POMOŽ S VÝBĚREM! KOLA JSEM JEL JENOM LEHCE. TAK MNE ZAJÍMAJÍ DELŠÍ
SKUŠENOSTI.
DÍKY MOC!!!
POMOŽ S VÝBĚREM! KOLA JSEM JEL JENOM LEHCE. TAK MNE ZAJÍMAJÍ DELŠÍ
SKUŠENOSTI.
DÍKY MOC!!!
Vybíráš si z dost rozdílných kol. Maverick jsem nejel, ale mají ho kámoši, je to výborné, lehké kolo na dlouhé vyjížďky za vysokou cenu. Chceš-li něco odolnějšího, více do FR,tak Nomad. S delším výletem taky nebudeš mít problém. Nomad je univerzální rám, který vyladíš podle svého vkusu od maratonu až po FR/DH. Jezdím už druhý rám, nyní s Totemem Coil a DHX 5 Coil, váha do 16 Kg a říkám mu Beskydské XC. Máš-li omezené finance, tak Reign je dobrá volba, ale rozhodně doporučuji model X. Rám s nižšími zdvihy není moc povedený.
KDYŽ SROVNÁŠ PŘI JÍZDĚ ZADNÍ STAVBU U NOMÁDA A MAVERICKA JAKÝ JE ROZDÍL? DUCA OD MAVERICKU CHCI NA PŘEDEK NIC LEPŠÍHO JSEM V POMNĚRU CITLIVOST TUHOST A VÁHA NEJEL. TAK ŽE PAK NOMAD BY VÁHOVĚ MOC NEZAOSTÁVAL. PROČ MYSLÍŠ ŽE NOVÝ REIGN NENI POVEDENÝ? TROCHU JSEM HO JEL A ZADNÍ STAVBA BYLA OK.BOUŽEL VE PŘEDU S FOXEM32 „NEVYVÁŽENOST“. DÍKY ZA SKUŠENOSTI!
Je to úplně něco jiného, Nomad je VPP a klasický tlumič, tzn. jednoduchá údržba, standartní náhradní díly. Maverick je jednočep se spec. atyp tlumičem. Do kopce se nehoupe ani jeden systém. Reignu chybí tuhost.
Maverick je monolink, takže s tim jednočepem bych si dovolil nesouhlasit.
ze reignu chybi tuhost je dost odvazne tvrzeni.
mam trensa a zadni stavba by mohla byt do boku urcite tuzsi. nepredpokladam, ze rajn na tom bude zasadne lepe.
Jiste ze by mohla byt tuzsi:)Ne, reign je na tom dobre- nemyslim ze by si mohl nekdo stezovat.
Nomád má v tabulkách udávanou geometrii pro vejšku vidlice 545mm a DUC 32 je vysoká 517mm. Trochu bych se u této kombinace obával o výsledek. Letos se má objevit DUC 36 se 165mm zdvihem, takže asi i celkově vyšší. Možná by se vyplatilo počkat.
duc 36 ma mit 200mm a da se snizit po 20mm tusim interne
Nejdřív se něco šuškalo o 180 a 200mm, dokonce je to i napsaný na českejch stránkách, ale na domácích asi před měsícem mluvili pouze o 165mm:o(
Ahoj Thorpédo
Koukám,že díky času stráveném na Točný u Staropramenu se z tebe stává výborný teoretik:-)))
Nazdárek Havrdo, vždyť mě znáš. Teorii jsem shlesdal bezpečnější než praxi a pár litrů Staropramenu ti vnese jasno do každýho problému:o) ps.omluva všem za zasírání vlákna
Nomad na FR\DH LOL
…půjčmi svést já ti přinesu…
Na označení FR\DH má poddimenzované zadní patky, neposílenou hlavu , standartně vzduchový tlumič
Označení Enduro \ allmountain sedí lépe
ALE…po tom co si chtel vyjizdet maturitu dalsi moudro?Nomad by prezil,ty skoncil v lepsim pripade v nemocnici.
8-|… sem nepochopil
pořád to tu meleš do kolečka ale patky ani nevýš jak vypadaj, 1.5 hlava je provařená v celý délce tak nepotřebuje výstuhu a tlumič je tam standartně takovej jakej si obědnáš. Prosímtě už nemoudruj, já na tom kole jezdil.
a uz nejezdis?co bude?:)
to co bylo myslim
jj přesně…neseděl jsem na kole které by mi tak moc sedělo geometricky, proto jsem se vrátil na enduro.
a mas SX trail nebo to minuly enduro?na SX trail se dost tesim az s emi dostane pod ruku
Kamarád vybíral Nomad vers. Maverick ML8. Oba měl půjčené testovačky, Nomada z Probiku, Mavericka z Finské (blahé paměti) a nakonec zvolil ML8 s DUC. Vůbec si nestěžuje, pohodlné kolo, nehoupe se, odolné kolo. Já sice jezdím VPP (Blur LT), ale na rozdíl od jiných si nemyslím, že je to až takové terno, ale to je na delší povídání. Pokud máš někoho, kdo by ti ML8 servisoval, tak bych dal přednost Mavericku. Pokud ne, tak asi Nomadu. I když ten Nomad mi připadá proti ML8 dost těžký.
