Nová High End silniční karbonová kola

190 nepřečtených
  • Hlavis

    Ahoj,

    vyměnil jsem Colnago C64 rim za disc.

    Mám na tom teď Fulcrum Wind 40 DB kola váha cca 1620g.

    Ráfková verze měla Lightweighty (cca 1100g?) a váhu kola cca 6,8–6,9kg.

    Nová disková verze má váhu cca 7,4–7,5kg (obě váhy včetně pedálů, košíků. držáků na všechny garminy atd.)

    Řeším, jestli tam ty Fulcrumy nechat, nebo koupit nějaká lehčí kola. Nejspíše i širší (fulcrumy mají inner 19mm, outer 27mm).

    Má to cenu?

    Fulcrumy jsou hooked, držet se toho a nebo se nebát jít do hookless?

    Po trojech galuskových Lightweightech chci zkusit něco jiného a hlavně i levnějšího :D

    Plášťová kola jsem na silničce neměl už strašně moc let a tenkrát to nebyly žádné top modely (nejlepší byly Mavic Ksyrium Elite).

    Chci něco o výšce mezi cca 40–50mm. Vozit plánuji plášť 28mm, takže zas aby ráfek nebyl moc široký? A aby se to do C64 vešlo?

    Zatím přemýšlím o:

    CADEX 50 Ultra Disc Tubeless (1349g, 22,4mm, 30mm, hookless).

    https://www.cadex-cycling.com/…isc-tubeless

    CADEX Max 40 Disc Tubeless (1249g, 22,4mm, 28mm, hookless)

    To už je asi zbytečně drahý, zvlášť ve srovnání s Cadex 50…

    https://www.cadex-cycling.com/…isc-tubeless

    COSMIC ULTIMATE 45 DISC (1255g, 19mm, 26mm, hooked)

    Také poněkud vyšší cena, pokud by fakt měli stát za to, tak bych to asi dal…

    https://www.mavic.com/…-disc-rr1207?…

    SYNCROS CAPITAL SL, 40 MM (1170g, 25mm, 31,5mm, hookless)

    To už je také asi zbytečně drahý a není to už moc široký? Navíc je to jako jednorožec, nejde to sehnat…

    https://www.syncros.com/…-front-wheel?…

    https://www.syncros.com/…m-rear-wheel?…

    SYNCROS CAPITAL 1.0S, 40 MM (1335g, 25mm, 31,5mm, hookless)

    Už moc široký?

    https://www.syncros.com/…-front-wheel?…

    https://www.syncros.com/…m-rear-wheel?…

    FFWD RAW 44 (1395g, 21mm, 30mm, hooked)

    https://www.ffwdwheels.com/products/raw-44

    REYNOLDS BLACKLABEL 46 PRO (1397g, 21mm, 31mm, hooked)

    https://hayesbicycle.com/…-aero-46-pro

    Máte s nimi někdo nějaké zkušenosti? Popřípadě jiná kola k doporučení v podobných parametrech?

    Nebo řeším blbosti a mám to nechat jak to je? Ty Fulcrumy jsou fajn, ale vzadu v hlavě mi těch 200–300g navíc hlodá. Na 6,8–6,9kg se nedostanu. Ale 7,1–7,3kg je reálných a asi by to bylo fajn :D

    Předem díky za reakce :)

    #FirstWorldProblem

    0 0
    • milan.v  

      Duše/bezduše? Pak můžeš začít přemýšlet o hook/hookless… Duše s hookless bych dnes prostě neriskoval, už jsem něco kolem sebe viděl a zažil, úplně příjemné věci to nebyly…

      Jinak dát do názvu vlákna HIGH END a vybírat z FFWD, Syncrosu je celkem vtipné…

      To už si můžeš nechat udělat kola jiných zde zmíněných kolařů, vlákna tu jsou…

      To budou na tom některé záplety za něco přes půlku ceny stejně kvalitativně…

      2 0
    • Polopol  

      Že všech karbonových vyšších kol, co jsem jezdil (zipp, DT Swiss, fulcrum, giant, rival) mi čistě pocitově a přiznám se i vzhledově sedí campagnolo Bora 50mm. Jedou jak po rovině, tak v kopci, u ostatních mi to vždy přišlo, že buď jedno, nebo druhé. Jako bezduse je pouzijes velmi snadno. Nemají otvory na niple, pěkně blbě se pak ale ty niple samozřejmě mění :-)

      0 0
    • Doyle  

      A co nějaké ENVE? Měl bys je na Colnagu jako Pogačar :-))

      0 0
      • Hlavis  

        Jako SES 3.4 by asi šly… Jen jsme tedy u otázky, jestli není 25mm inner moc na 28mm plášť a jestli se to do C64 vleze, což by se asi vejít mělo?

        0 0
        • Doyle  

          Já mám Zippy s vnitřní šířkou 25mm a dle výrobce je nejmenší možná šířka pláště 28mm, hookles ráfky, bezduše.

          1 0
        • Singlespeed  

          25 mm vnitřek je na 28 mm plášť aerodynamicky i pocitově z jízdy úplný ideál. Jen ten plášť pak nebude mít 28 mm, ale roztáhne se na 30–32 mm.

          0 0
          • kubad  

            Ano i ne, aktuální verze plášťů určených na bezduší a kompatibilní s hookless, už s tou vnitřní šířkou ráfku 23/25mm počítají, a rozměr sedí s popisem

            0 0
    • gemini  

      Co třeba Shimano Dura Ace? Ty ale budou těžší:-) Nebo něco poskládat – nějaký fajnová náby, ráfky od Duke…

      0 0
      • Hlavis  

        Dura Ace určitě ne, nemám rád shimano náboje… :D

        0 0
      • milan.v  

        Jestli Duke, tak to už může postavit na EIE, Light Bicycle, Nextie a bude to nejen levnější, ale i mnohem variabilnější co do výběru ráfku a jeho parametrů…

        Duke je v našich končinách přeceňovaný, přitom v zahraničí o něm nikdo pomalu ani neví, nikdo je nevozí… Na stejné úrovni jak polské No Limited, atp…

        0 0
        • Tomcat  

          Jenže to se krapet odchyluje od to highend výplety…

          1 0
          • Hlavis  

            Highend mysleno vaha/vykon… Nemusi to byt to nejdrazsi na trhu. Klidne usetrim :D

            0 0
    • ra.ma1  

      Co tak Princeton,Ferneweg, Partington? :D

      0 0
      • Hlavis  

        Princeton se mi moc nelibi a pry jsou mekke? Zbytek neznam, kouknu…

        0 0
    • Doyle  

      Ještě Schmolke carbon:

      https://www.schmolke-carbon.com/…/components/

      0 0
    • Hlavis  

      Tohle taky nebude asi kategorie highend, ale pomer cena parametry vypada slusne. Ma s tim nekdo zkusenost?

