Zdravím, zatekl mi tmel NOTUBES pod pásku do ráfku a zatvrdl tam.Vyčistit to nejde.Měl by někdo nějakej nápad jak ho sundat dolů, jestli neexistuje nějaký rozpouštědlo nebo něco? Ráfek začal kvůli tomu házet na výšku.
Zdravím, zatekl mi tmel NOTUBES pod pásku do ráfku a zatvrdl tam.Vyčistit to nejde.Měl by někdo nějakej nápad jak ho sundat dolů, jestli neexistuje nějaký rozpouštědlo nebo něco? Ráfek začal kvůli tomu házet na výšku.
Ráfek rozhodně nezačal házet kvuli zateklýmu tmelu…
tmel tam zatekl, protože má blbý/bouchlý ráfek co mu začal házet :)
Jo, timhle fakt pobavil
mam to na kazdem rafku s mlikem, neresim, jezdim…
a to se vyplatí, kupovat lehké předražené ráfky, když se stejně časem vyplní tmelem, který je třeba co čtvrt roku dolévat, protože vysychá a přidává tak na váze nejen pláště . . :))
Myšleno všeobecně, ale dal jsem to pod tebe
a tmel se tam hromadi, az ma rafek treba 1kg… Pak je treba vymenit rovnou cely rafek… Zlaty duse:))))))
tak určitě :) Je to sport . . to lepení
Jinak bezduše už vozím taky, ale pláště mi moc dlouho nevydrží, takže úbytek špuntů vyrovná přebytek zaschlého tmelu :D
Do ráfku se mi snad nedostává, to bych asi poznal na úniku tlaku
zase na druhou stranu pak není potřeba řešit pásku, když je ráfek zatěsněný půl litrem mléka
me to postupne vyziraji mravenci v rafku, ty jednou za cas vypustim dirou na ventilek kdyz davam novy plast, pohoda :-) I kdyz ted jsem dlouho nemenil plast (celou sezonu) a jeden mravenec se mi tak vyzral, az mi praskl na boku karbonovy rafek :-( Jinak si to neumim vysvetlit, kdyz pred 2 mesici prasklina zadna, pak viselo uskladnene a najednou vidim prdly rafek
je to takovej nekonecnej proces, dolejvas mliko, prtze mravenci ho pijou, pak zas musej ty prezrany mravenci ven a novi dovnitr a tak stale dokola… Holt biking neni jednoducha vec…
Slysel jsem, ze ve svete uz pracujou na specialne geneticky upravenych mravencich, kteri vedi kdy maji dost a pak i trochu behaj, aby zhubli atd. Takze tyhle problemy potom odpadaj:)
Super, když budou běhat správným směrem, může to hodit pár watů na závodech.
Tak jestli to dva mesice viselo, tak je to jasny. Kdyz na tom jezdis, tak maji mravenci obcas trochu rozcvicku, kdyz tam musi behat jak krecek (tim se kolo pohani). Ale kdyz visi, tak jen pijou mliko a sou tlusty. Pak se ti do rafku nevejde a rafek povoli driv nezli mravenec.
proste mravenci jsou svina:)
mě teď napadlo . . Nešlo by to po nějakém proplachu, třeba acetonem, „odfrknout“ tlakem vzduchu z kompresoru? S tím, že by sis dal práci s navrstvením pásky i přes ventilek, vzduch bys tam pak foukl pistolí ventilkem z venku a odlepený tmel už pak nějak vyšpáral pinzetou, vypláchl , ., Jen tak, kdyby ses nudil :)
good luck
Tak dneska tam zkusím nastříkat aceton, a zkusím to vyškrábat, ale moc si od toho neslibuju, je to zatvrdlý , jak kámen.
Jak tam nafrcas ten aceton prubnul bych to jeste zahrat letlampou
nech to prejet parnimvalcem… ten ty tvrdy kusy rozdroli a pak sezbira uz jen cistej rafek :-D
Abych nezakládal nové téma, tak se zeptám tady a budu doufat, že si ze mě nebudete dělat prdel :-D (protože po čtení jsem se docela zasmál).
Chci přejít na bezduše u Trance 2016:
ráfky: Giant S-XC2
duše: Schwalbe Nobby Nic 2.25 Performance, TL Ready, Folding
a jde mi o to co všechno musím koupit
jestli stačí: https://www.kupkolo.cz/…hill_z90309/
pochopil jsem, že u tohoto systému se nalepí páska a potom se navleče ta páska s ventilkem, ale říkám si jestli to není zbytečné?
nebo raději samostatně:
pásku (jakou šířku?)
ventilky
tmel
Díky za rady :-)
nedá mi to,
v první řadě si musíš koupit pláště, bez těch to neuděláš…a ty duše pak můžeš zahodit.
