Nová stavba paralelní dráhy letiště & Horo-Statenický les

315 nepřečtených
  • Zlatka

    Ahoj,

    les který se rozprostírá mezi 4mi obcemi se rychle mění k nepoznání. Obávám se, že jej někdo (stát?) chce asi vymazat z mapy, jistě jste si toho mnozí všimli.. :((

    Jelikož do něj minimálně jednou týdně za posledních x-let vjíždím tak sleduji tento vývoj a proces velice markantně.

    Při plánované stavbě nové paralelní letové dráhy RWY06R24L a nedávné zvýšení kapacity stávající dráhy rwy 06/24 a také řepský by každý očekával spíše opačný vývoj tohoto lesa, už jenom v zájmu redukce již dávno přetěžovaného hlukového pásma. (měření let. hluku v této oblasti).

    Vím, že je kvůli nové dráze milióny spisů, dohadů, petic proti a soudních sporů a tak mne shodou těchto okolností opravdu zajímá proč se tento les tak rapidně redukuje a divím se, že se nad tím nikdo ani asi ještě nepozastavil a nepodivil.

    Vývoj této plánované stavby zas tak nyní nesleduji, ale jistě jsou tu bikeři/rky z této oblasti s novými a lepšími informacemi.

    Tato stavba a plánované navýšení letového provozu ovlivní nás všechny a leso-parky divoká šárka – lysolaje, baba, stromovka a zmíněný les Juliána již díky tomu nebudou místem odpočinku a sportu nás Pražanů, bikerů, turistů. (???)

    Toto není nějakým druhem bojkotu proti (nejsem odpůrcem této 4té dráhy, mám zatím neutrální postoj.

    Dál mne zajímají názory a informace ostatních..

    Děkuji.

    Anketa: Jste příznivcem stavby dráhy nebo odpůrcem ?

    PRO
    43x
    61%
    19x
    27%
    1x
    1%
    3x
    4%
    0 0
    • karliner  

      Ovlivní to (další ranvej) všechny, v tom s tebou souhlasím. Třeba mne v tom, že bude pohodlnější a levnější cestování letadlem.

      0 0
      • op  

        levnejsi, na to jsi prisel jak? Myslis az budes platit v letistnich poplatcich cenu stavby? Mimochodem, za posledni dva roky pocet prepravenych osob na LP klesl o 20% a zaroven se ponekud snizil pocet primo letanych destinaci. Kde ten potrebny trafic na zaplneni kapacity nove drahy vezmou? Na nakladni (a mozna tranzitni) doprave.

        0 0
        • karliner  

          Laicky – větší kapacita – víc letadel a společností – větší konkurence – nižší cena. Ale třeba se pletu, buhví, jak to EU reguluje :-)

          0 0
          • op  

            pletes se. Krome dalsich okolnosti, ty s nizsi cenou budou letat na Vodochody.

            0 0
            • karliner  

              OK, nechci se hádat, ale stejně si myslím, že je ti v podstatě jedno kde budou ty koridory, hlavně, když nebudou létat nad tvojí zahradou. Což chápu, že je jednak vopruz a druhak se potom cena pěkného domku limitně přiblíží ceně bytu v Chánově…

              0 0
              • op  

                Vsiml jsem si, ze prispivas do „Pardubickeho“ threadu. Co jsi rikal planovane vystavbe nove spalovny a dovozu odpadu (z Rakouska snad, nemam presne informace) do ni? Libilo se Ti to?

                0 0
                • karliner  

                  Teď vůbec nevím, který myslíš, to asi bude nějaká mýlka.

                  0 0
                  • op  

                    zde s vetrem v zadech pekne do mesta..

                    0 0
                    • karliner  

                      Jak říkám – nějaká mýlka.

                      V Pardubicích jsem nikdy nebydlel, nebydlím a doufám, že ani bydlet nebudu. Tudíž jestli jim tam postaví nějakou spalovnu nebo ne mi bude v podstatě jedno, tudíž ani nemám žádný důvod číst jejich blog a už vůbec ne do něj něčím přispívat.

                      0 0
                      • op  

                        aha, tak to sorry.

                        Tudíž jestli jim tam postaví nějakou spalovnu nebo ne mi bude v podstatě jedno

                        Mimochodem krasne jsi potvrdil rceni „podle sebe soudim tebe“.

                        0 0
                        • Ruprt2  

                          Co blbneš?

                          Podle tebe by Pardubická spalovna měla zajímat všechny živé i astrální bytosti?

                          0 0
                        • karliner  

                          No, asi to nikam nepovede, ale ta paralela mi trochu uniká :-)

                          0 0
                          • op  

                            Cituji:

                            karliner:si myslím, že je ti v podstatě jedno kde budou ty koridory, hlavně, když nebudou létat nad tvojí zahradou.

                            karliner:V Par­dubicích jsem nikdy nebydlel, nebydlím a doufám, že ani bydlet nebudu. Tudíž jestli jim tam postaví nějakou spalovnu nebo ne mi bude v podstatě jedno,

                            op:krasne jsi potvrdil rceni „podle sebe soudim tebe“

                            Ja tam problem se souvislosti nevidim.

                            Nepopiram, ze nova letistni draha me pali vic nez ostatni podobne „problemy“. To ale neznamena, ze jsem k nim lhostejny. Lhostejnost ze presne to, co vede k soucasnemu stavu, kdy si (at uz jakakoliv) lobby prosadi cokoliv proti vuli lidi a obycejnemu selskemu rozumu.

                            0 0
                            • Ruprt2  

                              Jsi vůbec normální?

                              Mě je nějaká spalovna v Pardubicích taky u ******.

                              Zejména kvůli tomu, že ani nevím jestli je to dobře nebo špatně.

                              A pokud jsi tam tu nadsázku od Karlinera neviděl, tak musíš mít dost smutný život.

                              0 0
                              • op  

                                uz se bude urazet, nepripojuji se ..

                                0 0
                                • Ruprt2  

                                  OK, zkusím to tvojím jazykem:

                                  …ty řešíš nějakou spalovnu v Pardubicích a přitom děti v Africe hladoví…

                                  0 0
                            • karliner  

                              Nerozčiluj se nebo ti rupne cévka ;-)

                              0 0
                              • op  

                                priznavam, ze me cela kauza nove drahy rozciluje do bela. Asi si to tady bloknu :)

                                Doporucuju najit si dokumentaci o tom, jak se nova draha dostala do uzemniho planu. Regulerni podvod, ktery nasledne zrusil soud – kdyby se o to nikdo nezajimal, uz by to tam zustalo.

                                0 0
                            • karliner  

                              A přečti si tohle

                              Peace :-)

                              0 0
                      • op  

                        spletl jsem si nicky karliner a kankrlicek. Omlouvam se (kankrlickovi).

                        0 0
          • Twister  

            Nechci víc letadel a spolecnosti. Začínám být už nějakej unavenej ze zvyšování nabídek a kapacit. Radši budu bajkovat kolem Prahy, než lítat o dvě stovky levnějc do Dubaje.

            Ale to je asi jen takovej povzdech…

            0 0
    • op  

      Ta draha bude, politici uz to nejak zaridi. Nam, lidem jez se stavba primo dotkne, nezbyva nez bojovat o to, aby se to cele co nejvic oddalilo. Bydlim v Suchdole a az se postavi nova draha, bude svislice z letoveho koridoru cca 150m od meho baraku. Bedlive to sleduji a do budoucna chystam stehovani mimo Suchdol. Pritom je to (podle me) nejidealnejsi misto na bydleni v Praze. Bohuzel, bude behem par let zcela zniceno stavbou nove letove drahy a severniho obchvatu Prahy (dalnice primo pres stred obce).

      Velmi podobne, mozna z urciteho uhlu pohledu jeste hure, na tom budou Nebusice.

      Pritom stacilo jedine, aby Letiste Praha vcas koupilo letiste Vodochody a vybudovalo terminal pro nakladni dopravu tam. Takto koupila Vodochody Penta, zaroven Penta prodala pozemky potrebne na stavbu nove drahy Letisti. Tj. Letiste Praha financuje vybudovani noveho sukromeho letiste ve Vodochodech (za statni penize) a dalsi naklady vyhodi na stavbu nove drahy, cimz snizi (znici) kvalitu zivota 100000 lidi. Vyborne!

      Zde odkaz na na server obcanske iniciatyvy NeRWY

      Ale nevim, jestli takovyho totali offtopic patri na bikerofum.

      0 0
      • karliner  

        Zaujalo mne to, že bys šoupl cargo dopravu do Vodochod. To je ti jedno, že bys tím výrazně zhoršil kvalitu života tam? ;-)

        To je prostě daň za pokrok a pohodlí – všichni chtějí lítat, všichni chtějí, aby jim zásilky ze zahraničí chodily co nejrychleji, ale letiště ať je za humny těch druhých :-)

        0 0
        • op  

          Zaujalo mne to, že bys šoupl cargo dopravu do Vodochod. To je ti jedno, že bys tím výrazně zhoršil kvalitu života tam? ;-)

          Trochu min lidi ne? Ja bych to nesoupl nikam, jen mene spatne reseni.

          0 0
        • mr.antik  

          Řek bych že brzo přijde doba, kdy za největší luxus bude považováno, bydlení v nějakém klidném místě bez nutnosti lítat a cestovat kamsi a přitom si třeba pěstovat na zahradě svoje ovoce a zeleninu.

          0 0
      • cabbage  

        Pozn: okruh nepovede středem vesnice, ale mezi starým a novým Suchdolem, kdy je dnes proluka a zahrádkářská kolonie(dost hnusná), navíc tu povede tunelem.

        Snahy místních o oddálení jsou docela slušná prasárna na celý zbytek Prahy a přilehlé okolí (cca střední Evropa).

        0 0
        • op  

          Suchdol je jeden, jen ma dve casti Stary a Novy, tj. to povede presne stredem. Ale mas pravdu v tom, ze otazka dalnice je na jine urovni nez otazka pristavaci drahy. Nejaka rychlostni silnice byla totiz pres Suchdol planovana snad uz za prvni republiky a tudiz na uzemi pro planovanou stavbu se nepovolovala vystavba – tim vznikla proluka v centru obce. Taky mas pravdu v tom, ze by dalnice mela byt cilove prekryta (nikoliv v tunelu), bude se stavet povrchove a nasledne (doufejme) se prekryje.

          Myslim ze, kazdy ze Suchdola by s velikou radosti vymenil stavbu dalnice na nestavbu letistni drahy. Bohuzel bude oboje.

          Ja osobne podepisuji petice proti stavbe drahy, nepodepisuji petice proti dalnici.

          0 0
        • max78  

          Docela slusna prasarna, ktera mj. (pokud si pamatuji spravne) usetri 7 mld. oproti severni alternative?

          0 0
      • Zlatka  

        V číslech..

        Účelem výstavby paralelní dráhy RWY 06R/24L je zásadní navýšení kapacity letiště v Ruzyni:

        Současná max. kapacita cca 208 000 letů /rok 45 letů/hod 15,4 mil cestujících

        Stav s paralelní RWY min. 400 000 letů/rok 75 letů/hod 75 letů/hod.

        Pěkná čísílka že.

        0 0
        • karliner  

          Mě se to líbí.

          Bude lítat víc letadel – letenky z a do Prahy budou levnější.