      Newmen Advanced SL R.42 Vonoa 28" SP CL

      https://www.newmen-components.de/Konfigurator?…

      0 0
      • Robertilos  

        S tím jejich skrytým aero ventilkem je to docela opruz, zvlášť u bezduší.

        0 1
    • cft  

      Jako na C radu Colnaga to chce i odpovidajici znacku kol. A to Newmen, eie, syncros, ffwd dle meho neni. Urcite maji vyborny modely, ale za me ne.

      2 0
      • Hlavis  

        A co bys na nej dal? Mavic, Enve, Campagnolo, Miche? Nebo neco uplne jinyho? Zipp, Shimano nechci. DT Swiss by sel, ale to se nehodi stejne. Jako jsem schopny si kdyztak za kola priplatit, kdyz to bude davat smysl, ale nechce se mi vyhozovat penize zbytecne… Fazi Lightweightu jakozto detskeho snu jsem si uzil. Ted chci proste jen fakt dobry kola. A nemusi kvuli napisu stat 3× tolik…

        0 0
    • kubad  

      Pokud na to máš dej Enve SES 4.5

      V CZ tu

      2 0
      • milan.v  

        Ty jsem osobně zažil ve velmi nehezké situaci, za mě osobně mi ENVE nesmí na kolo…

        0 0
        • Pikaču  

          Hookless a schovane niple pod páskou. To chces :)

          Me DT serou ze kdyz musim vycentrovat v pulce sezony tak se srat s tmelem je opruz. Niple patri ven. A hookless bych nechtel ani zadarmo.

          0 0
    • cft  

      Sedely by tam Camp. Ja tuhle znacku rad nemam, takze spis nechat Fulcrum. S ohledem na Pogiho lze prekousnout Enve, ale spis bych sel do high endu typu Lightweight, Black inc, Princeton…

      Ja budu kupovat Colnago V4 a to jsem o patro niz a vyber bude vetsi.

      Proste na kolo 200+ patri neco exkluzivniho.

      0 0
      • kubad  

        Kola Campa a Fulcrum je jedno a to stejné :D pro C je dělá Fulcrum

        2 0
        • Vrci  

          Řekl bych to trochu jinak. Campa a Fulcrum je to samé, protože Fulcrum je dceřinka Campy.

          0 0
          • kubad  

            To máš pravdu, ale i tak je to přesně jak sem napsal :D

            0 0
        • yetti  

          Sice je to to samé, ale já bych řekl, že Campa vytvořila neutrální značku Fulcrum právě proto, abys nemusel na kolo se Shimanem, nebo Sramem dávat kola Campa. Čímž podpořili prodej kol, které tehdy byly v podstatě to nejlepší co se dalo pořídit, zatímco komponenty Campa začínaly na konkurenci ztrácet.

          0 0
    • ms82  

      Bory budou adekvatni kola tomu Colnagu. Od Mavicu mam Cosmic Carbon Pro SL 2017 a nemusel jsem na ne sahnout. Najeto maji asi 90k. Samozrejme to neznamena, ze ty Ultimate budou stejne bezproblemove :-) Vybral bych si, co se Ti bude libit. Ty alternativni znacky by na Colnagu nevypadaly uplne dobre.

      1 0
    • ra.ma1  

      Co Roval Rapide CLX2 (team)? Jako jasne, Colnago X Roval, nekdo by se presto neprenesl a je to kapku divne kombi…ale kola jsou celkem dost v testech pochvalovany

      1 1
    • yetti  

      DT Swiss, Fulcrum (Campa, pokud máš kolo v Campě), Zipp, Mavic, Corima jsou za mě značky, které si na Colnagu dovedu představit

      Když už jsi dal spoustu peněz za drahý exkluzivní rám, tak ho neprzni lacinými koly jako FFWD, nebo znčkami, které patří k tuctové konkurenci jako Cadex (Giant), Syncros (Scott). Racionální pohled to sice není, ale nákup předraženého lepeného rámu od Colnaga také rozhodně není racionální záležitost.

      0 0
    • DaD  

      Tohle na DT180. Výborná kola a nestojí nesmysl. Budu si stavět právě kola od Reserve:)

      https://reservewheels.com/…eserve-42-49?…

      Mě zaujal vzhled. Jednoduchý design, profil ráfku, šíře. Navíc tuhost. Jezdil jsem Reserve na S5, tedy vyšší a jedou fakt výborně. Tyto v odkazu jsou novější revize a počítám, že vlastnosti neztratí, naopak:)

      5 0
      • KRoser  

        Souhlas, pokud jde o rychlost a výkon tak tyhle nebo ještě podle mě Roval CLX 2 budou ultimát. Nevím, ale jestli by ten 33mm ráfek do toho Colnaga C68 s max průchodností 28mm nacpal :).

        0 0
        • KRoser  

          Sakra nevím, proč je tak těžké u kol najít max průchodnost. Hodil jsem to jen do chat GPT :) max 28 bylo u ráfkových na diskách je to údajně max 32mm. Tak potom asi žádný problém:)

          0 0
        • DaD  

          Hmm, tak to je pravda. Nekoukal jsem, co se do toho pekáče vejde za šířku:-)

          0 0
      • yetti  

        Já tedy nevím, ale DT Swiss ARC1100 jsou také na nábách DT180 a dají se koupit výrazně levněji.