Kdyby jsi měl zajem budu prodavat rám Reigna 07 na cene se nejak domluvime
ML8 je variace na plovoucí střed a nese sebou taky neduch že jak stoupneš ze sedla tak stvrdne, celkem odporná vlastnost na trailbiku, jinak je celkem pohodlnej. Co se týče DUCa tak nechápu jak někdo muže říct že je to dobrá vidle…krom pěkné váhy totiž nabízí předpotopní pružení a tuhost žvejkačky..jo zapoměl jsem, zajímavej design. Nomad jde relativně dobře za pedálem ale nová geometrie mě přijde celkem „kozoidní“ ale to je podle gusta…každopádně je to mnohem lepší kolo na blbnutí, skákání a sjezdování proti tý ML8. klasickej reign je xc, to je jiná liga než tydle dvě kola a Xko bohužel jsem ani netestoval. Nomada a reigna jsem vlastnil, ML8 testoval.Duca aj servisoval.
5 LET JEZDÍM GT TAK TO TVRDNUTÍ VE STOJE SPÍŠ BERU JAKO PROGRESI KTERÁ POMÁHÁ V TĚŽKEJCH POMALEJCH TRAILECH. ALE CO MNE HODNĚ VADÍ JE NEFUNKČNOST PRUŽENÍ PŘI BRŽDĚNÍ. TO U NOMADA UPLNĚ ODPADÁ? DUC JE ZATÍM JEDINÁ VZDUCHOVÁ VIDLE KTERÁ SE DÁ SROVNAT S MOU PRUŽINOVOU V CITLIVOSTI. NECHCI ŽÁDNÝ HRANKY A PŘITUHNUTÍ Z KRAJE KROKU A SNIŽOVÁNÍ POMOCÍ TOČENÍ „5 LET TOČÍM“. PROSTĚ PŘEPNOUT A SJET A U DUCU IDEÁLNÍ PŘITUHNUTÍ. JEZDÍM NA DORAZ CO SJEDU SI POCTIVĚ VYJEDU ŽÁDNÝ JEDNODENNÍ VYJÍŽĎKY.TAK ŽE UPŘEDNOSTŇUJU FUNKČNOST PŘED RELATIVNÍ TUHOSTÍ A TAK SE OMLOUVÁM ŽE TO TAK PITVÁM. DÍK MOC ZA JINÝ TYP. BB MŮŽEŠ NAPSAT CO ROZHODLO U KAMARÁDA A CO U TEBE ml8 VERSUS VPP. PŘEDEM MOC DĚKUJU! 150mm U REIGNU JE XC? JÁ MÁM SKUŠENOST ŽE TO JE SPÍŠ O TLUMIČI A STAVBĚ NEŽ O MILIMETRECH. CO TĚ K TOMU VEDE?
Reign je XC právě kvůli průběhu stavby a ne kvůli milimetrům. Trance, Trance X, Reign, všechno je stejný systém s téměř totožným průběhem vhodným právě hlavně na XC. Prostě velmi málo progresivní zadní stavba, která jde slušně za pedálem.
Tohle je jedina xc vlastnost na reignovi…bohuzel dost urcujici.
Mě přijde tedy i téměř vše ostatní laděno do XC (z mojeho pohledu). Hlavový úhel 69st. Já mám na obou kolech něco mězi 68,5–69st. a na XC mi to přijde na fulla přesně akorát. Směrem k FR bych to viděl na menší hlavový úhel. Váhově také dost zhubnul, celé kolo je možné už mít kolem 13kg, což je také pěkné na XC fulla s tím zdvihem. S tím zhubnutím je otázka jaká bude odolnost, ale také spíš bude o něco nižší, než u starších Reignu (ale nutně nemusí, to ukáže čas).
Vidím tedy spoustu vlastností spíše do XC a žádné směrem k FR. Kdyby mě více sedělo Maestro než horstlink (což tak není), tak by Reign byl na moje XC ježdění asi nehlavnější kandidát (mě by ten jeho průběh právě výborně seděl).
Ja myslel modely do roku 07. takze vaha odpada, zbytek se da odladit vyssi vidli, na 05 montovali van 36-nejspis snizenou na 140mm. Jinak souhlasim s nazorem na 08ku. Este bych pricetl xc vzhled a vybornou akceleraci.
kamarád se rozhodl pro ML8 z toho důvodu, že mu oproti Nomadovi připadala taková lehčí, obratnější a pohodlnější. Já jsem ML8 něřešil, protože před tím jsme měl Palomino, což o monolink jako ML8 a chtěl jsem poznat něco jiného. Proto jsem šel do Blura. U monolinku mě vadili dvě věci, které se ti mohou zdát malicherné. Jednak tlumič je umístěn vzadu a kryt manžetou, takže se strašně špatně měří SAG a druhá věc je úhel sedlové trubky, který způsobuje, že malá změna výšky posedu zásadně mění délku posedu. Rám ti musí prostě sednout jak rukavička, pak je to OK a já se furt plácal mezi M a L a ani jedno mi nebylo akorát.
pokud by na Mavericu mela byt ta jejich „dvoubrejlofka“, tak bych to kolo zavrhnul uz v pocatku. vetsi bahno sem snad nikdy nevidel…
NO SPADNOUT DO BAHNA TAK TO JE IDEÁLNÍ TLUMENÍ. ALE TO TY ASI NEMYSLÍŠ. TAK TO SKUS PŘIBLÍŽIT A ŘEKNI CO JEZDÍŠ. DÍKY