          Letadla sem nebudou zřejmě létat prázdná – lidi budou v Praze utrácet svoje peníze, budou se tedy mít dobře provozovatelé služeb a stát je obere na daních.

          Atd.

          0 0
          • JMT  

            Presne tak to je. Cela tato diskuse je zalozena na aroganci a netoleranci nekolik malo jedincu.

            0 0
          • McBlacky  

            mrkni na statistiky turistického ruchu v Praze. Nejlepší léta už máme za sebou. Plánované navýšení kapacity letiště sem IMHO nepřinese v tomto ohledu mnoho.

            BTW: za kolik bys ty letenky chtěl? To už by ti museli na gate platit za vstup do letadla :)

            0 0
            • JMT  

              Takze sem ty letadla budou litat prazdny jo ?

              0 0
              • Peslezedirou  

                Nee, je to kvůli nákladní dopravě, bohužel Ruzyň nestíhá, tak některá letadla sedají mimo čr a sem se to vozí kamionama.

                0 0
                • JMT  

                  Takze ubude kamionu na dalnicich ? To bych v tom pripade podepsal klidne petici at si postavej tech ranveji treba 6…

                  0 0
                  • Zlatka  

                    Jo, ale určitě by nebylo od věci prosazovat zalesnění okolních polí mezi Kopaninou směrem k Nebušicím (podél Evropské k letišti nad Džbánem).

                    Viz. mapa.

                    Jsem přesvědčená, že by toto zalesnění ulevilo od hluku celé této lokalitě a přispělo tím k celé této plánované stavbě.

                    0 0
                    • Zlatka  

                      Mapa

                      0 0
                    • karliner  

                      To ale musíš říct majitelům těch polí, že by se ti líbilo je mít zalesněné a nějak je přesvědčit, že pěstování zemědělských plodin, které se zase líbí jim je špatné, pak za několik desítek milionů tam ten les vysázet, 30 let ho opečovávat a bude hluku :-)

                      0 0
                  • Zlatka  

                    No aby nebylo těch kamiónů naopak tady na silnicích a dálnicích více..

                    Proudících z Ruzyňského letiště po okruzích ven z Prahy a ČR v rámci EU a úlevy severní Evropy, především asi velkým Německým letišťím.

                    0 0
                  • v POHODÌ klokan  

                    Na druhou stranu nákladní letadla udělaj mnohem větší ekologickou stopu než nákladní auta nebo nedej bože vlaky. Ale pro většinu lidí by to bylo pohodlnější.

                    0 0
                    • karliner  

                      Někdo sem už dával link kdysi, že největší stopu zanechávají kontejnerové lodě. Ale těžko porovnávat, nevím, jestli se do ekologické stopy vlaků třeba započítávají zplodiny elektráren, které z uhlí vyrobí elektřinu nebo rekultivace vytěžených dolů.

                      0 0
              • op  

                PRAHA: Hub pro noční lety z Asie Jeden z moznych zpusobu naplneni letadel..

                0 0
                • JMT  

                  A co jako ?

                  0 0
                  • op  

                    Umis asi velice rychle cist, precetl jsi to a odpovedel za 90 sekund. Take bych chtel umet tak rychle cist a udelat si nazor..

                    0 0
                    • JMT  

                      No letmo sem to prohlid a prijde mi ze si sem linknul clanek od nejakeho cloveka ktery ma podobne myslenky jako ty…nicmene tam neni nic zasadniho, zadna nova fakta, pouze konstatovani…

                      0 0
                    • karliner  

                      Nenapadlo tě třeba, že když na psovi ten článek leží už skoro rok, že si ho přečetl už dřív a měl dost času na to udělat si názor? :-)

                      0 0
                      • JMT  

                        dik za zastani, ale staci to letmo prohlidnout a je jasny ze je to radoby odborne psanej bullshit jednoho z odpurcu…

                        0 0
            • karliner  

              Letenka do Valencie kupovaná MĚSÍC předem za zhruba 9000 mi nepřijde tak našponovaná z pohledu dopravce, aby mi při eventuálním snížení ceny musel v gatu platit…

              0 0
              • mr.antik  

                Tak si ji nekupuj :-)

                0 0
                • karliner  

                  Taky jsem si ji nekoupil, když už pomineme to, že jsem reagoval na Blackyho otázku, za kolik bych ty letenky chtěl :-)

                  0 0
                  • mr.antik  

                    To by lítaly všude samé socky a naše děti by už nikdy nezažily modrou oblohu.

                    0 0
                    • karliner  

                      No, legrace je, že třeba z Drážďan podobná letenka (stejný termín, přibližně stejná doba letu, také jeden přestup) vyjde asi na třetinu, takže s tím modrým nebem si moc nefandi :-)))

                      0 0
              • McBlacky  

                nebudeme tady házet příklady – moc dobře víš jak to myslím.

                letuska.cz bez velkýho hledání 8–4 / 11–4 a 5439kč a to je na víkend.

                To je destinaci 2000km vzdálennou velká cena?

                Když najdeš akci dá se sehnat i za půlku a není jich málo. Kamarádi lítají nyní Indii do deseti apod.

                0 0
      • pustipav  

        A to nevis o te bourlive diskusi, co se vede o Vodo? Jak zase prskaj lidi tam, ze bude provoz…

        Je to proste v nekterych ohledech blby, narovinu rikam, ze jsem pro vystabu dalsi drahy, ale naprosto s tebou souhlasim, ze mit to za barakem, jsem nasrany a pokud situace dovoli tak se stehuji asi… (i kdyz v tomto pripade tezko rict, mozna by mi ani letecky provoz tak nevadil, predstavuji si spis situaci s jadernym odpadem – jsem priznivce JE, ale mit za domem sklad vyhorelyho paliva to fakt ne-e)…

        0 0
        • karliner  

          Jadernej odpad naházet do moře, při troše štěstí zmutujou jedlý ryby a zabijeme dvě mouchy jednou ranou, bude vyřešen odpad a nakrmená afrika.

          0 0
        • Hnoj  

          Osobně bych měl raději za barákem skladem vyhořelýho JE než třeba fotbalovej stadion Sparty. A to z několika důvodů:

          1. Na vyhořelý JE se nechodí dívat spousty ožralejch blbců.
          2. Vyhořelý JE je z výše uvedenýho důvodu 100× bezpečnější než

          právě fotbal.

          1. JE je IMHO jedinej smyslupnej zdroj energie…
          0 0
          • karliner  

            Na všechno je několik úhlů pohledu:

            1. u brány toho skladu by bylo neustále přišroubovaných spousty

            zfetovaných blbů (ekologistů)

            1. mohl bys mít dvouhlavé děti
            0 0
            • Hnoj  

              Protestující „zelení“ jsou jen hluční, rozhodně však nejsou nebezpeční.

              Děti nemám upřímně řečeno, to nikdo neplnánuju. Nehledě na to, že takovýho žvást je obvykle argumentem právě prostestujících zelených :-D

              0 0
              • karliner  

                Já se s tebou nehádám a ani nechci. Jen říkám, že na každou věc je několik úhlů pohledu a jeden z dalších jsem ti naznačil, to je vše.

                0 0
                • Bomba+  

                  A že ty vždycky zvolíš ten nejdebilnější úhel pohledu, to je teda záhada…zřejmě talent :-)

                  0 0
                • martin_bakov  

                  na kazdou vec je vic uhlu pohledu, zvlast kdyz ma clovek 2 hlavy,ze ? :)

                  0 0
                  •  

                    :-)), ale on si už velo začíná usmiřovat,začal tím že chce vstoupit a pravidelně platit příspěvky:))

                    0 0
                  • Bomba+  

                    Tak tahle sedla pěkně…ty hlavy ho teď musej brnět :-))))

                    0 0
            • Ruprt2  

              víc hlav víc ví.

              0 0
      • heretik  

        Člověk si dělá názory na lidi i podle způsobů argumentace. Přímo přes střed obce je podle mě dogma největšího kalibru – asi jako střed obce Sedlec-Prčice.

        Pokud jde o Vodochody, nemám pocit, že by kdy Letiště Praha mělo v plánu Vodochody kupovat – těžko si představit, že by pro ně bylo výhodný provozovat dvě zcela samostatný letiště. Navíc hlavní problém Vodochod je sklad paliv.

        Jinak z vlastní zkušenosti nějak letadla víc registruju třeba v Braníku nebo v Kralupech než na starém terminálu, kde pracuju. Dál je asi vhodné říct, že potenciální navýšení kapacity prakticky na dvojnásobek neznamená, že bude najednou lítat dvakrát tolik letadel… to bude platit pouze o špičce, kdy letiště jede na hraně únosnosti.

        0 0
        • op  

          byl jsi v Suchdole na Sucholskem namesti kde je obecni urad, posta a tak dale? Vis jak daleko odtamtud povede ta dalnice? Mimochodem, ja ale nejsem proti dalnici pokud bude skutecne prekryta.

          0 0
          • heretik  

            Byl jsi někdy na Letné? Nebo v Kinského zahradě? Víš, jak daleko odtamtud vedou hlavní tahy? Taky pár metrů (směrem dolů).

            0 0
            • op  

              Mel jsem pocit, ze pises ze pouzivam nepradivou argumentaci (spravny?), na to jsem reagoval. Myslim si, ze ne. Snazim se pouzivat jen relevantni a slusnou argumentaci (a nikoho neurazet) v celem vlakne. Mam svuj nazor a za tim si stojim a budu stat.

              Take tunel neni presne to same, jako nekolik let pozemni stavby, navic myslim, ze lide z Letene take z te vystavby nejsou prilis nadseni.

              0 0
              • heretik  

                Mno, snad jsem nikdy neřekl/nenapsal, že bys používal nepravdivou argumentaci, jen účelově zavádějící. Jsem přesvědčen, že pod větou „dálnice povede středem obce“ si člověk představí něco úplně jiného, než že pod nezastavěnou oblastí, o které se desetiletí ví, že tudy povede obchvat Prahy, se postaví tunel.

                Obyvatelé Letné jistě nejsou ze stavby nadšeni, ale stejně tak nejsou nadšeni obyvatelé Dejvic, Letné a mnoha dalších čtvrtí z dálkové dopravy vedené Prahou. Ale stavba je věc dočasná, po které na většině míst nastane podstatná úleva z původní situace (nejen z té během stavby). Samozřejmě, že doprava nově povede jinudy, a určitě budou místa, která na tom budou přinejmenším subjektivně hůř. Ale jsem přesvědčen, že moderní stavba vedená co nejvíce mimo zástavbu je obecně lepší, než dávná komunikace městem – čili, že celkový efekt je vesměs významně pozitivní.

                0 0
    • oddie  

      Proti. To letiště je strašně blízko města a postihne to ohromné množství lidí. Ale nijak aktivně proti tomu nevystupuju, spíš beru jako fakt, že to tak bude. Až bude, odstěhuju se.

      0 0
    • assassin  

      bydlim v horo a letadla me tolik netrapi, myslim ze kdyby jich pristavalo 2× tolik ze uz si toho mistni ani nevsimnou.