        0 0
        • DaD  

          Dáš odkaz?

          0 0
          • yetti  

            Na jaře jsem je v Německu na BikeDiscount kupoval za 1850Euro a jen o pár Eoro dražší je měli i na Bike24.

            Když u těch Reserve zvolím náby DT180, tak mi to ukazuje 2800Euro, což je celkem rozdíl.

            0 0
            • DaD  

              Na kotouče CL a s vnitřní šířkou ráfku 25mm?

              0 0
              • yetti  

                samozřejmě na CL kotouče, myslím, že na klasiku se ani nedělají. A vnitřní šířka 25mm na silnici je dobrá k čemu? Obzvlášť když zakladatel vlákna má Colnago C64, které snese maximální šířku pláště 28mm. Nějnovější C68 je pro maximálně 30mm pláště a i na to je 25mm vnitřní šířka nesmysl. Při vnitřní šířce 25mm bude vnější tak 30mm a mít ráfek stejně široký, nebo dokonce širší než plášť je imho blbost. Nějak tu posedlost co největší šířkou ráfku na silnici nechápu. Na grabel nebo MTB Ok, ale na silnici?

                0 0
                • DaD  

                  No já je právě nikde nenašel, proto se ptám.

                  Větší vnitřní šířka ráfku má určitě své výhody. Třeba nižší deformace pláště v palbě v zatáčkách, v tuhosti kol a aerodynamice. Právě ten širší ráfek má vliv na lepší obtékaní vzduchu kolem kol. V bočáku jsou na tom také lepe. Takže blbost to není, ale to je stejně buřt. Ať si každý koupí, co se mu líbí. Já to určitě nikomu vnucovat nebudu:)

                  2 0
      • Hlavis  

        Tohle vypada dost dobre, pokud se to vleze s 28mm plastem do ramu, tak by se mi tam asi libily… Diky :)

        0 0
        • KRoser  

          Na těch Reserve bude 28mm plášť ve skutečnosti měřit určitě alespoň 30mm, pokud to do kola nacpeš tak je ber :).

          0 0
        • DaD  

          Není zač, rád jsem pomohl:)

          0 0
          • Hlavis  

            Musim vyzkouset, zda se to tam vleze s 28mm plastem… A kdyz jo, tak je asi rozhodnuto. Jinak ja kdyztak pujdu do DT SWISS 240 asi. Mam s nima dlouhodobe skvelou zkusenost. Vahovy rozdil je tam minimalni a dat tam keramiku neni problem. 180 obcas maji vuli. 240 maji vetsi loziska, coz je vyhoda. A asi nejsem jediny, kdo tak uvazuje. Viz. odkaz.

            https://weightweenies.starbike.com/…iewtopic.php?…

            1 0
            • DaD  

              Zatím nevím o nikom, kdo by měl problémy s DT180. Ona ta váha na náboji samozřejmě není tak podstatná a ani mi o to nešlo, ale nedávám tu červenou. A nechci shánět jiné polepy a bastlit to.

              DT s ložisky problém nemá. Spíše jde opravdu o ten sponzoring Japončíků.

              0 0
              • Hlavis  

                Je pravda, ze 240 mimo DT kola tu cervenou maji. Na DT origo zapletenych kol u nich se to obejde bez cervene a vypada to teda o dost lip. Moje bikovy XRC1501 maji 240 naboje designem na vybornou…

                0 0
              • jonti  

                Hlasim se s problemy s DT 180 na XRC1200 :). Predni kolo v pohode, dalo neco pres 5000km v terenu a zacina lehce pridrhavat. Zadni slo od zacatku hur, pomohlo vylisovat a znovu nalisovat loziska, ale porad bylo trochu tuhe, ani po vymene loziska neni uplne ok a porad nechodi tak dobre jako DT 240. Ten vahovy rozdil je tam minimalne a DT 240 maji vetsi loziska co vydrzi vic.

                0 0
                • Chlebovnik  

                  To je v pytli. Jsem si chtěl na příští sezónu pořídit Rovaly Controly SLka, ale líbí se mi čím dál, tím míň. Navíc ten jejich přední náboj je taky nějakej podivnej odlehčenej i uvnitř. Achjo.

                  0 0
                  • rafi  

                    Na Rovalech Control SL jezdím cca rok a půl a dost mě překvapily. Zatím jsem s nima maximálně spokojen. Moje původní obavy z aerolite drátů a odlehčených nábojů se nepotvrdily, kola drží, jedou a nemusel jsem na ně zatím sáhnout.

                    0 0
                • tomaschek  

                  Mi odešla zadní ložiska v MTB 180 EXP po jedné maratonské sezoně, což jsem předtím s 240 a 240 EXP neznal.

                  Naopak na silnici DT 180 EXP několik sezon bez problémů.

                  0 0
                • krabica  

                  Hlásím gravel na 180 několik sezon bez problémů.

                  1 0
                • th74  

                  Náby DT180 mají dělaný ložiska s předpětím, který kompenzuje stažení od osy. Tj. když jsou kola vymontovaná, tak se osa pocitově netočí hladce. Jakmile se ve vidlici nebo rámu dotahne osou, tak by měly fungovat perfektně.

                  Mě to tak funguje jak na ERC 1100 tak na XMC 1200. To jak se točí v rámu je potřeba zkoušet bez bezduší, protože to mlíko v gumě dost spomaluje otáčení při malých otáčkách.

                  2 0
      • jecnak  

        Dost podobné jsou různé varianty Bontrager RSL. Mám je dva roky a jsou velice příjemné.

        1 0
        • DaD  

          Jj, RSL jsou jejich TOPky a je to na nich znát.

          0 0
    • DaD  

      .

