Zdravím, potřeboval bych poradit, jaký bych měl vybrat nosič kol na auto. Nejlépe na zadní dveře nebo tažné zařízení.
Pro auto Toyota Starlet rok výroby 1998.
Zdravím, potřeboval bych poradit, jaký bych měl vybrat nosič kol na auto. Nejlépe na zadní dveře nebo tažné zařízení.
Pro auto Toyota Starlet rok výroby 1998.
Docela se mi zatím líbí TMK 11 Classic (pro 2 kola).
Co na to říkáte?
Wjenzek
a ještě jednou Wjenzek
Řešil jsem poměrně nedávno, nosič na tažné, prohlížel jsem leccos, nakonec jsem vzal Peruzzo Siena pro 3 kola. Na to, že to stojí v podstatě pakatel, je to použitelné slušně.
U mě vyhrálo thule,chtě nechtě to mají vychytaný ,holt je o něco vyšší cena.
taky tak, thule je asi nej
Záleží kolik chceš (můžeš) investovat. Já po dlouhém vybírání, porovnávání na parkovišti, čtení testu, atd koupil Atera Strada. Před tím jsem měl neznačkový jednodušší, taky sloužil víc než dobře … Jak už tu psali jiní, připlácíš si za komfort a provedení.
Já měl Sienu, Wjenzka a teď Thule a už bych neměnil zpátky.
mam thule a je to super.Ale spočítej si, jak často to použiješ. Jinak HAKR má půjčovnu, kde ti to za 300 na víkend půjčí. Takže pokud je to 2× za rok na dovolenou, tak …
Ahoj, já jsem zakoupil držák na 3 kola na tažné od Perruza a jsem spokojenej, jezdím s ním už 3 roky a vše v pohodě. Jirka
Chci si také koupit nosič Peruzzo Siena, jen přemýšlím, jestli přidat těch cca 900,–Kč a koupit ten s rychloupínací pákou na kouli nebo ten obyč. s matkou. Nemáte někdo osobní zkušenost? Jak Vám vyhovuje montování klíčem? Doba montáže, přístup… Dík moc. Použití by u mě nebylo nějak časté cca 3–4× za rok, tak bych to asi klíčem přežil, ale rád bych slyšel i jiný názor.
Montáž klíčem během chvilky. Ne teda s použitím originálního, ten je na nic. Ještě jsem doplnil zámek. Akorát ten originál šroub se po cca 10ti použitích oběhal zavit. Naštěstí náhrada v železářství za cca 15 Kč i s matici. Akorat se to muselo objednat. M14 není běžně rozšířený šroub v železářství.
Prosím tě, ten zámek si kupoval ten jejich (to šroubovací plastový kolečko na klíč)? Někde jsem četl, že tam jde i obyč visací. Jedno to zamykací kolečko mi pošlou s držákem jako dárek, použil bych ho asi na zamčení kol a jedno tedy dokoupil na tu kouli (mělo by se jednat o jedno a to samý kolečko). Asi tedy půjdu jen do toho na klíč. Dík moc
Mám tam obyč visací s prodlouženým třmenem přes celou šířku toho závěsu. Je tam cvaklej místo tý šroubovací pojistky (takovej ten šroub s těma plastovýma kolečkama na koncích). Na zamčení kol použij normálně zámek nebo řetěz. Kolečko je takový na nic. Zámek nebo řetěz použiješ i jinak, kolečko jenom na tom nosiči.
Jo, taky mě napadl lankovej na zamčení kol. Mám takovej jeden extra dlouhej na kód, takže ho aspoň využiju. To kolečko mi nicméně pošlou, tak asi zatim půjde na kouli. Co se týká toho visacího, tak takovej s dlouhým třmenem mám na káru, takže ten mám taky k dispozici. Dokonce sem v bedně našel i tu 30ku klíč:-). Přemýšlel sem nejdřív nad Wjenczekem, ale na tenhle ještě levnější nosič sem našel samé pozitivní reakce, tak si řikám, že na to moje rodinné šolíchání to bude OK. Dík za rady. Akorát ještě přemýšlím, jestli na 3 nebo 4 kola. Potřebuju vozit 4, ale mám jeden držák na střechu. Bojim se, aby na něj už 4 kola nebyly moc (za tu cenu se mi to zdá moc muziky:-)) a aby mi šel po sklopení otevřít u Octavie kufr. Četl sem, že u těch 4 už to někde může být problém.
