NoTubes rafky vs. obyč. kevlar pláště

13 nepřečtených
  • abc

    Nazdar,

    měl bych dotaz, zda někdo nemá zkušenost s kompatibilitou notubes ráfků a obyč. kevlar plášťů? Mám notubes ráfky, které tedy používám s duší a celou dobu jsem používal i pláště, které také byly notubes (Schwalbe Thunder Burt a Rocket Ron). Letos jsem poprvé na novou sezónu koupil obyč. pláště s kevlarovou patkou (Continetal Race King), ale dostat je na ráfky je nadlidský výkon. Sice se mi to podařilo, ale opravovat defekt někde na paloučku v lese, tak to asi nevím.. :-) .

    Díky za případné postřehy, zkušenosti.

    0 0
    • Nainen  

      Defekt někde na paloučku vyřešíš použitím duše…

      0 0
    • Paja  

      Notubes nemam, ale UST (Mavic) rafky s obyc kevlarem bez problemu (bez duse).

      Ty mas problem dostat plaste na rafek i s dusi?

      0 0
      • abc  

        Ano používám s duší. Ale jde mi o to, že ten notubes ráfek má asi trošku vyšší hranu než normální a ten „obyč.“ skládací plášť tam jde dost těžko, ale nevím jestli je to tím že to není notubes plášť a nebo prostě třeba jen značkou pláště… Prostě jestli někdo používá notubes ráfky s duší a nemá problém s normální skládacím pláštěm, který není na notubes…

        0 0
        • allrose  

          nový plášť je vždycky peklo,připrav si sebou páky,při nasazování/sun­davání udržet patky ve středu ráfku,pomoct ti mohou stahovací pásky na lyže

          0 0
        • DADMTB  

          Tak jednoduchá oprava je opravit to knotem, jen na nafouknutí pláště bude potřeba bombička. Jde o to, že nemusíš nic sundávat a nasazovat. Jasně proříznutý bok, to je jiná…ale ostatní defekty elegantně řeším knotem.

          0 0
        • Paja  

          Aha, tak to je spis kus od kusu (a znacka od znacky), jinak viz. odpoved od Mloka, neni duvod, aby neTLR plast byl delany tak, aby sel na rafek nasadit hur nez TLR.

          0 0
    • Chlebovnik  

      Hlavně to chce dobrou techniku výměny pláště. Tedy tlačit patky do středu ráfku tak, aby se snáze nazouval/vyzouval (Ve žlábku má ráfek nejmenší obvod). Dobře je to vysvětleno ve druhé půlce tohoto videa: https://youtu.be/-XUFVrl0UT4 Pásky netřeba, důležité je to tlačení.

      Hime, hime, hime, suki suki daisuki.

      0 0
    • MlokCZ  

      To bude hlavně rukama, i když to může jít trošku hůře.

      U plášťů je to vždy kus od kusu, dle toho jak se sejdou tolerance. Obecně pak není žádný důvod, aby TLR pláště šly nandat na ráfek lépe. Naopak u TLR se více hlídá tolerance obvodu/průměru patek, aby pak bez duší dobře držel v patkách ráfku. Tedy obecně TLR pláště jdou spíše hůře, ale jak píšu, tak je to hlavně kus od kusu.

      0 0
    • whom  

      No nazdar,

      mám zapletená kola reynolds, která využívají notubes ráfky. Skutečně záleží na plášti, vnitřní průměry jsou skutečně mírně různé. Jenže právě ráfky Notubes jsou konstruvány tak, aby byla snazší montáž plášťů BEZ duší. Mají mírně větší průměr, a to i průměr „žlábku“, aby patka plášťe těsnila i ve žlábku a plášť bez duše šel nafoukat obyčejnou pumpou. Původní pláště (starší, předtím používané s duší) Schwalbe RaR Peformance šly nasadit bez námahy, a i když nebyly TLR, ani TLE, šly normálně nafoukat s mlíkem a držely. Teď mám TLE, a už jen nasazení jedné patky bylo obtížné, musel jsem patku mazat mýdlem. Druhou patku jsem musel v závěru nahazovat plastovou montpákou. Nicméně TLE šly nafouknout klasickou dílenskou pumpu bez mlíka, jedna sice ušla do rána, ale druhá ještě držela, i když byla měkčí. Mlíka jsem pak dal jen asi 50 ml a držej.

      Nicméně k tvému dotazu – i když jsou ráfky Notubes šírší, nedovedu si představit tam rvát duši. Jsou na bezduše a jezdím bezduše. Už asi 6 let (nejdřím 26" fulcrum RM1 kola, teď víc než 2 roky právě Reynolds 29") a vždy naprosto bez problémů. A utěsnil jsem vždycky jakékoliv kevlarové pláště, i když nebyly primárně pro bezduše.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.