      0 0
    • Cavendish  

      Campa Bora a je to

      1 0
    • BikerM  

      Na zaklade tohodle vlakna jsem zjistil, ze jsem zvolil na sve Colnago G3-X nevhodna kola, ponevadz jsem na nej dal karbonove Syncros. :D

      1 0
      • Cavendish  

        Milana nemůžeš brát vážně :)

        2 1
      • yetti  

        Neodpovídající a nevhodné není totéž

        0 0
        • BikerM  

          Ramovka stoji nejakych 78 tisic, kola zas 43. Oboji maloobchodni cena. Samozrejme se oboji bude dat sehnat niz. Cenovka napovida, ze oboji by mohlo byt fajn. :) Modni policie muze mit jiny bazor, tomu rozumim. Kazdopadne jsem spokojeny jak s ramem, tak zapletenyma kolama.

          0 0
          • yetti  

            Ale tahle diskuse je o C64, což je jeden z nejdražších rámů na trhu, kde mi přijde nelogické si koupit hi-end rám, kde to logo dělá tak polovinu ceny, a pak na to dát kola od tuctového Syncrossu, který je navíc spojený s tuctovým Scottem

            0 0
            • KRoser  

              Je Syncros a Syncros :) např. tyhle kola mi nepřijdou zrovna „tuctové“, to generalizování je prostě k ničemu.

              1 0
              • kubad  

                je to jak narvat na Mercedes, kola Opel sice ty nejlepší kola co mají, ale s logem Opel, fungovat to bude ale proč to dělat? ano cena chápu pokud to dává smysl, tady ale ne

                Osobvně jsem zastánce držet nějakou linii s tím co používá origo výrobce, a nemíchat značky spojené s jiným výrobcem,

                tady jde o stavbu C64, takže nic ekonomického

                1 0
                • KRoser  

                  Asi každý to má nastavené jinak, osobně bych na Mercedes kola od Oplu klidně dal, pokud to funguje dobře tak je mi nějaká značka úplně šumák :).

                  0 1
                  • krabica  

                    Tak proč bys měl Mercedes?

                    0 0
                  • kubad  

                    ano, ale pak se nekupuje Mercedes :D

                    0 0
                    • Fazzy  

                      Třeba ho dostal :)

                      0 0
                      • BikerM  

                        Kamarad rika, ze mercedes je pro rozumne lidi, kteri si chteji uzit komfort a klidnou jizdu. :) No kdyz M vidam na silnicich, tak stejny nazor nesdilim..

                        0 0
                • gersa  

                  Tak to já asi s kombinací SL8 a EiE neprojdu :)

                  0 1
                  • kubad  

                    je potřeba se toho nebát :D

                    0 0
                    • gersa  

                      Jenže já mám SWorkse, tam se neodpouští minely :)

                      0 0
                      • kubad  

                        Litespeed taky ne :D

                        0 0
                        • Singlespeed  

                          Takže kombinovat Colnago se Syncrosem je fuj, ale kombinovat Chris King s lowcost EIE je ok :-) .

                          0 0
                          • kubad  

                            děkuji za reakci, utřel sem slzičku – si borec

                            0 0
                          • tomaschek  

                            Ráfky ze stejné formy výrobce EIE se liší cenou dvakrát až třikrát.

                            Podle toho, jaké se ně umístí finální logo. Jestli výrobce EIE (menší část celkové produkce), nebo značek, pro které smluvně dodávají.

                            Pořád je to stejný ráfek. Kdo to ví, ušetří. Kdo potřebuje pro dobrý pocit to správné logo, připlatí si.

                            Všichni ve finále spokojeni.

                            3 1
                            • Singlespeed  

                              Přečti si diskuzi kousek výše, kde byl KRoser kárán za špatné logo na ráfcích :-) .

                              0 0
                              • kubad  

                                nauč se číst když už chceš dělat chytrého, ale chápu potřeboval sis rýpnout

                                0 2
                              • tomaschek  

                                Četl jsem, myslím, že to není v ničem v rozporu s tím, co píšu ;-)

                                1 0
                      • Cavendish  

                        Tam patří jen a pouze Roval! Skončíš v pekle!

                        0 0
                        • nomecz  

                          Hm mam na sworksu kola giant :) o zbytku osazeni ani psat nebudu :) (ale je to bike) tak nevim kde skoncim ja ;)

                          0 0
                        • Tatut  

                          A kdyby si koupil EIE bez polepů… kdo to pak pozná? Vždy rafek jak rafek.

                          0 1
                        • ladys  

                          Vyrábí to ve vedlejší fabrice:)

                          0 0
                      • kedi  

                        Taky mám na SWorksu EIE ….

                        0 1
                    • gerrard  

                      Myslis ty pedaly? :)

                      0 0
              • yetti  

                Ale to přece není o tom, zda Snycros umí udělat kvalitní kola nebo ne. Je to asi jako koupit si Ferrari a cpát na něj kola z Audi (kdyby to pasovalo). Pokud chceš stavět kolo na poměr cena/výkon, tak to přece nepostavíš na top rámu od Colnaga a pak řešit od koho koupit co nejlevněji kvalitní kola.

                Colnago C64 je lepený rám, který není v žádném parametru lepší než třeba monokok rám od Scottu, nebo ještě levnějšího Canyonu, ale je to „rám s příběhem“. V asii vyrobí trubky a mufny (tím se nechlubí) a pak to dva manící v Colnagu ručně lepí dohromady, aby na to mohli dát napis vyrobeno ručně v itálii – a za to se platí. Koupit si takový rám a pak šttřit na kolech je za mě blbost

                0 0
                • Pikaču  

                  Za kolik je c64 ramovka? ( bezna cena)

                  0 0
                  • iceduck  

                    Kolem 5k EUR, obcas se da i kolem 4k.

                    0 0
                    • yetti  

                      Za 4k jsem ji neviděl. Je to vyprodejovy model, když byl aktuální byla cena kolem 6tis Euro

                      0 0
                      • Pikaču  

                        tak potom nechápu tvrzeni levnejsi canyon kdz ramovka CFR je za 5100 EUR. levnější CF rámovky se neprodávají.

                        0 0
                • rafi  

                  Kde jsi přišel na to, že na C64 jsou karbonový trubky vyráběný v Asii?