Kup rozhodně na 4 střecha dost zvedá spotřebu, na vykonu je to znat a navic ji budes mit treba volnou pro rakev ;) navíc vyzkoušíš a není problém přece do 14dni vrátit ;)
Ale tak, místo na rakev tam mám i se dvěma koly. Spíš je opruz dávat držák na kouli a pak ještě příčníky a držák na střechu, když budem chtít vyjet třeba jen tak někam na den. Na dovolenou jezdím s rakví, takže tam příčníky dávám, to tam držák na střechu snadno přihodim. Nicméně kvůli občasným výletům je asi fakt blbost zdržovat se střechou. Koupím ten na 4. Akorát si nějak nedovedu představit, jak se to upevňuje, když tam budou dvě velký kola 29", 26" a jedna 24" a 20" Snad se tam ty úchyty na rámovku nějak protáhnou:-)
Jo, tak už vim. Koukal sem na to, ten držák na 4. kolo je zvlášť a spojí se se 3. kolem.
To si asi budeš muset vyzkoušet a případně dokoupit dle potřeby ty úchyty. Mají nebo měli to na kupkole.
Vozím ted na Thule Fulla 29 (telespkop), HT 26 a 24 (20 je zatim v kufru) … A jde to líp něž když byly dvě 26.
Komentáře pro ostatní :
Ty ceny jsou ale dnes strašný.
Já ráno objednal to Peruzzo siena. Čtvrté kolo se spojuje držákem se třetím kolem, takže protahuju držák jen prvním kolem na druhé a dál na třetí. Vzhledem k ceně je mi jasný, že to nebude taková paráda jako Thule nebo Atera. Nicméně na to moje použití za něj prostě víc nedám. A při dostavbě domu a placení dovolený ani nemůžu :-))
Jestli potřebuješ vozit víc kol, ber na ty 4. Já vozim většinou dvě, ale vzal jsem na 3. Líp se to tam dává a jedno místo jako rezerva. Tři kola sem tam měl 2× a je to docela skládačka, než to tam dáš.
Ten zámek, co máš na přívěs asi bude stačit. Používám to taky tak. Princip toho zamykání je tak nějak stejný. Ten třmen teda byl dost na těsno, tak jsem na tom nosiči kolem toho jednoho otvoru jenom srazil většim vrtákem hranu, aby se tam vešel oblouk zámku. Ale to uvidíš sám, s tím si poradíš.
Přesně takhle sem navrtával otvor u káry:-). Jo koupim ten na 4 kola. Skládačka to asi bude, toho se právě bojim, ale co nadělám:-)
Jde tam visací, a je lepší než ten jejich
Za mě šroubování otrava, ale 2× za rok to zkousnu…
Taky si to tak myslim:-)
Tak dneska mi přišel ten Peruzzo Siena. Je ještě v krabici, ale jak bude trochu počasí hodím ho na auto a vyzkouším. Pak přihodím i svůj názor.
No nejdřív si to budeš muset smontovat než to dáš na auto. Ty příčníky, co se na ně staví kola, tak minimálně ten zadní doporučuji dát obráceně než je v návodu. Těma zahnutyma koncema dozadu. Při sklopení se ti to o to pěkně opře a nebude se to opírat o to plastový čelo se světlama.
Dík za tip. Jdu montovat.
Taky jsem to tak udělal, ale po čase jsem si stejně musel vyrobit takový doraz. I tak si to sedlo až na ten plast světel.
Mám to teda hotový, ale nechal sem to jak to má být. Zítra to zkusím na kouli nahodím kola a pak asi taky něco jako doraz vyrobím. Trošku mě děsí, jak jsou ty kola blízko u sebe. To bude asi dobrý puzzle
No to si piš, že bude :-) Mám na tři kola a vozím tam jenom dvě, tak v pohodě. Ale jednou jsem tam dával dvě silničky a MTB 29" a to byla docela makačka to tam poskládat. Ale jak pak už víš, jak to má být, tak podruhý je to už lepší. Každopádně doporučuji koupit nějakýTUBEX, aby si to neodřel. Ale to asi bude problém i jiných nosičů na tažné.
Je to asi na všech stejné, proto jsem kupoval Atera v provedení na E-biky, tak je mezi koly více místa. :-)
nj, ale ta už je cenově trochu jinde pro někoho, kdo to použije párkrát do roka.
Jo taky řešení:-). Ty mezery jsou jinak všude fakt téměř shodný. Právě proto si to chci zítra nacvičit, abych se netrápil ještě před odjezdem na dovolenou:-). Něco mezi kola budu řešit operativně až to budu skládat. Naštěstí taky můžu jít cestou 3 kol na nosič a jedno na střechu k rakvi. Vedle rakve vím, že dám v poho i dvě kola (zatížení střechy je ale přes limit). Bez dětí sem tak dřív taky jezdil. Rád bych to tam, ale složil, když už ho mám:-)
Mám doma zbytky tohodle , nasadím na kritická místa a v pohodě.
Jo, mirelon mi zbyl ze stavby. Dobrej nápad.
Jo, mirelon mi zbyl ze stavby. Dobrej nápad.