      Les je soukromej a kamarad co byl v zastupitelstvu v horo se na to ptal co se tam deje, ale uz mi nejak vypadlo o co slo, ale myslim ze naka vazba na stavbu letiste tam nebyla, ale muzu se ho zeptat..

      ad stiznosti nekterych lidi kteri si v dane lokalite poridili bydleni a ted beduji ze tam je hluk trosku nechapu.. to prece bylo jasny predem kdyz je to u letiste ze tam budou pristavat letadla a jestli jich bude 50 nebo 100 za den s tim se asi predem neda nijak pocitat.

      ad okruh… to mi prijde taky celkem jedno ta doprava je celkem silena uz ted a jde primo pres mesto, jestli ji bude vic a sice v tesne blizkosti ale ne primo prochazejici mestem tak to vidim spis jako plus…

      PS pro Zlatku.. jestli jeste provozujes ten bazarek, tak kdyby ti nedko nabizel modryho gianta AC s bilou 66 viz muj profil, nebo GT LTS tak dej vedet.. ukradli mi to na mikulase v horo…

      0 0
      • Zlatka  

        Bydlím v Dejvicích na Podbabě a pokud nevyjedu nahoru na Babu tak o letadlech téměř nevím a tak se mne to dá-se říci zas tolik netýká až na ten vývoj mého oblíbeného lesa a občasné použití letadla na dovču.

        V Juliáně se dalo dříve velmi dobře zabajkovat. Vede tam pár turistických cest, které zaznamenávají v poslední době jistou menší neprůchodnost. A to nemluvě o těch menších neznačených, které jsou téměř mrtvé. Nu, pokud je to soukromé, nevěděla jsem to, tak je to obrovská škoda. Ale nemyslím si, že je to jenom věcí majitele – pokácet či nekácet.

        To assassin: já žádný bazar neprovozuji a ani nic nevykupuji. Občas něco prodám (+nakoupím) na cyklobazaru, aukru (tak jako hodně z nás). V prodeji se povětšinou jedná o věci mých přátel a známých bez nějaké provize. Takže tak.

        0 0
        • oddie  

          Přes Juliánu jsem jel o víkendu a nepřišlo mi, že by se tam dělo něco tak zásadního.

          0 0
          • Zlatka  

            Zásadní není to co se tam děje ten nebo onen den..

            Zasadní je přeci, že se tam výrazně a viditelně těží dřevo.

            Ten kdo to tam znal před 5–10ti lety mi jistě dá za pravdu, když tam zavítá nyní.

            Jistě má také někdo z nás pár dochovaných fotek této lokality před pár lety.

            A Juliána není jen ta část trasy P50, z Kopaniny směrem na Tuchoměřice.

            0 0
            • oddie  

              No těží, vždyť je to normální les.

              0 0
              • Zlatka  

                Není les jako les.. :), tento je můj oblíbený a hlavně hodně pobíral hluku před přistáním letadel na zmíněné ranveje.

                Pokud les prořídne ještě více, hluk se bude rozprostírat dále do dálky. Což odborníci ve věci musí vědět již dnes.

                0 0
                • oddie  

                  Takových oblíbených lesů už jsem měl, které vykáceli. Některé už zase slušně dorostly.

                  0 0
                • mr.antik  

                  Že lesy plní celkem levným a dobrým způsobem protihlukovou a protiprachovou funkci si ještě soudruzi u nás nevšimli…

                  0 0
                  • Zlatka  

                    Obávám se téhož. :(

                    0 0
                    • pustipav  

                      Bouzel v urcite vzdalenosti od letiste jen tak lesik byt nemuze :)

                      0 0
                      • Zlatka  

                        Kde je psaná ta určitá vzdálenost (?), hledala jsem a moc informací o tom nikde není. V tomto případě by se jednalo o zalesnění ploch 1km od letiště v šíři cca. 3×3km.

                        Je spousta letišť na světě situovaných doprostřed lesů.

                        0 0
                        • pustipav  

                          To asi jen tak nenajdes, ja to vidim spis z jine strany, nejsem ten co letiste konstruuje… ale je tam sposta veci – ruseni radionavigacnich prostredku, postrani pasy, pasy pro pouziti radiovyskomeru, koncove plochy drahy, predpoli atd… proste takhle ucelenou informaci zrejme nikde nenajdes, na stavbu letist je vydano mnoho manualu…

                          0 0
                          • Zlatka  

                            Jistě to má širokou problematiku, zajímal by mne pohled/názor technika erudovaného, ale do toho by měli začít rýpat místní. Já jsem jen nahlédla pod pokličku pandořiny skříňky a jen tuším, že zalesnění má své širší neopomenutelné opodstatnění..

                            0 0
                  • karliner  

                    To máš pravdu, se státnímí a armádními lesy si stát může dělat co chce. Na druhou stranu absolutně nejsem schopný pochopit, proč by si vlastník lesa s ním nemohl dělat co chce, klidně ho vykaácet do posledního pařezu a proč mu do jeho způsobu hospodaření kecá každej druhej odbor nějakého úřadu.

                    0 0
                    • mr.antik  

                      njn, to není o soukromým vlastnictví, tohle by si měla pohlídat obec, stát, stavitel dálnice, letiště atd…

                      Podívej na silnicích, starostové obcí nadávaj na hluk a přitom tam za 40 let nebyli schopný vysázet ani řadu stromů, křoví, i když to jsou jejich pozemky.

                      To samý lidi, co bydlí u silnice a maj tam pletivo a tulipány a jsou akorát otrávený hlukem a prachem.

                      0 0
            • Koloman  

              To kácení ještě nemusí být signifikantní.

              Pánové nad lesy zuřivě těží všude, kde můžou. I tam, kde stavba ranveje jaksi není pravděpodobná…

              0 0
              • op  

                podle me kaceni s letistem nijak neuvisi. Naopak, letiste potrebuje dobre PR, ona se provadeji exaktni mereni hlukove zateze, tj. pokud by les mel skutecne vyzmany vliv na snizeni hlucnosti, bylo by v zajmu letiste, aby tam ten les byl – letiste potrebuje vykazat dobra cisla. Takze tady bych duvod skutecne nehledal.

                0 0
                • karliner  

                  Možná ten les kácí „protiranvejová“ lobby, aby naopak byla čísla co nejhorší :-)

                  0 0
                  • op  

                    pokazde kdyz tam jedu, ulomim minimalne jeden klacik :)))

                    A ze uz jsem tam jel hodnekrat! Jsem odhalen!

                    0 0
                    • Zlatka  

                      Jsi kazisvět, píšu si Tě.. :D

                      0 0
                • Zlatka  

                  Kácení ZATÍM nesouvisí. V zájmu letiště je přece především létat a mít zisky a všechna měření doposud popírat.

                  Minimálně za pár let bude souviset v tom až se zjistí, že hluk naměřený na Kopanině nyní, bude stejný za pár let v Horoměřicích. Tento letový úhel letadel před přistáním na zmíněnou ranvej RWY 06/24.

                  0 0
                  • op  

                    zajimava teorie, nedelaji tam blbi lide, ale my je prokoukneme .. :)

                    0 0
        • krokus  

          Já si vždycky myslel, že sv. Juliána je 2. pád, tj. že to je pojmenováno po sv. Juliánovi. Ale asi jsem si to myslel blbě.

          0 0
          • Zlatka  

            Tím jsi myslel jako když tam někdo někoho (Juliána) zabil, že je to již bez sv. Juliána ? :)

            To by se to muselo jmenovat u sv. Juliána, ne u sv. Juliány.

            Svatá Juliána

            Pravděpodobně se jedná o sv. Juliánu z Lutychu. Na již zmíněné lesní křižovatce stávala prý původně dřevěná socha světice, kterou v roce 1679 nechali jezuité nahradit kamennou sochou od Siesmayera. Dnes je zachován pouze barokní podstavec, na který kdosi upevnil dřevěný křížek. Kam však socha zmizela, nikdo neví. Jedna verze říká, že koncem 19. století za prudké bouře udeřil do sochy blesk a roztříštil ji.

            0 0
      • op  

        ad stiznosti nekterych lidi kteri si v dane lokalite poridili bydleni a ted beduji ze tam je hluk trosku nechapu..

        Nevim jestli reagujes na me, ale ja kdyz kupoval bydleni v Suchdole, vedel jsem o existujici draze, nikoliv o nove, ktera je planovana BLIZE k huste osidlenum oblastem. Asi nas bude vic.

        PS: to ze nekdo spokojene bydli v Horomericich a ze se tam prekotne stavi me naplnuje optimismem, ze u nas existuje pomerne velke mnozstvi hluchych lidi, a tudiz by cena me nemovitosti nemusela tolik klesnout, az ji budu prodavat.

        0 0
        • MaPa  

          Upřímně řečeno říká se tomu vývoj. Zabránit mu lze jen občas. Lidi co si dřív kupovali usedlosti na Hradčanské by se dnes asi také divili co kolem nich vyrostlo. Mohli to ovlivnit zhruba stejně jako ty výstavbu dráhy.

          Máme svobodu, nikdo ti nebrání se odstěhovat jinam, pokud budeš chtít. Nikdo ti také nebere právo si tu jako Zlatka stěžovat, byť to třeba ani nemá souvislost.

          Já mám na ty stavby taky svůj názor, co se týče severního části Pražského okruhu dokonce už dost vyhraněný, ale tvůj boj ti neberu. To že zrovna vyhráváte bitvu ale rozhodně neznamená že spoustu dalších lidí nechce vyhrát válku za jejich pohodlí a jejich peníze které tím ušetří (a pak taky za zlepšení podmínek někde jinde, nějakých jiných lidí, třeba i jen cestujících tramvají nebo autobusem), to si musíš uvědomit. Čím více poroste tlak více a více lidí (a to především podnikajících nebo zajišťujících podnikání) tím se vám bude za vyjímky a ústupky bojovat hůř.

          Zajímalo by mne jak jsi přišel na to že cena tvé nemovitosti klesne. Co vše jsi bral do úvahy? Zlepšení dopravní obslužnosti, polohu „mimo město“ a zároveň na okruhu, blízkost letiště jistě hraje nějakou roli, ale ta může být pro jiného výhodou (při prodeji/pronájmu objektu). A jak tu již mnozí řekli, když sis kupoval nemovitost v blízkosti letiště, snad ani nepiš že tě nenapadlo že se letiště časem bude rozšiřovat…

          P.S. Bydlím na Hanspaulce a do tý oblasti jezdím,…no dost a dlouho.

          0 0
          • op  

            v obecne rovine mas urcite pravdu. V jednotlivostech to byva slozitejsi. Treba, jak pisu jinde, za urcitych okolnosti by ta draha vubec nebyla potreba. Naopak potreba, a davno, by byla nejaka forma rychlodrahy/metra na letiste.

            Vsak ja se taky odstehuju, ale je mi to dost lito, no..

            0 0
        • cabbage  

          Sry ale, v Suchudole jsme docela často a letadla tu slyšet nejsou a o okruhu se ví už druhou generaci..

          0 0
          • op  

            zajdi si do Horomeric, v Suchdole zatim koridor neni – bude se stavet. Je to tezke pochopit?

            0 0
            • JMT  

              Ani v Horomericich neni zdaleka takovej hluk jak kdyz bydlis treba nekde kde jezdej tramvaje…

              0 0
              • op  

                vyrustal jsem na Vinohradske tr. s oknem v prvnim patre na urovni tramvajove troleje, letadla subjektivne pocituji vic.

                0 0
      • Jenda  

        no jestli to nebude tim ze ten les je proste uz „jatecni“ :-) Me prijde ze se nekteri lidi divi ze i les se jednou za cas sklizi – akorat u normalniho lesa to clovek vidi jednou za zivot a tak mu to prijde divny ale je to tak.