                  0 0
                  • yetti  

                    Kdyz jsem kupoval C68, tak jsem se o to zajimal, kde se berou ty polotovary, ze kterých to v Italii lepí a prodejce mi přiznal, že na taiwanu, v tovarne, kde se vyrábí V4Rs, se kterými jezdí Emirates.

                    0 0
                    • rafi  

                      Tak třeba se něco změnilo, ale karbonové části C68 jsou vyráběné v Pordenone, spojovací díly a finální assembly v Cambiago. Ono teda ne že by bylo něco šptaného na dílech z Taiwanu (většinou jsou spíš lepší, podle toho, kdo je vyrábí), ale u Colanga by se asi divili nad tím, co povídá jejich dealer.

                      0 0
    • Kebo  

      Ahoj,

      Pro mě zajímavý vlákno :-)

      Měl jsem možnost vyzkoušet v poslední době dost kol a můžu tedy snad trochu pomoci.

      DT Swiss ARC1100 vyvážená kola, všude fajn ale přiznám se, že bez wow efektu a přidávám se s kritikou ložisek v této verzi 180. Opravdu nevydrží moc.

      Mavic SLR45, daly se pořídit velmi slušně vzhledem k vlastnostem. Výhodou ráfek bez děr a jednoduchy tubeless setup, nevýhodou za mě užší (19mm) vnitřek. Jinak celkem rozumná a pěkná kola.

      Zipp (404,303,353) – 404 mě osobně přišly v kopci línější, 303 a 353 opravdu univerzální kola na vše, ten pocit z jízdy je ale prostě jiný, kola na 60 psi jsou pocitově trochu jiná. Celkově ale nemůžu moc kritizovat, i přes skepsi k bezdušům a hookless jezdím 353 teď celkem dost a pořád mě baví a musím říct, že se mi i líbí (pláště 30mm, reálně snad 34mm).

      Campagnolo Bora WTO a Ultra – opravdu dobrá kola, víc není co dodat. Moc pěkné na pohled působí jako exkluzivní produkt, kvalita zpracování skvělá. Výhodou je i ráfek bez děr.

      Fulcrum Speed – podobný jak Bora, tady bych případně řešil, co mám za sadu. Fulcrum už znáš jen toto by měl být asi lehčí model. Zase nemají díry.

      Jak psali kolegové třeba Syncros myslím že bude fajn ale mě osobně asi ke Colnagu stejně jako Cadex nebo Roval moc nesedí.

      Káždopádně tohle jsou krásný starosti co řešíš :-)

      0 0
      • Hlavis  

        Ahoj, diky moc za reakci.

        Nakonec jsem koupil Reserve 42/49.

        DT jsem zvazoval, ale chybi mi tam neco, co by me designove “lakalo”.

        19mm je uz asi “dost” uzky a to u novych kol nechci. At jsou trosku modernejsi. 19mm mely i ty wind 40.

        Zipp nechci, ikdyz v detsvi jsem po nich touzil. Jejich naboje nejsou uplne nejspolehlivejsi. To je vlastne asi jediny duvod.

        Campy jsem zvazoval, ale k Dura Ace by me pak fashion police asi dala :D

        Na Speedy jsou koukal, ale zas to oproti tem Windum neni tak velka zmena (minimalne pocitove v moji hlave).

        Roval mit nemohu, mam celozivotni averzi vuci Specialized. Ikdyz delaji dobra kola, nemam je proste rad :D

        Cadex a Syncros by byly fajn urcite a vlastne asi skocili na 2. a 3. miste ve vyberu? Ale jak rikas, ke Colnagu tolik nesedi. To ty Reserve jsou na tom asi lepe. Ikdyz se to tedy montuje na Cervelo…

        2 0
    • Hlavis  

      Tak uz mam vyreseno a namontovano. Vyhraly to Reserve 42/49 na DT240. Zejtra to zkusim projet, tak pak uvidime jak frci… Prikladam foto s vahou kol. Kdyby to potencialniho dalsiho zajemce zajimalo. Vazeno i s tubuless paskou (byla origo nalepena). V n1shop je kdyztak maji skladem k odberu.

      12 0
      • KRoser  

        To byl fofr :). Vypadá to parádně, ať slouží.

        1 0
      • kubad  

        parádní, ať to lítá

        0 0
      • DaD  

        Paráda! Jem rád, že jsem ti to pomohl rozšťípnout a koupil si je:) Jsem moc zvědav na první tvůj švih a pocity z jízdy na nových kolech..

        2 0
      • snas89  

        Je fajn, kdyz zakladet vlskna mysli dotaz opravdu vazne, nepinda a hned jde do akce. At to jezdi:)

        2 0
      • DaD  

        Pls, vyfoť mi design nábojů. Mají tam to červené logo DT 240 a nebo něco svého od Reserve? Díky..

        0 0
        • Hlavis  

          Klasika, cerveno a loga DT a 240… na zadnim uz mam garmin senzor rychlosti, tak to neni videt. Ale vypada to stejne. Tady foto predniho.

          0 0
          • DaD  

            Díky moc za info. Zítra se dozvím, jak vypadají nové revize od kluka, co Reserve dováží. Uvidím, jsem zvědav.

            0 0
            • Hlavis  

              Ona je jeste nejaka novejsi revize nez tyhle? Pokud jsem mel spravne info, tak tyto maji byt ty nejnovejsi a na sklade se ani neohrali, nez jsem je vzal :D

              0 0
              • DaD  

                Tohle jsou samozřejmě poslední, ale on tuším říkal, že mu přišli ty, co máš ty, ale s logem Cervélo i na nábě. Proto jsem psal o revizi. Moje chyba, špatně řečeno:)

                1 0
                • Hlavis  

                  Uvidis, jestli to bude na DTckach. Na Cervela vetsinou davali Zipp naboje. Dneska jsem jedny “stejny” 42/49 na Cervelu s naboji Zipp videl. A na Zipp nabojich bych je nechtel :D

                  0 0
                  • DaD  

                    Jj, Cervela stavím dost často a ty náboje jsou vážně nehezké. Myslím design a J-bend dráty. Na S5 to vypadalo opravdu hrozně:(

                    Jo a dostal jsem teď info o těch nábách a také mají klasiku v podobě červeného loga DT. To mě dost mrzí. Na uplně černé kolo to nechci a dobře to přelepit, je mezi těmi dráty, opravdu pakárna:(

                    Vezmu tedy tento set s DT180 a bude pokoj.

