfaltu. Třeba minulou neděli to byl extrém a nakonec bylo snad skoro nějakých 40–50% celé trasy po asfaltu (v půlce trasy, kde měl být oběd bylo zavřené úplně vše, co bývá otevřené a dále po plánové trase v dohledu po cestě žádná jiná možnost, takže nouzově jsme to zcela přeplánovali, protože hlad byl veliký :-) ). Ale takový extrém se nestává často.

                    Ale poměrně dost najedem po poměrně pěkných rychlých cestách (když je sucho), takže tam by se rychlejší plášť využil na zadním. Těžší terény jsou vždy menšina z výjížďky a sem tam se stane, že ani moc těžší terény žádné nejsou.

                    Takže pořád váhám, to co píšeš o RR je pozitivní.

                    Na Turneru ale pořád na zadním NN máš, ne?

                    0 0
                    • Archer  

                      Uz tam davno mam RR. Neslo ho sehnat v CZ, trochu to trvalo, nakonec jsem ho nasel v Nemecku (ten adres, co jsem ti dal).

                      Takhle to vypada, kdyz se zalepi bahnem: http://www.pbase.com/…age/96497995

                      Ale treba tady http://www.pbase.com/…age/94649695 (fotka z Brd) to nebylo tak spatne, bahna bylo dost, ale nelepilo se. Drzalo super. Dobre to jelo i nahoru http://www.pbase.com/…age/94649616 :)

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Asi zkusím dnes nebo zítra za draho tady koupit jeden UST RR na vyzkoušení, jestli ho tu náhodou budou mít. Když měly NN, tak možná RR taky, měly od RR hodně variant, jen jsem se minulý týden na RR nekouknul cíleně jestli i UST.

                        Protože když objednám ze zahraničí, což pak objednám určitě, tak jich rovnou chci vzít více najednou a ještě budu chvíli čekat, takže to už musím si být jistý kolik kterých vezmu. RR bych musel vzít ještě více než NN (to bych viděl tak ještě další 3 kusy vzít), tam budu muset měnit dříve (zásadně nesjíždím vzorky do mrtě, ale poměrně brzo měním, aby plášť zachoval vlastnosti a i když mi obecně pláště vydrží poměrně dost, tak to dřívějším měnění zase tu životnost dost zkrátí – u RR staršího jsem měl 1500–2000km na plášť, jak kdy).

                        A poslední dotaz, nějak to zapadlo asi v tom mojem předchozím delším příspěvku. Kolik a jakého tmelu tam dáváš? Já dal teď 50ml Notubes na jedno kolo. A jak moc mám čekat, že budu ********, až teď budu NN sundavat ze zadního kola (tedy pokud tu budou RR mít)?

                        0 0
                        • Archer  

                          Pokud vim, oficialni dovozce Schwalbe v CZ (www.imexpo.cz) nema novy RR 2.25 v UST provedeni. Maji to v katalogu, skladem ne.

                          Tmel davam taky kolem 50–70ml. Moc spiny z toho neni, oplachnes vodou a hotovo.

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Tak už je na kole jeden drahý kus RR na test. Jak jsi psal, že je širší, tak jsem si řikal, že ne o moc na základně měření NN. NN jsem měřil nafoukaný na max když jsem ho nasazoval, to měl 54mm rovných, po ufouknutí na provozní tlak 53,5mm (a u klasických jsem měl vždy kolem 52–53mm). Tak si řikám, jestli bude RR stejný, že sice nepatrně širší bude, ale zanedbatelně. Nafoukám a to samé jako NN. Ale nedá mi to a přeměřím znovu NN, protože se mi zdá nepatrně širší a ono jo – už má při provozním tlaku 55,5mm. Se ty UST nějak víc vytáhnou po chvíli projetí, to klasika ne. Takže předpokládám, že ten RR na tom bude stejně a zkončí na cca stejné šířce po projetí jako ten NN (nebo možná jen pár dnů po nasazení i bez projetí).

                            A to jsem rád, to už se šířka blíží těm proklamovaným 57mm, co by měly mít.

                            0 0
                            • Archer  

                              Mimochodem, na kolik foukas? Na UST muzes klidne davat mensi tlak. Lepe to drzi, neposkakuje na malych kaminkach.

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                Já foukal poměrně málo i klasiku. Vozil jsem maximálně 30/35psi a minimálně 25/30psi.

                                O víkendu jsem tam měl cca 25/30 a celkem ok. O moc méně se už určitě pouštět nebudu, i když to jsou UST.

                                0 0
                            • MlokCZ  

                              Tak nakonec NN zůstal na celých 56mm a RR už má taky 55,5 (ale ten je na kole jen dva dni a nejetý, takže myslím, že zkončí také na těch 56mm). Což je pěkné a další důvod pro UST verzi. U Albertu klasického jsem měl 53mm a na 56mm šířky se dostal až Fat Albert, který je už ale zase těžký jako prase.