        0 0
        • Zlatka  

          Tam se ale imho viditelně netěží staré dřevo, ale celkem pěkné zdravé kusy kulatiny. Jinak máš samozřejmě pravdu.

          0 0
          • MaPa  

            A sklízet starý dřevnatý obilí bys nechtěla?

            0 0
            • Zlatka  

              No slupky jím, teda tmavé pečivo. :)

              0 0
      • Zlatka  

        Mluvila jsem dnes s kámoškou z horo a zřejmě mluvíš za ostatní od tama jaksi zástupně a jářku asi bez jejich vědomí.

        Říkala, že ta letadla vnímají každý rok silněji, že spousty z nich svoji nemovitost prodali a odstěhovali se.

        A ten kdo neprodal včas tak jejich nemovitost klesá na ceně a tu propadlou cenu jim nikdo nikdy již nevyrovná s plánovaným navýšením letového provozu a hluku.

        0 0
        • oddie  

          To je pravda, popravdě ale nechápu, proč je tam vůbec kupovali, nikdy to tam za moc nestálo a ani ceny nebyly nic moc.

          0 0
    • JMT  

      Bydlim v Uneticich. Tzn primo v letovem koridoru… Jednoznacne jsem pro rozsireni letiste a pro zvyseni kapacity. Pozitivni dopad to bude mit pro celou Prahu/Cr. Stejnak jsem pro stavbu dalnice pres posazavi i kdyz tam mame chatu. A kdyz se chci projet na kole tak hodim kolo do auta a jedu nekam do lesa. Jet na kole nekam od baraku uz nepraktikuju od ty doby co chodim do prace…

      Hura do me :-)

      0 0
      • mr.antik  

        Taky jsem rád že letiště zůstne pěkně v Praze. Představa, že projekty se zrealizují projekty nákladních letišť někde v Ralsku nebo Milovicích mě docela děsí.

        0 0
      • martin_bakov  

        hm, bydleni za prahou :( to uz snad radsi nekde v primo v praze na metru at se nemusi tahat auto…

        0 0
        • JMT  

          Do Prahy uz bych rozhodne zpet nechtel. 5 minut a jsem na okruhu… za 30min prakticky kdekoli, 80 min Rozvadov, 200min Viden…

          Jediny co mi chybi ke spokojenosti je dokonceni okruhu kolem cele Prahy. Do Dablic je to casove stejne jak do Plzne :-/

          0 0
      • McBlacky  

        za pár let budeš psát

        jsem pro rozšíření Stanice Ruzyně o další stanoviště pro raketoplány. Když se chci projet na kole, hodím ho do letadla a letím někam do lesa, ježdění autem nepraktikuji od doby co máme za barákem runway :)

        0 0
        • Peslezedirou  

          Třeba z Ruzyně budeš lítat zajezdit si na Točnou :-)

          0 0
          • JMT  

            :-)

            0 0
          • Zlatka  

            No taky to třebas někdy bude možné, sice to bude maličký městský aerobus, ale my tu již zcela jistě nebudeme. :|

            0 0
        • JMT  

          To by nebylo zly, takle me to cestovani obcas dost sejri :-)

          0 0
    • PjSky  

      jakej les? si asi v zivote nevidel les…

      0 0
    • Trainman  

      Jednoznačně pro, byť to naruší ráz okolní krajiny – je to něco za něco a momentálně člověk hledá spíš komfort, než čistý les (nevím, nedokážu posoudit, zda-li je to správně nebo špatně). Nicméně rozšíření o další RWY a stavba rychlodráhy/pro­dloužení metra z centra mi na Letišti přijde jako 2 nejrozumnější investice. Už tak tam občas vznikají složitý dopravní situace a objem přeprav stále roste, takže to myslím si hodně pomůže. I když mě z to pohledu bikera trochu mrzí :)

      0 0
      • mr.antik  

        Když už bordel, tak na jednom místě a o to inteznivnější.

        Navíc dost infrastruktury už tam je poblíž.

        Kdyby to nebylo tady, bude jinde.

        0 0
    • Ruprt2  

      Ruzyně paralelní dráhu potřebuje jak koza drbání.

      Patří mezi nejvytíženější letiště s jednou dráhou v Evropě.

      0 0
    • pustipav  

      Faktem je, ze soucasny drahovy system je uz mnohdy nedostatecny (ve spicce snad pres 40 pohybu za hodinu na jedne RWY).

      Jestli to snizi cenu cestovani nevim, kazdopadne do budoucna v soucasnem vyvoji to je asi nevyhnutelne.

      0 0
      • pustipav  

        Castokrat tu vidite jen pohled z nejakeho ekonomickeho hlediska, ale koukejte na to taky jako na provozni zalezitost, z pohledu pilotu, ATC, provoz na parelelnich drahach lze potom dal „zpracovavat“ – nezavisly priblizeni, odlety, prilety na kazde z nich atd, coz taky muze snizit v nekterych oblastech hluk, zkratit casy zpozdeni atd..

        0 0
    • op  

      Letiště Stockholm – Arlanda se řadí k nejrušnějším letištím v zemi Švédsko. Ve vzdálenosti 37 km od letiště se nachází město Stockholm. Letiště Stockholm – Arlanda je často využívané pro eurovíkendy.

      Arlanda Express – Stockholm Central Station

      rychlodraha, cca 20min do mesta.

      V pristavacim koridoru je jen les.

      Nechci uz vice rozvirovat debatu, vsechno uz bylo receno. Jen jsem chtel jeste dodat, ze jinde se snazi vice zohlednovat kvalitu zivota a nazory lidi – a jde to. Samozrejme, ze i pro ne by bylo levnejsi postavit to primo u Stockholmu a nestavet zadnou rychlodrahu a novou infrastrukturu. U nas jsou bohuzel jine podminky, vetsi hustota osidleni, jde mi jen o to, ze bych si pral, aby byl rozvoj ohleduplny, nikoliv jen chladny kalkul ekonomickych zajmu.

      0 0
      • MaPa  

        Myslíš že to překrytí/tunel Pražského okruhu skrz Suchdol je taky chladný ekonomický kalkul? Dneska už skoro nic nejde postavit jen dle spreadsheetu ekonoma investora. A moc dobře to vědí i na letišti.

        Spíš je otázka ke kolika relevantním inforamcím se jako občan můžu dostat abych si dovedl udělat celkový obrázek o záměrech investora a zda mi ten investor vůbec dává možnost se s ním o jeho záměru bavit. A zda mnou volení lidé kteří mne v tomto směru zastupují nejsou zkorumpovaný prasata…

        0 0
      • JohnyDoe  

        Takze prestehujem letiste Ruzyne 37Km od Prahy?

        Ja jsem pro rozsireni a hlavne at uz dodelaj ten okruh kolem cely Prahy.

        0 0
      • karliner  

        Taky ta cena za Arlanda express skoro zdvojnásobí cenu letenky :-)))

        0 0
      • ZuzicK  

        Ve Švédsku ale na to mají trochu víc místa..

        0 0
    • Glum  

      Pracuju v ústavu Akademie, který sídlí na hraně suchdolského kopce, prakticky skoro v ose plánované dráhy. Jsme aktuálně (spolu)účastníky právního sporu proti HLMP Praha (záměr paralelní letové dráhy), takže nějaké informace mám.

      Pár poznámek k tomu:

      • kapacita dráhy předpokládá neuvěřitelný provoz (podle denní dobykaždých 45 – 120 vteřin), který je především nákladní
      • cargo bude třeba přeložit a dále rozvážet po Evropě (představte sikolik kamiónů navíc bude třeba na Pražském okruhu a na dálnicích z Prahy)
      • další doprovodný jev bude výstavba kilometrů skladů a překladišť,čímž zařvou další pozemky v okolí
      • pro lidi v obcích to bude znamenat pokles ceny jejich domů a bytů(jakkoli třeba pole asi půjdou prodat lépe), omezení práv
      • letadla budou naletovat přes obydlenou část Prahy a nejvíc zplodinletadlo vypouští při přistávání
      • studie EIA nejdřív hluk úplně banalizovala a pak jej posuzovala bezkombinace hluku z plánovaného o­kruhu
      • dráha s takhle velkým provozem v této vzdálenosti od města seneplánuje nikde
      0 0
      • pustipav  

        Nevim, jak jsi prisel na ty splodiny…

        0 0
        • martin_bakov  

          Spis myslel pri vzletu… ledaze by pilot vypoustel pred pristanim nadrze :D

          0 0
        • Glum  

          Nevím, je to někde v těch materiálech EIA k dráze. Jinak GC/MS měření vzduchu, docela dobrý rozdíl je při srovnání vzduchu za oknem za normálního dne a při zastaveným provozu letadel (sopka). A ještě srovnání u nás (teď ještě nejsme v letové dráze, a třeba o kus dál k letišti Na Padesátníku (tam je vzduch už viditelně „hustší“).

          0 0
      • MaPa  

        Berlín jih (nebo jak se ta přestavba jmenuje)? Nevím, jen se ptám…

        0 0
        • Glum  

          Berlin Schoenefeld? No, jednak je kus od Berlína (myslím větší než v Praze, z letiště to tuším docela do centra docela trvá), druhak má pobrat provoz právě z vnitřního letiště Tegel a hlavně: naletovat se tam má zcela mimo Berlín a mimo zástavbu (v Praze má příletová dráha letadla vést přes Suchdol, Tróju, Vysočany). Náhoda je blbec, ostatně, tady v okolí ústavu jsou stále kousky DC-9 z podzimu 1975.

          0 0
          • MaPa  

            Jo to jsem myslel. Měl jsem pocit že je to cca stejně daleko a tipnul bych si že parametry a obrat tamnějších drah bude větší než té pražské. V předměstí takhle velkých měst neexistuje pojem „zcela mimo zástavbu“. Koneckonců i dnešní Horoměřice jsou přesně v ose stávající hlavní dráhy a přesto se tam staví jak o život. Trója, Vysočany, tam jsou letadla tak vysoko že slyšíš víc autobusy než je. Někdo tu zmínil to palivo, to je taky pěkná fáma…

            Já jsem si tam byl pro kešku, vím kam spadlo. Ale pravděpodobnost takové události je vzhledem k pravděpodobnosti že tě sejme auto tak mizivá, že ani nemá cenu jí přičítat…

            Já vám ten boj neberu, třeba aspoň dostanete něco z těch krycích programů, ale na druhou stranu když si srovnám jaké varianty jsou alternativou k paralelní dráze tak jsem pro ní.

            0 0
            • ulipik  

              když je odkloněno lítá mi to před oknama. vůbec to nevnímám a dětem se to líbí.

              0 0
      • Ruprt2  

        neber to zle, ale tvoje problémy bych chtěl mít.

        0 0
    • Zlatka  

      Zatím 18 pro : 10 proti, to je nad očekávání..

      si to máme dokonce užít. :)

      Předpokládám, že všichni hlasující jsou seznámeni se všemi dostupnými informacemi a dukumentacemi.

      Posledními dostupné informace jsou kupříkladu z úřední desky Hl. m. Prahy.

      Uveřejněno ZDE.

      Dostupná detailní dokumentace:

      http://goo.gl/2czi2

      Informace o dokumentaci:

      http://goo.gl/KigWc

      Dost zajímavé, doporučuji..