                    1 0
      • Jenda  

        ty ventilky na držáku rovnáš vždy nebo jen na foto nebo to tak prostě vyšlo? :-)

        0 0
        • MavasH  

          Klidně bych věřil, že to tak vyšlo – já věsím kolo podobně, resp. ještě víc naležato a DT240 (na EiE kolech) chodí tak hladce, že se kola vždycky stihnou otočit ventilkama dolů :)

          1 0
        • Hlavis  

          Hele, vyslo. Ale kdyz jsem pak koukal na tu fotku pri uploadu, tak jsem se nad tim take pousmal… :D

          0 0
      • DaD  

        Tak jak? Už si to projel?

        0 0
        • Hlavis  

          Jojo, vcera. Kola jsou dost tuhy. Prijdou mi “mene” pohodlne nez ty fulcrumy i lightweighty, ale kompenzujou to zase sirsi plaste na sirsim rafku. Takze i na moje zada v pohode (mel jsem zlomene 2 obratle). Jinak fakt jedou. Jsou rychly, prenasej vsechnu energii. Aero je fakt asi vychytane. A zvladaji dost dobre i bocni vitr. Nikterak to se mnou nehazelo. Vcera se to dalo dobre zkusit. Foukalo fakt hodne. Jsem s nimi nadmiru spokojen. Jeste jednou diky za radu :)

          1 0
          • adam1  

            Po čase zkus dát ty fulcrumy jestli to není placeboo:)))

            0 0
            • Hlavis  

              Zatim jsem je nadelil zene, tak pak to nekdy prendat zpet mohu :D

              0 0
          • DaD  

            Tak to jsem opravdu rád, že jsi spokojený. Já si ty samé dnes objednal, než mi přijdou ty vyšší na DT180:)

            Ty bohužel dorazí až po novém roce:(

            1 0
            • Hlavis  

              Ja bych teda asi dvoje neobjednaval :D Bud bych pockal a nebo bych si nechal ty na 240… Ale tento pristup ti neberu :D

              0 0
              • DaD  

                Já mám ty kola dostatečně vyzkoušená a chci je. Ta lepší půjdou na jedničku a ta druhá na dvojku. Já to už nějak ujezdím :)

                2 0
    • DaD  

      Jak jsem říkal, ty náby. Tohle by na takovémto kole, podle mého, být asi být nemělo. Jaký je názor veřejnosti? :)

      Původně jsem chtěl tuto výšku ráfků, ale nakonec jsem to přehodnotil a na Tarmaca dám výšku 42/49. Tohle už je dost overkill na malé kolo ve velikosti 52

      0 0
      • Cavendish  

        Že to kolo je celkově hrůza. Tam ani náboje řešit nemusíš :)

        3 1
      • nomecz  

        za mě cajk :-) ale na SL8 bych taky dal 42/49

        0 0
      • tomxxx  

        Neřešit, jezdit.

        Kde se vlastně vzala ta móda straight pull? Proč se to bere jako něco víc? Asi je to většinou lehčí, ale jinak to je funkčně úplně stejné

        0 0
        • tomaschek  

          Funkčně stejné, ale výrazně hezčí.

          J-Bend za mě retro, stejně jako třeba 3K karbon.

          Někomu to přijde naopak a proto je super možnost volby.

          1 0
      • keymaker  

        Ošklivý kolo vzhledově už kola nedodělají :-) ale tohle je strašně subjektivní .-)

        0 0
      • Rorejs74  

        Vzal jsi na milost SRAM Force ? ????

        0 0
        • DaD  

          Ne, nevzal. To je kolo na krám. Když Sram, tak jedině nový RED

          0 0
          • Rorejs74  

            Tak to čumím, že kolo na krám řešíš takhle detailně, super :)

            2 0
            • DaD  

              Ono to jde i proti mě, udělám méně kol. Já třeba i seřizuji kónusy u kola za 18.000,– když už ho musím udělat. Chodí to přetažené jako kráva a po chvilce ty náby jdou do kytek, když se na to nesáhne. Oni to ti lidé, co kupují levná kola, stejně nepoznají, ale mě by hamba fackovala:( Dělám každé kolo, jako když ho dělám pro sebe.

              23 0
      • HKou  

        Kdyz uz J-bendy, tak bych je zapletal na prednim kole s kotoucovkou obracene, jinak pri brzdeni tahaji ty vnejsi pres prirubu a praskaj. Tolik k vyhode straightpull dratu no a zapletat kulaty straightpull draty je vo…, takze pak uz jedine plochy a tim to, podle me, i vypada lip.

        0 0
        • tomxxx  

          Nechápu v čem je u kulatých drátů problém, stejně ty dráty musíš chytat, jinak se ti kroutí.

          0 0
          • HKou  

            To ano, ale plochy draty jdou podrzet o poznani lip nez kulaty. Navic jdou chytnout blizko k niplu, takze se nekrouti tolik. Dale je jednodussi odstranit napeti tim, ze se muze hlavicka protocit v prirube.

            0 0
      • filipes  

        Off topic ze zvědavosti – jaká je výhoda tohodle „propojení“ rámu a vidle místo klasického sloupku uvnitř díty v rámu?

        0 0
      • yetti  

        Za mě když už to má Zipp náby, tak proč od nich nevzít celá kola? Já osobně bych na drahé kolo J-bend nechtěl, protože se mi to nelíbí a působí to archaicky, obzvlášť na takovém ufo kole jako je to Cervelo. Samozřejmě chápu, že J-bend má své výhody, ale náby pro přímé dráty prostě vypadají lépe

        2 0
        • DaD  

          Cervélo jede prostě ráfky Reserve. ZIPP asi přišel s ekonomictější nabídkou než DT a tak to pletou na jejich nábách.