                              0 0
            • Lister  

              No vidím že se pořád posunuješ :-)

              Zdvihy jdou nahoru, pláště se stávají širšími a zubatějšími – kde jsou ty doby cos na NN/RR nedal dopustit a teď  už ti je i Albert/NN málo :-)

              0 0
              • MlokCZ  

                Alberta tam už nemám, mám tam teď NN/NN. Albert je v UST verzi hrozné závaží a oproti NN je to velmi malý rozdíl, Albert drží možná nepatrně lépe. Ale zase NN se lépe čistí v bahně a nepatrně lépe jede.

                Albert/SS budu vozit do rezervy na delší akce, kdyby byl problém s těmi UST.

                0 0
              • MlokCZ  

                Tak kruh se uzavírá :-)

                Před chvílí jsem koupil na test na zadní jeden UST RR. Tak uvidím, jestli na zadním nechám nakonec NN nebo RR. V reálu se mi nakonec osobně líbí nový RR mnohem více než starý a přijde, že by na defekty mohl být lepší.

                0 0
      • alex33  

        ranchera do zadu ani náhodou,ty snad hrabou i na asfaltu,v bahně totoal off.Karmy vypadají zajímavě ,ale dlouhodobě nevim co udělají

        0 0
      • poiko  

        koukam na ty nanoraptory a našel jsem je už jen na tandem biku. Nevíte nkdo, jakej je rozdíl mezi plášti (resp zřejmě směsí):

        NANORAPTOR 26×2,1 RACE 60TPI

        a

        NANORAPTOR 26×2,0 FOLDING COMP KEVLAR

        Dík

        0 0
    • ysion  

      V zásadě se teď rozhoduju mezi dvouma (třema :). Python je njdražší, nejtěžší a asi nejpomalejší (vzhledem k ostatním, nebo je rozdíl nerozpoznatelnej a sou to rychlíci všichni ? ), na druhou stranu asi nejvíc vydrží, než se dostanu do lesíka tak asi dostatečně rychlej a asi nejvíc podrží, po designové stránce se mi taky líbí nejvíc. Jen by mě zajímalo jestli má spíš kruhojev průžez, nebo obdélníkovej, z fotek moc moudrej nejsem (jde mi o to jestli nemá postraní špunty moc velký, abych pak nejezdil po placce :). Nanoraptor je trochu větší (2.1 nevim jestli výhoda nebo nevýhoda), levnější, lehčí, asi i rychlejší, v lesíku asi žádnej extrémní držák (ale asi neurazí), vzorek tak nějak normální. Karma nevypadá taky vůbec zle, ale asi nejnáchylnější proti defektům, zato nejlehčí, nejlevnější a svižně pojede, v lesíku nevim a s výrží taky ne, vzorek mi přijde dost specifickej. Jsem z Prahy a než se někam dostanu tak po asfaltkách, pak bych si rád užíval v terénu (né nijak extrémnim). Schwalbe jsem už zavrhnul. Asi to zbytečně moc prožívám. Něco koupim a hurá na vyjížďku.

      0 0
      • Daf  

        Python ma krasny kruhovy prurez a spunty temer nevycnivaji, takze na tvrdym podkladu se nemusis bat ze bude plavat. Nano raptor je na tom skoro stejne, ale je sirsi. Vyhoda lepsi trakce, nevyhoda je ze se s sirsim plastem kolo min ochotne naklani do zatacky. Mimochodem Python se da koupit i ve verzi Air Light ktera je vyrazne lehci. Pomer vykon /cena je jednoznacne ve prospech WTB. Python je podle me precijenom trochu lepsi plast, odolnejsi a na rozdil od vetsiny jinych plastu nasazeny na rafku vubec nehazi.

        0 0
        • ysion  

          Díky všem za názory. Nakonec jsem se rozhodnul pro Python MRC High 2.0. Tak snad budu spokojenej :)

          0 0
          • Alísek  

            Ahoj, mohl bys nějak zhodnotit půlroční provoz těch Pythonů? Vyskytl se s nima nějakej problém?  Vážně o nich uvažuju.. díky moc.

            0 0
      • Archer  

        Zkus podivat na Specialized The Captain. Vozi ho ted pritelka, a pred tim jsem ho dost vyzkousel. Odvaluje velice dobre, v terenu taky podrzi. Neni tezky. V Krabcycles jsem videl na prodej variantu S-Works za 980kc. Muze byt pouzit i jako tubeless.

        Maxxis Crossmark taku stoji za uvahu.

        0 0
        • Archer  

          A jeste se mi doma vali NN 2.25 Snakeskin a RR 2.25 Snakeskin (stary). Po prechodu na UST zustali nevyuzity. Vaha ~600–630gr. Za 500kc za kus muzu nechat ;)

          0 0
          • filipes  

            Jak se presne lisi snake skin od UST? UST ma jinou patku a vice gumy, snakeskin je obyc plast se zvlastni tkaninou na boku?

            0 0
            • MlokCZ  

              Snake skin je klasický dušový plášť se zesílenými boku. U Schwalbe to ale znamená spíš s normálními boky a bez snake skinu jsou to tenké šlupky.

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.