      0 0
    • DAWE25  

      Rozšířit a konečně po xy letech postavit dálniční okruh kolem Prahy je podle mě nutné a už se těším až bude postaven a to jak vnější tak vnitřní. Nemůžu si pomoc, ale mě teda ty věčné kolony a neprůjezdná Praha vážně štvou. Takže obchvat na Suchdole postavit. To bylo vždycky hromady řečí než se něco postavilo, ale když už to stojí, tak pak každý říká jak je to fajn, např když se dá projet Jižní spojka a další…

      A ranvej stát jednoho dne bude tak jako tak, ať na Ruzyni nebo v Kbelích nebo někde jinde.

      0 0
      • Charles  

        Okruh Prahy? tak ten bude nejdriv 2025 – podle „planu

        bohuzel

        a nova runway?

        Je potreba? neni? prinese penize? kdo na tom vydela?

        kdo vi?

        0 0
        • Zlatka  

          Hovoří k Vám CML, budoucnost lidstva je ohrožena!

          0 0
        • op  

          kdo na tom vydela?

          Tak to je samozrejme ta nejdulezitejsi otazka. Jestli si nekdo mysli, ze pasazeri jsou tou primarni skupinou, ktera ma vydelat, tak je hoodne naivni.

          Puvodni myslenka, jak to melo byt, je vice nez zrejma – stat pripravi podminky pro vybudovani nove drahy (pozemky, povoleni), tim zvysi cenu a nasledne letiste proda, naklady na stavbu ponese novy vlastnik.

          Potom se to ale zasmodrchalo, na prodej letiste to politicky nevypada, navic letiste ted (po nakupu pozemku a spojeni s CSA) nema zadne penize. Penize na stavbu bude tedy muset dodat stat, to uz mozna ale nebude tak jednoduche (hospodarska soutez?), protoze letiste se mezi tim stalo a.s. Moc se v tom nevyznam, tusite nekdo?

          0 0
        • Bomba+  

          V historii se vždycky našli pomatenci, co brzdili rozvoj pod rouškou různých pseudodůvodů:

          Ekologismus – pod záštitou ekolismu se nestaví důleřité dálnice, obchvaty s pseudodůvodem záchrany čolka obecného, apod. Že ale kvůli tomu nepřímo umírají lidé a další statisíce lidí žijí ve smogu je všem ekologistům jedno.

          Socialismus – pod záštitou ideologie se zbrzdil rozvoj, vývoj společnosti, obchodu a služeb o desítky let.

          Tento případ není vyjímkou. Nemnoha závistivcům a zpátečníkům je dobrý argument, že „na tom někdo vydělá“. Pokud by ale tito lidé byli vlastníci pozemků, polí o které by mělo letiště zájem, samozřejmě by mluvili úplně jinak. Jenže nejsou, proto škodí. Ale ve vietnamských tržnicích, Lidlech a dalších řetězcích se dožadují co nejnižší ceny, kterou jim zaručí jen levná pracovní síla kdesi v Asii, tím pádem generují tlak na obchod s těmito zeměmi a tím pádem i generují tlak na zvýšení kapacity letiště například pro Cargo.

          Pokud byste se zamysleli a podporovali český průmysl, český obchod a české výrobky pro každodenní použití, tlak by nebyl tak vysoký.

          Stačí myslet. Jenže dnešní společnost jde po ceně. Ne po kvalitě, kterou český dělník, české firmy umí. Dnešní společnost si nepřeje platit za kvalitu, přeje si platit co nejméně za nekvalitu.

          Vše souvisí se vším…

          0 0
          • DAWE25  

            Ekologismus – souhlas s tebou

            Socialismus – soulas

            A jak píšeš, vše souvisí se vším…nedá se na tyto věci koukat z jednoho úhlu pohledu.

            0 0
            • Bomba+  

              Pověsím to pod tebe:

              Omlouvám se za překlepy a chyby v předchozím příspěvku.

              0 0
          • mastihuba  

            vzhledem k tomu že je tlak na neustálej růst ekonomiky, tak by se muselo vymyslet něco jinýho.

            edit, se vším souhlas

            0 0
          • pepek  

            A že s tím nezačneš u sebe? Proč máš tedy to levné čínské kolo? (když už jsme na kolo-fóru) Máš přece možnost koupit třeba RB (nebo aspoň Author) Nasadil bys nějakou starou Kangaroo vidlu, která by fungovala trochu lépe, než ten tvůj Dart, dále předražený řetěz ČZ, který špatně řadí a nějaký rubeny, které nejedou. Dále je možno použít Remerx Viking atd. Měl bys kvalitu od českého dělníka a na cyklostezce bys mohl být za posledního českého patriota.

            0 0
            • mastihuba  

              ale no tak, RB by se kousnout dalo, náby dáš novateky(nedělají se taky v číně?)špice + ráfky nějaký slušný najdeme a řetěz si necháme dovest s ostatní bižu.

              0 0
              • mastihuba  

                tak pardon.

                Every product in Novatec Brand is all made in Taiwan

                0 0
              • pepek  

                Šak jo, něříkám, že RB je špatný. Kdysi sestavili, myslím v Cykloservisu, skoro celý kolo z českých součástek. Proto se divím, že takový patriot, jako Honza, už to tak nemá postavený.

                0 0
                • mastihuba  

                  ber to celý jako basnickej obrat, jak by to být mohlo, ale bohužel jak to neni a nebude. Kamioňáci taky tankují naftu venku a nám tady nechávají jen emise a zlikvidovaný silnice a nikomu to nevadí. Logickejch věcí by se tu našlo dost.

                  0 0
                  • pepek  

                    Platí gangsterský výpalné (mýto) a naftu by tu kupovali, kdyby naší nejvyšší nebyli tak nenažraní a snížili spotřební daň.

                    0 0
            • Zlatka  

              Já mám Artůrky a jsou bohužel z Taiwanu.. :)

              0 0
            • Bomba+  

              Nemám levné čínské kolo. Mám Trek 6300, který stál ve své době 23.000 CZK. Levné kolo je kolo ze supermarketu za cca 3–10.000 CZK. Ujasni si pojmy. Koupil jsem si kolo úměrné mým potřebám a přáním.

              0 0
            • karliner  

              Nerozumíš kolům, nemá levné čínské kolo, ale tchajvanské. Nepleť si pojmy s dojmy..

              0 0
              • pepek  

                Tak je fakt, že 23 papírů za (tchajvanské) kolo s Dartem není zrovna laciné.

                0 0
          • Volf  

            honzo máš jednoznačně pravdu s ekoteroristy a dalšími svatými bojovníky za návrat do jeskyní. ti žít v minlých dobách, tak snad nemáme ani pyramidy :-) U toho socialismu se musím trochu zastavit, protože právě z hlediska rozvoje vědy na tom rozhodně náš bývalý stát nebyl vůbec zle. Tu dobu jsi zažil stejně jako já / jen asi výrazně méně / a život mě neotravovala vize socialismu, ale pologramotní ideologicky zaslepení tupci, kteří si hráli na zástupce boha na zemi. Myslím si, že naše černobílé prezentování minulosti je největším zvěrstvem, které pácháme na budoucí generaci. Prostě byly věci dobré a byly věci špatné. Jenže to se musíš ptát těch, kteří v té době žili. Těch, kteří zažili ponižování za první republiky, útrapy války, a první poválečné roky. Pro ně nebyly roky po roce 1948 doba temna. Stejně tak v Německu roky po nástupu hitlera k moci. Ti lidé prostě jen dostali po hodně dlouhé době pořádně najíst a to je pro hladového asi to nejdůležitější a pochopí to prý jen ten kdo měl dloho hlad. Prostě tak to je a říkat něco jiného je jen populizmus a propaganda. Já osobně věřím na to, že musí přijít doba, kdy bude lidstvo nucené fungovat společně v nějaké formě komuny s centrálním plánováním, ale to zde asi nemá cenu rozebírat. Ono kdyby byl socialismus ve své podstatě takový nesmysl, tak proč se bývalí kapitalističtí nepřátelé :-) / tento obrat ber jako vtip / celé roky snažili různými embargy a oslabit ten režim ? Asi to bylo něco, co nebyl tak úplně neživotaschopné, ale hlavně se to mohlo modifikovat v nějakou formu neideologicky zaměřené občanské společnosti. V USA ještě v 70. letech stříleli do studentské demonstrace a také netvrdíme, že to byl totalitní stát porušující základní lidská práva / a když zapátráš v historii tak budeš žasnout co si mohla beztrestně dovolit federální moc ve jménu bojwe proti komunismu a nebo dokonce i dnes ve jménu boje proti terorismu. Ono prostě není černobílé vůbec nic. Takže abych to shrnul. Je jedno jaké máš zřízení nebo jak tomu chceš říkat, ale vždy se najde banda kreténů, kteří ve své nenažranosti zničí vše kolem sebe a všem ostatním.

            0 0
            • karliner  

              Jedna doplňující otázka – do které studentské demonstrace v USA v 70.letech stříleli?

              0 0
              • Volf  

                4.5.1970 státní univerzita v Kentu Ohio. Čtyři mrtví studenti Allison Krauseová, Sandra Lee Scheuerová, Jeffrey Glenn Miller a William Knox Schroeder. Kdo nemá na očích klapky, tak ví. Postřílela je národní garda. Píše se i o tom, že zezadu. Ale to by jsi musel hledat mimo naši propagandu.

                0 0
                • Bomba+  

                  Ale jo, jasně…nemusíš vysvětlovat tomu nevzdělanci hned detaily. Stačí si uvědomit, jak se „bílí“ Amíci v padesátých a šedesátých letech chovali k „černým“. Chyby jsou na všech stranách…myslím, že civilizace je ale už na takové úrovni, že bysme měli unést pravdivý pohled na historii a nepropagovat černobílé vidění světa…

                  0 0
                • karliner  

                  Díky, nenosím v hlavě slovník. Proč tak útočíš hned?

                  0 0
                  • Volf  

                    Jo pokud to tak cítíš, tak sorry. Ale neměl jsem v úmyslu na tebe útočit. Jen mě zamrzelo, že celkem notoricky známé encyklopedické znalosti nejsou mezi námi očividně rozšířeny.

                    0 0
                    • karliner  

                      Holt mám asi na očích klapky :-)

                      Ale musím ti říct, že kdyby přede mnou stály dvě úplně stejné krabičky zápalek, tak lepší jsou ty americké.

                      0 0
                      • Volf  

                        To já také. Proč myslíš, že mám americký rám, ale na druhou stranu člověk by měl vidět i to co je špatný.