          0 0
          • Hlavis  

            Co jsem slysel, tak puvodne i kola zvlast byly na Zipp nabach. Ale vzhledem k jejich ne moc velke spolehlivosti presli na DT… Predpokladam, ze na cela kola osazuji Zipp ze zbytkovych zasob a kdyz mas problem, tak ti to mozna vymeni za DT? A az jim dojdou zasoby, tak bude DT na vsech? Je to jen teorie, vubec to tak nemusi byt :D

            0 0
            • DaD  

              Snad máš pravdu. Tyhle náby tomu opravdu nesluší:(

              1 0
          • embi  

            Cervelo jede Reserve protoze to je jedna firma:)

            0 0
    • Glum  

      Na svém Colnagu 64 Disc jezdím Campagnolo Bora Ultra 45 a bezduše. Ta Campa myslím vzhledově ke Colnagu sedí. Přestože mám 90 kg, žádný problém i po natočených 14 tis. km.

      2 0
    • Pikaču  

      Sakra BF a tohle vlákno. Chci Bory WTO 60 :))

      Jen nevim jestli jit do ULTRA. Rozdily keramika, nižší váha a 7×3 oproti 8×3. A cena :)

      Má někdo srovnání? Moc toho na netu není.

      0 0
    • Kubasan  

      Rovněž se přiživím na vlákně. Po přečtení, jsem došel k závěru, že mi „nestačí“ Rovaly C38 (DT Swiss 350). Mají nějakých 1600g a asi nebudou úplně aero. Zalíbily se mi ty Reserve 40/44 na DT Swiss 240, což by k TCR mohlo pasovat. Nebo ještě Fulcrum Speed 42. A mám dotaz, poznám rozdíl? :D to že chci upgrade už po přečtení vlákna vím, jen potřebuji i logický argument :) Budu je kupovat až na jaro.

      Napadly mě i přímo Giant kola nebo Cadex, ale ty jsou hookless, z čehož mám obavy. Samozřejmě to budu vozit na bezduších (30 mm). Případně budu rád i za jiná kola, které budou „moci být“ na Giantu. Díky

      0 0
      • kedi  

        Jestli se ptáš na to, jestli poznáš rozdíl váhy, tak na 100% poznáš. Po letech, kdy jsem měl jen kola, kde byl i nápis odpovídající rámu, jak tady v jiné souvislosti nedávno padlo, jsem chtěl vyměnit kola prioritně proto, abych měl větší vnitřní šířku, lépe odpovídající tomu, že používám 30 a 32 mm pláště, druhý parametr byla hmotnost. Prošel jsem lecos, nakonec jsem šel pokusně do kol, kde nápis není věhlasná značka, s tím, že to zkusím, a když to nevyjde, koupím něco jiného.

        Vyměnil jsem kola s vnitřní šířkou 18mm, výškou ráfku 35mm a hmotností 1435g za kola s vnitřní šířkou 23mm, vnější 30mm, výškou 40mm a hmotností 1135g. Rozdíl je znát hodně a že to není jen placebo mi potvrdila manželka, které jsem kola vyměnil, aniž bych cokoli zmínil a po pár kilometrech se ptala, co jsem s tím kolem udělal, že to neskutečně jede.

        Teď ještě zkouším jiné pláště než osvedčené Conti 5000 S TR a evidentně se dá najít lepší varianta. Podle mého názoru, každý gram na rotační hmotě je pocitově znát docela dost.

        3 0
        • nomecz  

          ja bych teda poprosil tip na ty zazracne gumy :-) jinak si dovolim ne uplne souhlasit s tou hmotnosti, tu pocitis samozrevme pri akceleraci a v kopci ale treba pri temparine na rovine a z kopce je mnohem dulezitejsi vliv aera a vysky a tvaru rafku

          0 0
          • tomaschek  

            Tvar ráfku – ono se už dnes prakticky nic jiného než toroid u moderních silničních ráfků nedělá.

            A aerodynamiku udělá primárně správná šířka pláště (pravidlo 95 procent).

            Kdysi to byly výrazné V profily nebo U profily, dnes vypadají prakticky všechny moderní silniční ráfky na průřezu stejně.

            Takže když si vezmeš typický moderní silniční ráfek s vnitřní šířkou okolo 22 mm, vnější šířkou 30 mm a výškou dejme tomu 45 mm, procentuální rozdíl tvaru je mezi značkami v řádu jednotek procent.

            Zajímalo by mě, jak tyto skoro neviditelné tvarové rozdíly mohou významně ovlivnit aerodynamiku, chování na bočním větru apod. Možná snad asymetrie, která má ale zase jiné výhody?

            Osobně jsem v tomto dost skeptický a při moderním toroidním tvaru ráfku bych nečekal zázraky ani od toho nejdražšího, co je na trhu.

            0 0
            • tomaschek  

              Nehodnotím tvarové atypy jako Zipp a spol.

              0 0
            • nomecz  

              mysleno U vs V, to ze je dnes uz vsechno stejne sem netusil :-)

              0 0
              • tomaschek  

                Nepohybuju se sice ve zde probíraném high-endu, ale ani tam už jsem V profil dlouho neviděl :-)

                0 0
                • tomaschek  

                  Moderní silniční ráfek vypadá u 90 procent produkce cca takto.

                  Liší se jen symetrií/asymetrií, hooks/hookless a vnitřní/vnější šířkou. Základní tvar stále stejný.

                  0 0
          • tomaschek  

            Zázračné gumy – zatím možná Tufo Comtura Prima TR 28 mm, které jasně vyhrávají váhou – 100 gramů dolů na páru oproti Conti TR při stejné reálné šířce 30–31 mm.

            A od jara nový model Tufo, který už bude lepší než „eskový“ GP Conti 5000 TR ve všech klíčových parametrech – valivý odpor, váha, chování na mokru, odolnost proti defektu.