Když jedeš dál(itoška), mirelon se proklepe, vlastní zkušenost. Dávám gumu, nebo je dobrý si sehnat ty pásky co se s nima stahují lyže.
Tak nosič s kolama na autě. Bylo to peklo. Po asi dvou a půl hodinách různého zkoušení sem už fakt myslel, že to vzdám:-). Dvě dospělý kola vedle sebe prostě bez nějaké vložky proti odření nejdou. Buď se mi o sebe opíraly rychloupínáky x vidle, nebo zadní rychloupínáky x rám nebo vidle x vidle…atd… Děs, bez nějakých vložek mezi kola by byly orvaný jak samice. Až se to podařilo. Správnej setup je 26" pak 24", pak 20" a nakonec velká 29". Je to ideál. Žádný začínat nejmenším, jak je v návodu. V pohodě mohli zůstat sedačky a kola mají mezi sebou dost místa. Trochu víc sem zatřásl a nic se nedotýká. Držáky držej pevně. Radši sem si finální verzi vyfotil a všichni maj zákaz několik let měnit kola:-). 4 velký kola, ale bez pořádného proložení proti odření a nandanýma sedačkama podle mě není možnost naložit.
dobry vědět.. chjo to bude maturita..
Abys to špatně nepochopil, ty kola tam vedle sebe jdou v pohodě, to bylo rychlý, ale mě se to nechtělo nějak obalovat a prokládat proti odření, takže sem hledal pořadí, kdy se to nebude dotýkat (což nějaký čas stálo). Naházet to tam a mezi něco nastrkat je druhá možnost.
v mým návodu bylo začít nejtěžším. Nicméně nakládám to tak, že začínám obvykle větším nebo „nejprůhlednějším“ rámem a pokračuju menšíma.
fakt jsi tam měl začínat nejmenším?
Já už mám ten návod s krabicí pryč, ale jsem si téměř jistej, že to tam tak bylo. No a nebo možná ne:-). Každopádně jak píšeš, největším začít je nejlepší. Ono i logicky…největší zatížení u úchytu na kouli. A úplně nejlepší je, když druhý kolo nemá košík na láhev ;-).
Košíky na lahev jsou dokonalý sabotér :-)
Co je v návodu nevím, ale pokud moje největší a nejtěžší kolo dám jako první, neotevřu dveře kufru…
vadí ti tam ten vnitřní pedál nebo rodla? a s menším kolem pohoda? Jakto?
Řídítka. Ale mám vysokou krabici s téměř kolmýma dveřma, takže se ani nedivím… Když dám jako první dětské kolo, jde to. Po sklopení, samozřejmě.
Díky za maximum zkušeností s držáky od firmy Peruzzo (zajímají mě hlavně ty typy s úchytem na páku) Díky
Thule Velocompact 926. Poridil jsem minulý týden, jsem unesen. Oproti Proride 591 úžasný komfort a myslím že se mi brzo vrátí i na spotřebě :)
Když už kupovat něco dražšího, tak Atera, při přímém srovnání s Thule podstatně kvalitnější systém.
Před lety jak jsem bral Thule, tak chvíli před tím vyšel nějaký test, kde testovali i nějaký „Atera strada“ typ nevím, odkaz na test nemám. A byl to údajně největší fail v testu, tak jsem nad nějakou aterou tehdy ani nezauvažoval… Říkám „tehdy“, jaká je nyní situace a novější testy vůbec neřeším, bo Thule prostě funguje.
To je cca 7 let stary test. Tehdy jsem i pres ten vysledek Ateru Stradu koupil a funguje zcela bez problemu. Nalital jsem s ni odhadem 30tkm. Dnesni modely jsou udelane drobne jinak, lepe. Oproti obdobne drahym Thule to vychazi funkcne stejne, neco ma Thule lepsi, neco horsi. Dneska bych asi kvuli lepsi manipulaci s upinacim mechanismem na kola a kvuli vlastnictvi nekolika fullu vzal spis Thule.
test provadel adac. bylo to v dobe, kdy brali uplatky za rebricky ve spolehlivosti aut. je mozne, ze atera v jinem testu nechtěla platit, proto byli pohaneni.
taky jsem letos koupil ateru, zatim jsem s ni na ostro nejel. jsme na ni zvedav, za mesic jiz budu moudrejsi.