                        0 0
                        • karliner  

                          A kruh se uzavírá. Další ranvej bude kvůli takovým, jako jsi ty. Tobě nestačí českej rám z českejch trubek :-)))

                          0 0
                          • Volf  

                            Mě by stačil, ale nikdo takový se nenašel. Chtěl americký trubky True temper a když jsem byl přesvědčován, že je to jedno a že když to bude z jinýho tak je to stejný, tak jsem už dál s českými výrobci nekomunikoval. Znáš typický český způsob českých obchodníků. to co mohou lehce a levně sehnat, nebo se jim to válí ve skladě, je pro tebe vždy to nejlepší :-)

                            0 0
                  • Bomba+  

                    Kde nestačíš vzděláním, tak ti pomůže Google. Neznáš? Třeba si najdi historii firmy Trek, aby sis udělal jasno…

                    0 0
            • Bomba+  

              Jasně…například ve vědě (jsem z rodiny vědce, takže jsem to měl a mám možnost sledovat) se za sociku dělaly věci neuvěřitelné, jenže kolikrát polotajně až tajně, s různě pokoutně sehahnými podklady, apod. Spolupráce se západními vědci na stejném problému prakticky neexistovala. Takže se vyhazovaly peníze za něco, na čem se dalo společně pracovat a dostat se v čase dál. Teprve po revoluci se vše otevřelo a obě strany s údivem a nadšením zjišťovaly, co kdo ví, co zná a jak je daleko. Od táty vím, že američani byli udiveni, jakou úroveň vědy tu máme. Takže souhlas.

              Jenže:

              Kde mohly být různé obory, kdyby se nestal zločin jménem socialismus a kdyby se spolupracovalo tak jako teď? Kde bychom byli, kdyby se vědní obory propojily s komercí tak jako tomu je venku, spolu s tím by se vytvořil systém vzdělávání, spolupráce VŠ s ústavy, apod? O tomto zdržení mluvím a to mám socialismu snad nejvíc za zlé: že totiž způsobil především škody na vzdělání v několika generacích. Od ideologie není problém se dopoutat, ale tyhle škody tu budou ještě hodně dlouho.

              A k tomu centrálnímu plánování:

              Nezlob se, příteli, ale ne. Zamyslíš-li se nad tím, jak by tato věc měla fungovat, dojdeš opět k tomu, že by bylo potřeba regulací, dozoru, státních zásahů, apod. V tržní ekonomice to prostě nejde.

              0 0
              • Volf  

                Jenže tržní ekonomika může fungovat jen a pouze v bipolárním světě. A je jen otázkou zda se různým bildebergům podaří takto rozdělený svět udržet. já věřím v to, že nyní stojíme jako lidstvo na rozcestí a máme možnost jít dále jako slušní lidé a nebo jako egoistická zvěř. Vím, že to neovlivním, ale jako ta druhá skupina se nehodlám chovat. A to co jsi popsal je jistě pravda, ale na druhou stranu nezavírej oči před vzájemnou třídní nenávistí, špionáží a dalšími věcmi, které se děly na obou stranách. Já zde nevelebím žádný režim, ale jen volám po zdravém rozumu a po nestrhávání soch každými novými chvilkovými vítězi. A za každým režimem nakonec stojí konkrétní člověk, který má efekt mávnutí motýlího křídla.

                0 0
                • Bomba+  

                  No, nevidím důvod, proč by měly po Praze stávat pomníky a památníky všem těm Leninům, Marxům, Stalinům a dalším vrahům…Jsem docela rád, že se strhly.

                  0 0
                  • Volf  

                    Já si myslím, že to nejsou pomníky v tvém podání, ale připomínky pro nové generace, aby se nedopouštěli stejných chyb jen díky tomu, že si u nás vítězové stále přepisují dějiny. Je to stejné, jako když se rozvedeš a znovu oženš. Tvoje bývalka také nezmizí, ale bude to navždy část tvého minulého života.

                    0 0
                    • Bomba+  

                      Od toho jsou učebnice, ne veřejná prostranství. Podle toho co píšeš bys klidně nechal stát pomník Hitlera, ne? Taky historie přeci…

                      Nejde to, protože masa je hloupá a nechápala by tyto symboly jako memento, ale jako oslavu, o to jde…

                      0 0
                      • Volf  

                        Dokud nenecháš masu se svobodně rozhodovat, protože oni mají určovat svůj směr, tak to vždycky skončí u oslava ne u mementa. Proto se historie tak často a pravidelně opakuje. No a s tím hitlerem jsme to dotáhli tak daleko, že většina populace neví, že je rozdíl mezi nacizmem a fašismem, ale to jen na okraj, prootže obojí považuji za hloupé a zrůdné.

                        0 0
      • max78  

        Jak uz jsem naznacil vyse, neni zasadni otazkou, zda okruh postavit ci ne. Zasadni je spise otazka, kudy okruh vest, a kolik prostredku na stavbu vynalozit.

        0 0
    • Joseph de Sax  

      jenom klidně ať staví…za deset let bude litr benzinu za 100Kč jenom na prodejku a dálnice pak budou sloužit jako vrakoviště, nebo jenom pro jízdu na kole…avotomtoje.

      0 0
      • DAWE25  

        Myslíš že za 10 let bude nutné jezdit na benzín (zajímavý je jak se každý zmín o benzínu, ale o naftě že j drahá jak prase tu neřekne nikdo, proč? Že by přežitek z dob „levnější“ nafty?)

        0 0
        • mr.antik  

          neni to tak dávno (tušim 2 roky zpět), kdy nafta stála taky přes 33

          0 0
          • DAWE25  

            Vždyť jo, ale jak píšu, každý mluví o tom jak je drahý benzín, ale že je stejně drahá nafta neřekne nikdo. Proto píšu, že by přežitek z doby levné nafty? To že je stejně drahá, to vím a také to tak bylo myšleno.

            0 0
    • Flegmatik  

      Pokud stavba další ranveje je zdůvodňována možností přistávání hlavně nákladních letadel, tak se jen ptám, zda by jim nestačila další mezinárodní letiště v okolí Prahy – Karlovy Vary, Pardubice, možná Brno, Mošnov nebo Budějovice…

      0 0
      • karliner  

        Líbí se mi tvoje definice „okolí“ Prahy :-)))

        0 0
    • Filiphc  

      mali by ste spravit protest alebo nieco take ty dojdes o cykolotrasu a zvirata o domov ludia o pokoj a oddych … dalej kvalita vzduchu v okolý bude horšia …

      0 0
    • op  

      Pokud jste nekdo z vas cykloturista, rad bych vas pozval k nam na 16. celostátní cyklosraz KČT a 3. ročník srazu cykloturistů . Ubytovani zajisteno na kolejich Ceske zemedelske univerzity, (pres kterou v budoucnu povede osa pristavaciho koridoru). Volitelne je mozno provest vylet do Horomeric a Statenickeho lesa.

      0 0
      • Zlatka  

        Máte to pěkně udělaný, udělej oficiální pozvánku. Tenhle thread tady moc lidí nečte, mrkni na číslovku blokování.

        0 0
        • op  

          bohuzel to vubec neni moje aktivita, jen nahodou jsem na to narazil, tak jsem to sem dal. Treba, kdyby lidi prijeli, byla by debata mene „akademicka“.

          0 0
          • Zlatka  

            Budou je muset nalákat třebas na velmi zajímavou čumendu, kterou tu máme nad hlavami každých 5min. (..k tématu..) :) Namísto teho lákacícho spotu. :)

            Nejen děcka šílej.., když je tam vezmu.. :)

            0 0
      • karliner  

        KČT ještě existuje?

        0 0
        • Bomba+  

          Typický dotaz arogantního čembouna.

          0 0
    • mastihuba  

      tady přihodim něco seriozniho k vlivu hluku na zdraví.

      http://www.szu.cz/…rovani-hluku

      0 0
    • Zlatka  

      Tedy již značná převaha hlasujícíh PRO, 26 ku 14 PROTI. Tento výsledek je vcelku překvapující a zohledňuji jej k tomu kam se nakonec přikloním. Ikdyž nikdy nepochopím, proč by se to mělo financovat z kapes dañových poplatníků (tedy nás všech).

      0 0
      • martin_bakov  

        Jak je to v okolnich statech ? Me to neprijde zvlastni ze to financuje stat koneckoncu je to infrastruktura ktera prinese vseobecne rozvoj, zvysi dopravni kapacitu. ( … samozrejme s tim plyne i ta ekologicka zatez coz je smutne ale asi tomu nezabranime.)

        0 0
      • karliner  

        Co je na tom překvapujícího – respektive, jaký výsledek by tě nepřekvapil – NEVÍM?

        Pokud stát chce letiště opravdu privatizovat, vůbec se nedivím, že se snaží svůj majetek další investicí zhodnotit.

        0 0
        • Zlatka  

          Inu překvapující, ale nemyslím to nijak vůči konečnému výsledku, ale tímto celkovým počtem hlasujících. Myslela jsem, že výsledek bude tak asi ANO a UŽIJTE SI TO v poměru 1:1. :)

          Výsledek PROTI není také nejmenší, ale chybí tu povětšinou argumentace těchto hlasujících a ještě lépe výsledek na podílu Pražkých a mimopražských lidí ve výsledku hlasování.

          0 0
        • Zlatka  

          Zhodnocená investice pro koho ? Rozkrádání státního majetku, tuneling a najaté loupežníky všichni známe ze spousty jiných předchozích privatizačních kau­s.

          A už je to tu někde výše..

          0 0
            • karliner  

              Uf.

              Doufám, že novinky a diskuze k jejich článkům nejsou jediným zdrojem, podle kterého si utváříš názor.

              0 0
              • Zlatka  

                Uf, kuš. To by mne ani nenapadlo. Můj názor je takový jaký je a moc pozitivní v tomto ohledu holt není.

                0 0
              • Zlatka  

                Ten kdo sledoval vývoj na letišti Ruzyni dříve, posléze a nyní totiž ví, jak se tam nakládalo s majetkem a samozřejmě v jak vysoce korupčním prostředí vše probíhalo a jistě i nadále probíhá.

                Vzpomeňme si na Martina Kačuru, tehdejšího ředitele. Když se nová ranvej začla řešit koupí potřebných pozemků, tak on odmítnul podepsat pro stát mnohem výhodnější nabídku pro vykoupení pozemků kolem letiště.

                Nemohla jsem tento článek dosud najít.

                Celá kauza totiž odstartovala tím, že původně byly pozemky státní. Přestože se o nutnosti rozšířit ruzyňský aeroport už dávno předtím vědělo, Pozemkový fond příslušné pozemky prodal soukromníkům. Čtěte dále zde..

                Kdo se o to zajímá tak jistě najde několik indicií a informací, které poukazují na to jak se nakládá se státními penězi a kdo si vždy přilepšil..

                Toto jsou neopomenutelná fakta.

                0 0
                • op  

                  tak nejak jsem to tusil, ale nevedel jsem to uplne presne. Diky za ty clanky.

                  0 0
                  • Zlatka  

                    Není zač. Informace z Vodochod&Penta máš ? Tady to má vše pokračování..

                    0 0
                    • Zlatka  

                      Některé starší články ve spojení s Pentou a vládou jsou velmi zajímavé.

                      Každý ať si už udělá svůj obrázek, pokud to tady vůbec někoho ještě zajímá.

                      0 0
                      • martin_bakov  

                        Diky za info, ja si to prectu rad utvrdim si nazor ale co proti tomu muzu osobne delat, ze ? Jako nejakou petici obcas rad podepisu ale jinak se nijak neangazuju… nemam na to cas.

                        0 0
                        • Zlatka  

                          Pěkný souhrn těchto nyní oživlých starších informací je zde:

                          Jak vydelat miliardy snadno a rychle… jen musi pomahat politici a urednici

                          Jak se vydělávají velké peníze

                          11 Kč/m2

                          zaplatil v roce 2003 zemědělec Jan Hrnčíř státnímu Pozemkovému fondu ČR, když od něj kupoval 56 hektarů zemědělské půdy v blízkosti pražského letiště. Celý nákup jej přišel na 6,5 milionu korun.