            1 0
            • BikerM  

              Ten novy model Tufo bude i na duse? Jak se jmenuje/bude jmenovat vis? Abych vedel po cem na jare patrat. :)

              0 0
              • tomaschek  

                Vím, ale dokud to nepustí ven oficiálně Tufo, nemohu prozradit. Zatím jej máme na testování.

                Plášť je Tubeless Ready, ale váží jen 210 g v šířce 28 mm. Reálně má na moderním širokém ráfku i22/e30 mm okolo 30 mm.

                Takže je i jako tubeless lehčí než 95 procent klasických dušových plášťů 28 mm. O 30 mm nemluvě :-)

                Nevidím jedinou překážku, proč by neměl jít používat s duší, ideálně lehkou a na průraz odolnější TPU (Revoloop, Tubolito, Pirelli apod.). Jen počítám, že tam bude větší riziko defektu, protože cokoliv projde přes běhoun, způsobí s duší defekt.

                Kdežto s tmelem o drobných defektech ani nevíš, mlíko je nepozorovaně zalepí.

                A valivý odpor bude s duší taky minimálně o 2–3 watty vyšší + horší komfort.

                2 0
                • BikerM  

                  Ok, rad si pockam. :)

                  Ja to mam jednoduche, vozim TPU duse na silnicce, protoze me nebavi caste husteni plastu. Jezdim fajnove silnice a treba za letosek ani jeden defekt. :) Jsem hobik, takze me par wattu az tak netrapi. To spis bych mel vic resit lepsi stravovani, kvalitnejsi spanek a mene alkoholu. :) Na gravelu bezduse vozim, ale zas me nastvalo, kdyz mi mliko po defektu ohodilo pomalu cele kolo a nasledne cisteni bylo neprijemne. I proto na silnici zustavam na dusich..

                  2 0
                  • tomaschek  

                    Zrovna Tufo tubeless pláště na časté dohušťování netrpí, nebo aspoň ne více než pláště s duší.

                    Včera jsem je na novém ráfku nafoukal nasucho na 4 bary a tlak drží i bez mlíka doteď.

                    Argument se stříkajícím mlíkem chápu, taky už jsem zažil a není to nic příjemného.

                    0 0
          • kedi  

            O zázračných jsem nenapsal ani čárku, nějaké zázračné by se mi také líbily. Něco jako že vydrží 20000 km, valivý odpor 0,0001, přilnavost na libovolném povrchu na úrovni lepidla a odolnost neprůstřelných pneumatik na obrněné vozidlo při hmotnosti 10g.

            K té hmotnosti máš pravdu, vztaženo k tempařině jsou důležitější jiné parametry, proto jsem uváděl co jsem srovnával a nahradil. Na “tempařinu” byly skvělé Rovaly, jenže ty měly nad 50mm. Nerad jsem se jich zbavil, ale po roční pauze v mém věku se waty vracejí hodně pomalu….

            0 0
        • tomaschek  

          Souhlas, 200 gramů na rotační hmotě už jde cítit do kopce opravdu výrazně.

          A to porovnávám lehká kola se superlehkými (1250/980 g).

          0 0
        • gregorus  

          A jaké jsi vybral?

          0 0
          • kedi  

            Zatím zkouším. Tufo Comtura Prima TR, na 23 mm ráfku s vnější šířkou 30mm má cca 30,5mm, zatim ji používám bez mlika, které”schová” drobné defekty. Je lehká, zatím nejnižší tlak jsem zkusil 3,3bar, nejvyšší 4,5bar. Zatím naprostá spokojenost. Potom Tufo ENDURANCE 7 TR, má jinou konstrukci bočnice, hmotností se rovná Conti. Není to prioritně závodní guma, ale má stejnou směs běhounu jako Comtura Prima, takže stejnou vynikající přilnavost zejména na mokru. Mam je moc krátce na nějaký závěr, ale kdybych se měl v tuto chvíli rozhodnout, jdu do Primy právě pro malou hmotnost. Kdo dává přednost kilometrovému výkonu byla by lepší sedmička, má silnější vrstvu směsi na běhounu.

            1 0
      • nomecz  

        Na tech Giant kolech (SLR1) mam najeto celkem dost a nikdy zadnej problem, za 3 roky nutnej servis 0, zvuk paradni, jizdni vlastnosti ve vetru taky velice slusne. gumy 25–30 mm ale nemam teda srovnani s top znackovejma kolama za 2–3 nasobnou cenu

        0 0
      • Kubasan  

        Teď jsem objevil ERE Research, jejich model Genus vypadá hodně dobře. Mají dva modely s karbonovými paprsky nebo s ocelovými. Zajímavá alternativa k těm Reserve.

        https://www.ereresearch.com/…us-ii-cl45-r

        https://www.mtbiker.cz/…p277993.html

        https://road.cc/…elset-306283

        0 0
    • milan.v  

      Hele, nechcete jít diskutovat k plášťům do vlákna k plášťům?

      1 10
    • POC74  

      Bontrager Aeolus Pro 37, DT350 18 rachet … Vs Reserve 40/44 700c DT 350 SP CL… Vyjdou cca na stejno?

      0 0
      • Hlavis  

        Za me Reserve. Nebyly by lepsi uz drive zminovane a mnou koupene 42/49? Nebo to neni na silnicku, ale na gravela?

        0 0
        • POC74  

          Jo na Gravel.

          0 0
          • Hlavis  

            Tak tim padem Reserve 40/44… vzal bych je bud na 240 nebo 350 nabojich, zalezi jak moc chces investovat.

            Edit: ted jsem se znovu kouknul a vsiml si, ze pises o 350. Dobra volba, nejlepsi cena/vykon. Reserve si za lepsi naboje nechava priplatit vice, nez je rozdil ceny naboju…

            0 0
    • tomxxx  

      Ahoj, kdyby někdo sháněl hotové záplety. Mám jedny nové, nejeté,

      Newmen Advanced SL X.R.36, váženo 1372g, centerlock, XDR ořech, F12×100, R12×142

      https://www.newmen-components.de/Konfigurator?…

      více SZ.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.