aha, tak o tom si počtu nějaká aféra tam byla v 2014 ohledně testů aut, možná toho bude víc…
Již jsem to psal v podobném vlákně, šel jsem do obchodu pro Thule, vybral jsem ho po pečlivém studiu na netu. Když jsem viděl na živo tu sestavu plastu a hliníku a potěžkal si ho, tak jsem poněkud znejistěl a začal prohlížet i ostatní výrobce. Nakonec jsem odešel s Atera Strada v provedení pro dva E-biky, stejný model jako Sport, ale má větší mezeru mezi držáky a jsem naprosto spokojený, Je to spolehlivé jednoduché a bytelné zařízení. Nasazování jednoduché, kola v tom drží dokonale. Jsem spokojený :-)
Ještě byli nějaký Italové Eufab Hurry, asi 4roky z5 byli na aukru za 4k. Známek to koupil a pak jim vyšel test a jako jediný jim při krizových manévrech spadl. Avšak má ho dodnes a nikdy nic ŤukŤukŤuk. Dnes už se snad po nich slehla zem…
Aaaa tady jsem posílal ten odkaz na test, a zvlášť ta negativní recenze na heuréce k Atera Strada sport 3 je hodně vypečená. http://www.bike-forum.cz/…tegorie.html#…
To se to pak kupuje, když ten špatný model výrobci okamžitě nahradí novým modelem, a zapomeňte, že něco bylo… Můžeš jen doufat, že ten fail vychytali.
No to budou opravdu nezávislé a objektivní recenze :-)
Včera jsem se vracel od Liberce a potkal jsem pár aut s nosicema na tažném. V těch slejvacich a marastu od kol pomalu nebyli vidět zadní světla na nosičích (asi jak jsou níž). Světla na autě prekryta kolama. Je mj jasne ze je jedno jestli jde o takovy nosic nebo takovy, svetla budou podobne kvality kvuli homologaci. Takže mě to postavilo před myšlenku. Řešil už někdo v brzdovkach a obrysovkach výměnu třeba za led? Mají nejake vyšší svítivost ???
LED žárovky nejsou homologované. Otázkou je, jestli by to někdo u držáku na tažné zkoumal.
???
Už Passat B6 je měl.....
To máš pravdu, ale já mám na mysli substituci LED žárovek do svítilen, které jsou určené pro standardní žárovky.
Důvod je ten, že LED žárovka nemá normovanou pozici zdroje světla, takže v parabolických svítílnách není světelný efekt (kužel, intenzita) takový, jaký by měl být. Další věc je odlišná barva světla.
Rozdíl je, když je parabola vyrobená a homologovaný přímo s pevně danu LED žárovkou. Já třeba řešil u Forda, že bych vyměnil žárovky v mlhovkách a používal je i jako DRL (denní svícení – při tom by se snížila intenzita světla). Tohle řešení by mi ale na STK neprošlo. Budu to řešit tak, tak původní paraboly mlhovek nahradím homologovanými parabolami s LED žárovkama, které jsou přímo určené jako DRL/FOG.
Spíš to info od tebe beru jako informaci, že když bude chcanec, že mám zapnout mlhovky.
Btw. některé Thule nosiče jsou s LEDkami už vyrobené, porovnával jsi, jak to svítí? Si tak nějak myslím, že v tom nebude významný rozdíl, spíš design, a nižší spotřeba el. Doufám, že někdo napíše něco seriozního o tom.
Jak jsem psal, nevím co to bylo za nosiče, nevím jak svítí moje Thule. Sebe jsem neviděl znamy za mnou nejel… Kouknu co tam je a třeba jednu koupím pro porovnání :) Lm nikde neuvádí, max počet led, ale to o svítivosti nic nevypovídá…
Mám verzi Led, rozdíl jsem nezkoumal. Obecně ale obyčejná světla na vozíky svítí mizerně, LED svítí o dost lépe.
Co máš za verzy? Jen led místo zarovek, nebo i jiné patice? Já mám Velocompact 926 a mám tam žárovky.
To asi nezkoumal, ale co svítivost? Aspon do brzdovek by to snad nemuselo vadit :)
Svítivost dle lumenů a směru kam svítí jednotlivý emitory. Co víc ti k tomu říct. Ano, i s levnýma DX ledkama to může svítit jasněji. Ale jak tu padlo – není homologace, minimálně od STK tě můžou vyhodit. Taky nemám úplně nejlepší zkušenost pokud jde o LEdky na pátých dveří, pár jich odešlo nečekaně brzy. A doporučuju si taky najít co všechno máš napojený na CAN aby na tebe auto furt neřvalo že máš nějaký popraskaný.
Ještě, že na TK nejezdíme s nosičem a kolama. Leda, že by jí dělal cestou na dovolenou:-)
Jasně že vyzkoušený to mám na zadních obrysovkách. Ale to slůvko „minimálně“ tam bylo pro vážnější případy než je STK – třeba nehoda kdy někdo za tebou bude tvrdit žes nesvítil a bude se šetřit co tam v lampách máš. Policie, pojišťovna, …
Což to jo, v případě nehody se může zkoumat, jestli a čím si svítil.
No mám to jen přes 7pin zastrcku tak tam hlídání nehrozí ;) no zkusím to jen na brzdovkach a uvidím. Přeci jen u světel člověk pustí mlhovku.