                          500 Kč/m2

                          dostal podle údajů v katastru Jan Hrnčíř v roce 2005 od investiční skupiny Penta, která většinu jeho pozemků buď přímo či přes prostředníky odkoupila. Hrnčíř takto odhadem vydělal kolem 250 milionů Kč.

                          5500 Kč/m2

                          (celkem čtyři miliardy Kč) má údajně dostat skupina Penta od státem vlastněného pražského letiště za 73,5 hektaru pozemků, které od Hrnčíře a dalších vlastníků v minulých letech vykoupila. Sama Penta v minulosti uvedla, že pozemky od vlastníků vykoupila v průměru v ceně do 1000 Kč/m2. Její čistý zisk z celé transakce by tak měl přesáhnout 3 miliardy Kč.

                          0 0
                          • karliner  

                            Šikovní kluci..

                            0 0
                            • Zlatka  

                              No tak to každopádně, bez dalších debat.

                              Pro obyčejného člověka šlo prý jen o o jakousi chybu v komunikaci úředníků, chybu, za niž v konečném důsledku zaplatí daňový poplatník pár miliard. :))

                              0 0
                              • karliner  

                                Ale na druhou stranu musím říct, že se stát ***** snažil ty pozemky vyvlastnit, páč soused z chajdy tam nějakej ten kousek měl…

                                0 0
                          • martin_bakov  

                            No jo jak prekvapive :) Osobne me politika nezajima a duveru v nas stat mam nulovou. Jen chci aby me co nejmin okradal na danich. Pekne sme to dopracovali.

                            0 0
                            • karliner  

                              Píšeš v náš stát, nechci rejpat, ale myslíš, že bys někde na téhle zeměkouli našel stát, ve který bys důvěru mohl mít (až bys nasál dostatek informací)?

                              0 0
                            • Zlatka  

                              ..aby me co nejmin okradal na danich.

                              Ty jsi asi skromně nejskromnější z nejskromněji skromných. :)

                              No na toto téma DOPORUČUJI shlédnout tento aktuální snímek.

                              0 0
                              • Zlatka  

                                Z letiště do politiky není nikdy daleko že ?

                                Škatulata, hejbejte se (retro)

                                Škatulata, hejbejte se,

                                my jsme hoši hraví:

                                co kdo zbabral na svém postu,

                                na jiném to spraví.

                                Odpovědnost za průsery

                                stačí rychle svalit,

                                na proradnou opozici,

                                nebo přímo na lid.

                                Žili jste si nad poměry,

                                málo ctili vládu,

                                jenom vaší vinou dospěl

                                český grošík k pádu.

                                Pot a slzy, pot a slzy

                                na lid český platí

                                za trest, že chtěl k blahobytu

                                frčet přímou tratí.

                                Škatulata, hejbejte se

                                proč se vzdávat moci,

                                když nám kryjí záda

                                věrní mediální šmoci.

                                • – –

                                Poučení z toho plyne,

                                ale hne vám žlučí:

                                komu vládnou škatulata

                                bude čím dál chudší.

                                Jiří Žáček

                                ..aneb „KDYBY MĚ ZABILI..":http://www.youtube.com/watch… 55 minut pravdy o České republice!

                                0 0
                              • Zlatka  

                                Už jste to někdo skouknul ? Nikdo to radši asi ani nekomentuje.. :( :(

                                0 0
                          • op  

                            Tuto informaci jsem jeste nikde necetl:

                            Letiště prý dlouhou dráhu vzdalo

                            Přestože šéf letiště Miroslav Dvořák loni v listopadu prohlašoval, že cílem je vybudovat plnohodnotnou dráhu v projektované délce, krátká dráha je jakousi ústupovou variantou, o níž management zatím nepřemýšlí, zdroje týdeníku Ekonom uvádějí, že letiště už dlouhou variantu vzdalo a počítá jen s krátkou. To však neznamená, že nemůže být dostavěna v budoucnu, pokud se na tom nový vlastník s majiteli pozemků a dalšími dotčenými institucemi dohodne. Kratší dráhu, jejíž západní okraj by byl dále od lidských obydlí, by asi uvítali obyvatelé okolních obcí, kteří se už bojí vysoké hlukové zátěže. Vedení letiště se však k údajně přehodnoceným záměrům nevyjádřilo. Komentář k této věci neposkytlo ani Ministerstvo dopravy.

                            Pokud by se letiště skutečně rozhodlo pro kratší variantu, nepotřebovalo by prozatím ani rozsáhlé pozemky, které nadále vlastní Vladimír Beck – muž s pověstí klasického pozemkového spekulanta

                            Zajimalo by me jestli je to jeste aktualni (clanke je z roku 2008). To by dost ulehcilo Hostivicim.

                            0 0
      • op  

        Me to vubec neprekvapuje a spis jsem cekal jeste vetsi prevahu pro. Kdyby se me to osobne nedotykalo a mel jsem malo informaci, taky bych mozna byl pro. (Ale ja jsem takovy, ze si informace proaktivne ziskavam, takze mozna ze ne.)

        Proste ocekavatelny vysledek, otazkou je, jestli je spravny princip, aby vzdy ve vsem vetsina prevalcovala mensinu.

        0 0
        • karliner  

          Nebreč furt.

          0 0
          • op  

            prijed , umis akorat arogantne kecat.

            0 0
            • karliner  

              A proč bych tam proboha měl jezdit?

              0 0
              • Zlatka  

                Protože bys tím nasál více živých informací (jak píšeš výše), jelikož a protože jsi tady ve vlákně aktivní a porýpáváš.

                0 0
                • Bomba+  

                  Ta sedla :-)

                  0 0
                  • karliner  

                    Ty si radši běž zase vyhonit na amateri.cz a pokus se nemotat do debat, kterým nerozumíš..

                    0 0
                    • Bomba+  

                      koukam,ze ta facka byla silnejsi nez jsem myslel a mas jeste tmu pred ocima :-))))

                      0 0
                • karliner  

                  Kdoví proč jsem si myslel, že mne zve na ten sraz cykloturistů – proto ta reakce. Jinak Juliánou a okolím několikrát ročně jezdím a situaci zhruba znám. Dovedu si představit lepší místo k životu, než v přistávacím koridoru letiště, ale to je prostě daň za pokrok a pohodlnost (nehledě na to, že všichni věděli kam se stěhují a kde si kupují domy a pozemky), skoro všichni chtějí na dovolenou k moři nebo na jiné kontinenty letadlem, ale nikdo nechce bydlet u letiště, skoro všichni rádi cestují po dálnicích, ale nikdo nechce, aby mu dálnice vedla za barákem atd.

                  Taky bydlím v ulici, kde jezdí tramvaje a věř mi, že tramvaje vydávají taky solidní bordel a mám snad zakládat občanská sdružení a protestovat, když dopravní podnik přidá novou linku nebo zvýší počet spojů, aby cestování bylo pohodlnější? Můžu se odstěhovat jinam nebo si můžu pokusit zvyknout.

                  0 0
                  • op  

                    skutecne jsem Te zval na to cyklosetkani, protoze jsem se domnival, ze nejsi z Prahy a neznas to tu. Ale Ty uz jsi tu nekolikrat jel, takze situaci znas perfektne .. promin. Kdyby sis vyplnil profil, nevznikl by tento omyl a ani omyl s Pardubickou spalovnou.

                    0 0
                    • karliner  

                      OK. Jezdím tam těmi končinami průběžně na biku 20 let, vidím, jak se tam okolí mění. Nevím, jestli znám situaci perfektně (proto píšu zhruba..), ale obávám se, že z tvého pohledu ji znají prefektně jen ti, co mají shodný názor s tebou :-)

                      0 0
                  • Zlatka  

                    V tom máš samozřejmě pravdu.

                    0 0
                  • McBlacky  

                    nebo s tím zkus ******* jako sdružení majitelů bytů na 5. května, kteří už si vymohli snížení rychlosti kvůli hluku. Přitom to je typicky vychcaný, protože kupovaly byty za 60% toho co o dvě ulice dál. A to chtěj navíc magistrálu pod zem…

                    0 0
                    • op  

                      mam nesouvisejici dotaz, jak se dostanes z Radotina do Suchdola-Roztok co nejvic prirodnim terenem, ale co nejmensi zajizdkou.. Tusim, ze to mas najety. Jestli se mylim tak sry. Dik.

                      0 0
                      • McBlacky  

                        záleží jak moc chceš jet kopce a jak spěcháš.

                        ale hezká cesta je určitě singlíkem pod Kolonií Višnovka na silnici na Slivenec, přejezd přes Dajeské a prokopské údolí – Velká Ohrada – Vidoule – park Cibulka – přes park u Buďánek na Ladronku – Hvězda – Šárka, tady máš na výběr variantu přes kopaninu – Juliánu – Statenice a podle potoka do Roztok. Nebo projet Šárkou na Jenerálku a vzít to bud po Pražské 50 nebo kus silnice s singlík na kopec a pokračovat červená a modrá na Lysolaje, tam pak asfalt spojka do areálu ČZU a přes Sedlecké skály do Roztok.

                        0 0
                        • McBlacky  

                          tudy zhruba až k tomu dělení

                          http://mapy.cz/…

                          0 0
                          • op  

                            dobra prace, dik

                            0 0
                          • krokus  

                            Jen mě tak napadlo. Dá se vyjet toto ? Zatím se mi to nepovedlo (na fullu).

                            0 0
                            • op  

                              byva tam vetsinou koryto od tekouci vody, pak to podle me nejde.. Vetsinou jezdim nahoru tudy

                              0 0
                              • McBlacky  

                                to je ta podle schodů a pak přes skalnatý podklad v závěru?

                                0 0
                                • op  

                                  schody jsou ta ulicka „Nad Kaplankou“, dolu jezdim tam. Nahoru jak je nakresleno o ulicko vic vpravo, na vjezdu do lesa se to spoji.

                                  0 0
                                  • McBlacky  

                                    já už tam dlouho nejel, snad co jsem dokončil ČZU, ale jezdil jsem to po louce (v zatáčce silnice) a u lesa se napojil. To ještě jde, nebo už ne?

                                    0 0
                                    • op  

                                      jo

                                      0 0
                                    • MaPa  

                                      jde, ale zespoda je zákaz. donedávna tam dokonce bylo lanko po hraně tý silnice

                                      0 0
                            • MaPa  

                              ano

                              bývalo to horší

                              0 0
                              • krokus  

                                Říkal jsem si, že s dobrou technikou se to asi vyjet dá. Dolů je to příjemný sjezdík.

                                0 0
                              • op  

                                jses dobrej, ja to dneska zkousel na Salse (HT) a musel jsem si slapnout asi 5×. Ale vypada to vazne lip nez driv, uz to neni mimo relitu.

                                Ta louka je uplne v pohode, zadnej zakaz ani lanko tam neni. Nahore, kde je najezd na pesinu, ktera tam vede, je takovy esicko na kameni, vycistil jsem to tam od suchych klacku, ktery zabranovaly jet, ted je to v pohode.

                                0 0
                                • Zlatka  

                                  To jsem nedala nikdy a hlavně v zatáčkách. Dolů mne to baví víc. Jsou tam takové cesty za sebou tři. Nu teď jsem tam dlouho nejela, stav nevím, ale oživím.