plaste ma:)
To nemá. Píše, že má „duše: Schwalbe Nobby Nic 2.25 Performance, TL Ready, Folding“
O pláštích bohužel ani ň :D
Ale každý pochopil, že jsem blb a myslel jsem plášť ne duši :-D
Jasná věc :)
mam pocit, ze tyhle rafky jsou uz na bezduse pripravene, timpadem by stacilo koupit vhodnou pasku, mliko (idealne No Tubes), bezdus. ventilky a tradaa…
Plaaste mas TL ready, ikdyz performance rada neni nic extra, ale jit by to melo…
jakou sirku pasky netusim, moje vestecka koule mlzi a nerekne mi sirku rafku takhle na dalku:)
ráfek by měl mít tyto parametry:
Giant S-XC2 650b 27.5" 15mm / 135mm Q/R MTB
Pláště nechám, vím že to není nic extra, ale ani nejsou to nejhorší :-)
to je bohuzel specifikace celych kol, ne rafku…
U rafku je nutne znat vnitrni sirku… Ktera se da samozrejme i zmerit:)
Jestli tam máš už takovou modrou a nebo zelenou jako-textilní pásku, tak to už je na bezduše připravené. Stačí dát ventilek. Všechny novější Gianty, tuším od roku 2015 už to mají v základu.
Budu se muset podívat (mám 2016)
Ale nečekal jsem, že nad takovou blbostí jako je šířka pásku strávím tolik času, protože na každém fóru se dočtu něco jiného. Někde doporučují 25 mm, někde 22 mm (teď už díky tomu mám bordel v tom, jak ta páska má sedět do krajů) :-D
Ta tam už na beton bude. Nic řešit nemusíš. Já je od nich jezdím jak na biku, tak na silnici a naprostá spokojenost.
U UST ráfků je od pásky požadováno jen překrytí děr od niplů, aby tudy neutíkal vzduch. Takže by měla v pohodě stačit i ta užší.
prave UST nemaji diry na niple:) a ikdyz uz snad ted i Mavic presel na derate rafky, uz to nepovazuju za UST, ale rekneme za TLR…
Z UST se aktuálně dělá (ve 29", ve 27,5" je možná ještě něco navíc jako třeba Deemax):
Crossmax Pro: https://shop.mavic.com/…-rv0852.html
Red Metal XRP 29: http://www.fulcrumwheels.com/…metal-xrp-29
Fulcrumy jsou bohužel pořád jen 19mm ráfek, Crossmax Pro jsou na XC až trail pěkné, ovšem zase ta šílená cena.
jsem nejak mimo, to uz se nedelaj XLka? Nebo uz je delaj s dirama?
Pak uz opravdu nevidim jediny duvod kupovat mavic…
Za 1000E uz ma clovek pekny kola na karbonu…
XLka byla naposledy 2016, proto jsem rychle jedny kupoval. Úplně poslední měl Kastar, ve 29" už nejsou (27,5" myslím ještě pár kusů mají).
1000E je samozřejmě za ty Pro úplný úlet. Už teď se dají pod 900E a je to podobné jako začala XLka. Nakonec se časem objevovala kolem 600E, vyjímečně i za 500E a to už se jakž takž dá. Srovnatelná ruční stavba je ale pořád o něco levnější než těch 600E.
Pokud se ty Pro někdy časem objeví pod 600E, tak o nich možná budu uvažovat na HTčko (XLka bych nechal jen na fulla).
kua, nechapu:( Pritom ty XLka nejsou spatny kola myslim… proc to nenechali dyl jak tusim dve sezony?
Dalsi moje kola budou fakt uz asi karbony…
Na XLka jsem si delal zalusk, kdybych nekdy kupoval novy kolo…
Ano, jen 2 sezony.
UST rafiky ziadne diery na niple nemaju…
Jj. Sry, tubeless ready ráfky, kua drát…
Nejsem si uplně jistej, ale myslim, že na S-XC2 z 2015 byla jen klasická páska pod duši. Nicméně pár S-XC2 kol má přes 2kg, takže jestli je cíl odlehčení/zrychlení, tak jsou lepší jiný kola (1600g/XC – 1800g/trail).
Ona tak opravdu vypadá, ale je to i na zatěsnění bezdušáků. Jde to poznat tak, že jde opravdu blbě sundat z ráfku a musí se podebrat u ventilku, aby jsi ji sundal. Nevím tedy jestli je i u takto levných kol, jako jsou ty, co zmiňuješ, ale ty vyšší modely to mají všechny.
S Notubes jsem nikdy žádný problém neměl a ani mít nebudu…
Díky za info.
rádo se stalo
Ahoj, chtel bych se Vas zeptat na radu ohledne bezdusi (nemohu to nikde najit) ale jak resite prosakovani mlika pres plast? Momentalne nejezdim a koukam ze na plasti jsou kapicky mlika? poradi nekdo co s tim nebo na to se vykaslat ?
Diky za radu
vykaslat…
to se mi povedlo v pátek kapičky jsou v pohodě hlavně to nepřefouknout tak rychle jsem ještě našeho kocoura utíkat neviděl byla to mrda jak prase
Jestli nemáš jak plášť,tak ráfek vhodný na tento výmysl,je to loterie.Jezdit bych na tom nechtěl ani náhodou.Chudák kocour.