                                  0 0
                                • MaPa  

                                  Tak jsem tam včera shodou okolností jel a zákaz zespoda je tam furt…

                                  0 0
                            • op  

                              kdyz uz jsme u toho, nemuzu najit cestu pres udoli Spalenyho mlyna . Jedou na to poukazoval Hnoj a na stary mape oriantacniho behu taky je, ale ja ji nenasel, je tam skala a nahore ploty.

                              0 0
                              • McBlacky  

                                nemyslel on tohle – taková hranka na skále? cest tam je hrozně moc, sám mám projetých jen pár a párkrát jsem se tam taky spálil a nosil

                                0 0
                                • op  

                                  to ne, to je jinde.. K te Tve ceste, Koliba (myslim, ze se to tak jmenovalo) uz je taky vyhorela, spaleniste je ohrazeny vcetne mostku pres potok.

                                  0 0
                                  • McBlacky  

                                    že vyhořela vím. poslední roky tam už ale nejezdím – plot jsem nezaregistroval. Ted jsem začal makat v holešovicích, a až budu do práce frčet na kole, zase začnu víc drtit sever.

                                    0 0
                        • op  

                          primarni cil je, abych kdyz chci jet do okoli Berounky nemusel jet autem. Nesnasim jezdit po silnici a tak tam, kde se nedostanu jenom s kratkyma prejezdama silnice nejezdim. Takze ani nespecham moc ani malo, tak akorat abych tam dojel a nejel pak hned zpatky :)

                          Zkusim tu trasu zakreslit jestli jsem to pochopil spravne.

                          0 0
                        • Zlatka  

                          Vždyť takto je to asi nejlepší, nejhezčí a nejrychlejší..

                          0 0
                          • McBlacky  

                            ono variant je hodně, to co jsem zakreslil je hrubá osa kudy. Určitě bych dal do kupy tak 2–3 varianty pěkných průjezdů. Ale při síti steziček je to mimo možnosti online map :)

                            0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Zlatka  

      Ruzyně by se mohla stát nejlepším letištěm světa.

      :DD

      Zrekonstruovat se musí i hlavní ranvej – ta je teď na konci technické životnosti. S pracemi se začne příští rok. Opravenou dráhu má v budoucnosti posílit i nová přistávací a vzletová ranvej. „Tak paralelní dráha, podle harmonogramu, který máme v tuhle chvíli by se mohla zahájit v roce 2014 a hotova by měla být v roce 2016,“ uvedla mluvčí Letiště Praha Michaela Lagronová.

      0 0
      • shurty  

        taky mi zatrnulo…místo podvečerních dýchánků budem koukat na „břicha“ startujících letadel. Ale co, třeba až nějaký spadne, budou si vnoučata mít s čím hrát…:-))))

        0 0
        • Zlatka  

          No to asi půjde dost těžko, ale koukat se na „břicha“ přistávajících letadel jde.. :) A je to zážitek.. :))

          0 0
          • shurty  

            zážitek možná, když se jedeš podívat někam k letišti a vidíš jich několik, ale zkus se někdy zastavit v Horoměřicích …věřím, že po pár minutách změníš názor…

            0 0
            • Zlatka  

              Já vím, projížděla jsem před pár hodinami. Jezdím přes HORO často a také často stavím u známých. Ale tímto směrem letadla jsou spíše k přístání, při vzletu jsou nad HORO téměř už v letové výšce.

              0 0
              • shurty  

                tak ti nevím… poslední týden tím směrem vidím letadla jen startovat, a já když se tam stavil u známých, tak v době přeletu jsme se několik vtřin neslyšeli. Abych upřesnil- známí mají chatku na konci Horoměřic, na cyklotrase směrem k Juliáně

                0 0
                • Zlatka  

                  Je dost možné, že díky aktuálním údržbě a opravám ranvejí občas otočí starty, přesměrují, také díky větrným podmínkám.

                  0 0
              • Bomba+  

                To musi byt strme starty, aby v Horomericich byla letadla uz v osmi az deseti kilometrech..…holt Praha :-))

                0 0
      • op  

        prikladam info o aktualni situaci:

        Posudek o vlivu záměru RWY06R24L na životní prostředí (EIA)

        Název: Posudek o vlivu záměru RWY06R24L na životní prostředí (EIA)

        Text: Ministerstvo životního prostředí zveřejnilo 18.5.2011 posudek o vlivu záměru „Paralelní RWY 06R24L, letiště Praha Ruzyně“ na životní prostředí (EIA).

        Každý může zaslat své písemné vyjádření k posudku ve lhůtě do 30 dnů ode dne zveřejnění informace o posudku na úřední desce Hlavního města Prahy a Středočeského kra­je.

        Celý posudek včetně příloh je dostupný na webu Ministerstva životního prostředí http://www.mzp.cz/eia pod kódem záměru MZP090.

        nebo ke stažení zde:

        http://www.nerwy.cz/…osudek09.php?p=67

        0 0
        • karliner  

          Hehe. Posudek má 460 stran + přílohy dalších asi 300. Podle mne to nepřečte NIKDO. Kam mám napsat, že s výstavbou dráhy souhlasím, ať posudek dopadne jakkoliv?

          0 0
          • op  

            muzes to poslat me do mailu a ja to preposlu .. neboj :)

            0 0
      • Zlatka  

        Letiště se nachází v hustě obydleném území okraje hl. města Prahy, kde jsou již nyní

        překračovány zákonné hygienické limity.

        Vybudováním dráhy jsou sledovány hlavně obchodní cíle společnosti Letišté Praha, která ji

        využije pro tranzitní a nákladní dopravu.

        Slouží tedy k obohacení malé skupiny lidí na úkor desítek tisíc obyvatel Prahy, kteří budou

        ohroženi na zdraví a kterým se drastickým způsobem zhorší podmínky pro život.

        Praha rozšíření letiště nepotřebuje, není největším evropským velkoměstem, nemusí mít

        tedy ani největší letiště v Evropě.

        ..

        ..tato jasná fakta zřejmě mluvčí letiště pro komunikaci s médii vůbec nezajímají.. :))

        0 0
    • Gronholm  

      Ve středu 29.06. se od 14:00 bude na výstavišti v Praze – Letňanech (hala č. 2) projednávat posudek a dokumentace vlivu paralelní dráhy 06R/24L ruzyňského letiště na životní prostředí. Vstup bude umožněn již od 13:00 (halou č. 1), jelikož nebude možné vnášet nebezpečné věci, jakožto i předměty, které by mohly narušit průběh projednání, budou před vstupem prováděny bezpečnostní kontroly a v celém prostoru zajištěna i další bezpečnostní opatření. Na veřejném projednání mohou být ve smyslu zákona projednány pouze vlivy na životní prostředí a veřejné zdraví, nikoliv např. majetkové či politické aspekty, které nesouvisejí s vlivy záměru na životní prostředí. Řídit ho budou výhradně zástupci Ministerstva životního prostředí, kteří budou udělovat slovo vystupujícím. Zúčastnění tam mohou vznést své připomínky buď formou vystoupení, nebo písemně přímým předáním zástupcům Ministerstva životního prostředí. Veškeré připomínky budou podkladem pro vydání stanoviska EIA Ministerstvem životního prostředí. V programu projednání jsou časová rekapitulace procesu EIA, představení záměru oznamovatelem, vyhodnocení vlivů záměru na životní prostředí zpracovatelem dokumentace, závěry zpracovatele oponentního posudku, stručné vyjádření přítomných zástupců dotčených územních samosprávních celků a správních úřadů a diskuze (dotazy a připomínky veřejnosti, občanských sdružení a iniciativ).

      Zdroj: planes.cz

      0 0
    • Zlatka  

      To jsou věci, to jsou věci.., nebylo to už před rokem aktuální ? Zvýšili jim tehdy platy, které si vystávkovali..

      Piloti ČSA zvažují protesty, vadí jim propouštění.

      0 0
      • Bomba+  

        Vis co je mi zahadou? Proc se tedy proste neseberes a nejdes bydlet jinam??? Branit rozvoji celospolecensky nutnych zmen je proste primitivni…viz ekologisti versus vystavba dalnic a obchvatu…

        0 0
        • Zlatka  

          Milý Bombo, já nikomu nic nebráním, naopak si myslím, že je to nutné do budoucnosti. Je tu ale hodně ALE, které se nemohou opomíjet neboli neřešit. Jenže spousty těch ALE je dávno neřešitelná záležitost.

          Nuže přečti si prosím celý thread ať vůbec víš oč běží než mne začneš takto pranýřovat.

          0 0
      • Barak  

        Na výstavbu nové dráhy to mít vliv ale zřejmě nebude. Átra budou lítat pod Holidays. Ale je dobře, že konečně piloti spadnou trochu na zem po tom co za Tvrdíka dostali za benefity.

        0 0
        • Zlatka  

          Snad budou na té ploše nové dráhy pěstovat aspoň slušnou trávu.

          0 0
          • Barak  

            Jako že nebude využívaná myslíš?

            0 0
            • Zlatka  

              Předpokládám, že výnosy budou vyšší než z průmyslového­.. :))

              0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • McBlacky  

      ještě by se hodilo přidat klasické:

      Pokud je něco opravdu důležité, nenechají o tom rozhodovat lidi.

      0 0
      • karliner  

        Což je ve většině případů dobré řešení.

        0 0
        • op  

          nj, obecne souhlas ..

          chce to osvicenyho diktatora, nejefektivnejsi forma vlady..:)

          ..

          drahu vyresi za nas krize..

          ted bude Letiste 2 roky opravovat starou drahu, coz je jeste vice financne vycerpa, mezi tim zkrachuje CSA, coz je jeste vice financne vycerpa, pak nebudou pasazeri a s nove opravenou drahou to zvladnou uplne v pohode.. nebude duvod ani prachy stavet

          0 0
          • Peslezedirou  

            Se bude využívat Točnáme? :-)

            0 0
          • karliner  

            A pak to celý koupí Aeroflot a nikdo se nikoho na nic ptát nebude. :-)

            0 0
            • op  

              Mozny to je, nebo Hueg-tueng-suan Airlines :)

              Ale vsichni to koupi jedine a az po tom, co bude platny stavebni povoleni na novou drahu .. proto je (z myho pohledu) dulezity, aby nebylo ..

              0 0
              • karliner  

                Neřekl bych, že absence nějakého „cáru“ papíru bude pro aerolinie nebo investory se sídlem na východ od evropy nějakým důležitým činitelem…

                0 0
                • op  

                  to nevim .. Jiste je, ze existence „caru“ zvysi prodejni cenu a o to tady v prvni rade jde.

                  0 0
                  • karliner  

                    Minimálně o voser s uplácením úředníků :-/

                    0 0
          • Zlatka  

            ..chce to osvicenyho diktatora..

            Ok, hlásím se.

            0 0
          • Zlatka  

            Už to tam čistí: ČSA se zbaví stovky pilotů.

            Premiér Petr Nečas (ODS) uvedl, že restrukturalizační plán je zcela v souladu s plánem vlády, podle něj jde pilotům především o mzdy, které jsou u Holidays Czech Airlines nižší. Poznamenal také, že pokud chtějí piloti nechat firmu padnout, pak to pro vládu znamená vyřešení problémů s ČSA, a tedy i úlevu.

            0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce